Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] ASUS EEE PC Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:
davidgilmour schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:10:
Ok, omdat het scherm $13 duurder is wordt ie geen $199 maar $300. Is logisch.
http://www.digitimes.com/news/a20071022PD205.html
De Amerikaanse prijzen zijn dan ook belachelijk. $299 voor de 2G en $399 voor de 8G. Zie ook:

http://asuseeehacks.blogs...ee-pc-2g-surf-at-299.html

Reg. datum: 23 juni 2003

quote:
Niek1616 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:34:
[...]

Nee tuurlijk niet. Asus verkoopt dat ding voor een zo hoog mogelijke prijs aan zoveel mogelijk klanten. Wat de fabricage kosten zijn maakt geen reet uit. (Tenzij ze hoger worden dan de prijs die men er voor over heeft, zodat Asus verlies draait, dan stoppen ze er gewoon mee.)

Dit is gewoon slimme marketing. Eerst 199 dollar beloven, iedereen wordt heel nieuwsgierig, leest zich in, weet precies wat hij er mee wil, en heeft er daarna ook nog wel 300 voor over. Dat werkt veel beter dan met 300 beginnen, dat schrikt genoeg mensen af die er niet eens naar kijken.
Ik zag op "de leukste TV spotjes aller tijden" een tijdje geleden de volgende commercial.
Begin jaren 80 in de USA.

Man komt in een computerzaak bij de balie. Kijkt naar de PC's die achter de balie staan opgesteld. $799 PC , $949 PC en $1299 PC. Staat een verkoper achter de balie.

Man vraagt: How much is that $1299 PC?
Van achter de balie springt een andere salesman omhoog en zegt: " $1499 ex taxes".

Hm, how much is that $949 PC?
" $1289 ex taxes"

How much...

Het beeld wordt weggedraaid en dan zegt de voice over iets van: Koop Merk X PC's. Bij ons is $699 echt $699.

Genetics is the Key

Ugh...

Ik moet wel zeggen dat een product 50% duurder maken dan de originele richtprijs de grootste in-de-kont-neem actie in daglicht is die ik ooit gezien heb.
Het enige wat ons nou redt is de dollarstand.

Mnemosyne X58
Non scholae sed vitae discimus Seneca

GMT -8
Reg. datum: 07 augustus 2001

quote:
XanderDrake schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:54:
Ugh...

Ik moet wel zeggen dat een product 50% duurder maken dan de originele richtprijs de grootste in-de-kont-neem actie in daglicht is die ik ooit gezien heb.
Tja, ik werk niet bij Asus dus ik weet niet wat hun beweegredenen zijn. Echter: we leven in een vrij land met vrije markt. Het staat je vrij je geld er niet aan uit te geven, of aan de concurrent te geven of aan mij te geven. Het is allemaal jouw keus. Je wordt dus niet in je kont genomen. Je laat je hooguit alsnog gemoedwillig in je kont nemen als je met tegenzin de eeepc aanschaft. Maar dat doe je vast niet. :)

Ik snap de teleurstelling wel, maar het is geen naaiactie. De macht ligt bij de consument, en dat ben jij.

Genetics is the Key

De macht is aan mij! Ik ben vrij....................................... om te wachten op de 8" Menlow variant 8)

Mnemosyne X58

Reg. datum: 07 oktober 2002

Wat dingen n.a.v. eerdere posts.

Ik wil best wat plaatjes posten, maar ik weet niet precies hoe ik die hier moet uploaden (en ik heb zo geen andere plek waar ik die kan hosten).
Verder weet ik niet precies wat voor plaatjes jullie willen hebben.
Ik kan een fotootje maken van het scherm met engelstalige UI, en een web browser met GoT erop zal ook wel lukken.

Screenshots zou ik het liefst dumpen, maar mijn linux is wat roestig dus help mij even op weg met wat commando's.

Downloaden van ASUS is niet altijd gemakkelijk. Het scheelt soms ook welke server je kiest.
Ik ben zelf al een paar uur in de achergrond de open source sw te downloaden, maar de verbinding is erg wisselend. Dacht eerst dat het het hotel internet was, maar nu denk ik dat het toch aan ASUS zelf ligt.

Overigens heb ik ook nog een boot log toegevoegd aan http://wiki.eeeuser.com/osinfo
I

www.xs.to en www.imagevenue.com zijn twee vrij stabiele imagehosts. :)

Reg. datum: 07 oktober 2002

Geqxon, thanks.

Even snel wat plaatjes geschoten. Ik zal later wel een keer betere maken (als ik een statief bij de hand heb)

http://xs220.xs.to/xs220/07432/eeepc001.jpg

http://xs220.xs.to/xs220/07432/eeepc004.jpg

http://xs220.xs.to/xs220/07432/eeepc005.jpg

http://xs220.xs.to/xs220/07432/eeepc006.jpg

They'll never get caught.
Reg. datum: 29 december 2001

quote:
davidgilmour schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:45:
[...]
Ik zag op "de leukste TV spotjes aller tijden" een tijdje geleden de volgende commercial.
Begin jaren 80 in de USA.

Man komt in een computerzaak bij de balie. Kijkt naar de PC's die achter de balie staan opgesteld. $799 PC , $949 PC en $1299 PC. Staat een verkoper achter de balie.

Man vraagt: How much is that $1299 PC?
Van achter de balie springt een andere salesman omhoog en zegt: " $1499 ex taxes".

Hm, how much is that $949 PC?
" $1289 ex taxes"

How much...

Het beeld wordt weggedraaid en dan zegt de voice over iets van: Koop Merk X PC's. Bij ons is $699 echt $699.
Bij auto's doen ze dat toch ook (tweedehands en nieuw). De prijzen waar ze mee adverteren is nooit de neem hem nu mee prijs (je krijgt hem uiteindelijk vaak wel voor die prijs of minder mee, maar er komen eerst nog allerlei kosten bij).

☻/ Elwood: What kind of music do you usually have here?
/▌ Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

roydejong.nl

Oke volgende vraag:

Op een paar fot's (vraag me niet waar) zag ik dus 2 sloten voor intern geheugen.

Nou vraag ik mij af, als je 512 of 1024 geheugen hebt, zijn dan beide sloten bezet? of is het maar 1 bankje? zodat je er zelf 1 kan bijplaatsen? 8)

bla?

Volgens mij zag jij één slot voor geheugen en een PCI-X slot. :)

roydejong.nl

crap ;) dus maar 1 slot? zou wel wat zuur zijn ;)

bla?

-Nintendo- fan

quote:
Q-bone schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:04:
ja wnt een 512 ddr is veel duurder dan een 1024 ddr bankje???

= Medion Akoya E1210 (met 1.09 MSI WIND BIOS) = member of Het Aeglos Genootschap

Genetics is the Key

quote:
Q-bone schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:04:
voor 20¤ heb je alweer een 1gb module

Mnemosyne X58

LianLi Fanclub
Reg. datum: 04 juli 2003

Trouwens, nog even terugkomend op de resolutie van het scherm; als je de ASUS ACPI driver installeert op een niet-EEE PC, dan krijg je dus dat resolutieprogramma onderin je taakbalk, waarbij je kan kiezen tussen 800 x 600 en 800 x 400.

Is het binnen die Linux omgeving ook mogelijk om 800 x 600 te draaien?

V350!

roydejong.nl

quote:
XanderDrake schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:33:
[...]

voor 20¤ heb je alweer een 1gb module
ja want heb nog een module van 512 liggen ;)

bla?

Genetics is the Key

Check dit:
http://www.hispazone.com/imagenes/tutoriales/245-98gr.jpg

Dit is een accesoires-kit die na de launch in de VS wordt geleverd. Er zit vanalles bij, hoog vermogen accus, HSDPA modems, VoIP phones, en dergelijk spul! Ik vraag me af wat dat doosje in het midden is?

En een nieuwe review

Mnemosyne X58

Ik gok op een accespoint:
quote:
Optional accessories listed
Asus USB Skype Phone UI - check
Asus mouse - check
Aus headphone and microphone - check
Lithium-Ion 6 cell battery - check
Wireless base station

ik moet zeggen dat ook al is een grote muis wel lekkerder in de hand, hij bijna zo groot is als de laptop zelf en dan ook nog eens zwart.. beetje jammer ;)
verder ziet het er wel nice uit allemaal

Woont nu in Denemarken!
Reg. datum: 03 mei 2004

quote:
XanderDrake schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:45:
Check dit:
[afbeelding]

Dit is een accesoires-kit die na de launch in de VS wordt geleverd. Er zit vanalles bij, hoog vermogen accus, HSDPA modems, VoIP phones, en dergelijk spul! Ik vraag me af wat dat doosje in het midden is?

En een nieuwe review
En dit zit allemaal bij de prijs inbegrepen als introductiestunt? Of zouden ze voor de hele set een hogere prijs rekenen. Ik kan het helaas niet terugvinden, maar als ze dit ook in Nederland doen ben ik verkocht. :) (hoewel ik dat sowieso al wel was. :) )

Dookie Fundamentalist Iemand nog cursusboeken Zenworks 10 over?

Reg. datum: 23 juli 2004

Het lijkt me sterk dat dat HSDPA modem inbegrepen is, dat ziet er op die foto uit als het vrij standaard Huawei HSDPA E220 modem.

Dat kost wel 100 euro inkoop ofzo, lijkt me sterk dat ze dat er zomaar bij doen. De rest is verder wel goedkoop qua inkoop (gemaakt door Asus zelf dus kost ze niet veel) zo te zien.

Zo, weten we ook waar waar het gedesign van gejat is. Ik wist wel dat ik die grote schermrand ergens van kende.

AMD Turion TL-60

quote:
Geqxon schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:11:
Zo, weten we ook waar waar het gedesign van gejat is. Ik wist wel dat ik die grote schermrand ergens van kende.
Denk dat het logisch is dat er randen zitten bij dit soort kleine laptops met zo een klein scherm. Of wil je het toetsenbord met een pen bedienen omdat je vingers er anders 4 knoppen tegelijk indrukt. :)
-Nintendo- fan

mijn eerste laptop Compaq LTE Elite 4/40cx (owhhh jaaaahh) Heeft ook een scherm met een nog veeel grotere rand en die draaide max 800x600 op een scherm iets groter dan een cd doosje (9,5") en dat was best te doen (is jaren mijn IRC machine geweest met Win98 en mIRC kon dat net) alleen is er een stomme koe (lees ikzelf) op gaan zitten en nu is mijn scherm naar de haaien... Ik hoop in deze laptop een goede vervanger te vinden voor mijn chatbakje :)

Ik vond de rand nooit echt een groot probleem... maarja tegenwoordig zijn de sites enzo wel allemaal op 1024 dus dat kon nog wel eens lastig worden...

Op mijn werk werk ik via een citix terminal van 640x480 en dat surft ook niet echt fijn...

= Medion Akoya E1210 (met 1.09 MSI WIND BIOS) = member of Het Aeglos Genootschap

Genetics is the Key

quote:
4play schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:24:
Ik vond de rand nooit echt een groot probleem... maarja tegenwoordig zijn de sites enzo wel allemaal op 1024 dus dat kon nog wel eens lastig worden...
Dat is precies de reden waarom ik ga wachten op de 8" variant.

Mnemosyne X58

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2010 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2009