Hoofdcategorieën
Topicacties

[Browser MMOG] Ikariam

Pagina: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 03 november 2005

Sta nu op het punt dat ik mn 2e extra stad kan gaan maken zodat de groei nog rapper zou moeten gaan. Voor de ranking in het spel is het (denk ik) beter om de hoofdstad verder uit te breiden.
Van de andere kant zodra ik sneller kan groeien komt die ranking vanzelf wel...denk ik.
Hmmm lastig maar neig toch eerder naar groei ipv ranking.

Had van de week een deal gesloten (na een eerdere succesvolle ruil) om een dagelijkse trade op te zetten. Maar na mn eerste zending laat die pipo niets meer van zich horen ook niet na een vriendelijk mail met de vraag waar zijn lading bleef, fijn joh.
Ik bedacht me dat hij ongetwijfeld dan wel even inactief is ofzo, leek me een mooi moment om even mn spy in te zetten om te checken of zn voorraad inmiddels flink opgelopen was. Wat bleek: die hufter is helemaal niet inactief en had zn voorraden al flink gebruikt inmiddels.
Ik zou hem natuurlijk nu kunnen terugpakken, van de andere kant dat kost me ws meer dan mn verloren partij goederen die ik hem verzonden heb. Denk dat ik het er voorlopig maar even bij laat zitten, zit nog niet echt op een war te wachten terwijl ik nog vollop aan het groeien ben. Maar het gaat vast nog wel een staartje krijgen >:)

Profileert
Reg. datum: 25 februari 2004

Gaan voor dat tweede dorp, dat betaald zich snel terug. Binnen 2 dagen heb je een kolonie die zelfstandig is. Sloot wijn tegenaan en het groeit als kool. Binnen een dag had ik vaak teveel werkers voor de resource en het hout.

Kwam er net achter dat ik een GoT buurman had, en verdorie hij heeft al 4 dorpen...
Drie dorpen. En nu totaal met 4 gotters in de buurt, gaat goed.

Motrax wijzigde dit bericht 02-03-2008 14:22 (26%)

| Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert |

inanimate fuckin' object
Reg. datum: 26 februari 2002

2e kolonie is er :P nu sulphur (main) marble en wine, glass wordt dus een probleem :/

Thou shalt not think that any male over the age of 30 that plays with a child that is not their own is a peadophile… Some people are just nice. Thou shalt not question Stephen Fry. Thou shalt not make repetitive generic music.

:D
Reg. datum: 16 juli 2003

Wie heeft er nog wat hout te doneren aan mijn persoontje? Ik heb alle requirements voor de palace upgrade, behalve hout. Nog maar 1000... Iedereen die wat kan missen: 53:85, gotterdam :P

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Reg. datum: 19 oktober 2005

quote:
Pinocheckio schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 16:57:
[...]

dat heb ik dus nu op dit moment en er gaan 1.47 citizens af :'(
al een stuk of 3 keer wijn proberen kopen en ze komen steeds met lege handen thuis, alhoewel ik meer dan genoeg geld heb |:( . als er iemand soms wijn over heeft? (sheynoos:49/32)
Ik heb 800 wijn voor je, wat heb je in de aanbieding? :P

Reg. datum: 08 mei 2007

Wat is nu eigenlijk de ideale resource om mee te beginnen als "newbie"?
Is dat niet Wijn, omdat je dan snel je dorp kan laten groeien en dus veel binnenkrijgt?

Drama.Ties!

Ziet er echt uit als een interessant spelleke! Toch even mee spelen voor tussen de opdrachten door :)

Het aanmelden zit alleen op zijn gat zie ik al, probeer het in de loop van de dag nog wel. Iemand een idee hoe dat werkt met die accounts, wanneer er geupdate/delete wordt?

"If Quizzes are quizzical, what are tests?"

Resistance is futile.
Reg. datum: 26 november 2002

quote:
Heraclius schreef op zondag 02 maart 2008 @ 14:49:
Wat is nu eigenlijk de ideale resource om mee te beginnen als "newbie"?
Is dat niet Wijn, omdat je dan snel je dorp kan laten groeien en dus veel binnenkrijgt?
Ik denk Marble, dat heb je voor bijna alle gebouwen nodig. De hoeveelheid wijn die je in het begin nodig hebt is zo laag dat je dat wel kan kopen.

All your women are belong to me.

Electrons at work
Reg. datum: 26 mei 2003

Wijn is wel handig om te hebben, net als marble. Een van die twee is wel ok.

Ik heb nu ook mijn 2e dorpje, gaat lekker. :)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

quote:
TheBorg schreef op zondag 02 maart 2008 @ 14:52:
[...]

Ik denk Marble, dat heb je voor bijna alle gebouwen nodig. De hoeveelheid wijn die je in het begin nodig hebt is zo laag dat je dat wel kan kopen.
Ik denk dat het weinig uitmaakt met wat voor resource je begint. Zolang je in het begin maar focus op het verkrijgen van veel building material en je resource dan kun je op gegeven moment die resource gaan traden. De meeste mensen willen altijd wel traden met je. Dus dat maakt alle resources vrij goed toegankelijk.
Reg. datum: 22 augustus 2007

quote:
Paused schreef op zondag 02 maart 2008 @ 14:14:
[...]

Ik heb 800 wijn voor je, wat heb je in de aanbieding? :P
ik heb de schade nog wat weten te beperken en heb nu weer 300 ingekocht, maar ik wil wel nog wat ruilen eventueel, ik heb kristal en marmer

Reg. datum: 28 februari 2008

Wat bepaald eigenlijk het lvl van je stad?

Reg. datum: 03 november 2005

Het lvl van je Town Hall

DWARQ wijzigde dit bericht 02-03-2008 16:36 (6%)

Reg. datum: 19 oktober 2005

quote:
Pinocheckio schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:42:
[...]

ik heb de schade nog wat weten te beperken en heb nu weer 300 ingekocht, maar ik wil wel nog wat ruilen eventueel, ik heb kristal en marmer
Ik wil wel kristal, hoeveel wijn wil je?

quote:
Rakkerzero schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:09:
[...]

Ik denk dat het weinig uitmaakt met wat voor resource je begint. Zolang je in het begin maar focus op het verkrijgen van veel building material en je resource dan kun je op gegeven moment die resource gaan traden. De meeste mensen willen altijd wel traden met je. Dus dat maakt alle resources vrij goed toegankelijk.
Hmm ok, is het de bedoeling dat ik echt vol pomp op mijn building material en resource, dat ik max. scientists aanstel ( 8 in totaal) om te researchen. Of moet ik ook nog rekening houden dat ik wat geld binnenhaal. (natuurlijk niet dat het in de min gaat, maar moet het bijvoorbeeld op 40 gold per uur liggen of net boven de min grens?)

Reg. datum: 02 januari 2005

quote:
Heraclius schreef op zondag 02 maart 2008 @ 17:24:
[...]

Hmm ok, is het de bedoeling dat ik echt vol pomp op mijn building material en resource, dat ik max. scientists aanstel ( 8 in totaal) om te researchen. Of moet ik ook nog rekening houden dat ik wat geld binnenhaal. (natuurlijk niet dat het in de min gaat, maar moet het bijvoorbeeld op 40 gold per uur liggen of net boven de min grens?)
Aan het begin van het spel, waar jij volgens mij zit (8 researchers) kan je best in de min staan... Geld is nog niet belangrijk en je populatie groeit, dus het trekt vanzelf recht. Meestal probeer ik net boven de 0 uit te komen, want dan groeit het met de tijd wel weer als ik bijvoorbeeld ga slapen waardoor mijn geldvoorraad toch lekker groeit :)

Edit\ Dus ik zou niet zwaar in de min gaan staan, maar wat kan best wel. Waar je geldvoorraad echter het snelst van groeit is het verkopen van overtollige voorraden.

Banjy wijzigde dit bericht 02-03-2008 17:29 (9%)

Reg. datum: 21 januari 2006

Weet iemand hoe ik goederen tussen mijn kolonies kan transporteren?

Nikon d70

Ik neem aan via de Trading Port met Cargo Ships.
Je selecteert het dorp waarvan je de goederen wil binnenhalen dan staat er als het goed is een knop "Transport Goods". De rest wijst zichzelf.

@Banjy: Bedankt, ben nu flink bezig met hout binnen te halen. Ook met researchen want als ik Wealth heb ontdekt (Economy tree) kan ik ook mijn resource binnen halen.

Heraclius wijzigde dit bericht 02-03-2008 18:00 (30%)

Drama.Ties!

Net eindelijk aan kunnen melden en al goed op weg zoals het er nu naar uitziet. Ik zit wel op een eiland met mensen die al een tijdje bezig zijn geloof ik.. lvl 3 is het laagste :/

Wel al een GoT'er in de buurt gevonden dus dat is wel mooi werk!

Leuk spel, met toch wat real-time onderdelen erin en grafisch goed doorgevoerd. Leuk stijltje, krijg direct zin om Settlers weer uit de kast te trekken :)

"If Quizzes are quizzical, what are tests?"

Ja vond ik precies zo! Lijkt echt een beetje op Settlers qua characters. Het is echt een leuk spel en de graphics zijn dan ook erg mooi voor een browser MMOG.

Hieronder:
quote:
Cevin schreef op zondag 02 maart 2008 @ 18:40:
[...]

nee, als ik mijn eigen steden selecteer, krijg ik niet zo'n menutje en kan dus ook niet op die manier iets transporteren
Ik denk dat je bij beiden steden een Trading Post nodig hebt om je resources te transporteren.
(Academy -> Economy -> Wealth)

Heraclius wijzigde dit bericht 02-03-2008 18:46 (54%)

quote:
Heraclius schreef op zondag 02 maart 2008 @ 17:59:
Ik neem aan via de Trading Port met Cargo Ships.
Je selecteert het dorp waarvan je de goederen wil binnenhalen dan staat er als het goed is een knop "Transport Goods". De rest wijst zichzelf.
nee, als ik mijn eigen steden selecteer, krijg ik niet zo'n menutje en kan dus ook niet op die manier iets transporteren

Nikon d70

txt pag 888
Reg. datum: 03 mei 2007

Ik zit te wachten tot 3 van mijn tradeships retour zijn zodat ik eindelijk een kolonie kan gaan stichten.

time feels like a midnight ride
finality waits outside
weeping in perplexitys arms
curessing our smiles inside

MATERIALISE!

quote:
Cevin schreef op zondag 02 maart 2008 @ 18:40:
[...]

Je kiest bovenin je dorp van waaruit je je goederen wilt versturen. Dan ga je naar je tradeport en staat er een lijstje met kolonieën en hun coords. Tadaa.
Je moet uiteraard in je kolonie wel een tradingport hebben.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
-- http://sketsi.com Hosting van tekeningen, schetsen.

Bedankt! Zal dat proberen!

Nikon d70

De Mac Mackie
Reg. datum: 21 november 2000

Sinds 2 dagen een nieuwe koloni op een marble eiland alleen heb er nog niet van kunnen profiteren. Mijn haven wordt sinds gisteravond steeds geblokkeerd en heb nu al 6 aanvallen gehad binnen 21 uur (over 10 minuten de 7e, dit mag toch niet?)

02.03. 18:56 Battle for GoT Punicus
02.03. 18:06 Battle for GoT Punicus
02.03. 16:19 Battle for GoT Punicus
02.03. 15:05 Battle for GoT Punicus
01.03. 23:47 Battle for GoT Punicus
01.03. 22:14 Battle for GoT Punicus

Degene die me aanvalt is PA Xinxin op [64:85] (van de PA-YD alliance) Zal wel zijn vanwege GoT in mijn townnaam. Dus mocht iemand zin hebben om aan te vallen, ga je gang :)

Pagina: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: