Reg. datum: 29 november 2007
[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 2
Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicBerichten: 4
Reg. datum: 10 juni 2001
Reg. datum: 10 juni 2001
Het is de surf en dan is dat bedrag wel redelijk denk ik. Toch nog best wel veel prijsverschil tussen de 4g surf en de 4g. Als er dezelfde accu in zat had ik het wel geweten maar je levert nu ten opzichte van de gewone 4g best veel in.quote:AdPatat schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 17:03:
Hier nog een 'buy now' voor de amerikaanse Surf versie. Erg nette prijs imho:
http://cgi.ebay.nl/ASUS-E...ZViewItem#ShippingPayment
Ik vind het erg jammer dat alle amerikaanse leveranciers die bij asus in de dealer list staan niet naar europa verzenden. Anders hadden we wel een IA kunnen organiseren omdat er in amerika meer beschikbaar zijn en omdat de prijs erg gunstig is ivm de dollarkoers. In de vs kost de 4g $399 wat neer komt op ongeveer 270 euro zonder heffingen.
Asus is bezig met een tweede 7" scherm supplier te krijgen om de productie van de EEE's hoog te houden. HannStar is de gelukkige.
Opzich wel goed, want het scherm is een van de onderdelen waar een gebrek aan was.
Intressant moet zijn of de specificaties anders zijn en/of de kwaliteit beter/slechter.
bron
Opzich wel goed, want het scherm is een van de onderdelen waar een gebrek aan was.
Intressant moet zijn of de specificaties anders zijn en/of de kwaliteit beter/slechter.
bron
Mnemosyne X58
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Reg. datum: 06 maart 2004
Reg. datum: 06 maart 2004
Heb ondertussen mail gehad van expansys met nederlandse bank gegevens. Heb betaald maar het enige was dat er geen bedrag in euro's bij stond, heb het dus naar wisselkoers in euro's overgemaakt, plus een paar euro gewoon 350 euro uiteraard o.v.v. ordernummer e.d.. Hoop dat het nu goed is...quote:Puchje schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:08:
[...]
Als je bij jouw Nederlandse bank zoekt op een buitenland betaling, dan word je een hele hoop duidelijk!
Je hebt uit de mail de gegevens van de Euro bank nodig, het IBAN nummer en het swift nummer.
Veel succes!
Je zult zien dat je ordertrackingpagina wordt omgezet in Frans, hilarisch. Later krijg je een Engelse mail vanuit een Nederlands adres.
Echt geweldig
Mijn betaling is nog niet bijgewerkt. Wacht in spanning.
Reg. datum: 05 september 2002
Aangezien ik ook een Eee pc heb besteld was ik alvast het een en ander aan het voorbereiden kwa windows installatie. Nu heb ik geen externe dvd speler liggen dus het leek me wel handig om vanaf usb stick te installeren. Met XP SP2 en Pe Builder wil dat wel lukken maar nu wou ik hetzelfde truukje uithalen met XP FLP maar die cd wordt niet herkent
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik neem aan dat de EEE ook wel een netwerkboot ondersteund, dus is een image van FLP op je netwerk zetten voor jou een optie?
Dookie Fundamentalist
Hier staat een vergelijk tussen de EEE en de Nokia n810...
Best leuk vergelijkje moet ik zeggen best verhelderend...
En hier een howto recompile the asus kernel to support 2GB memory verhaal waar ik niets van snap maar het kan handig zijn...
Best leuk vergelijkje moet ik zeggen best verhelderend...
En hier een howto recompile the asus kernel to support 2GB memory verhaal waar ik niets van snap maar het kan handig zijn...
4play wijzigde dit bericht 30-11-2007 23:34 (34%)
= Medion Akoya E1210 (met 1.09 MSI WIND BIOS) = member of Het Aeglos Genootschap
Na wat googelen heb ik net de Remote Install Service op mijn servertje geinstalleerd maar omdat ik geen domein heb kan ik hem niet configurerenquote:Roamor schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:57:
Ik neem aan dat de EEE ook wel een netwerkboot ondersteund, dus is een image van FLP op je netwerk zetten voor jou een optie?
Heb ondertussen wel de oplossing gevonden
Aaltje wijzigde dit bericht 01-12-2007 00:44 (17%)
EEE pc tweak guide:
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsId=4062
http://www.engadget.com/2...us-eee-pc-gets-dissected/
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsId=4062
http://www.engadget.com/2...us-eee-pc-gets-dissected/
cc12 wijzigde dit bericht 03-12-2007 23:21 (30%)
Reg. datum: 19 augustus 2005
Eeeusers forum ligt eruit volgens mij. Ik denk dat er ook wel genoeg Nederlandstalige gebruikers zijn/komen om een NL forum te beginnen. Of is er al een?
Ik mis optie 3: "geen voorkeur"
Edit: Het zou me niets verbazen dat daarom de stand 50/50 is. Ik denk dat ik zo zwart ga stemmen omdat wit voor staat met 1 stem
Edit2: done
Edit: Het zou me niets verbazen dat daarom de stand 50/50 is. Ik denk dat ik zo zwart ga stemmen omdat wit voor staat met 1 stem
Edit2: done
Thlinx wijzigde dit bericht 01-12-2007 11:36 (73%)
Heb op zwart gestemt omdat er op dit moment een Zwarte EEE pc richting mijn huisje komt
Reg. datum: 05 november 2007
Jeuh, ik type inmiddels ook vanaf een eeepc.
Echt supersnel geleverd!
Echt supersnel geleverd!
Reg. datum: 12 november 2007
Reg. datum: 12 november 2007
Kheb hem ontvangen. jeeeeeh
Hij is echt geweldig (klein)
lkkr exotisch ook met die toetsen. En hij typt wel fijn vind ik.
Alleen word hij toch wat warmer dan verwacht.
Als je vragen.. ook bij mij kan je ze kwijt.
Hij is echt geweldig (klein)
lkkr exotisch ook met die toetsen. En hij typt wel fijn vind ik.
Alleen word hij toch wat warmer dan verwacht.
Als je vragen.. ook bij mij kan je ze kwijt.
Yes! Ook ontvangen van ayi45tw! In totaal heeft het me dus 340 Euro gekost en geen gezeur achteraf.
Wat de meeste al verteld hebben is inderdaad zo.
- start heerlijk snel op
- toetsenbord werkt uitstekend, nog wel wat typo's in het begin
- touchpad werkt goed, OS reageert snel op beweging
- WIFI instellen werkt vrij simpel met een handige gui
- Firefox werkt ook prima, mpayer is standaard als streaming programma ingesteld. Bij uitzending gemist een aflevering van Pauw&Witteman gezien. Zonder haperen, prima.
- Youtube, prima.
- Geluid, wat je van een laptop(je) mag verwachten. Niet al te vol, maar wel duidelijk hoorbaar.
- Office. Ok, maar mag van mij wel iets sneller opstarten ik zal deze dus waarschijnlijk vervangen voor gnumeric en abiword.
Ik moest nog wel even een verloopje kopen voor de adaptor van 3.99
Wat de meeste al verteld hebben is inderdaad zo.
- start heerlijk snel op
- toetsenbord werkt uitstekend, nog wel wat typo's in het begin
- touchpad werkt goed, OS reageert snel op beweging
- WIFI instellen werkt vrij simpel met een handige gui
- Firefox werkt ook prima, mpayer is standaard als streaming programma ingesteld. Bij uitzending gemist een aflevering van Pauw&Witteman gezien. Zonder haperen, prima.
- Youtube, prima.
- Geluid, wat je van een laptop(je) mag verwachten. Niet al te vol, maar wel duidelijk hoorbaar.
- Office. Ok, maar mag van mij wel iets sneller opstarten ik zal deze dus waarschijnlijk vervangen voor gnumeric en abiword.
Ik moest nog wel even een verloopje kopen voor de adaptor van 3.99
Reg. datum: 07 april 2005
Reg. datum: 07 april 2005
Ik heb hem vanmiddag besteld bij ayi45tw. Ik heb de witte versie met 1GB gekozen. Hij heeft m'n betaling ontvangen en zal hem maandag op de post doen.
@Thlinx: wat voor een adapter zat er bij jou bij? Omdat op z'n ebay pagina stond dat hij er een goede adapter bij zou doen afhankelijk van je locatie hoopte ik op een adapter voor nl (of .de ofzo natuurlijk). In mailcontact wat ik met hem gehad heb had hij 't over een Euro Converter.
@Thlinx: wat voor een adapter zat er bij jou bij? Omdat op z'n ebay pagina stond dat hij er een goede adapter bij zou doen afhankelijk van je locatie hoopte ik op een adapter voor nl (of .de ofzo natuurlijk). In mailcontact wat ik met hem gehad heb had hij 't over een Euro Converter.
Reg. datum: 16 oktober 2003
Reg. datum: 16 oktober 2003
Mochten er nog mensen zijn die problemen hebben met Wifi onder Windows XP net zoals ik.
Problemen:
- Internet via lan gaat goed, snelle pings
- Internet via wifi gaat heel traag, instabiele verbinding, lage pings
Ik had hier last van, in Xandros deed de verbinding prima. Ik heb vervolgens een aantal drivers geprobeerd van de volgende site:
http://www.atheros.cz/dow...ros=AR5007EG&system=1
Vervolgens de middelste gekozen met als versienummer 6.0.3.85
Nu werkt internet via Wifi gelukkig weer goed. Op eeeuser.com waren enkele mensen die ook problemen hadden, dus dacht post het hier ff aangezien eeeuser.com momenteel offline is.
Problemen:
- Internet via lan gaat goed, snelle pings
- Internet via wifi gaat heel traag, instabiele verbinding, lage pings
Ik had hier last van, in Xandros deed de verbinding prima. Ik heb vervolgens een aantal drivers geprobeerd van de volgende site:
http://www.atheros.cz/dow...ros=AR5007EG&system=1
Vervolgens de middelste gekozen met als versienummer 6.0.3.85
Nu werkt internet via Wifi gelukkig weer goed. Op eeeuser.com waren enkele mensen die ook problemen hadden, dus dacht post het hier ff aangezien eeeuser.com momenteel offline is.
Less is more
Reg. datum: 02 december 2004
Reg. datum: 02 december 2004
ik heb hem ook binnen gehad.
De megeleverde converter heeft iets te korte pennen waardoor deze niet in het stopcontact gaat en er weer uitvalt.
Ook is het een Duitse linux ipv Dutch. Iemand een idee hoe ik dat kan veranderen? Ik ben echt niet bekend met linux
Ik moet wel zeggen dat ie er snel was. Maandag besteld en zaterdag in huis.
De megeleverde converter heeft iets te korte pennen waardoor deze niet in het stopcontact gaat en er weer uitvalt.
Ook is het een Duitse linux ipv Dutch. Iemand een idee hoe ik dat kan veranderen? Ik ben echt niet bekend met linux
Geen problemen, dinsdag besteld overigens. Echt top zo snel!quote:Gryx schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 16:25:
Allemaal vanuit Taiwan? En hoe zat het met de douane?
Reg. datum: 23 juli 2006
Reg. datum: 23 juli 2006
Eerdere post van Effem:quote:corrado20vt schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:46:
ik heb hem ook binnen gehad.
Yippie.
Mijn eee is engelstalig. Was een eitje.
Stappen (zoals gevonden op eeeuser):
i'm posting this from my en_US EEE!!! To change it follow these steps:
1) Open file manager (thanks fareast). Second tab. Folder with a blue man in front.
2) Ctrl T
3) type this in 'sudo /usr/bin/oowriter /etc/default/locale &'
4) change file to say 'LANG=en_US.UTF-8'
5) Reboot.
Ipv de eerste twee stappen kun je ook ctrl-alt-T typen (en je mag natuurlijk ook vi gebruiken ipv oowriter)
Er zat in mijn pakket geen verloopstekker bij, is hij mogelijk vergeten.quote:gtox schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:37:
? Doet eeeuser het bij jou wel? Bij mij ligt ie er de hele dag uit.quote:Lynxathon schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:01:
[...]
Mijn eee is engelstalig. Was een eitje.
Stappen (zoals gevonden op eeeuser):
Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.