Hoofdcategorieën
Topicacties

[CiP] C2D G5 Mod

Pagina: 1 2 3 4 last

Reageer Nieuw Topic
o hai
Reg. datum: 09 september 2005

Waarom zet je niet zo eentje op dan? http://www.toolstation.nl/images/library/stock/webbig/71209.jpg
(of wachten tot het heerlijk weer is :P )

Ziet er iig strak uit :)

qed

Kijk, een Flythe :w. Ziet d'r mooi uit, ik kan niet wachten tot ik ém in 't echie kan bekijken!

Leftblank - GoT CSS? - GoT TF2 - Eerstejaars TI, TU Delft

Reg. datum: 29 december 2007

Ziet er goed uit :D leuke kast om te modden blijf hem zeker volgen

Inhale wijzigde dit bericht 07-04-2008 19:55 (76%)

hihihihi

Community Person
Reg. datum: 19 oktober 2006

Kom op Flythe, dat schiet niet op met je casemod! ;)

Ik zal proberen hier eens wat vaker te kijken, op aandringen van Leftblank : -(

rm -rf *

SLIDE
Reg. datum: 28 november 2005

Netjes hoor Flythe, ik zal eens kijken of ik binnenkort een 3D Render kan maken voor je.

Keep it up ;-)

Blog | Meer informatie over waterkoeling ? | te koop

i has a computer
Reg. datum: 19 augustus 2006

http://flythe.is.watergekoeld.nl/G5%20mod%20resize/Nieuweafbeelding8.jpg

Zo weer snel een update erachter aan :9.

Het was vandaag lekker weer om buiten te kunnen verven dus ik ben gelijk verder gegaan met de G5.
Had ik die bril dus toch niet nodig The Zeroorez :P.

actiefoto:

http://flythe.is.watergekoeld.nl/G5%20mod%20resize/PICT1736.JPG

gebruikte verf:

http://flythe.is.watergekoeld.nl/G5%20mod%20resize/PICT1749.JPG

2 uurtjes later:

overzichtsshot:
http://flythe.is.watergekoeld.nl/G5%20mod%20resize/PICT1748.JPG

voorkant:
http://flythe.is.watergekoeld.nl/G5%20mod%20resize/PICT1743.JPG

onderkant:
http://flythe.is.watergekoeld.nl/G5%20mod%20resize/PICT1744.JPG

achterkant:
http://flythe.is.watergekoeld.nl/G5%20mod%20resize/PICT1747.JPG

artistieke fout genomen foto :P
http://flythe.is.watergekoeld.nl/G5%20mod%20resize/PICT1745.JPG

de primer was na 2 uur al droog maar deze verf moet je 24 uur laten drogen voordat je eraan gaat werken. Morgen zal de kast geschuurd worden met P1500 schuurpapier om alles lekker spiegelglad te maken.

schuurpapier:
http://flythe.is.watergekoeld.nl/G5%20mod%20resize/PICT1752.JPG

Dit was hem weer voor vandaag, morgen weer verder. :w

ohja, iedereen nog bedankt voor de reacties :).

Flythe wijzigde dit bericht 21-09-2008 21:45 (31%)

You GoT Rickrolled!

Zonde!....dat je hem oranje maakt...
Echt jammer.
Valt me niet tegen hoe je die achterkant hebt gefixed, maar die oranje kleur kan echt echt niet! :/

[GoT] 24/7 CoD4: 83.119.67.29:28960 - Finished! -> GraniteCase

Beatport is my...
Reg. datum: 11 oktober 2006

Wtf.. Ik keek net op pagina 2 en zag dat het best goed gelukt was met de achterkant van de kast (zie hierboven ook).. maar waarom spuit je hem in godsnaam oranje?

De hele gimmick van die kast is naar mijn mening het mooie geperforeerde uiterlijk en de geborstelde aluminium look...

Nou ja, succes er voor de rest mee, ik kijk nog wel een keer naar het eind resultaat, hopend dat het niet erger is geworden dan dit..

heaven.

[Zelf in te vullen]
Reg. datum: 14 februari 2006

quote:
Flythe schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:03:

Binnenkort komt er een update met de oranje verf die erop gaat komen.

Dit was hem weer even :w
Hij heeft het aangekondigd maar ik vrees dat niemand het heeft gelezen zodat we konden waarschuwen.
o hai

* TheZeroorez ziet het punt niet zo. Oranje rockt en de paintjob is netjes (geen glimmende noname meuk)...
Ik zou het overigens wel hierbij (en wat details wellicht) laten, die boven- en onderkant met beugels en de sidepanels horen imo wel alu te zijn ja, als je daar niets van over laat is het 'idee' achter de kast inderdaad wel helemaal weg.

Powdercoat zou helemaal mooi zijn, maar da's nogal duur :+

TheZeroorez wijzigde dit bericht 08-04-2008 17:39 (40%)

qed

Beatport is my...
Reg. datum: 11 oktober 2006

Hmm, qua paintjob heb je gelijk, het ziet er zo op de foto's in elk geval netjes uit. Echter is het voor 95% van de mensen die een G5 mod maken of uberhaupt gewoon een G5 kopen belangrijk dat die kast er uitziet zoals hij het standaard doet. Dit is gewoon hetgene wat ze er mooi aan vinden!

Daarom is het ook nogal raar om nu opeens een casemod te zien die uitkomt op een oranje G5 kast inclusief sidewindow (niet eens in de vorm van een appel :'( ). Je komet het gewoon niet vaak tegen, en ik denk dat het daarom veel mensen tegenstaat ;)

heaven.

Wat is dat in zijn avatar?
Reg. datum: 21 november 2003

Hebben jullie ooit een oranje G5 gezien? Ik niet, en daarom alleen al vind ik het een goed idee om te doen :) Als je zo'n kast wilt modden, dan moet je het goed doen. Alles mag en kan gemod worden :)

We hebben alle deelnemers van de BEP Modding Trophy een voeding opgestuurd, kom even kijken wie er naar de finale zijn doorgegaan!

ik vind het wel tof die kleur maar ik zou nu wel ipv de appel toch voor een sinaasappel gaan

Viva la vie!
Reg. datum: 13 februari 2007

quote:
hood schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:55:
ik vind het wel tof die kleur maar ik zou nu wel ipv de appel toch voor een sinaasappel gaan
:D :D Orange :D :D

Nu nog een sinasappel ipv een apple logo ^^

Ik vind het oranje overigens zo lelijk nog niet, kijken hoe het eind resultaat wordt :)

s9600 en mijn creativiteit

Reg. datum: 20 juli 2006

Ik vind het oranje ook niet zo heel lelijk. Doe je er na het fijnschuren gelijk vernis op?

Significant lekkerder!

Gaaf!!! :D Ik ben heel benieuwd.

Ook leuk dat er gelijk een aantal mensen over de kleur vallen, gewoon lekker doen waar je zin in hebt _/-\o_

What comes out off this mouth ain't called boastin', it's thruthin'!GamerTag: BurntIcecOld

i has a computer

LOL @ alle reacties hierboven over het oranje, vond het wel een lekker kleurtje. Ja de vorm van de kast is mooi met de mesh in de voorkant en achterkant, de kast is niet van geborsteld alu maar is een in zilvere kleur geanodiseerd alu wat ik dus niet mooi vond, en na de behandeling van een nieuw mobo tray moest er toch wat op om het te verbergen.
Dit is het enige deel dat oranje zal worden, de buitenkant met die handgrepen zal gepolijst worden en misschien verchroomd als ik het geld ervoor bij elkaar kan krijgen, het is nogal aan de prijs :/.

voor de mensen die de kleur mooi vinden thx voor de support :P.

Nadat deze laag gedroogd is zal ik eerst nog schuren voordat er nog een laag opkomt, dit om zeker te zijn dat de verf overal goed dekt. Daarna zal ik nog een keer schuren met waarschijnlijk P2000 schuurpapier en daarna gaan vernissen.
De vernis zal gepolijst worden met autopoets zodat het mooi glad wordt en gaat glimmen, ipv. een sinaasappelhuid effect.

edit: niet voor de mac lovers
spoiler:
de appel op de zijkant van de kast is er al afgeschuurd voor het polijsten

Flythe wijzigde dit bericht 08-04-2008 20:45 (9%)

SLIDE
Reg. datum: 28 november 2005

Gave update Flythe, een keer wat anders dan het "standaard" gedoe wat veel mensen met Mac kasten doen. Eindelijk iemand die het gewoon doet ;) ! Ga zo door!

Zorg dat die kast maar klaar is voor eind Mei, dan kom ik em persoonlijk nog ff bekijken ;)

Blog | Meer informatie over waterkoeling ? | te koop

bf2: harraldT
Reg. datum: 05 september 2005

een oranje g5 :D
ik voeg em toe aan me bookmarks, ben erg benieuwd wat je er van gaat maken :)

Klik hier om in de maling te worden genomen.

Reg. datum: 10 januari 2007

Ziet er toch goed uit, met dat oranje, en dat meen ik. Het is echt totaal anders en niet wat je verwacht bij zo'n behuizing. Dat spreekt me juist wel aan. Ik snap best dat mensen die allemaal alles hetzelfde willen hebben het niet mooi vinden, maar ik vind het juist wel mooi. Je moet er alleen geen rare CCFL balkjes oid in gaan gooien naar mijn mening. :) keep it up!

[ SPECS ] PHILIPS Motional Feedback 544

quote:
TheZeroorez schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:37:
* TheZeroorez ziet het punt niet zo. Oranje rockt en de paintjob is netjes (geen glimmende noname meuk)...
Ik zou het overigens wel hierbij (en wat details wellicht) laten, die boven- en onderkant met beugels en de sidepanels horen imo wel alu te zijn ja, als je daar niets van over laat is het 'idee' achter de kast inderdaad wel helemaal weg.

Powdercoat zou helemaal mooi zijn, maar da's nogal duur :+
Valt wel mee hoor powercoaten. Tussen de 50 en 60 euro. Voor een case en metalic kan tegenwoordig ook. Alleen is de kleur keuze daar minder. Enige nadeel eraan is je moet je case 100% blank afleveren. ;)
o hai

Nou, succes als je dat 100% blank aan wil leveren. Dat kost je dan ook meteen een paar weken of weer een zak geld.

Ik kan me voorstellen dat je geen 50 euro over hebt voor de paintjob van het frame van een kast :P

qed

Ziet er goed uit, ga zo door!

Oranje vind ik persoonlijk ook niet lelijk.

Skevdude wijzigde dit bericht 09-04-2008 19:42 (44%)

Tja...

i has a computer

quote:
Ediejo schreef op woensdag 09 april 2008 @ 18:57:
[...]

Valt wel mee hoor powercoaten. Tussen de 50 en 60 euro. Voor een case en metalic kan tegenwoordig ook. Alleen is de kleur keuze daar minder. Enige nadeel eraan is je moet je case 100% blank afleveren. ;)
kom je nou mee :+, ik had niet echt gekeken naar powdercoaten maar met deze info zal ik bij m'n volgende case (lange vakantie tussen twee opleidingen enzo) eens een prijsopvraag doen hier in de buurt. met powdercoaten krijg je toch een perfect gladde laag?

Ik heb vandaag een tweede keer oranje gespoten met wat extra lagen op de boven en voorkant, omdat die het meeste te zien zullen zijn. morgen langs de winkel om autopoets te halen zodat ik als de verf is opgedroogd een beetje kan poetsen voordat de vernis erop komt.
quote:
TheZeroorez schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:10:
Nou, succes als je dat 100% blank aan wil leveren. Dat kost je dan ook meteen een paar weken of weer een zak geld.

Ik kan me voorstellen dat je geen 50 euro over hebt voor de paintjob van het frame van een kast :P
Geen probleem hoor dat blank maken. ;) Stralen is niet zo duur. En als je case geanodiseerd is dan kan het er zo overheen. Zie resultaat.
En wat denk je dat verf kost? Grondlaag verflaag en dan de laklaag. Met spuitbussen zit je zo over de 50 euries. Powdercoaten is vrij krasvast. Point of View heeft de Carbon Li mee genomen naar veel beurzen en de case is nog steeds krasvrij. :P

@Flythe, sorry ik wist niet dat je wou poedercoaten. Wie weet voor de volgende mod. Maar 100% glad is het niet wil je dat dan zal je moeten polijsten.
Gewaagde kleur heb je gekozen. _/-\o_

Pagina: 1 2 3 4 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: