Hoofdcategorieën
Topicacties

Vista SP1 NL beschikbaar bij Microsoft (hiep hoi)*

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 16 juni 2007

quote:
Dus uit deze handleiding begrijp ik dat de nederlandse update van SP1 pas later dit jaar komt. Weet iemand al ongeveer wanneer?

quote:
kikker2 schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:27:
[...]

Dus uit deze handleiding begrijp ik dat de nederlandse update van SP1 pas later dit jaar komt. Weet iemand al ongeveer wanneer?
Begin april zou hij klaar (Release to Manufacture) zijn, daarna is het wachten tot Microsoft hem vrij geeft, wat hopelijk niet te lang zal duren, wij gokken deze maand nog ;)
You Can On a Roy, Can Do!
Reg. datum: 14 oktober 2004

Toch nog even gekeken of hij er al was.. maar nog steeds niet helaas, ik ben erg benieuwd wat mijn systeem er van gaat vinden :-)

Games maken in C#, voor de Xbox360 en pc? Microsoft XNA! Chat mee! irc://efnet.xs4all.nl /join #XNA

Reg. datum: 30 juli 2000

Op internet heb ik hem al gezien in geslipstreamde unattended lite install. Maar ik neem aan dat jullie losse sp1 willen. ;)
Simple user
Reg. datum: 13 oktober 2000

Ik ben wel benieuwd naar de MD5 som van de final versie van SP1 wave1 (NL en nog meer dus).

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Spam: Nederlandstalige versie verschijnt hoogstwaarschijnlijk halverwege deze maand: http://www.msminded.nl/20...sp1-voor-vista-op-schema/ ;)
Een der antidigibeet
Reg. datum: 04 juni 2005

quote:
Woutey schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 12:29:
Ok, ik draai nu vista x64 SP1 en heb een probleem. Het is niet zo heel erg denderend maar wel zwaar irritant:

Om de twee tot drie seconden veranderd mijn muisaanwijzer in het soort van pijltje met het ronddraaiende rondje ernaast alsof mijn pc iets aan het doen is.

Nu heb ik al alle programma's uit de systray laten afsluiten maar niets helpt. Nu is het een optie om gewoon die aanwijzer te vervangen door een normale maar dit doet natuurlijk niets aan het probleem.

Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe dit op te lossen?
Dat rondje is een CD'tje en haal je CD er eens uit of zit er een lege schijf in het DVD station?
Check alle instellingen in apparaatbeheer omtrend dit apparaat en loop de Autorun instellingen even na.

Die waarschuwing boven me is wel heavy. Er zijn zonet weer 8 essentiële patches beschikbaar. het is weer woensdag :)

Hier duidelijkheid over SP1: http://support.microsoft.com/kb/948343 1 dag oud.
beter dan al dat gevraag.

Rogresalor wijzigde dit bericht 09-04-2008 13:41 (6%)

Het is 's-nachts kouder dan buiten

Get Firefox
Reg. datum: 09 januari 2002

Nee dat is geen CDtje, dat is gewoon de Vista versie van het ouderwetse zandlopertje.

Reg. datum: 17 december 2005

quote:
NiZNO schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:08:
Nee dat is geen CDtje, dat is gewoon de Vista versie van het ouderwetse zandlopertje.
Yep, het geeft iig processor-activiteit aan.

Volgens de Volkskrant van vandaag verschijnt volgende week SP1 NL voor Vista.

http://www.volkskrant.nl/..._krijgt_nu_al_opknapbeurt

Haaglander wijzigde dit bericht 10-04-2008 10:54 (4%)

Een der antidigibeet
Reg. datum: 04 juni 2005

quote:
NiZNO schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:08:
8)7 Foutje van mij, sorry

Valt me tegen van mezelf, inderdaad heeft Vista een rondje als het bezig is, maar ik verwarde het met het CD icoontje wat Vista ook heeft overigens.

Uit bericht:
quote:
Een: het Service Pack 1 (SP1), zoals de omvangrijke update heet, herstelt een aantal weeffouten, maar introduceert ook nieuwe bugs.
Ik wacht nog heel even want Vista werkt nu gewoon goed hier en ik wil geen geëtter met mijn systeem. Ik lees het wel hier en ik was heel vlug uitgelezen overigens :)

Rogresalor wijzigde dit bericht 10-04-2008 17:39 (31%)

Het is 's-nachts kouder dan buiten

Nog meer bevestiging over SP1 NL die volgende week komt: http://www.telegraaf.nl/d...voor_Vista__.html?cid=rss

ye olde farte
Reg. datum: 16 maart 2000

quote:
Lekker tendentieuze titel ook zeg - 'krijgt nu al'.

Ze zijn allemaal al weer vergeten dat XP in oktober 2001 uit kwam en al binnen een jaar een SP voor z'n kiezen kreeg.

Cry me a river zeg..

quote:
alt-92 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:43:
[...]

Lekker tendentieuze titel ook zeg - 'krijgt nu al'.

Ze zijn allemaal al weer vergeten dat XP in oktober 2001 uit kwam en al binnen een jaar een SP voor z'n kiezen kreeg.

Cry me a river zeg..
Ach, iedereen papegaait elkaar na. Ze doen maar, mijn Vista draait als een zonnetje op desktop en laptop.

Reg. datum: 02 december 1999

Is het ook mogelijk SP1 voor Vista op een CD/dvd tekrijgen?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines - Anon

quote:
Vista SP1 volgende week in het Nederlands
Webwereld.nl

Donderdag 10 april 2008, 19:56 - Microsoft brengt in de loop van volgende week de Nederlandstalige versie van Windows Vista SP1 op de markt. De exacte dag is echter nog niet bekend.

Microsoft brengt in de loop van volgende week de Nederlandstalige versie van Windows Vista SP1 op de markt. De exacte dag is echter nog niet bekend.

Allereerst wordt de volledige versie van Vista SP1 met daarin alle 36 talen aangeboden. De download voor x86-systemen is 550 MB groot en is met name bedoeld voor systeembeheerders. 'We raden deze optie af voor consumenten', aldus Olivier van Noort, bij Microsoft Product Solutions Manager. 'Er wordt namelijk niet gecontroleerd of alle updates nodig zijn en of de pc klaar is voor SP1.'

Voor systemen die tussendoor zijn bijgewerkt, komt de Service Pack een week later als optionele download beschikbaar via Windows Update en een maand later als automatische download. 'SP1 wordt gedownload maar niet automatisch geïnstalleerd; dat leggen we altijd voor aan de gebruiker', aldus Van Noort. 'De update heeft nogal een flinke doorlooptijd waarin de pc niet bruikbaar is.' De download die via Windows Update wordt aangeboden, is ongeveer 65 MB groot. Uiteindelijk wordt SP1 ook nog op dvd uitgebracht.

Service Pack 1 bundelt 374 patches en verbeteringen die Microsoft het afgelopen jaar heeft uitgebracht voor Windows Vista. Daarnaast zal de servicepack een aantal wijzigingen bij de software doorvoeren die de snelheid, betrouwbaarheid en beveiliging moeten verbeteren. Zo is nu defragmentatie per volume mogelijk en kunnen niet-administrators een complete back-up van de pc starten. Ook is er volledige ondersteuning voor de ontwerpstandaard 802.11n voor draadloos netwerken. Ook moet het kopiëren van bestanden in de toekomst zo'n 50 procent sneller verlopen.
Startsein

Voor veel bedrijven is de beschikbaarheid van een eerste Service Pack het startsein om aan de slag te gaan met een nieuw besturingssysteem. 'Maar dat heeft meestal een emotionele reden', zegt Van Noort. 'Rationeel is er geen reden om te wachten. Bij XP was dat misschien nog wel het geval, maar bij Vista krijg je tussendoor via Windows Update bijvoorbeeld al alle drivers aangeboden.' Van Noort noemt de gemeentes Breda en Deventer als voorbeelden van klanten die hebben gewacht op SP1 en Vista nu breed gaan uitrollen.
Deloitte

'Wij hebben zeker niet gewacht op SP1', zegt CIO Erik Ubels van Deloitte Nederland. Zijn bedrijf heeft Vista vorig jaar in een 'big bang' doorgevoerd op alle tienduizend desktops. Binnen vier weken waren alle machines over, en volgens Ubels zonder noemenswaardige problemen.

Enkele applicaties leverde echter nog wel problemen op. 'Onze SAP-software voor urensoftware bleek niet te werken met Vista. Dat is toch vervelend als je leeft van uren schrijven', zegt Ubels lachend. Een telefoontje leerde Ubels dat SAP nog niet voldoende ervaring had met Vista om het probleem op te lossen. 'Toen hebben we zelf maar een machine met Vista naar Bangalore gestuurd.'

Een verbetering in SP1 is volgens Ubels onder andere de manier waarop BitLocker nu werkt. 'De partitie die de encryptie regelt was zelf niet versleuteld. Ik heb nooit slapeloze nachten maar hier heb ik toch wel even over wakker gelegen. Maar Microsoft heeft dit stuk nu ook opgelost.'

Google addict
Reg. datum: 03 november 2001

Ik vraag me af of microsoft kan waarmaken dat Vista door de verbeteringen van SP1 bijvoorbeeld merkbaar sneller wordt. Het kopiëren van bestanden zou 50% sneller moeten zijn maar ten opzichte van wat? Een verse Vista installatie zonder updates of een bijgewerkte Vista installatie incl. de al uitgebrachte hotfixes die de snelheid van het kopiëren sterk verbeterede. Ook met de overige beloftes heb ik zo mijn twijfels.

People would make far better pictures if they spent time learning how to make great photos with what they already own instead of worrying about their tools

Reg. datum: 12 november 2006

quote:
Op de frontpage staat dat de consumenten/autoupdate versie een maand na de beheerdersversie uitkomt en in de quote van Webwereld staat een week. Wat is het nou?

Nu ook met Ubuntu!

quote:
Quincy5 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:11:
[...]

Op de frontpage staat dat de consumenten/autoupdate versie een maand na de beheerdersversie uitkomt en in de quote van Haaglander staat een week. Wat is het nou?
Dat viel mij ook al op.

Ik las ergens dat de 65 MB download volgende week als optionele download wordt aangeboden bij Windows Update en de maand er op (ik neem aan op patch Tuesday) als automatische download.

SP1 zal iig bij Microsoft Update (700 MB of zo iets) als optionele download beschikbaar zijn.

Door al die download-opties/scenario's die MS biedt, zien de journalisten door het bos de bomen niet meer.

We wachten maar verder af.

Haaglander wijzigde dit bericht 11-04-2008 13:19 (9%)

quote:
Haaglander schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:16:
[...]

Dat viel mij ook al op.

Ik las ergens dat de 65 MB download volgende week als optionele download wordt aangeboden bij Windows Update en de maand er op (ik neem aan op patch Tuesday) als automatische download.

SP1 zal iig bij Microsoft Update (700 MB of zo iets) als optionele download beschikbaar zijn.

Door al die download-opties/scenario's die MS biedt, zien de journalisten door het bos de bomen niet meer.

We wachten maar verder af.
Dat zou de verschillen idd kunnen verklaren. Ik heb zojuist een topic in Geachte Redactie geplaatst om de mensen van de frontpage hierop te attenderen.

Nu ook met Ubuntu!

quote:
Quincy5 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:31:
[...]

Dat zou de verschillen idd kunnen verklaren. Ik heb zojuist een topic in Geachte Redactie geplaatst om de mensen van de frontpage hierop te attenderen.
Volgens mij hebben ze het aangepast. In het artikel staat nu:
quote:
SP1 zal vanaf volgende week in 36 talen te downloaden zijn via Windows Update. Een maand later zal de bundeling van 65MB ook via de automatische update verstuurd worden naar Vista-gebruikers, die vervolgens zelf kunnen kiezen of ze SP1 installeren. Als losse versie is het service pack 550MB groot terwijl deze 700MB in beslag neemt voor 64-bit-systemen.

Dat stond er volgens mij al.
Het kan aan mij (en aan de mensen van dit artikel) liggen, maar ik lees het als dat pas over een maand het 65MB pakket beschikbaar komt en je tot dan alleen de 550MB kunt downloaden, die sowieso niet voor consumenten bedoeld is. Terwijl in meerdere bronnen wordt gezegd dat dat een week later al kan (zie voor links mijn topic in Geachte Redactie).

Nu ook met Ubuntu!

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: