Toon posts:

Monitor start niet op bij nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist de laatste hand gelegd aan m'n nieuwe pc, alleen start m'n pc wel op maar m'n CRT monitor niet. Ik heb dit systeem zelf samengesteld en er zit nog geen OS op.

Bij de pc gaan de fans draaien en branden de LED's, maar het enige wat ik te zien krijg bij de monitor is dat oranje lampje.

De monitor vervangen door een andere helpt niet. Bovendien werkt het toetsenbord ook niet. De monitor is aangesloten dmv een VGA-DVIconverter.

Als de pc opstart hoor ik btw geen piepjes van het mobo. Kan het dus zijn dat ik enkele stekkertjes verkeerd heb geplaatst? Het mobo krijg voeding dmv 20+4pins stekker, en de videokaart krijg ook direct stroom van de voeding.

Mobo: GA-P35C-DS3R
Graka: Asus 8800GT
PSU: Zalman ZM500-HP

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-07 15:21

Japser

Jeej!

Ik denk dat het je geheugen wel es kan zijn. Wat heb je er in zitten?

Ik had dit dus ook, mn rgeheugen had 2.1V nodig en de bankjes van het gigabyte mobo leveren standaard 1.8V. ik moest eerst een reepje cheapass 667mhz geheugen erbij kopen en dat installen, toen kreeg ik wel beeld en kon ik in de bios de settings aanpassen van het voltage van het geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 4x1GB geheugen erin zitten ( Kingston KVR800D2N5K2/2G). Ik zal t ff proberen met 2 GB geheugen, brb.

• Japser

Japser

Jeej!

Hoeveel volt vereist je geheugen?

Verwijderd

Topicstarter
1.8 Volt.

Met 2 GB geheugen krijg ik hetzelfde resultaat, daarna heb ik het geprobeerd zonder geheugen en toen kreeg ik ook hetzelfde resultaat. Ook hoorde ik geen piepjes van het mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand een oplossing?

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:23
Naast de 20+ 4 stekker in je mobo heb je soms ook nog een extra voedingsstekker (4 pins) die aangesloten moet worden. Is dat bij jou misschien het geval?

Mijn Firewizzie

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad naast de 20pins 12Vstekker een 4pins 12Vstekker zitten die aan de 20pins kan worden geklikt. Dan heb je dus een 24pinsstekker die past in het 24pinspowerslot op het moederbord. Maar ik heb dan nog 3 4pinsstekkers over: een stekkertje waar PCI E op staat, die is dus aangesloten op de videokaart. Op 1 4pinsstekkertje staat 'P2', en op de derde staat niks.

Overigens staat er op dat 4pinsstekkertje die vast zit aan de 20 pins het volgende:
'WARNING! Do not connect this cable with the 4-pin ATX12V connector! Doing so will damage the motherboard and CPU'.

Dus ik moet dan 1 van de twee 4pinsstekkertje aansluiten op het 4pinsslot op het moederbord, want daar zit nog geen stekkertje in. Ik denk niet dat het uitmaakt welk stekkertje van die twee dat wordt, want in de handleiding van de voeding staat bij die twee stekkertjes: "CPU1 Power Connector".

ff proberen dus!

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt _/-\o_ _/-\o_

Maar nu krijg ik een Disk Boot Failure: insert system disk and press enter te zien?

En m'n toetsenbord doet het niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 14:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff wat rondgezocht, en toen kwam ik een thread tegen van iemand met hetzelfe probleem:
http://forum.computeridee.nl/archive/index.php/t-22727.html
Het probleem was dat de HDD en de DVD-RW op 1 IDE kabel aangesloten waren...
Maar volgens mij is dat toch met de meeste pc's... ^o)
Mijn HDD en DVD-RW zijn aangesloten op 1 SATAkabel, dat moet dus niet?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zit nu in de BIOS, wss moet ik de Boot-device veranderen oid. Het systeem geeft bij het opstarten btw 1 korte piep, dus dat betekent dat alles in orde is :P

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-06 16:34
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 14:35:
Gelukt _/-\o_ _/-\o_

Maar nu krijg ik een Disk Boot Failure: insert system disk and press enter te zien?

En m'n toetsenbord doet het niet.
Je zei zelf in je eerste post dat je er geen OS op hebt staan, dus is het niet zo gek dat hij geen OS kan vinden om van te booten he? :)

[EDIT] * Oguz286 moet sneller leren typen (en moet doorhebben dat de TS niet van cd kon booten, i.p.v. een lege hdd zoals ik het begreep) :P

[ Voor 13% gewijzigd door Oguz286 op 12-01-2008 14:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik de bootvolgorde nog veranderen? In de BIOS staat:
First Boot Device: floppy
Second Bioot Device: harddisk
Third Boot Device: cd-rom

Moet ik nu dan die Vista-cd erindoen?

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

first: floppy
second cdrom
third hdd

anders boot ie niet van de cdrom...

[ Voor 33% gewijzigd door RoadKill21 op 12-01-2008 14:57 ]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Verwijderd

Topicstarter
http://helpen.be/showthread.php?t=4812

Dus ff de volgorde veranderen naar:
First Boot Device: cd-rom
Second Bioot Device: harddisk
Third Boot Device: floppy

Dan Vista installeren, en dan die volgorde veranderen naar

First Boot Device: harddisk
Second Bioot Device: cd-rom
Third Boot Device: floppy.

Toch?
Ik heb btw geen floppydrive.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 14:57:
http://helpen.be/showthread.php?t=4812

Dan Vista installeren, en dan die volgorde veranderen naar

First Boot Device: harddisk
Second Bioot Device: cd-rom
Third Boot Device: floppy.

Toch?
Ik heb btw geen floppydrive.
Qua startvolgorde zou ik wel de cd-rom voor de harddisk laten staan, mocht je in de toekomst eens willen opstarten vanaf cd-rom. Denk hierbij aan herstelopties van Vista en etc. Indien je geen opstartbaar medium in de cd-rom hebt zitten tijdens het booten, zal je systeem deze overslaan en van de harddisk opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Dan verander ik dat zo even. Windows is nu aan het installeren.

Wat ik wel jammer vind is dat ik niet meerdere partities kon maken. Ik heb nu 1 partitie van 465 GB waar nu Windows op wordt geinstalleerd :(
Kan ik dat later nog veranderen? Dus de schijf verdelen in verschillende partities.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 15:49:
Dan verander ik dat zo even. Windows is nu aan het installeren.

Wat ik wel jammer vind is dat ik niet meerdere partities kon maken. Ik heb nu 1 partitie van 465 GB waar nu Windows op wordt geinstalleerd :(
Kan ik dat later nog veranderen? Dus de schijf verdelen in verschillende partities.
aan het begin van de installatie van vista kan je de partities opgeven

• Japser

Japser

Jeej!

Partition Magic of elke andere willekeurige goede partitiemanager installen.

[ Voor 7% gewijzigd door Japser op 12-01-2008 16:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 16:02:
[...]

aan het begin van de installatie van vista kan je de partities opgeven
Ik kon er maar 1 maken, die van 465 GB.

De installatie is gelukt, ik typ dit nu vanaf m´n eigen PC!
Alleen vind ik iets niet kloppen, namelijk dit:
Afbeeldingslocatie: http://i15.tinypic.com/85aqpnp.jpg

Met een 8800GT???

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
Drivers al geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Nu je 't zegt, nee :P

Ik moet eerst ff boodschappen doen van moeders, dan ga ik wee aan de slag met m'n nieuwe pc |:( :D

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 16:37:
Nu je 't zegt, nee :P

Ik moet eerst ff boodschappen doen van moeders, dan ga ik wee aan de slag met m'n nieuwe pc |:( :D
Moeten we je daarbij helpen ofzo? :P

Goedkoop bellen via VoIP

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
Dat dus!
Wat een Tokkie-OS trouwens, om niet gewoon drivers te installeren.....

Verwijderd

Topicstarter
Ach :P

Alles werkt nu naar behoren iig!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Hmm.. een beetje zelf dingen opzoeken is blijkbaar te veel werk. Het is hier geen helpdesk, en om je berichtje te editten hebben ze hier bij GoT een mooie knop gemaakt. Ook over de boot-volgorde had je best zelf wel even na mogen denken, daar krijg je geen hoofdpijn van dus wees gerust.

Over de partities gesproken, die had je bij de installatie moeten maken. Met partitionmagic werken is niet echt mijn voorkeur, omdat de kans op mislukken redelijk groot is. Nu maakt dit met een nieuwe installatie niets uit, maar als alles al lekker vol zit wel natuurlijk.

Verder moet je naar de cijfertjes niet al te veel kijken hoor. Je hebt nu een lage score omdat je alle drivers nog moet updaten, maar daarna komt dat wel goed ( mocht je er echt waarde aan hechten :+ )
Pagina: 1