Hoofdcategorieën
Topicacties

[waterkoeling] Externe, complete sets

Pagina: 1 2 3 4 5 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 10 februari 2007

Zeer netjes, en het gaat de boel zeker wel koel houden :)

www.highflow.nl

Ik hoop het :D

Kan niet wachten tot ik alles in elkaar kan zetten :D

Ik hoop dat ik zo een stuk stillere pc heb en voornamelijk een stuk snellere middels een hogere overclock.

Ook benieuwd welke shop me de beste prijs kan geven.
Heb een 3-4 tal shops gemailed voor een offerte.

Ben ik trouwens nog iets vergeten?

In de emails laat ik dit beslissen door de shop:
- Tubes: Tygon R3603 ???
- Fittings??
- Liquid: AT-Protect-UV-Blue???
- Thermal Paste (CPU, NB, SB, Mofsets, VGA)??
- Thermal pads: ??
- Protection NB, SB??
- Backplate Mosfets??

Thermale paste is gewoon AS 5, is tot nu toe het beste wat er op de markt is, tenminste een hoop zweren erbij :)

De fittings, je kan eigen voorkeur hebben aan screw, push on, of de normale fittings net wat je zelf fijn vindt

Tubes, ligt eraan wat voor een soort maat je fittingen zijn. dit kun je dus even op elkaar afstemmen.
Ook de kleur of bijvoorbeeld UV moet je zelf even uitkiezen inverband met smaakverschillen.

www.highflow.nl

Reg. datum: 30 april 2003

Let wel even op bij het EK GPU waterblok.

Deze heb ik zelf ook (gedemonteerd op het moment)

Op de mijne zit een afwijking waardoor het contact tussen de cooler en de GPU niet goed is.
Bij mij zat er 3/4mm o.i.d tussen kun je wel opvullen met pasta maar het is niet echt een goede oplossing.

Het kan natuurlijk ook zijn dat het geheugen van mijn EVGA kaart iets hoger ligt of de GPU iets lager ligt.

Ook vindt ik de EK blokken niet helemaal goed afgewerkt.

heb jij de GTX of de Ultra?

Ik heb iig veel reviews van gelezen, ze zijn allemaal positief erover, vandaar dat ik voor EK heb gekozen.
EK is het beste vga blok op de markt, dus de rest zal dan nog meer vern**kt zijn.
Maar over de slangen, zeg maar dat je Tygon wil en neem dan maar de 11/8 versie. Voor de rest zou ik fittingen nemen kost je meer tijd om het in elkaar te zetten maar de kans van lekken is dan ook minder. (jaja ik weet dat push on ook niet hoeft te lekken als het goed in elkaar is gezet...)
En voor het water... neem mss maar 3 liter ofzow, dan zit je wel goed. Btw als je uv water neemt vergeet dan de uv lampen niet ;)

Leip-o-Matic wijzigde dit bericht 12-11-2007 07:23 (14%)

Highflow.nl

sapphire512mb
Reg. datum: 10 januari 2005

Persoonlijk vind ik die blokken voor je vga,s wat onzinnig.

Je kunt ze vaak niet overplaatsen bij een upgrade.
Ik koop liever een blok alleen voor de gpu.

Deze neem je mee naar elke vga en geheugen, daar zet je een paar koperen blokjes op.

En... sommige mensen hebben er blijkbaar geld voor over he. En daarmee aardig wat mensen op dit forum. Ik heb het zelf trouwens ook niet maar dat is omdat ik het geld er niet voor heb, ik hem niet hoor en toch niet ga overclocken dus niet op temps hoef te letten.

Highflow.nl

[Zelf in te vullen]
Reg. datum: 14 februari 2006

quote:
Leip-o-Matic schreef op maandag 12 november 2007 @ 07:21:
EK is het beste vga blok op de markt, dus de rest zal dan nog meer vern**kt zijn.
Maar over de slangen, zeg maar dat je Tygon wil en neem dan maar de 11/8 versie. Voor de rest zou ik fittingen nemen kost je meer tijd om het in elkaar te zetten maar de kans van lekken is dan ook minder. (jaja ik weet dat push on ook niet hoeft te lekken als het goed in elkaar is gezet...)
En voor het water... neem mss maar 3 liter ofzow, dan zit je wel goed. Btw als je uv water neemt vergeet dan de uv lampen niet ;)
DangerDenn is nog beter maar daar betaal je direct het dubbele voor :X Ziet er verder goed uit @ts! Ben het qua slangen ed. volledig met Leipo eens.
De blokken voor de VGA is niet alleen voor de koeling, maar ook voor de geluidsreductie he.
Dat speelt natuurlijk ook een belangrijke rol bij waterkoeling.

Die Fans van de 8800 series, produceren namelijk een behoorlijk aantal decibels.

Een shop in de UK wilde me deze verkopen:
masterkleer 7/16
Ik heb gereplied dat ik persé Tygon wilde ;)
[Zelf in te vullen]

Masterkleer is de goedkopere variant. Verder niks mis mee hoor.
7/16 :S dat is echt een maat waar ik nog nooit van heb gehoord... Die Britten toch...

Highflow.nl

inches of feets? (kan natuurlijk niet he, word anders wel een mega slang 8) )

Maar is dat niet 3/8?

BTS wijzigde dit bericht 13-11-2007 16:18 (72%)

www.highflow.nl

Lol dat zou wel eens kunnen ja, moeten die zee buurtjes het weer anders doen hoor... zijn net Fransen.

Highflow.nl

Nee ik had het fout je moet het namelijk zien als een breuk(?)
dus 7 16de en dan in inches..

www.highflow.nl

Nou je had het fout met feets :9 maar 7/16 en 3/8 liggen vrij dichtbij elkaar, maak er 6/16 van en je hebt precies hetzelfde.

Highflow.nl

Ja maar het zijn engelse maten, en op extreme systems praten ze er ook over, dus het bestaat iig wel gewoon alleen wat het in mm is :p

www.highflow.nl

wuahaha ik zat er ook al mee te klooien!
Zal wel goed zijn, want inderdaad op xtremesystems gebruiken ze die ook veel :)
Ik heb natuurlijk ook nog "gedistilleerd water" nodig!

Waar kan je gedistilleerd water kopen?
(in de buurt AH heb je het iig niet)

En hebben jullie je radiatoren en blocks ook eerst schoongemaakt voor gebruik?
Zo ja, met wat?
Bij aquatuning kan je hun water kopen, is wel uv kan je ook uv lampjes kopen altijd leuk. En nee ik heb mijn radiator niet eerst schoongemaakt, geeft alleen maar gore troep en sommige mensen krijgen er zelfs mindere temps mee.

Highflow.nl

[Zelf in te vullen]

Van binnen zit nog wel eens troep. Even doorspoelen kan dus geen kwaad. Dat water van Aquatuning ed. is wel duur :X Ik heb zelf wat bij de Kruidvat gehaald. ¤0.50 per liter. Daar een beetje Swiftech Heavy Duty spul door gegooid en het draait perfect :) Ook nog eens leuk UV-groen!

http://i89.photobucket.com/albums/k208/TEAMIKKE/Demission%20Verlichting/HPIM3205.jpg
¤0,50.... o.O"
Kruidvat ik kom eraan, btw is die heavy duty ook uv blauw?

Highflow.nl

[Zelf in te vullen]

Ik dacht het niet. Het is dit spul overigens:

Swiftech HydrX Coolant Anti-corrosi

Recommended for all Swiftech liquid cooled products - prohibits oxydation, formation of algea, and improves heat transfer.

Mix 1 bottle to 1l of purified water.

http://www.sallandautomatisering.nl/files/11773.jpg

Kost iets van ¤5.50 per flesje. In mijn complete setup van 6 meter slang, 2 reservoirs, een 480. rad en 3 blokjes gaat slechts 1 liter Demi-water dus ook maar 1 flesje van dit spul. Valt goed te doen dus.
Het is gebaseerd op glycol. Dat smeert je pomp ook direct. Toen ik dit spul in de loop deed werden mijn DDC-1T's direct een stuk stiller dus wel een aanrader!
Ik had ook gelezen dat je gedistilleerd water ook bij een autowinkel/garage kan halen.
Zal van de week wel even langs de kruidvat en de lokale autogarage gaan :)

Volgens mij is even doorspoelen wel de moeite waard hoor.
Want anders komt al die shit in de waterblocken toch?
Vooral die D-Tek Fuzion, die bestaat allemaal kleine pinnetjes, waar die rotzooi makkelijk in kan nesten.

@ Teammikke, thnx voor die swiftech coolant. Die ga ik op mijn boodschappenlijstje zetten :D
[Zelf in te vullen]

Even spoelen is goed idd. Bij de garage hebben ze het ongetwijfeld ook maar daar is het ongetwijfeld duurder. Ze gooien het daar ook in accu's ed. en dan heet het opeens: Accuvuller met 5x de gewone prijs :X Ik zou gewoon naar de goedkoopste-winkel-van-alles gaan. Goed genoeg.

Ik zou trouwens 2 of 3 van die flesjes nemen. Dan hoef je niet eerst weer zo'n flesje te bestellen als je de setup een keer verschoont of als het water er uit moet oid.

Pagina: 1 2 3 4 5 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: