Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FZ Series topic, deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 16 oktober 2007

ja en in die handleiding wordt verwezen naar de backup dvd's. omdat je vanuit die dvd's drivers moet installeren onder de verse vista installatie.

Met de drivers van de vaio-link website alleen lukt t niet.

GSM-Media.nl

Ik heb niet eens van die dvd's bij mijn vaio gekregen.

Of moet je die zelf branden of zo?

Sony Vaio FZ38M - Sony Ericsson W960i - Sony PSP Slim & Lite - Samsung T260

zelf branden, dvd's zijn te duur voor sony.

ergens op de schijf staat daar een programma voor.

Reg. datum: 30 oktober 2001

bestaan er ook zwaardere accus voor de FZ series?? ik vind de max 2uur met wifi aan toch wel wat magertjes. buitendat echt een prachtding, gister zonder problemen erop zitten photoshoppen met meerdere progs open.

op dit moment is mijn desktop pc met q6600, 24" dell en 8gb intern gedegradeerd tot download bakkie :D

Reg. datum: 15 maart 2008

quote:
Michael Knight schreef op maandag 02 juni 2008 @ 01:42:
[...]

vLite is ook wel een leuk programma als je een nieuwe ISO maakt, specifiek voor je Sony.
Met een beetje creatief rommelen past je ISO op een CD :)

Kun je meteen die drie sony-dvd`s ergens wegstoppen :)
Ik heb de backup terug gezet met die 3 dvd's, toen met uninstaller alle zooi eraf dan backuppen met acronis, werkt perfect !!XP ernaast gezet als dual boot, ook daar een acronis backup van gemaakt.

Reg. datum: 02 februari 2002

quote:
SYQ schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:44:
bestaan er ook zwaardere accus voor de FZ series?? ik vind de max 2uur met wifi aan toch wel wat magertjes. buitendat echt een prachtding, gister zonder problemen erop zitten photoshoppen met meerdere progs open.

op dit moment is mijn desktop pc met q6600, 24" dell en 8gb intern gedegradeerd tot download bakkie :D
Hey SYQ :)
VGPBPL8 is de 9cell batterij, 7800mAh ofwel de helft meer capaciteit (en heeft een soort "voetje" wat wel goed voor de warmte is. Op zich is een laptop als downloadstation ook wel mooi want hij verbruikt maar 25 tot 35 Watt.

quote:
kct1245 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:21:
ja en in die handleiding wordt verwezen naar de backup dvd's. omdat je vanuit die dvd's drivers moet installeren onder de verse vista installatie.

Met de drivers van de vaio-link website alleen lukt t niet.
Heb je eigenlijk de recovery partitie ook weggegooid? Ofwel kun je nog booten met de F12 toets? De drivers en applications heb je die compleet? Het moet wel lukken zonder recovery schijven hoor, zelfs met XP kun je de Fn toetsen werkend krijgen.

ja alles is weg, heel de mikmak.

ik heb van alles geprobeerd, krijg het niet aan de gang. die sny5001 blijft zichtbaar als unknown device.

en als ik power management installeer begint de laptop ook nog eens te zeiken over een niet goed geplaatste accu. nou volgens mij kun je die maar op 1 manier plaatsen.

Reg. datum: 14 juli 2004

Een vraagje. Ik heb inmiddels gezocht, maar kan zo snel niet de juiste oplossing meer terugvinden.

Vista 64 Ultimate clean install terug gezet (had ik eerder gemaakt, en even gespeeld met Vista 64bit) en updates gedraaid. Nu dus een up-to-date 64bit Vista OS draiend op mijn FZ. Maar de Vaio Event Service draait nog niet goed, knalt er steeds uit wanneer ik een van de buttons klik (bijv vol+ of vol-). Ook kan ik bijv niet het Vaio Control Center of de Setting Utility (bijv VCCspecialbutton.exe) opstarten. Ik krijg dan een foutmelding mbt "SnyUtils.dll".

Was er een werkende oplossing?

Reg. datum: 15 maart 2008

quote:
dafmay schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:01:
Een vraagje. Ik heb inmiddels gezocht, maar kan zo snel niet de juiste oplossing meer terugvinden.

Vista 64 Ultimate clean install terug gezet (had ik eerder gemaakt, en even gespeeld met Vista 64bit) en updates gedraaid. Nu dus een up-to-date 64bit Vista OS draiend op mijn FZ. Maar de Vaio Event Service draait nog niet goed, knalt er steeds uit wanneer ik een van de buttons klik (bijv vol+ of vol-). Ook kan ik bijv niet het Vaio Control Center of de Setting Utility (bijv VCCspecialbutton.exe) opstarten. Ik krijg dan een foutmelding mbt "SnyUtils.dll".

Was er een werkende oplossing?
Google :http://www.dunkirksystems.com/sourcegate/index.cfm?commentID=60

quote:
kct1245 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:50:
ja alles is weg, heel de mikmak.

ik heb van alles geprobeerd, krijg het niet aan de gang. die sny5001 blijft zichtbaar als unknown device.

en als ik power management installeer begint de laptop ook nog eens te zeiken over een niet goed geplaatste accu. nou volgens mij kun je die maar op 1 manier plaatsen.
Die fout komt van het SFEP gebeuren he? Behalve dat gewoon te installeren kun je ook in apparaatbeheer Update driver kiezen en dan naar de SFEP map verwijzen. Nog wat anders: sommige driver- en application pakketjes (meestal een self extraction zip file) kun je beter eerst even in een map uitpakken, dan pas installeren (of naar de uitgepakte map verwijzen).

quote:
Gianni Rombios schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:40:
[...]

Hey SYQ :)
VGPBPL8 is de 9cell batterij, 7800mAh ofwel de helft meer capaciteit (en heeft een soort "voetje" wat wel goed voor de warmte is. Op zich is een laptop als downloadstation ook wel mooi want hij verbruikt maar 25 tot 35 Watt.
hey hey :)

thanks, ga ik later op de avond ff opzoeken. zon voetje klinkt trouwens eng en lelijk hehe.
wat doe jij trouwens hier nog :P of heb je ondertussen alweer een sony laptop gekocht??

quote:
Vince_Taylor schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:05:
[...]
Google :http://www.dunkirksystems.com/sourcegate/index.cfm?commentID=60
Dank voor de link. Ik kwam er echter achter dat ik de Sony Shared DLL nog niet had geinstalleerd |:( De buttons doen het nu weer. Alleen de S-button krijg ik nog niet aan de praat, maar daar kan ik mee leven.

quote:
SYQ schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:18:
[...]

hey hey :)

thanks, ga ik later op de avond ff opzoeken. zon voetje klinkt trouwens eng en lelijk hehe.
wat doe jij trouwens hier nog :P of heb je ondertussen alweer een sony laptop gekocht??
Voetje in de zin van verhoging http://www.amazon.com/Son...ity-Battery/dp/B000QRPUDE
Alleen als je hem in Amerika haalt voor zo'n 200 dollar lijkt het me een optie, anders wordt het gauw meer dan 200 euro...

Ik ben overgestapt op een Dell XPS M1530 die ik als het goed is deze week al binnen krijg (werd vrijwel direct verzonden). Een paar pluspunten, een paar minpunten tov de Vaio. De Vaio heeft blu-ray, de Dell een hi-res scherm om twee grote verschillen te noemen. Maar ik zal moeten verkassen naar het M1530 topic...
Vaio Con Dios allemaal!

ah heb al iets ontdekt.

heb dus vista sp1

net windows update gerund en dat ding kwam een sony update tegen.

uitgevoerd en nu is die unknown device verdwenen.

nu die sony shared library

die power management en control center zijn die nodig? of is de power management van vista zelf goed zat?

vraag me dat echt af, wil namelijk zo min mogelijk sony software crap erop hebben.

quote:
Gianni Rombios schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:36:
[...]

Voetje in de zin van verhoging http://www.amazon.com/Son...ity-Battery/dp/B000QRPUDE
Alleen als je hem in Amerika haalt voor zo'n 200 dollar lijkt het me een optie, anders wordt het gauw meer dan 200 euro...

Ik ben overgestapt op een Dell XPS M1530 die ik als het goed is deze week al binnen krijg (werd vrijwel direct verzonden). Een paar pluspunten, een paar minpunten tov de Vaio. De Vaio heeft blu-ray, de Dell een hi-res scherm om twee grote verschillen te noemen. Maar ik zal moeten verkassen naar het M1530 topic...
Vaio Con Dios allemaal!
af en toe hier tips dumpen mag best hoor ;)
en dat accu laat ik maar gelijk schieten, wat een idiote vraagprijs zeg (ook op ebay gezocht)

quote:
Gianni Rombios schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:36:
[...]
Vaio Con Dios allemaal!
Zo, u gaat ons verlaten? Jammer, maar de XPS M1530 is ook wel een erg mooi apparaat...veel plezier :)

Hoi dafmay, ja ik dacht eens kijken wat die Vaio nog waard is - bleek toch meer te zijn dan ik dacht - en weg was hij... Ik wilde wel graag hi-res en wat meer audio mogelijkheden, toch kun je met een expresscard 54mm nog niet veel blijkt nu. Beetje moeizame start vandaag met die XPS overigens... Ze komen uit Polen tegenwoordig en dat is toch eigenlijk niet aan te raden (voorlopig). De kwaliteitscontrole van Sony is een stuk beter denk ik.

Reg. datum: 01 juni 2007

Vandaag mijn fz31z opgehaald. Wat een prachtig ding.... en rap dat ie is. ... zeker gezien het feit dat ik voorheen een lamme Toshiba heb gehad.

Ben tot nu toe echt tevreden, loop alleen tegen het volgende aan.

Heb uiteraard geprobeerd een Blu Ray dvd te spelen. Dit gaat perfect!
Heb daarna een HDMI kabel aangesloten en het geluid van de laptop wordt automatisch naar de tv overgdragen. Wat het beeld betreft zie ik ook de Vista desktop op mijn tv. Als ik nu echter de Blu Ray film start, krijg ik de volgende melding:
"Your display environment does not support protected content playback"

Iemand enig idee wat dit betekend en hoe ik dit kan oplossen? Zit er een of ander beveiliging op de HDMI uitgang?

Reg. datum: 11 december 2006

*zucht*

zoekfunctie?

Reg. datum: 02 maart 2008

mijn laptop wordt 66 a 68 graden, vandaag dan :s.. moet ik me zorgen gaan maken :s

het was toen ie op de bank (leren) stond een tijd en aan de accu lag

Reg. datum: 14 oktober 2007

quote:
Kenji87 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:52:
mijn laptop wordt 66 a 68 graden, vandaag dan :s.. moet ik me zorgen gaan maken :s

het was toen ie op de bank (leren) stond een tijd en aan de accu lag
Maar vandaag was het ook een warme dag. Mijn laptop is ook warmer dan normaal.
omgeving= 22 graden = laptop rond 55 graden
nu rond de 18 graden (zit in de tuin op terras) laptop nog maar 44 graden.

HD3870 CrossFire

Op de bank? Op zich dan ook niet heel vreemd, gezien hij de warmte van onderen dan niet makkelijk kwijt kan. Er zitten niet voor niets rubbertjes onder de notebook.

Was de genoemde temperatuur van de CPU of GPU?

XXODD XNi570RU-GT: 17" @ 1920 x 1200 | nVidia 8700M GT 512MB DDR3 (770/1850/900) | Intel Core 2 Duo T7700 2.4GHz 2048MB DDR2 - 667MHz DC | 200GB 7200RPM HDD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Ultimate x86

Reg. datum: 27 juni 2007

quote:
DaMarcus schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 23:29:
Op de bank? Op zich dan ook niet heel vreemd, gezien hij de warmte van onderen dan niet makkelijk kwijt kan. Er zitten niet voor niets rubbertjes onder de notebook.

Was de genoemde temperatuur van de CPU of GPU?
Ik neem aan dat het om de cpu temp ging, anders was het nog wel acceptabel geweest.

Hij hoeft z'n warmte niet aan de onderkant kwijt (daar zijn die sleuven aan de linker-zijkant voor), hij wil juist koele lucht inademen via de onderkant. NOOIT die sleufjes links-achter aan de onderkant blokkeren dus....

Sony Vaio FZ11S, T7100, 2Gb, 8400GT

Reg. datum: 02 maart 2008

quote:
Storm316 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 00:41:
[...]

Ik neem aan dat het om de cpu temp ging, anders was het nog wel acceptabel geweest.

Hij hoeft z'n warmte niet aan de onderkant kwijt (daar zijn die sleuven aan de linker-zijkant voor), hij wil juist koele lucht inademen via de onderkant. NOOIT die sleufjes links-achter aan de onderkant blokkeren dus....
idd de cpu temp.. aha oke, maar wat is een acceptabele temp? want mijne word nooit kouder dan 49 graden

Pagina: 1 2 3 4 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: