Hoofdcategorieën
Topicacties

[iPhone & iPod touch] Jailbreaken

Pagina: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 32 33 34 35 last

Reageer Nieuw Topic
quote:
Entity_Razer schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:37:
[...]

Dus als ik het goed voorheb, gewoon die Firmware downloaden, ookal heb je een 1.1.4 die compleet jailbroken etc is, en dan via alt + herstellen die firmware op je iPhone zetten.

Dit alles NA je hem in DFU mode hebt staan, wat betekent:
10 sec lang home & Power en dan nog 10 sec Home indrukken.

Juist?

En dan zou de 1st Gen iPhone:
- Op alle netwerken werken
- 3rd Party programmas ondersteunen
- Via de "backup terugzetten" als je contacten en SMS'n nog steeds bevatten.

Juist?

Zoja, zalig ;)
3rd party, is momenteel Cydia packages en de Appstore.
Installer zit er nog even niet in.

Iemand al tegen ruimte gebrek op / aangelopen zie mijn post hierboven ?

F@H, W@H & WP

quote:
Entity_Razer schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:37:
[...]
Dus als ik het goed voorheb, gewoon die Firmware downloaden, ookal heb je een 1.1.4 die compleet jailbroken etc is, en dan via alt + herstellen die firmware op je iPhone zetten.

Dit alles NA je hem in DFU mode hebt staan, wat betekent:
10 sec lang home & Power en dan nog 10 sec Home indrukken.

Juist?
Ja
quote:
En dan zou de 1st Gen iPhone:
- Op alle netwerken werken
als het goed is gegaan wel
quote:
- 3rd Party programmas ondersteunen
als deze herschreven zijn naar 2.0 wel
quote:
- Via de "backup terugzetten" als je contacten en SMS'n nog steeds bevatten.
als itunes een goede backupgemaakt heeft en je die terugzet staat je zooi er weer op
quote:
Zoja, zalig ;)
bijna helemaal juist ;) heerlijk lijkt me toepasselijker
Reg. datum: 11 september 2003

Dat is correct. DFU is niet nodig trouwens, iPhone uitzetten en de kabel erin doen met de home-knop ingedrukt zodat je in de normale recovery-modus komt is voldoende ;) .

Zojuist mijn 1ste gen iphone geupgrade naar 2.0 en met Pwnagetool geunlockt. Werkt vlekkeloos!

http://www.mactoday.nl - apple nieuws

quote:
MarcoC schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:43:
Dat is correct. DFU is niet nodig trouwens, iPhone uitzetten en de kabel erin doen met de home-knop ingedrukt zodat je in de normale recovery-modus komt is voldoende ;) .
ok ik krijg hem dus voor geen meter in DFU of die "normal recovery mode" die jij beschrijft.

Heb geprobeert zoals jij zei, afzetten en dan kabel erin terwijl ik de HOME knop indruk. Dan doet iTunes dus niets, vind de iPhone gewoon niet (te verwachten?)

als ik danweer DFU mode doe, dus met power on, POWER & HOME voor 10 sec, dan alles lossen op zwart scherm, dan 10 Sec. HOME krijg ik het apple icoontje te zien. En zodra de kabel in steekt start de iPhone dus gewoon op zoals normaal :s

Edit: UPDATE:

Stomme fout van mijn kant, moest'm dus eerst UITZETTEN en dan pas die DFU procedure doorlopen....

herstel ging perfect, start perfect op, is nu baseband aan't flashen, dus komt blijkbaar allemaal perfect goed.

Namens mezelf en een vriend die zijn iPhone nu ook gaat uppen naar 2.0, Alvast enorm bedankt mensen _/-\o_

edit 2:
Als laatste update:
Alles is perfect herstelt precies enkel die syncing duurt wel ENORM lang altijd. Iphone starte net op en begon direct te Syncen. Is hij muziek aan't terugzeten ofzoiets? want echt duur wel WREED lang :s

Entity_Razer wijzigde dit bericht 20-07-2008 18:19 (27%)

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Reg. datum: 30 maart 2001

Misschien een rare vraag, misschien zelfs overbodig, maar moet je je iphone jailbreaken om hem te kunnen unlocken, of kan het ook gedaan worden zonder deze te jailbreaken, ikzelf heb niet heel veel interesse in de homebrew apps, alleen een paar apps van de appstore zal ik gebruiken.

Dus kort maar krachtig is het mogelijk om de iphone met fw 2.0 alleen geunlocked te krijgen zonder hem te jailbreaken?

Reg. datum: 13 april 2002

quote:
MarcoC schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:43:
Als je iPhone reeds ge'Pwn'ed is wel ja. Als je nog een virgin iPhone hebt zul je 'm toch echt in DFU moeten knallen.

Overigens moest ik ook écht via PwnageTool 2 de boel in DFU knallen. De iPhone buiten PwnageTool in DFU knallen en vervolgens de custom firmware flashen ging bij mij niet; iTunes brak dan vrolijk de boel af met error 1600 (wat dat ook mag zijn). Toen ik de hele cyclus met PwnageTool deed (dus firmware bakken, via de instructies in PwnageTool naar DFU en vervolgens flashen met iTunes) ging alles in één keer prima.
quote:
Spyronius schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:27:
Dus kort maar krachtig is het mogelijk om de iphone met fw 2.0 alleen geunlocked te krijgen zonder hem te jailbreaken?
Je hebt BootNeuter nodig om de iPhone softwarematige te unlocken, en die draait alleen op gejailbreakte iPhones. Dus softwarematig unlocken zonder jailbreak gaat dus niet. Wellicht zou je in jouw situatie eens kunnen kijken naar een hardwarematige unlock. Is tegenwoordig wat minder populair, maar zou nog steeds goed moeten werken.

mindcrash wijzigde dit bericht 20-07-2008 18:36 (25%)

quote:
matinez schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:41:
[...]

3rd party, is momenteel Cydia packages en de Appstore.
Installer zit er nog even niet in.

Iemand al tegen ruimte gebrek op / aangelopen zie mijn post hierboven ?
de 500MB / partitie wordt niet gebruikt om application in op te slaan.
Aangezien mijn /dev/disk0s2 100% vol was, kon er geen applicatie mee bij ;-)

Clarified!

quote:
mindcrash schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:29:
[...]

Als je iPhone reeds ge'Pwn'ed is wel ja. Als je nog een virgin iPhone hebt zul je 'm toch echt in DFU moeten knallen.
Nee hoor. Ik heb een iPhone die unlocked is d.m.v. iLiberty+ geüpgradet naar 2.0 door enkel de custom firmware te laden in recovery modus (dus niet DFU). Nooit gepwnd geweest.

SMSUseNet.nl

Zo, ik heb em m'n 3G net ge-jailbreaked.
Puntje: ALLES is weg, dus alle instellingen e.d. en ook alle foto's als je die niet synced met je PC.
(Logisch op zich, alleen wel ff handig om er bij te vertellen)

Ook je SMS log is helemaal weg, en die kan je voor zover ik weet niet syncen.

http://www.smsusenet.nl - De snelste manier om op UseNet te komen

Acties: [view][quote]

Door: DaannO
Moderator WBM/TP/Pricewatch Admin
Phone Addicted

quote:
OverSoft schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:07:
Zo, ik heb em m'n 3G net ge-jailbreaked.
Puntje: ALLES is weg, dus alle instellingen e.d. en ook alle foto's als je die niet synced met je PC.
(Logisch op zich, alleen wel ff handig om er bij te vertellen)

Ook je SMS log is helemaal weg, en die kan je voor zover ik weet niet syncen.
Zit er al wel al een nieuwe installer op en werkt die gewoon?

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Doe mee aan mijn interview en maak kans op o.a een Stereo Bluetooth headset!

SMSUseNet.nl

quote:
DaannO schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:14:
[...]

Zit er al wel al een nieuwe installer op en werkt die gewoon?
Yup, Cydia zit er in (nog geen installer.app, die wordt nog niet ondersteund)

Jetzt mit MacPro!
Reg. datum: 30 mei 2002

Hmm ik kreeg bij het restoren van de customfirmware vanuit de alom bekende PwngeTool een 1600 error in iTunes. Ik kon vervolgens wel weer 1.1.4 op de iPhone krijgen en via ZiPhone dat weer unlocken.

Hoe krijg ik nu mijn customfirmware met Cydia op mijn iPhone zonder die verrekte error?

Mijn iPhone is dus aldoor onderhanden genomen door ZiPhone en nimmer door PwngeTool o.i.d. Mijn bootloader is nu dus ook 3.9 ipv de 4.6 waarmee de iPhone kwam.

Maximus wijzigde dit bericht 20-07-2008 20:28 (21%)

Vorsprung durch technik

SMSUseNet.nl

quote:
Maximus schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:26:
Hmm ik kreeg bij het restoren van de customfirmware vanuit de alom bekende PwngeTool een 1600 error in iTunes. Ik kon vervolgens wel weer 1.1.4 op de iPhone krijgen en via ZiPhone dat weer unlocken.

Hoe krijg ik nu mijn customfirmware met Cydia op mijn iPhone zonder die verrekte error?

Mijn iPhone is dus aldoor onderhanden genomen door ZiPhone en nimmer door PwngeTool o.i.d. Mijn bootloader is nu dus ook 3.9 ipv de 4.6 waarmee de iPhone kwam.
Kun jij em nog in DFU mode zetten? (Originele restore mode)
Sluit je iPhone aan. Zet em uit. Druk de power en de home knop tegelijk in voor 10 seconde. Laat dan de power knop los maar blijf de home knop indrukken. Nu kom je in restore mode.

Jetzt mit MacPro!

De DFU mode zet ik de iPhone in via ZiPhone. Op moment dat ik dan via alt + klikkende op restore druk en blader naar de custom firmware geeft hij na het extracten de 1600 error.

Ik zie op de iPhone dit dan staan:

http://iphoneindia.gyanin.com/wp-content/uploads/2007/12/restore-iphone-step3.jpg

Het maken van de custom firmware lukt dus, dat gaat allemaal prima. Maar bij het restoren van de firmware naar de iPhone gaat het mis en komt de error.

Vorsprung durch technik

SMSUseNet.nl

Heb dit gevonden:
quote:
Some useful tips from the dev team :

P.S. If you get Error 1600 from iTunes (or if you see in your log a failure to prepare x12220000_4_Recovery.ipsw), try: mkdir “~/Library/iTunes/Device Support” ;
if that directory already exists, remove any files in it. Then re-run PwnageTool.

Jetzt mit MacPro!

Klopt ik heb de firmware opnieuw laten draaien en de dir gemaakt. Dan voltooid hij het maken van de firmware alleen blijf ik de 1600 error houden.

Ik zit nu in de restore modus. Dan zie ik een iPhone met een zwart scherm en in iTunes wordt deze herkend als iPhone maar zonder capaciteit, software versie of serial nummer. Nu kan ik gewoon restoren naar de custom firmware versie?

Maximus wijzigde dit bericht 20-07-2008 20:48 (44%)

Vorsprung durch technik

Ik snap die Cydia nog niet helemaal. Ik snap dat er nog niet zoveel programma's zijn omdat de jailbreak 2.0 net uit is, maar alles wat er nu in staat lijkt mij zo nutteloos?

Iemand beetje uitleg hiervoor? dingen als gzip etc.

Weet iemand trouwens hoe het zit met de tethering status? ik zie al wat proxy dingetjes staan, maar dan moet er een onbeveiligd zichtbaar ad-hoc netwerk gemaakt worden.. niet echt bruikbaar nog dus.
Zijn er voor de 2G hier al apps uitgekomen waarmee je met 1 klik een router-app start ofzo?

Wii-nr: 3641-5640-3623-9197, is je plein zo leeg? gewoon ff toevoegen! en pm-etje sturen

Jetzt mit MacPro!

Weet iemand toevallig hoe je NL taal, NL t9 en NL nummerherkenning voor de 2.0 firmware krijgt? Ik zie deze niet staan in Cydia namelijk.

lalalala zoeken is een vak :+

Maximus wijzigde dit bericht 20-07-2008 21:39 (12%)

Vorsprung durch technik

quote:
Maximus schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:06:
Weet iemand toevallig hoe je NL taal, NL t9 en NL nummerherkenning voor de 2.0 firmware krijgt? Ik zie deze niet staan in Cydia namelijk.
Zit standaard in de 2.0 firmware ;) .

SMSUseNet.nl

quote:
Sillymidget schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:53:
Ik snap die Cydia nog niet helemaal. Ik snap dat er nog niet zoveel programma's zijn omdat de jailbreak 2.0 net uit is, maar alles wat er nu in staat lijkt mij zo nutteloos?

[...]
Hier maken vooral andere programma's gebruiken van. Zelf kun je ook op de terminal (bijvoorbeeld via SSH) en dan kun je gebruik maken van deze programma's.
Momenteel zijn er nog geen programma's die je kunt gebruiken van uit het normale menu.
(Erg jammer, want RDesktop zou ik wel heel erg fijn vinden)

OverSoft wijzigde dit bericht 20-07-2008 21:23 (18%)

ehm....?

quote:
Sillymidget schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:53:

90% van al die Cydia apps zijn bedoeld voor depelovers en commandline linux tools. Dus als je niet weet wat het is heb je het zeker niet nodig.
Ok bedankt.

Ik heb net ook begrepen, van wat ik op iphoneclub heb gelezen, dat onder "featured packages" de "echte" applicaties komen. Kan dit kloppen?

Wii-nr: 3641-5640-3623-9197, is je plein zo leeg? gewoon ff toevoegen! en pm-etje sturen

Reg. datum: 20 januari 2000

quote:
RoelJewel schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:45:
Upgrade gedaan, maar nu werken Cydia en de mail app niet. Probleem met de mail app zou door aanpassing van toegangsrechten via Cydia opgelost kunnen worden.. maar da's lastig als Cydia niet werkt :{.
Inderdaad gaat het hier fout bij de toegangsrechten van de Mail folders op je iPhone. Installeer een SSH server (lees de SSH server howto op je mobile bij het installeren van je openSSH server bij dat installatie programmatje van de pwned tool Cydia - moet je wel eerst updaten voordat je iets probeerd down te loaden met Cydia)(of de mobile terminal als je op iPhone wilt blijven typen). Ik heb het net bij een vriend van me gefixed, maar weet niet _precies_ meer de map waar de email stond. Volgens mij in /User. Als je daar 'ls -l' geeft zie je naast vele andere folders (stuk of 12-15) de volgende rechten voor de map Mail:

drwx------+ xx root mobile xxxx ddmmyy hh:mm Mail

Je ziet ook dat de meeste andere mappen wel de eigenaarschap mobile.mobile hebben (user=mobile, group=mobile) wat je moet doen is 'chown mobile.mobile Mail -R'
Daarmee verander je de eigenaarschap naar de user mobile. Alle applicaties op de iphone (geef eens 'ps aux') draaien onder de user 'mobile'; deze user mag nu schrijven in de map en VOILA (zonder reboot!) je mail werkt.

Ik denk dat er een klein foutje in de pwonage tool zit welke de Mail map heeft aangemaakt. De pwonage tool is de enige die root access gebruikt namelijk tijdens het 'dingen doen'.

Jochem wijzigde dit bericht 20-07-2008 22:29 (2%)
Reden: add: update cydia voordat je een app download ermee.

Reg. datum: 20 januari 2000

quote:
OverSoft schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:23:
[...]

Hier maken vooral andere programma's gebruiken van. Zelf kun je ook op de terminal (bijvoorbeeld via SSH) en dan kun je gebruik maken van deze programma's.
Momenteel zijn er nog geen programma's die je kunt gebruiken van uit het normale menu.
(Erg jammer, want RDesktop zou ik wel heel erg fijn vinden)
RDesktop of VNC? Er zit een gratis VNC programma in de APP store van Apple/iTunes en die werkt goed. (naar een andere Mac of VNC server met auth).

Pagina: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 32 33 34 35 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: