Toon posts:

[xbox360] 1080p vga of component.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.239 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Heb al een tijd lopen zoeken en doen maar kom er echt niet uit!

Ik heb gisteren een Samsung LE40M87BD gekocht en heb daar dus gelijk mijn 360 op aangesloten. Alleen schrok ik me kapot toen ik het beeld zag, allemaal vrij lelijk en blokkerig. Ik heb hem ingesteld op 1080p.

Mijn tv kan 1080p aan via de component dus dat zal het niet zijn.

voorbeeldje met halo3 : http://img267.imageshack.us/img267/893/dsc00254rn9.jpg

Kan het ook aan het aantal HZ liggen waarop het beeld is ingesteld? 50 hz / 60 hz?

Ik heb namelijk verder geen idee waar ik naar moet kijken om het goed in te stellen allemaal. Heb ook nog een xbox hd vga kabel liggen, daarmee moet ik nog kijken wat ik voor resultaat haal (dan kan ik hem gewoon handmatig instellen op 1920x1080).

Zie ik wat over het hoofd? hoop dat jullie me kunnen helpen.

alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 10:04 ]

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:25
Wat gebeurt er als je de resolutie op 1080i zet?

dit klopt iig niet.
Wat krijg je te zien als je op de info knop drukt op je samsung afstandsbediening?

Trouwens, persoonlijk vind ik de vga kabel prettiger beeld geven icm de reference level op expanded.

[ Voor 19% gewijzigd door Dikkie op 10-10-2007 10:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik schrok me wezenloos :)

ik ben nu op mijn werk dus kan ik helaas niet op antwoorden. Maar ik hoop dat het met mijn xbox te maken heeft en niet met mijn tv :D

Verwijderd

Nou heeft Halo 3 'last' van karteltjes langs de randen, wat overigens imo niet afdoet aan de grafische kwaliteit. Maar dit lijkt inderdaad erger dan zou horen.

Paar dingetjes die me zo te binnen schieten.
Wat is de native resolutie van die TV, probeer de Xbox op dezelde res. te zetten.
Hoe hoog staat sharpness op die TV, zet dat anders eens helemaal uit.

edit:
Als ik je screen nog eens beter bekijk lijkt het er inderdaad sterk op dat randen extreem benadrukt worden, wat zou kunnen duiden op een te hoge sharpness.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 10:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
mooi dat ga ik even onthouden, wat houdt dat in "native" resolutie?

Op mijn gewone oude tv lijkt het allemaal veel scherper... maar het beeld is natuurlijk ook stuk kleiner. Het is trouwens niet alleen met halo maar ook met andere spellen zoals GoW

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 10:16:
mooi dat ga ik even onthouden, wat houdt dat in "native" resolutie?

Op mijn gewone oude tv lijkt het allemaal veel scherper... maar het beeld is natuurlijk ook stuk kleiner. Het is trouwens niet alleen met halo maar ook met andere spellen zoals GoW
Het fysieke aantal pixels in het scherm, daarom dus de max. resolutie die het scherm kan tonen. Ik heb het even gegoogled en jouw scherm is 1080p native (1920x1080) dus dat kun je gewoon zo laten.

Het is een beetje tegenstrijdig maar ik vind dat HDTV's (LCD, plasma in mindere mate) de 'imperfecties' van games meer benadrukken dan klassieke beeldbuizen, terwijl juist HDTV de meest waarheidsgetrouwe weergave geeft.

edit:
Oja, als je de keuze hebt zou ik VGA kiezen, dat signaal bevat meer beeldinformatie (even botweg gezegd).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 10:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je hulp!

Misschien hoort het dan wel zo te zijn.... vind het maar niks dan :)

ik kijk vanavond wel even met mijn vga kabel

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 10:21:
[...]

Het is een beetje tegenstrijdig maar ik vind dat HDTV's (LCD, plasma in mindere mate) de 'imperfecties' van games meer benadrukken dan klassieke beeldbuizen, terwijl juist HDTV de meest waarheidsgetrouwe weergave geeft.
Komt natuurlijk ook omdat CRT's nogal blurry zijn, je ziet daarop dan ook behoorlijk minder detail. Maar je hebt wel gelijk.. Heb zelf ook een plasma (1280x768) en daarop moet je ook goed opletten welke resolutie je pakt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 10:31:
bedankt voor je hulp!

Misschien hoort het dan wel zo te zijn.... vind het maar niks dan :)

ik kijk vanavond wel even met mijn vga kabel
Eerste keer dat ik Halo 3 speelde deed ik meteen split-screen... dat was wel even slikken, even afgezien van de zwarte balken links en rechts worden de kartels dan nog meer benadrukt. En zelfs toen ik het fullscreen speelde moest het even wennen, maar toen ik eenmaal een paar levels verder was was ik helemaal verkocht, vooral de lichteffecten zijn gewoon off-the-charts.
Ik heb ook begrepen dat er daardoor niet gebruik gemaakt wordt van anti-aliasing, omdat dat technisch niet te combineren is met de gebruikte lichteffecten op de huidige hardware.
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 10:35:
Komt natuurlijk ook omdat CRT's nogal blurry zijn, je ziet daarop dan ook behoorlijk minder detail.
Das precies mijn idee ook. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 10:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
haha ok, het komt er dus eigenlijk op neer dat het klopt?

moet dus blijkbaar met me instellingen van me TV klooien om het wat beter te krijgen... heeft waarschijnlijk dus niks met me xbox te maken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 10:51:
haha ok, het komt er dus eigenlijk op neer dat het klopt?

moet dus blijkbaar met me instellingen van me TV klooien om het wat beter te krijgen... heeft waarschijnlijk dus niks met me xbox te maken?
Ik heb even snel een shot gemaakt van ruwweg dezelfde plek en zoals je ziet heb ik dezelfde kartels, alhoewel die van mij minder geaccentueerd worden. Dit plaatje doet trouwens absoluut geen recht aan het echte beeld, dat krijg je met een brakke camera en zonder statief schieten. ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~minne214/images/CIMG1353(Small).JPG

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 10:25
Staat er nou serieus in je sig dat je een 76 inch beeldscherm hebt?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 12:33:
[...]

Ik heb even snel een shot gemaakt van ruwweg dezelfde plek en zoals je ziet heb ik dezelfde kartels, alhoewel die van mij minder geaccentueerd worden. Dit plaatje doet trouwens absoluut geen recht aan het echte beeld, dat krijg je met een brakke camera en zonder statief schieten. ;)

[afbeelding]
wow bedankt minnema, is dat trouwens op 1080p?

Waarschijnlijk zijn het dan echt instellingen van me tv die ik een beetje moet aanpassen. Ik was al bang dat ik hem uit het raam moest gooien :)

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-07 21:16
Misschien een dom ideetje maar heb je de kabel wel op HDTV gezet en niet op TV? En ook in je Xbox Dashboard heb je alle settings goed staan?

Verwijderd

Topicstarter
UTwizard schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:02:
Misschien een dom ideetje maar heb je de kabel wel op HDTV gezet en niet op TV? En ook in je Xbox Dashboard heb je alle settings goed staan?
ja, dat dan weer wel :)

Switch omgezet naar HDTV (op de stekker), en 1080p ingesteld.... meer settings zijn er eigenlijk niet toch?

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 16:53
Ik zou toch even de VGA kabel proberen en in je xbox menu de resolutie hetzelfde zetten als de native resolutie van je scherm. Kijk even in je gerbuiksaanwijzing tot welke resolutie je VGA ingang ondersteunt, dit is niet per definite 1920x1200 maar kan ook 1360x768 zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 10-10-2007 13:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
X-t-r-e-m-e schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:18:
Ik zou toch even de VGA kabel proberen en in je xbox menu de resolutie hetzelfde zetten als de native resolutie van je scherm.
ja dat ga ik ook even doen en dan zet ik hem op 1920x1200, en even met de instellingen van me scherm klooien aangezien de TV het aan moet kunnen dus er is eigenlijk niks aan het handje.

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 12:39:
Staat er nou serieus in je sig dat je een 76 inch beeldscherm hebt?
Dat plaatje is van een 76" scherm ja, wordt geprojecteerd met een beamer. ;)
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 12:55:
[...]
wow bedankt minnema, is dat trouwens op 1080p?
Nee 720p, maar ik vind dat al zwaar indrukwekkend.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 15:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:14:
[...]

Dat plaatje is van een 76" scherm ja, wordt geprojecteerd met een beamer. ;)

[...]

Nee 720p, maar ik vind dat al zwaar indrukwekkend.
en nu maar hopen dat er iemand met dezelfde TV in dit topic kijkt die misschien goede instellingen weet voor de TV :D

Verwijderd

Topicstarter
arrrrrg, als ik vga kabel erin doe zegt hij "niet ondersteund".

snap er echt niks meer van :(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Twee topics voor nagenoeg hetzelfde lijkt me beetje veel van het goede...

*snip*

edit:
Owch, verkeerde link. Mijn excuses. Had moeten zijn:
Vga of DVI met HDTV +/- 15 meter

[ Voor 47% gewijzigd door dion_b op 10-10-2007 22:56 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.