Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Bangalore, India
Reg. datum: 03 december 2005

dus er kan gewoon een SO-DIMM reepje in?

Dan ga ik die alvast bestellen. Voor dat geld hoef ik het niet te laten zullen we maar zeggen.

Ben alleen niet fan van KVR maar dat zal voor de EEE ook niet de bottleneck zijn.

Reg. datum: 16 oktober 2003

Gisteravond poging gedaan om Windows FLP te installeren. De installatie bleef echter bij het formateren van de schijf hangen, er kwam een foutmelding naar voren dat hij niet op de schijf kon installeren. Heb alle partities verwijderd en vervolgens 1 grote aangemaakt maar dit werkte niet. Omdat er toen niets meer opstond maar Windows XP SP2 erop gezet. Installatie van ong 1,4gb en moet zeggen, werkt perfect! Retesnel, opstarten gaat mooi vlot en met xpize een mooie layout. Nu nog ong. 2 gb over maar moet Office er nog op zetten.

Less is more

Reg. datum: 01 oktober 2002

quote:
4play schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:25:
Ik meen ergens te hebben gezien dat de E3PC niet meer dan 1GB aanspreekt in linux maar dat windows wel 2GB pakt.

Dus als je linux wil gaan draaien zou ik lekker voor 30 euro er een 1GB bankje inzetten en de 4G 512 kopen...
in de specs staat dat er 2 Gb in kan lijkt me dat de standaard Linux installatie deze dan ook kan benutten :?

There`s no place like 127.0.0.1

Reg. datum: 22 mei 2002

nope, de standaard kernel ondersteund een max. van 1 gig.

If a beautiful girl tells you she's done some modeling work in the past, and you ask her what 3D software she used, you might be a gamedeveloper.

quote:
nelis91 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:02:
zou er anders iemand die verstand heeft van al die heffingen etc een eee pc guid voor noobs kunnen schrijven? Snap van al die wisselkoersen helemaal niets.. en mijn ouders willen maar niet geloven dat uit het buitenland kopen verstandig is... Ik vraag nu miss wat veel.. maar wijs mij er dan aub vriendelijk op.. O-)

In elk geval bedankt voor het lezen van dit soort lastige vragen _/-\o_
Het is gewoon een kwestie van omrekenen volgens de wisselkoers (bijv op wisselkoers.nl). Voorbeeldje : Bij expansys.co.uk kost de Eee met verzenden erbij £248.69. Een euro kost 0,7131 pond dus je doet 248.69/0.7131 = 348.75euro. Ik weet verder niet hoe het met die heffingen zit.

DPC team Loli Squad (WCG)
Reg. datum: 06 oktober 2005

quote:
Blaurens schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:52:
nope, de standaard kernel ondersteund een max. van 1 gig.
Heb je daar een bron voor?
Ik weet dat Windows 32-bit hooguit 3GB ondersteunt, maar volgens mij kun je met linux wel meer dan 1GB :?

Marantz SR4300 | Marantz CD53 | Wharfedale Valdus 400 (x2) | AKG K701

Reg. datum: 22 mei 2002

In linux kan dat prima, maar asus heeft de kernel die zij gebruikten, gelimiteerd tot 1 gig.

Bron, meer mensen melden dat op het forum daar.

Blaurens wijzigde dit bericht 29-11-2007 10:59 (0%)
Reden: link fix

If a beautiful girl tells you she's done some modeling work in the past, and you ask her what 3D software she used, you might be a gamedeveloper.

Reg. datum: 23 juli 2004

quote:
Blaurens schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:59:
In linux kan dat prima, maar asus heeft de kernel die zij gebruikten, gelimiteerd tot 1 gig.

Bron, meer mensen melden dat op het forum daar.
1 GB is ook ruim voldoende voor de standaard linux installatie. Zelfs als ik 3 a 4 grote apps open heb (Firefox, Thunderbird, Wireshark, Openoffice Write) merk ik geen vertraging, en dat is al op 512. En wie heeft er nou 20 applicaties open staan op een computer met een scherm van 800x480? Dus 1GB moet voldoende zijn.

Als je er Windows of iets anders op zet dan kan 2 GB best handig zijn (vooral omdat je dan je swap uit kan zetten om diskruimte en flash-write-cycles te besparen). Maar voor de standaard Linux installatie is het echt overkill. Dus ik zou niet eens de moeite nemen om een nieuwe kernel te compileren eerlijk gezegd.

Onzin --->
Reg. datum: 11 juni 2006

Pagefile uitzetten is niet echt snugger :X

Ook hoef je je over die flash write cycles geen zorgen te maken, zelfs al ben je extreem intensief bezig duurt het nog wel een jaartje of 20 voordat je er uberhaupt iets van gaat merken.

Daarnaast is Linux niet efficienter qua geheugenverbruik tov Windows, die twee ontlopen elkaar amper daarin.

In het verleden was een standaard Windows installatie meer bloated dan een standaard Linux installatie, maar de laatste jaren is het juist andersom.

Of je met 512MB of 1GB uitkomt hangt puur af van je eigen verbruik en heeft zo goed als niets te maken met het OS.

TRRoads wijzigde dit bericht 29-11-2007 11:46 (45%)

Prof. Dr. Brian Cox is mijn held!
Boeiend dat ik een loser ben

Genetics is the Key

quote:
TRRoads schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:43:
Pagefile uitzetten is niet echt snugger :X
Pagefile uitzetten is wel snugger, want je gebruikt makkelijk 500mb van je al-zo-kleine SSD disk. En als je het in je RAM zet merk je nog een klein beetje snelheidswinst ook. Win-Win.

Mnemosyne X58 <= Heavy System Update
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Ik krijg net telefoontje van thuis dat de laptop binnen is. Ik heb deze zondag besteld bij ayi45tw en dan de black editie. Dus ben benieuwd. Ben pas om 5 uur vrij :( dus moet nog even geduld hebben.

Reg. datum: 18 september 2007

Hebben trouwens anderen ook problemen met de Media Player? Het geluid synct niet goed met het beeld bij grote files.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Misschien een andere media player?

Genetics is the Key

quote:
Rienk83 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:19:
Hebben trouwens anderen ook problemen met de Media Player? Het geluid synct niet goed met het beeld bij grote files.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Misschien een andere media player?
Jij bent de eerste die dit meld. Draaien er dingen op de achtergrond?
Je hebt een opensource linux variant van VLC, maar dan moet je wel zelf aan de slag met compilen en installen enzo.

Mnemosyne X58 <= Heavy System Update
Non scholae sed vitae discimus Seneca

quote:
Ikkepatrick schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:07:
Ik krijg net telefoontje van thuis dat de laptop binnen is. Ik heb deze zondag besteld bij ayi45tw en dan de black editie. Dus ben benieuwd. Ben pas om 5 uur vrij :( dus moet nog even geduld hebben.
Hallo Patrick,

Ik ga ook een Asus EEE pc kopen, maar kan nergens een "buy it now" advertentie van ayi45tw, of heb je gewoon geboden op de Eee pc?
Onzin --->

quote:
XanderDrake schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:05:
[...]

Pagefile uitzetten is wel snugger, want je gebruikt makkelijk 500mb van je al-zo-kleine SSD disk. En als je het in je RAM zet merk je nog een klein beetje snelheidswinst ook. Win-Win.
Dan begrijp je duidelijk niet wat een pagefile is en waarom dat het belangrijk is dat je er een hebt....

Het gaat zelfs zo ver dat bijvoorbeeld een Debian install een groot rood scherm geeft met een bevestiging wanneer je kiest te installeren zonder swapfile of swap partitie (waarbij tegenwoordig swapfiles de voorkeur hebben).

TRRoads wijzigde dit bericht 29-11-2007 12:41 (21%)

Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB |
4096MB PC6400 - 800MHz - CL 4.5 | 320GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x64 :-)

quote:
Jeroen797 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:37:
[...]

Hallo Patrick,

Ik ga ook een Asus EEE pc kopen, maar kan nergens een "buy it now" advertentie van ayi45tw, of heb je gewoon geboden op de Eee pc?
Hallo Jeroen,
Ik zat gister te kijken en dit is inderdaad niet meer. Zondag heb ik hem nog via de "buy it now" advertentie gekocht.

Het lijkt wel of de black opraakt en daarom die advertentie er niet meer is

quote:
Ben een e-bay n00b, had er nog nooit wat gekocht, bedankt. Helaas verkoopt hij daar geen zwarte :&#039;(
Reg. datum: 23 maart 2005

Hij verkoopt alle kleuren.

:D

Ik heb hem ook vandaag binnen gekregen. O+ En dat terwijl de laptop volgens de track&trace site nog niet eens bij customs was, daar kan je dus niet vanop aan.

Hij was goed verpakt en alles zat gewoon in de doos. Het enige wat ik minder vond is de rare verloopstekker die erbij zat, hij paste namelijk niet. :P

Heb eerst nog een stapel werk wat ik af wil maken, dus ik heb hem nog niet aangehad. Vanavond meer.

Onzin --->

Wanneer had je em besteld?

quote:
Ik had hem zondag besteld en vandaag in huis. Betaald met PayPal

Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

quote:
Ja maar allen 'surf'versies zonder webcam, en alleen in de kleur wit heeft hij de normale 4G :)

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB |
4096MB PC6400 - 800MHz - CL 4.5 | 320GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x64 :-)

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: