Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 14 oktober 2007

quote:
Kenji87 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:15:
[...]

idd de cpu temp.. aha oke, maar wat is een acceptabele temp? want mijne word nooit kouder dan 49 graden
Op hoeveel Mhz draait je CPU??

Reg. datum: 13 augustus 2006

Ik wou de FZ38M bestellen maar kreeg te horen dat die niet meer leverbaar is. Weet iemand wat het opvolgende type is?

A young loner on a crusade..

quote:
jawsper schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:42:
Ik wou de FZ38M bestellen maar kreeg te horen dat die niet meer leverbaar is. Weet iemand wat het opvolgende type is?
Probeer het eerst nog even ergens anders...

"Niet meer leverbaar", zeiden ze tegen mij ook al over de FZ21M vorig jaar :X

Zet- en drukfouten voorbehouden.

quote:
Die is er nog niet zo lang, de mediamarkt heeft em ook nog gewoon.

Sony Vaio FZ38M - Sony Ericsson W960i - Sony PSP Slim & Lite - Samsung T260

quote:
hl2600 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:03:
[...]

Op hoeveel Mhz draait je CPU??
797.92, kan dat?

quote:
Kenji87 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:15:
[...]

idd de cpu temp.. aha oke, maar wat is een acceptabele temp? want mijne word nooit kouder dan 49 graden
Nee, dat lijkt me sterk (in reaktie op je post hierboven).

Ik denk dat je cpu-temp wel wat lager ligt als je je Vaio in power-safe mode zet, maar het hangt ook af van de omgevings-temperatuur en wat je allemaal aan het doen bent op. Op zich is daar niks mis mee, bij 50 graden slaat je fan aan dus waarschijnlijk zie je 'm daardoor meestal op 49 graden staan. Volgens Wiki mbt tot de Merom cpu's:

The maximum temperature for safe operation is 100°C.

The catastrophic thermal protection temperature is 125°C.

Idle temperature is typically around 30-50°C.

Temperature at full utilization is around 60-70°C.

http://www.thinkwiki.org/wiki/Intel_Core_2_Duo_(Merom)

Sony Vaio FZ11S, T7100, 2Gb, 8400GT

quote:
Storm316 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 00:52:
[...]

Nee, dat lijkt me sterk (in reaktie op je post hierboven).

Ik denk dat je cpu-temp wel wat lager ligt als je je Vaio in power-safe mode zet, maar het hangt ook af van de omgevings-temperatuur en wat je allemaal aan het doen bent op. Op zich is daar niks mis mee, bij 50 graden slaat je fan aan dus waarschijnlijk zie je 'm daardoor meestal op 49 graden staan. Volgens Wiki mbt tot de Merom cpu's:

The maximum temperature for safe operation is 100°C.

The catastrophic thermal protection temperature is 125°C.

Idle temperature is typically around 30-50°C.

Temperature at full utilization is around 60-70°C.

http://www.thinkwiki.org/wiki/Intel_Core_2_Duo_(Merom)
najeh weet je wat het gekke ook is, die 3 verschilende power options werken ook neit meer bij mij.. alles is hetzelfde.. of hij nu op power saver, balanced of high performance staat.. is allemaal gelijk..

ik gebruik rightmark cpu clock utility, waar kan ik die cpu dan vinden, die wat niet klopt volgens jou??

quote:
m-tuning schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 18:45:
[...]

Die is er nog niet zo lang, de mediamarkt heeft em ook nog gewoon.
Dat had nog wel gekund, alleen ik kan hem via mijn werk voor inkoopsprijs krijgen en onze leverancier zegt dat ie er uit is :'(

Ik ga nu voor de FZ31M, die voldoet ook ruim an mijn eisen (goede CPU, min. 2 GB ram, bluetooth (!) en een werkbare videokaart) en die kunnen ze wel leveren. :)

Edit: trouwens, dit kon ik maar erg slecht vinden namelijk, maar hoe kan ik die Vista licentie omzetten naar een 64 bit licentie?

jawsper wijzigde dit bericht 06-06-2008 10:45 (12%)

quote:
nee kan helemaal niet.
Ben vorige week nog langsgeweest bij een Sony Center en ze zeiden dat de FZ38M een model was die na de FZ31 is geintroduceerd. Hij is echt heel nieuw want staat zelfs nog niet in de brochure van spring 2008

Gisteravond nog eens met de HDMI uitgang van mijn laptop gestoeid. ….. en uiteraard ook hier in het forum gezocht naar mogelijke oplossingen. Helaas ben ik niet echt wijzer geworden.

Het enige wat ik wil is dat ik zowel op mijn laptop als op mijn plasma beeld heb als ik een Blu ray afspeel.

Bij de beeldscherminstellingen heb ik 3 mogelijkheden:
1. een scherm
2. kloon
3. split

1. Als ik deze instelling gebruik heb ik in eerste instantie beeld op mijn laptop. Als ik vervolgens de Fn + functietoets gebruik kan ik het beeld omzetten naar het plasma scherm. Dit functioneert als ik een Blu ray afspeel alsmede gewoon het bureaublad in beeld heb. Dit werkt dus correct.

2+3 Als ik een van deze instellingen gebruik heb ik in eerste instantie beeld op mijn laptop. Als ik vervolgens de Fn+ functietoets gebruik en de 2e optie kies (Laptop+plasma) krijg ik geen beeld op het plasmascherm als ik een Blu ray afspeel, maar de melding "Your display environment does not support protected content playback".
Ik krijg wel beeld als ik het bureaublad wil weergeven.
Als ik vervolgens middels de Fn+functietoets weer overschakel naar alleen Plasma, doet hij het gewoon.

Wat ik nu wil is dat het beeld op beide schermen wordt weergegeven als ik een blu ray afspeel. Kan dit niet?
Ik heb deel één en twee nagezocht, maar kan hierover niet of nauwelijks iets vinden.

Nog een vraag m.b.t. het gebruik van een “extern bureaublad”

Standaard is bij mij Vista Home Premium geïnstalleerd. Hier zit het gebruik van een Extern Bureaublad niet op geïnstalleerd.
Kan men dit “nachrüsten” of ben ik verplicht over te stappen naar de Business- of Ultimate versie?

Reg. datum: 20 september 2003

ff een vraagje betreffende wpa op de vaio..

ik heb afgelopen maandag een nieuwe draadloze router gekocht
de wrt54gl van linksys. Deze support wpa en wpa 2 tegenover alleen WEP van mijn oude sitecom router!!

Nu loop ik dus tegen het volgende probleem aan. Als ik een wpa of wpa2 instel op de router kan ik niet wireless connecten ermee. Echter wanneer ik WEP of geen beveiliging gebruik doet die helemaal niet moeilijk.

Heb nog gekeken in het windows logboek. hij doet er prima mee connecten als die op wpa staat maar de beveiliging pikt die niet!!

Ik heb een schone vista HP met sp1 en de meest recente firmware voor de intel 4965 agn kaart en ook de meeste recente firmware voor de router

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn
Owja ik heb nog een ipod touch liggen hier en daarmee kan ik wanneer wpa2 aan staat wel gewoon connecten.......

hopelijk heeft 1 van jullie een idee of is er ook tegenaan gelopen en kunnen oplossen!

Vaio VGN-FZ21M

quote:
Kenji87 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:40:
[...]

najeh weet je wat het gekke ook is, die 3 verschilende power options werken ook neit meer bij mij.. alles is hetzelfde.. of hij nu op power saver, balanced of high performance staat.. is allemaal gelijk..

ik gebruik rightmark cpu clock utility, waar kan ik die cpu dan vinden, die wat niet klopt volgens jou??
Sorry, i wasn't thinking....clock snelheid klopt gewoon hoor.

Wat wel vreemd is is dat je power options niet meer werken. Heb je misschien zelf met instellingen zitten rommelen? Wat je kunt doen is via de advanced settings (ik heb een engelse windows versie...) de powerplans terug zetten naar hun originele settings, dit zou het moeten fixen.

Nog een korte vraag: welke bluetooth stack zit er op deze vaio serie?

quote:
jawsper schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:57:
Nog een korte vraag: welke bluetooth stack zit er op deze vaio serie?
Staat iets van Widcomm bij geloof ik.

In de mijne zit een Toshiba bluetooth stack, en ik dacht dat we allemaal dezelfde hadden....

quote:
Storm316 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 21:42:
In de mijne zit een Toshiba bluetooth stack, en ik dacht dat we allemaal dezelfde hadden....
Als ik kijk bij apparaat beheer staat er broadcom. En iets van Alps.

quote:
m-tuning schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:34:
[...]

Als ik kijk bij apparaat beheer staat er broadcom. En iets van Alps.
Alps (pointing device) is afaik je touchpad

quote:
Shivan_20 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:42:
[...]

Alps (pointing device) is afaik je touchpad
Zo staat et bij mij:

http://i31.tinypic.com/2rzf15c.jpg

quote:
Fearce schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:58:
ff een vraagje betreffende wpa op de vaio..

ik heb afgelopen maandag een nieuwe draadloze router gekocht
de wrt54gl van linksys. Deze support wpa en wpa 2 tegenover alleen WEP van mijn oude sitecom router!!

Nu loop ik dus tegen het volgende probleem aan. Als ik een wpa of wpa2 instel op de router kan ik niet wireless connecten ermee. Echter wanneer ik WEP of geen beveiliging gebruik doet die helemaal niet moeilijk.

Heb nog gekeken in het windows logboek. hij doet er prima mee connecten als die op wpa staat maar de beveiliging pikt die niet!!

Ik heb een schone vista HP met sp1 en de meest recente firmware voor de intel 4965 agn kaart en ook de meeste recente firmware voor de router

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn
Owja ik heb nog een ipod touch liggen hier en daarmee kan ik wanneer wpa2 aan staat wel gewoon connecten.......

hopelijk heeft 1 van jullie een idee of is er ook tegenaan gelopen en kunnen oplossen!
* voorkeursnetwerken?
* beveiligings software (antivirus/firewall)
* WPA sleutel is case sensitive...

Verder zou ik het ook niet weten

het is mij ook niet gelukt om blue ray af te spelen op zowel de monitor van de laptop en op mijn plasma, het lijkt me gewoon niet mogelijk omdat de videokaart dan wel heel erg belast wordt.

Dus gewoon met fn + F7 kiezen voor één van beide, je hoeft toch ook niet op twee schermen tegelijk te kijken?

bladiebladiebla

Het schijnt met nvidia kaarten nooit te kunnen: kloon + blu-ray (HDCP beveiliging)
Met Ati kaarten zou het wel kunnen (niet in de praktijk gezien). Het zit bewust in de nvidia driver ingebakken deze "kloon-blokkade".

Gianni Rombios wijzigde dit bericht 11-06-2008 22:39 (5%)

Reg. datum: 20 september 2003

quote:
Mirutanku schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:26:
[...]

* voorkeursnetwerken?
* beveiligings software (antivirus/firewall)
* WPA sleutel is case sensitive...

Verder zou ik het ook niet weten
Alle drie gedaan, uiteindelijk dus met een 3rd party firmware probleem opgelost gekregen. firmware die ik nu gebruik is die van http://dd-wrt.com.

Probleem is dus opgelost, toch bedankt voor het idee

Vaio VGN-FZ21M

Ik heb een 2 weken geleden de VGN-FZ11S gekregen van mijn oom. Maar ik heb sinds gister een probleem met de processor. Normaal loopt de T711 1.80 Ghz, en ik heb het zo in Vista ingesteld dat de kloksnelheid van de CPU mag variëren tussen de 5 en 100 % op Accu en op netstroom...

Maar sinds gisteren is het volgende probleem: :(
Met de stekker erin loopt de CPU max 1.8 Ghz en minimaal 700 Mhz, dus doet hij normaal.
Maar als ik de stekker eruit trek loopt hij maximaal 1.2 Ghz... en niet hoger maar wel lager.
En als ik de stekker erin doe gaat hij weer naar 1.8 Ghz...
Ik heb de energiebeheer schema's (power plans) al heel vaak nagekeken, en ik heb ook de Power management off geprobeerd, maar hij blijft 1.2 Ghz aangeven.
Hij veranderd de multiplier van 9 naar 6 heb ik gezien met Everest.

Heel misschien komt het door een Windows update van gister, maar dat vind ik een beetje raar :?
Ik snap echt niet wat er mis is met de Vaio, heeft iemand anders dit probleem misschien ook ?

Reg. datum: 14 oktober 2007

quote:
ghonnie schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:55:
Ik heb een 2 weken geleden de VGN-FZ11S gekregen van mijn oom. Maar ik heb sinds gister een probleem met de processor. Normaal loopt de T711 1.80 Ghz, en ik heb het zo in Vista ingesteld dat de kloksnelheid van de CPU mag variëren tussen de 5 en 100 % op Accu en op netstroom...

Maar sinds gisteren is het volgende probleem: :(
Met de stekker erin loopt de CPU max 1.8 Ghz en minimaal 700 Mhz, dus doet hij normaal.
Maar als ik de stekker eruit trek loopt hij maximaal 1.2 Ghz... en niet hoger maar wel lager.
En als ik de stekker erin doe gaat hij weer naar 1.8 Ghz...
Ik heb de energiebeheer schema's (power plans) al heel vaak nagekeken, en ik heb ook de Power management off geprobeerd, maar hij blijft 1.2 Ghz aangeven.
Hij veranderd de multiplier van 9 naar 6 heb ik gezien met Everest.

Heel misschien komt het door een Windows update van gister, maar dat vind ik een beetje raar :?
Ik snap echt niet wat er mis is met de Vaio, heeft iemand anders dit probleem misschien ook ?
Heb ik ook al van de aankoop tot nu

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws