Hoofdcategorieën
Topicacties

[Emtec Moviecube] Tweaking MovieCube -R

Pagina: 1 2 3 4 last

Reageer Nieuw Topic
Een vreemde Jodokus
Reg. datum: 11 april 2005

MovieCube Tweaking

http://www.materiel.net/live/33130.jpg

Er is nu een Wiki pagina met alle tweaks up-to date klik hier and be amazed

Inhoud
  1. Root access met PuTTY
  2. De desktop aanpassen
  3. Zelf een desktop maken of een bootscreen
  4. Samba functionaliteit
  5. FTP functionaliteit
  6. Torrent functionaliteit
  7. Streaming Tv/video in
  8. ...etc
  9. links

Root access met PuTTY

Download “PuTTY” hier. Kijk in je moviecube op welk adres hij in het netwerk zit. Voer dit netwerkadres in in putty en kies "telnet" (poort 23). Kies "Open". Er springt een zwart inlogscherm in beeld en voer hier als user "root" in.
http://img522.imageshack.us/img522/9683/001puttypo7.jpg

Je hebt nu root acces er draait busybox linux en de meeste (alle?) commando's werken. bijvoorbeeld:
  • ls –all toont inhoud van huidige directory
  • cd dir_name ga naar een niet nader gespecificeerde directory :P
  • cd .. ga 1 directory terug
  • cd // ga terug naar de root directory
  • mkdir dir_name maak een directory met een niet nader gespecificeerde naam

De desktop aanpassen

Standaard komt de emtec met 6 desktops. ze zitten verstopt maar ze zijn éénvoudig te activeren. Om dingen later makkelijk te maken kopieren we de volledige inhoud van de omgeving naar de toegankelijke FAT32 partitie. Maak via Telnet contact met de cube en voer na het inloggen dit in:
mkdir /usr/local/etc/hdd/volumes/HDD1/sys
cp /usr/local/bin/Resource/* /usr/local/etc/hdd/volumes/HDD1/sys

Als je de FAT32 partitie benaderd via netwerk of USB2 dan zie je in de map "sys" als het goed is allemaal bestanden staan. Zoek de file "swconfig.ini" op en bekijk deze file, onder "sustom_id" zie je een overzicht van de beschikbare desktops. (je kan de swconfig met notepad aanpassen en het terugkopieeren naar de "Resource"map).

We gaan swconfig aanpassen met behulp van "Vi" een texteditor uit 1976. Ga terug naar putty en geef het volgende commando:
vi /usr/local/bin/Resource/swconfig.ini
  • Beweeg de cursor naar de regel “sustom_id = 1”
  • ga naar de “1”
  • druk op “A”
  • druk op “4” bijvoorbeeld (keuze van 0 tot en met 5)
  • druk op “esc”
  • druk op “:”
  • type in “wq”
  • gevolgd door “Enter”
reboot de cube

Meer informatie over Vi (eng)

http://img297.imageshack.us/img297/3958/circledesktopko6.jpg
sustom_id=4 (circle desktop)meer

Zelf een desktop maken of een bootscreen

De reden voor de volledige kopie van "Resource" in "sys" op de FAT32 partitie is het feit dat je nu alle bitmaps van de menu's en de dekstops tot je beschikking hebt. Kopieer de map naar je pc en bekijk de benamingen van de bitmaps. Als je bijvoorbeeld een desktop wil bouwen op basis van het "Circle" schema kopieer je alle bitmaps beginnende met "circle" naar een werkmap.

Let op, de oorspronkelijke "emtec desktop" mist een belangrijke bitmap waardoor je bij deze altijd een blauwe informatie balk in beeld hebt, de green chilli desktop is echter qua structuur identiek dus neem deze hiervoor.

Ik gebruik zelf "Gimp" voor het aanpassen van de bitmaps. De reden hiervoor is dat het gratis is en dat je de mogelijkheid hebt de bitmaps in het formaat “16bit R5G6B5” op te slaan. Om het pakket compleet te maken kopieer je ook de file "swconfig.ini" naar de werkmap en pas de setting aan op basis van de door jouw gekozen basisstructuur (circle, vertical of horizontal). Test het pakket en zip het zodat we het hier kunnen delen :)

Ik heb een twee voorbeelden gemaakt om het uit te proberen waarvan ikzelf de laatste poging het meest geslaagd vond.

http://img170.imageshack.us/img170/902/desktopredjf5.jpg
file custom desktop red: custom desktop red

Als je de zipfile download en uitpakt moet je nog wel de swconfig ini toevoegen en aanpassen (slordig ja...) pas sustem_id aan naar optie 5. Kopieer het pakket naar een map op de EMC-R (bijvoorbeeld "new") en open een Telnet sessie. Kopieer nu de inhoud van map New naar de Resource map:
cp /usr/local/etc/hdd/volumes/HDD1/new/* /usr/local/bin/Resource/

boot plaatje aanpassen
Het plaatje dat zichtbaar is tijdens het booten kan aangepast worden maar het moet voldoen aan een aantal eisen:
  • 24 bit bitmap
  • 720x576 pixel
  • 4 kleuren
Als je een geschikt plaatje gemaakt vervang dan het bestand "logo_pal.bmp" in een gedownload firmware pakket. Als je deze aangepaste firmware flasht naar de cube dan heb je een eigen plaatje bij de volgende boot.

Samba functionaliteit

Voorafgaande zou ik graag refereren naar het oorspronkelijke topic waarvan dit hoofdstuk een samenvatting/vertaling is:link
  • download deze file link. (file door Mediastar (Forumlid van Gulli))
  • kopieer de file naar de FAT32 partition (bv de map conf).
  • open een Telnet sessie
  • geef het commando:
cp /usr/local/etc/hdd/volumes/HDD1/conf/smb.conf /usr/lib/
  • - Nu nog schrijfrechten geven met dit commando
chmod 777 -R /usr/local/etc/hdd/dvdvr

en reboot...

In Windows kun je connectie maken met een derde netwerk schijf met hierop de opgenomen programma's

http://img504.imageshack.us/img504/1139/002sambaaccessrecjp9.jpg
Zoals je ziet heet de netwerkschijf "DVDR Aufnahmen" maar dit kun je aanpassen naar believen door de file (smb.conf) aan te passen

bogy: De bestanden staan in het zgn .VRO formaat, een camcorder formaat. Je kan de files zonder probleem hernoemen naar .mpg, er is geen conversie nodig.

Root zichtbaar maken als Samba Share
• Voeg het volgende toe aan smb.conf:
[root]
guest ok = yes
comment = root partition
path = /
writable = yes
read only = no

• Nu nog schrijfrechten geven met dit commando
chmod 777 -R /

USB mounts als Samba Share
• Voeg het volgende toe aan smb.conf:
[USB & SD] 
guest ok = yes 
comment = USB 
path = /mnt/usbmounts 
writable = yes 
read only = no

• Nu nog schrijfrechten geven met dit commando
chmod 777 -R /mnt/usbmounts

FTP functionaliteit

Voorafgaande zou ik graag refereren naar het oorspronkelijke topic waarvan dit hoofdstuk een samenvatting/vertaling is:link Dank aan Mediastar voor het delen van files en kennis.
  • kopieer de files naar een partitie op de EMC-R (bijvoorbeeld FTP)
  • open een telnet session
mkdir /var/tmp 
cp /usr/local/etc/hdd/volumes/HDD2/FTP/* /var/tmp/ 
cd /var/tmp 
chmod +x bftpd 
./bftpd -d -c /var/tmp/bftpd.conf
  • init het startscript
cp /usr/local/etc/hdd/volumes/HDD2/FTP/S50* /etc/init.d
cd /etc/init.d
chmod +x S50bftpd
  • reboot

Torrent functionaliteit

Dit hoofdstuk is een vertaling van de post van atrotign. Dank aan atrotign voor het delen van de kennis en de files :)

HOWTO cTorrent met CTCS installeren (HTML control center)

Op de PC :
1) Download the zip package van één van deze locatie's:2) Unzip the ctorrent_package op de PC
de mappen die je in de package ziet zijn de mappen waar het heen zal worden gekopieerd

3) Maak een gewone netwerkverbinding met de MovieCube
  • Kopieer de "ctorrent_package" directory op de MovieCube part 1
  • Maak een "TORRENT" directory
  • Maak een "DOWNLOADS" directory
Op de MovieCube :

1) Connect via telnet met de MovieCube

2) mount cube part1 :
mkdir /hdd 
mount /dev/hda7 /hdd 

3) Kopieer de package file
cd /hdd/ctorrent_package 
cp -r * / 

4) Configure dctcs zodat het gestart wordt als de Cube gestart wordt (In standby mode blijft het proces draaien)
Voeg "/usr/local/bin/dctcs" toe aan het einde van de "/etc/init.d/rcS1" file

Gebruik "Vi" voor het editten van de file:
vi /etc/init.d/rcS1

Ga naar het einde van het bestand met de pijltjes toetsen
  • toets "A"
  • type in "/usr/local/bin/dctcs"
  • toets "esc"
  • toets ":"
  • type in "wq"
  • toets "enter"
  • Reboot
Testen :

1) Als je via Telnet “ctorrent” typt zou de ctorrent help getoond moeten worden.

2) Als je via Telnet typt :
dctcs 
ps | grep dctcs

Als je vermeldingen als "699 root 36S dctcs" ziet dan is het ok.

3) Op de pc type je http://movicube_ip_adress:18000 in de internet explorer
Het "DCTCS" login screen wordt getoond
  • login: kite
  • pwd: kite
quote:
Warning :
If you don't use DHCP server detection on your moviecube, you will have to change the /etc/resolv.conf file each time you wake up the movicube.

I didn't find a workaround til now...
Configuratie:
/etc/dctcs.conf => configuratie file van "dctcs"

screenshot

Streaming Tv/video in

Dit is een vertaling van www.hBox.pl auteur: koczis Dzięki ty dobrobyt <- dank u wel in het pools, hoop ik
  • Download Mplayer met windows frontend
  • Login via Telnet
  • geef dit commando:
ln -s /usr/local/etc/hdd/livepause /var/www/stream

In de EMC-R ga naar de video-in mode
  • Druk op "Timeshift" op de remote-control
  • Druk na een paar seconden op "play"
Open mPlayer op de pc.
  • open "file"
  • click op "load URL"
http://ip_cube/stream/DVD_RTAV/VR_MOVIE.VRO

waar [ip_cube] het ip adres van de Cube is

...etc

externe add-ons
Sommige DVB-T sticks en Wifi zouden werken (wifi is bevestigd).
  • DVB-T Realtek 2830
  • WLAN Realtek 8187
De werkende USB WiFi stick . Getest door "Gwilherm" in deze post.
  • Een externe USB dvd-rom heb ik nog niet werkend gekregen.
Files >4GB
Wanneer je files groter als 4GB wil uploaden naar de cube krijg je een foutmelding. Dat wordt veroorzaakt door de 4GB FAT32 limiet. Je kan twee dingen doen om de file toch spelend te krijgen:
  • converteer de media partitie naar NTFS, hierdoor kan de box alleen nog maar lezen van die partitie en niet meer schrijven
  • Kopieer het bestand naar de Recorded partitie (UDF) en speel het af vanaf hier
Playlists, locatie's etc
Playlist:
/usr/local/etc/dvdplayer/playlist

geen goede edit mogelijkheden tot nu toe voor playlists

Fat32 partitie's:
/usr/local/etc/hdd/volumes/HDD1
/usr/local/etc/hdd/volumes/HDD2

Links

ReviewsFoto's van hardwareSpecificaties MIPS cpuOfficiele Emtec firmwareOfficiele Me1000s MM firmwareUser ManualsTweaksTools
  • GIMP gratis fotobewerken, je kan hiermee bitmaps van 24 bit op R5G6B5 formaat opslaan (voor desktops)
  • Image Analyzer Gratis programma voor bitmap analyse.
  • Total Commander hernoem multiple files.
  • HjSplit multiple file joiner.
Bootscreens
Vervang logo_pal.bmp in de gedownloade firmware en flash het nieuwe pakket naar de emtec.
als je zelf een bootscreen maakt: de afbeelding moet een bitmap zijn op 24bit en je moet 4 kleuren gebruiken!Desktops onder sustem_idCustom desktopsForums en websitesOndersteunde Codecs
  • TomsHardware heeft een codectest uitgevoerd waarvan de resultaten zijn samengevat in deze tabel.
Als je tips hebt of tweaks laat het ons weten :)
Als je een desktop of een bootscreen wil delen :) graag

DeDooieVent wijzigde dit bericht 04-04-2008 06:31 (255%)

see sharp

Even semi offtopic: Is de source van dit systeem op internet beschikbaar, dit zou namelijk wel moeten want het is Linux (GPL).
Een vreemde Jodokus

nou zover ik heb gezien kan je alleen de firmware downloaden als install pakket. Ik heb al geprobeerd het geleverde image te openen maar ik gebruik of de verkeerde software of het is niet mogelijk.

Ik zou idd graag de source zien, maar googlen op linux venus levert niet gek veel op.

edit:
is er een locatie waar source's beschikbaar gemaakt worden (sourceforge ofzoiets?). Ik heb net weer gegoogled maar ik kan in iedergeval niets vinden.

DeDooieVent wijzigde dit bericht 27-01-2008 11:03 (21%)

see sharp

Nou, aanklagen dan maar hè >:) De source van op Linux gebaseerde besturingssystemen (de kernel in ieder geval) hoort gratis beschikbaar te zijn.

Heb je trouwens al uitgezocht wat de architectuur is van dat processortje? Mogelijk hebben hun zelf een hele lichte kernel gemaakt en dan voor alleen die architectuur gebouwd. Wat voor SATA harddisk zit er trouwens in? (het is toch SATA?)
Een vreemde Jodokus

quote:
Sebazzz schreef op zondag 27 januari 2008 @ 11:19:
Nou, aanklagen dan maar hè >:) De source van op Linux gebaseerde besturingssystemen (de kernel in ieder geval) hoort gratis beschikbaar te zijn.

Heb je trouwens al uitgezocht wat de architectuur is van dat processortje? Mogelijk hebben hun zelf een hele lichte kernel gemaakt en dan voor alleen die architectuur gebouwd. Wat voor SATA harddisk zit er trouwens in? (het is toch SATA?)
Ja het is een seagate SATA schijf, een normaal desktop exemplaar

Ja wat ik heb kunnen uitzoeken qua architectuur is dat het een MIPS32 processor is van de famile 4k

verder hoopte ik dat de foto's een bijdrage konden leveren

quote:
Sebazzz schreef op zondag 27 januari 2008 @ 11:19:
Als ze iets hebben aangepast wel ja, maar anders is het al beschikbaar en hoeven ze het dus niet zelf ook nog te publiceren.
Een vreemde Jodokus

quote:
orillion schreef op zondag 27 januari 2008 @ 11:26:
[...]

Als ze iets hebben aangepast wel ja, maar anders is het al beschikbaar en hoeven ze het dus niet zelf ook nog te publiceren.
maar hoe zou ik de source dan kunnen vinden? en zou het mogelijk zijn om het image aan te passen dat ze erbij leveren?

en hoe open ik een image? :| 1 gek kan meer vragen..... 8)7

see sharp

Een image kan je mounten. Normaal worden die dingen in het geheugen geladen als ramdisk bij het opstarten.

Met zoiets zou je hem moeten kunnen mounten:
mkdir /mnt/image
mount image.img /mnt/image -o loop
Een vreemde Jodokus

quote:
Sebazzz schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:09:
Een image kan je mounten. Normaal worden die dingen in het geheugen geladen als ramdisk bij het opstarten.

Met zoiets zou je hem moeten kunnen mounten:
mkdir /mnt/image
mount image.img /mnt/image -o loop
maar kan ik een image ook openen in bijvoorbeeld windows? verder waar ik steeds tegenaan loop is nogal vanzelfsprekend, als ik probeer het systeem te vervangen door bijvoorbeeld open embedded valt de verbinding op telnet weg

Reg. datum: 21 november 2001

offtopic:
[...]

In principe moet dat wel, aangezien zij de binaries versprijden: "Section three of the license requires that programs distributed as pre-compiled binaries are accompanied by a copy of the source code, a written offer to distribute the source code via the same mechanism as the pre-compiled binary or the written offer to obtain the source code that you got when you received the pre-compiled binary under the GPL."

Hoe wil je hem eigenlijk via de TV bedienen? Waar is dat originele firmwarebestand eigenlijk te vinden?

Een vreemde Jodokus

quote:
begintmeta schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:01:
offtopic:
[...]

In principe moet dat wel, aangezien zij de binaries versprijden: "Section three of the license requires that programs distributed as pre-compiled binaries are accompanied by a copy of the source code, a written offer to distribute the source code via the same mechanism as the pre-compiled binary or the written offer to obtain the source code that you got when you received the pre-compiled binary under the GPL."

Hoe wil je hem eigenlijk via de TV bedienen? Waar is dat originele firmwarebestand eigenlijk te vinden?
als het goed is klik je op deze link dan download je de firmware.

kale link http://www.emtec-internat...m_moviecube_r_v0.9.15.zip

edit:
gaat in de startpost

edit2:
in eerste instantie zou ik hem natuurlijk het liefst via de tv bedienen, met de AB maar ik zou al blij zijn met de functionaliteiten zoals beschreven en dan een bediening via telnet (onze laptops staan meestal aan)

DeDooieVent wijzigde dit bericht 27-01-2008 13:18 (9%)

Reg. datum: 12 februari 2001

Die MIPS processor stelt niet zoveel voor, die dingen vind je ook in routers. Ook 58MB (zal waarschijnlijk een chipje zijn van 64MB en een paar MB gereserveerd als videogeheugen) is niet geweldig.

Het decoden van video is behoorlijk cpu intensief en volgens mij kan dat nooit in real-time gedaan worden door een 200MHz MIPS processor. Ik denk dat er ofwel een losse chip zorgt voor videodecoding of dat de RTD1261PA deze mogelijkheid heeft. Alleen zijn de foto's nogal vaag en kan ik de typenummers van die chips niet lezen.

Al met al denk ik dat je niet veel meer kan verwachten dan iets als Damn Small Linux. Een full-blown Linux distributie kun je vergeten, daar is veel te weinig geheugen voor.

Maargoed, ik kan de source niet vinden op de site van Emtec, dus dit lijkt me een zaak voor http://gpl-violations.org. :P Zonder source kun je het sowieso wel schudden om zelf iets te bakken. :)

Jaap-Jan wijzigde dit bericht 27-01-2008 13:30 (4%)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Een vreemde Jodokus

quote:
Jaap-Jan schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:24:
Die MIPS processor stelt niet zoveel voor, die dingen vind je ook in routers. Ook 58MB (zal waarschijnlijk een chipje zijn van 64MB en een paar MB gereserveerd als videogeheugen) is niet geweldig.

Het decoden van video is behoorlijk cpu intensief en volgens mij kan dat nooit in real-time gedaan worden door een 200MHz MIPS processor. Ik denk dat er ofwel een losse chip zorgt voor videodecoding of dat de RTD1261PA deze mogelijkheid heeft. Alleen zijn de foto's nogal vaag en kan ik de typenummers van die chips niet lezen.

Al met al denk ik dat je niet veel meer kan verwachten dan iets als Damn Small Linux. Een full-blown Linux distributie kun je vergeten, daar is veel te weinig geheugen voor.

Maargoed, ik kan de source niet vinden op de site van emtec, dus dit lijkt me een zaak voor http://gpl-violations.org. :P
:) dus ik moet een klacht indienen daar? Sorry voor de foto's als er echt behoefte is zal ik aan mijn vriendin vragen of ze wat mooie foto's wil maken (zij heeft zo'n spiegel reflex ding die ik ook al niet snap :( ) (ik mag er ook niet aanzitten, aan die camera dan he ;) )

Reg. datum: 12 februari 2001

quote:
DeDooieVent schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:30:
[...]

:) dus ik moet een klacht indienen daar?
Yup.

Een quote uit hun FAQ:
The gpl-violations.org project keeps track of reported GPL violations in its internal request tracking system. If you want to report an alleged violation, please write to license-violation@gpl-violations.org, and make sure to ``enable --verbose mode'', i.e. include as much details as possible.
Ik heb nog niks kunnen vinden over gpl-violations vs. Emtec, dus dit kon wel eens een nieuw geval zijn. :)
quote:
Sorry voor de foto's als er echt behoefte is zal ik aan mijn vriendin vragen of ze wat mooie foto's wil maken (zij heeft zo'n spiegel reflex ding die ik ook al niet snap :( ) (ik mag er ook niet aanzitten, aan die camera dan he ;) )
Tss, een tweaker die niet met techniek mag spelen. :+ :P

Jaap-Jan wijzigde dit bericht 27-01-2008 13:41 (29%)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Een vreemde Jodokus

Ik heb een klacht ingediend :| al ben ik nooit zo van het indienen, maar goed.

Dus zonder source ben ik sowieso kansloos, al word ik morgen wakker als linux guru?

Nee, hoor, maar dat zal het wel lastiger maken, je zult dan ook een beetje een reverse-engineer en hardware-guru moeten zijn. Ik had emtec overigens ook al gemaild waar de source te vinden is.

Een vreemde Jodokus

quote:
begintmeta schreef op zondag 27 januari 2008 @ 15:58:
Nee, hoor, maar dat zal het wel lastiger maken, je zult dan ook een beetje een reverse-engineer en hardware-guru moeten zijn. Ik had emtec overigens ook al gemaild waar de source te vinden is.
ja nou ik heb wel ervaring met C en met exotische hardware (ik maak spelletjes voor de casio fx9860g, met simcity heb ik dit apparaat gewonnen :+ ) maar en linux guru en reverse-engineer lijkt me qua leertraject de levensduur van dit apparaat overstijgen ;)

Zou ik een commandline mp3 player via telnet kunnen instaleren? en aansturen? en zou die player dan automatisch de hardware van het apparaat goed kunnen aanspreken?

see sharp

quote:
DeDooieVent schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:48:
met simcity heb ik dit apparaat gewonnen :+
Dus je hebt een heel brak spel gemaakt, wil je zeggen? :+

Hoeveel stroom gebruikt dat ding eigenlijk?
C8H10N4O2 powered
Reg. datum: 26 juni 2004

39 watt staat in zijn review.
Vind het wel een interessant apparaat, ben benieuwd wat eruit te persen is kwa performance.

Tja..

Een vreemde Jodokus

quote:
Sebazzz schreef op zondag 27 januari 2008 @ 18:16:
[...]

Dus je hebt een heel brak spel gemaakt, wil je zeggen? :+

Hoeveel stroom gebruikt dat ding eigenlijk?
hey :'( wehehehe jah eigenlijk wel....Ik denk ik vertel ook eens wat :z

ja ik meen ergens 39 watt te hebben gelezen maar ik kan geen bron meer vinden
quote:
Mr_gadget schreef op zondag 27 januari 2008 @ 18:25:
39 watt staat in zijn review.
Vind het wel een interessant apparaat, ben benieuwd wat eruit te persen is kwa performance.
je kan ze ook exclusief harddisk kopen, als je nog ergens een sata hebt liggen een optie, wat ik heel mooi vind is dat je twee usb harddisks eraan kan hangen en zo een aardige fileserver kan bouwen. Wat ik nog moet proberen is een hub eraan hangen :)

DeDooieVent wijzigde dit bericht 27-01-2008 18:32 (39%)

Reg. datum: 16 juli 2007

Het gaat allemaal lekker offtopic, maar ik zal proberen te toch van wat nuttige antwoorden te voorzien wat betreft je linux install.

Allereerst heb je helemaal geen sudo nodig, je bent al als root ingelogd op het apparaat. Ten tweede ben ik van mening dat er niet zoiets bestaat als een 'linux-guru'. Met een beetje technische kennis en wat geduld kan je prima alles lezen en begrijpen en dus ook alles voor elkaar krijgen. Een gevorderde linux gebruiker heeft dus gewoon veel gelezen ;-)

Als je tijd teveel hebt is het wel leuk om te proberen om je eigen distributie erop te zetten. Er zijn voor zover ik weet niet veel distributies die MIPS supporten en zeker niet die dan een media center ervan maken. Je komt dan al snel uit bij Gentoo en dan kan je ook helemaal alles inrichten naar jou wensen. Je zal dan sowieso moeten gaan crosscompilen, het makkelijkst doe je dat door gewoon linux virtueel te gaan draaien (of het natuurlijk gewoon op je desktop te zetten).

Je kan dan gaan kiezen of je hun software wilt blijven gebruiken voor de weergave, of dat je er een 'echte' desktop van wilt gaan maken. Plaatsen van de image kan op een hele hoop manieren, het makkelijkste lijkt me om de schijf in een andere pc te plaatsen en daar dan even een linux livecd te booten. Backup maken is dan ook gelijk makkelijk.

UItvinden hoe de (waarschijnlijk aanwezige) hardware-decoders enzo worden aangestuurd is wellicht het grootste probleem, maar ik verwacht eerlijk gezegd dat er vrij weinig niet-standaard-componenten inzitten (dus dat maakt het makkelijker). Heeft iemand al gelijkende OEM-bordjes ergens gevonden? Daar kun je eventueel ook verder komen met software.

begintmeta wijzigde dit bericht 27-01-2008 20:00 (5%)

Reg. datum: 21 november 2003

Je kan misschien dat ding proberen te funpluggen of te chrooten. Voor beide zul je moeten crosscompilen.

Dhr

Een vreemde Jodokus

quote:
merlijn85 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 18:52:
Het gaat allemaal lekker offtopic, maar ik zal proberen te toch van wat nuttige antwoorden te voorzien wat betreft je linux install.

Allereerst heb je helemaal geen sudo nodig, je bent al als root ingelogd op het apparaat. Ten tweede ben ik van mening dat er niet zoiets bestaat als een 'linux-guru'. Met een beetje technische kennis en wat geduld kan je prima alles lezen en begrijpen en dus ook alles voor elkaar krijgen. Een gevorderde linux gebruiker heeft dus gewoon veel gelezen ;-)
aha nu snap ik waarom sudo niet werkt :+ , ok ja ik ben echt een noob zeg maar, ik kijk al lang naar linux maar nooit echt een reden gehad om ermee bezig te zijn. Nu heb ik dat wel maar ik merk dat het echt iets heel anders is als ik gewend ben. Ik zal wel zien waar het strand.
quote:
Als je tijd teveel hebt is het wel leuk om te proberen om je eigen distributie erop te zetten. Er zijn voor zover ik weet niet veel distributies die MIPS supporten en zeker niet die dan een media center ervan maken. Je komt dan al snel uit bij Gentoo en dan kan je ook helemaal alles inrichten naar jou wensen. Je zal dan sowieso moeten gaan crosscompilen, het makkelijkst doe je dat door gewoon linux virtueel te gaan draaien (of het natuurlijk gewoon op je desktop te zetten).
Ok dus Gentoo is een goede uitgangsdistributie, dit bijvoorbeeld en zou ik dan op mijn desktop ook een gentoo versie moeten draaien? Of maakt dat niet uit.
quote:
Je kan dan gaan kiezen of je hun software wilt blijven gebruiken voor de weergave, of dat je er een 'echte' desktop van wilt gaan maken. Plaatsen van de image kan op een hele hoop manieren, het makkelijkste lijkt me om de schijf in een andere pc te plaatsen en daar dan even een linux livecd te booten. Backup maken is dan ook gelijk makkelijk.
die eerste zin, hoe bedoel je dat? er zit een composiet en een rgb uitgang op, dus ik denk dat ik sowieso hun drivers moet gebruiken, bedoel je dat? Dat plaatsen in een pc lijkt mij ook het best en makkelijkst.
quote:
Candymirror schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:43:
Je kan misschien dat ding proberen te funpluggen of te chrooten. Voor beide zul je moeten crosscompilen.
erm...funpluggen? dat klinkt kinky ;)

maar dat is dus via telnet een "hack" uitvoeren begrijp ik. Is een "hack" uitvoeren zoiets als een programma installeren? En waarom moet ik dan alsnog crosscompilen? ik ga nu googlen op chrooten... maar ik had ook gehoopt op wat meer toelichting van jouw kant :+

edit:
ok ik heb gezocht op chroot, en blijkbaar kan ik daarmee een programma kopieeren en draaien vanuit een andere directory, dus als ik bijvoorbeeld op een windows pc chroot c:\windows to d:\recyclebin dan draai ik ineens windows vanuit de d:\recyclebin terwijl de oorspronkelijke windows nog wel bestaat.

Zou ik dus via telnet een chroot opdracht kunnen geven zodat ie het draait vanaf een directory op mijn desktop pc? of snap ik er niets van en moet ik eerst wat meer lezen?

DeDooieVent wijzigde dit bericht 28-01-2008 17:21 (84%)

He Who Comes With The Dawn....
Reg. datum: 23 oktober 2001

Ik was zelf op zoek naar een complete multimediarecorder/speler en was deze ook tegengekomen (ben nu meer aan het kijken naar de Ellion HMR 700A vanwege de hdmi-aansluiting).
Hij zag er vrij compleet uit (opnemen, NAS e.d.) maar nadat ik contact had opgenomen met Emtec's support afdeling voor dit apparaat, bleek deze vooralsnog geen HD formaten/codecs (H264/X264 WM9 of MKV) te ondersteunen.
Weet iemand hier of de processor of hardware decoder op dit apparaat wel voldoende krachtig is om dit te kunnen na een eventuele softwarematige wijziging zoals een ander OS, als eerder geopperd?

Pagina: 1 2 3 4 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2010 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2009