[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 2
Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 28 november 2007
Ik heb vandaag Asus gebeld met een aantal vragen, misschien voor jullie ook interessant. Wat betreft garantie, als je hem via die kerel uit Taiwan koopt, is er geen probleem. Je kunt gewoon contact opnemen met Asus Nederland.
Bij het "upgraden" van je werkgeheugen vervalt wel de garantie, "is nu eenmaal zo" volgens die man van Asus.
Ik heb ook gevraagd of het mogelijk was dat Asus over een maand of twee/drie een cd-rom kon opsturen met de Nederlandse software, op het moment dat je ervoor kiest hem nu al uit Taiwan (of Engeland of wat dan ook) te halen. Asus werkt hier niet aan mee, wist hij mij te vertellen.
Die man van Asus verwachtte zelf dat de EEE pas eind januari / begin februari in NL te krijgen is. Eventueel is het mogelijk dat een Engelse versie al wel eerder in NL te krijgen is.
Nu een vraag aan jullie:
Ik zag dat PCScomputers nu ook de 8G verkoopt voor ¤ 350,- en zij zeggen dat ze al in december leveren. Dit komt neer op dezelfde prijs als die man uit Taiwan en Expansys Engeland, maar dan heb je wel de 8G! Of zie ik nu iets over het hoofd?
Reg. datum: 29 november 2007
Vandaag heb ik Asus gebeld om even iets te vragen over een andere laptop. Toen ik die man toch aan de telefoon had dacht ik, laat ik ook maar even wat vragen over de eeepc.
Hij zei dat de eeepc in het Nederlands waarschijnlijk hier verkrijgbaar is vanaf 1 februari. Wanneer de Engelstalige versie verkrijgbaar zou zijn wist hij niet, maar dat zou al wel een maand eerder kunnen zijn.
Ik heb ook gevraagd welke versies hier gaan uit komen, omdat ik daar steeds verschillende dingen over had opgevangen.
De kans dat er een versie uit komt met een groter scherm is heel klein, antwoordde hij.
Het is wel zo dat (volgens hem) hier in Nederland 4 verschillende versies gaan uit komen, namelijk de 4Gb, de 8Gb, de 12Gb en de 16Gb. Dit had ik nog niet eerder gehoord, dus ik ben blij verrast.
Zijn er meer mensen die daar al wat over hadden gehoord?
Verder vroeg ik me nog af of bijvoorbeeld Maple of Matlab zouden kunnen draaien op de eeepc.. Ik weet dat ze wel draaien onder linux, maar kan de eeepc dat aan?
Reg. datum: 10 juni 2001
Dit klopt maar volgens mij was pcs het bedrijf dat al een aantal keer de leverdatum heeft uitgesteld. Ze leveren momenteel nog steeds geen 4G terwijl bijv. expansys.nl het apparaat al gewoon levert. Ik weet ook nog steeds niet wat ik moet doen, wachten op de 8g of gewoon voor de 4g gaan. Is er inmiddels trouwens al wat bekend over de 8G? Volgens de asus site zou hij eind november uitkomen.quote:EEE-lover schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:09:
Ik zag dat PCScomputers nu ook de 8G verkoopt voor ¤ 350,- en zij zeggen dat ze al in december leveren. Dit komt neer op dezelfde prijs als die man uit Taiwan en Expansys Engeland, maar dan heb je wel de 8G! Of zie ik nu iets over het hoofd?
Leuk dat Asus dat zegt maar zodra ze een versie in NL leveren (ik heb het dus niet over een buitenlandse versie) dan hebben ze zich gewoon aan het nederlandse consumentenrecht te houden.quote:EEE-lover schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:09:
verhaal...
Bij het "upgraden" van je werkgeheugen vervalt wel de garantie, "is nu eenmaal zo" volgens die man van Asus.
verhaal...
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Oewhj...quote:mjvnijhuis schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:19:
Het is wel zo dat (volgens hem) hier in Nederland 4 verschillende versies gaan uit komen, namelijk de 4Gb, de 8Gb, de 12Gb en de 16Gb. Dit had ik nog niet eerder gehoord, dus ik ben blij verrast.
Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB |
4096MB PC6400 - 800MHz - CL 4.5 | 320GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x64 :-)
Goed om te weten!quote:EEE-lover schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:09:
Wat betreft garantie, als je hem via die kerel uit Taiwan koopt, is er geen probleem. Je kunt gewoon contact opnemen met Asus Nederland.
