Dit is alleen na een cold boot, als de pc langer aanstaat doet ie dat niet.
Alles over Nintendo Homebrew op nentindo.nl en community.nentindo.nl
Reg. datum: 19 mei 2004
Heeft volgens de specs 2,1 - 2,2v nodig om op pc8500 te kunnen draaien. 1,8v zal dan waarschijnlijk ook de reden van de foutmeldingen zijn.quote:Cartman! schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 23:55:
retour. Heb ik duur 2GB OCZ Reaper PC8500 gekocht en dan is t nog niet goed
edit: meer dan 35.000 errors binnen de minuut in memtest86+ (via bootflop). Is er een kans dat mn mobo gewoon gaar is en daardoor t geheugen opgefokt wordt? ik vind het erg toevallig namelijk maar zou niet weten hoe ik dat kan testen....
edit2: kan het touwens zijn dat dit geheugen het pas echt goed doet bij de 2.1V ipv. 1.8V en dat daardoor errors komen of niet ?
Drank is altijd sneller op dan je denkt...
Dit krijg ik als ik te ver overclocked. Ik heb een DS4 overigens.quote:k8skaaay schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 09:10:
Dat heb ik ook met m'n DS3 en met m'n DQ6, weet niet waar dat aan ligt, maar ik stoor me er niet aan.
Dan zet hij de bios weer in alle standaard settings denk ik, maar weet niet of dit bij jou/jullie zo is.
Het Microsoft Uitzicht Ultiem 32 Beetje | Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om het ruimteverspillende "greetz $user","MVG" of iets dergelijks onder je posts te plakken.
Reg. datum: 14 februari 2001
HT Link is iets van AMD, daar doet Intel niet aan. Die 1333Mhz is deQuad-pumped FSB, dus die loopt mee met FSB. 400Mhz FSB = Quad-pumped 1600 Mhzquote:tjtristan schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:08:
[...]
Ja sorry, ik bedoel eigenlijk de HT link, want ik zie nergens waar ik daarvoor de multiplier kan instellen, daardoor komt die dus op een non-acceptabele hoogte (ik dacht dat 1333mhz het hoogste was voor dit board).
Staat vermoedelijk op 5, wil hem dus lager zetten...
Trouwens, ik had de F4 bios erop staan, werkte gewoon goed met de quadcore, heb daarna de F7 erop geflasht (via windows, met @bios oid)
Significant lekkerder! ♠ What comes out off this mouth ain't called boastin', it's thruthin'! ♠ Pas op voor... Spul!!!
De Crucials hebben ook meer volt nodig, maar ze starten wel op om in het bios te komen om het voltage te kunnen verhogen. Dus mochten er hier ook problemen mee zijn op 1.8V dan weet je waar je het probleem moet zoeken.quote:Cartman! schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 09:19:
Ik bestel maar Crucial BallistiX 2*1GB erbij en dan verkoop ik die OCZ Reapers wel verder zodra ik ze weer van de winkel terug heb.... bummer. Denk dat die Reapers gewoon niet helemaal compatible zijn met mn mobo
Volgens de OCZ site moeten ze dan ook op 2.3V lopen en mogen ze maximaal 2.35V hebben. http://www.ocztechnology....2_8500_reaper_hpc_editionquote:Cartman! schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 10:56:
Ik had de Reapers ook al getest weer op 2.1V maar dat hielp ook niet
Een dual-boot met windows neem ik aan? Dan moet je in windows even Wake-on-lan after shutdown aanzetten, zie ook deze blog. Het engelse gedeelte dan. Ik had er ook last van maar nu doet ie het als een zonnetjequote:REDFISH schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 18:51:
Heeft iemand de netwerkkaart van de Gigabyte bordjes al aan de praat gekregen onder linux?? Lijkt wel alsof het te nieuw is. In Ubuntu wil het maar niet werken bij mij. Begint het hele gedoe met geen drivers kunnen vinden weer van voren af aan.
Rev 2 heeft geen Com en LPT poorten maar USB of firewire ervoor in de plaats. Op zich wel handig, maar verder volgens mij geen verschil.
btw het engelse gedeelte dan. Van dat spaanse snap ik ook niks
ow, mm, ook maar s testen dan nog vanavondquote:Flythe schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:50:
[...]
Volgens de OCZ site moeten ze dan ook op 2.3V lopen en mogen ze maximaal 2.35V hebben. http://www.ocztechnology....2_8500_reaper_hpc_edition
Ik heb hetzelfde met de p35 ds3r, heb jij ook een e6750 toevallig?quote:Peter F schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 07:40:
Temperatuur sensor is maar een lachertje op de p35c ds3r.
11 Graden met luchtkoeling in de bios en met speedfan zelfs maar 9Ctemp in huis is 23.
Ik vond het al zo raar dat mijn pentium d overclocked onder 45C bleef, maar deze afwijking is wel heel eg groot
[afbeelding]
Reg. datum: 27 maart 2001
Reg. datum: 01 augustus 2005
Aha ok, dus het maakt niet uit als de quad-pumped FSB gewoon op 1600mhz komt te staan?quote:Icec_Old schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 10:32:
[...]
HT Link is iets van AMD, daar doet Intel niet aan. Die 1333Mhz is deQuad-pumped FSB, dus die loopt mee met FSB. 400Mhz FSB = Quad-pumped 1600 Mhz
Weet iemand of je perse de bovenste PCI-E slot moet gebruiken voor 16x?
Ik gebruik onderste en staat ook zo ingestel in't bios (ds4 rev2) maar zie onder cpu-z link width 4x, max supported 16x.
Kan niet in;t bios vinden waar ik dit op 16x kan zetten. Trouwens.....dacht dat het 2x 16x pci-e was dit bordje duzz dat het niet zou uitmaken.
Gr,
CORE 2 QUAD Q6600 G0,GIGABYTE GA-P35-DS4 Rev 2.0,OCZ PC2-6400 Platinum Rev2, Asus 7800GTX arctic sil, Raptor 74 Gig, Tagan 530 U22, Antec P160
There Is Nothing More Relaxing Than Complete Silence with A Heavy Bass.
Ik heb vandaag mijn northbridgeheatsink van de DS3R vervangen door een thermalright HR-05 IFX.
Wat betreft gewicht was deze iets lichter, maar het koeloppervlak is veel groter en er zit ook nog een heatpipe in. Ik heb echter geen verschil in temperatuur.
Op de heatsink zat een grijze harde prut, deze kreeg ik er niet vanaf met alcohol of peuteren met de nagel. Heb deze dan ook laten zitten. Ik denk dat deze een beperking vormt voor de warmteoverdracht. Heeft iemand tips om deze rommel eraf te krijgen?
Reg. datum: 13 november 2006
Plamuurmesquote:REDFISH schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 16:36:
Op de heatsink zat een grijze harde prut, deze kreeg ik er niet vanaf met alcohol of peuteren met de nagel. Heb deze dan ook laten zitten. Ik denk dat deze een beperking vormt voor de warmteoverdracht. Heeft iemand tips om deze rommel eraf te krijgen?
1.0 eerste versie met de grote heatpipe koeling vergelijkbaar met de DQ6quote:Namoh schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 14:11:
Weet iemand toevallig wat het verschil is tussen de 1.0, 1.1 en 2.0 revisies van het DS4 moederbord?
1.0 -> 1.1 andere koeling. De grote koeling is vervangen door een meer bescheiden versie met een koelplaat achterop het moederbord
1.1 -> 2.0 koeling is hetzelfde gebleven, maar koelplaat achterop is weg (onhandig met koelers die een eigen backplate hebben) en geen seriele en parallelle poort meer in het i/o gedeelte. Wel als header nog een seriele poort. In plaats daarvan meer USB poorten
Reg. datum: 28 oktober 2005
Aceton, oftewel nagellak-remover doet het altijd goed bij mij.quote:REDFISH schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 16:36:
Heeft iemand tips om deze rommel eraf te krijgen?
Bovendien verdampt die ook volledig...
*Don_holio
Reg. datum: 28 juli 2004
Ik vertrouwde de temp niet dus had ik hem expres naar beneden geclocked en voltage verlaagd
kijken waar hij op uit zou komen, maar al staat hij een uur aan en stress je hem, blijft hij lage waarde aangeven, full load een uur lang niet meer dan 14C
quote:woekele schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 12:51:
[...]
Ik heb hetzelfde met de p35 ds3r, heb jij ook een e6750 toevallig?
Heb videokaart omgewisseld en gekeken bij een game die ik veel doe. Eerst had ik ong. 70 fps en erna ong.75fps duzz ja...alle beetjes helpen ;-). Alleen onderste was mooier ivm temps proc.
The_Virus
Heb manual wel gelezen maar over het hoofd gezien...kan gebeuren. Bedankt voor je reactie
CORE 2 QUAD Q6600 G0,GIGABYTE GA-P35-DS4 Rev 2.0,OCZ PC2-6400 Platinum Rev2, Asus 7800GTX arctic sil, Raptor 74 Gig, Tagan 530 U22, Antec P160
Nieuwe NB koeler werkt trouwens wel, maar blijkbaar alleen bij stress, dan blijft hij gewoon 41/42 graden, terwijl hij eerst makkelijk over de 50 graden ging, maar heb ik nu net de koeler erop gezet voor de idle temperaturen zodat de casefans door de lagere NB temps door het moederbord wat zachter zouden draaien
Als je ziet hoe de heatsink er nu uit ziet nadat ik deze met een grote platte schroevendraaier ontdaan heb van de grijze zooi, zul je snappen dat ik dat niet met de NB chip zelf ga proberen.quote:
REDFISH wijzigde dit bericht 04-10-2007 19:00 (118%)
Dit topic is gesloten. ![]()