Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 43 44 45 46 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 24 augustus 2001

UREN geklooi met een USB stick, en dit is aanhangen en gaan :')

|:(

heb met Nlite een uitgeklede versie van XP gemaakt.
ben benieuwd hoe de EEE dit gaat verwerken.

de XP drivers van de DVD van de EEE, zijn die trouwnes nog ergens downloadable?
het stomme is dat de DVD in 3 verschillende DVD stations NIET wilt laden, terwijl hij in de laptop van mijn vader prima pakt :?
Maar die zit wat ver weg nu.

Schijfje lijkt niets te mankeren en is origineel en nieuw.... heel vreemd

IMHO --->
Reg. datum: 11 juni 2006

Ik heb gewoon de standaard XP erop en dat draait echt top, dus een uitgeklede versie moet helemaal goed werken.

(Al kun je nogal eens compatibility issues krijgen bij wat oudere games in een stripped XP weet ik uit ervaring)

TRRoads wijzigde dit bericht 28-12-2007 12:14 (34%)

They call me Sir Poopsalot because I poop... a lot

Reg. datum: 10 november 2004

Ik heb gister een Eee besteld bij Komplett en krijg 'm volgens TNT vandaag geleverd. Ik zal over een paar uurtjes daarom ook zelf aan de slag gaan met het installeren van Windows XP op de Eee pc. Ik zie dat veel mensen daar moeite mee hebben. Maar, gebruiken jullie dan ook de XP3eSD Utility? Daarmee lijkt het mij allemaal vrij eenvoudig (als je een externe brander of hdd hebt tenminste).

Edit: Drivers kun je hier vinden (even model invullen)

ArghhH wijzigde dit bericht 28-12-2007 12:33 (10%)

IMHO --->

Als je een externe DVD/CD geval hebt is het echt niet moeilijk.

Je hangt em eraan, stopt gewoon de officiele Windows CD in de drive, drukt op ESC bij het opstarten zodat je het boot menu krijgt en start op vanaf de CD.

Helemaal geen moeite, niets bijzonders, gewoon simpel dus.

quote:
ArghhH schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:30:
Ik heb gister een Eee besteld bij Komplett en krijg 'm volgens TNT vandaag geleverd. Ik zal over een paar uurtjes daarom ook zelf aan de slag gaan met het installeren van Windows XP op de Eee pc. Ik zie dat veel mensen daar moeite mee hebben. Maar, gebruiken jullie dan ook de XP3eSD Utility? Daarmee lijkt het mij allemaal vrij eenvoudig (als je een externe brander of hdd hebt tenminste).

Edit: Drivers kun je hier vinden (even model invullen)
Zoals je al eerder had kunnen lezen in dit topic heb ik XP3eSD gebruikt. Dat heb je overigens alleen nodig (zoals de naam van dat tooltje zegt) wanneer je XP op een SD (of ander usb apparaat) wilt installeren. Wanneer je gewoon op de SSD installeert werkt een gewone XP install, liefst nLited met het oog op de schijfruimte, perfect.

CG showreel: www.markvanberkel.com || Zepto Znote 6625WD: 15,4" @ 1680 x 1050/ nVidia 8600M GT 512MB/ Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 2048MB DDR2 - 800MHz DC/ 80GB 7200 rpm HD/Windows Vista HPx64 & Ubuntu Gutsy Gibbon

Reg. datum: 16 mei 2007

Vraagje over MPEG-2

Ik ben zeer geinteresseerd in de EEE als portable "afspeel & backup" device voor mijn (onderwater) fotografie en film projecten. Volgens info op EeeUserforum zal mijn al wat oudere datatank (Apacer ShareSteno) goed aangesloten moeten kunnen worden.

Voor wat betreft fotografie voorzie ik geen problemen, maar wat ik nog niet echt heb kunnen terugvinden of de EEE mijn videomateriaal zal kunnen tonen. Wanneer ik het goed begrijp is VLC installeerbaar op de EEE, klopt dat? Zo ja, zal ik mijn (JVC Everio GZ-MG575 MPEG-2 720x480) filmpjes kunnen afspelen? Gaat dit altijd werken of moet ik nog rekening houden met beperkingen? De kwaliteit (schokkerig ofzo) vind ik overigens geen groot probleem, het gaat mij puur om het kunnen beoordelen van materiaal op de plek zelf. Bewerken en dergelijke doe ik toch achteraf thuis.

Devt

_/-\o_ De mijne , nou ja, cadeautje voor m'n vriendin, is ook binnen :)

Gister besteld bij Komplett.nl (bedankt voor de tip mede tweakers ! ;) )

Schitterend apparaat, wel met UK keyboard lay-out (pond teken boven de 3) maar daar komen we wel overheen. (iig beter als een toetsenbord vol Taiwanese tekens :P)

Van het weekend gaat er waarschijnlijk ook XP op.

1979 Chevrolet Camaro Z28<- Online fotoalbum
1993 Mazda 626 1.8i 16V

IMHO --->

quote:
BreeeZe schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:09:
(iig beter als een toetsenbord vol Taiwanese tekens :P)
Ben ik het dus absoluut niet mee eens, die tekens zitten erop, maar die zijn klein en zitten naast de normale tekens.

In mijn ogen is een normale layout belangrijker als hoe het eruit ziet (plus dat die Chinese tekens er eenvoudig af te halen zijn met een scherp mesje).

Devt

quote:
TRRoads schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:11:
[...]

Ben ik het dus absoluut niet mee eens, die tekens zitten erop, maar die zijn klein en zitten naast de normale tekens.

In mijn ogen is een normale layout belangrijker als hoe het eruit ziet (plus dat die Chinese tekens er eenvoudig af te halen zijn met een scherp mesje).
Ieder z'n voorkeur :)

1979 Chevrolet Camaro Z28<- Online fotoalbum
1993 Mazda 626 1.8i 16V

Reg. datum: 13 december 2007

Op mijn EEE PC gebruik ik VLC om video's te streamen vanaf mijn netwerk (via Wifi). Geen haperingen of andere problemen ondervonden hiermee. Dus jouw opnamen beoordelen lijkt mij geen punt.

Groeten,

Marco

Hoi.
Reg. datum: 08 maart 2003

quote:
TRRoads schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:11:
[...]

Eens, ik vind die Chinese tekens eigenlijk nog best geinig staan. Plus dat je 60 euro minder betaalt voor het apparaat :P
Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

en geen garantie hebt

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

Reg. datum: 09 november 2007

Je hebt wel garantie als je hem in het buitenland haalt, dat heeft Asus gewoon erkend.

IMHO --->

Inderdaad, gewoon normale Asus garantie over de hele wereld.

De Asus garantie is best goed, jammer dat ik er al zo vaak gebruik van heb moeten maken :X

Reg. datum: 20 augustus 2005

quote:
paQ schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:12:
ik heb in twee dagen nu al 9 tevergeefse pogingen gedaan om XP via een USB stick te installeren, met tig verschillende tutorials die allemaal watanders beweren en zeggen.
:(
het heeft me minstens 15 uur bij elkaar gekost om nergens te komen uiteindelijk.

En als iemand het wel is gelukt, hoor ik dat heel graag.
Ik heb het gewoon op deze manier gedaan:
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=1888

En dit is ook gebeurt in notime, enkel heb je usb stick en sd kaartje nodig maar tegenwoordig hebben de meeste mensen dit wel.

Misschien dat het binnenkort wel mogelijk is om een toetsenbord appart te krijgen zodat je geen last hebt van de andere layout. Ik ben ondertussen al gewend aan de qwerty layout enkel zie ik nergens ¨ ?

Reg. datum: 02 december 2004

volgens een asus medewerker heb je inderdaad garantie ALS je een factuur hebt van een erkende asus dealer!! Dus niet de taiwanees met zn kadootjes verpakking. Ik kwam er ook 2 weken geleden pas achter want ik heb ook bij onze ai32huppeldepup gekocht een maandje geleden.

Reg. datum: 21 december 2004

Mijn zwarte 8G met 2GB RAM van onze taiwanees is binnen en ik ben nu al verliefd geworden op het beestje. Ik ga er mee trouwen als ik er XP op kan installeren. Ik ga de methode met SD en usbstick proberen. Mocht me dit niet lukken, wie woont er in Tilburg en wil me zijn usb-cdrommert lenen voor een paar uurtjes?

quote:
Gryx schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 20:24:
[...]

Misschien dat het binnenkort wel mogelijk is om een toetsenbord appart te krijgen zodat je geen last hebt van de andere layout. Ik ben ondertussen al gewend aan de qwerty layout enkel zie ik nergens ¨ ?
gewoon links naast de enter toets?

Reg. datum: 21 december 2004

quote:
Triloxigen schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:57:
Dropsen, waar heb jij 'm vandaan dan? Ik kon niks vinden die 'm ook naar NL verscheept :o
Ik heb ayi45tw gemaild met de vraag wanneer ie de zwarte 8G binnen zou krijgen. Hij vertelde me dat als ik via paypal $600 overmaakte op zijn account en erbij zette waarvoor het precies was, hij hem op zou sturen. De 2GB ram kostte me $70. Overigens, dit is de aanbieding voor de zwarte: http://cgi.ebay.nl/Asus-E...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

ze zijn in stock zegt de veiling

Reg. datum: 17 augustus 2004

Windows XP & virus-scanners op de E3pc

Ik zou graag willen weten of er al ervaring is met virus-software. Ik wil op twee dingen letten:

- De kwaliteit; dat betekent voor mij NOD32 v3.0 of Kaspersky v7 ( laten we daarover nu niet
verder discusieren) 8)

- De "footprint", we willen uiteraard allemaal iets lichts.

Kan iemand hier al iets uit eigen ervaring op de EEE PC over melden?

Reg. datum: 20 februari 2000

Ik heb er geen realtime virusscanner opstaan, om verschillende redenen:
- windows opstarten duurt langer
- extra belasting/vertraging voor de niet al te zware hardware
- extra belasting voor de SSD door extra read/write-acties
- doe weinig dubieuze hacks/cracks/warez dingen op mn eeepc, dus weinig risico

Heb er alleen McAfee Stinger opstaan waarmee je je harddisk op de meest voorkomende virussen kunt scannen (on demand). Die kan ik af en toe even laten draaien.
Reg. datum: 13 december 2007

Ik heb gekozen (mede dankzij de discussies op eeuser.com/forum voor AVG Free. Dat bleek de beste combinatie van prestatie en "footprint" te zijn. Ik heb hem realtime draaien en de prestaties leiden er niet merkbaar onder.

Groeten,

Marco

uhm...

vertel eens ...
gisteren XP geinstalleerd, daarna heeft de update uren lang updates binnen gehaald, en in 1 klap ging ik van 1,4 GB vrije ruimte naar 88 MB :|
dit is natuurlijk niet terug te draaien? :{

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 43 44 45 46 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: