Gathering of Tweakers

Quicksearch
jawel, in je C:\Windows directory al die $NTuninstal (oid) directory's) verwijderen... Al is 1,5GB aan zulke bestanden wel erg veel... PRobeer anders nog met CCleaner wat dingen op te ruimen. Of kijk met Treesize waar de grootverbruikers op je schijf zich bevinden.
quote:
Pollux4092 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 23:04:
Windows XP & virus-scanners op de E3pc

Ik zou graag willen weten of er al ervaring is met virus-software. Ik wil op twee dingen letten:

- De kwaliteit; dat betekent voor mij NOD32 v3.0 of Kaspersky v7 ( laten we daarover nu niet
verder discusieren) 8)

- De "footprint", we willen uiteraard allemaal iets lichts.

Kan iemand hier al iets uit eigen ervaring op de EEE PC over melden?
Neem gewoon AVG en anders kun je beter een topic openen over virusscanners en 'oudere computers'. Heb je zelf al de recommended system requirements opgezocht van beide programma's? Heb je ze al op je eigen computer geinstalleerd en gekeken wat het geheugen verbruik is? Anders krijg je namelijk hier een hele discussie over de virusscanners die niet direct relevant is...

Btw, een vriend van me gaat binnenkort naar NY. Ik zit nog te twijfelen om hem er daar eentje mee te laten nemen of nog een maand te wachten tot die in NL goed leverbaar is: wil per se een witte zonder de chinese-karakters er op.

Reg. datum: 24 augustus 2001

quote:
Palomar schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 10:45:
jawel, in je C:\Windows directory al die $NTuninstal (oid) directory's) verwijderen... Al is 1,5GB aan zulke bestanden wel erg veel... PRobeer anders nog met CCleaner wat dingen op te ruimen. Of kijk met Treesize waar de grootverbruikers op je schijf zich bevinden.
verwijderd (maar 22 MB)
purgecache (scheelde ineens 350 MB)
ccleaner (19 MB :| )

uiteindelijk na IE7 zit ik weer aan de 300 MB <-- teleurstellend

Heb nu een nieuwe Nlited versie gemaakt en ga ik nu installeren (184 MB)
Hoe kan ik voorkomen dat mijn schijfje zometeen weer helemaal volstroomt met updates, maar dat ik toch redelijk up to date ben?

Denk dat het iets anders is dan updates, want ik (en veel anderen) updaten hun windows ook en ik heb nog nooit gehoord dat dat zoveel schuifruimte kost.

Heb je bijv. Hibernate aanstaan? Of nog iets anders geinstalleerd. Draai Treesize eens en kijk waar welke mappen de meeste data bevatten. Dat kan soms best voor verrassingen zorgen.

staan uit.
ik heb nu een verse install, met alle drivers erbij, 1,58 GB vrij

Kan iemand me vertellen hoeveel je nog over hebt van de 4gb (bij een 4G dus :P ) als je WinFLP hebt geinstalleerd incl. drivers?

Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Zoals gezegd, zoek in de \Windows\ map de verborgen mappen die beginnen met $. Dit zijn de uninstall mappen voor patches/updates. Je kan ze verwijderen als je de updates toch houdt.

Zet ook system restore en restore points volledig uit voor je Windows, dat kan ook ENORM veel opslag schelen. Run een programma als Crap Cleaner o.i.d., om alle overbodige troep te verwijderen.

Dan heb je honderden MB's (zo niet >1GB) terug van je ruimte, gok ik. :-)

TweakZwoep wijzigde dit bericht 29-12-2007 14:19 (9%)

Reg. datum: 20 augustus 2005

quote:
paQ schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:34:
[...]

gewoon links naast de enter toets?
Vergeten te vermelden, heb een UK qwerty layout.

Ik gebruik zelf AntiVir als antivirus.

Je kan ook de pagefile verkleinen of zelfs uitzetten. Bij mij was dit 768MB dus dit scheelt ook wat in ruimte.

Gryx wijzigde dit bericht 29-12-2007 15:22 (18%)

Reg. datum: 07 september 2005

Op mijn 'grote' PC gebruik ik het programmaatje WinMover, en dit leek me ook een erg handig programmaatje voor de EEE PC met XP. Hiermee kan je makkelijker en sneller vensters sluiten, minimaliseren, maximaliseren, en niet onbelangrijk bij zo'n klein schermpje: vergroten / verkleinen en verschuiven. Zie hier voor een filmpje en de download link.

Ik ga het in ieder geval uitproberen, zodra ik XP op die van mij heb.

Made by zzzimon

Reg. datum: 24 december 2007

Ik volg al een tijdje dit lijntje. Dit berichtje komt via mijn eee (wit 4Gb) deze is sinds gisteren in mijn bezit, via komplett.nl (was een mooie tip) Ik ben van plan om linux er op te laten staan. Of het xandros blijft weet ik nog niet, ik ben nu wat aan het tweaken, en heb net de full desktop geinstalleerd.

IMHO --->

Geinstalleerd? Geactiveerd bedoel je, hij zit er altijd al in hoor ;)

I'm always thinking one step ahead, like a carpenter - who makes stairs

Reg. datum: 24 december 2007

Heb het via de aanwijzingen van wiki.eeeuser.com gedaan, via synaptec advanced-desktop-eeepc optie toevoegen etc.. lijkt mij installeren van een extra stukje software , en daarmee krijg je de mogelijkheid om een andere look via X activeren :) hoe dan ook het is een leuke laptop.

ja je moet er iets voor downloaden ja ;) true

IMHO --->

Is niet nodig volgens mij hoor, maar wel zo makkelijk :P

Sinds ik van deze eee pc heb gehoord ben ik er echt in de ban van! Ik heb een Macbook, maar gebruik hem amper, omdat je hem dus niet makkelijk overal kan gebruiken... en thuis heb je toch een echte PC.
Dus macbook eruit eee PC erin.. denk ik...

Pas in maart te koop? Damn! Gaat ie straks in NL echt 350 kosten of is komplett duurder?
Pm's met tips waar ik em moet kope zijn welkom.

Hoe warm wordt ie? Want ik haat dat ik mn macbook niet op schoot kan houden. Wordt ie ook zo warm of valt het wel mee?

Ik las dat er maar 1,4gig overblijft met de linux installatie, wat weinig! is er een manier om meer ruimte vrij te maken en lukt dat ook redelijk zonder teveel programma's te verwijderen?

Hebben alle 4G versies nou wel of niet een webcam? Dit is me nog niet helemaal duidelijk.

Iemand in Amsterdam (op de VU uva?) met zo'n eee PC, dat ik hem mogelijk zou kunnen zien of ie wel zo prettig is voordat ie besteld wordt over the web?

Badname wijzigde dit bericht 30-12-2007 12:46 (29%)

misschien de startpost nog eens goed doornemen ;)

Be Original, Be Yourself.

Eindelijk mijn 8G laptop uit Taiwan binnen gekregen en het draait prima voor zover ik nu heb kunnen controleren.

Maar ik ben nog niet aan verder testen toegekomen omdat de standaard Asus stroomadapter (9.5v/V3.51A) natuurlijk niet past in het stopcontact hier. Amerikaanse stekkeraansluiting.

Net even naar Mediamarkt geweest en een van Vivanco een soort universele stroomadapter gekocht (met een stuk of zes verschillende kleine ronde plugjes). En je kunt netjes voltages instellen van 1.5, 3, 4.5, 6, 7.5, 9, 12), het maximum is 300 mA. Even snel op GoT en EEE-userforum rondgekeken en het ziet er naar uit dat hij rond de 9.8 volt nodig heeft om goed te kunnen opladen.

Ik heb de adapter nu op 9v gezet en hij laadt af en toe op, maar af en toe ook niet. Hij switcht ook als ik de laptop aan heb staan tussen AC en batterij. Nog niet de ideale stroomadapter blijkbaar, als er mensen zijn die tips hebben wat betreft een adapter die het best aan te raden is, hoor het graag.

Maar nu de simpele oplossing, hopelijk. Ik had het idee om dan toch maar een conversie-stuk op die Asus adapter te zetten (dus Amerikaans naar Europees), dus datgene wat in het stopcontact moet. Aangezien die er tenslotte voor gemaakt is.

---

Ik zit te kijken op Wikipedia en zie dat het om een type B (UL-NEMA 5-15 USA 3 pin) pin gaat. Net op conrad.nl zitten zoeken, maar ik zie niet zo gauw conversiestukjes voor dat soort stekkers :?

Nestor wijzigde dit bericht 30-12-2007 14:58 (11%)

www.tjeerd.net - Zij die weten spreken niet, zij die spreken weten niet.

IMHO --->

Ik heb een standaard reisconvertertje gekocht voor 2 euro bij de lokale rotzooi boer...

Tis niets bijzonders ofzo, iedere electronicashop moet zoiets hebben liggen, ook de consumentenzaken als Dixons en Media Markt moeten dat wel hebben.

Je kunt trouwens voor nu ook de plug achterin een euro stekker stoppen, beetje lompe oplossing maar dan kun je in ieder geval laden.

Je moet echt minstens 9.5 volt in de input stoppen wil ie opladen, 9 volt werkt dus niet.

TRRoads wijzigde dit bericht 30-12-2007 15:03 (32%)

idd
standaard converter is voldoende.
ik zou er nooit zomaar een universele voeding aan gaan hangen.

als je per ongeluk de polen wisselt hang je... misschien
daarbij, de 3 pinnen plug kun je eraf klikken, en dan houd je de standaard US plug over.

paQ wijzigde dit bericht 30-12-2007 15:32 (21%)

Heb het al opgelost, ik had gelukkig - in mijn lade met vele snoeren/kabels van andere geimporteerde apparaten - nog een omzetter voor dit ding naar Europese stekker. Maar de beste medewerker bij Mediamarkt (Utrecht) had ook wel een omzetter liggen, maar die paste niet op de Asus-adapter. Misschien in Rotterdam nog eens kijken of een andere Utrechtse zaak - iemand suggesties? :p

Hij werkt nu perfect, laadt op als hij aan/uit staat en in het stopcontact zit. Nu even spelen met dit mooie ding :)

Ik kreeg bij die van mij uit Taiwan wel een verloopstukje, alleen 'klikt' die niet echt goed in de stopcontacten hier (ding is vierkant, terwijl stopcontacten rond zijn, geaarde stopcontacten zijn helemaal no-go). Heb daarom ook maar een reisadapter gebruikt die ik nog had liggen. Echter, vanwege de vreemde vorm van de Asus-adapter pastte die er ook niet op. Heb hem daarom maar wat gemod ;)

http://i18.tinypic.com/6y1rjn5.jpg
http://i8.tinypic.com/7yi9e38.jpg

Koop tzt. als het ding uit is in NL wel es een normale NL adapter. Ik wil sowieso 2 adapters hebben, dan kan ik er 1 altijd thuis laten liggen bij mn bureau en 1 in mn tas ofzo.

Palomar wijzigde dit bericht 30-12-2007 16:21 (3%)

quote:
Nestor schreef op zondag 30 december 2007 @ 14:46:
Eindelijk mijn 8G laptop uit Taiwan binnen gekregen en het draait prima voor zover ik nu heb kunnen controleren.

Maar ik ben nog niet aan verder testen toegekomen omdat de standaard Asus stroomadapter (9.5v/V3.51A) natuurlijk niet past in het stopcontact hier. Amerikaanse stekkeraansluiting.

Net even naar Mediamarkt geweest en een van Vivanco een soort universele stroomadapter gekocht (met een stuk of zes verschillende kleine ronde plugjes). En je kunt netjes voltages instellen van 1.5, 3, 4.5, 6, 7.5, 9, 12), het maximum is 300 mA. Even snel op GoT en EEE-userforum rondgekeken en het ziet er naar uit dat hij rond de 9.8 volt nodig heeft om goed te kunnen opladen.

Ik heb de adapter nu op 9v gezet en hij laadt af en toe op, maar af en toe ook niet. Hij switcht ook als ik de laptop aan heb staan tussen AC en batterij. Nog niet de ideale stroomadapter blijkbaar, als er mensen zijn die tips hebben wat betreft een adapter die het best aan te raden is, hoor het graag.

Maar nu de simpele oplossing, hopelijk. Ik had het idee om dan toch maar een conversie-stuk op die Asus adapter te zetten (dus Amerikaans naar Europees), dus datgene wat in het stopcontact moet. Aangezien die er tenslotte voor gemaakt is.

---

Ik zit te kijken op Wikipedia en zie dat het om een type B (UL-NEMA 5-15 USA 3 pin) pin gaat. Net op conrad.nl zitten zoeken, maar ik zie niet zo gauw conversiestukjes voor dat soort stekkers :?
*kuch*

overigens heb je op vliegvelden vaak het meeste kans op van die simpele covertertjes.

CG showreel: www.markvanberkel.com || Zepto Znote 6625WD: 15,4" @ 1680 x 1050/ nVidia 8600M GT 512MB/ Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 2048MB DDR2 - 800MHz DC/ 80GB 7200 rpm HD/Windows Vista HPx64 & Ubuntu Gutsy Gibbon

Of de ANWB, bever zwerfsport, outdoorshops... etc

Ja, maar dat zijn vaak de standaardomzetters toch? Dus je stopt je Nederlandse stekker erin en vervolgens kies je wat voor soort stekker het moet worden (buitenlandse stekker dus).

Vraag me dus af waar ze hier in Nederland omzetters verkopen waar je een Amerikaanse stekker in stopt en vervolgens een Nederlandse(Europese) stekker van kunt maken.

Maar goed, moet dus met de tijd nog maar eens langs wat winkels voor zo'n omzetter.

Nestor wijzigde dit bericht 31-12-2007 08:43 (11%)

en die van de ANWB zijn zojuist teruggeroepen :&#039;)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws