HDMI-PCI kaartje voor pc

Pagina: 1
Acties:
  • 7.601 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-07 11:44
Weet iemand of er een PCI-insteekkaartje bestaat met enkel en alleen een HDMI-uitgang? Deze uitgang moet dan wel ook het (digitale) geluid meesturen! Dit ivm het aansluiten van de computer op een LCD-tv zonder een 2e videokaart in te bouwen en zonder extra kabel voor het geluid aan te hoeven schaffen.

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-07 16:11

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Indien de kaart een HDMI uitgang heeft, kan je het toch ook wel videokaart noemen? Ik denk dat er niets op de markt is wat aan je vraag voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:50
Onmogelijk, heel makkelijk. Net zoals dat er ook geen aparte tv-out kaarten bestaan om je normale desktop-beeld op je tv te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-07 10:42
Bonkdoos schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 01:40:
Weet iemand of er een PCI-insteekkaartje bestaat met enkel en alleen een HDMI-uitgang? Deze uitgang moet dan wel ook het (digitale) geluid meesturen! Dit ivm het aansluiten van de computer op een LCD-tv zonder een 2e videokaart in te bouwen en zonder extra kabel voor het geluid aan te hoeven schaffen.
ati heeft dit toch in een aantal lowbudget kaarten zitten van rond de 80,00 euries, zoek en zij zult vinden. Weet alleen niet of dit ook voor pci is.

En wat maakt het uit als er toevallig ook een dvi uitgang opzit, dan gebruik je die toch lekker niet :+ Mijn moederbord heeft ook een LPT poort die gebruikt toch ook ongeveer niemand meer, daarmom laat ik hem toch zeker niet links liggen 8)

[ Voor 2% gewijzigd door thefox154 op 18-10-2007 08:18 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 12:13

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik geloof dat AMD/ATi met de HD2xxx serie ook nog een PCI variant op de roadmap heeft of had staan. Met name de HD2400Pro zou er volgens mij ook in een PCI variant verschijnen. Als je naar de PCI-E en AGP tegenhangers kijkt dan heb je een kaartje voor rond de €50 welke prima HD 1080P afspeeld, dit zou bijvoorbeeld nog mogelijk moeten zijn op basis van een Athlon XP 2600+.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Het mag best een AGP-kaart zijn, maar mijn huidige videokaart (Ati Radeon 9600) is ook AGP en die zal er dan uit moeten. Op zich geen probleem aangezien die dik overtroffen zal worden door een 'el cheapo' card, maar dan moeten er dus minimaal 2 dvi-uitgangen (die op verschillende resoluties tegelijk gezet kunnen worden) opzitten of een dvi en een HDMI. Maar wordt het geluid dan ook doorgevoerd? Of zit ik echt aan een 2e kabel ernaast vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:55

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v486/Nijmegen/rv670_1.jpg
Heeft die nieuwe HD3000 van ATi dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-08 18:56

Mojo

The Power Within

Een 2600 Pro AGP kan dat allemaal voor je doen!

1x HDMI out (DVI met omzetplugje) en 1x DVI
Gewoon 2 outputs tegelijk dus.
HDMI + geluid support

En een hd2600 pro is een stuk sneller dan een 9600

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Mojo schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 23:42:
Een 2600 Pro AGP kan dat allemaal voor je doen!

1x HDMI out (DVI met omzetplugje) en 1x DVI
Gewoon 2 outputs tegelijk dus.
HDMI + geluid support

En een hd2600 pro is een stuk sneller dan een 9600
Met 84 euro ook nog eens aantrekkelijk geprijs. Echter, dat HDMI+geluid support wat je zegt snap ik niet helemaal. Het zijn 2 DVI-uitgangen, waarvan ik er 1 kan voorzien van een verloopplugjes, maar dan zit er volgens mij nog geen geluid bij?! :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Ik snap het ook niet helemaal. Steeds meer videokaarten noemen zich een HDMI videokaart terwijl er puur twee DVI uitgangen op zitten. Wat het zoeken van deze kaarten ook lekker makkelijk maakt :(

Via DVI komt er toch geen audio uit?!
De laatste echte videokaarten met HDMI uitgang zijn alweer een jaar oud bijna. Waarom komen er niet steeds meer met HDMI uitgang?

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Zyphrax schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 14:34:
Ik snap het ook niet helemaal. Steeds meer videokaarten noemen zich een HDMI videokaart terwijl er puur twee DVI uitgangen op zitten. Wat het zoeken van deze kaarten ook lekker makkelijk maakt :(

Via DVI komt er toch geen audio uit?!
De laatste echte videokaarten met HDMI uitgang zijn alweer een jaar oud bijna. Waarom komen er niet steeds meer met HDMI uitgang?
Er komt wel degelijk geluid uit. je moet namelijk ook audiodrivers installeren. Blijkbaar kan je DVI-poort dat toch doorgeven. De kaarten die zich HDMI ready noemen, hebben dus een DVI -> HDMI converter bij de kaart zitten. Er komen er wel steeds meer met HDMI uitgang, want ze hebben het bijna allemaal tegenwoordig.

Het komt er met de huidige kaarten gewoon op neer dat je zowel HDMI, DVI en VGA schermen op je DVI poort kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Bedankt voor de uitleg.

Gebruiken alleen de nieuwe Radeon kaarten dit systeem of doen de GeForce kaarten hier ook aan?
Helaas zie ik er nog erg weinig met directe HDMI aansluiting. Ik last dat 2x DVI gewoonweg populairder is en met 1xDVI en 1xHDMI dan niet gemakkelijk mogelijk.

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:56

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Er bestaan nu ook Sapphire HD2600XT kaarten met onboard HDMI aansluiting (ze liggen bij de Mycom iig al, staan nog neit op de website). Maar die converter pluggen geven idd Digitale Audio door, indien de drivers gewoon geinstalleerd zijn. Dit kan alleen met die specifieke ATI kaarten.
Volgens mij ondersteund de hele ATI HD serie HDMI audio.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

BiG-GuY schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:59:
Er bestaan nu ook Sapphire HD2600XT kaarten met onboard HDMI aansluiting (ze liggen bij de Mycom iig al, staan nog neit op de website). Maar die converter pluggen geven idd Digitale Audio door, indien de drivers gewoon geinstalleerd zijn. Dit kan alleen met die specifieke ATI kaarten.
Volgens mij ondersteund de hele ATI HD serie HDMI audio.
Dat klopt idd. dat doet de hele serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wil mijn pc op de beamer met HDMI aansluiten. Ik heb geen PCI-E op het moedrbord en ben dus op zoek naar een PCI kaartje met HDMI want PCI-E kan niet in PCI slot, toch?

Mijn AGP slot is bezet door een videokaart voor gaming. Ik hoop dus met een extra pci videokaartje voor een paar tientjes klaar te zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 15:50 . Reden: meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-08 18:56

Mojo

The Power Within

Zie mijn reply hierboven, dekt nog steeds de inhoud van je vraag. :)

Neem desnoods een nieuwere versie.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:47:
Zie mijn reply hierboven, dekt nog steeds de inhoud van je vraag. :)

Neem desnoods een nieuwere versie.
Bedankt voor je reactie, weet niet of ik je goed begrepen heb,,,, O-)

De 2600 pro dat is toch een AGP kaart?...die wil ik nu net niet vervangen. Ik kan geen PCI kaart vinden van de 2600 Pro, behalve dan de PCI-E maar die past niet

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:26:
[...]

Bedankt voor je reactie, weet niet of ik je goed begrepen heb,,,, O-)

De 2600 pro dat is toch een AGP kaart?...die wil ik nu net niet vervangen. Ik kan geen PCI kaart vinden van de 2600 Pro, behalve dan de PCI-E maar die past niet
wat heb je er nu in zitten dan? Een kaart met een DVI uitgang is voldoende (een extra dvi uitgang...)

als je nu een AGP systeem hebt, is de kans namelijk groot dat je systeem geen 1080P kan afspelen. En mocht je je huidige AGP kaart willen vervangen dan is de kans groot dat een HD2600Pro geen slecht idee is. Die is waarschijnlijk sneller dan degene die je er nu in hebt hangen.

edit: tip:
pricewatch --> videokaarten --> interface bekijken. Als daar PCI staat is het goed. AGP / PCI-E niet ;)

bijvoorbeeld deze kaart:
pricewatch: Club3D HD 2400 PRO PCI

edit 2:
Zelfs dit is al voldoende.
pricewatch: Club3D 6200 PCI 256MB
Zoek dus naar de goedkoopste kaart met PCI interface en DVI uitgang. En niet vergeten een DVI --> HDMI dongel te kopen.

[ Voor 49% gewijzigd door M2M op 23-03-2009 20:35 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) het originele topic was hier al niet zo denderend qua eigen inzet
2) oude topics hoor je alleen te schoppen als je voor anderen nuttige info hebt, niet met een eigen vraag
3) mbt de eigen vraag, we verwachten op GoT dat je zelf doet wat je kunt om een antwoord te vinden voor je hier om hulp vraagt, en dat als je er niet uitkomt je volledig bent over waar je zelf gezocht hebt, op welke zoektermen, wat je toen vond en wat dan na het lezen daarvan exact onduidelijk was. Dat meld je geen van allen.

Zie ook:
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.