Ik hoop dat iemand hier wellicht dit probleem herkent en een tip heeft. Ik krijg regelmatig hangers in Crysis. Het beeld en geluid schokt even, staat dan vast, en als je het laat gaan verdwijnt een stuk 'osd' van het spel en uiteindelijk loopt de PC compeet vast. Grafisch blijft alles er normaal uit zien verder, geen garble of zooi door door het spel. Meestal met een loopend geluid, maar de loop kan erg lang zijn (10sec ofzo). Als ik direct nadat het beeld vast staat ctrl-alt-del doe, kom ik nog terug in XP en kan ik Crysis afschieten zodat ik niet hoef de booten. Ik heb met nvidia control panel van alles geprobeerd terug te klokken van stock values (desperate), maar het lijkt allemaal geen ** uit de maken.
De feiten op een rijtje:
- Stock Asus 8800gt (dus niet overclockt) (praktisch alle drivers geprobeerd die er zijn van NVIDIA, alles levert zo'n beetje dezelfde crashes op).
- Asus Moederbord A8n-SLI Premium, laatste BIOS 1303 van jul 2007.
- Amd 4800+ X2
- 2GB RAM (2*TwinMos DDR 1GB/PC400-3200 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 3, Non-ECC)
- XP SP2
- 550 Watt Realpower rs-550-acly (zit een meterje op, komt vrijwel nooit boven de 30%)
COD4 draait prima op alles full in 1600x1200. FSX draait ook goed. Bioschock wil ook niet echt.
Ik verdenk de kaart (net nieuw), maar op een gegeven moment ga je overal aan twijfelen.
Wie zet me op het rechte spoor?
Overigens, in Vista dezelfde verschijnselen maar het lijkt iets heftiger nog. Tot nu toe in XP het langst aaneenlopend stuk kunnen spelen en dat was ca. 3 uur. Anders zo'n 15min-30min, maar nu zit ik zelfs op een punt (save) waar het geen fsck uitmaakt met welke settings ik speel, als ik een kamer in ga, loopt het vast.
Omdat het in XP en in Vista allebei fout gaat moet het haast wel hardware zijn. Dan hoop ik dat het mijn moederbord is want er is een nieuwe op komst (terug naar Intel maar weer, Abit moederbord - de game-BBG van afgelopen). Als het de videokaart is, kan het lastig worden (iemand hier tips?) omdat je zo'n shady probleem hebt voor de winkel. "Hij doet het toch" hoor ik ze al zeggen.
help ..
De feiten op een rijtje:
- Stock Asus 8800gt (dus niet overclockt) (praktisch alle drivers geprobeerd die er zijn van NVIDIA, alles levert zo'n beetje dezelfde crashes op).
- Asus Moederbord A8n-SLI Premium, laatste BIOS 1303 van jul 2007.
- Amd 4800+ X2
- 2GB RAM (2*TwinMos DDR 1GB/PC400-3200 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 3, Non-ECC)
- XP SP2
- 550 Watt Realpower rs-550-acly (zit een meterje op, komt vrijwel nooit boven de 30%)
COD4 draait prima op alles full in 1600x1200. FSX draait ook goed. Bioschock wil ook niet echt.
Ik verdenk de kaart (net nieuw), maar op een gegeven moment ga je overal aan twijfelen.
Wie zet me op het rechte spoor?
Overigens, in Vista dezelfde verschijnselen maar het lijkt iets heftiger nog. Tot nu toe in XP het langst aaneenlopend stuk kunnen spelen en dat was ca. 3 uur. Anders zo'n 15min-30min, maar nu zit ik zelfs op een punt (save) waar het geen fsck uitmaakt met welke settings ik speel, als ik een kamer in ga, loopt het vast.
Omdat het in XP en in Vista allebei fout gaat moet het haast wel hardware zijn. Dan hoop ik dat het mijn moederbord is want er is een nieuwe op komst (terug naar Intel maar weer, Abit moederbord - de game-BBG van afgelopen). Als het de videokaart is, kan het lastig worden (iemand hier tips?) omdat je zo'n shady probleem hebt voor de winkel. "Hij doet het toch" hoor ik ze al zeggen.
help ..