Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] ASUS EEE PC

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Iek!
Reg. datum: 21 november 2005

quote:
Kul schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:22:
[...]

Dat is niet onligisch, maar in bijvoorbeeld [Fotografie] zijn er wel draden als Spiegelreflex tot 1000 euro, en wat dacht je bijvoorbeeld van " de ultieme TFT 19" " in V&B? Het geeft alleen wel een andere insteek aan de discussie.
Misschien is het een idee om een derde draadje te openen, genaamd zoiets als "UMPC's tot 600 euro", en dan daar de verschillen en overeenkomsten te bespreken, zodat deze bij elkaar komen te staan en niet zoals nu verspreid over twee threads.

* Alex Picard heeft geen probleem met het volgen van twee threads, maar mocht er nog een derde (vierde, vijfde) speler op deze markt komen vind hij het te overwegen.

Reg. datum: 25 juni 2007

Ik zag iemand op het eeeuser.com forum zeggen dat hij een 4g eeepc heeft met 1gb ram ( en hij heeft het zelf niet geupgrade ). Hij heeft hem gekocht bij asuslaptop.co.uk ( http://asuslaptop.co.uk/proddetail.php?prod=Asus_Eee_PC_L )

Voor mij niet interessant want ik ga denk ik toch voor de 8g variant, maar ik had de -L variant hier nog niet voor bij zien komen.

Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

quote:
Alex Picard schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 16:41:
Misschien is het een idee om een derde draadje te openen, genaamd zoiets als "UMPC's tot 600 euro", en dan daar de verschillen en overeenkomsten te bespreken, zodat deze bij elkaar komen te staan en niet zoals nu verspreid over twee threads.
Mwahja... Dan moet je in de algemeenheid over die UMPC's gaan babbelen..
Over de functies en dingen waarvoor je 'm kunt gebruiken.. Over de resolutie enzovoorts!
Zelf denk ik dat 't toch zal uitmonden in een chaos over Eee / EasyNote vragen en gespam...
Er zijn ook geen grote topics over: '1000 euro laptops' '14 inch laptops' en dergelijke :)
Ik heb in de TS van Packard Bell EasyNote XS20 gewoon 2x verwezen naar 't Eee topic...
Als er weer een topicje wordt gestart over 'n UMPC kan ik die ook gewoon simpeltjes toevoegen!

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB |
4096MB PC6400 - 800MHz - CL 4.5 | 320GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x64 :-)

Genetics is the Key

quote:
Over extreme overbodige generalisatie gesproken!! Je gaat toch ook geen topic maken voor alle CPU's tot 300¤?
Wat is dat toch met alles willen samenbinden?? Ik ben ook het V&B forum uitgejaagd toen mijn 7800GS topic werd gesloten omdat ie leek op andere videokaarten van de 7800 serie. Ja, de GPU is hetzelfde, maar voor de rest is alles anders! Het PCB, de layout, de voltages, het geheugen, stroom toevoer en verwerking, echt alles! Maar nee, alle moeite die ik had gedaan om 7800GS specifieke info te verzamelen was voor niets :N
Als een moderator hetzelfde doet met dit topic ga ik hevig demonstreren!!
quote:
Kul schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:22:
Dat is niet onligisch, maar in bijvoorbeeld [Fotografie] zijn er wel draden als Spiegelreflex tot 1000 euro, en wat dacht je bijvoorbeeld van " de ultieme TFT 19" " in V&B? Het geeft alleen wel een andere insteek aan de discussie.
Dat van die spiegelreflexen vind ik niet slim! Alle modellen verschillen zeer significant! Alle expertice voor bepaalde modellen verdwijnt door alles op 1 hoop te gooien!!

Mnemosyne X58 <= Heavy System Update
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Reg. datum: 10 oktober 2004

quote:
GekkePrutser schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 17:30:
Mja, dan heb je natuurlijk wel het Taiwanese model met chinese tekens op je toetsenbord... En een Amerikaanse stekker aan je adapter (Taiwan is 110V met Amerikaanse stekkers maar gelukkig kan die adapter wel 100-240V dus qua voltage maakt het niet uit).
Ik importeer niet al te vaak spullen uit Taiwan :) .... maar ik heb dus alleen een US stekker-opzet-stukje nodig om de Taiwanese EEE te kunnen draaien ?

beetje vreemd en niet lekker
Reg. datum: 27 augustus 2001

Hoe is performance van een USB harddisk icm deze laptop? Met die paar gig kun je natuurlijk niet leven, maar met een trage externe harddisk ook niet.

Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

quote:
XanderDrake schreef op zondag 18 november 2007 @ 14:05:
Als een moderator hetzelfde doet met dit topic ga ik hevig demonstreren!!
Gebeurt niet hoor :) Protesteer ik wel mee http://cache2.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_protest.gif

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB |
4096MB PC6400 - 800MHz - CL 4.5 | 320GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x64 :-)

Vanuit Californië
Reg. datum: 07 augustus 2001

quote:
REDFISH schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:32:
Hoe is performance van een USB harddisk icm deze laptop? Met die paar gig kun je natuurlijk niet leven, maar met een trage externe harddisk ook niet.
Wat zou je willen doen op deze eeepc wat je niet kan met een trage externe hard drive? Ik kan namelijk

*niets*

bedenken. :)

Ken je het woord bottleneck?

Mijn (soms USA) schrijfsels: www.incoffeewetrust.com.

Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:
Niek1616 schreef op maandag 19 november 2007 @ 01:50:
[...]

Wat zou je willen doen op deze eeepc wat je niet kan met een trage externe hard drive? Ik kan namelijk

*niets*

bedenken. :)

Ken je het woord bottleneck?
Het booten van een operating system?

Vanuit Californië

quote:
Geqxon schreef op maandag 19 november 2007 @ 02:06:
[...]

Het booten van een operating system?
Ik heb het vermoeden dat hij gewoon wil blijven booten van de normale SSD en de externe schijf voor andere doeleinden wil gebruiken. (Waarom zou je willen booten van extern? 4gb lijkt me genoeg ruimte)

En voor welke andere doeleinden heb je nou een snelle schijf nodig?

quote:
Niek1616 schreef op maandag 19 november 2007 @ 02:31:
[...]

Ik heb het vermoeden dat hij gewoon wil blijven booten van de normale SSD en de externe schijf voor andere doeleinden wil gebruiken. (Waarom zou je willen booten van extern? 4gb lijkt me genoeg ruimte)

En voor welke andere doeleinden heb je nou een snelle schijf nodig?
In dat geval: Het uitpakken van RAR-files? Games? Multitasking? Netwerktransfers?

Reg. datum: 16 oktober 2003

Het blijft een cool apparaat! Op het forum van eeeuser.com was er al een tooltje om hem over te klokken. Alleen wanneer komt dat ding een keer in NLD beschikbaar. Wil er 1tje hebben maar hoop niet dat het pas januari wordt. Iemand al nieuwe bronnen?

Less is more

Vanuit Californië

quote:
Geqxon schreef op maandag 19 november 2007 @ 02:35:
[...]

In dat geval: Het uitpakken van RAR-files? Games? Multitasking? Netwerktransfers?
Maakt de snelheid van een externe schijf nou echt een relevant verschil op een 900mhz machine met klein schermpje?

Als je daar moeilijk over doet is de eeepc uperhaupt niet "jouw ding." Of prijscategorie...

quote:
Niek1616 schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:30:
[...]

Maakt de snelheid van een externe schijf nou echt een relevant verschil op een 900mhz machine met klein schermpje?

Als je daar moeilijk over doet is de eeepc uperhaupt niet "jouw ding." Of prijscategorie...
Als ik een gedownload bestand aan het uitpakken ben, dan heb ik liever niet dat dat met maximaal 40 megabit gaat. :)

Reg. datum: 23 juli 2004

quote:
XanderDrake schreef op zondag 18 november 2007 @ 14:05:
[...]
Dat van die spiegelreflexen vind ik niet slim! Alle modellen verschillen zeer significant! Alle expertice voor bepaalde modellen verdwijnt door alles op 1 hoop te gooien!!
Dat spiegelreflexen tot 1000 euro topic is alleen maar bedoeld voor vergelijkende vragen, in de trant van 'welke camera zal ik eens gaan kopen'. Elke model camera heeft ook gewoon zijn eigen topic in FGA voor specifieke vragen over dat model.

Misschien zou hier hetzelfde gedaan kunnen worden: Een extra vergelijkend topic voor mensen die nog moeten kiezen welke UMPC ze willen hebben. Maar niet als vervanging voor dit topic vind ik, dit topic is erg goed qua informatie. Je kan er echt alles vinden wat tot nu toe over de EEE bekend is!

GekkePrutser wijzigde dit bericht 19-11-2007 11:47 (21%)

Vanuit Californië

quote:
Geqxon schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:34:
[...]

Als ik een gedownload bestand aan het uitpakken ben, dan heb ik liever niet dat dat met maximaal 40 megabit gaat. :)
Mjah, wat is het alternatief, zijn daar benchmarks van? En hoeveel scheelt dat in prijs?

Mijn gokje: kom je toch uit op een andere pc.

Genetics is the Key

De Zwarte EEE 4G wordt NU geleverd!

De eerste gebruikers zijn erg positief, het voelt alsof je een ultra-mobile laptop krijgt die normaal 4 keer zo duur kost! En ja, hij zit er ge-wel-dig uit :&gt;
Thread

Die wordt van MIJ &gt;:)

zoiet.s?
Reg. datum: 07 januari 2006

quote:
XanderDrake schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:17:
De Zwarte EEE 4G wordt NU geleverd!

De eerste gebruikers zijn erg positief, het voelt alsof je een ultra-mobile laptop krijgt die normaal 4 keer zo duur kost! En ja, hij zit er ge-wel-dig uit :&gt;
Thread

Die wordt van MIJ &gt;:)
Ik doe met je mee! :*) Let me know waar je besteld en misschien kunnen we verzendkosten delen enzo!

Porto
“The human race has one really effective weapon, and that is laughter.”

Reg. datum: 02 maart 2003

quote:
Lanu schreef op zondag 18 november 2007 @ 02:11:
Ik zag iemand op het eeeuser.com forum zeggen dat hij een 4g eeepc heeft met 1gb ram ( en hij heeft het zelf niet geupgrade ). Hij heeft hem gekocht bij asuslaptop.co.uk ( http://asuslaptop.co.uk/proddetail.php?prod=Asus_Eee_PC_L )
Bij Notebook.de kun je 'm upgraden naar 2GB RAM!!!
http://www.notebook.de/in...up=734&productid=9474

Reg. datum: 02 maart 2003

Ik zie alleen dat ie daar nog een levertijd heeft van 6 weken. Verder vraag ik me af hoe het zit met het toetsenbord. Als dat Duits is, dan valt ie weer af.

Mijn EEE (4G) is nu net binnen gekomen, besteld bij Laptops direct in Engeland :9~ Vreemd genoeg is het de witte terwijl ik de zwarte besteld had. Niettemin ben ik toch blij want ik wilde juist de witte maar ik had de zwarte besteld omdat de witte niet op voorraad was.

Bovendien schijnt de zwarte geen mini-PCI-E slot te hebben. Dus ik ben blij met deze!

Hij is kleiner dan ik verwachtte (ook de doos is zeer klein), en het typen is inderdaad even wennen. Sommige toetsjes zijn wel erg klein. Maar het scherm is juist groter dan ik verwachtte, het is prima te lezen eigenlijk. Opstarten is inderdaad erg snel en de software ziet er gelikt uit. Het starten van sommige applicaties (File Manager met name, maar ook firefox) duurt wel redelijk lang, een seconde of 20. En ik heb de Unix shell al gevonden! &gt;:)

Het toetsenbord is inderdaad een Engels model met de " boven de 2, pond boven de 3, en de @ en # ergens aan de rechterkant.

Maargoed de Engelse versies komen nu dus echt binnen druppelen, ik verwacht dat die van informatique nu ook wel snel binnen gaan komen, want die komen ook uit Engeland. Die zullen ook wel dit toetsenbord hebben denk ik. Maar geen probleem, je kan hem gewoon op US zetten voor de typische Nederlandse indeling, heb ik ook gedaan.

Reg. datum: 22 mei 2002

Gefeliciteerd! Wanneer had je besteld, en welke verzendmethode heb je gebruikt?

If a beautiful girl tells you she's done some modeling work in the past, and you ask her what 3D software she used, you might be a gamedeveloper.

quote:
Blaurens schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:23:
Gefeliciteerd! Wanneer had je besteld, en welke verzendmethode heb je gebruikt?
Ik had hem afgelopen donderdag besteld, maar ik woon in Ierland dus misschien gaat dat wat sneller dan als je vanuit Nederland zou bestellen. Ik heb de standaard verzendmethode gekozen (20 euro maar naar Nederland was het 35 geloof ik). Alles bij elkaar was het 335 euro.

Oh ja, wel iets om rekening mee te houden is dat er een Engelse stekker aan de adapter zit (zo'n grote joekel), dus in Nederland zal je een stekkeradapter moeten gebruiken... En het toetsenbord is dus net even iets anders. Voor de rest zal het hetzelfde model zijn.

Ze hebben ze bij die winkel nu trouwens niet meer op voorraad helaas :&#039;( De 27e krijgen ze ze weer, staat er. Dus het zal niet meer zo snel gaan als je er nu een bestelt.

Edit: En, zoals ik al eerder zei, veel mensen hebben klachten over deze zaak met name met producten die op backorder staan! Ik zou er zelf alleen bestellen als er staat dat ze voorraad hebben.

Edit2: Foto van de UK toetsenbordindeling voor wie er een wil importeren:
http://tweakers.net/ext/f/000a67b11a825c5b8edb80c592943145/thumb.jpgKlik voor grote versie. Sorry voor de kwaliteit, heb geen betere camera hier.

Edit3: Nog iets leuks: Voor de unix commandline-freaks: mc (midnight commander) is al voorgeinstalleerd, inclusief muisondersteuning. Ik wou net al gaan uitzoeken hoe ik die er op kon krijgen maar dat was niet nodig. Had ik niet verwacht omdat ze natuurlijk nogal voorzichtig met de diskruimte om moesten springen. (En bedankt voor de felicitaties allemaal! :*) )

GekkePrutser wijzigde dit bericht 19-11-2007 15:16 (33%)

Genetics is the Key

quote:
Tomino schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:37:
Ik doe met je mee! :*) Let me know waar je besteld en misschien kunnen we verzendkosten delen enzo!
Goed om te weten dat ik niet alleen ben :) maar ik ga nog wel even wachten. Vooralsnog tot april, wie weet wat er dan komt!

GekkePrutser gefeliciteerd!

maar ik ben ook maar een leek.
Reg. datum: 25 september 2007

Ook gefeliciteerd, er zijn behoorlijk wat mensen jaloers denk zo :P

ik weet niet of deze al is langs gekomen maar ik post het wel gewoon

Witte(re) eee

hier zijn echt alleen nog de boxjes zwart...zou het een reference model zijn? :?

ik vind zelf nog steeds de zwarte t mooist :P

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: