Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 02 december 2004

quote:
Lynxathon schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:01:
[...]

Eerdere post van Effem:

Yippie.

Mijn eee is engelstalig. Was een eitje.
Stappen (zoals gevonden op eeeuser):

i'm posting this from my en_US EEE!!! To change it follow these steps:
1) Open file manager (thanks fareast). Second tab. Folder with a blue man in front.
2) Ctrl T
3) type this in 'sudo /usr/bin/oowriter /etc/default/locale &'
4) change file to say 'LANG=en_US.UTF-8'
5) Reboot.

Ipv de eerste twee stappen kun je ook ctrl-alt-T typen (en je mag natuurlijk ook vi gebruiken ipv oowriter)
heeee super, ik heb er nl_NL van gemaakt en het werkt!

Was overigens prachtig inpak papier! Mede hierdoor heb ik geen invoer oid hoeven te betalen. Voor 338euro was ik helemaal klaar!

Reg. datum: 23 maart 2005

quote:
Thlinx schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:01:
[...]

Er zat in mijn pakket geen verloopstekker bij, is hij mogelijk vergeten.
Je kan dat even melden bij hem en dan stuurt hij hem zelfs nog op. Had ik een keer gelezen op het forum van EEEuser. Het aantal leden wat de EEE nu heeft is dit weekend dus hard gegroeid. :D

Reg. datum: 07 april 2005

quote:
corrado20vt schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:46:
De megeleverde converter heeft iets te korte pennen waardoor deze niet in het stopcontact gaat en er weer uitvalt.
Ayi45tw mailde me net dat hij de rechter stekker uit dit plaatje meestuurt. Is dat dezelfde? En zo ja, hoe heb je dat probleem met die te korte pennen opgelost dan?

Reg. datum: 28 november 2007

quote:
Hendr-X-n schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:32:
[...]

Dit klopt maar volgens mij was pcs het bedrijf dat al een aantal keer de leverdatum heeft uitgesteld. Ze leveren momenteel nog steeds geen 4G terwijl bijv. expansys.nl het apparaat al gewoon levert. Ik weet ook nog steeds niet wat ik moet doen, wachten op de 8g of gewoon voor de 4g gaan. Is er inmiddels trouwens al wat bekend over de 8G? Volgens de asus site zou hij eind november uitkomen.
FYI, ik heb een reactie van PCSCOMPUTERS, zie hieronder:

Geachte heer NAAM,

Wij verwachten de ASUS EEE PC in de 2e helft van December te kunnen
uitleveren aan de klanten die een voorbestelling hebben gedaan.

De 4G versie zal als eerste geleverd gaan worden. De 8G modellen volgen
later in Januari.
Zowel de witte als de zwarte uitvoering van de 4G zullen leverbaar zijn.
Het gaat hier om de versies met een Engelstalige Linux voorgeinstalleerd.

In Januari komt ook een versie met een volledig Nederlands besturingssysteem
voorgeinstalleerd. De betreffende NL-CD zullen wij dan op verzoek gratis
naar u toesturen indien u alsnog een Nederlandse versie wenst te
installeren. Ook de pastelkleuren zullen dan leverbaar zijn.

Zo gauw wij met de uitlevering van de Asus Eee PC gaan beginnen krijgt u van
ons uiterlijk 1 dag voor verzending hierover een e-mail zodat u hiermee
rekening kunt houden voor ontvangst.

Wij proberen onze prijzen in onze webshop aan te houden tenzij Asus met veel
hogere prijzen komt voor de Benelux.

Indien u nog vragen heeft kunt u deze altijd naar ons e-mailen.

Met vriendelijke groet,

Professional Computer Services

NAAM

Ik twijfel dus nog steeds, nu bestellen of wachten tot eind december of januari. Weet iemand al meer over de versies met meer dan 8 GB? Nu toevallig wel iemand uit Groningen die al de EEE in huis heeft? :) _/-\o_

ja het is inderdaad dezelfde. Zoals je ziet gaat het in een stopcontact met randaarde helemaal niet passen maar zelfs in een ouderwets plat stopcontact gaat het net niet, de pennen zijn echt te kort.

Ik had nog een 220-110adaptertje liggen en daar de originele lader in gestopt want hij is zowel 220v als 110v

Reg. datum: 19 maart 2003

Zwarte US versie van de EEE 4G (non surf) besteld via eBay. Heb er EUR350,- voor mogen aftikken. Nu even een verloopstekkertje regelen. En dan maar wachten... :P

Reg. datum: 20 februari 2000

quote:
EEE-lover schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:32:
[...]

FYI, ik heb een reactie van PCSCOMPUTERS, zie hieronder:
Die lui maken zichzelf hoe langer hoe meer belachelijk. Bij dat standaardmailtje dat je post is de datum al tig keer veranderd. Eind oktober, begin november, half november, begin december en nu dus alweer half december :z :z En dat terwijl ze al vanaf het begin aldoor beweerden dat ze hem als eerste konden leveren in NL.
Onbetrouwbare zaak. Ik zou er nu zeker niet meer bestellen, omdat ie ook wel via andere wegen al in NL te krijgen is.

quote:
Palomar schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:17:
[...]

Die lui maken zichzelf hoe langer hoe meer belachelijk. Bij dat standaardmailtje dat je post is de datum al tig keer veranderd. Eind oktober, begin november, half november, begin december en nu dus alweer half december :z :z En dat terwijl ze al vanaf het begin aldoor beweerden dat ze hem als eerste konden leveren in NL.
Onbetrouwbare zaak. Ik zou er nu zeker niet meer bestellen, omdat ie ook wel via andere wegen al in NL te krijgen is.
Ok, dit was mijn eerste contact met PCS, maar bedankt voor je toelichting. Zijn er meer wegen dan alleen Informatique?

Wat is eigenlijk het verschil tussen US en UK toetsenbord? Een vriend van me gaat naar Amerika, dus zou hem er eentje kunnen laten meenemen. Qua prijs verschilt het volgens mij niet met Taiwan of wel?

Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

Dan heet je EEE-lover en dan heb je zulke simpele vragen.. :?

Zijn er meer wegen.. Tsjaa waar gaat dit topic nou voor 99% over..?
Verschil tussen US en UK is ook zo'n vraag die makkelijk te searchen is! Layout is iets anders.

@ Hieronder: Haphap: http://cache2.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_pacman.gif

@ Hieronderonder: Geaggiteerd? Chill 'm gewoon ofzo :Y

CLB wijzigde dit bericht 01-12-2007 20:51 (27%)

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB |
4096MB PC6400 - 800MHz - CL 4.5 | 320GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x64 :-)

quote:
CLB schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 20:00:
Dan heet je EEE-lover en dan heb je zulke simpele vragen.. :?

Zijn er meer wegen.. Tsjaa waar gaat dit topic nou voor 99% over..?
Verschil tussen US en UK is ook zo'n vraag die makkelijk te searchen is! Layout is iets anders.
Sorry, maar dat heeft niks met mijn naam te maken. Ik heb me geregistreerd toen dit onderwerp op dit forum actief was.

Ik dacht dat er mssn de laatste dagen meer manieren waren gekomen om hem in Nederland te kunnen kopen, naast de drie internetwinkels in de start van dit topic. En ik zal eens googlen naar de layout...

Genetics is the Key

EEE Lover, CLB, nokken. Punt

Maar CLB heeft wel gelijk, het gaat hier over de EEE PC en niet over tobos.

Mnemosyne X58 <= Heavy System Update
Non scholae sed vitae discimus Seneca

ik moet bij draadloos netwerk iedere keer weer de sleutel ingeven, is dat niet ergens aan te vinken dat hij die onthoud?

Die 3,5uur op de accu haalt ie wel!

Ik zoek ook geen ruzie, en daarom gaf ik ook aan dat ik het antwoord over de tobos ergens anders zal zoeken. Ik vond mijn andere vragen trouwens wel van belang.

als die vriend het mee kan nemen ben je wel een stuk goedkoper uit denk ik. De verzendkosten vervallen dan en dat scheelt al gauw 50euro.

Reg. datum: 23 juli 2006

eeeuser.com is trouwens weer online :)

Reg. datum: 23 juli 2006

quote:
corrado20vt schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 20:56:
ik moet bij draadloos netwerk iedere keer weer de sleutel ingeven, is dat niet ergens aan te vinken dat hij die onthoud?

Die 3,5uur op de accu haalt ie wel!
Niel 1952 op eeeuser.com:

In easy mode, under the Internet tab look for the following icons:

1. Wireless Networks: This is in effect a sniffer, hunting out wireless networks that you connect to for a single use connection

2. Network: Here you set up persistent networks, which should remember the settings but which,as explained above, you need to delete and receate when they do forget your settings

Dinsdag betaald en vandaag ontvangen van ayi45tw.
Heb echter ook betaald voor 2 GB mem en 8 SDHC maar deze waren niet geinstalleerd of aanwezig in de verpakking. :(

Ben benieuwd hoe ayi45tw reageert, anders zal ik een klacht in dienen bij paypal (volgens mij zijn orders tot de 2 duizend dollar verzekerd als ze per creditcard zijn betaald).

Met de stroom adapter en verloop kan ik echt niks, ik heb daar nog eens een converter opgezet en zo 3 blokken onder elkaar :P Morgen is er extra koopzondag, dan ga ik er achteraan.

Ook freezed de laptop wel eens als ik wifi instel of firefox vraagt een nieuwe sessie te starten.
Morgen maar eens kijken met windows xp

Workstation: PackardBell iMedia 9015 (820 D, 1024 DDRII, 250GB SATA, ATI x600 256) Laptop: Asus A2500H (Cel 2.8 ghz, 512 MB, 40 GB)

Reg. datum: 12 november 2007

quote:
Gryx schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 16:25:
Allemaal vanuit Taiwan? En hoe zat het met de douane?
geen last van de douane. Hij zat mooi verpakt.

bij mij past de stekker ook niet goed in het stopcontact, maar het kan er mee door.

Reg. datum: 17 mei 2006

Ik en mijn vader zijn ook van plan om allebei een Asus EEE Pc te bestellen, alleen ik heb er nog even wat vraagjes over:

- Wanner komt de mini-laptop officieel uit in Nederland?
- Hoelang kan je internetten op de accu?
- Is het mogelijk om te internetten via de satelliet (met een telefoonkaartje)? Of is het alleen mogelijk om via LAN of WLAN op internet te komen? Mijn vader wilt namelijk een laptop die overal in Nederland altijd op internet kan. En dan is WLAN niet echt geschikt.
- Hoe is het 'stopcontact' probleem op te lossen? Ik las namelijk dat de pinnetjes te kort zijn voor stopcontacten.

Ik hoop dat iemand even mijn vragen zou willen beantwoorden.

Alvast bedankt,

Gr. Tom

quote:
Vectom schreef op zondag 02 december 2007 @ 01:15:
Ik en mijn vader zijn ook van plan om allebei een Asus EEE Pc te bestellen, alleen ik heb er nog even wat vraagjes over:

- Wanner komt de mini-laptop officieel uit in Nederland?
- Hoelang kan je internetten op de accu?
- Is het mogelijk om te internetten via de satelliet (met een telefoonkaartje)? Of is het alleen mogelijk om via LAN of WLAN op internet te komen? Mijn vader wilt namelijk een laptop die overal in Nederland altijd op internet kan. En dan is WLAN niet echt geschikt.
- Hoe is het 'stopcontact' probleem op te lossen? Ik las namelijk dat de pinnetjes te kort zijn voor stopcontacten.

Ik hoop dat iemand even mijn vragen zou willen beantwoorden.

Alvast bedankt,

Gr. Tom
- Rond Januari
-3 tot 3,5 uur
-?
-Je kunt een adapter in Nederland kopen, ze zijn er genoeg, deze passen hier wel gewoon op het stopcontact. Alleen Ayi45TW stuurt echter van die adapters mee.

nog een vraagje:
Als je een wachtwoord wil instellen heb je het oude nodig, maar ik weet niet welke dat is, iemand die het weet??

ik zou zeggen gebruik de zoek functie eens dit is allemaal al behandeld

ik heb gezocht op wachtwoord en op password maar hij vind niks, waar zie jij het staan??

bij mij is het allebij: user

Reg. datum: 02 december 2007

Hallo iedereen, m'n eerste post hier, en wel meteen over de Asus-EEE.
Heb hem van de week gekocht in NY voor $399,- bij J&R, de witte 4G met 512 mem.
'T is voor een Xp gebruiker even wennen, maar ben erg tevreden. ( En heb lekker op het vliegveld en in het vliegtuig zitten pronken....)

Nu heb ik EEN vraag, hoe zit het met een firewall ? Ik heb me suf-geGoogled, maar kan niets vinden, behalve 1-2 figuren met dezelfde vraag. Ik weet dus echt niks (nog) van Linux. Iemand ? Alvast bedankt !!!

Lex-EEE wijzigde dit bericht 02-12-2007 11:53 (0%)
Reden: jet-lag

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: