quote:
Pinin schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:42:
*Uit Pana-plasma topic*
# Ik vind het beeld via de dvd en HDD nogal korrelig (artefacts) Nu is dat wel beter na het instellen van JPEG op max. Maar kan dit beter? gaat via scart ivm geen hdmi op dvd/hdd
[...]
Ik ben niet zo heel erg op de hoogte van aansluitingen en resoluties en termen als i en p
- Als ik het mijn dvd aansluit op component, moet ik dan ook nog een scart naar tv doen?
- Moet er nog wat ingesteld worden qua resolutie enz.
- Schakelt de tv ook automatisch over naar component ingang, zoals bij scart.
Ik zag dat je een post van mij had gekopieerd. Wat ik vernomen heb is dat component heel handig is als je bv een versterker gebruikt, maar dat doe jij niet aan je topicstart te lezen.
Met een goede versterker kun je het beeld via gescheiden kanalen (component(en)) naar de versterker sturen en deze weer door naar de tv. Voordeel is maar 1 kabel van je versterker naar je tv en alle apparaten direct op je versterker. Een goede versterker heeft vaak een goede upscaler.
Maar zoals ik al zei, in jouw geval is het wellicht niet interessant als je dit niet hebt.
je vragen:
1. Als ik het mijn dvd aansluit op component, moet ik dan ook nog een scart naar tv doen?
component is puur beeld. je zou bv via audio uitgangen van je dvd speler direct naar je tv audio ingangen kunnen (rood-wit). Ik weet alleen niet. Ik zou het gewoon uittesten, want er kan niet veel ergs gebeuren op dit gebied.
2. Volgens mij ligt dit aan het bronmateriaal en de instelling op je dvd speler. Indien je niet veel kan instellen daar, dan zul je met bv een 'aspect' knop het gewenste formaat kiezen. Dus niet de resolutie maar het formaat.
3. Dit ligt volgens mij aan je tv. ik heb een Pana en daarbij kan ik gewoon het kanaal 'component' selecteren. Er zit dus op jouw tv ook een knop, AV, waarbij je een videokanaal kan selecteren.
Ik heb overigens al mijn audio via optische kabels en beeld via component zoveel mogelijk. Zal dit eens uittekenen.
ForayNL wijzigde dit bericht 13-11-2007 14:14 (6%)