Hoofdcategorieën
Topicacties

Vista SP1 NL beschikbaar bij Microsoft (hiep hoi)*

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 last

Reageer Nieuw Topic
Volgens enkele artikels die een tijdje terug verschenen zou de prijs van de retail-pakketten bij het verschijnen van SP1 drastisch verlaagt worden.

Heeft iemand daar eventueel meer gegevens over? De prijzen blijven bij de verschillende shops overal gewoon de oude terwijl SP1 nu toch al enkele weken beschikbaar is (gerekend op de engelse versie)
Hoi,

Ik wil mijn PC laten updaten via Windows Update, maar die zegt dat mijn PC up-to-date is?
Ook heb ik 3 dagen gewacht, mischien dat het anders wordt uitgegeven ofzo.. maar toch heb ik hetzelfde probleem.

Ook heb ik de standalone versie gedownload via de Microsoft website, maar als ik daarop druk gebeurt er niets. (nadat de download klaar was uiteraard)

Mijn pc:
http://i98.photobucket.co.../ltgmckenzy/Emre/pc-2.jpg

Hoe kan ik SP1 geinstalleerd krijgen op mijn systeem?

Verder: dit is géén 'probleem-meld'-topic.
Open daarvoor liever je eigen topic, uiteraard geldt daar de Windows Clients: Policy ook voor.

Ik moet wel hier volgens de mods posten? Wat een vage forum zeg.. :)

DeaTh RoW wijzigde dit bericht 21-04-2008 16:01 (17%)

ye olde farte
Reg. datum: 16 maart 2000

quote:
DeaTh RoW schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:00:

Ik moet wel hier volgens de mods posten? Wat een vage forum zeg.. :)
Letterlijk je vorige topicopening copy/pasten is weliswaar makkelijk, maar wat heb je gedaan met de vraag die ik je daar ook al heb gesteld?

Heb je gecontroleerd of je alle vereiste updates (zie KB artikel) hebt, en of je niet één van de blokkerende driverversies gebruikt (zie wederom het KB artikel)?
Reg. datum: 17 december 2005

quote:
Rogresalor schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:05:
[...]

Iemand vroeg hoe ik ineens alle hardware eraf kreeg?
HKEY LOCAL MACHINE/HARDWARE/*.* eruit slopen en opnieuw opstarten
(weet wel wat je doet en heb álle drivers gereed staan want hij zal erom vragen als het moet en als het goed is ook helemaal niet.
Was ik.

Thanks.

quote:
alt-92 schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:26:
[...]

Letterlijk je vorige topicopening copy/pasten is weliswaar makkelijk, maar wat heb je gedaan met de vraag die ik je daar ook al heb gesteld?

Heb je gecontroleerd of je alle vereiste updates (zie KB artikel) hebt, en of je niet één van de blokkerende driverversies gebruikt (zie wederom het KB artikel)?
Ik gebruik inderdaad een driver van videolaptop2go.com ofzoiets. met modded .inf.
Ook soms bij het booten vindt windows een apparaat.. maar ik zag geen naam of wat dan ook. Ik kreeg dit niet altijd te zien. Bij het apparaat beheer zie ik geen (!) aandachtspunten waaraan ik moet controleren en/of driver daarvoor moet downloaden.

/edit;

Modded inf driver verwijderd en nieuwste driver afgehaald van website van asus.

Refresh bij windows update en nog steeds staat er geen SP 1 bij.

Wat kan ik nou nog verkeerd doen?

DeaTh RoW wijzigde dit bericht 21-04-2008 19:05 (11%)

Reg. datum: 23 november 2004

quote:
alt-92 schreef op zondag 20 april 2008 @ 21:50:
Ik kan NVidia anders ook niet geheel vrijpleiten hoor - maar dat terzijde.
Je hebt gelijk, ligt aan beide. Ik denk als ik alles in MSCONFIG uitschakel dat SP1 wel installeert zonder BSOD's. Volgende week ben ik de hele week vrij en ga toch nog maar eens poging wagen, dan heb ik ook de tijd om evt. problemen op te lossen....
Maar Vista blijft brak :{

Reg. datum: 23 juni 2001

Ik heb een Creative Audigy audiodriver Ctaud2k.sys - versie 6.0.1.1242 welke zorgt voor een blok voor SP1. De website van Creative heeft geen actuele drivers.

... dus dit betekend dat MS maar even besluit geen support meer te leveren voor mij omdat ik een geluidskaart niet elke jaar vervang? ... of kan ik nog iets anders doen?

quote:
honey schreef op maandag 21 april 2008 @ 23:01:
Ik heb een Creative Audigy audiodriver Ctaud2k.sys - versie 6.0.1.1242 welke zorgt voor een blok voor SP1. De website van Creative heeft geen actuele drivers.

... dus dit betekend dat MS maar even besluit geen support meer te leveren voor mij omdat ik een geluidskaart niet elke jaar vervang? ... of kan ik nog iets anders doen?
Lukt de volledige (544 Mb) offline installatie ook niet?

quote:
Haaglander schreef op maandag 21 april 2008 @ 23:26:
[...]

Lukt de volledige (544 Mb) offline installatie ook niet?
Dit heb ik niet geprobeert, ik kan het me niet veroorloven een systeem te hebben dat niet meer werkt.

... Op zich merk ik dat er veel mensen zijn die geen verschil merken, dus een optie zou zijn deze update maar te skippen, of is het wel belangrijk?

quote:
honey schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 07:17:
[...]

Dit heb ik niet geprobeert, ik kan het me niet veroorloven een systeem te hebben dat niet meer werkt.

... Op zich merk ik dat er veel mensen zijn die geen verschil merken, dus een optie zou zijn deze update maar te skippen, of is het wel belangrijk?
1. Ik zou het dus maar wel proberen .... maak vooraf een image mbv Acronis of Norton Ghost

2. Ik merk alleen maar positieve verschillen

Haaglander wijzigde dit bericht 22-04-2008 08:55 (5%)

quote:
Haaglander schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 08:39:
[...]

1. Ik zou het dus maar wel proberen .... maak vooraf een image mbv Acronis of Norton Ghost

2. Ik merk alleen maar positieve verschillen
Is een systeemherstelpunt onvoldoende? De programma's die je noemt ken ik persoonlijk niet, maar zal eens kiken als het nodig is.

quote:
honey schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:35:
[...]

Is een systeemherstelpunt onvoldoende?
Voor dit geval is dit niet voldoende.

Acronis en Ghost zijn de marktleiders voor backup software.

Haaglander wijzigde dit bericht 22-04-2008 14:58 (13%)

Een der antidigibeet
Reg. datum: 04 juni 2005

@Haaglander: werkte het goed?
quote:

Ik wil niet vervelend zijn, maar het installeren van een servicepack gaat soms niet zonder problemen, dus trial and error zoals dat heet en als het een productiemachine is kan het ook getest worden want een beetje admin heeft een image zo teruggezet.

heb je deze punten niet in aandacht; doe het niet

Zelf merk ik wel degelijk verschil in snelheid en vooral omdat ik een nogal sensitief persoon ben merk ik dat soort dingen vlug op. Vooral het laden van games gaat aanmerkelijk vlugger en het geheugenmanagement heeft wat wijzigingen gekregen, maar mensen die niet meer doen als briefjes schrijven en internetten zullen niet veel 'boost' meemaken, helaas.

Het is 's-nachts kouder dan buiten

quote:
Ik heb het nog niet geprobeerd. Ik had een probleempje met een USB-controller maar sinds ik SP1 draai, is dat probleem niet meer gezien. Ik wacht dus nog even met jouw tip alvorens het te gebruiken.

Reg. datum: 27 september 2002

Nou, vandaag voor het eerst aangeboden gekregen via Windows Update. Bleef tot twee keer toe steken op 7% (uren lang). Dan maar even gedownload (gewoon bij ome Bill zelf, no span!) en geïnstalleerd: zou wel een heel uur kunnen duren, dat werden er 2,5. Nog steeds niet belangrijk tot zover.

Helaas, helaas, na het inloggen doen muis (USB) en toetsenbord (niet USB) het niet meer. Na wat gefröbel krijg ik het aan de praat, maar de taakbalk reageert nergens op. Meerdere reboots. Geen effect. Ik heb alles weer teruggedraaid via systeemherstel en wacht wel totdat het stabiel is. Ik heb tot nu niet aan Vista-bashing gedaan, maar dit is toch wel weer een minpunt...

Reg. datum: 26 maart 2000

Voor de mensen met een Amilo 1703 laptop, installeer SP1 niet. Hij loopt vast bij stage 3/3 en komt daar niet voorbij. Fujitsu moet het oplossen met een BIOS update.

Ik heb ze al hier over gebeld, en volgens de helpdeskmedewerker zijn ze er mee bezig. Op mijn vraag wanneer we die update kunnen verwachten had hij geen antwoord, maar aangezien SP1 pas eind mei uitkomt (?!?!?!) kon het nog wel even duren. Hij zei dat er tot nu toe alleen een pre-release versie uit was.
Reg. datum: 15 oktober 2003

quote:
derbirol schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:55:
wacht wel totdat het stabiel is.
Tot wat stabiel is? Als een Service Pack eenmaal RTM is kun je geen wijziging meer verwachten.
Profileert
Reg. datum: 25 februari 2004

quote:
WoutF schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 21:10:
Voor de mensen met een Amilo 1703 laptop, installeer SP1 niet. Hij loopt vast bij stage 3/3 en komt daar niet voorbij. Fujitsu moet het oplossen met een BIOS update.

Ik heb ze al hier over gebeld, en volgens de helpdeskmedewerker zijn ze er mee bezig. Op mijn vraag wanneer we die update kunnen verwachten had hij geen antwoord, maar aangezien SP1 pas eind mei uitkomt (?!?!?!) kon het nog wel even duren. Hij zei dat er tot nu toe alleen een pre-release versie uit was.
Weet je toevallig ook waarom het met een BIOS update verholpen zou zijn? Klinkt niet echt waarschijnlijk... dan is er of iets mis met de versie van de BIOS of met het Service Pack...

| Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert |
Werken in Tilburg bij een leuke, kleine IT-afdeling? Dat kan! Meer info per DM.

quote:
Rogresalor schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:27:
@Haaglander: werkte het goed?

[...]

Ik wil niet vervelend zijn, maar het installeren van een servicepack gaat soms niet zonder problemen, dus trial and error zoals dat heet en als het een productiemachine is kan het ook getest worden want een beetje admin heeft een image zo teruggezet.

heb je deze punten niet in aandacht; doe het niet

Zelf merk ik wel degelijk verschil in snelheid en vooral omdat ik een nogal sensitief persoon ben merk ik dat soort dingen vlug op. Vooral het laden van games gaat aanmerkelijk vlugger en het geheugenmanagement heeft wat wijzigingen gekregen, maar mensen die niet meer doen als briefjes schrijven en internetten zullen niet veel 'boost' meemaken, helaas.
Dan weet ik genoeg. Ik sla deze update wel over. Ik ben geen computer noob, maar een expert ben ik ook niet. Computer wordt nu gebruikt voor fotoretouch en ik kan mijn klanten niet laten wachten.

Wacht wel op SP2, misschien mag ik dan wel mee doen ;)

Bedankt.
Reg. datum: 26 maart 2000

quote:
Motrax schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 21:53:
[...]
Weet je toevallig ook waarom het met een BIOS update verholpen zou zijn? Klinkt niet echt waarschijnlijk... dan is er of iets mis met de versie van de BIOS of met het Service Pack...
Windows Vista Service Pack 1 is not available for installation from Windows Update and is not offered by Automatic Updates
quote:
Additional Windows Vista SP1 driver information for the Fujitsu-Siemens Amilo LA Notebook (Laptop)

Additionally, Windows update will not offer Windows Vista SP1 to Fujitsu-Siemens Amilo LA 1703 Notebooks that have a BIOS release date of March 14, 2008 or earlier. This corresponds to Bios Revision numbers 8.6T1-0023-M007 or earlier. This block reflects an incorrect power management setting that will be resolved in an updated BIOS revision. For more information, visit the following Fujitsu-Siemens support site:
Het staat er een beetje raar, want er is dus geen BIOS van na 14 maart.
Ik heb FS al gemaild of ze weten wanneer dit opgelost gaat worden. De RC's zijn al sinds eind 2007 uit, ik vind het heel slecht dat ze dit niet tijdig op hebben weten te lossen.
ye olde farte

quote:
honey schreef op maandag 21 april 2008 @ 23:01:

Zeuren bij Creative om drivers heeft in ieder geval totaal geen nut, dat is al gebleken.

Maar wat heb je liever, dat je toch SP1 geinstalleerd krijgt en vervolgens je PC (best case) geen geluid heeft of (worst case) constant BSOD't op een brakke driver - of dat je SP1 niet automagisch 'door je strot geduwd' krijgt zodat je in ieder geval door kan werken? :)
zomg wtfbbqpwned :') !
Reg. datum: 21 januari 2004

quote:
alt-92 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 23:52:
[...]

Zeuren bij Creative om drivers heeft in ieder geval totaal geen nut, dat is al gebleken.

Maar wat heb je liever, dat je toch SP1 geinstalleerd krijgt en vervolgens je PC (best case) geen geluid heeft of (worst case) constant BSOD't op een brakke driver - of dat je SP1 niet automagisch 'door je strot geduwd' krijgt zodat je in ieder geval door kan werken? :)
Altijd lekker hoor, zo'n politiek correcte opmerking. Het zal best zo wezen - maar dan blijft imo de kwestie dat zowel MS en Creative lopen te verzaken. Audigy's zijn zo veel verkocht dat alle twee de voorgenoemde partijen, wie dan ook gewoon behoort te zorgen voor support.

Tieske 70 Druid @ Genjuros (MagicMushrooms)

Reg. datum: 07 februari 2007

Sinds dat ik SP1 heb geinstalleerd:

Als ik Windows+L indruk om de pc te vergrendelen, uren later ben ik ineens afgemeld.
Moeten alle programma`s opnieuw laden en zo kunnen ze natuurlijk niet doorgaan als ik zomaar word afgemeld.

Hoe kan ik instellen dat de pc niet automatisch mij afmeld, bij energiebeheer staat er niks over bij helaas.
ye olde farte

quote:
rodie83 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 00:26:
Altijd lekker hoor, zo'n politiek correcte opmerking.
Nou, het is meer een 'damned if you do, damned if you don't' verhaal.

Of MS laat 'm wel installeren met resultaat gedonder, maar als MS SP1 uit voorzorg blokkeert is het ook weer niet goed.

Heeft niks met politiek correct te maken hoor :)
quote:
Het zal best zo wezen - maar dan blijft imo de kwestie dat zowel MS en Creative lopen te verzaken. Audigy's zijn zo veel verkocht dat alle twee de voorgenoemde partijen, wie dan ook gewoon behoort te zorgen voor support.
Een MS-geleverde driver is niks meer en niks minder dan een basic driver aangeleverd door de fabrikant en signed door Microsoft.
Als het basismateriaal al brak is dan heeft ook dat weinig nut.
-=StopTech=-
Reg. datum: 14 juni 2000

Bij mij loopt SP1 op mijn Acer 5684 als een zonnetje, hiervoor liep hij ook al goed met SP1, de versie die MS had ingetrokken, alleen merk ik dat de final versie net iets beter is. Na de installatie van SP1 final kreeg ik wel een blauwe scherm, maar dit is maar 1 keer voorgekomen. Na de installatie van SP1 gaat alles wel wat trager, het lijkt er op dat Vista aan het leren is, maar na een aantal dagen merkte ik dat alles sneller gaat lopen en nu loopt alles als een speer en stabiel.

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: