Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 25 november 2006

quote:
-The_Mask- schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 23:32:
Waarschijnlijk een FSB hole, frequentie waar mobo/cpu niet goed werkt. Komt wel eens vaker voor soms is het op te lossen door een bios update. :)
gisteren nog nieuwste bios opgezet :p

edit: thx voor snelle reactie :D

veekaa wijzigde dit bericht 06-06-2008 23:35 (5%)

_0-

Heb je ook al een lage multiplier geprobeerd? Mijn P5B Deluxe werkt bvb van 370-400 fsb ook niet. Mijn broertje bleef die het bord geleend had bleef daar dus hangen. Aangezien ik m'n overklok begin bij 400 had ik het niet eens gemerkt. Het komt wel vaker voor dat een bepaald gebied niet (goed) werkt.

Probeer dus eens een lage multiplier en bijboorbeeld 400 FSB, verder zoveel mogelijk op "auto" laten staan. Die chip moet echt wel harder dan 3Ghz kunnen ;)
Ben nu aan het testen op 3,8Ghz.
Heb ram timings wat losser gezet op 5/5/5/18 en fsb verhoogd van 411 naar 422. Hoop alleen wel dat het merkbaar sneller is aangezien de timings nu een stuk losser staan. Nu ff memtest aan het draaien en dan dadelijk maar eens een orthos testje er overheen.

Hmm blijkbaar is het sneller als ik m op 3,7 Ghz laat staan. Geheugen bandbreedte en latencies gaan wel erg achteruit als ik test met sandra.

Dynacore wijzigde dit bericht 07-06-2008 10:21 (20%)

"We Threw Gasoline on the Fire And Now We Have Stumps For Arms And No Eyebrows" Specs

quote:
R-O-Y schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 00:18:
Heb je ook al een lage multiplier geprobeerd?

Aangezien ik m'n overklok begin bij 400 had ik het niet eens gemerkt.

verder zoveel mogelijk op "auto" laten staan.

Die chip moet echt wel harder dan 3Ghz kunnen ;)
Jap, tot 7x :p

damn... that's a high start :o (maar dan met lage multi zeker? :))

ohw... ik heb zo veel mogelijk zelf ingesteld :D

en ie doet rapper dan de 3Ghz ze ^^

Reg. datum: 23 september 2006

quote:
veekaa schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 10:27:
[...]

Waarom is dat een hoge start? Ik begin ook pas bij 400, omdat ik weet dat mn mobo/cpu het toch wel trekt. En de multi laat ik gewoon op 8, wat het hoogste is voor een e6750. Hij draait nu op 3.5ghz.

quote:
tiswat schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 10:46:
[...]

Waarom is dat een hoge start? Ik begin ook pas bij 400, omdat ik weet dat mn mobo/cpu het toch wel trekt. En de multi laat ik gewoon op 8, wat het hoogste is voor een e6750. Hij draait nu op 3.5ghz.
wel, at first, ben ik eigenlijk wel noob in OC, enjah, volgens de "how-to's" en alle topics dat ik al gelezen heb, raden ze je aan om stapsgewijs naar boven te gaan, en daarom nam ik maar aan dat dat vanaf de std clock is...

en als jij begint bij 400, heb je 3.2Ghz, als ik begin op 400, heb ik 4 Ghz, en daar zit toch ook wel een verschilletje in? :p

Conscript reporting.

quote:
veekaa schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 12:16:
[...]

wel, at first, ben ik eigenlijk wel noob in OC, enjah, volgens de "how-to's" en alle topics dat ik al gelezen heb, raden ze je aan om stapsgewijs naar boven te gaan, en daarom nam ik maar aan dat dat vanaf de std clock is...

en als jij begint bij 400, heb je 3.2Ghz, als ik begin op 400, heb ik 4 Ghz, en daar zit toch ook wel een verschilletje in? :p
Verlaag je multiplier dan?

- Quad-core specs - - Wat niet deugt wat niet deert, wie niet neukt die masturbeert.

Omdat ik nu 667mhz zitten heb, eerst had ik 800mhz cl4 gekocht, maar die gaf steeds problemen. (blijkbaar je er enkel single channel draaien als je maar 2 latjes hebt, of dualchannel draaien als er in alle4 ram aanwezig is, met dat die corsair PC6400 CL4's)

Daarom hou ik me nu nog op de 10x multiplier, omdat ik dan met een lagere clock (en toch 1:1) evenveel hertz draai.
Na de examens, ga ik echter achter 4gig PC6400, dus dan op naar de 400+fsb ;)

Reg. datum: 07 maart 2006

quote:
Dynacore schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:29:
[...]

Denk dat je het nb voltage wat hoger moet zetten. Je geheugen loopt gewoon volgens spec op 800mhz (toch? of moet daar 4000Mhz staan?) dus denk dat je northbridge het moeilijk heeft met de hogere fsb.
Ga ik proberen, thx voor de tip!

(en ja in de bios heb ik het geheugen gewoon op 800 volgens specs, alleen de processor licht overgeclocked)

Gigabyte DS4, E8400, Asus x1900xt, Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX, 2x Maxtor SATAII 250Gb, 1x Seagate 750 Gb

...dan slecht bedacht

Mijn E2200 doet nu 3.1Ghz (11x282 met in bios 1.2750V)
Idle OC 37°C Idle stock 36° Max temp 8u orthos 58°C
Geheugen staat op 1:1
Maar mijn IHS staat bol dus ik moet nog is aan het lappen gaan.
Zou ik nog hoger gaan? of zien jullie de temp of volt als limiet??
geheugen is 2x pc6400 800 mhz 2gb patriot
moederbord abit X38 quad gt
8800gt

nog een vraagje.. ik heb mijn pc opnieuw geinstalleerd en ik kan 3dmark 06/05 instaleren maar als ik de score wil saven of online opvragen crasht 3dmark. weet iemand hoe dit op te lossen is?

Fan van lism's icon!!!!

quote:
Nock372 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 16:37:
Mijn E2200 doet nu 3.1Ghz (11x282 met in bios 1.2650V)
Idle OC 37°C Idle stock 36° Max temp 8u orthos 58°C
Geheugen staat op 1:1
Maar mijn IHS staat bol dus ik moet nog is aan het lappen gaan.
Zou ik nog hoger gaan? of zien jullie de temp of volt als limiet??
geheugen is 2x pc6400 800 mhz 2gb patriot
moederbord abit X38 quad gt
8800gt

nog een vraagje.. ik heb mijn pc opnieuw geinstalleerd en ik kan 3dmark 06/05 instaleren maar als ik de score wil saven of online opvragen crasht 3dmark. weet iemand hoe dit op te lossen is?
Voltage is zelfs heel laag tot 1,5 Volt moet zeker kunnen mits de temps goed blijven. ;)
Waarmee meet je de temp? Als je CoreTemp gebruikt kun je in het menu distance to tjunction max aanklikken als je daar zo'n 25 graden vanaf blijft dan zit je wel goed. :)
Heb je wel alle patches van 3DMark geïnstalleerd?

Specs Intel Core 2 Duo E6300 3,4GHz - Crucial Ballistix PC2-5300 @ 1380MHz - ATi Radeon HD4850 @ 700MHz-1000MHz

...dan slecht bedacht

quote:
-The_Mask- schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:41:
[...]

Voltage is zelfs heel laag tot 1,5 Volt moet zeker kunnen mits de temps goed blijven. ;)
Waarmee meet je de temp? Als je CoreTemp gebruikt kun je in het menu distance to tjunction max aanklikken als je daar zo'n 25 graden vanaf blijft dan zit je wel goed. :)
Heb je wel alle patches van 3DMark geïnstalleerd?
Ik ben nu orthos aan het draaien op 3.2ghz(11*291) 1.2850
nu is de max temperaturr 59°C heel soms 60°C na 1u orthos
dus dit is zowat de max neem ik aan
ja ik meet met CoreTemp en tj.Max = 85°

Ik denk het, Het was de nieuwste 3dmark dat ik gedownload had

Nock372 wijzigde dit bericht 07-06-2008 23:26 (4%)

Fan van lism's icon!!!!

quote:
Nock372 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:51:
[...]

Ik ben nu orthos aan het draaien op 3.2ghz(11*291) 1.2850
nu is de max temperaturr 59°C heel soms 60°C na 1u orthos
dus dit is zowat de max neem ik aan
ja ik meet met CoreTemp en tj.Max = 85°
Echt warmer moet je de CPU temp niet laten worden. Maar 5 graden warmer zal je CPU niet slopen dus als je nog wat verder wil houd niemand je tegen. Je draaid immers ook nooit een lange tijd op 100% CPU belasting alleen met Orthos. ;)

Specs Intel Core 2 Duo E6300 3,4GHz - Crucial Ballistix PC2-5300 @ 1380MHz - ATi Radeon HD4850 @ 700MHz-1000MHz

_0-

quote:
veekaa schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 10:27:
[...]

Mijn cpu's hebben allemaal een relatief lage multiplier. Die modellen zijn namelijk goedkoper. De kloksnelheid fix ik wel door de FSB te overklokken. Mijn E6300 heeft een multi van 7, mijn quadcore heeft een multi van maar 8. Ik begin gewoon bij 400, mocht dat onverhoopt niet werken dan kan ik altijd lager. De E6300 draait stabiel op 500*7. M'n quadcore doet z'n kunstje op 8*450. Daarom begin ik dus bij 400 :P

De enige chips die ik heb gehad die geen 400 haalden zijn de celeron modellen. Elke andere Core 2 die ik heb haalt het makkelijk. Zo'n E6700 moet echt wel meer marge hebben dan hetgeen dat jij er nu mee haalt :)

R-O-Y wijzigde dit bericht 07-06-2008 21:27 (5%)

quote:
R-O-Y schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 21:14:
[...]
Zo'n E6700 moet echt wel meer marge hebben dan hetgeen dat jij er nu mee haalt :)
Jaja ^^ ik draai momenteel 3.33 Ghz @1.275v ofzo, maar mijn cpu wordt redelijk heel warm nu (58° orthos stressed). Maar, nu werken er 1 of 2 fans niet, en draait de rest maar op 60%, dus ik denk dat ik binnekort eens wat clipjes ga bijhalen voor mijn scythe infinity, en een fannetje bijkleven :p

en, ik heb toen een E6700 gekocht, voor de cache, en de clock uiteraard :p, toen kon ik nog niet oc'e/wist ik er bitter weinig van, dusjah...
nu heb ik me al voorgenomen als er eens in mijn buurt een winkel een lekkere stunt doet met een goedkope cpu, ik die wss zou kopen, en mij eens botvieren erop ^^

quote:
Dynacore schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:29:
[...]

Denk dat je het nb voltage wat hoger moet zetten. Je geheugen loopt gewoon volgens spec op 800mhz (toch? of moet daar 4000Mhz staan?) dus denk dat je northbridge het moeilijk heeft met de hogere fsb.
Dank voor deze tip!
Het was dus de FSB, met een flinke + in de voltage draai ik nu 430 Mhz!!
Memtests komt ie nu tenminste ook door...

Gigabyte DS4, E8400, Asus x1900xt, Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX, 2x Maxtor SATAII 250Gb, 1x Seagate 750 Gb

Hi Guys,

Na deze avond weer even gespeeld te hebben met de instellingen heb ik nu mijn E8400 overgeclocked op 3,96 Ghz
Memory op 880 en 5-5-5-16.

Performance test 6.1 een score van 1608 !
(moet nog wel ff lange orthos draaien)

Ook even geprobeerd met multiplier op 8x en geheugen op 980!
(1000 wilde ie net niet doen helaas, wilde niet booten ook niet op 2.3V, iemand nog tips? FSB voltage verhogen?).
Performance test kom ik dan ook rond de 1604 uit trouwens, dus dat maakte helaas niet uit voor de overall performance!

Maar ook geprobeerd de 4Ghz te passeren, maar dat is niet gelukt, booten windows ging niet, ik zit al op 1.4V maar als iemand nog tips weet,... dan graag!

greets

Eddy

Ik heb even een vraag over de koeling van mijn E6600.

Ik heb mijn E6600 overgeclocked naar 3,6Ghz met 1,41vcore. De CPU cooler is een Arctic Freezer 7 pro, met AS5 er onder. De temps zijn echter erg hoog, idle zit deze (wel met fancontrol aan) tegen de 60 graden en als ik met TAT beide cores vol belast knalt ie binnen een paar sec naar de 75~80. Ik heb vorige week de koeler er even afgehaald en niet overal op de heatsink zat pasta (had dun egaal laagje aangebracht). Op de plekken waar geen pasta zat wat bijgestipt en koeler teruggeplaatst. Echter heeft dit weinig tot geen zin gehad. Kan de koeler de OC niet aan, of is er toch wat mis met het contact tussen de CPU en de koeler?

Als de koeler het niet aan kan, weet iemand of die Arctic Freezer Xtreme wat gaat worden, of dat ik beter naar een Scythe Mugen kan kijken?

Met een E6600 wordt vanuit gegaan dat je eignelijk niet hoger mag gaan dan 60-65° in LOAD, dus ik denk dat je gewoon wat gaat moeten terugklocken ;)

1.41vcore is ook al redelijk wat, en daar komt de warmte van, krijg je hem niet stabiel met een lagere Vcore?

en ik zou afwachten voor die freezer extreme, hij ziet er veelbeloven uit, maar hij is wel kleiner dan de infinity, en je moet ook geen wonderen verwachten eh, je hebt al een betrekkelijk goede koeler;)

Met wat ik zo tot nu toe las m.b.t. de core2duo's lijkt me 80° wat veel... Wellicht klopt dit niet.. probeer ook eens wat andere prog'jes. Lees de idle temp van de cpu in de eens bios uit en vergelijk die met de idle temp van de temp-uitlees-prog'jes (coretemp, realtemp, speedfan, everest)

Bij 80°C zou deheatsink van de CPU-koeler ook best wel warm moeten zijn. is die dat niet, dan is de warmteoverdracht tussen cpu en koelblok niet ideaal, en valt daar wellicht nog winst te behalen.

[specs] E8200 @ 3.4GHz <br> HTPC: [specs]

Ik zal het eens controleren, moederbord is van Intel evenals de chipset, dus of TAT het bij het verkeerde eind heeft betwijfel ik, omdat de cpu fan ook ineens op max gaat draaien.
Ben nu aan het spelen met mijn E6300 op de Abit Fatal1ty FP-IN9 SLI (nforce 650i).

Allereerst: Duidelijk geen goed overclockbord. Wellicht is dat ten dele te wijten aan het feit dat ie "factory overclocked" is. Ik neem aan dat dit de NB redelijk beperkt. Het fijne weet ik er neit van.

Eerder had ik de e6300 op mijn GA-P35C-DS3R (fijn bordje!), echter zit daar nu een E8200 op en heb ik even wat dingetjes verzameld om mijn E6300 weer een plekje te geven en als speeltuin voor overclock oefeningen. Op deze gigabyte kreeg ik zonder voltage aanpassingen whatsoever makkelijk een klok van 400MHz op deze E6300.

Waar loop ik tegen aan:

Eerst kreeg ik niet eens een boot met een klok boven de 300MHz. NB voltage wat omhoog en ik kreeg wat ruimte. Maar de 400 was niet haalbaar. (rebootte altijd rond aanmeldscherm XP)

De "CPU Core Voltage naar 1.35 gezet, CPU VTT Voltage naar 1.31 en NB Voltage staat op 1.43.
Hiermee kreeg ik een boot op 420 MHz. Echter stressen in orthos ga na 2 minuutjes al een error. 400MHz ga een reboot rond aanmeldscherm, een herstartpoging (ik was te laat met DEL drukken :P) starte windows wel door maar zag ik een foutmelding van windows met de melding dat winlogon afgesloten moest worden, de timestamp hierbij lag rond dat hij rebootte eerder.

Nu, while typing, heb ik de FSB op 375 MHz en loopt orthos lekker mee. (priority 1) so far so good. (edit:inmiddels 1:21 minuten :))

update 2:
De 375 heeft nu 25 uur gedraaid. stabiel te noemen lijkt me. Hoewel een bescheiden OC, voor dit bordje kennelijk (gecombineerd met mij dan :P) een heel prestatie...

425 MHz heb ik ook 2 uurtjes stabiel gehad, echter ivm met mensen die op die kamer wil slapen... moest hij uit...

Mijn punt is, waar zit de zwakte in dit bord? en wat is die CPU VTT wat ik er over kan vinden vind ik erg onduidelijk, en het word me al helemaal niet duidelijk hoeveel voltjes die achter de komma kan hebben. Kijkende naar mijn verhaal, iemand advies?

lredev wijzigde dit bericht 13-06-2008 09:51 (8%)
Reden: aanvulling

[specs] E8200 @ 3.4GHz <br> HTPC: [specs]

quote:
NoepZor schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:58:
Ik zal het eens controleren, moederbord is van Intel evenals de chipset, dus of TAT het bij het verkeerde eind heeft betwijfel ik, omdat de cpu fan ook ineens op max gaat draaien.
Net even gevoeld. CPU gaat direct naar rond de 70 graden met 2 cores load (het is minder warm dan vorige week), maar de heatsink blijft gewoon koel, je voelt hem niet eens opwarmen. Koelpasta is AS5 en naar mijn mening goed aangebracht. Waar kan ik nog meer op letten om de temps naar beneden te krijgen?

Coretemp geeft trouwens dezelfde temps als TAT. Daarnaast koelt ie wel weer snel af tot een graad of 45. Zit de koeler er gewoon niet strak genoeg op? (pushpin systeem)
Mijn e6300 ook maar eens geOCed.
Maar tot 2.8GHz gegaan omdat ik met ram zit zonder heatspreaders en omdat het mijn eerste OC was.
CPU staat momenteel op 1.3125V is prime stable. Dus zal ik als ik tijd heb eens zien of hij nog stabiel is met een lager voltage.

Wat voor geheugen heb je er in zitten dan? Met DDR2 800 kun je al tot 400Mhz FSB zonder dat je ram maar een Mhz overgeclocked is (mits je RAM divider op 1:1 staat (oftwel 266Mhz))

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws