Hoofdcategorieën
Topicacties

Welke TU?

Pagina: 1 2 3 last

Reageer Nieuw Topic
Leds do it!

Als je wat meer info wilt over elektrotechniek in Eindhoven mag je me gerust 's opzoeken op MSN :)
* Elektronicanet is inmiddels vierdejaars
Reg. datum: 15 augustus 2007

Heb in Eindhoven gestudeerd en er ook altijd gewoond.
Tijdens mijn voorlichting heb ik ook Twente bezocht.

Ik denk overigens persoonlijk dat de opleidingen onderling toch ook verschillen. Zelf deed ik informatica en in Eindhoven ligt daarbij de nadruk op wiskunde en het afleiden van programma's. Volgens mij is vooral dat laatste geen voor de hand liggend vak op de 2 andere uni's.

En qua grootte: Eindhoven is de 5e grootste stad van Nederland met 210,000 inwoners en dus groter dan Enschede en Delft.
Verder heb je hier Stratumseind met een hele hoop kroegen bij elkaar gepropt. Helaas lopen daar voornamelijk 16-jarigen rond.

Vrouwvolk zul je op de TU in Eindhoven overigens niet vaak tegenkomen; alleen bij Industrial Design en die andere-vage-opleiding-waar-ik-de-naam-van-kwijt-ben (was TEMA).

Leds do it!

Bij bouwkunde / BMT ook wel :)
En TEMA heet nu TIW volgens mij (technische innovatie wetenschappen).

Elektronicanet wijzigde dit bericht 23-01-2008 10:14 (54%)

aka wwillem
Reg. datum: 23 september 2000

quote:
dcoppens schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:11:
En qua grootte: Eindhoven is de 5e grootste stad van Nederland met 210,000 inwoners en dus groter dan Enschede en Delft.
Eindhoven bestaat uit bij elkaar gevoegde dorpen met een binnenstad waar je kunt shoppen, een straat met restaurants en een straat om uit te gaan. Dat Eindhoven meer inwoners heeft klopt, maar dat komt omdat Delft op een veel kleine oppervlakte staat (iets meer dan een kwart van Eindhoven). De dichtheid in Delft is dus dubbel zo hoog en dat merk je goed als je rond wandelt in de stad.
quote:
Vrouwvolk zul je op de TU in Eindhoven overigens niet vaak tegenkomen; alleen bij Industrial Design en die andere-vage-opleiding-waar-ik-de-naam-van-kwijt-ben (was TEMA).
Je hebt ook de Fontys hogeschool met meer vrouw-volk :). Eindhoven heeft bovendien een hele hoop internationale studenten doordat Philips om de hoek zit met z'n campus. Dat is voor mij hét grote pluspunt van Eindhoven, je kunt als je wilt je in het buitenland wanen. Een leuke brug als je later toch het buitenland in wilt :).

Delft als Eindhoven hebben hun eigen karakteristieke eigenschappen, zowel goed als slecht.

Reg. datum: 15 augustus 2007

quote:
Eindhoven bestaat uit bij elkaar gevoegde dorpen met een binnenstad waar je kunt shoppen, een straat met restaurants en een straat om uit te gaan.
Die 'dorpen' zijn gewoon stadsdelen en bijna elk stadsdeel heeft zijn eigen shopgedeelte en kroegen en restaurants. Eindhoven beledigen, grrr ;)

Eindhoven is gewoon een grotere stad, zowel qua inwoners als qua oppervlak.

Bug? Feature!
Reg. datum: 08 januari 2004

quote:
dcoppens schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:19:
[...]

Die 'dorpen' zijn gewoon stadsdelen en bijna elk stadsdeel heeft zijn eigen shopgedeelte en kroegen en restaurants. Eindhoven beledigen, grrr ;)

Eindhoven is gewoon een grotere stad, zowel qua inwoners als qua oppervlak.
^^ met hem eensch is

Rhyaehar ~ L60 Hunter | Rhyaewald ~ L44 Warden
Raids'R'Us - Laurelin raid groep | LOTRO blog

Reg. datum: 25 september 2007

Even een klein schopje, als het mag... :)

I'm going to let you in on a little secret. Every day, once a day, give yourself a present. Don't plan it. Don't wait for it. Just let it happen. It could be a new shirt, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot black coffee.

Huub Huub, Barbatruc!
Reg. datum: 12 januari 2005

dit topic maakt mij echt weer aan 't twijfelen :P

"Die große Frage, die ich trotz meines dreißigjährigen Studiums der weiblichen Seele nicht zu beantworten vermag, lautet: ´Was will eine Frau?´" - Sigmund Freud

quote:
GoldenSample schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:30:
dit topic maakt mij echt weer aan 't twijfelen :P
Tussen wat en wat?

I'm going to let you in on a little secret. Every day, once a day, give yourself a present. Don't plan it. Don't wait for it. Just let it happen. It could be a new shirt, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot black coffee.

live cam hieronder
Reg. datum: 03 november 2003

quote:
MarcoC schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 02:09:
De voorlichtingen op de TU Delft zijn echt gigantische propaganda, kan Noord-Korea nog een puntje aan zuigen :P. Niet dat de TU Delft slecht is, maar de voorlichtingsdagen hebben weinig te maken met de daadwerkelijke studie. Als je wilt weten hoe het studeren is moet je een keer een dag meelopen met een student. Dat schept een veel realistischer beeld.
Mwa, ik vind dat best wel meevallen. Ik doe zelf mee met voorlichtingsactiviteiten en we presenteren het niet mooier dan het is. Tuurlijk, je wordt als geinteresseerde scholier verwend met pennen, Feyne lunch, boekjes, demo's etc. Dat is wat anders dan propaganda. 8)7 We vertellen ook geen onwaarheden over andere steden/TU's.
Er wordt wel erg veel aandacht aan voorlichting besteed inderdaad. Gezien de (grote) tekorten van ruimtes voor colleges/tentamens is dat weer niet echt handig misschien, maar ook wel leuk om te zien dat Delft nog altijd een groeiende lijn heeft in het aantal studenten.
Sowieso een tip: als je voorlichtingsdagen bezoekt, gewoon de studenten vragen om eigen ervaringen, verhalen, etc.! Dat is ook iets wat we proberen te stimuleren door gewoon een aantal studenten tussen de mensen te zetten.
En, zoals je al zei, een meeloopdag bezoeken is ook altijd goed!

You should try free software. Not just free like in costless, but free in more ways.
GnuPG/PGP key ID: 0x88EF2026

Iemand enig idee of je op de verschillende universiteiten (Enschede, Eindhoven, Delft) ook in januari kan beginnen met Elektrotechniek? Ik neem aan van niet, omdat het al zo'n kleine opleiding is...

live cam hieronder
Reg. datum: 03 november 2003

quote:
Dale Cooper schreef op zondag 27 januari 2008 @ 05:03:
Iemand enig idee of je op de verschillende universiteiten (Enschede, Eindhoven, Delft) ook in januari kan beginnen met Elektrotechniek? Ik neem aan van niet, omdat het al zo'n kleine opleiding is...
Volgens mij kan instromen (in Delft) altijd wel, maar je mist dan alle introductie dingen, enzo. Best een saai begin van het jaar en bovendien is het dan een beetje 'raar' om dan later nog mee te doen met een ontvangstweek.

You should try free software. Not just free like in costless, but free in more ways.
GnuPG/PGP key ID: 0x88EF2026

Instromen bij Elektrotechniek blijkt alleen in september te kunnen, for the record.

Reg. datum: 07 februari 2005

quote:
cryforhelp schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 03:08:
Ik ben student aan de UT, en ik weet ook wel wat van de andere steden.
De UT heeft een campus met mogelijkheid om er te wonen, dit is hoofdzakelijk voor nerds en eerstejaars. Je kan ook heel goed in de stad gaan wonen. Het voordeel aan de campus is dat alle onderwijsfaciliteiten makkelijk bij elkaar zijn.

***knip***
[tunnelvision]
om in dezelfde stereotyperende stijl verder te gaan: De stad enschede wordt bewoond door alleen maar brE3zEriGe, zuipende studenten die niets serieus kunnen nemen.
[/tunnelvision]

om ff op normale voet verder te gaan:
ik denk dat de keus vooral een kwestie is van kijken waar de sfeer je bevalt. Ik heb voor enschede gekozen omdat ik de sfeer hier gemoedelijker/vriendelijker vond dat in Deflt, vind de stemming daar wat meer "oh wat zijn we goed want we zijn Delft" zeg maar. Denk dat dat wel een belangrijke factor kan zijn in je keuze, de sfeer op de uni/in de stad

Heb net ook ontdekt dat de kamerprijzen in Enschede het laagst zijn van Nederland (wat universiteitssteden betreft), met gemiddeld E 228,- per kamer. Dat is een voordeel!

Terug
Reg. datum: 23 augustus 2000

quote:
Dale Cooper schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 04:12:
Heb net ook ontdekt dat de kamerprijzen in Enschede het laagst zijn van Nederland (wat universiteitssteden betreft), met gemiddeld E 228,- per kamer. Dat is een voordeel!
Waarom denk je dat de prijzen zo laag zijn? Vraag en aanbod.....

Norah
Reg. datum: 04 december 2001

quote:
Dale Cooper schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 04:12:
228 euro, pfff, dan wordt je afgezet :+

De kamerprijzen in de stad liggen meestal nog wel wat lager, de campus is wat duurder omdat servicekosten daar redelijk hoog zijn. Voor 228 euro zou je een meter of 15-16 moeten kunnen krijgen. :)

naar ≠ na, is ≠ eens, mits ≠ tenzij, als ≠ dan
House: "Another life saved by girl-on-girl action."

Reg. datum: 07 februari 2005

228gemiddeld klinkt idd wel aannemelijk, op de campus kost een beetje kamer E245-270 maar dan heb je snel internet(100mbit) en zit je overal dichtbij. In de stad kan je echt met goed zoeken voor E200 soms wel 20m2 vinden. Ken verschillende mensen die voor weinig geld echt veel ruimte hebbben. Dus ja, kamer in enschede is erg goedkoop en makkelijk te vinden

Iemand enig idee hoe het zit met kamers in Delft? Daar is geen campus, geloof ik. Waarschijnlijk wel studentenflats van DUWO o.i.d.

human spamfilter

Oeh, iemand die zit te twijfelen tussen TU's
* einsteintina! voelt dr voorlichtster werk liefde weer opbloeien
FTR: ik ben zelf 'student'voorlichter op de UT (Enschede), eerst Bachelor en nu ook voor Masterinstromers alleen bij een andere faculteit dan waar de TS op aast.

Wat betreft kamers en wat je al idd zelf hebt uitgezocht: Enschede heeft de meeste keuze en is het goedkoopst.

Andere voordelen aan Enschede t.o.v. andere TU's, wat ook al is genoemd: kleinschalig, ons-kent-ons cultuurtje (zelfs met docenten / profs etc.), meer vrouwen :+ (door het aantal softe studies zoals Psychologie en andere gedragswetenschappen), maar vooral ook belangrijk als je bachelor begint: de keuze voor je minor in je 3e jaar.

Op de TU/e heb je veel minder keuze en richt je meer op je 'major', bij ons heb je dus ruime keuze in minoren (meer dan 30 en evt. zelf samenstellen), maar wellicht valt dat ook wel voor jou te omzeilen door je economische achtergrond.

Verder over het instromen bij EL of INF (allebei EWI-faculteitstudies) op een ander moment dan september, kan ik je helaas niet veel verder helpen. Wel weet ik dat er bij mij op de faculteit (management en bestuur) voor masters 2 instroom momenten zijn, namelijk in februari en in september. Helaas geldt dit niet voor de technische masters...

Wat ik je vooral wil aanrader (vooral ook aan GoldenSample), doe een meeloopdag! Hier in Twente is dat totaal GEEN voorlichtingsdag, nee, je gaat echt een dag mee met een student, je volgt colleges met de andere studenten en dan kan je pas echt de studentencultuur van die stad opsnuiven! + je weet gelijk hoe hier colleges en andere werkvormen worden gegeven.

Zo, en dan moet ik nu weer verder studeren :+

Soort van ik-weet-niet-achtig-iets... Alles went, zelfs een 400D?

Ok, einsteintina, bedankt voor je uitgebreide verslag! Elk druppeltje informatie neem ik gretig als een spons tot me. :)

human spamfilter

Pfff, ik kan nog zo veel meer vertellen, maar overmorgen tentamen! Daarna kan je met al je vragen altijd nog terecht :D

Soort van ik-weet-niet-achtig-iets... Alles went, zelfs een 400D?

Reg. datum: 10 augustus 2006

Delft. Period. Super mooi Delft! Studeer zelf ook Informatica in Delft.

Asus P5K SE, Q6600 @ 3,2 GHz, 3 GB Corsair TwinX 6400 C4, 8800GT

Leds do it!

^^ Nuttige post ook :) Waarom ben je in Delft gaan studeren, en niet in Enschede of Eindhoven?
Valt het je niet op dat er niemand negatief is over de stad waar hij/zij woont/studeert?
Zo ook ondergetekende, ben nu 3e jaars werktuigbouw in Enschede en het bevalt me hier prima.
Je zou inderdaad op alle uni's een keer een meeloopdag kunnen doen en een beetje in de stad rondkijken. (tenminste, ik kan me voorstellen dat dat een goed beeld geeft, ik heb beide niet gedaan.)
Maar vooral: de keuze niet te zwaar maken. Je hebt echt in elke (studenten)stad wel genoeg leuke mensen om je mee te vermaken.

Overigens zijn er ook maar heel weinig studenten die in de bachelorfase overstappen naar een andere TU, wat zeg ik, er zijn er zelfs maar weinig die hun master ergens anders gaan doen.

Pagina: 1 2 3 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: