Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] ASUS EEE PC

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Vanuit Californië
Reg. datum: 07 augustus 2001

quote:
Setambre schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:03:
Ben erg benieuwd naar de EEE

Ik zit te overwegen om de EEE in grote hoeveelheden te importeren vanuit China of de US. Gezien de grote animo hier :)
Geld scheelt het niet: http://en.wikipedia.org/wiki/Law_of_one_price

En qua snelheid doet de boot vanuit China er 3 weken over. Tegen de tijd dat je alle bestellingen, belastingen, etc rond hebt is dat ding hier al uit voor dezelfde prijs. Met handigere garantie etc.

Die Wiki link zou mogen worden opgenomen in de startpost. Dit soort ideeen blijven maar terug komen, en het heeft geen zin. :)

Mijn (soms USA) schrijfsels: www.incoffeewetrust.com.

Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:
Niek1616 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:31:
[...]

Geld scheelt het niet: http://en.wikipedia.org/wiki/Law_of_one_price

En qua snelheid doet de boot vanuit China er 3 weken over. Tegen de tijd dat je alle bestellingen, belastingen, etc rond hebt is dat ding hier al uit voor dezelfde prijs. Met handigere garantie etc.

Die Wiki link zou mogen worden opgenomen in de startpost. Dit soort ideeen blijven maar terug komen, en het heeft geen zin. :)
Toch snap ik hem blijkbaar niet. De 8G gaat in Amerika 399 dollar kosten. In Nederland waarschijnlijk dus 399 euro. De omgerekende prijs van dollars naar euro, inclusief 19% BTW is 333 euro. Met een lage shipping-rate zou dit toch goedkoper moeten zijn? Shipping vanuit Amerika zal op zijn hoogst 20 euro extra zijn, als je dan toch een grote lading heen stuurt.

roydejong.nl

even het tv-out kabeltje linkie!

http://cgi.ebay.com/VGA-C...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

zou het daar direct mee lukken?

bla?

Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB |
4096MB PC6400 - 800MHz - CL 4.5 | 320GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x64 :-)

Vanuit Californië

quote:
Geqxon schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:35:
[...]

Toch snap ik hem blijkbaar niet. De 8G gaat in Amerika 399 dollar kosten. In Nederland waarschijnlijk dus 399 euro. De omgerekende prijs van dollars naar euro, inclusief 19% BTW is 333 euro. Met een lage shipping-rate zou dit toch goedkoper moeten zijn? Shipping vanuit Amerika zal op zijn hoogst 20 euro extra zijn, als je dan toch een grote lading heen stuurt.
Amerikaanse prijzen worden altijd zonder btw weergegeven. Dus dat komt er nog bij. (7% ongeveer, afh van de staat)

Verder werkt het heel simpel. (De law of one price). Als wij hier een mogelijkheid zien om winst te maken (of geld te besparen als we alleen aan onszelf verkopen) dan ziet bijvoorbeeld Dixons (of willekeurig ander bedrijf) die mogelijkheid ook. Zij zullen dan dus ook massaal importeren (want er kan geld worden verdiend) en voor dezelfde prijs aanbieden als waar "wij" hem voor kunnen krijgen. Je concurreert elkaar dus terug naar wat men noemt "de marginale prijs", namelijk precies daar waarvoor "het nog uit kan".

Het is dus niet zo dat Asus een prijs dicteert. Er is vrije markt en handel en al heel snel zal de prijs in de gehele wereld gelijk zijn. (ex belastingen en transportkosten die per land verschillen)

Dit gaat echter niet op bij bijvoorbeeld de Playstation 3 die eerst nog niet in Europa mocht worden verkocht. Of voor Panama Jack of Hilfiger schoenen waarbij de fabrikant de winkelprijzen bepaalt, en winkels mogen niet stunten. Als je dan nog importeert scheelt het wel geld, maar dat is illegaal.

Is het een beetje duidelijk?

edit: in het geval van jouw berekening komt het er dus op neer dat die 399 euro in NL waarschijnlijk niet zal kloppen. Je kan er dus vanuit gaan dat hij 333 euro zal gaan kosten ex shipping. In de Nederlandse winkel.
Allicht kan het wel enkele weken duren voordat de prijs wat daalt, maar daar zul je niet "tegenop kunnen importeren".

Niek1616 wijzigde dit bericht 22-10-2007 14:54 (9%)

roydejong.nl

dus nu moet ik allemaal breedbeeld boeken aanschaffen :+

bla?

Genetics is the Key

quote:
Niek1616 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:31:
Dit soort ideeen blijven maar terug komen, en het heeft geen zin. :)
Ik wil eerst zien wat voor prijs Setambre ons kan geven, voordat ik ga bepalen of het geen zin heeft ;)
En die drie weken schatting kan wat genuanceerder: de kans is groot dat we nog tot december/januari moeten wachten voor echte beschikbaarheid. Als de poging van Setambre echt serieus is, dan is de "stoomboot uit china" hier al aangekomen voordat de pakjesboot vertrokken is <+:)

Mnemosyne X58
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Vanuit Californië

quote:
XanderDrake schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:28:
[...]

Ik wil eerst zien wat voor prijs Setambre ons kan geven, voordat ik ga bepalen of het geen zin heeft ;)
En die drie weken schatting kan wat genuanceerder: de kans is groot dat we nog tot december/januari moeten wachten voor echte beschikbaarheid. Als de poging van Setambre echt serieus is, dan is de "stoomboot uit china" hier al aangekomen voordat de pakjesboot vertrokken is <+:)
Tja, het is niet mijn mening ofzo, het zijn bewezen marktprincipes. Het enige voordeel wat ik mij kan voorstellen is de tijdswinst. Maar of dat opweegt tegen de nadelen...

Zijn er voorbeelden van geslaagde inkoopacties met vergelijkbare producten? (Dwz, ook in NL verwacht verkrijgbaar, en in deze prijscategorie?)

Genetics is the Key

quote:
Niek1616 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:34:
Zijn er voorbeelden van geslaagde inkoopacties met vergelijkbare producten? (Dwz, ook in NL verwacht verkrijgbaar, en in deze prijscategorie?)
Jazeker, dit is het levende bewijs http://www.rcvliegshop.eu/
De persoon achter deze webshop was 2 jaar geleden actief op inkoopactie.nl. Hij importeerde deze heli's vanuit China, terwijl winkels zoals Conrad en andere dat ook deden. Maar iedereen kocht bij hem, vanwege de lage prijs! Daardoor is hij voor zichzelf begonnen, met succes!

Mnemosyne X58

Vanuit Californië

quote:
XanderDrake schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:39:
[...]

Jazeker, dit is het levende bewijs http://www.rcvliegshop.eu/
De persoon achter deze webshop was 2 jaar geleden actief op inkoopactie.nl. Hij importeerde deze heli's vanuit China, terwijl winkels zoals Conrad en andere dat ook deden. Maar iedereen kocht bij hem, vanwege de lage prijs! Daardoor is hij voor zichzelf begonnen, met succes!
Ik denk niet dat je die vergelijking zo maar kunt maken. De markt voor vliegende heli's is nog geen promille zo groot als die voor laptops. En Conrad is ook geen match vergeleken met de 200 computerzaken die in de pricewatch allemaal zullen vechten om de eeepc aan te kunnen bieden voor de laagste prijs.

Vliegende RC heli's lijkt mij een marktniche zonder grote spelers. (en daarmee dus zonder hoge concurrentie)

Reg. datum: 07 oktober 2002

Bij import vanuit de US hoef je meestal geen locale tax te betalen.
Even opletten of er niet een extra NL belastingheffing bovenop de BTW zit (is voor sommige producten het geval, ik dacht voor dit soort dingen niet.

Je moet dan wel een verloop stekkertje US->NL hebben voor de spanning.
En het ding wat ik gekocht heb had een voeding van 100-240 v, maar ik heb in de US ook wel eens iets gekocht waar alleen een 110 v power supply bij zat.

In principe kan het wel wat goedkoper dan een winkel als b.v. Dixons. Per slot van rekening moet meneer Dixons ook winkelhuur betalen en wil die er ook nog wat aan verdienen. Het gaat er dus om om een goede en goedkope bron te hebben.
Daarom is ebay soms ook wat goedkoper als een locale winkel (ze moeten wel want als het veel duurder is koopt natuurlijk niemand via ebay).

Overigens weet ik niet of import uit china goedkoper is. Asus is een Taiwanees bedrijf en zal wel lokaal fabriceren.

verder nog dit:
[quote]
Of voor Panama Jack of Hilfiger schoenen waarbij de fabrikant de winkelprijzen bepaalt, en winkels mogen niet stunten. Als je dan nog importeert scheelt het wel geld, maar dat is illegaal
[\quote]

Dat laatste is niet waar. Wat je dan doet heet grijze import. In het algemeen vinden leveranciers dat niet leuk, maar het is zeker niet verboden.
Wat niet mag is uit pakweg China een paar Hilfiger look-alike's meenemen. Dat is wel illegaal, en dan kun je mot met de douane krijgen.

Succes ermee!

quote:
Niet zeker, maar voor een paar dollar weet je het.
Er staat wel een opmerking bij:
"It will work with VGA cards that has TV-Out function capability through the VGA connector. Check your Video Card manual or manufacturer to make sure that your VGA card has TV-Out function capability."

Dat betekent denk ik dat je video kaart dus ook composite video uit moet sturen.

Genetics is the Key

quote:
effem schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:28:
Niet zeker, maar voor een paar dollar weet je het.
Er staat wel een opmerking bij:
"It will work with VGA cards that has TV-Out function capability through the VGA connector. Check your Video Card manual or manufacturer to make sure that your VGA card has TV-Out function capability."

Dat betekent denk ik dat je video kaart dus ook composite video uit moet sturen.
Er zijn maar een paar low-profile VGA kaartjes die op die manier het s-video signaal doorsturen.
Niemand heeft ooit vermeldt dat de EEE PC tv-out ondersteund. Je moet een converter apparaat hebben om dat de doen.
Dit gaat niet werken.

Mnemosyne X58

Vanuit Californië

quote:
effem schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:25:

verder nog dit:
[quote]
Of voor Panama Jack of Hilfiger schoenen waarbij de fabrikant de winkelprijzen bepaalt, en winkels mogen niet stunten. Als je dan nog importeert scheelt het wel geld, maar dat is illegaal
[\quote]

Dat laatste is niet waar. Wat je dan doet heet grijze import. In het algemeen vinden leveranciers dat niet leuk, maar het is zeker niet verboden.
Je hebt gelijk. Fabrikanten kunnen je niet verbieden hun producten door te verkopen. Echter, er zijn voorbeelden van schoenenwinkels (ik ken er 1) die na een prijs stunt geen nieuwe schoenen van P.Jack geleverd kreeg.
En volgens mij was het ook zo dat Playstation (of Nintendo?) Nederlandse winkels waarschuwde niet te importeren. Je kan er dan dus wel degelijk gelazer mee krijgen. (bijvoorbeeld een boycot van dat merk) Maar dat is niet zo'n probleem voor 1malige inkoopacties.

En ja, Dixons heeft een winkelpand te betalen etc, dat is een andere discussie. Maar laten we dan online pc zaken als voorbeeld nemen, voor het gemak.

Maargoed, ik blijf erbij: ik moet het eerste succesverhaal nog zien. Met de volgende variabelen (die allemaal op gaan voor de EEEPC):

- Grote markt (geen nicheproduct)
- Deze prijscategorie (voor 50cent kabeltjes of Ferrari's gelden andere regels)
- (Binnenkort) ook beschikbaar in NL voor het grote publiek.

Met die voorwaarden zal de import winst gegarandeerd minimaal zijn. Alleen de tijdswinst loont wellicht de moeite.

Mijn tip: wacht af, of neem er zelf eentje mee uit het buitenland en begin pas een inkoopactie zodra blijkt dat de levering heel lang gaat duren of uperhaupt niet doorgaat.

quote:
Heb deze vraag even op eeeuser gesteld.
Kort antwoord: NEE
Langer antwoord: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=574

Btw ik heb op de eeeuser wiki wat cat /proc info gezet:
http://wiki.eeeuser.com/osinfo

2.6.21 kernel.

Yippie.

Mijn eee is engelstalig. Was een eitje.
Stappen (zoals gevonden op eeeuser):

i'm posting this from my en_US EEE!!! To change it follow these steps:
1) Open file manager (thanks fareast). Second tab. Folder with a blue man in front.
2) Ctrl T
3) type this in 'sudo /usr/bin/oowriter /etc/default/locale &'
4) change file to say 'LANG=en_US.UTF-8'
5) Reboot.

Ipv de eerste twee stappen kun je ook ctrl-alt-T typen (en je mag natuurlijk ook vi gebruiken ipv oowriter)

Reg. datum: 12 oktober 2001

Effem, bedankt voor alle tips, trucks en informatie die je hier post!

roydejong.nl

Het kabeltje heb ik al liggen, had hem voor mijn eigen d620 laptop, maar dat werkte ook niet. Terwijl via het docking station wel tv-out mogelijk is. Toch ook best vreemd.

Maar ja, wie het wil proberen, ik heb dus al zo'n kabeltje!

bla?

LianLi Fanclub
Reg. datum: 04 juli 2003

Drivers downloaden van de Asus support site is echt een regelrechte ramp; is er een andere locatie waar de XP drivers voor de EEE gemirrored staan? Ik ben nu bezig met een nLite ISO welke ik via het netwerk wil overzetten (Acronis SnapDeploy), moet alleen nog de drivers integreren en dan heb ik een volledig functionerende XP voor de EEE. Ondersteunt de 701 booten via LAN?

V350!

Reg. datum: 23 juni 2003

Ok, omdat het scherm $13 duurder is wordt ie geen $199 maar $300. Is logisch.
http://www.digitimes.com/news/a20071022PD205.html
quote:
effem schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:49:
Ik ben een uur of wat geleden er in geslaagd zo'n ding op de kop te tikken.
Ik was toevallig in Taiwan, en heb de zondag gebruikt om te shoppen.
Op de eerste twee plaatsen was ie uitverkocht, op de derde plaats was het bingo.
NT$ 11655 (omgerekend eur 250) en ik was de gelukkige eigenaar.
In NL komt daar dan vast nog zo'n 50 euro bij aan shipping en BTW.
This post is worthless without pics ;)

davidgilmour wijzigde dit bericht 22-10-2007 22:15 (66%)

Reg. datum: 23 juni 2003

dubbelpost.

davidgilmour wijzigde dit bericht 22-10-2007 22:14 (96%)

Reg. datum: 20 februari 2000

ja idd, post eens wat plaatjes. Liefst véél en details :P En wat screenshots van het OS (bijv. met GoT in beeld ;) en control paneltjes e.d.).
Genetics is the Key

quote:
davidgilmour schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:10:
Jep, ik voel me wat genaait wat dat betreft...

Mnemosyne X58

Vanuit Californië

quote:
davidgilmour schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:10:
Nee tuurlijk niet. Asus verkoopt dat ding voor een zo hoog mogelijke prijs aan zoveel mogelijk klanten. Wat de fabricage kosten zijn maakt geen reet uit. (Tenzij ze hoger worden dan de prijs die men er voor over heeft, zodat Asus verlies draait, dan stoppen ze er gewoon mee.)

Dit is gewoon slimme marketing. Eerst 199 dollar beloven, iedereen wordt heel nieuwsgierig, leest zich in, weet precies wat hij er mee wil, en heeft er daarna ook nog wel 300 voor over. Dat werkt veel beter dan met 300 beginnen, dat schrikt genoeg mensen af die er niet eens naar kijken.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: