All your women are belong to me.
Reg. datum: 08 oktober 2006
dat zou niet logisch zijn, je kan met een windows Vista licentie toch ook geen windows xp of lager installeren?quote:corhortensius schreef op maandag 26 mei 2008 @ 14:12:
als je office 2007 licentie koopt mag je toch ipv 2007 office 2003 installeren, want downgrade is toch toegestaan???
::: Productreviews ::: Sysspecs ::: T-Gallery ::: Website :::
Reg. datum: 08 oktober 2006
je kunt dan niet met die licentie installeren maar als je een lagere versie al hebt geinstalleerd bijv. ilegaal en je koopt een licentie voor een product wat nieuwer is dan wordt je oude (illegaale) product toch legaal.quote:Wiethoofd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 14:13:
[...]
dat zou niet logisch zijn, je kan met een windows Vista licentie toch ook geen windows xp of lager installeren?
Nee, je koopt een licentie voor het nieuwe product, dus die is legaal, je oude blijft illegaal.quote:corhortensius schreef op maandag 26 mei 2008 @ 14:34:
[...]
je kunt dan niet met die licentie installeren maar als je een lagere versie al hebt geïnstalleerd bijv. illegaal en je koopt een licentie voor een product wat nieuwer is dan wordt je oude (illegale) product toch legaal.
Zo kan je een Windows Vista upgrade licentie kopen die je alleen op een legale Windows kan gebruiken
Alleen vraag ik mij af:
* Is UK engels het zelfde als USA engels.
* Kan ik een Office 2003 Pro UK/Engels installeren met NL taal d.m.v. een language pack o.i.d....? (er zijn veel oude topics hierover maar ze spreken alkaar allemaal tegen, kan het nou wel of niet en zoja met welke versie...?)
If you can't crack it just hack it ;-)
Nee, er zijn subtiele verschillen. Maar niet hinderlijk.quote:crack_en_hack schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 00:30:
* Is UK engels het zelfde als USA engels.
Nee, dan heb je naar mijn weten een MUI-versie nodig.quote:* Kan ik een Office 2003 Pro UK/Engels installeren met NL taal d.m.v. een language pack o.i.d....? (er zijn veel oude topics hierover maar ze spreken alkaar allemaal tegen, kan het nou wel of niet en zoja met welke versie...?)
Interestingquote:gambieter schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 00:32:
Nee, dan heb je naar mijn weten een MUI-versie nodig.
Is dit wat ik dan nodig heb...?, en als ik zo'n CD heb pakt hij dan wel mijn code van het engelse pakket...?
Zou ik niet op rekenen, maar wat denk je ervan om Microsoft deze vragen te stellen?quote:crack_en_hack schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 00:45:
Interesting, Nou kan ik bij een groothandel dit kopen: OFFICE PRO 2003 ENGLISH/MULTILANG DISK KIT
Is dit wat ik dan nodig heb...?, en als ik zo'n CD heb pakt hij dan wel mijn code van het engelse pakket...?
Jep, maar die werken maar van 9 tot 17:00 dus die liggen nu allemaal te pitten, ik dacht misschien heeft iemand hier ervaring mee met Office MUI versiequote:gambieter schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 00:57:
[...]
Zou ik niet op rekenen, maar wat denk je ervan om Microsoft deze vragen te stellen?
Bedrijven mogen weldegelijk een downgrade doen als het om Windows gaat, zo mag een bedrijf met een Windows XP licentie, Windows 2000 draaien en wanneer men een Windows Vista licentie heeft mag Windows XP gebruikt worden. Hoe dit met een Office pakket zit durf ik niet te zeggen.quote:Wiethoofd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 14:57:
[...]
Nee, je koopt een licentie voor het nieuwe product, dus die is legaal, je oude blijft illegaal.
Zo kan je een Windows Vista upgrade licentie kopen die je alleen op een legale Windows kan gebruiken
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind'
Interesting als ik het zo leesquote:
Als je dus Office 2007 Pro hebt mag je dus downgraden naar 2003 Pro, maar waar haal je dan een legale Office 2003 Pro code vandaan...?, Werken die 2007 codes ook op 2003 dan...?
En weet iemand of het mogelijk is een Office 2003 Pro OEM te installeren en die te activeren met een legale retail code...?
Allemaal omwegen, en allemaal dingen die je bij Microsoft moet navragen aangaande de legaliteit (zoals al eerder is aangegeven). En probeer het uit, zou ik zeggen; je gaat nu toch weer proberen de grenzen op te rekken.quote:crack_en_hack schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:56:
En weet iemand of het mogelijk is een Office 2003 Pro OEM te installeren en die te activeren met een legale retail code...?
Mensen die Office 2003 willen worden zowat gedwongen om omwegen te nemen, en wat dan nog...? een omweg nemen lijkt me geen onbekend iets voor de meeste tweakers.quote:gambieter schreef op zondag 01 juni 2008 @ 13:03:
[...]
Allemaal omwegen, en allemaal dingen die je bij Microsoft moet navragen aangaande de legaliteit (zoals al eerder is aangegeven). En probeer het uit, zou ik zeggen; je gaat nu toch weer proberen de grenzen op te rekken.
Ik rek geen grenzen op, ik probleer gewoon alle andere mogelijkheden te vinden en op een rij te zetten.
Vooralsnog probeer ik dit gewoon legaal te doen, als ik illegaal wil gaan doen zou ik over 10min al kunnen office'en.
Dit lijkt me geen vraag voor microsoft zonder dat hun gelijk gaan denken dat het hier om een "niet 100% legaal" truckje gaat, dus hoef ik hier geen serieus antwoord van te verwachten van Microsoft.
Als ik alle middelen had zou ik het gewoon gaat uitproberen ja maar die heb ik niet (althans niet legaal) en ik wil gewoon een aantal dingen checken voordat ik licenties ga kopen.
Dat weet je pas als je het probeert. Als jij aangeeft Office 2003 prettiger in het gebruik te vinden, dan is er geen enkele reden om illegaliteit te vermoeden, afhankelijk van hoe je de vraag stelt. Maar wat je hierboven aangeeft is imo een wat slap excuus om het niet aan Microsoft te hoeven vragen. Nee heb je, ja kun je krijgen.quote:crack_en_hack schreef op zondag 01 juni 2008 @ 18:19:
Dit lijkt me geen vraag voor microsoft zonder dat hun gelijk gaan denken dat het hier om een "niet 100% legaal" truckje gaat, dus hoef ik hier geen serieus antwoord van te verwachten van Microsoft.
De meeste dingen die je vraagt zal niemand ooit geprobeerd hebben, omdat ze het niet nodig hadden. OEM en retail hebben bij Microsoft altijd andere keys (zie Windows), dus de kans dat dit gaat werken is zeer klein.
gambieter wijzigde dit bericht 01-06-2008 18:24 (14%)
De antwoorden:
* Office 2003 (alle versie's) zijn niet meer te koop
* OEM software CD activeren met een retail product key/code gaat niet
* Een retail software CD activeren met een OEM product key/code gaat ook niet
* Office 2007 product key/code's werken niet op Office 2003
* Een Engelse (of andere taal) Office retail kopen en dan een Nederlandse retail CD bestellen en met die Engelse product key/code een Nederlande Office retail activeren kan niet
* Dus iedere versie van een pakket (Upgrade, OEM, Retail, SBE etc etc..) krijgen allemaal een serie product key/code's die niet op een andere versie werken, Ook niet op het zelfde pakket in een andere taal
* Downgraden van Office 2007 naar 2003 mag alleen voor bedrijven met een "ben ff de naam kwijt" licentie voor meer dan 5 PC's
* Talen pakketten om als je bijvoorbeeld een Engelse Office hebt en je wil Nederlands zijn er ook niet, Je hebt wel een talen pakket Proofing Tools (voor spellingscontrole etc.) maar dan blijft je interface (menu e.d.) gewoon Engels
* Office CD's (en andere Microsoft CD's) nabestellen kan wel maar alleen bij een geldige product key/code en kosten zijn rond de 20-25 Euro per CD
* Een Microsoft medewerkster omkopen door haar mee uit eten te vragen mag wel
crack_en_hack wijzigde dit bericht 03-06-2008 16:43 (23%)
Specs Werkbak
This was a general public service anouncement for any posters // Spareribsaus....wat een uitvinding
quote:Turismo schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:49:
Hier kan je in ieder geval nog office 2003 pro NL kopen http://www.digitalservice...kten.php?hc=27&sc=323
De OEM versie zie ik nog wel eens hier een daar maar meestal is dan nog de vraag of de winkel die hem aanbied ook daadwerkelijk op voorraad heeft.
/edit is een OEM Basic versie...
Al die moeite... Ik had het wel geweten na zo'n lange zoektocht wat ik zou doen.
Sommige programma's werken niet icm Office 2007, in dat geval moet je nog steeds een Office 2003 hebben...
eX0duS wijzigde dit bericht 03-06-2008 17:01 (53%)
Drive it like you stole it.
Dat heb ik altijdquote:eX0duS schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:59:
Al die moeite... Ik had het wel geweten na zo'n lange zoektocht wat ik zou doen.
Het zal wel een aangeboren afwijking zijn
Logisch, een oude auto kan je ook nu niet meer kopen, eens het nieuw model er is.
* OEM software CD activeren met een retail product key/code gaat niet
Dit is al een oud zeer, maar was toen al van toepassing.
* Downgraden van Office 2007 naar 2003 mag alleen voor bedrijven met een "ben ff de naam kwijt" licentie voor meer dan 5 PC's
Dit noemt Software Assurance en is enkel bedoeld voor bedrijven. Je hebt dan nog wel wat andere voordelen.
There is no place like 127.0.0.1
Ik vind het alleen een beetje vaag dat het niet zo'n koperkleur CD (net als Windows)
Ook zou het Professional zijn maar het staat er niet op, al heeft het wel alle onderdelen van Professional.
[img=http://img148.imagevenue.com/loc651/th_94564_Afb033_122_651lo.jpg]
crack_en_hack wijzigde dit bericht 17-06-2008 11:24 (15%)
Microsoft Office Publisher 2003 (Windows 2000 SP3 and higher), included with the Small Business, Professional and Professional Enterprise (Volume license only) SKUs of Office 2003.
Wikipedia: Microsoft Publisher
dus dat verkleint al de mogelijkheden van je cdversie