Ook goed om te weten!quote:Bij het "upgraden" van je werkgeheugen vervalt wel de garantie, "is nu eenmaal zo" volgens die man van Asus.
Was te verwachten, hadden we maar geduldig moeten zijnquote:Ik heb ook gevraagd of het mogelijk was dat Asus over een maand of twee/drie een cd-rom kon opsturen met de Nederlandse software, op het moment dat je ervoor kiest hem nu al uit Taiwan (of Engeland of wat dan ook) te halen. Asus werkt hier niet aan mee, wist hij mij te vertellen.
Ook dat was wel bekendquote:Die man van Asus verwachtte zelf dat de EEE pas eind januari / begin februari in NL te krijgen is. Eventueel is het mogelijk dat een Engelse versie al wel eerder in NL te krijgen is.
Ja, PCS moet eerst zijn beloftes maar eens waar maken. Velen hier staan al weken/maanden op de reserveringslijst van PCS, maar nog niemand heeft EEE's gehad, of ook maar een indicatie van wanneer die komt.quote:Nu een vraag aan jullie:
Benader de webshop met gezonde paranoia zou ik zeggen
In Ander Nieuws
LaptopMagazine heeft een review gemaakt, waarbij de OLPC XO en de EEE direct worden vergeleken
Resultaat:
quote:The Lightweight Champ: EEE PC 701
While the XO and the Eee PC 701 were designed for different purposes, when comparing the elements that are common to both, the Eee PC 701 provides a better computing experience for the money.

Mnemosyne X58 <= Heavy System Update
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Reg. datum: 28 november 2007
Aha, vrij onzeker dus. Ik heb ze (pcs) inmiddels gemailt met de vraag wanneer ze concreet kunnen leveren en of de prijs die op hun website staat ook een vaste prijs is (en niet zoals bij Informatique onder voorbehoud).quote:Hendr-X-n schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:32:
[...]
Dit klopt maar volgens mij was pcs het bedrijf dat al een aantal keer de leverdatum heeft uitgesteld. Ze leveren momenteel nog steeds geen 4G terwijl bijv. expansys.nl het apparaat al gewoon levert. Ik weet ook nog steeds niet wat ik moet doen, wachten op de 8g of gewoon voor de 4g gaan. Is er inmiddels trouwens al wat bekend over de 8G? Volgens de asus site zou hij eind november uitkomen.
Ik zal morgen nog eens bellen met Asus of er al meer bekend is over de 8G. Ik houd jullie op de hoogte!
Reg. datum: 12 augustus 2005
Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB |
4096MB PC6400 - 800MHz - CL 4.5 | 320GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x64 :-)
Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
Wat is precies je punt? Dat ze het morgen zouden versturen en dat ze het nu volgende week gaan doen?quote:cool0 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 17:20:
Ik had gisteren besteld bij expansys UK. Mailde ze dat ik wat dingen door moest sturen zakelijke bestelling was het zegt die aan de telefoon wordt morgen (vandaag) verstuurd krijg ik net een email. Alles is in goede orde ontvangen en het wordt volgende week naar u verstuurd! DAT ZIJN GEEN ZAKEN DOEN!
Mnemosyne X58 <= Heavy System Update
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Reg. datum: 12 november 2007
ngmls ik ben een EbayNoob.
TweakZwoep wijzigde dit bericht 29-11-2007 17:43 (58%)
Reg. datum: 29 november 2007
ik heb nog een aantal vragen waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden. Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen:
1. Hebben alle modellen op ebay uit Taiwan van aanbieders als ayi45tw aziatische tekens op het toetsenbord?
2. Hebben de modellen die in het buitenland te koop zijn tevens allemaal een ander soort stroomstekker?
3. Wanneer men de surf versie koopt, is de accu hiervan dan later nog te vervangen door een betere met 3.5 uur capaciteit?
Zelf ben ik nog aan het wachten op de europese qwerty Galaxy Black 4G (geen Surf) versie.. het ziet ernaar uit dat ik deze in een buurland zal moeten kopen als hij in Nederland pas in 2008 te krijgen is.
ps. bedankt voor alle nuttige informatie
edit: vraag toegevoegd
AdPatat wijzigde dit bericht 29-11-2007 18:33 (13%)
Reg. datum: 14 januari 2006
Ik heb de black editie besteld dan bij ayi45tw. Deze heeft GEEN geheugen wat VAST gesoldeerd zit. Ik kan het gewoon vervangen.
Verder een heel mooi ding. :D:D
Wireless werkt, hij is lekker snel. Linux is netjes Engels.
Als mensen nog vragen hebben hoor ik het wel
Reg. datum: 28 november 2007
Nee Sorry ik woon in zwollequote:EEE-lover schreef op donderdag 29 november 2007 @ 18:14:
Ja, iemand toevallig uit Groningen? Kan ik hem even uitproberen :$:P:D
Reg. datum: 30 augustus 2001
Ik kreeg na mijn betaling en een paar berichten gewisseld via ebay over meer geheugen etc erbij een track nummer via paypal, dit nr kun je checken op http://postserv.post.gov.tw/WebMailNslookup/ENII_EMS.html (eerder genoemd in dit topic).quote:TweakZwoep schreef op donderdag 29 november 2007 @ 17:41:
Zo. Ik heb zojuist een 4G met 1GB RAM besteld bij ayi45tw. Ben benieuwd. :-) Hij zegt shipping, alleen als ik klik op View PayPal payment, dan krijg ik dat die transactie id niet bestaat, maar ik heb wel alle stappen doorlopen van het betalen. Is het normaal dat 'View PayPal' payment dit zegt?
Die van mij vertrekt vanavond naar Amsterdam.
Workstation: PackardBell iMedia 9015 (820 D, 1024 DDRII, 250GB SATA, ATI x600 256) Laptop: Asus A2500H (Cel 2.8 ghz, 512 MB, 40 GB)
Heeft hij een webcam? Het gerucht van het vastgesoldeerde geheugen ging alleen over de 4G surf versie (zonder webcam dus). Dat hij zwart is zegt niet zo veel wat dat betreft.quote:Ikkepatrick schreef op donderdag 29 november 2007 @ 18:12:
Ik ben net bezig geweest met mijn Laptop.
Ik heb de black editie besteld dan bij ayi45tw. Deze heeft GEEN geheugen wat VAST gesoldeerd zit. Ik kan het gewoon vervangen.
Het zou goed zijn als we kunnen bevestigen dat de surf versie ook gewoon socketed geheugen heeft, dan zal ik gelijk de wikipedia pagina even aanpassen!
GekkePrutser wijzigde dit bericht 29-11-2007 19:13 (18%)
Reg. datum: 05 november 2007
Ik kreeg ook een foutmelding via paypal/ebay maar ayi45tw mailde de volgende dag terug dat de betaling gewoon is gedaan.quote:TweakZwoep schreef op donderdag 29 november 2007 @ 17:41:
Zo. Ik heb zojuist een 4G met 1GB RAM besteld bij ayi45tw. Ben benieuwd. :-) Hij zegt shipping, alleen als ik klik op View PayPal payment, dan krijg ik dat die transactie id niet bestaat, maar ik heb wel alle stappen doorlopen van het betalen. Is het normaal dat 'View PayPal' payment dit zegt?
Schrok me een ongeluk, net mijn CC aan paypal geknoopt en dan meteen een melding dat de transactie niet bestaat.
Edit: verkeerd gelezen, mijn bestelling is ook pleitos. Heb even een mail gestuurd hoe dat precies zit en of mijn eeepc al verzonden is.
ldhollander wijzigde dit bericht 29-11-2007 19:32 (9%)
Nee dit is dus de versie ZONDER webcamquote:GekkePrutser schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:11:
[...]
Heeft hij een webcam? Het gerucht van het vastgesoldeerde geheugen ging alleen over de 4G surf versie (zonder webcam dus). Dat hij zwart is zegt niet zo veel wat dat betreft.
Het zou goed zijn als we kunnen bevestigen dat de surf versie ook gewoon socketed geheugen heeft, dan zal ik gelijk de wikipedia pagina even aanpassen!
Dus dat kun je even aanpassen inderdaad.
Ik wou het net doen, maar iemand anders was me al voor zag ik!quote:Ikkepatrick schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:39:
[...]Nee dit is dus de versie ZONDER webcam
Dus dat kun je even aanpassen inderdaad.
Dit maakt de 4G surf een stuk interessanter voor tweakers trouwens! Heb je trouwens ook een mini PCI-E slot onder dat deurtje zitten?
GekkePrutser wijzigde dit bericht 29-11-2007 19:49 (26%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.