Reg. datum: 05 november 2007
Ik ben nu een hoop info aan het doorspitten over deze melding maar fixboot of chkdsk is niet de oplossing. Is dit iets specifieks voor de EEE waar ik overheen kijk?
Heb je eerst alle partities gedelete? Zie ook dit topic: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=5477quote:Jpjedi schreef op donderdag 20 december 2007 @ 21:54:
Probeer XP te installeren maar blijf tegen de melding ' ntldr ontbreekt' aanlopen. Deze krijg ik direct bij het opstarten.
Ik ben nu een hoop info aan het doorspitten over deze melding maar fixboot of chkdsk is niet de oplossing. Is dit iets specifieks voor de EEE waar ik overheen kijk?
Specs T.Net Profile | Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
tnx voor de link.quote:Jozz schreef op donderdag 20 december 2007 @ 22:28:
[...]
Heb je eerst alle partities gedelete? Zie ook dit topic: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=5477
Ik had die bios partitie bewaard omdat ik niet zeker wist wat ik er mee aan moest. ik kon de boot.ini niet bewerken en dus maar de stoute schoenen aangetrokken om die partitie (1) weg te halen zodat ik er maar eentje overhield. Dit was ook de oplossing zover.
-GCC & co
-Opera, inclusief synchronise optie met mijn 'main pc', zodat alle favorieten etc synchroon blijven
-Sync script met unison voor mijn achtergronden & school documenten dirs
-Unreal tournament GOTY, in wine
-Openttd
-Defcon
-NL & EN_US spellingcontrole
-Kleinere mouscursor
... etc, etc, etc.
Het uiteindelijke uiterlijk:

1 woord over deze laptop: ideaal!
icyx wijzigde dit bericht 20-12-2007 23:53 (14%)
Hoe komt hij zo aan die naamquote:
Ziet er goed uit Hermanquote:icyx schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:51:
Zo, mijn asus eee is helemaal naar mijn smaak geconfigureerd. Ik heb het default OS nogsteeds geinstalleerd, maar draai in principe permanent fluxbox. Verder heb ik conky geinstalleerd, en nog wat onder-de-moter kap dingen / extra installaties zoals:
-GCC & co
-Opera, inclusief synchronise optie met mijn 'main pc', zodat alle favorieten etc synchroon blijven
-Sync script met unison voor mijn achtergronden & school documenten dirs
-Unreal tournament GOTY, in wine![]()
-Openttd
-Defcon
-NL & EN_US spellingcontrole
-Kleinere mouscursor
... etc, etc, etc.
Het uiteindelijke uiterlijk:
[afbeelding]
1 woord over deze laptop: ideaal!
Thnx.quote:Erhnam schreef op donderdag 20 december 2007 @ 20:05:
Mooie openingspost en mooi pics!
Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca
The furnace = Het gasfornuis, oftewel een apparaat wat erg heet wordtquote:
Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)
Reg. datum: 21 december 2007
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de EEE nu je hem een paar dagen in bezit hebt. voldoet hij nog aan de verwachtingen en zijn er mee- of tegenvallers te melden?
Weet iemand toevallig wat de maximale resolutie is die die grafische kaart ondersteund voor externe beeldschermen? ik wil hem namelijk naast een incidenteel klantenbezoek gaan gebruiken voor op kantoor, waar ik er gewoon een draadloze logitec muis + tobo combo aanhang, en een 24 inch monitor. Als hij dan gewoon op mijn huidige standaard res van 1680 x 1050 kan draaien koop ik denk ik precies dezelfde als Lanu, een zwarte 8G bij die taiwannert. Het gaat er mij om, dat -ALS- ik een keer of wat per maand naar een klant moet, ik hem af kan koppelen en in mijn borstvakje kan duwen (mjah, das wel érg optimistisch, maar je snapt mijn punt
Reg. datum: 10 augustus 2007
Idem voor mijn 4g surf, meer dan een erg zachte zoem is het niet. Ben er erg tevreden mee, 2 weken geleden in de USA opgehaald en gebruik hem nu om mijn verslag van mijn New Zealand reisje mee te tikken.quote:Palomar schreef op donderdag 20 december 2007 @ 20:00:
[...]
Heb ik meer over gelezen, maar die van mij is erg stil. Heb hem nog even een half uur laten stressen met zo'n 'cpuburn'-programmaatje, waardoor het ding behoorlijk heet wordt, maar ik hoor alleen een zacht geritsel. Volgens mij gaat ie alleen niet meer uit als ie afgekoeld, dus dat is wel irritant.
Ps iemand die dat hoesje van brando al heeft?
Sneezzer wijzigde dit bericht 21-12-2007 08:29 (3%)
Reg. datum: 16 oktober 2003
*quote:mediaflame schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 06:12:
Hey Lanu,
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de EEE nu je hem een paar dagen in bezit hebt. voldoet hij nog aan de verwachtingen en zijn er mee- of tegenvallers te melden?
Weet iemand toevallig wat de maximale resolutie is die die grafische kaart ondersteund voor externe beeldschermen? ik wil hem namelijk naast een incidenteel klantenbezoek gaan gebruiken voor op kantoor, waar ik er gewoon een draadloze logitec muis + tobo combo aanhang, en een 24 inch monitor. Als hij dan gewoon op mijn huidige standaard res van 1680 x 1050 kan draaien koop ik denk ik precies dezelfde als Lanu, een zwarte 8G bij die taiwannert. Het gaat er mij om, dat -ALS- ik een keer of wat per maand naar een klant moet, ik hem af kan koppelen en in mijn borstvakje kan duwen (mjah, das wel érg optimistisch, maar je snapt mijn punt) en verder staat hij dan gewoon als PC op kantoor
Ik heb laatst drivers geinstalleerd die op eeeuser.com stonden. Vervolgens aan m'n 19" CRT gehangen en als hoogste resolutie kon ik kiezen voor:
2048*1536
Dus denk wel dat ie dat pakt, die 1680*1050.
Less is more
Reg. datum: 09 augustus 2004
Da's mooi. Dan weet ik dat dat ook kan.quote:Sneezzer schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 08:28:
en gebruik hem nu om mijn verslag van mijn New Zealand reisje mee te tikken.
Ik heb hem nl. gekocht om mee te nemen naar NZ binnenkort!
Verslagjes typen, maar ook vooral foto's alvast onderweg al schiften zodat je niet thuis door duizenden foto's heen hoeft.
Ik heb al een beetje zitten knutselen met foto's (op XP) en zowel de beeldkwaliteit als de snelheid is wat mij betreft prima voor dit doel.
Je moet natuurlijk wel flink inzoomen om detail te zien, zeker omdat ik op nogal hoge resoluties zit, maar de standaard Windows viewer gaat hier prima mee om.
Heh, dank je CLB maar ik kan engelsquote:CLB schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 00:23:
The furnace = Het gasfornuis, oftewel een apparaat wat erg heet wordt
IK bedoel meer, zo warm wordt hij toch niet? Hoop ik?
Tot mn verbazing zijn trouwens Halo en GTA3 Vice City keihard speelbaar
Reg. datum: 20 februari 2000
Halo lijkt me eigenlijk helemaal geen doen.. Maar die heb ik niet geprobeerd. Ik zou me eerder richten op de wat oudere spellen (>5 jaar oud). Die draaien vaak wel gewoon goed.
[specs]
Waarom draai je de windows versie van UT? En: Welke versie van defcon draai je? Had begrepen dat hij onder linux niet echt lekker liep, of draai je ook die via wine? Ziet er goed uit hoor! Is die taakbalk standaard fluxbox?quote:icyx schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:51:
-Unreal tournament GOTY, in wine![]()
-Openttd
-Defcon
If a beautiful girl tells you she's done some modeling work in the past, and you ask her what 3D software she used, you might be a gamedeveloper.
Ik zag een youtube filmpje en het zag er soepel uitquote:Palomar schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 09:49:
Hoe kom je daarbij? GTA VC draait idd wel (alleen met gehackte, enigszins brakke drivers), maar niet echt supergoed qua framerate. Als je je info haalt van het eeeuser forum dan zou ik het met een korreltje zout nemen, want men roept al snel dat het 'runs great' e.d., als het spel uberhaupt wil opstarten
Ik moet zeggen dat mensen snel tevreden zijn ja. Maat van me speelde eerste FEAR op een integrated nVidia 6150, hij vond het goed draaien, ik werd er helemaal gek van
Net nog wel even GTA:SA geprobeerd. Start heel snel op en hij herkent ook netjes de juiste resolutie. Alleen met alles op low draait ie echt nog heeeeel traag (slowmotion). Denk niet dat een overclock naar 900MHz daar nog veel aan kan veranderen.
Ook nog even om te testen mn 20" monitor eraan gehangen (1400x1050) en dat werkt ook prima. Als secondary ingesteld om zo een dual monitor setup te creëren. Beeldkwaliteit is ook goed.
[specs]
Hij wordt behoorlijk warm maar goed, er zijn dus ook mensen bij wie hij niet warm wordt maar de fan duidelijk hoorbaar is.quote:XanderDrake schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 09:24:
[...]
Heh, dank je CLB maar ik kan engels![]()
IK bedoel meer, zo warm wordt hij toch niet? Hoop ik?
Het is nog net te doen als je hem op schoot hebt.
Reg. datum: 19 december 2006
Ik heb hem hier anders gewoon werkend met de gewone drivers, je moet alleen even de eerste keer opstarten met een extern scherm dat 640x480 ondersteund, dan zet je hem eerst op 800x600 en kan je hem openen op het scherm van de EEE. Nu in dit scherm zet je hem zo op 800x480 en dat loopt toch vrij goed zonder overklock, alleen als er heel veel verkeer is is het wat slecht.quote:Palomar schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 09:49:
Hoe kom je daarbij? GTA VC draait idd wel (alleen met gehackte, enigszins brakke drivers), maar niet echt supergoed qua framerate. Als je je info haalt van het eeeuser forum dan zou ik het met een korreltje zout nemen, want men roept al snel dat het 'runs great' e.d., als het spel uberhaupt wil opstarten
Halo lijkt me eigenlijk helemaal geen doen.. Maar die heb ik niet geprobeerd. Ik zou me eerder richten op de wat oudere spellen (>5 jaar oud). Die draaien vaak wel gewoon goed.
Hier een filmpje van mijn EEE met Vice City.
p.s. hoe zet je youtube filmpjes als object in een bericht?is inmiddels gelukt dankzij master007 , thanx
timleferink wijzigde dit bericht 21-12-2007 17:33 (9%)
[video]Link naar video[/video]
[video]http://nl.youtube.com/watch?v=eAXNEbsjuFs[/video] dus.
Vihaio wijzigde dit bericht 21-12-2007 15:49 (37%)
Was dat jou filmpje? Goed bezig kerel, deze had ik namelijk gezienquote:timleferink schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 14:28:
Ik heb hem hier anders gewoon werkend met de gewone drivers, je moet alleen even de eerste keer opstarten met een extern scherm dat 640x480 ondersteund, dan zet je hem eerst op 800x600 en kan je hem openen op het scherm van de EEE. Nu in dit scherm zet je hem zo op 800x480 en dat loopt toch vrij goed zonder overklock, alleen als er heel veel verkeer is is het wat slecht.
Klik hier voor mijn youtube filmpje
p.s. hoe zet je youtube filmpjes als object in een bericht?
bedankt voor de tipquote:timleferink schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 14:28:
[...]
Ik heb hem hier anders gewoon werkend met de gewone drivers, je moet alleen even de eerste keer opstarten met een extern scherm dat 640x480 ondersteund, dan zet je hem eerst op 800x600 en kan je hem openen op het scherm van de EEE. Nu in dit scherm zet je hem zo op 800x480 en dat loopt toch vrij goed zonder overklock, alleen als er heel veel verkeer is is het wat slecht.
Klik hier voor mijn youtube filmpje
p.s. hoe zet je youtube filmpjes als object in een bericht?
quote:XanderDrake schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 16:19:
Was dat jouw filmpje? Goed bezig kerel, deze had ik namelijk gezien
Palomar wijzigde dit bericht 21-12-2007 16:27 (11%)
[specs]
= Medion Akoya E1210 - 3Dmark 03 - 617 points = member of Het Aeglos Genootschap
Reg. datum: 19 maart 2003
Reg. datum: 19 december 2006
Ik heb mijn EEE niet overclockt ofzo, alleen winFLP geïnstalleerd. Ik heb overigens wel geprobeerd te overclocken maar dat werkt niet bij mij, na een lichte verhoging krijg ik een BSOD en bij 900 mhz valt ie meteen uit. Iemand daar toevallig ideën voor? en het installeren op op een externe schijf wil hier ook niet. Hij installeerd wel en boot ook, maar geeft een foutmelding bij het opstarten.
timleferink wijzigde dit bericht 21-12-2007 17:29 (57%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 43 44 45 46 last
Dit topic is gesloten.