Vista SP1 NL beschikbaar bij Microsoft (hiep hoi)*
Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 last
Reageer Nieuw TopicDe gadgetbar liet ik daarom niet mee opstarten met Windows ... ik wachtte altijd een minuutje. Nu kan ik 'm wel met Vista gelijktijdig opstarten zonder dat dit de boel vertraagd.quote:JDeraGear schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:40:
voor SP1 kon ik eigenlijk niks starten voordat de gadget bar geladen was.
Haaglander wijzigde dit bericht 16-04-2008 10:56 (12%)
Kom eens bij Lotus Jungs kijken
De meeste cpu's van wat ik weet schalen in percentages (voorbeeld intel T2300; 0% - 33% - 66% - 100%). Mocht jou conclusie kloppen dan zou het slecht nieuws zijn voor laptop gebruikers aangezien dan de batterijduur weer is verslechterd is inplaats van verbeterd en dat terwijl XP een veel betere batterijduur heeft.quote:AllSeeyinEye schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:13:
Een van de eerste dingen die me opviel na het installeren van SP1 (die gewoon met de auto-update's gekomen is), is dat de temp van mn cpu 2 graden lager ligt. Kennelijk heeft t ding het laatste jaar 'idle' in Windows toch iets meer staan draaien dan dat nu kennelijk nodig is
People would make far better pictures if they spent time learning how to make great photos with what they already own instead of worrying about their tools
Ik begrijp je denk ik even niet. Als de temp 2 graden lager ligt, wordt er minder stroom verbruikt volgens mij. Dus zal de batterij langer meegaan. Of is mijn conclusie nou te simpel...quote:Miki schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:20:
[...]
De meeste cpu's van wat ik weet schalen in percentages (voorbeeld intel T2300; 0% - 33% - 66% - 100%). Mocht jou conclusie kloppen dan zou het slecht nieuws zijn voor laptop gebruikers aangezien dan de batterijduur weer is verslechterd is inplaats van verbeterd en dat terwijl XP een veel betere batterijduur heeft.
Mijn VMWare disk met Vista ging hiermee van 9 Gb naar 6,5 GBquote:jelmervos schreef op woensdag 16 april 2008 @ 08:57:
Als SP1 goed werkt kun je er voor kiezen de backup bestanden te verwijderen. Dit geeft je al snel 1GB aan HD ruimte terug. Let op, na dat je dit gedaan hebt kun je SP1 niet meer ongedaan maken.
Om dit te doen gebruik vsp1cln.exe in een Administrator command prompt. Zie ook dit.
In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde, in de praktijk niet.
Wel zie ik dat er nu staat dat ik 4GB aan geheugen heb, wat voor de installatie 3GB was. Echter, als ik naar taakbeheer ga en dan naar het tabblad "Prestaties" staat bij Fysiek geheugen (MB) Totaal: 3006 MB
Vraag me af hoe dat kan..
Wat zien jullie als directe verbetering?
32bit kan niet meer gebruiken dan 3GB. Alleen laat Vista nu (vanaf SP1) zien hoeveel geheugen er in je systeem zit. Als er 8GB in zit en je draait 32bits dan nog laat taakbeheer niet meer dan 3GB zien, en de systeem eigenschappen laat 8GB zien.quote:DJH schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:56:
Heb SP1 ook geïnstalleerd. Eerste indruk is goed. Maar eigenlijk maar ik totaal geen verschil.
Wel zie ik dat er nu staat dat ik 4GB aan geheugen heb, wat voor de installatie 3GB was. Echter, als ik naar taakbeheer ga en dan naar het tabblad "Prestaties" staat bij Fysiek geheugen (MB) Totaal: 3006 MB![]()
Reg. datum: 06 januari 2004
Je hebt de 32-bits versie neem ik aan? Daar wordt maar 3GB gebruikt, terwijl nu wel correct aangegeven wordt hoeveel er daadwerkelijk in zit. Dit was bij mij ook het geval.quote:DJH schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:56:
Heb SP1 ook geïnstalleerd. Eerste indruk is goed. Maar eigenlijk maar ik totaal geen verschil.
Wel zie ik dat er nu staat dat ik 4GB aan geheugen heb, wat voor de installatie 3GB was. Echter, als ik naar taakbeheer ga en dan naar het tabblad "Prestaties" staat bij Fysiek geheugen (MB) Totaal: 3006 MB![]()
- Start sneller op (enige seconden) ... met de patch van vorige week dinsdag (die ook voor future Vista SP1 bestemd was) een totale tijdwinst van ca. 8 seconden (was 30 seconden, nu 22)quote:DJH schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:56:
Wat zien jullie als directe verbetering?
- Netwerkverbindiing is nu zeer snel gereed
- PC kan direct na verschijnen van het bureaublad gebruikt worden ..... voorheen kon ik een kleine minuut wachten voordat allerlei achtergrondprocessen uitgewerkt waren.
- Het voelt allemaal meer 'responsive' aan.
Reg. datum: 14 mei 2005
Hij doet er heel lang over om die service pack te verwijderen á 2 uur.
En dan start windows niet meer op en de 2de keer zei die dat de verwijdering mislukt is.
Heb het ook inde veilige modus geprobeerd maar zelfde resultaat.
Alvast bedankt Remco
Dan houden we deze discussie nog een beetje schoon.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - specs
Dit sp1 is aardig, maar heb een review gelezen waarin de conclusie luidde: dit sp gaat mensen die Vista bloated vinden niet van Xp naar Vista doen laten overstappen. Kan je ook bijna niet van een sp verwachten zoiets.quote:Maximized schreef op woensdag 16 april 2008 @ 01:19:
Misschien dat het toch nog goed komt met Vista?![]()
Reg. datum: 03 december 2006
Opstarten en inloggen duurt langer idd. Ook programma's starten duurt langer
Intel E6600 @ 2,7 GHz | Asus EN8800GTX | DDR2-800 PC6400
Komt omdat na de SP installatie de Superfetch-cache geleegd wordt, dwz: windows moet weer even een cachebestand maken van alle programma's en bestanden die jij het meest gebruikt. Over een paar dagen zal je zien dat je programma's weer vliegensvlug opstartenquote:Saven schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:30:
Heb hier ook dat hij een stuk trager is
Opstarten en inloggen duurt langer idd. Ook programma's starten duurt langer
Van Winsupersite:
quote:One final note about performance and SP1: If you upgrade an existing version of Vista to SP1, user-specific data used by Windows SuperFetch is wiped out, leading to what may seem like a small performance penalty. This effect will reverse itself after a few days, however, as you use the system and SuperFetch refills it cache.
..and remember: respect is everything!
Wat ik gisteren deed vlak na de installatie van SP1, was alle PF-bestanden verwijderen in de map Windows/Prefetch. Diezelfde avond was mijn PC weer supersnel (nog sneller dan voor SP1)quote:PTRdesign schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:41:
[...]
Komt omdat na de SP installatie de Superfetch-cache geleegd wordt, dwz: windows moet weer even een cachebestand maken van alle programma's en bestanden die jij het meest gebruikt. Over een paar dagen zal je zien dat je programma's weer vliegensvlug opstarten
Van Winsupersite:
[...]
Bizar ....quote:JDeraGear schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:43:
hmm na installatie schijnt het ineens dat ik een diskette drive A heb... (die heb ik helemaal niet)..valt me nu pas op.
Reg. datum: 11 mei 2003
Het werkt allemaal prima, maar echte verbeteringen heb ik zelf nog niet gemerkt.
Die update staat bij mij nog steeds open, maar SP1 is geinstalleerd. Hopelijk kom ik verder geen problemen tegen
E6600 @ 3,2GHz, 4GB PC6400 CL4, Sparkle 8800GTS640, P5B Deluxe, Scythe Infinity, 2x 500GB Samsung SpinPoint, SB X-Fi XtremeMusic, Vista HP x64
Moet ik nu Vista helemaal opnieuw installeren of kan ik hem rustig over mijn bestaande instal heengooien?
Ik heb hier een paar issues neergezet over een update die niet in de stagingopslag wilde komen en er zo ook niet opstaat.

Misschien loopt daarom mijn machine beroerd, alhowel de slaapstand voortreffelijk werkt
Dat is nog iets
Kan het SP dus ook zonder deze miserabele patch?
Rogresalor wijzigde dit bericht 16-04-2008 17:26 (5%)
Het is 's-nachts kouder dan buiten
Ze staan er al, heb ze gisteravond allemaal van MSDN geplukt (6 dvd's, 32 en 64 bits versie van de 'gewone' versies, business en enterprise).quote:c70070540 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 09:36:
[...]
Dat komt inderdaad ook beschikbaar via MSDN... Duurt alleen nog even.
@hierboven: als je de offline installatie hebt (van 500 MB ofzo), dan kun je hem als het goed is ook installeren zonder die patch.
sewer wijzigde dit bericht 16-04-2008 17:32 (16%)
Kun je de bestandsnamen misschien ff postenquote:sewer schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:29:
[...]
Ze staan er al, heb ze gisteravond allemaal van MSDN geplukt (6 dvd's, 32 en 64 bits versie van de 'gewone' versies, business en enterprise).
@hierboven: als je de offline installatie hebt (van 500 MB ofzo), dan kun je hem als het goed is ook installeren zonder die patch.
Ook al heb ik Vista gewoon legaal, een DVD met de volledige install waar SP1 in is geïntegreerd is altijd handig bij een herinstall.
specs: Core 2 Duo E6600 | Asus P5B Deluxe | 2x 1GB Kingston PC6400 DDR2, CL5 | GeForce 7600 GT (passief)
Reg. datum: 13 januari 2008
Ik kan ook niet via catalyst hem naar een hogere resolutie forcen
Reg. datum: 03 december 2006
Wellicht je videokaart drivers updaten?quote:Boumon schreef op woensdag 16 april 2008 @ 19:49:
Heb net vista SP1 via updates geinstalleerd en nu kan ik met m'n 22 inch scherm geen hogere resolutie dan 1024*768 meer nemen. Kan het dat m'n scherm niet meer compatibel is met vista door het Service Pack ?
Ik kan ook niet via catalyst hem naar een hogere resolutie forcen
Intel E6600 @ 2,7 GHz | Asus EN8800GTX | DDR2-800 PC6400
Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 last