[waterkoeling] Externe, complete sets

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.462 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 15:31
Hoi,

Ik heb nu een leuk systeempje:

MOBO: MSI P6N Platinum Socket 775 ATX
CPU: INTEL Core2 Quad Q6600 B3, gelapped (Zalman CNPS 9700 cooler)
MEM: 4GB: 4x 1GB DDR2 800Mhz Chaintech Apogee
VGA1 (SLi): XFX 8800 Ultra XT 768MB 650Mhz
VGA2 (SLi): XFX 8800 Ultra 768MB 612Mhz

Het volgende heb ik overgeclocked:
Q6600: 3150Mhz @ Max 75 Celcius
8800Ultra's: FSB 660 - MEM 1160 - Shader 1750 @ Max 88 Celcius
MEM: 3-3-3-9 @ ?!?! Celcius

Binnenkort ga ik mijn P6N mobo in een andere PC zetten, daarvoor in de plaats komt een Asus Striker Extreme.
Met dit bord hoop ik mijn Q6600 naar 3600-3800Mhz te kunnen overclocken.
(schijnt goed te kunnen: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=159457)

Daarvoor moet ik dus voldoende cooling hebben.

Ik heb geen zin en geen tijd om te knutselen met waterkoeling componenten.
Daarom zoek ik een goede externe "kant en klaar" set, die mijn PC voldoende kan koelen.

Ik heb al wat onderzoek gedaan naar verschillende sets.

Dit is het lijstje die mij interessant leek:

1. Zalman Reserator XT € 350,-
2. Aqua aquaduct 240 external € 290,-
3. Silverstone Tundra External € 360,-
4. Innovatek Aquamatic 2 PRO € 399,-
5. Aqua aquaduct 360 XT € 459,-

Naast de sets, moet ik natuurlijk ook nog 2 x een 8800Ultra waterblok kopen.
Ik vraag me overigens af, of de chipsets van de Asus Striker ook watergekoeld moeten worden vanwege de overclock?!

De Zalman Reserator ziet er echt gelikt uit, alleen koelt deze voldoende de heethoofden Q6600B3 en de Ultra's?

Zo niet welke wel?

Ik kan op google geen enkele review/test vinden, waar ze een externe set gebruiken met een soortgelijke PC als die van mij :(

HighFlow.nl // PinballShop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch iets beter zoeken op google.! ;)

Hier wat reviews:

Zalman reserator XT
http://tweakers.net/revie...terkoelingset-getest.html
http://www.guru3d.com/art...or_xt_GWB8800_review/467/

Aquacomputer Aquaduct 360 XT Review
http://www.virtual-hideou...quaduct_360XT/index.shtml

Aquacomputer Aquaduct 240 review
http://www.aqua-computer-...8673cc7793303d3716b189cba pdf formaat

Silverstone Tundra volges mij zijn er verschillende soorten ofzo :S
http://www.extrememhz.com/td01-p1.shtml
http://www.3dgameman.com/content/view/6947/103/ Filmpje

De Innovatek Aquamatic 2 PRO kan ik zo ff niet vinden... alleen maar duits geblaat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Hey cc_tuner,

Ja die reviews had ik gisterennacht nog laat ook nog gevonden :)

Ze koelen allemaal aardig, maar wat nog onduidelijk is, is of ze 2 overgeclockte 8800 Ultra's in SLI + een overgeclockte Quad Core kunnen bijhouden.

Die review van Guru3D van de Zalman Reserator XT is het duidelijkst.
De reviewer zegt zelfs:
In fact I believe that two water-cooled Ultra's in this system would not be an issue either.
Maar die heeft in de benchmark een Duo core gebruikt en alles op stock laten lopen.

Misschien heeft iemand hier wat meer getest met de reserator?

Of een andere set getest met een soortgelijke pc configuratie als die van mij + overgeclocked :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Als ik jou was zou ik toch zelf een setje samenstellen, dat is gewoon veel beter dan die kant en klare setjes. En zoveel werk is het nou ook weer niet, als je een beetje rondkijkt heb je zo een goed setje gevonden, is echt niet zoveel moeite hoor.

En met die kant en klaar setjes moet je ook knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook hier voor kiezen:
http://www.aquatuning.de/index.php/cat/c153_Triple.html

Kant en klare kasten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Probleem is dat ik al een redelijk dure en mooie kast heb:
Coolermaster Mystique 632S

Deze is mid-tower en bied dus weinig ruimte voor pomp en reservoir.
Met die 2 8800 kaarten en 4 harde schijven erin, is de kast zelfs bomvol.

Daarom zoek ik een externe oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou ik niet uitgaan van de reviews ;)

Teminste ik zou de set nemen met de grootste radiator want die heeft dan ook het meeste koelvermogen (als je teminste volledig gebruik maakt van de radiator dmv fans) dat zou dan ff snel gekeken die Aquacomputer Aquaduct 360 XT worden

Heeft een lange radiator met 3 fans erop.. lijkt mij dus een enorme hoeveelheid koelvermogen.! ;)
Uit eindelijk zal het toch wel een beetje moeilijk worden er 1 uit te kiezen omdat je nooit een review vind gedraaid op dezelfde specs als jij hebt :P

*edit*
Na de review van de reserator XT gelezen te hebben, raadt ik je aan deze zoiezo niet te kopen!!!!! waarom :S ? omdat in deze review alleen een E6600 @stock en 1 8800 @ stock gebruikt worden en dat levert deze temps op

We see the maximum GPU temperature at 45C
The CPU cores max out at 46C
stressed.!

Dat zou betekenen dat als je er nog een 8800 bij doet de temp zal stijgen met 33% = 11,5 graden wat overgaat in het water.! Daar komt ook nog is bij dat je Q6600 wat meer warmte genereerd ten opzichte van de E6600.... En daarna komt nog is bij dat je boel gaat overclocken waardoor naar een tijdje gamen de temps dusdanig op zullen lopen naar zo'n 65 a 70 graden op je CPU en zo'n 55 a 60 graden op je GPU's

Dit is niet ruimgenomen.!!!

Als ik jou was en je zou dit setje kopen zou ik het overklocken van je systeem nog een tijdje uitstellen.. Die oc heb je trouwens niet eens nodig :P 2x 8800 en een Q6600 is meer dan voldoende!!!!

Zonder oc zal je temp stressed ongeveer op de 55 a 60 hangen bij je CPU..
Je moet het zelf weten natuurlijk maarjah ik zou de oc uitstellen ;)

*edit*
Heeft het al bevestigd hieronder ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
De Reserator XT gaat het in ieder geval niet worden, uitgaande van deze review:
http://www.bit-tech.net/h.../05/zalman_reserator_xt/5
Quote eruit:
"Overclocking on the Asus P5E3 Deluxe WiFi AP@n using a quad core set to 1.4375V we found the Zalman was incapable of cooling it just like any air cooler we tried and the system just shut itself down."
De Vcore ga ik zeker op 1.5 zetten en dan komt de videokaarten er nog bij, dus een Reserator XT kan niet :(
Jammer, ik vind dat ding echt gaaf.

De Aquacomputer Aquaduct 360 XT lijkt me idd de beste oplossing!
Alleen jammer dat ze daarmee geen quad core hebben getest (kan ik iig niet vinden).
En die kost flink wat duiten!!!

Mijn budget die ik ervoor uit wou geven is eigenlijk 350 euro...
De Aquacomputer Aquaduct 360 XT komt wel flink erboven, want de koelblokken moeten dan ook nog apart worden aangeschaft.

Misschien iemand zelf een externe set laten bouwen, met losse componenten :)
Jammer dat ik weinig mensen ken IRL met watercooling ervaring :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik wel is een set samengesteld ja ;)

Belangrijk om op te letten (teminste waar ik op let) =

Goede warmtegeleidende koelblokken (koper)
Minimum flow pomp (weinig liters per uur)
Grote radiator (minimaal 2 fans... in jou geval minimaal 3.!!!)
Lak hebben aan het geluid wat er vanaf komt.!!! :9

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
YPSUN schreef op zondag 04 november 2007 @ 10:43:
Hey cc_tuner,

Ja die reviews had ik gisterennacht nog laat ook nog gevonden :)

Ze koelen allemaal aardig, maar wat nog onduidelijk is, is of ze 2 overgeclockte 8800 Ultra's in SLI + een overgeclockte Quad Core kunnen bijhouden.

Die review van Guru3D van de Zalman Reserator XT is het duidelijkst.
De reviewer zegt zelfs:

[...]

Maar die heeft in de benchmark een Duo core gebruikt en alles op stock laten lopen.

Misschien heeft iemand hier wat meer getest met de reserator?

Of een andere set getest met een soortgelijke pc configuratie als die van mij + overgeclocked :)
De reserator is geen high-end waterkoelsysteem maar een stille, heb hem zelf ook met niet zo fijne temps. Stock cooler van C2D op m'n E6600 koelt plusminus 5 graden slechter dan m'n dedicated Zalman Reserator 2. :) Ondanks dat m'n CPU niet van de beste batch is zou ik de Res. 2 dus niet aanraden voor OC'en, vooral niet voor 2 8800GTX's. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
Denk persoonlijk dat je beter naar een andere kast moet kijken omdat je minimaal wel 2x 240 rads nodig vooral met die ultra's

dus kijk naar een stacker lianli full tower en prop daar je koeling in lijkt mij persoonlijk beter als zo kant en klaar setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, kheb zelf over die 2ultra's heen gelezen...
Maar die produceren meer warmte dan die cpu...
Dat ga je zowiezo niet redden met een 240mm rad.
En 360mm rad zal ook aardig krap worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan veel en veel beter kijken naar een samengestelde set, oke je bent er een middag mee bezig zeker de eerste keer. Maar je haalt veel betere koelprestaties, plus dat je meestal nog goedkoper uit bent ook. Maar even een vraagje, is die 360 euro alleen voor dat ding of krijg je daarbij ook twee full cover blokken voor je videokaarten? Want dat tikt ook nog best wel aan met 85 euro per blok...

En mss is het leuk dat als je 2 360 rads neemt, dat je dan bijvoorbeeld de rads op elkaar doet :P

Zeg maar zo:
3 fans
Rad 1
3 fans
Rad 2
3 fans
:9~

Heb je ook push-pull systeem koelt ook beter.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Push-Pull systeem is leuk.. maar met 9fans is dat een takke herrie :P ik kan aardig wat hebben maar dat word gewoon te veel... hehe :P

Het probleem bij hem is alleen dat ie een midi tower heeft en er niks in kwijt kan :S dat maakt het erg moeilijk zelf samen te stellen...

Njah je zou voor een goedkopere oplossing kunnen gaan? zoals als Thermaltake Tribe L.C.S. en die 3x doen ;)

Kom je uit op gemiddeld: 85x3= 255euro + 2x 8800GTX koellbok is 118 is samen 373 euro.. en dan verkoop je 2 van de 3 koelblokken die je bij het setje krijgt omdat je die toch vervangt voor de 8800GTX koelblok.. kom je op ongeveer 330euro uit...... En dan heb je voor je CPU een apparte koeling voor de ene 8800 een apparte koeling en voor je andere 8800 een aparte koeling ;)

Word het alleen wel erg groot :P 3 van die bakken

Ook kun je dan nog kijken naar iets anders van een ander merk wat goedkoop is om dan 3x te nemen ;) de thermaltake silent water bijvoorbeeld.. is nog goedkoper en die koelt perfect (gebruik ik zelf ook) Dan heb je alleen wel weer 3 losse radiators die je weer ergens kwijt moet :P

Mjah zo als dit kan ik nog uren doorgaan O-) maar dat zoek je niet denk ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
wuahahaaha ik zie het al voor me, drie van die dingen :D
Ik vind het een geweldig idee!

Mijn vriendin zal het wel wat minder vinden :P

Is wel een lastige situatie zeg, achteraf gezien, had ik toch moeten kiezen voor de coolermaster Stacker.
(toentertijd niet gekozen, omdat ik die te groot vond en de caseruimte toch niet zou gebruiken :P)

Maar ik heb nu al die Mystique en vind het erg mooi (met die schuivende deuren aan de voorkant).
Die wil ik dus niet inruilen.

Het koelsysteem moet dus extern zijn.

Ik ga overwegen om 3 keer zo'n goedkopere koelset te kopen, wat cc_tuner voorstelde.

Of toch zelfs iets samenstellen, maar dan alles in een houten kastje bouwen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je zou ook nog 1 extra Mystique kunnen pakken en die op of onder je huidige kast maken. Daar kan je dan alle waterkoeling meuk in kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Toch denk ik dat je beter af ben met een zelf samengesteld setje. Misschien ben je dan iets meer kwijt, maar de kwaliteit van de onderdelen is wel beter. Met een goede pomp kan je jaren doen, en met een goed cpu blokje ook. Enige wat je misschien moet veranderen is de mounting. En dan nog minimaal een goed 3x120mm radiatortje aan de buitekant van je kast.

Wat je natuurlijk ook gewoon kan doen is een G0 quadcore kopen met een betere cpu koeler :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Ik denk dat ik toch maar ga voor een zelf samengestelde set, na het lezen van jullie reacties + eigen onderzoek.

Alleen het probleem is zoals ik eerder zei, dat het niet in mijn kast past en ik ga het ook niet casemodden of een nieuwe kopen.

Dus ik moet een oplossing hebben, om de pomp, radiatoren en reservoir in een externe behuizing te plaatsen.
Ik kan wel een RMA kast pakken van mijn werk, misschien dat ik het daar in kan bouwen.

@ PilatuS, een tweede Mystique ga ik niet doen, te duur en niet zo mooi om 2 naast elkaar van te hebben. (overigens gaat de frontpanel dan ook niet meer open).

Op deze manier maak je dan toch je "eigen" reserator XT? :)

Klote dat ik zo weinig tijd heb ivm werk + studie + vriendin.

Want volgens mij gaat deze grap weer heeel veel tijd en geld kosten :P

Heb nul verstand van pompen en etc.

Als iemand het leuk vind om een setje samen te stellen, die mijn PC voldoende kan koelen, graag posten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Cpu blok: Apogee GT(X)/ Dtek Fuzion/AquaXtreme MP-05 (?)
Gpu blok: eentje voor de 8800GTX/ultra, ik weet niet welke goed slecht is.
Pomp: Laing DCC met een of andere nieuwe bovenkant erop
Radiator: Thermochill PA120.3/Black Ice Xtreme III * + hoopje fans
Overige: Geen pur slang, rest in de maat die je zelf wilt 8/10/12mm.
Een reservoir is altijd wel handig, een filport kan ook.

Ik ben geen waterkoel expert ofzo, maar volgens mij is dit wel een goed setje.

*3x120 lijkt me toch wel het minimum, denk dat nog een losse 1x120/2x120 erbij geen kwaad kan.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Voor de 8800Ultra block, ga ik die van zalman kopen:
http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=272&code=021

Die ziet er gelikt uit! (wel duur: 70 euro per stuk!!!)

@ Bassie, thnx!
Maar wat bedoel je hier eigenlijk mee:
"3x120 lijkt me toch wel het minimum, denk dat nog een losse 1x120/2x120 erbij geen kwaad kan."
Op die radiator van Thermochill kan max 3 fans op toch?

Is btw 1 radiator genoeg voor hitte afvoer?

En de Asus Striker Extreme, is het noodzakelijk om daarvan de NB en SB ook te waterkoelen denken jullie?

En waar kopen jullie al die watercooling spulletjes?

[ Voor 4% gewijzigd door Akuma2000 op 05-11-2007 02:51 . Reden: extra vraag :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Nu moet je wel rekening houden met dat GPU-koelblok, lage flowrate, dunne tubes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
YPSUN schreef op maandag 05 november 2007 @ 00:15:

Maar wat bedoel je hier eigenlijk mee:
"3x120 lijkt me toch wel het minimum, denk dat nog een losse 1x120/2x120 erbij geen kwaad kan."
Op die radiator van Thermochill kan max 3 fans op toch?
Hoe groot je radiator is. Kijk maar is rond, meestal zie je 2x120/3x120 maar het betekent niet meer dan de grootte van je radiator.
Is btw 1 radiator genoeg voor hitte afvoer?
Dat hangt dus af van de grootte van je radiator. Jij moet flink wat warmte weg werken met die overgeklokte B3 quad en 2 8800ultras, dus ga er maar van uit dat je minimaal een 360mm rad nodig hebt liefst 480 (4x120), wat je ook kan doen is 2 radiatoren combineren, dus 1 240 en 1 360 dan heb je zeker genoeg.
En de Asus Striker Extreme, is het noodzakelijk om daarvan de NB en SB ook te waterkoelen denken jullie?
De chipset kan idd wel wat extra koeling gebruiken, maar een fannetje richting je moederbord moet al voldoende zijn denk ik. Wat ook een probleem word, is als je chipset gaat water koelen dat je mosfets ook hun koeling kwijt zijn dus daar moet je dan wel wat aan doen. En zoals monkey al zegt, meer blokjes = meer weerstand. Dus misschien dat je een 2e pompje nodig hebt om alles draaiend te houden.

offtopic:
Trouwens, waarom een striker extreme? Waarom niet een x38 bordje, is volgens mij beter en heeft ook 2x16pci-e lanes voor sli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Ah zo op die manier.

Ik heb freezinghardware een email gestuurd om een offerte te maken voor mijn setup :)
Zijn er nog andere goede winkels die in waterkoeling handelen en veel kennis van hebben?

Voor de Asus Striker Extreme heb je al setje blokjes (2 x mosfet, NB en SB).

Ik ga voor de Striker, want daarvan weet ik zeker dat SLI werkt.
Ik wil zo min mogelijk tijd in "troubleshooting" steken, wat ik waarschijnlijk met de x38 wel veel zou hebben.

Ik heb al een beetje onderzocht over "waterloops".
Hoe zou het bij mij de beste zijn?
Pomp > Radiator > CPU > Mosfet 1 > Mofset 2 > NB > SB > GPU1 > GPU2 > Reservoir

Volgens mij is bovenstaande wel allemaal veel voor 1 pomp of niet? :P

Wanneer er een 2e pomp bij komt, hoe kan ik dan de waterloop het beste indelen?
En dan nog een radiator erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 15:49

BTS

Je zou dan ook Pomp, 3x120 Rad, Cpu, Gpu1, Gpu2, Res
En Pomp, 2x120 Rad, Mosfet1, Mosfet2, NB, SB, Res(microres)
Dan is het makkelijker kwa warmte en met slangen denk ik.

Voor radiator zou ik 3x120 thermochill doen en voor de 2x120 een hwlabs xtreme 240

Ik heb ze alle 2 en de 240rad doet gewoon goed alleen mijn Q6600 met 1,6(bios) voel je wel dat ie warm word.
Thermochill niet kunnen uitproberen door een kapotte voeding :(

En hoezo een externe set?
Je kan je radiatoren gewoon buiten de kast doen, heb ik ook en werkt opzich prima. alleen het verplaatsen is wat lastiger.

je Reservoirs kun je monteren in de kast of buiten de kast ligt er maar net aan wat voor een res het is.
Ik heb de mijne bovenop een dvddrive gezet met wat isolatie erom heen (ik heb een alphacool station, pomp en res in 1)

[ Voor 30% gewijzigd door BTS op 05-11-2007 12:55 ]

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTS schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:52:
Je zou dan ook Pomp, 3x120 Rad, Cpu, Gpu1, Gpu2, Res
En Pomp, 2x120 Rad, Mosfet1, Mosfet2, NB, SB, Res(microres)
Dan is het makkelijker kwa warmte en met slangen denk ik.

Voor radiator zou ik 3x120 thermochill doen en voor de 2x120 een hwlabs xtreme 240

Ik heb ze alle 2 en de 240rad doet gewoon goed alleen mijn Q6600 met 1,6(bios) voel je wel dat ie warm word.
Thermochill niet kunnen uitproberen door een kapotte voeding :(

En hoezo een externe set?
Je kan je radiatoren gewoon buiten de kast doen, heb ik ook en werkt opzich prima. alleen het verplaatsen is wat lastiger.

je Reservoirs kun je monteren in de kast of buiten de kast ligt er maar net aan wat voor een res het is.
Ik heb de mijne bovenop een dvddrive gezet met wat isolatie erom heen (ik heb een alphacool station, pomp en res in 1)
Thermochill is 10x beter dan die BIX II ;)
Die heb ik voor die thermochill gehad.

De cooltek radiators zijn mis een goede oplossing.
Deze zijn stuk beter dan de BIX etc...
En ze zijn goedkoper ;) Een stuk goedkoper :D
Dus dan zou bv 2x 240mm rad wel te doen zijn kwa prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Hij kan inderdaad ook 2x 2x120 radiatoren kopen, aangezien die dan toch maar 2 gpus en 1 proc hoeft te koelen is dit denk ik nog wel te doen.

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 thermochill 360 rads
2 ek 8800 gtx blokken (let op EK) maar als je een wat mooiere wil kan je ook een ander nemen de prijs verschilt niet zoveel
dtek fusion
tygon slangen
en mee alstu geen push on met stomme klemmetjes... gewoon degelijke fittingen
laing of eheim pomp, liang is kleiner eheim is stiller kies maar
en noctua fans
swifttek resevoir. dan heb je een "leuk" setje :9~

en ik weet niet of iemand het al had gezegd, dit alles bij aquatuning.de kopen

heb net gekeken ongeveer 500 euro

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:59

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:05:
2 thermochill 360 rads
2 ek 8800 gtx blokken (let op EK) maar als je een wat mooiere wil kan je ook een ander nemen de prijs verschilt niet zoveel
dtek fusion
tygon slangen
en mee alstu geen push on met stomme klemmetjes... gewoon degelijke fittingen
laing of eheim pomp, liang is kleiner eheim is stiller kies maar
en noctua fans
swifttek resevoir. dan heb je een "leuk" setje :9~

en ik weet niet of iemand het al had gezegd, dit alles bij aquatuning.de kopen

heb net gekeken ongeveer 500 euro
Push on is prachtig spul ! Ik gebruik het naar alle tevredenheid. Veel beter dan die lekkende ouderwetse verbindingen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Thnx voor de tips.

Ik ga nu even een mailtje sturen naar aquatuning.de voor een offerte!

Dus eigenlijk heb ik van alles 2 keer nodig?

Voorlopige lijstje Water spullen (merk alvast genoteerd, nog geen model gekozen):
2 x Radiator : Thermochill 360 (beter teveel dan te weinig)
2 x Pomp : Laing of Eheim
2 x Reservoir :Swifttek of ..
2 x Slangen set : Tygon

Blokken:
1 x CPU Block : ?!?!?
1 x MOBO set : EK Water Blocks ASUS Striker Set Acryl € 130,-
2 x 8800 Ultra Blocks : Zalman of EK, welke is beter?

Ohja, en dit ga ik allemaal in 1 oude kast bouwen :)
Moet dan nog even uitvogelen, hoe ik de "powerknop" ga doen, dat die kast met waterkoelprut tegelijk aangaat met mijn PC :?

[ Voor 15% gewijzigd door Akuma2000 op 05-11-2007 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Screw on lekt niet :X

Btw wat voor een prijsklasse dacht je aan? zo'n beetje als die zalman set? dus 350 euro?

Is ook wel handig om te weten anders gaan wij dingen zeggen die toch niet gehaald kunnen worden ;)

Verder zou ik niet 3 360 rads halen? waar is de ruimte? :?

240 is zat. zeker voor 2 loops.

@hierboven, ik zou EK doen.
En ook Liang pompen. :>

Tygon word dat 1/2" spul?

[ Voor 10% gewijzigd door BTS op 05-11-2007 18:58 ]

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
In het begin dacht ik aan 350 euro.
Maar ik denk dat ik mijn budget ga vergroten.
Want ik wil hier zeg maar nog een aantal jaren mee, ook als ik na een jaartje of 2 mijn PC ga upgraden.

Dus mijn budget strek ik uit tot 500 euro.
Het liefst zit ik natuurlijk nog altijd rond de 350 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
YPSUN schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:53:
In het begin dacht ik aan 350 euro.
Maar ik denk dat ik mijn budget ga vergroten.
Want ik wil hier zeg maar nog een aantal jaren mee, ook als ik na een jaartje of 2 mijn PC ga upgraden.

Dus mijn budget strek ik uit tot 500 euro.
Het liefst zit ik natuurlijk nog altijd rond de 350 euro :P
Ik weet niet of het mee gaat als je over 2 jaar je pc upgrade. Die graka blokjes passen waarschijnlijk niet op een nieuwe graka, en die chipset blokjes misschien ook niet. Voor die chipset dingen kan je misschien nog een nieuw montage plaatje maken ofzo. Cpu blok gaat meestal wel een tijd mee.

En om er voor te zorgen dat je wc setje tegelijk met je pc aan gaat. Gewoon je wc setje aan je voeding hangen, als die aan gaat geeft ie stroom aan je wc set en dan gaat die ook aan. En als je een 230v pompje hebt, kan je een relays gebruiken oid.
Zolang je het maar goed installeert lekt het niet. Als je een goede kwaliteit pushon hebt, en je gebruikt em op de goede manier gaat het niet lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
bassie schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:06:
Ik weet niet of het mee gaat als je over 2 jaar je pc upgrade. Die graka blokjes passen waarschijnlijk niet op een nieuwe graka, en die chipset blokjes misschien ook niet. Voor die chipset dingen kan je misschien nog een nieuw montage plaatje maken ofzo. Cpu blok gaat meestal wel een tijd mee.
Ik bedoel die radiatoren, resevoirs en pompen.
Dat de blocks niet meegaan, heb ik al meegerekend :)
En om er voor te zorgen dat je wc setje tegelijk met je pc aan gaat. Gewoon je wc setje aan je voeding hangen, als die aan gaat geeft ie stroom aan je wc set en dan gaat die ook aan. En als je een 230v pompje hebt, kan je een relays gebruiken oid.
Dat is dus een probleem, ik ga alle shit in een aparte kast bouwen, aangezien mijn huidige kast te klein is. Alles wordt dus extern.
Op mijn werk heb ik RMA kasten die ik kan gebruiken (inclusief voeding).
Dus vandaar de vraag :?
Wat is een relay??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Ik bedoelde een relais om een of andere duistere rede maakte ik er relays van.

Maar als je een 2e kast hebt met voeding moet je het anders doen, dan moet je de 2 voedingen aan elkaar linken zodat als de 1 aangaat de andere ook aan gaat. Zie dit schema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YPSUN schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:51:
Thnx voor de tips.

Ik ga nu even een mailtje sturen naar aquatuning.de voor een offerte!

Dus eigenlijk heb ik van alles 2 keer nodig?

Voorlopige lijstje Water spullen (merk alvast genoteerd, nog geen model gekozen):
2 x Radiator : Thermochill 360 (beter teveel dan te weinig) you followed my wise advice, that makes u wise as well :9
2 x Pomp : Laing of Eheim eheim dus
2 x Reservoir :Swifttek of .. yep
2 x Slangen set : Tygon 4 meter, heb je altijd genoeg

Blokken:
1 x CPU Block : ?!?!? dtek fusion
1 x MOBO set : EK Water Blocks ASUS Striker Set Acryl € 130,-
2 x 8800 Ultra Blocks : Zalman of EK, welke is beter? EK natuurlijk :P

Ohja, en dit ga ik allemaal in 1 oude kast bouwen :)
Moet dan nog even uitvogelen, hoe ik de "powerknop" ga doen, dat die kast met waterkoelprut tegelijk aangaat met mijn PC :? er is 1 eheim pomp volgens mij de 1046 die je samen met een soort ding kan kopen waar door hij samen met je pc aan en uit gaat (zoek naar het plaatje met een draadje naar een groen plaatje) ik moet zeggen dat ik het gewoon met zo'n uhm hoe heet dat? zon ding dat je van 1 stop contact naar meerdere gaat en daar ze bijden in gedaan en dan eerst dat meerdere ding aan en dan de pc, oftewel de el cheapo oplossing :+
en vergeet de ventilatoortjes niet, altijd worden papst of noctua aangeraden. maar ik gebruik zelf coolink fannetjes en ik hoor ze niet als ik mijn oor erbij houd, maar ik heb wel mooie temps met 4,2 overclock.

mss wil je dan wel een push pull systeem? hoor je ze denk ik al nog niet, maarja hier zijn de meningen verdeeld over

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eerder een laing fan...
Pak een D5 of een DDC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoezo een liang? kan je ook vragen waarom eheim? maarja eheim wordt meestal van gezegd dat ie stiller is, en liang kleiner en krachtiger. ik zou zeggen kies maar
ik heb nog even gekeken hoeveel het nou bij elkaar zou gaan kosten... zou ik toch maar even je budget bijstellen. maar met zon prijzenkaartje krijg je ook wel waar voor je geld

Afbeeldingslocatie: http://fotobewaren.nl/output/1194289966.jpg

ik had btw nog een leuk ideetje voor wat je mss kan doen voor de behuizing van je setje
dat je zeg maar 1 intake fan hebt (of meerdere) en dat de pomp zeg maar de airflow stopt zodat het wel door de rads heen moet (of je doet er een schotje tussen kan ook)
Afbeeldingslocatie: http://fotobewaren.nl/output/1194290621.jpg

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Ik heb een mailtje naar aquatuning.de gestuurd.
Ben benieuwd wat zij me gaan aanbieden :)

Eheim of Laing.. hmm.. Ik zou het niet weten.
Van Eheim weet ik wel dat het kwaliteit is, mijn pa is vijver/aquarium fanaat, die heeft hele dure Eheim pompen voor zijn hobby :)
(helaas mag ik er geen ervan gebruiken voor mijn PC :P)

@ Bassie
Die 2 voedingen linken is mij nog onduidelijk.
Moet ik dan extra "stroomdraadjes" kopen en dan daarmee de 2 voedingen met elkaar verbinden?
En bij de 2 voedingen dus bij elk 2 draadjes doorknippen en er 2 draadjes tussen "verbinden"?
Zo ja, kan ik dat dan gewoon veilig isoleren met tape?

@ Leip-o-Matic
Ik begrijp niks van die cheapass oplossing van jou hahaha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STEKKERDOOS HALLELUHA (of hoe je halle nog wat ook mag schrijven)
en daar zit zon uit en aan knop aan, je pc staat standaart uit maakt niet uit of hij stroom heeft of niet. maar je pomp gaat gewoon aan zodra hij stroom krijgt. dus zodra je dat ding aan zet KAN je pc pas aan en GAAT je pomp gegarandeert aan.
hopelijk is dat wat beter te begrijpen :P ik doe men best :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Leip-o-Matic, thnx voor je input!

Dat plaatje geeft me heel wat duidelijkheid aan wat ik precies moet bestellen en hoeveel ik kwijt ben.
Bedrag is opzich geen problemen, dan nog maar eventjes geduld en een tijdje langer werken :P
Ik geef liever wat meer uit en dat ik goed spul heb, ipv constant te upgraden etc. :)

Dat van stekkerdoos is idd een goed idee!!
Je kan in BIOS instellen dat je mobo aangaat, als die stroom krijgt.
Dan wordt die knop op mijn stekkerdoos de aan en uit knop van mijn PC + koeling :D

Scheelt me weer knippen in de bekabeling van mijn dure Coolermaster voeding! pfieuw!

@ die behuizing idee.
Goed idee! Zoiets had ik zelf ook al in gedachten.
De rads aan beide kanten, lucht naar buiten blazend :)

Ook had ik dit in mijn hoofd:
Ik haal de frontbezel van de kast.
Van de zijkant gezien:

Voeding -------------------------- 5.25 Bays
|| <--lucht-- || <--lucht-- | 5.25 bays
|| <--lucht-- || <--lucht-- | Reservoir
|| <--lucht-- || <--lucht-- | Pomp

|| is rad+fans

-- Ohja, welke water loop kan ik het beste doen?
Wat BTS voorstelde:
Waterloop 1: Pomp, 3x120 Rad, Cpu, Gpu1, Gpu2, Res
Waterloop 2: Pomp, 2x120 Rad, Mosfet1, Mosfet2, NB, SB, Res(microres)
Andere suggesties?
Want ik ga 2 x 3x120 Rad kopen, dan kan wellicht de waterloop anders?

[ Voor 12% gewijzigd door Akuma2000 op 05-11-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar weet je al wat je voorn loop gaat doen? Of dubbel loops?
Ik heb een voorstel.
Res > Pomp > Rad 1 > Cpu > Rad 2 > vga > vga
W8 je had natuurlijk ook nog die mobo set, haha

maar nog steeds ik zou alles in 1 loop doen, en steeds 1 rad voor je cpu en 1 rad voor je vga's, die chipsets zou ik na de cpu doen. zo hoef je ook maar 1 res te kopen en 1 pomp :P bespaart ook weer lekker

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
haha das waar.

Maar ik had ergens gelezen dat die MOBO set de "flow" flink remt en bij 2 rads een flinke pomp nodig had.
Geeft het dan nog genoeg "flow" en is die pomp dan nog voldoende denk je?

(dubbel loops = 2 pompen toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je toch die stekker doos dinges gaat doen kan je net zo goed de eheim 1250 nemen die heeft veel liter per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Wow, die is 1200 liter per uur!
Zoiets gebruikt mijn pa voor zijn vijver :P

Die lijkt me idd genoeg power te geven voor 1 loop.
Maar loopt de "flow" dan nog goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

YPSUN schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:54:
haha das waar.

Maar ik had ergens gelezen dat die MOBO set de "flow" flink remt en bij 2 rads een flinke pomp nodig had.
Geeft het dan nog genoeg "flow" en is die pomp dan nog voldoende denk je?

(dubbel loops = 2 pompen toch?)
Dubbelloops is dat je 2 losse sets hebt om het simpel te zeggen
Zo komt er geen warmtje van je mobo bij je cpu en graka waardoor die makkelijker koel te houden zijn.

Dus je hebt een setje voor je cpu en je graka.
En een setje voor je mobo.
En microres is een reservoirtje zien er wel mooi uit. Je hebt er zoveel en in zoveel vormen was slechts een voorbeeld

Je kan ook even uitzoeken welke pomp het krachtigst is en hier geld wel, de flow word bepaald door de kleinste opening.(heb ik dat goed O-))

@Leipo:
die tekening is inderdaad een goed iets :)
alleen als je 1 pomp hebt krijg je wel meer slang, want er loopt van je pomp naar je rad, die loopt naar je cpu, die naar je grakas, en dan weer trug naar rad2(hoop slang dus) en dan weer naar je mobo om dan weer terug te gaan naar res en weer te beginnen bij de pomp. :+

[ Voor 22% gewijzigd door BTS op 05-11-2007 22:15 ]

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Misschien is 2 pompjes dan toch beter?

Want die mobo set, heeft kleine gaatjes, waardoor de flow dus flink wordt belemmerd, ondanks de sterke pomp.

Voor de moboset dan een kleinere/goedkopere setje bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Dat zou inderdaad kunnen aangezien ze nooit zoveel hitte als die cpu en 2 grakas bij elkaar kunnen genereren.

dan ben je inderdaar ook goedkoper uit en zou je het bijvoorbeeld simpeler kunnen maken door voor je mobo(set) een alphacool station 1000w te nemen, die is sterk genoeg en aangezien die toch niet zoveel hitte moet verplaatsen kun je daar wel mee af, net als een kleiner rad (thermochill 2.120)
ook zou je eventueel met dat setje je geheugen ook nog kunnen koelen.

Ohja en aan 1 liter vloeistof heb je niet genoeg voor 2rads en zoveel blokjes enzo.

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Alphacool station 1000w is niet te vinden op aquatuning.de

Wel 2 andere (600):
http://www.aquatuning.de/index.php/cPath/27_227
Zijn deze ook goed? Superhandig dat die pomp + reservoir in 1 is :D
Wat is het verschil tussen die twee eigenlijk, afgezien de prijs :?

Wat ik me ook afvraag, is of een rad van 3x120 genoeg is voor de Q6600B3 en 2 Ultra's?
De B3 wordt gemakkelijk 60-70 graden bij load.
En de 2 Ultra's IEDER gemakkelijk 85 graden!

[ Voor 25% gewijzigd door Akuma2000 op 05-11-2007 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
YPSUN schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:42:
De B3 wordt gemakkelijk 60-70 graden bij load.
En de 2 Ultra's IEDER gemakkelijk 85 graden!
Zijn wel hele leuke getallen, maar dat zegt toch echt helemaal niks over de hitte die dat ding afgeeft. Temps zijn afhankelijk van zoveel factoren. Beter kan je met zon simpel stroom metertje kijken hoeveel je systeem gebruikt onder idle en load, dan nog hd's/dvd's en ~30% voor voedings efficentie eraf trekken dan weet je hoeveel je ongeveer weg moet werken.
YPSUN schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:40:
Dat van stekkerdoos is idd een goed idee!!
Je kan in BIOS instellen dat je mobo aangaat, als die stroom krijgt.
Dan wordt die knop op mijn stekkerdoos de aan en uit knop van mijn PC + koeling :D
Stekkerdoos lijkt mij niet echt fantastisch, altijd gekloot om je pc aan te zetten. Of je moet dat blok voor je pc leggen, maar dan heb je weer kans dat je dat zooi perongeluk uit zet.
Scheelt me weer knippen in de bekabeling van mijn dure Coolermaster voeding! pfieuw!
Je hoeft niet te knippen, coolermaster heeft er een special kabeltje voor. Die is volgens mij te koop bij de coolermaster store.
Waterloop 1: Pomp, 3x120 Rad, Cpu, Gpu1, Gpu2, Res
Waterloop 2: Pomp, 2x120 Rad, Mosfet1, Mosfet2, NB, SB, Res(microres)
Andere suggesties?
Want ik ga 2 x 3x120 Rad kopen, dan kan wellicht de waterloop anders?
Lijkt mij niet echt een slimme oplossing, de 3 zwaarste dingen (graka's en cpu) in een loop en de lichtere dingen in de andere. Ik zou het een beetje verdelen.

Pomp, rad, southbridge, Gpu1&Gpu 2, res
Pomp, rad, cpu, mosfets, nb, res

Zo verdeel je het een beetje over de 2 radiatoren.

En gooi gewoon wat 50%demiwater 50% koelvloeistof in je setup, simpele oplossing, werkt prima en kost niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over die pomp, je hebt aan 1200l/h meeeeer dan genoeg. Ik denk zelfs nog teveel. En als je alles in 1 loop doet zijn er ook 2 radiatoren die die loop koelen. Je moet het zelf weten of je twee keer een pomp en res aan schaft gelijk wel weer iets van 70 euro erbij. En over dat gekloot met de stekkerdoos... doe je het zelf? heb je ervaring mee? ik doe het elke dag, tja het kost je een halve seconde langer nou wat een ramp... en dat per ongeluk uitzetten, tja je moet niet dat ding voor je voeten leggen maar als je hem zoals ik half uitstekend achter je pc heb liggen dan gebeurt er niets. Ik heb het nou al een paar maanden zo nog geen 1 keer uit gegaan.

En als laatste, BTS waarom meer slang met 1 pomp :S
dat slaat volgens mij nergens op

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

@hierboven,

Oke dat zou dan wel meevallen.

Verder heb ik zelf die alphacool 600 stations, is handig maar zijn niet zo sterk als die losse eheims natuurlijk.

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Ik heb het ideetje van Leip-o-Matic iets verder uitgewerkt:

Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/8946/externalwatercoolingey1.jpg

Wat vinden jullie ervan en mis ik nog iets?

[ Voor 7% gewijzigd door Akuma2000 op 07-11-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Ik zit net te kijken met onderdelen op aquatuning.de.
Maar dat gaat je denk ik wel een hoop kosten.

Ik heb in het winkelmandje zitten:

D-Tek FuZion Universal 68,99 €
68,99 €*

EK Water Blocks EK-FC8800 GTX SLI ready 79,99 €
159,98 €*

EK Water Blocks ASUS Striker/P5B Del./P5N32-SLI Set Acryl 129,90 €
129,90 €*

Eheim 1250-790 230Volt Vollkeramiklagerung 64,99 €
1200l/h 2,00m 230V 129,98 €*

Thermochill PA120.3 Triple Radiator 93,99 €
187,98 €*

Schlauch ClearFlex60 19/13mm klar (1/2") 3,55 €
14,20 €*

13mm (1/2") Schlauchanschluss G1/4 mit O-Ring (High-Flow SLI) 2,19 €
8,76 €*

13mm (1/2") Schlauchanschluss G1/4 mit O-Ring (High-Flow) (EK) 1,99 €
15,92 €*

13mm (1/2'') Schlauchanschluss G3/8 mit O-Ring 1,99 €
15,92 €*

Axiallüfter 120mm Blacksilent XL2 6,99 €
98m³/h, 21dB 41,94 €*

Aerocool Streamliner, LED-Fan, Silver (14cm) 14,99 €
14,99 €*
Stop hier een stoffilter voor aangezien dit de enigste plek is waar het in principe naar binnenkan, hierdoor hou je gelijk de boel schoon

AT-Protect-Plus 1000ml 7,49 €
Fertiggemisch Farbe: pink
22,47 €*

Schlauchschelle 12 - 20mm Stahl verzinkt 0,80 €
20,80 €*

Swiftech MCRES-Micro AGB 19,99 €
39,98 €*

Zwischensumme: 871,81 €*

Nog iets vergeten? O-)

[ Voor 75% gewijzigd door BTS op 07-11-2007 13:14 ]

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Even een paar dingen uit de weg ruimen:

- Staar je niet blind op L/pu. Dat wordt heel snel minder met een paar componenten in de loop en vaak blijft er maar iets van 50l/[u over met een standaard pomp. Wat veel belangrijker is, is de opvoerhoogte oftewel de druk die erachter staat. Hoe hoger die is hoe sterker de pomp en hoe meer componenten. En dan kom je bij Laing. Die 1250 heeft een opvoerhoogte van 2m. Leuk maar de Laing DDC 1t (vrij standaard) heeft al 3.8m! Dat is dus bijna 2x zoveel. Deze zijn dus veel sterker. Ook zijn ze niet eens zo heel veel duurder en op 12volt verkrijgbaar. Ook grappig is dat je het toertental kan uitlezen.

- De volgorde van je loop maakt geen bal uit. Het water warmt zo weinig op dat de volgorde niet uitmaakt. Zorg dat je goed uitkomt met je slangen zonder knikken ed. Dat scheelt je veel meer.

Voor de rest ziet het er wel leuk uit hoewel ik denk dat het een ernstige overkill is. Ik houd er zelf wel van (met een 480 en 360 rad.) maar praktisch gezien is het niet nodig. In de toekomst wordt alles steeds kleiner gefrituurd dus er ontstaat steeds minder warmte of het wordt iig niet meer. Een deftige set kun je ook met een PA 120.3 koelen.

Ben benieuwd wat het wordt uiteindelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het qua overkill erg met TEAMIKKE eens, en het wordt door dubbel pomp en dubbel res nog eens veel duurder ook. Dus dat is dat, maar waarom doe je de powersupply in dat kastje? Voeding wordt best warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:20:
Dus dat is dat, maar waarom doe je de powersupply in dat kastje? Voeding wordt best warm.
Een voeding wordt warm omdat hij geen 100% efficientie heeft, dus een deel van de stroom die erin gaat word omgezet in warmte. Stel dat pompjes 15w per stuk zijn en fans 2 per stuk dan zit hij met 2 pompjes en 10fans op 50w, stel dat die voeding dan 50% efficientie heeft dan komt er maar 25w warmte van de voeding. Niet echt veel dus, van de radiatoren komt veel meer af.

@YPSUN

Denk je niet dat het beter is om iets meer intakes te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Het leek mij makkelijker om de stroomtoevoer apart te doen.
En ik dacht dat die 2 pompjes wel aardig stroom gebruikte.

Meer intakes kan natuurlijk altijd :)

Ik heb ook een topic aangemaakt op xtremesystems.org.
Daar hangen gasten rond met echt te gekke shit!!! XD

Enkele ervan geven ook erg nuttige info.
Zie:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=164702

Ik heb ook een offerte gekregen van freezinghardware.nl, graag jullie mening erover:
1x Watercool Heatkiller MB-Set Asus-1
1x Aqua-Computer cuplex XT DI - Socket 478 / 775
2x Aqua-Computer AquagraFX 8800GTX
14x Rechte inschroefverbinding 1/4" - 8x1
2x Rechte inschroefverbinding 1/8" - 8x1
1x Innovatek HPPS Plus 12V pomp
1x Waterreservoir voor Eheim 1046 / 1048 - kunststof - zwart
1x Black Ice GT Xtreme 240
1x Black Ice GT Stealth Lite 120
2x PVC slang 8 mm. (8x1) - 1 meter
1x Innovatek Protect - 1000 ml.
Bovenstaande set bestaat uit goed presterende waterblokken voor uw moederbord, de CPU en de beide grafische kaarten. Ook zijn alle slangaansluitingen inbegrepen voor de waterblokken. Verder is er een sterke 12V pomp van Innovatek + reservoir in de set opgenomen. Voor het koelen van het water is er gekozen voor 2 radiatoren van Black Ice, welke prima prestaties leveren.

Zij kiezen dus voor 1 loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat? Heb je nou alles veranderd :S of is dit wat ze bij freezing hardware aan je hebben voorgesteld?

Leip-o-Matic vind dit een beetje een prut setje ahum...

Wat die gasten op dat andere forum voorstellen is zo gek nog niet, ik denk dat je toch maar voor die Liang pompen moet gaan. Ik heb hem zelf niet gekocht omdat ik hoorde dat de Liang meer lawaai maakte, aangezien ik daar niemand over hoor zal het wel niet...

Las trouwens ook dat geld geen probleem was, dan zou ik idd voor een twee loops systeem gaan.
Ik heb trouwens een heel cool idee, weet niet of het bestaat, maar een reservoir met twee intakes en twee outtakes. Dan zou je alle twee de lopen door hetzelfde reservoir kunnen laten gaan :9~

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2007 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Dat heeft freezinghardware mij voorgesteld.

Ik heb al een mailtje terug gestuurd dat ik eigenlijk liever d-tek en thermochill etc. wil.

En het wordt idd een Laing.
Heb er wat reviews over gelezen en die zijn idd erg goed en vaak zelfs beter dan eheim!

Geld is wel een probleem hoor, moet er hard voor werken :P
Maar ik spaar liever wat langer door en dat ik dan gelijk goed spul koop!
Geduld is een schone zaak :)

Zo'n reservoir met dubbele intakes zou idd wel vet zijn!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Die set van FH is een compromis tussen prestatie en prijs. Dus het meeste prestatie voor een normaal bedrag. Als je er bij zou hebben gezet dat je er wat meer geld aan uit wil geven, dan zouden ze wss duurdere spullen hebben gebruikt. Ik zou overigens ook voor 1 loop kiezen met een leuke Laing.

Over reservoirs: De Aquatube ed. hebben 6 plaatsen voor koppelingen dus daarmee kun je dat soort geintjes uithalen.

[ Voor 16% gewijzigd door TEAMIKKE op 07-11-2007 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow een aquatube dus, dat zie er nu ik erzo over denk ook wel cool uit aan de voorkant van dat externe kastje. Maar waarom heb je nou toch voor FH gekozen? Of was dat alleen om te kijken wat hun voorstelde? Als je toch voor shops aan het kijken bent kan je net zo goed even bij BG computers ofzow langs wippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Ik kon geen andere shops in NL vinden die toegewijd zijn aan watercooling.

Ik heb nog geen niks besloten, dus ik wacht even af wat ze me kunnen aanbieden als ik specifieker ben met mijn eisen.

Uiteraard ga ik ook andere shops proberen als ik die vind.
De beste aanbod krijgt mijn akkoord.

Hebben jullie misschien een link naar die Reservoir van Aquatube?
Ik heb gegoogled, maar vind alleen de "normale" resevoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar...

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je had gelezen zochten we juist net naar een res met meerdere intakes...

Maar YPSUN er is niets mis met aquatuning hoor :) behalve dat het duits is... (moeilijker lezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Aquatuning reageert niet op mijn email :(

Maar heb je die link van die Aquatube met meerdere intakes?
Ik kan het echt niet vinden op google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Die had ik al gezien, maar ik dacht dat gewoon een normale reservoir was met 2 intakes:

Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer.de/images/products/at/at_titan_200.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met deze twee fotos is het beter te zien
Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/info_images/1042_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/info_images/1042_1.jpg

En dan nog een link naar het ding zelf

http://www.aquatuning.de/...gleichsbeh-lter-blau.html

Ik dacht eerst ook van: 'maar drie? huh?' maar toen zag ik de bovenkant :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Ah nu snap ik het.

Je kan alle 6 zeg maar los of vast draaien:)

Als ik er 4 gebruik, hou ik er 2 over, voor bijvullen en misschien een lichtje bijvoorbeeld toch?

Dat is wel vette shizzle!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

alleen moet je em wel tot de top toe volgooien anders neemt het water lucht mee in zijn val naar beneden

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeft niet tot de top hoor, het water moet alleen wel boven de fittingen zitten die het water weer de set in slepen. Lichtje kan bijv, wat je ook wel ziet zijn van die fill ports die de fitting zeg maar veel groter maken waardoor schenken makkelijker gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Ik denk dat ik mijn plan ga wijzigen.

De watercooling setup blijft ongeveer gelijk, maar ik ga geen externe setup meer bouwen.

Maar ik ga het volgende aanschaffen en daar alles in proppen:
http://www.mountainmods.c...r-coat-original-p-77.html

Of deze:

http://www.mountainmods.c...acrylic-panels-p-361.html

:D

Hier kan géén 2 keer 120.3 in.
Maar er kan wel 1 x 120.3 en nog een 120.2

Dus 2 loops intern is geen probleem met deze kasten! Geweldig!

Welke hardware zal ik dan aan de 120.2 rad aansluiten?

[ Voor 35% gewijzigd door Akuma2000 op 08-11-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnelijk kunnen daar echt wel 2 360 rads in, met één op de bodem. Maar er passen wel 3 240 rads in, één horizontaal aan de voorkant één verticaal aan de voorkant en nog een aan de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Ik ben nu aan het mailen met MM.
Ze komen met leuke ideeën moet ik zeggen!
(achja, zolang je ervoor betaald denken ze :P)

Vandaag btw mijn Striker Extreme binnen gekomen!
Joepiee!

Kan niet wachten om de hele set in elkaar te zetten!

Afbeeldingslocatie: http://www.ypsun.nl/images/ultimatepc/09-11-2007_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ypsun.nl/images/ultimatepc/09-11-2007_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ypsun.nl/images/ultimatepc/09-11-2007_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ypsun.nl/images/ultimatepc/09-11-2007_04.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Update!

Ik ben er uit.

Had eergisteren een MM case besteld :)

Het gaat 2 loops worden, met de volgende componenten:
Watercooling setup will be this:
- 2 x Thermochill 120.3
- 6 x YATE LOON 120mm Case Fan - D12SL-124B for rad's
- 1 x Zalman Multi Fan Speed Controller ZM-MFC1 (for the 6 fans on rad's)
- 2 x Laing DDC-1RT Plus (12V / 18W)
- 1 x D-Tek Fuzion
- 2 x EK-FC8800GTX
- 1 x EK Striker Extreme Set
- 2 x Swiftech MCRES-Micro AGB
- Slangen, aansluitingen en etc. laat ik aan de shop over die mijn offerte gaat aannemen.

Ik ga de volgende 2 loops doen:
Loop 1:
Pump > Rad 120.3 > CPU > NB > Mosfets1 > Mosfets2 > Res

Loop 2:
Pump > Rad 120.3 > VGA1 > VGA2 > SB > Res

Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Zeer netjes, en het gaat de boel zeker wel koel houden :)

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Ik hoop het :D

Kan niet wachten tot ik alles in elkaar kan zetten :D

Ik hoop dat ik zo een stuk stillere pc heb en voornamelijk een stuk snellere middels een hogere overclock.

Ook benieuwd welke shop me de beste prijs kan geven.
Heb een 3-4 tal shops gemailed voor een offerte.

Ben ik trouwens nog iets vergeten?

In de emails laat ik dit beslissen door de shop:
- Tubes: Tygon R3603 ???
- Fittings??
- Liquid: AT-Protect-UV-Blue???
- Thermal Paste (CPU, NB, SB, Mofsets, VGA)??
- Thermal pads: ??
- Protection NB, SB??
- Backplate Mosfets??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Thermale paste is gewoon AS 5, is tot nu toe het beste wat er op de markt is, tenminste een hoop zweren erbij :)

De fittings, je kan eigen voorkeur hebben aan screw, push on, of de normale fittings net wat je zelf fijn vindt

Tubes, ligt eraan wat voor een soort maat je fittingen zijn. dit kun je dus even op elkaar afstemmen.
Ook de kleur of bijvoorbeeld UV moet je zelf even uitkiezen inverband met smaakverschillen.

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Let wel even op bij het EK GPU waterblok.

Deze heb ik zelf ook (gedemonteerd op het moment)

Op de mijne zit een afwijking waardoor het contact tussen de cooler en de GPU niet goed is.
Bij mij zat er 3/4mm o.i.d tussen kun je wel opvullen met pasta maar het is niet echt een goede oplossing.

Het kan natuurlijk ook zijn dat het geheugen van mijn EVGA kaart iets hoger ligt of de GPU iets lager ligt.

Ook vindt ik de EK blokken niet helemaal goed afgewerkt.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
heb jij de GTX of de Ultra?

Ik heb iig veel reviews van gelezen, ze zijn allemaal positief erover, vandaar dat ik voor EK heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EK is het beste vga blok op de markt, dus de rest zal dan nog meer vern**kt zijn.
Maar over de slangen, zeg maar dat je Tygon wil en neem dan maar de 11/8 versie. Voor de rest zou ik fittingen nemen kost je meer tijd om het in elkaar te zetten maar de kans van lekken is dan ook minder. (jaja ik weet dat push on ook niet hoeft te lekken als het goed in elkaar is gezet...)
En voor het water... neem mss maar 3 liter ofzow, dan zit je wel goed. Btw als je uv water neemt vergeet dan de uv lampen niet ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 10:20

r.marijnissen

sapphire512mb

Persoonlijk vind ik die blokken voor je vga,s wat onzinnig.

Je kunt ze vaak niet overplaatsen bij een upgrade.
Ik koop liever een blok alleen voor de gpu.

Deze neem je mee naar elke vga en geheugen, daar zet je een paar koperen blokjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En... sommige mensen hebben er blijkbaar geld voor over he. En daarmee aardig wat mensen op dit forum. Ik heb het zelf trouwens ook niet maar dat is omdat ik het geld er niet voor heb, ik hem niet hoor en toch niet ga overclocken dus niet op temps hoef te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 07:21:
EK is het beste vga blok op de markt, dus de rest zal dan nog meer vern**kt zijn.
Maar over de slangen, zeg maar dat je Tygon wil en neem dan maar de 11/8 versie. Voor de rest zou ik fittingen nemen kost je meer tijd om het in elkaar te zetten maar de kans van lekken is dan ook minder. (jaja ik weet dat push on ook niet hoeft te lekken als het goed in elkaar is gezet...)
En voor het water... neem mss maar 3 liter ofzow, dan zit je wel goed. Btw als je uv water neemt vergeet dan de uv lampen niet ;)
DangerDenn is nog beter maar daar betaal je direct het dubbele voor :X Ziet er verder goed uit @ts! Ben het qua slangen ed. volledig met Leipo eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
De blokken voor de VGA is niet alleen voor de koeling, maar ook voor de geluidsreductie he.
Dat speelt natuurlijk ook een belangrijke rol bij waterkoeling.

Die Fans van de 8800 series, produceren namelijk een behoorlijk aantal decibels.

Een shop in de UK wilde me deze verkopen:
masterkleer 7/16
Ik heb gereplied dat ik persé Tygon wilde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Masterkleer is de goedkopere variant. Verder niks mis mee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7/16 :S dat is echt een maat waar ik nog nooit van heb gehoord... Die Britten toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

inches of feets? (kan natuurlijk niet he, word anders wel een mega slang 8) )

Maar is dat niet 3/8?

[ Voor 72% gewijzigd door BTS op 13-11-2007 16:18 ]

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol dat zou wel eens kunnen ja, moeten die zee buurtjes het weer anders doen hoor... zijn net Fransen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Nee ik had het fout je moet het namelijk zien als een breuk(?)
dus 7 16de en dan in inches..

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou je had het fout met feets :9 maar 7/16 en 3/8 liggen vrij dichtbij elkaar, maak er 6/16 van en je hebt precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Ja maar het zijn engelse maten, en op extreme systems praten ze er ook over, dus het bestaat iig wel gewoon alleen wat het in mm is :p

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
wuahaha ik zat er ook al mee te klooien!
Zal wel goed zijn, want inderdaad op xtremesystems gebruiken ze die ook veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Ik heb natuurlijk ook nog "gedistilleerd water" nodig!

Waar kan je gedistilleerd water kopen?
(in de buurt AH heb je het iig niet)

En hebben jullie je radiatoren en blocks ook eerst schoongemaakt voor gebruik?
Zo ja, met wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij aquatuning kan je hun water kopen, is wel uv kan je ook uv lampjes kopen altijd leuk. En nee ik heb mijn radiator niet eerst schoongemaakt, geeft alleen maar gore troep en sommige mensen krijgen er zelfs mindere temps mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Van binnen zit nog wel eens troep. Even doorspoelen kan dus geen kwaad. Dat water van Aquatuning ed. is wel duur :X Ik heb zelf wat bij de Kruidvat gehaald. €0.50 per liter. Daar een beetje Swiftech Heavy Duty spul door gegooid en het draait perfect :) Ook nog eens leuk UV-groen!

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/TEAMIKKE/Demission%20Verlichting/HPIM3205.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

€0,50.... o.O"
Kruidvat ik kom eraan, btw is die heavy duty ook uv blauw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik dacht het niet. Het is dit spul overigens:

Swiftech HydrX Coolant Anti-corrosi

Recommended for all Swiftech liquid cooled products - prohibits oxydation, formation of algea, and improves heat transfer.

Mix 1 bottle to 1l of purified water.

Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/11773.jpg

Kost iets van €5.50 per flesje. In mijn complete setup van 6 meter slang, 2 reservoirs, een 480. rad en 3 blokjes gaat slechts 1 liter Demi-water dus ook maar 1 flesje van dit spul. Valt goed te doen dus.
Het is gebaseerd op glycol. Dat smeert je pomp ook direct. Toen ik dit spul in de loop deed werden mijn DDC-1T's direct een stuk stiller dus wel een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Ik had ook gelezen dat je gedistilleerd water ook bij een autowinkel/garage kan halen.
Zal van de week wel even langs de kruidvat en de lokale autogarage gaan :)

Volgens mij is even doorspoelen wel de moeite waard hoor.
Want anders komt al die shit in de waterblocken toch?
Vooral die D-Tek Fuzion, die bestaat allemaal kleine pinnetjes, waar die rotzooi makkelijk in kan nesten.

@ Teammikke, thnx voor die swiftech coolant. Die ga ik op mijn boodschappenlijstje zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Even spoelen is goed idd. Bij de garage hebben ze het ongetwijfeld ook maar daar is het ongetwijfeld duurder. Ze gooien het daar ook in accu's ed. en dan heet het opeens: Accuvuller met 5x de gewone prijs :X Ik zou gewoon naar de goedkoopste-winkel-van-alles gaan. Goed genoeg.

Ik zou trouwens 2 of 3 van die flesjes nemen. Dan hoef je niet eerst weer zo'n flesje te bestellen als je de setup een keer verschoont of als het water er uit moet oid.
Pagina: 1 2 Laatste