Asus 8800GT & Crysis ellende

Pagina: 1
Acties:
  • 4.218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Ik hoop dat iemand hier wellicht dit probleem herkent en een tip heeft. Ik krijg regelmatig hangers in Crysis. Het beeld en geluid schokt even, staat dan vast, en als je het laat gaan verdwijnt een stuk 'osd' van het spel en uiteindelijk loopt de PC compeet vast. Grafisch blijft alles er normaal uit zien verder, geen garble of zooi door door het spel. Meestal met een loopend geluid, maar de loop kan erg lang zijn (10sec ofzo). Als ik direct nadat het beeld vast staat ctrl-alt-del doe, kom ik nog terug in XP en kan ik Crysis afschieten zodat ik niet hoef de booten. Ik heb met nvidia control panel van alles geprobeerd terug te klokken van stock values (desperate), maar het lijkt allemaal geen ** uit de maken.

De feiten op een rijtje:

- Stock Asus 8800gt (dus niet overclockt) (praktisch alle drivers geprobeerd die er zijn van NVIDIA, alles levert zo'n beetje dezelfde crashes op).
- Asus Moederbord A8n-SLI Premium, laatste BIOS 1303 van jul 2007.
- Amd 4800+ X2
- 2GB RAM (2*TwinMos DDR 1GB/PC400-3200 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 3, Non-ECC)
- XP SP2
- 550 Watt Realpower rs-550-acly (zit een meterje op, komt vrijwel nooit boven de 30%)

COD4 draait prima op alles full in 1600x1200. FSX draait ook goed. Bioschock wil ook niet echt.

Ik verdenk de kaart (net nieuw), maar op een gegeven moment ga je overal aan twijfelen.

Wie zet me op het rechte spoor?

Overigens, in Vista dezelfde verschijnselen maar het lijkt iets heftiger nog. Tot nu toe in XP het langst aaneenlopend stuk kunnen spelen en dat was ca. 3 uur. Anders zo'n 15min-30min, maar nu zit ik zelfs op een punt (save) waar het geen fsck uitmaakt met welke settings ik speel, als ik een kamer in ga, loopt het vast.

Omdat het in XP en in Vista allebei fout gaat moet het haast wel hardware zijn. Dan hoop ik dat het mijn moederbord is want er is een nieuwe op komst (terug naar Intel maar weer, Abit moederbord - de game-BBG van afgelopen). Als het de videokaart is, kan het lastig worden (iemand hier tips?) omdat je zo'n shady probleem hebt voor de winkel. "Hij doet het toch" hoor ik ze al zeggen.

help ..

Verwijderd

ik had precies hetzelfde "probleem". probeer de originele versie eens. de winkelversie.
op het geheugen en de psu na heb ik precies zelfde configuratie.
het schijnt dat de crack de problemen veroorzaakt. als je je netwerkkabel loshaalt zouden de problemen ook moeten verdwijnen. succes. btw crysis loopt toch bagger, dus who cares :)

Verwijderd

Zelf ben ik de afgelopen dagen er ook mee bezig geweest en ik verdenk het gebrek aan geheugen ervan. Als ik zie dat ik met 2gb geheugen tegen de 90 procent aan zit zal dat er zeker mee te maken hebben.

Verwijderd

Dat was ook mijn gedachte. Heb je op de achtergrond nog meer programma's draaien?

Verwijderd

Hehe bekent probleem. Het kan aan paar dingen nog steeds liggen, oplossing eventueel dan zijn: biosupdate, driver update VGA, moederborddrivers update en noem maar op.

Het probleem bevindt zich echter waarschijnlijk hier:

Jouw moederbord chipset heeft ondersteuning voor PCI-E versie 1.0 of 1.0a en jouw videokaart biedt ondersteuning voor PCI-E versie 2.0.
PCI-E 2.0 is officieel backwards compatible met 1.1 en PCI-E 1.1 ook met 1.0, maar PCI-E 2.0 niet officieel met PCI-E 1.0a en 1.0, maar in de meeste gevallen werkt het toch wel gewoon normaal zonder problemen. Toch is het wel zo dat er af en toe 2 problemen kunnen ontstaan namelijk bootproblemen met software voornamelijk games etc. en onstabiliteit in games en vele 3d applicaties.

Daarbij nog belangrijk bij op te noemen PCI-E 2.0 VGA kaarten werken meestal gewoon in een 1.0, 1.0a en een 1.1 slot mits tenzij je moederbord over meerdere PCI-E x16 sloten beschikt. Het heeft gewoon iets te maken met de chip waarop dat bordje gebouwt is ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2007 02:10 ]

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04-2025
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 02:09:
Hehe bekent probleem. Het kan aan paar dingen nog steeds liggen, oplossing eventueel dan zijn: biosupdate, driver update VGA, moederborddrivers update en noem maar op.

Het probleem bevindt zich echter waarschijnlijk hier:

Jouw moederbord chipset heeft ondersteuning voor PCI-E versie 1.0 of 1.0a en jouw videokaart biedt ondersteuning voor PCI-E versie 2.0.
PCI-E 2.0 is officieel backwards compatible met 1.1 en PCI-E 1.1 ook met 1.0, maar PCI-E 2.0 niet officieel met PCI-E 1.0a en 1.0, maar in de meeste gevallen werkt het toch wel gewoon normaal zonder problemen. Toch is het wel zo dat er af en toe 2 problemen kunnen ontstaan namelijk bootproblemen met software voornamelijk games etc. en onstabiliteit in games en vele 3d applicaties.

Daarbij nog belangrijk bij op te noemen PCI-E 2.0 VGA kaarten werken meestal gewoon in een 1.0, 1.0a en een 1.1 slot mits tenzij je moederbord over meerdere PCI-E x16 sloten beschikt. Het heeft gewoon iets te maken met de chip waarop dat bordje gebouwt is ;)
Denk wel niet hoor, moest dat het geval zijn had nvidia wel gewaarschuwd, kan me niet voorstellen dat ze het aan het toeval openlaten.

Nee denk eerder temperatuur of driver. Ik heb een goed verluchte kast en nog word die kaart 90 graden, is wel een OC versie.

• ISaFeeliN
  • Nu online
He thanks allemaal, ik ga het vanavond uit werk direct proberen. Wat het PCI-E 2.0 verhaal betreft, dat betwijfel ik. Volgens mij ondersteunt dit bord dat wel. Ik zie ook met GPU-Z dat het 'gewoon' PCI-E 2.0 is.

Wat temperatuur betreft, daar denk ik eigenlijk ook niet aan. Het maffe is wel dat ik de temp niet kan uitlezen van de kaart. Ik kan ook de fan niet controleren. Ik de apps die het ondersteunen is het greyed-out. Wellicht toch iets met de kaart? IIg als ik met mijn vingers voel op de kaart voelt deze nauwelijks warm aan, laat staan heet. Ik heb ook al (flink) onderklokt om dat uit te sluiten.

Mijn 8800GT ziet er ook heel anders uit dan wat ik op alle plaatjes zie op internet. Deze kaart is gewoon 'open' zegmaar. Ik zal d'r anders vanavond eens een foto van maken.

[ Voor 12% gewijzigd door ISaFeeliN op 19-12-2007 08:37 ]

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:15

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

ISaFeeliN schreef op woensdag 19 december 2007 @ 08:35:
Mijn 8800GT ziet er ook heel anders uit dan wat ik op alle plaatjes zie op internet. Deze kaart is gewoon 'open' zegmaar. Ik zal d'r anders vanavond eens een foto van maken.
Ik heb hetzelfde. Keek heel verbaasd op toen ik de doos openmaakte want hij lijkt op de 8500GT:

Afbeeldingslocatie: http://usa.asus.com/999%5Cimages%5Cproducts%5C1754%5C1754_m.jpg

ipv wat je veel ziet:
Afbeeldingslocatie: http://usa.asus.com/999%5Cimages%5Cproducts%5C1918%5C1918_m.jpg

Lastige is dat de geheugenchips half onder het koelblok vallen met 5 mm ruimte naar boven. Zo kan je geen extra heatsinks aan brengen.

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-06 22:37
ISaFeeliN schreef op woensdag 19 december 2007 @ 08:35:
He thanks allemaal, ik ga het vanavond uit werk direct proberen. Wat het PCI-E 2.0 verhaal betreft, dat betwijfel ik. Volgens mij ondersteunt dit bord dat wel. Ik zie ook met GPU-Z dat het 'gewoon' PCI-E 2.0 is.

Wat temperatuur betreft, daar denk ik eigenlijk ook niet aan. Het maffe is wel dat ik de temp niet kan uitlezen van de kaart. Ik kan ook de fan niet controleren. Ik de apps die het ondersteunen is het greyed-out. Wellicht toch iets met de kaart? IIg als ik met mijn vingers voel op de kaart voelt deze nauwelijks warm aan, laat staan heet. Ik heb ook al (flink) onderklokt om dat uit te sluiten.

Nee dat klopt niet. PCI-E 2.0 is net nieuw en is alleen op moederborden met de X38 Chipset verkrijgbaar. Jouw moederbord heeft als chipset nVidia nForce 4 SLI = PCI-E 1.0a (voor een duidelijke lijst check dit -> Overzicht PCIe 1.0 en 1.1 Moederborden)

EDIT: Als je geen SLi wilt gaan draaien, dan zou ik voor een moederbord met P35 chipset gaan. Die hebben allemaal PCI-E 1.1 (Als het probleem natuurlijk aan je moederbord ligt.)

[ Voor 7% gewijzigd door movo. op 19-12-2007 09:03 . Reden: Een voorstel ]

Verwijderd

Bij loopt crysis ook af en toe vast, dan moet ik ff naar taakbeheer en als ik dan weer in crysis ga doet ie het weer... Wel erri maar is wel te doen. Ik heb een P5W-DH Deluxe van Asus, en mijn 8800GT is de stockversie van sparkle (met bios geflashed naar 1.1V 675/1782/1900)

• ISaFeeliN
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:38:
Bij loopt crysis ook af en toe vast, dan moet ik ff naar taakbeheer en als ik dan weer in crysis ga doet ie het weer... Wel erri maar is wel te doen. Ik heb een P5W-DH Deluxe van Asus, en mijn 8800GT is de stockversie van sparkle (met bios geflashed naar 1.1V 675/1782/1900)
Goeie tip. Dat werkt bij mij ook idd, alleen moet ik er wel heel snel bij zijn anders loopt mijn PC alsnog vast..

Ik wacht maar op mijn nieuwe PC (mobo/memory/cpu), dan is alles weer nieuw enzo ik hoop ik dat het beter werkt.

Het is niet, zoals iemand al opperde, in mijn geval tenminste, de crack. Ik heb wel eerst een versie gedownload met crack idd, daarna ook de officiele demo gespeeld om te testen maar die liep ook vast. Ik heb dan gisteren het spel bij de Mediamarkt gehaald en heb dus nu de officiele versie, maar die loopt ook vast.

Verwijderd

Ik heb geen 8800gt ( nog niet) maar een 7900gtx en met die heb ik precies hetzelfde probleem wat jullie zeggen . Aangezien ik niet de snelste ben moet ik aldoor rebooten wat me nou niet echt kalm maakt (ben een heet hoofd) Maar ik kan me dus niet voor stellen dat het aan de kaart ligt . Ik draai btw op xp pro met sp2

• ISaFeeliN
  • Nu online
Nou even voor de volledigheid van mijn eigen post.. Zoals ik al gemeld had, zat een nieuwe PC in de pijplijn, en daar had ik ook mijn hoop op gevestigd.

Dit was in onderdelen:
- Abit IN9 MAX (BBG gamepc November 2007)
- Intel Core Duo E6850 (BBG gamepc November 2007)
- 2* matched pair van 2x1GB Corsair C4 PC6400 memory (BBG gamepc November 2007)
- Creative X-Fi ExtremeMusic geluidskaart (BBG gamepc November 2007)
- 2 * 74 WD sata Raptors (toch nog een beetje van mezelf)

En dan daarbij nog van mijn 'oude' PC: Asus 8800GT en voeding + kast.

Ik ben maar direct met Vista 64-bit begonnen omdat ik geen zin had in installatie gezeik met XP en sata drives.

En dan het verlossende moment voor mijzelf: GEEN HANGERS MEER! Alles draait nu als een zonnetje, dus blijkbaar is het toch een combinatie van 8800GT met oudere borden ofzo. Ik ben erg blij.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:19

Format-C

Tracing Rays

Laat maar... :z

[ Voor 68% gewijzigd door Format-C op 23-12-2007 16:05 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Weet jij toevallig hoe je de temperatuur van de GPU kan meten? Ik krijg bij de diverse tools en standaard NVidia control panel niets of 0°C...

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:51

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

Nu we het toch over die Asus 8800GT met die nieuwe cooling hebben, kan _niemand_ de temps aflezen? Lijkt me namelijk wel een beetje vervelend met overclocken.. Ik heb de Asus 8800GT (met nieuwe cooling) inmiddels ook thuis liggen, ben nu aan het wachten op de rest van de hardware zodat ik kan beginnen met bouwen.

Is de fan een beetje stil trouwens?

Pic van de kaart btw:

Afbeeldingslocatie: http://img236.imageshack.us/img236/5889/aa900339d1be9bdc874d6f4oc0.png

[ Voor 18% gewijzigd door ocn op 25-12-2007 14:35 ]

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:57
superduper schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 14:20:
Weet jij toevallig hoe je de temperatuur van de GPU kan meten? Ik krijg bij de diverse tools en standaard NVidia control panel niets of 0°C...
Probeer RivaTuner eens, vroeger kon ik daarmee de temp uitlezen (ook in 't nvidia control panel trouwens, dit hebben ze alleen sinds een jaar oid veranderd!).

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik las op hardforum dat je de laatste versie van SmartDoctor van Asus.com moet downloaden en dat je dan de temps kan aflezen. Je kan met deze fan echter de fanspeed niet veranderen, is niet mogelijk.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
barcawinner schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 14:32:
Nu we het toch over die Asus 8800GT met die nieuwe cooling hebben, kan _niemand_ de temps aflezen? Lijkt me namelijk wel een beetje vervelend met overclocken.. Ik heb de Asus 8800GT (met nieuwe cooling) inmiddels ook thuis liggen, ben nu aan het wachten op de rest van de hardware zodat ik kan beginnen met bouwen.

Pic van de kaart btw:

[afbeelding]
Die heb ik ook :) Ik ben er zeer tevreden over. Onder idle-gebruik niet hoorbaar en onder stress wel aanwezig maar niet overdreven. Het viel mij reuze mee. Voor de beeldvorming: De rest van m' n PC is passief (waterkoeling) gekoeld. Dus de kaart is (voorlopig) het enige wat je hoort en dat is vrij minimaal.

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

barcawinner schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 14:45:
Ik las op hardforum dat je de laatste versie van SmartDoctor van Asus.com moet downloaden en dat je dan de temps kan aflezen. Je kan met deze fan echter de fanspeed niet veranderen, is niet mogelijk.
Dit werkt in ieder geval niet in Vista 64b. Dan krijg je diverse errors waaron "cannot load EIO.DLL".

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Pic van de kaart btw:

[afbeelding]
Kaart is heerlijk stil, ik hoor 'm niet boven de rest, in m'n P182.

Anyway: @ TS: u RAM is gewoonweg te weinig, ik zit momenteel op 2GB (RAM kapot) ipv 4, en op m'n G15 zie ik dat Crysis gewoon @ 95% komt, en dan schokt ie (swap), en dan gaat ie weer verder. Bijprikken is dus de boodschap.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-07 14:39
Dus als ik het goed begrijp worden 'alle' Asus 8800GT kaarten vanaf nu met zo'n custom koeler geleverd, of is dit alleen de nieuwe 256MB en 1GB versie (zoals op de Asus site staat)?

Indien een 512MB dan is mijn vraag, zit de game Company of Heroes: Opposing Fronts er nog wel bij?

Wat ik me ook afvraag is waar men die kaarten vandaan haalt, want ik heb 3 Asus 8800GT 512MB kaarten al vanaf half november in bestelling staan, en nog steeds niks binnen.. Volgens de leverancier komt er gewoon niks binnen en is wat er te krijgen is allemaal grijze import?!? Ik kan me bijna niet voorstellen dat er al zolang 'niks' binnenkomt via de officiele kanalen.. Maar wat het ook is, ik begin het wachten nu wel een beetje zat te worden..

[ Voor 9% gewijzigd door Inflatable op 27-12-2007 18:15 ]

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Inflatable schreef op donderdag 27 december 2007 @ 18:06:
Dus als ik het goed begrijp worden alle Asus 8800GT kaarten vanaf nu met zo'n custom koeler geleverd.. Mijn vraag is, zit de game Company of Heroes: Opposing Fronts er nog wel bij?

Wat ik me trouwens ook afvraag is waar men die kaarten vandaan haalt, want ik heb 3 Asus 8800GT 512MB kaarten al vanaf half november in bestelling staan, en nog steeds niks binnen.. Volgens de leverancier komt er gewoon niks binnen en is wat er te krijgen is allemaal grijze import?!? Ik kan me bijna niet voorstellen dat er al zolang 'niks' binnenkomt via de officiele kanalen.. Maar wat het ook is, ik begin het wachten nu wel een beetje zat te worden..
Hoe het zit met die coolers weet ik niet, maar de game zit erbij (die wordt geadverteerd op de doos).

En ik heb mijn kaart 15 november besteld, en die is 22ste december binnengekomen :) (En had deze l33t3 cooling erop ;)

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-07 14:39
Sorry, ik had mijn post net aangepast.. Het gaat wel om de 512MB versie toch? Dus die heeft ook die nieuwe koeler, en gewoon CoH:OF als game erbij?

Op de Asus (global) site staan namelijk alleen de 256MB en 1GB versies met die nieuwe koelers, en die hebben niet (meer) die game erbij volgens de info daar.. Beetje verwarrend allemaal..

Zie: http://www.asus.com/products.aspx?l1=2&l2=6&l3=442

[ Voor 47% gewijzigd door Inflatable op 27-12-2007 18:22 ]

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Inflatable schreef op donderdag 27 december 2007 @ 18:18:
Sorry, ik had mijn post net aangepast.. Het gaat wel om de 512MB versie toch? Dus die heeft ook die nieuwe koeler, en gewoon CoH:OF als game erbij?

Op de Asus (global) site staan namelijk alleen de 256MB en 1GB versies met die nieuwe koelers, en die hebben niet (meer) die game erbij volgens de info daar.. Beetje verwarrend allemaal..

Zie: http://www.asus.com/products.aspx?l1=2&l2=6&l3=442
512MB versie, zoals ge had kunnen zien in mijn profiel ;) http://tweakers.net/gallery/sys/10653

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

Op de ASUS site staat bij de 8800GT 512MB ook gewoon een plaatje van de kaart met nieuwe cooling. Beetje research doen kan geen kwaad. http://www.asus.com/produ...=0&model=1918&modelmenu=1 kijk maar onderaan.

En ja CoH: Opposing Fronts zit er gewoon bij.

Ik heb 26 november besteld en 24 december kon ik hem ophalen, was wel de eerste 8800GT die ze in die hele winkel gezien hadden :+

• ISaFeeliN
  • Nu online
Ik kan idd ook niet de temperatuur uitlezen. Draai vista 64-bit. XP nog niet geprobeerd. Ik heb toevallig wel losse temp sensors in mijn PC hangen en die heb ik zo dicht mogelijk bij de chip tussen de koelvinnen in geplaatst om nog iets te kunnen meten. Het werkt redelijk want ik heb 2 van die sensors, en de andere heb ik op de CPU geplaatst op dezelfde 'plaats', en die kan ik wel vergelijken met interne sensors en dat zit er niet veel meer dan 2 graden naast steeds. Pieken zal ik niet echt zo goed meten natuurlijk. Anyway: Idle is de GPU ca. 37C (CPU is idle 29C), en stressed is CPU ca. 10C hoger en GPU soms tegen de 55C.

Het overclocken van de Asus 8800GT is geen probleem maar temperatuur uitlezen kan niet en fan controleren ook niet, dan zou je een externe controller moeten aansluiten. En de fan heeft maar 2 polen dus geen sensor dus niet meetbaar.

En ohja kan ook niet de flashtool van de 8800GT gebruiken (hardware not detected oid)

[ Voor 4% gewijzigd door ISaFeeliN op 28-12-2007 18:37 ]

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:02
Hier ook onmogelijk om de temps uiot te lezen, zelfde kaartje. Beetje jammer, want ik wil er een andere koeling op zetten (Zo stil is ie niet, toen ik even de fan stopte met mijn vinger verdween 80% van het geluid! Maar ik heb dan ook een stille PC), en ik vind het een beetje creepy om dat zonder temp-reading te doen.

ISaFeeLiN, ik denk niet dat de kaart stressed maar 55 graden wordt. Anders heb je echt een geweldig koel ding vergeleken met de 100 graden die soms door die kaartjes gehaald wordt, dat lijkt me ook weer sterk.

Ik heb trouwens geen problemen met de kaart, behalve wellicht kortstondige totale freezes van de spellen die ik speel. Iemand hier een tip voor?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
zet er een andere bios in dan, dat is niet zo'n kunst.

Audi S3

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:02
MexxT schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:47:
zet er een andere bios in dan, dat is niet zo'n kunst.
En ohja kan ook niet de flashtool van de 8800GT gebruiken (hardware not detected oid)
?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• sharkmot
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-10-2025
ik heb ook een Asus 8800 GT kaart in mijn systeem ik kan wel de temparatuur uitlezen en de snelheid van de fan regelen dit bij een bijgeleverd programma bij mijn moederbord van Asus

systeem specs

Asus M2N32-SLI Deluxe
AMD Athlon 64 X2 6400 3.5 Ghz
Corsair 5400C4PRO twin pair x1 GB 675 Mhz

Asus 8800GT TOP / HTDP

Stock Specs:

Clock Rate:600 Mhz
Memory Clock:1800 Ghz

overclock Specs:

Clock Rate:668 Mhz
memory Clock:1980 Ghz

crysis draait alles op very high met 1024 x 768 onder windows XP met direct x 10
heb het spel in 1 dag uitgespeeld en al die tijd geen last gehad van vastlopers of screen freeze

To Hard To Tweak

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

sharkmot schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 10:55:
ik heb ook een Asus 8800 GT kaart in mijn systeem ik kan wel de temparatuur uitlezen en de snelheid van de fan regelen dit bij een bijgeleverd programma bij mijn moederbord van Asus
Welke programma en versie is dat dan?

Best mooie overclock, maar je zegt dat je de TOP versie hebt?. Volgens de site loopt de clock van deze toch standaard al op 700? Hoe rap krijg je het geheugen dan? Heeft deze ook de nieuwe grote koeler?

Verwijderd

sharkmot schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 10:55:

systeem specs

Asus M2N32-SLI Deluxe
AMD Athlon 64 X2 6400 3.5 Ghz
Corsair 5400C4PRO twin pair x1 GB 675 Mhz

Asus 8800GT TOP / HTDP

Stock Specs:

Clock Rate:600 Mhz
Memory Clock:1800 Ghz

overclock Specs:

Clock Rate:668 Mhz
memory Clock:1980 Ghz

crysis draait alles op very high met 1024 x 768 onder windows XP met direct x 10
heb het spel in 1 dag uitgespeeld en al die tijd geen last gehad van vastlopers of screen freeze
Crysis op very High onder Windows XP, geloof je het zelf 8)7 Iets met een DX10 mayby.

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 22:42

PcManiaxx

ondertitel duh

Moet wel mogelijk zijn op die resolutie hoor. En verder zijn er genoeg DX10 tweaks voor windows xp ;)

• ISaFeeliN
  • Nu online
Nou, de case is voor mij afgehandeld. Ik heb na veel testwerk PCL computers ervan weten te overtuigen dat mijn kaart gewoon niet goed was.

- vrijwel identieke problemen in vista of xp, in verder 2 verschillende computers
- een flash versie op de kaart die asus zelf nog niet gereleased had
- kaart verder ook niet te flashen

Ik mocht de kaart ruilen en heb gekozen om wat bij te betalen voor de EN8800GT TOP, Asus' 'OC' versie van de GT.

En ja hoor.. nu kan ik alles zonder problemen spelen.

En als bonus: de temperatuur van de TOP is wel uit te lezen en de fan is te controleren.

Trouwens nog even complimenten voor PCL computers in deze.. want ik had de doos niet meer (de problemen kwamen pas na een aantal dagen naar voren).. maar ze hebben de kaart teruggenomen zonder verdere kosten in rekening te brengen. Dat vond ik toch aardig :)

[ Voor 18% gewijzigd door ISaFeeliN op 12-01-2008 00:03 ]

• sharkmot
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-10-2025
superduper schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 11:12:
[...]

Welke programma en versie is dat dan?

Best mooie overclock, maar je zegt dat je de TOP versie hebt?. Volgens de site loopt de clock van deze toch standaard al op 700? Hoe rap krijg je het geheugen dan? Heeft deze ook de nieuwe grote koeler?
ja bedoelde 700 bij 768 kan nog hoger worden geklockt maar dit ben ik nog niet van plan wacht nog tot eind deze maand en dan koop ik mij waterkoeling voor de CPU en GPU dan zie i kwel weer verder met overclocken

dit is trouwen de kaart met normale koeling niet die met die grote fan er op.

To Hard To Tweak

• RhodesMK1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-10-2025
De temperaturen aflezen gaat met de laatste versie van SmartDoctor nl 5.08. Die staat echter niet bij hun utilities. De link is http://dlsvr01.asus.com/pub/ASUS/vga/app/SmartDoc508.zip

Je kan echter nog steeds geen fanspeed regelen.

Verwijderd

Inflatable schreef op donderdag 27 december 2007 @ 18:06:
Dus als ik het goed begrijp worden 'alle' Asus 8800GT kaarten vanaf nu met zo'n custom koeler geleverd, of is dit alleen de nieuwe 256MB en 1GB versie (zoals op de Asus site staat)?

Indien een 512MB dan is mijn vraag, zit de game Company of Heroes: Opposing Fronts er nog wel bij?

Wat ik me ook afvraag is waar men die kaarten vandaan haalt, want ik heb 3 Asus 8800GT 512MB kaarten al vanaf half november in bestelling staan, en nog steeds niks binnen.. Volgens de leverancier komt er gewoon niks binnen en is wat er te krijgen is allemaal grijze import?!? Ik kan me bijna niet voorstellen dat er al zolang 'niks' binnenkomt via de officiele kanalen.. Maar wat het ook is, ik begin het wachten nu wel een beetje zat te worden..
Ik heb de mijne 12december besteld en kreeg hem gister 22-01 binnen en blij dat ik ben :) nu nog vista 64bit en dan ben ik helemaal blij _/-\o_

Verwijderd

Pic van de kaart btw:

[afbeelding]
Die heb ik ook :9~

• thomasf
  • Niet online
De fan maakt me toch teveel herrie (draait constant op 100%).

Met de multimeter heb ik gemeten dat de fan altijd 12 volt krijgt van de connector.
Kan ik 'm niet op 5 of 7 volt laten draaien? weet iemand of de koeling dan nog voldoende is?

Vindt het eigenlijk zonde om een vf900 oid aan te schaffen, want dat kost toch weer 30 euro extra.
Pagina: 1