Mn
iaudio5 is na jaren trouwe dienst overleden. Ik ben zo'n gebruiker die niet zit te wachten op video/foto-functionaltieit, en ik val dus midden in de doelgroep voor de U5.
Ik wil wel graag weten of de U5 dezelfde (hoge) standaard heeft als mn oude iaudio5.
- Hoe is de radio-ontvangst?
- Hoe is het bedieningsgemak? (Kan je zonder te kijken in je jaszak even snel een nummer skippen of volume aanpassen?)
- Wat is in de realiteit de batterijduur?
- Hoe (on)handig is het dat er geen normale batterijen inkunnen?
Dank!
Edit: Ik heb em ondertussen gekocht. Mijn bevindingen:
- Radio-ontvangst is uitstekend. Ik heb het in de mediamarkt vergeleken met andere modellen daar, en de Cowons (zowel U5 en Iaudio7) hebben een betere ontvangst dan de sandisk Fuze of de Sony's.
- Bedieningsgemak is een stuk eenvoudiger dan mn ouwe iaudio5 (de iaudio7 heb ik trouwens ook geprobeerd en die is echt onbegrijpelijk!)
- Batterijduur ben ik nog niet achter. Opladen gaat via usb, en niet de standaard micro-usb maar nog een kleiner stekkertje. Ik heb er een speciaal kabeltje bij, weet niet of die aansluiting een cowon-only formaat is, of dat er weer een nieuwere usb-versie is die ik nog niet kende.
- Batterijen mis ik wel. Onderweg een nieuwe er in kunnen drukken. Nu moet ik voor ik wegga checken of ik nog power heb, en zo niet, dan pech.
- Vormgeving is standaard, niet echt hip. Menu's zijn gewoon lelijk, met een soort discokleuren.
Conclusie: Cowon is een van de weinige merken die
- niet met id3-tags werkt maar gewoon met mappenstructuur
- benaderbaar is als removable harddrive
- goede radioontvangst heeft
- goede geluidskwaliteit heeft.
De matige looks neem ik voor lief: hij zit toch in mn zak.
_fool wijzigde dit bericht 15-12-2008 13:15 (49%)