Upgrade of juist niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• UniPer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-07 08:57
Omdat ik helemaal gek wordt van alle specs tegenwoordig zoals bv:

shader model
opengl
ramdac speed
mem speed
api support etc etc..

gooi mijn vraag hier maar ff neer :)

Ik heb op dit moment een XFX Geforce 6800GT 256MB AGP die het gisteren begeven heeft :(
Nu wil ik dus snel ff een ander AGP kaartje halen, maar wel 1 die beter is dan die 6800GT en die absoluut niet meer dan €200,- kost.

Nu had ik zelf deze gezien: MSI VGA GeForce 7600GS 512 MB AGP, maar is deze
daadwerkelijk beter, of zijn er nog betere alternatieven???

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Zelf denk ik dat je beter van moederbord en cpu kan veranderen..

Een 7600GS is geloof ik niet veel beter (heb geen feiten), je hebt wel wat meer geheugen, dus dat betekent dat hogere resoluties beter te handlen zijn.

Momenteel zit ik zelf ook te denken aan een upgrade, persoonlijk vind ik een AGP kaart niet echt de moeite meer waard...

Check mijn knowledge base!

• UniPer
Daar heb je zeker gelijk in, maar het is voor een pc van een 16 jarig mannetje die niet zoveel verdient
dat hij gelijk ff €450,- op tafel kan leggen. Ik had er uiteraard ook aan gedacht om 'alles' dan te vervangen zodat je over kan gaan PCI-E 16x, maar goed...

Het enige wat van belang is dat hij erop vooruit gaat en weer lekker kan gamen.

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Misschien is dit een idee:

pricewatch: Sapphire Radeon X1950 GT 256MB DDR3 (AGP, 2x DVI) 11112-00-20R

Dan gaat hij er zeker op vooruit, en je bent niet meteen 150 euro kwijt voor een x1950Pro

Ik zou er sowieso op letten dat de kaart DDR3 heeft.

Edit: Alle kaarten van de huidige generatie draaien nog gewoon op XP.

[ Voor 16% gewijzigd door Jakkus op 13-09-2007 14:01 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• UniPer
Minimale systeemeisen
Compatibele besturingssystemen Microsoft Windows Vista
Hij moet dus Vista draaien?

• AproK
UniPer schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:52:
Daar heb je zeker gelijk in, maar het is voor een pc van een 16 jarig mannetje die niet zoveel verdient
dat hij gelijk ff €450,- op tafel kan leggen. Ik had er uiteraard ook aan gedacht om 'alles' dan te vervangen zodat je over kan gaan PCI-E 16x, maar goed...

Het enige wat van belang is dat hij erop vooruit gaat en weer lekker kan gamen.
Kan het goed snappen opzich, maar probeer je pc te verkopen, in onderdelen desnoods..

http://tweakers.net/ext/p...2C151024%2F1%2C158985%2F1

Just for you, valt best mee opzich en kan je weer lekker gamen, zit je wel @ je 450 euro :P
Zit ook voeding bij omdat je waarschijnlijk die wel nodig zal hebben.. 1GB geheugen kan je later nog uitbreiden.. Het MSI bordje was geloof ik 1 van de snellere maar layout is wel beetje klote.
Stop in je andere een redelijk kaartje van 50 euro ofzo, verkoop die handel en je kan zo je nieuwe pc neermikken

Ben je uiteindelijk beter af, en met het bordje kan je zelfs ook nog SLI gaan draaien.. Cpu is niet helemaal het einde maar duur is die nou ook weer niet.

[ Voor 31% gewijzigd door AproK op 13-09-2007 14:12 . Reden: und quote ]

• UniPer
@AproK, ik snap dat je bedoelingen goed zijn, maar ik wil zijn pc niet gaan verkopen in onderdelen maar ik wil hem binnen 3 dagen weer aan het gamen hebben. Wat ik zoek is dus gewoon een leuke update voor z'n 6800GT wat niet al teveel kost, that's all.

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
UniPer schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:13:
@AproK, ik snap dat je bedoelingen goed zijn, maar ik wil zijn pc niet gaan verkopen in onderdelen maar ik wil hem binnen 3 dagen weer aan het gamen hebben. Wat ik zoek is dus gewoon een leuke update voor z'n 6800GT wat niet al teveel kost, that's all.
Als je dat wilt dan zou ik gewoon die 7600 halen. Alhoewel die niet optimaal is icm je cpu/mem/mobo. Je zit een beetje tussen 2 dingen in. Het is aan de andere kant ook zonde om veel geld uit te geven aan iets wat eigenlijk uitgefaseerd is. Maarhet iseen afweging die je zelf moet maken. Van plan om binnenkort teupgraden dan zou ik het zeker niet doen maar anders is het een van de weinige opties die je hebt voor een nieuwe (game) kaart.

• AproK
UniPer schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:13:
Persoonlijk vind ik dan dat je het beste voor Jakkus z'n oplossing kunnen gaan.

[ Voor 77% gewijzigd door AproK op 13-09-2007 14:22 ]

Verwijderd

zal inderdaad kijken voor een ati x1900serie op agp
Daar in tegen welke cpu socket heb je (als je 775 heb )
Zal ik kijken voor een anderen bordje (asrock bordje met pci-e en ddr1 aansluiting)
en kijken voor een ati x2600serie op pci-e. (ben je ook 200euro kwijd)
Maar heb je gelijk een upgrade basis voor later.

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-07 10:49
7600GS is geen vooruitgang t.o.v. 6800GT. Wel een goedkope oplossing.

Zie:

http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html

• UniPer
Meer PC Gegevens:

Mobo: Asus P5P800
CPU: Intel Pentium 4 3.0 Ghz HT
RAM: 2x Kingston 512 MB en 2x Danalec 512 MB <-- Dual Channel

• BlackBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 19:08
als je gewoon snel aan de bak wilt en geen geld hebt voor een geheel nieuw systeem, kan je idd het beste kijken naar de ATI Radeon X1950 AGP:

http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

• UniPer
En deze: XFX-GeForce-7950-GT-512MB-DDR3-(AGP-2x-DVI)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:15

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

bertus74 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:44:
7600GS is geen vooruitgang t.o.v. 6800GT. Wel een goedkope oplossing.

Zie:

http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html
Let wel even op dat daar de 7600GS 256MB versie is gebenchmarked, welke sneller is dan het 512MB model dat de TS heeft geselecteerd. Ga maar eens op de geheugensnelheden letten:
256MB @ 800 MHz
512MB @ 540 MHz

Een 7600GS 256MB is best een leuk kaartje en zal kwa performance denk ik rond de 6800 vanilla hangen.
Alleen valt dit topic prima onder **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?.
Hoe je het ook wendt of keert, dit is gewoon een ordinair "Wat-moet-ik-kopen? topic".

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.