Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
PSPonderdelen schreef op maandag 03 maart 2008 @ 18:39:
Specs kan je op de volgende foto checken
[afbeelding]

Wel handig dat er nu standaard al 1gb geheugen in zit :)

Meer foto's: http://www.engadget.com/p...th-the-new-9-inch-eee-pc/

EDIT: Lol clb je was net te vroeg met je edit:P
En foto's zijn te verwachten omdat het morgen t/m zaterdag CEBIT is in duitsland. Daar wordtie ook gepresenteerd! >:)

A good pair of jeans is like a true member of the family || Specs-| Eeepc 9" 20GB | Site - Cam : Fuji S6500fd

* 4play bekijkt plaatjes van 9" E3PC

* 4play twijfelt gelijk weer tussen de HP, 7" en 9" E3PC...

Omg wat is die 9"geil als daar een 1024/600 scherm op komt een 12GB HD en XP dan ehhh kan ik ook geen smoesjes meer verzinnen om er geen aan te schaffen... Tot nu toe heb ik het kunnen afhouden met "Tja hij is nog niet uit..." maar als dit de nieuwe E3PC is kan het niet anders dan dat ik hem MOET hebben...

}:| "schaaaaaaaat weet jij waar het vakantiegeld is gebleven?"

>:) "Nee is het nog niet gestort dan" O-) })

= Medion Akoya E1210 - 3Dmark 03 - 617 points = member of Het Aeglos Genootschap

Gsus is my homeboy

Naja twijfelen twijfelen...
Koop nu een 7" modelletje, eer dat die 9" uit is pfff man >:)

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

quote:
CLB schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:20:
Naja twijfelen twijfelen...
Koop nu een 7" modelletje, eer dat die 9" uit is pfff man >:)
Risico van het vak he O-)

Damn wat een lekker ding! Ik moet de geruchten maar eens aanpassen :*)

Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Ik als arm studentje met 2 kinderen en een vrouw als leraares kan niet zomaar lukraak een nieuwe lapper kopen voor 400 euro. Helaas anders had ik allang een zepto gamer gehad maarja mijn geld is echt beperkt en met mijn oude laptop bakken (armada 1750 met windows ME en M700 met XP (OMG)) is te werken en te internetten dus het moet echt wel heel goed zijn wil het mij overtuigen er echt geld voor uit trekken. Maar ik heb over 2 weken een nieuwe baan dus dan krijg ik meer financiele armslag dan gaan er 2 laptops komen dit jaar een voor mij en een voor mijn schatje die wel opstarten onder de minuut (alhoewel mijn ME bak keurig in dos staat na 15 sec. :) ) en itunes en een browser en IRC aankan...

ik plak nu een postit op mijn beeldscherm elke maand 50 euro aan de kant leggen voor een E3PC met 9"... maargoed sorry voor de offtopic, het komt door mijn enthousiasme over deze 9" bak.

= Medion Akoya E1210 - 3Dmark 03 - 617 points = member of Het Aeglos Genootschap

quote:
Grubeater schreef op maandag 03 maart 2008 @ 03:09:
Davidgilmour: Om programma's te verwijderen kun je de volgende twee manieren gebruiken: via de konsole het programma te verwijderen met apt-get: "sudo apt-get remove [programmanaam]". Of in Synaptic het programma verwijderen.
quote:
janesh schreef op maandag 03 maart 2008 @ 09:15:
bij synaptic wel even "ctrl alt T" en dan sudo synaptic in de terminal en enter, als je in de easy mode werkt. In de full desktop mode staat synaptic gewoon in het menu bij system. Omdat je dit vraagt lijkt mij synaptic de manier en niet ap-get in de terminal.
Ook kun je dan nog meer verwijderen bv chinese woordenboeken in mijn geval van een taiwanese eee.
quote:
GekkePrutser schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:04:
Als je dit wil doen om diskruimte vrij te maken dan kan dat eigenlijk niet met de ingebouwde Xandros. De EEE gebruikt namelijk UnionFS, met een vaste (read-only) partitie met de basisinstallatie en een andere partitie die de veranderingen daarop bewaart.

Als je dus iets wist dat al af-fabriek aanwezig was, maak je dus geen ruimte vrij. In plaats van het echt te verwijderen wordt in de tweede partitie gewoon een aantekening gemaakt dat die file niet meer getoond moet worden, maar hij blijft wel op de eerste partitie staan.

De enige manier om echt diskruimte vrij te maken is met de hand het UnionFS systeem verwijderen en de EEE zonder dit op te bouwen, maar dat is erg ingewikkeld.

PS: Je kan trouwens wel gewoon dingen verwijderen die je zelf hebt geinstalleerd. Het bovenstaande verhaal gaat alleen over de af-fabriek software pakketten.

UnionFS wordt trouwens meestal gebruikt om toch read/write mogelijkheden te hebben als je van een Read-Only medium boot (zoals een LiveCD). Asus gebruikt het hier om de mogelijkheid te bieden om het ding met 1 druk op de knop in fabrieksstand terug te zetten, hierbij wordt dan simpelweg de 'veranderingen' partitie gewist.
Ja, het gaat mij inderdaad om meer ruimte vrij te maken op de giga 2G van mijn basis install op mijn EEE Surf. Ik heb natuurlijk niks aan die domme spelletjes en die learning troep. Gewoon internet en dat open word programma met skype en msn. Vreemd dat ze dat niet zelf beseffen maar op zich wel weer logisch dat je met een druk op de knop "alles kan herstellen", dat is wel de gedachte van de Easy PC :)

Die 9 inch van 399 euro is wel gaaf uiteraard. Maar komt toch wel weer dicht bij de 449 euro instap laptops met 15 inch/dvd brander/pentium 2.0/1 gb/100gb/wifi/bluetooth etc etc

Reg. datum: 06 november 2007

Maar 't blijft een pak goedkoper dan de dichtstbijzijnde ultra portable (en een pak kleiner)

Ach,. Uri Geller zou zeggen:

Kijk ik kan deze laptop van 299 euro op de grond laten kletteren & hij start gewoon op.
Hoef je denk ik met een Pak die bellerd niet te doen, of met een Compraq.
Nou natuurlijk kan je het bij de IBM wel weer proberen, maar jah...dan betaal je ook geen 299 euro...

Klein & Snel, super & GEWELDIG ! De eeepc van Asus...

quote:
Dryhte schreef op maandag 03 maart 2008 @ 22:07:
Maar 't blijft een pak goedkoper dan de dichtstbijzijnde ultra portable (en een pak kleiner)
Dat klopt en in vergelijking met de 7 inch 2G surf krijg je voor 100 euro:
  • betere batterij
  • snellere processor
  • 10 GB meer SSD
  • 512 MB meer RAM
  • webcam 1.3 MP
  • 2 inch groter scherm
  • hoesje
Ik zou 'em morgen zo kopen :)

Reg. datum: 08 december 2006

quote:
Tripbyte schreef op maandag 03 maart 2008 @ 22:15:
Ach,. Uri Geller zou zeggen:

Kijk ik kan deze laptop van 299 euro op de grond laten kletteren & hij start gewoon op.
Hoef je denk ik met een Pak die bellerd niet te doen, of met een Compraq.
Nou natuurlijk kan je het bij de IBM wel weer proberen, maar jah...dan betaal je ook geen 299 euro...

Klein & Snel, super & GEWELDIG ! De eeepc van Asus...
kan ik beamen, bleef gisteren achter de stroomdraad haken en beng daar lag de eee op onze tegelvloer, maar niks aan de hand. de behuizing van de ontvanger van mijn draadloze muis spatte eraf, en ook die werkte gewoon door.
Was ik blij dat het in elk geval mijn vaio niet was.
En nog even op het ovenstaande reageren, die 9" eeepc die komt er bij mij ook zodra hij uit is en de 4g niet op marktplaats.

Die 9" ziet er prachtig uit. Ik vind die prijs nog steeds zeer redelijk. Maar toch ga ik eerst nog eens vergelijken met de HP UMPC. Even daar de prijzen en juiste specificaties van afwachten. Die ziet er nog steeds iets lekkerder uit IMO.

Haha,. iets te letterlijk laten kletteren...
Sorry,.. Maarrrrrrrrrrr een superrrrrrr speeltje
voor ons /\/\A/\//\/EN !

(alhoewel,toch liever me vrouwtje)

Tripbyte wijzigde dit bericht 03-03-2008 22:47 (17%)

Deze ff in je Eeepc proppen.. >:)
Lekker veel alvast.
http://www.eijlander.nl/product/thumbs/ssda2032t.jpg
Ach en voor de prijs...

http://www.eijlander.nl/imagescripts/mailingpricetag.php?txt=145.7&txt2=155 Excl. btw.

Transcend kondigt haar 32GB 2,5” SATA Solid State Disk (SSD) aan. Deze nieuwe drive komt in een standaard 2,5 inch formaat en heeft een SATA interface wat betekent dat hij als een gewone hard drive kan worden gebruikt in de meeste notebook computers en mainstream PC’s. Voeg daaraan toe een lichtgewicht kunststof behuizing, instante toegangssnelheden.
grote capaciteiten, hoge betrouwbaarheid, laag stroomverbruik en anti-schok kenmerken en het is duidelijk dat Transcends SSD’s de ideale vervanging zijn voor conventionele
hard disk drives. Transcends 2,5 inch SATA SSD serie heeft als voordeel over standaard 2,5” HDD’s dat ze gemaakt zijn van solid-state geheugen zonder bewegende deeltjes en daarom niet gevoelig zijn voor mechanisch falen door trillingen, schokken, warmte, enz. Zijn moderne SATA interface levert hogere overdrachtssnelheden dan standaard IDE en verzekert compatibiliteit met hedendaagse high performance notebooks en desktop computers. Bovendien zijn SATA kabels veel dunner en compacter dan IDE kabels, wat voor minder volle installaties zorgt en betere koeling door verbeterde luchtstromen.
Zowel SATA als IDE.

quote:
4play schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:28:
ik plak nu een postit op mijn beeldscherm elke maand 50 euro aan de kant leggen voor een E3PC met 9"... maargoed sorry voor de offtopic, het komt door mijn enthousiasme over deze 9" bak.
Haha, wel humor om te zien wat voor reacties dit apparaatje doet ontlokken :+

Maar jongens, niet te veel hopen op data en prijzen, je weet hoe het ging met de huidige EEE...
Verder begint een 399 ¤ model weg te bewegen van de Emerging Markets.
Maar wat de hell, wat boeit ons dat :P

Zo, OP aangepast, komt maar eens kijken :)

Ik heb zo'n gevoel dat ik voor de 9" ga. Maar zou die 499 kosten?

zie homepage :)

quote:
ECiftci schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 09:50:
Ik heb zo'n gevoel dat ik voor de 9" ga. Maar zou die 499 kosten?
Kijk es 2 post boven die van jou kerel.

Reg. datum: 04 januari 2005

Dat ASUS op de CeBIT nieuwe Eee-PC's introduceert, is deze week geen geheim. Met de Eee-PC 900 kondigt ASUS de eerste uit een nieuwe serie Eee-PC's aan. Het eerste model dat eind 2007 uitgebracht werd is inmiddels 350.000 keren verkocht. Dit jaar wil ASUS 3 tot 5 miljoen Eee-PC's verkopen.

Het 900 model wordt uitgerust met een 8,9 inch TFT-scherm (voorheen 7 inch) en zal een resolutie van 1280x600 hebben. Ook het geheugen krijgt een upgrade; van 512 MB naar 1 GB. De capaciteit van de op flash gebaseerde hardeschijf wordt verdrievoudigd van 4 GB naar 12 GB. De totale afmetingen van de nieuwe notebook zijn nauwelijks groter. Qua gewicht hoeven Eee-PC bezitters nog altijd niet te klagen; in plaats van 920 gram is dat nu 950 gram. Volgens ASUS zou de notebook bij normaal gebruik 3,5 uur meegaan.

De verbeterde specificaties eisen duidelijk hun prijs. Terwijl de eerste 4G Eee-PC slechts 299 euro kostte, kost het nieuwe exemplaar 399 euro. Het model zal deze zomer in de handel verschijnen. Het model zal ook officieel Windows-ready zijn. Op de CeBIT zal echter nog met een op Linux gebaseerde notebook tentoongesteld worden.
Weer een nieuwe resolutie 1280x600...

sheepserver.nl bééééh

Wat ik me nou afvraag, wanneer gaat die 2de generatie dan komen als de eerste hier nog geeneens is!!! Moet toegeven, die nieuwe EEE heeft niet meer zo'n achterlijk grote rand om het scherm, maar dus ook minder modruimte (Heb zelf in die rand chip voor me touchpanel en bluetooth zitten :P).

Wel een minpunt dat ze nog steeds geen bluetooth in het nieuwe model hebben gezet.

AMD Athlon 64 X2 3800+ @ 2,5 Ghz, Asus 8800GT, Asus A8N-SLI Premium, 2GB DDR || Asus EEE PC 4G

quote:
Bkill3r schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:14:
Das wel heel wide screen zeg. 2:1 :X Ik denk dat ze er naast zitten.

Maar goed, alles boven de 1024*600 vind ik prima.

Ik zit echt hard te twijfelen nu. Een (Amerikaanse) vriend van mij komt naar Nederland toe. Ik zou hem kunnen vragen een EEEPC mee te nemen. Ik heb al gezien dat hij deze kan kopen voor 407.99 dollar bij buy.com. Dat is ongeveer 270,- euro.

Dit is natuurlijk wel een erg lekker prijsje, maar die 9" is ook wel erg lekker...keuzes, keuzes.

BTW, Hij krijgt neem ik aan geen gedoe op het vliegveld of iets, dat hij iets moet gaan betalen, of andere problemen als hij die ongeopede EEE in zijn tas heeft zitten ofzo?
sheepserver.nl bééééh

quote:
retiredhench schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 11:00:
Ik zit echt hard te twijfelen nu. Een (Amerikaanse) vriend van mij komt naar Nederland toe. Ik zou hem kunnen vragen een EEEPC mee te nemen. Ik heb al gezien dat hij deze kan kopen voor 407.99 dollar bij buy.com. Dat is ongeveer 270,- euro.

Dit is natuurlijk wel een erg lekker prijsje, maar die 9" is ook wel erg lekker...keuzes, keuzes.

BTW, Hij krijgt neem ik aan geen gedoe op het vliegveld of iets, dat hij iets moet gaan betalen, of andere problemen als hij die ongeopede EEE in zijn tas heeft zitten ofzo?
Als hij in Nederland kan aantonen dat hij de laptop heeft gekocht (dus de bon meeneemt) en de laptop van hem is, is er volgen mij toch geen enkel probleem. Er zijn zoveel mensen die uit Amerika hier komen en hun laptop meenemen. Het lijkt me btw wel verstandiger om de EEE pc uit de doos te halen en in een aparte laptoptas te doen waar je ook de adapter indoet. Zo lijkt de laptop echt van hem. Als je gecontroleerd wordt en ze vinden een laptop die brandnew is en nog in de doos zit, dan wordt het een stuk moeilijker om aan te tonen dat de laptop echt van jou is (of iig dat hij weer mee terug gaat naar de US and A)

AMD Athlon 64 X2 3800+ @ 2,5 Ghz, Asus 8800GT, Asus A8N-SLI Premium, 2GB DDR || Asus EEE PC 4G

Zyhro @ Silkroad

quote:
EmailJanssen schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:23:
Ik zie bij die 9" geen speakers meer?
Een stuk of tien posts verder, en niemand die het weet?
Toch wel raar als er geen speakers zullen zijn. Ook al was het van de 701 niet super geluid, zonder ingebouwd geluid kom je ook niet echt ver. (natuurlijk kun je oordopjes gebruiken, maar ja..)

Ik ben benieuwd hoe de 901 zal presteren tov de 701. :o

lv26 Zyhro @ Olypmia @ Silkroad Zoekt nog een guild.

1365Watt-piek op ons dak!

quote:
Bkill3r schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:14:
Inderdaad een ongebruikelijke resolutie, maar ik zie het niet als een negatief iets. Web browsen is zwaar oncomfortabel als je links-rechts moet scrollen, maar omhoog-omlaag scrollen is lang zo erg niet.

Ik weet al wel dat ik hierop ga wachten. De EEE PC was in mijn ogen perfect op alle gebieden, alleen dat kleine schermpje beviel me niet (niet het formaat maar de resolutie). Hiermee is de EEE PC naar mijn mening perfect.

OK, bleutooth intern had leuk geweest, maar dat vind ik geen ramp. Er moet wel wat te wensen overblijven :)

Mijn zonnepanelen en wat testritten met elektrische voertuigen: www.solarwebsite.nl

sheepserver.nl bééééh

quote:
mc0il schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 11:31:
[...]
Een stuk of tien posts verder, en niemand die het weet?
Toch wel raar als er geen speakers zullen zijn. Ook al was het van de 701 niet super geluid, zonder ingebouwd geluid kom je ook niet echt ver.
Op de volgende pagina stonden een paar foto`s. Daar stond er ook 1 tussen waarop de specs stonden. Daar stond bij audio: High-Defenition Audio / Stereo Speakers / Microphone.

Stond in deze post van PSPonderdelen

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws