Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] ASUS EEE PC

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Leerkracht in opleiding
Reg. datum: 12 januari 2007

aangezien dit een dingetje wordt om mee naar het strand te nemen, in de trein, buiten, etc neem ik de witte :D Die wordt toch minder warm van de zon :P

Reg. datum: 23 juni 2003

quote:
Denniswerf schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:16:
aangezien dit een dingetje wordt om mee naar het strand te nemen, in de trein, buiten, etc neem ik de witte :D Die wordt toch minder warm van de zon :P
Snap niet dat ze geen zilveren uitbrengen. Apple MacBook pro killer :)

Reg. datum: 22 januari 2001

quote:
Wezep007 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:03:
Doe dan een aktie op samenkopen, dan is ie nog goedkoper :D

Count me in :)
Ik ben ook erg voor een samenkopen actie!

Atheism is a non-prophet organization.

chown -R us ./base
Reg. datum: 10 januari 2007

Ik doe mee in ieder geval! :)

Reg. datum: 29 juli 2004

Het is moeilijk een keuze te maken tussen de Asus (EEE) en de PB (XS).

Voordeel Asus:
- Snel opstarten
- Prijs
- Uiterlijk (persoonlijk)

Voordeel PB:
- Voldoende geheugen
- Goed scherm (nieuwe generatie?)
- Windows OS

Voordeel van beiden niet bekend:
- Weinig lawaai (van ventilator)
- Snelheid
- Degelijkheid
- Service en geen dure helpdesk

De Asus lijkt me niet verkeerd echter om het een beetje compleet te maken wordt hij bijna net zo duur als de PB. Alleen Windows toevoegen kost al 90,-. Ik vind het jammer/vreemd dat de Asus standaard geen Windows bevat (op de UMPC moet ik namelijk alles kunnen draaien wat nu ook op mijn huidige laptop kan, Linux lijkt me een OS systeem waarop niet alles kan met alle conversieproblemen vandien). De 'goedkope' prijs van de Asus is hierdoor wel te verklaren.

Enfin, nog iemand die kan adviseren waarom ik toch voor de PB i.p.v. de Asus moet kiezen of Asus i.p.v. de PB?

JS

Reg. datum: 20 februari 2000

ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de cpu van de asus zich in de praktijk verhoudt tot die van de PB... De VIA cpu heeft een hogere kloksnelheid, maar dat zegt tegenwoordig ook maar weinig.
Reg. datum: 12 oktober 2001

Ik zie niet waarom iedereen bij de PB XS20 Windows er als argument bij pakt? Xandros is voor een grootafnemer als Asus of Packerd Bell even duur als Windows XP Home, het enige wat de Packerd Bell duurder maakt is de processor. En is dat de paar honderd euro meer nou echt waard?

KleineLaptops.nl

die PB XS is lelijk en Asus ziet er toch wat gelikter uit vind ik. Verder levert ASUS wat mijn ervaring betreft toch betere kwaliteit laptops, niet dat er opzich wat mis mee is maar Packard Bell maar ik vind het een beetje zo'n keten merk, verkrijgbaar bij dixons, it's, expert e.d. die vaak toch net iets te duur zijn voor wat ze leveren.

Bovendien denk ik (geen benchmark resultaten gezien, maar afgaand op wat ik weet) denk ik dat de dothan 900Mhz core beter presteerd maar ook meer stroom verbruikt dan de VIA 1,2Ghz die over het algemeen toch echt geoptimaliseerd zijn voor zuinigheid en niet voor prestatie. Maar wellicht dat andere je hier meer over kunnen vertellen.

Ik zou voor de ASUS gaan, mits hij binnen afzienbare tijd leverbaar is en de prijs in Nederland niet hoger word. De G8 moet echt niet meer dan 300 euro gaan kosten want dan schiet hij weer echt zijn doel voorbij vind ik.

::EDIT:: windows erop vind ik ook een gaar argument :P het eerste wat ik doe (mocht ik ooit nog eens pc in een winkel gaan kopen) is alles eraf gooien wat erop staat en mijn eigen clean install OS erop zetten, van al die bloatware word ik echt ziek

StraightOn.NL wijzigde dit bericht 20-10-2007 15:44 (12%)

DPC team Loli Squad (WCG)
Reg. datum: 06 oktober 2005

ik doe ook mee aan een inkoopactie/samenkopen :D
quote:
CLB schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 01:27:
[...]

En de aard van de echte Nederlanders komt weer is naar boven ;)
Het hele doel van deze laptop was toch dat 'ie goedkoop was :+

Marantz SR4300 | Marantz CD53 | Wharfedale Valdus 400 (x2) | AKG K701

Dune2 0wnz j00!
Reg. datum: 03 juli 2002

[noob mode] Hoe werkt dat inkoopactie/samenkopen eigenlijk? Kan je dan omdat je een groot aantal koopt een lagere prijs vragen? of is het dan kwa verzenden goedkoper? [/noob mode]

][CoW][ -- Never stand between a fire hydrant and a dog

Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

quote:
Palomar schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:26:
ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de cpu van de asus zich in de praktijk verhoudt tot die van de PB. De VIA cpu heeft een hogere kloksnelheid, maar dat zegt tegenwoordig ook maar weinig.
Check: http://www.notebookcheck....rt=sorting&type=specs
quote:
Geqxon schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:41:
Ik zie niet waarom iedereen bij de PB XS20 Windows er als argument bij pakt? Xandros is voor een grootafnemer als Asus of Packerd Bell even duur als Windows XP Home, het enige wat de Packerd Bell duurder maakt is de processor. En is dat de paar honderd euro meer nou echt waard?
Omdat ik dat misschien 'n goed platform vind, wat ik lekker vind werken en ik weet dat alles werkt!?
quote:
StraightOn.NL schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:41:
die PB XS is lelijk en Asus ziet er toch wat gelikter uit vind ik.
Ik vind ze allebei wel strakogend moet ik zeggen...
quote:
Verder levert ASUS wat mijn ervaring betreft toch betere kwaliteit laptops, niet dat er opzich wat mis mee is maar Packard Bell maar ik vind het een beetje zo'n keten merk, verkrijgbaar bij dixons, it's, expert e.d. die vaak toch net iets te duur zijn voor wat ze leveren.
Tsjaa Asus heeft idd 'n goede reputatie, wat betreffende laptops (vanaf 1000,- ofzo)
In zo'n goedkoop apparaatje zullen imho niet echt levensgrote verschillen zitten denk ik.
quote:
Ik zou voor de ASUS gaan, mits hij binnen afzienbare tijd leverbaar is en de prijs in Nederland niet hoger word. De G8 moet echt niet meer dan 300 euro gaan kosten want dan schiet hij weer echt zijn doel voorbij vind ik.
Inderdaad, via eBay ofzo zou ik 'm ook nog wel willen bestellen, maar wel tot die prijs ja
quote:
::EDIT:: windows erop vind ik ook een gaar argument :P het eerste wat ik doe (mocht ik ooit nog eens pc in een winkel gaan kopen) is alles eraf gooien wat erop staat en mijn eigen clean install OS erop zetten, van al die bloatware word ik echt ziek
Tsjaa dat ben jij ;)
quote:
Kul schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:51:
Het hele doel van deze laptop was toch dat 'ie goedkoop was :+
That's true :9

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB |
4096MB PC6400 - 800MHz - CL 4.5 | 320GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x64 :-)

LianLi Fanclub
Reg. datum: 04 juli 2003

quote:
jsschalker schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:21:
Het is moeilijk een keuze te maken tussen de Asus (EEE) en de PB (XS).

Voordeel Asus:
- Snel opstarten
- Prijs
- Uiterlijk (persoonlijk)

Voordeel PB:
- Voldoende geheugen
- Goed scherm (nieuwe generatie?)
- Windows OS

Voordeel van beiden niet bekend:
- Weinig lawaai (van ventilator)
- Snelheid
- Degelijkheid
- Service en geen dure helpdesk

De Asus lijkt me niet verkeerd echter om het een beetje compleet te maken wordt hij bijna net zo duur als de PB. Alleen Windows toevoegen kost al 90,-. Ik vind het jammer/vreemd dat de Asus standaard geen Windows bevat (op de UMPC moet ik namelijk alles kunnen draaien wat nu ook op mijn huidige laptop kan, Linux lijkt me een OS systeem waarop niet alles kan met alle conversieproblemen vandien). De 'goedkope' prijs van de Asus is hierdoor wel te verklaren.

Enfin, nog iemand die kan adviseren waarom ik toch voor de PB i.p.v. de Asus moet kiezen of Asus i.p.v. de PB?
Als je een dure helpdesk wilt, kun je het beste PB nemen :)

V350!

Zet achter windows dan wel even een "(persoonlijk)" :)

Zelf vind ik het namelijk een voordeel van de Asus EEE-pc dat het een op maat gemaakt operating systeem heeft, UNIX gebaseerd en ze er niet "even vlug" een standaard operating system op hebben gezet, zoals wat Packerd Bell heeft gedaan.

Dit lijkt mij ook in de kwaliteit van het apparaat te uiten. Ik denk dat Asus in dit apparaat nog vrij veel R&D heeft gestopt, en dat je qua build-quality een zeer sterk apparaat krijgt. Packerd Bell daarentegen... bestaande hardware, bestaande software, ze hebben er enkel een Packerd Bell stickertje erop geplakt.

LianLi Fanclub
Reg. datum: 04 juli 2003

quote:
Even een sidenote hoor; maar je hebt al een aardig dikke Zepto, wat moet je hiermee :P

V350!

quote:
SgtStrider schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:01:
[...]

Even een sidenote hoor; maar je hebt al een aardig dikke Zepto, wat moet je hiermee :P
Je zegt het zelf al :)

Gsus is my homeboy

quote:
Geqxon schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:31:
Ik denk dat Asus in dit apparaat nog vrij veel R&D heeft gestopt, en dat je qua build-quality een zeer sterk apparaat krijgt. Packerd Bell daarentegen... bestaande hardware, bestaande software, ze hebben er enkel een Packerd Bell stickertje erop geplakt.
So what... Als die hardware gewoon goed functioneert?
quote:
SgtStrider schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:01:
quote:
M'n Zepto is even dik als deze PackardBell hoor ;) (en de Asus Eee ;) )

Wat ik met 'n UMPC'tje zou willen: Meenemen naar school om daar even snel wat aantekeningetjes te kunnen tikken tijdens de lessen of 'n filmpje sneaken tijdens 'n tussenuurtje. Meenemen naar de Scouting om aan te sluiten om zo muziek af te kunnen spelen of aan de beamer te hangen om 'n filmpje te kunnen kijken op 't grote scherm wat we hebben! Gewoon lekker simpel en easy!!

Waarom neem ik dan m'n Zepto niet mee?
Omdat die groter is om mee te nemen, zwaarder is om mee te nemen en ik 'm daar nog veelste nieuw en vooral veelste duur voor vind ;) Op school is 'n laptop als niks waard en bij de Scouting al helemaal niet :) Daarom m'n Zepto voor thuiswerk, gaming en af en toe schoolwerk en 'n UMPC'tje voor de heb, schoolwerk, makkelijk om mee te nemen en hij voldoet voor m'n 'simpele' werk :)

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB |
4096MB PC6400 - 800MHz - CL 4.5 | 320GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x64 :-)

-Nevermind-

Geqxon wijzigde dit bericht 20-10-2007 21:29 (93%)

Iek!
Reg. datum: 21 november 2005

quote:
Helaas zie ik daar geen "VIA C7-M 1,2 Ghz" staan, en ook geen "900MHz Intel Celeron M ULV 353 with 512kb Cache" ... Misschien kun je ze even aanwijzen?

quote:
Alex Picard schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:25:
[...]

Helaas zie ik daar geen "VIA C7-M 1,2 Ghz" staan, en ook geen "900MHz Intel Celeron M ULV 353 with 512kb Cache" ... Misschien kun je ze even aanwijzen?
Wel is het goed te zien dat C7-M's onderdoen aan soortgelijke Celeron M's.

Gsus is my homeboy

quote:
Geqxon schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:24:
code:
1
((22.5 * 16.5 * 2.1) + (22.5 * 16.5 * 3.5)) / 2 = 1 039.5

versus de Zepto:
code:
1
2.7 * 34.1 * 24.7 = 2 274.129

Ben je nou serieus of niet? :') Ik heb 't over de dikte
quote:
Geqxon schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:27:
Thank you :)

CLB wijzigde dit bericht 20-10-2007 21:30 (24%)

offtopic:
CLB, ik vind je gedrag kinderachtig en infantiel. Zullen we afspreken dat jij voor jezelf kiest welke het gaat worden, daarvoor dit topic niet meer gebruikt en je tot die tijd wegblijft? Dan kunnen we in dit topic verder gaan met het discussiëren over de Asus EEE, en niet constant vergelijkingen trekken.

Gsus is my homeboy

quote:
Geqxon schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:31:
CLB, ik vind je gedrag kinderachtig en infantiel.
Wat zit je nou zielig te doen :|
quote:
Zullen we afspreken dat jij voor jezelf kiest welke het gaat worden, daarvoor dit topic niet meer gebruikt en je tot die tijd wegblijft?
Ik spreek niks af, helemaal niet met jou!!
Of zullen we dan afspreken dat jij voor jezelf kiest welke het gaat worden, daarvoor
Packard Bell EasyNote XS20 niet meer gebruikt en je tot die tijd wegblijft?
quote:
Dan kunnen we in dit topic verder gaan met het discussiëren over de Asus EEE,
en niet constant vergelijkingen trekken.
Wordt toch gevraagd waarom ik naast m'n Zepto 'n UMPC wil, daar antwoord ik dan ook op

Iek!
Reg. datum: 21 november 2005

quote:
Geqxon schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:27:
[...]

Ik zie daar dhrystone scores staan die flink verschillen, en whetstone scores die relatief weinig verschillen. Geen 3DMark cpu of Sysmark scores. Ik ben benieuwd naar de daadwerkelijke responsiveness van de systemen.

Linkje: http://en.wikipedia.org/wiki/DMIPS#Dhrystone_vs_Whetstone

quote:
CLB schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:36:
[...]

Wat zit je nou zielig te doen :|

[...]

Ik spreek niks af, helemaal niet met jou!!
Of zullen we dan afspreken dat jij voor jezelf kiest welke het gaat worden, daarvoor
Packard Bell EasyNote XS20 niet meer gebruikt en je tot die tijd wegblijft?

[...]

Wordt toch gevraagd waarom ik naast m'n Zepto 'n UMPC wil, daar antwoord ik dan ook op
offtopic:
Er is een topic om de XS20 te bespreken, en een topic om de EEE PC te bespreken. Jij gebruikt op het moment beide topics dwars door elkaar om ze te vergelijken, en ik raad je aan een nieuw topic te starten met een objectieve en voor jou subjectieve vergelijking van de twee apparaten.

Voor mijzelf word het een EEE PC overigens, dus probeer mijn zinnen niet naar mijn kant om te draaien.

Persoonlijke vragen kunnen via een off-topic tag of via een PM beantwoord worden.

Geqxon wijzigde dit bericht 20-10-2007 21:38 (34%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: