Reg. datum: 10 februari 2007
www.highflow.nl
GoT Index » Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen » [waterkoeling] Externe, complete sets
www.highflow.nl
Leip-o-Matic wijzigde dit bericht 05-11-2007 17:11 (15%)
Highflow.nl
Push on is prachtig spul ! Ik gebruik het naar alle tevredenheid. Veel beter dan die lekkende ouderwetse verbindingen ..quote:Leip-o-Matic schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:05:
2 thermochill 360 rads
2 ek 8800 gtx blokken (let op EK) maar als je een wat mooiere wil kan je ook een ander nemen de prijs verschilt niet zoveel
dtek fusion
tygon slangen
en mee alstu geen push on met stomme klemmetjes... gewoon degelijke fittingen
laing of eheim pomp, liang is kleiner eheim is stiller kies maar
en noctua fans
swifttek resevoir. dan heb je een "leuk" setje![]()
en ik weet niet of iemand het al had gezegd, dit alles bij aquatuning.de kopen
heb net gekeken ongeveer 500 euro
YPSUN wijzigde dit bericht 05-11-2007 18:52 (15%)
BTS wijzigde dit bericht 05-11-2007 18:58 (10%)
www.highflow.nl
Ik weet niet of het mee gaat als je over 2 jaar je pc upgrade. Die graka blokjes passen waarschijnlijk niet op een nieuwe graka, en die chipset blokjes misschien ook niet. Voor die chipset dingen kan je misschien nog een nieuw montage plaatje maken ofzo. Cpu blok gaat meestal wel een tijd mee.quote:YPSUN schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:53:
In het begin dacht ik aan 350 euro.
Maar ik denk dat ik mijn budget ga vergroten.
Want ik wil hier zeg maar nog een aantal jaren mee, ook als ik na een jaartje of 2 mijn PC ga upgraden.
Dus mijn budget strek ik uit tot 500 euro.
Het liefst zit ik natuurlijk nog altijd rond de 350 euro
Zolang je het maar goed installeert lekt het niet. Als je een goede kwaliteit pushon hebt, en je gebruikt em op de goede manier gaat het niet lekken.quote:
Ik bedoel die radiatoren, resevoirs en pompen.quote:bassie schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:06:
Ik weet niet of het mee gaat als je over 2 jaar je pc upgrade. Die graka blokjes passen waarschijnlijk niet op een nieuwe graka, en die chipset blokjes misschien ook niet. Voor die chipset dingen kan je misschien nog een nieuw montage plaatje maken ofzo. Cpu blok gaat meestal wel een tijd mee.
Dat is dus een probleem, ik ga alle shit in een aparte kast bouwen, aangezien mijn huidige kast te klein is. Alles wordt dus extern.quote:En om er voor te zorgen dat je wc setje tegelijk met je pc aan gaat. Gewoon je wc setje aan je voeding hangen, als die aan gaat geeft ie stroom aan je wc set en dan gaat die ook aan. En als je een 230v pompje hebt, kan je een relays gebruiken oid.
en vergeet de ventilatoortjes niet, altijd worden papst of noctua aangeraden. maar ik gebruik zelf coolink fannetjes en ik hoor ze niet als ik mijn oor erbij houd, maar ik heb wel mooie temps met 4,2 overclock.quote:YPSUN schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:51:
Thnx voor de tips.
Ik ga nu even een mailtje sturen naar aquatuning.de voor een offerte!
Dus eigenlijk heb ik van alles 2 keer nodig?
Voorlopige lijstje Water spullen (merk alvast genoteerd, nog geen model gekozen):
2 x Radiator : Thermochill 360 (beter teveel dan te weinig) you followed my wise advice, that makes u wise as well![]()
2 x Pomp : Laing of Eheim eheim dus
2 x Reservoir :Swifttek of .. yep
2 x Slangen set : Tygon 4 meter, heb je altijd genoeg
Blokken:
1 x CPU Block : ?!?!? dtek fusion
1 x MOBO set : EK Water Blocks ASUS Striker Set Acryl ¤ 130,-
2 x 8800 Ultra Blocks : Zalman of EK, welke is beter? EK natuurlijk
Ohja, en dit ga ik allemaal in 1 oude kast bouwen
Moet dan nog even uitvogelen, hoe ik de "powerknop" ga doen, dat die kast met waterkoelprut tegelijk aangaat met mijn PCer is 1 eheim pomp volgens mij de 1046 die je samen met een soort ding kan kopen waar door hij samen met je pc aan en uit gaat (zoek naar het plaatje met een draadje naar een groen plaatje) ik moet zeggen dat ik het gewoon met zo'n uhm hoe heet dat? zon ding dat je van 1 stop contact naar meerdere gaat en daar ze bijden in gedaan en dan eerst dat meerdere ding aan en dan de pc, oftewel de el cheapo oplossing
![]()
Leip-o-Matic wijzigde dit bericht 05-11-2007 20:04 (20%)
Highflow.nl
Ik ben eerder een laing fan...quote:

Leip-o-Matic wijzigde dit bericht 05-11-2007 20:24 (78%)
Highflow.nl
Highflow.nl
YPSUN wijzigde dit bericht 05-11-2007 21:11 (12%)
Leip-o-Matic wijzigde dit bericht 05-11-2007 21:33 (50%)
Highflow.nl
Highflow.nl
Dubbelloops is dat je 2 losse sets hebt om het simpel te zeggenquote:YPSUN schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:54:
haha das waar.
Maar ik had ergens gelezen dat die MOBO set de "flow" flink remt en bij 2 rads een flinke pomp nodig had.
Geeft het dan nog genoeg "flow" en is die pomp dan nog voldoende denk je?
(dubbel loops = 2 pompen toch?)
BTS wijzigde dit bericht 05-11-2007 22:15 (22%)
www.highflow.nl
www.highflow.nl
YPSUN wijzigde dit bericht 05-11-2007 23:20 (25%)
Zijn wel hele leuke getallen, maar dat zegt toch echt helemaal niks over de hitte die dat ding afgeeft. Temps zijn afhankelijk van zoveel factoren. Beter kan je met zon simpel stroom metertje kijken hoeveel je systeem gebruikt onder idle en load, dan nog hd's/dvd's en ~30% voor voedings efficentie eraf trekken dan weet je hoeveel je ongeveer weg moet werken.quote:YPSUN schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:42:
De B3 wordt gemakkelijk 60-70 graden bij load.
En de 2 Ultra's IEDER gemakkelijk 85 graden!
Stekkerdoos lijkt mij niet echt fantastisch, altijd gekloot om je pc aan te zetten. Of je moet dat blok voor je pc leggen, maar dan heb je weer kans dat je dat zooi perongeluk uit zet.quote:YPSUN schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:40:
Dat van stekkerdoos is idd een goed idee!!
Je kan in BIOS instellen dat je mobo aangaat, als die stroom krijgt.
Dan wordt die knop op mijn stekkerdoos de aan en uit knop van mijn PC + koeling
Je hoeft niet te knippen, coolermaster heeft er een special kabeltje voor. Die is volgens mij te koop bij de coolermaster store.quote:Scheelt me weer knippen in de bekabeling van mijn dure Coolermaster voeding! pfieuw!
Lijkt mij niet echt een slimme oplossing, de 3 zwaarste dingen (graka's en cpu) in een loop en de lichtere dingen in de andere. Ik zou het een beetje verdelen.quote:Waterloop 1: Pomp, 3x120 Rad, Cpu, Gpu1, Gpu2, Res
Waterloop 2: Pomp, 2x120 Rad, Mosfet1, Mosfet2, NB, SB, Res(microres)
Andere suggesties?
Want ik ga 2 x 3x120 Rad kopen, dan kan wellicht de waterloop anders?
Leip-o-Matic wijzigde dit bericht 06-11-2007 07:28 (27%)
Highflow.nl
GoT Index » Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen » [waterkoeling] Externe, complete sets
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus