Intensief bedoel je denk ikquote:
Tja dan zou ik ook geen quad halen.quote:DutchManticore schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:25:
Nah weetje, ik hoef hem eigenlijk maar een jaar extreem extensief te gebruiken.
Daarna ga ik op kamers en omdat mijn ouders 60% van de eindprijs betalen willen ze de PC dan ook bij hun thuis hebben staan.
Mijn plan was dan de videokaart te verkopen en met wat geld erbij een wat modaler systeem te kopen
Nee ik hou het gewoon bij de E6850, helemaal omdat ik vrij zeker weet dat games niet binnen nu en anderhalf jaar ineens helemaal QuadCore gefocussed zullen zijn.
En als je toch al zo op je centen let, hoezo haal je dan niet een E6750 en klok je die naar 3GHz? Hij zal het makkelijk halen. Kan je weer een extra HD halen ofzo?
Ik draai trouwens met een Zalman 9700LED op m'n Q6600 @ 3GHz.
MensionXL wijzigde dit bericht 11-09-2007 16:30 (4%)
- Quad-core specs - - Wat niet deugt wat niet deert, wie niet neukt die masturbeert.
maar ik was van plan ¤1200 euro uit te geven.. en juist omdat ik elke keer 'een klein beetje meer' uitgeef zit ik nu al aan de ¤1650.
Geen wonder dus dat ik een beetje oplet?
@disco-stu
whaha inderdaad
M'n zusje zit op de achtergrond d'r frans te oefenen:
"Extensief lezen"
Intel Q6600@stock , Ocz 2x2GB Reaper HPC 800Mhz, 2x 8800GTS G92 (SLI), Asus P5N32-E 680i SLi, Coolermaster CM690, Corsair TX650Watt
AllSeeyinEye wijzigde dit bericht 11-09-2007 16:39 (63%)
Kom eens bij Lotus Jungs kijken
Anteckasten inclusief voeding zijn niet echt super (de voeding dan).
Dure kast zie ik ook niets in, alleen mooie en functionele kast.
Mijn tip koop een goedkope, maar mooie kast, waar een paar 12cm fans in kunnen.
Koop een paar leuke blauwe/gele/paarse coolermaster ledfans sluit ze op je Asus MB aan en je hebt een leuke kast voor 1/3 van de prijs met net zo goeie koeling.
Koop een LC power 550w voeding (alleen niet modulair
Van het bespaarde geld, koop je in elk geval een dikke cpu koeler, en best in prestatie zou ook zijn nog een hdd om in raid 0+1 te gaan draaien.
Dat geheugen is wel aardig goed maar volges mij is er wel beter te krijgen voor die prijs, msschien kan iemand ff naar de ramlist linken??
zou wel quadcore nemen denk ik, als je tenminste een beetje ervaring hebt met overklokken.
Nukezone FTW
Anteckasten inclusief voeding zijn niet echt super (de voeding dan).
De 900 is dus ook zonder voeding
Systeem specs: http://tweakers.net/gallery/sys/16602, Flame me niet en zeik me ook niet af, daar ben ik nu veel beter in!!
Teveel maintenance, werk en balbla
Ik haal gewoon de Antec 900, die koelt als een gek. Die zal een E6850 met een 9800GTX prima kunnen onderhouden. Voeding wordt een BeQuiet 500watt denk ik.
DutchManticore wijzigde dit bericht 11-09-2007 16:57 (7%)
Intel Q6600@stock , Ocz 2x2GB Reaper HPC 800Mhz, 2x 8800GTS G92 (SLI), Asus P5N32-E 680i SLi, Coolermaster CM690, Corsair TX650Watt
Systeem specs: http://tweakers.net/gallery/sys/16602, Flame me niet en zeik me ook niet af, daar ben ik nu veel beter in!!
Tegen de tijd dat die uit is lijkt mij dit kosten plaatje niet meer actueel...
Significant lekkerder! ♠ What comes out off this mouth ain't called boastin', it's thruthin'! ♠ Pas op voor... Spul!!!
Geheugen heeft een stoer naam maar het blijft pc6400 en de timings zijn volgens mij niet super geweldig ofzo.
Je betaald dan als snel zeker 20euro teveel.
Met de Antec Sonata3 is niks mis en de voeding die er bij zit is ook van prima kwaliteit.
Je zou ook nog kunnen kijken naar de Antec solo, weet niet hoe duur die is.
Ik zou niet de alphacool 120mm fan kopen veel herrie voor weinig luchtverplaatsing.
Je zou nexus(6euro) of scythe s-flex (12euro) kunnen overwegen.
Volgens mij past trouwens een full size kaart niet in de Sonata III, zonder te moeten zagen.
Voor koel pasta zou ik eerder as5 nemen, goedkoper en betere prestatie's.
Of die nieuwe koelpasta van arctic (naam kwijt)
Verder heeft de DS4 van gigabyte betere onderdelen mbt de levensduur, als je toch al niet al teveel gaat overclocken ook het overwegen waard.
DNS666 wijzigde dit bericht 11-09-2007 19:47 (17%)
Hij heeft wel een goed raampje (in elk geval niet de hele zijkant zichtbaar) dat wel, met voeding erbij zit je alweer op 200E beetje zonde geld imo, zou zeker besteden aan een beter cpu-koeler, wat ik zou nog eerder geen kast nemen en wel een cpu-koeler. maja prioriteiten he, ken der wel meer die een mooie p160 hebben en dan een p4 erin hebben draaien. Gaat in jou geval niet helemaal op ofcourse ^^
Nukezone FTW
Das inderdaad nog een tijdje wachten maar zat te denken misschien de rest van de PC al eerder te kopen, vandaar dat ik nu al dit lijstje aan het samenstellen ben.
Maar weet het zo net nog niet.
Misschien inderdaad dat ik straks alweer andere hardware voor hetzelfde geld kan kopen , maar dat zie ik dan wel weer.
Significant lekkerder! ♠ What comes out off this mouth ain't called boastin', it's thruthin'! ♠ Pas op voor... Spul!!!
Ik heb de Antec P150 (solo) en de Ninehundred gehad.quote:Powrskin schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:30:
mjah dat ik oook het punt. Antec900 is zonder voeding en dan alsnog duur.
Hij heeft wel een goed raampje (in elk geval niet de hele zijkant zichtbaar) dat wel, met voeding erbij zit je alweer op 200E beetje zonde geld imo, zou zeker besteden aan een beter cpu-koeler, wat ik zou nog eerder geen kast nemen en wel een cpu-koeler. maja prioriteiten he, ken der wel meer die een mooie p160 hebben en dan een p4 erin hebben draaien. Gaat in jou geval niet helemaal op ofcourse ^^
Ik heb nu de P182.
Achteraf zonde van het geld dat ik de overstap naar de Ninehundred heb gemaakt en later naar de P182.
De Ninehundred is echt een herrie kast en moet je alleen kopen als je de airflow echt nodig hebt.
Verder vind ik qua prestatie's (airflow en stilte) de Antec P150 eigenlijk iets beter dan de P182 maar net net te klein.
Het past allemaal maar net.
Daar heb ik namelijk ook totaal geen behoefte aan
De P180 dan maar eens even kijken, of die beetje te betalen is.
Hier nog even wat opmerkingen m.b.t. de koeling van een E6850. Ik heb hem zelf ook zeer recent binnen en heb de cpu geplaatst in een blitz formula special edition. Bord is wat meer gericht op overclocken en passieve koeling op de bekende plaatsen. Ik gebruik een Tuniq Tower 120 voor koeling en Corsair TWIN2X2048-8500C5D Dominator 2048 MB geheugen.
Ben nog niet begonnen met overclocken dus nog geen data hierover, maar na het installeren van de tuniq tower (kutwerk) en het systeem de eerste keer opstarten bleek dat mijn cpu 47 graden werd. Ik kan de fan van de koeler harder of zachter zetten. Als ik de fan op max speed zet, daalt de temp nog een kleine 2,5 graad. (klein beetje koelpasta gebruikt en uitgelezen in de bios na eerste keer opstarten). Nu, ongeveer 2 dagen later blijkt dat de temp is gedaald naar 40 graden op het moment dat ik het systeem redelijk heb misbruikt (fanspeed koeler op minimaal). De cores zelf zitten op wisselend 27-28 graden.
Zelfs al leek de onderkant van het voetje van de tuniq tower mij helemaal vlak, just in case heb ik koelpasta gebruikt. Het kan nooit kwaad, zolang je het maar niet overmatig gebruikt. Ik zou me niet prettig voelen als er geen koelpasta tussen mijn cpu en koeler zou zitten, maar dat is misschien een achterhaalde mening.
Wat je eventueel ook kunt doen is voor de 50 ¤ goedkopere E6600 kiezen en deze overclocken naar 3,2. Dit haalt de cpu makkelijk zonder superwarm te worden. Hiermee verlaag je je budget weer iets
Edit: typos
D2Freak wijzigde dit bericht 13-09-2007 11:45 (14%)
E6850@stock, Tuniq Tower 120, Asus Blitz Formula SE, 2 x 1 GB PC6400 Crucial, HD 3870, 2 x Raptor 36 GB, Corsair HX620
De P182 is wel een stukje duurder dan de gemiddelde kast maar je krijgt ook echt waar voor je geld.quote:DutchManticore schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:50:
Is de NineHundred een herrie kast ja?
Daar heb ik namelijk ook totaal geen behoefte aan![]()
De P180 dan maar eens even kijken, of die beetje te betalen is.
Echt een pracht solide kast met goeie koelings mogelijkheden, harddisk en voeding zijn afgescheiden van de rest om airflow te bevoorderen, bekabeling kan achter moederbord tray netjes weg gewerkt worden, voeding en harddisks hebben schokdempers, stof filters bij de intake fans
Enige minpunt die ik me kan bedenken aan deze kast is dat hij wel aan de zware kant is, maar een desktop neem je dan ook niet om telkens te verslepen lijkt mij.
Erg mooie kast voor het geld, zeker een aanrader!
Reg. datum: 25 september 2006
Ik heb zelf de P182 Special Edition. Mooi helemaal zwart metaal van binnen, en spiegel chroom aan de buitenkant. Erg mooi en zeer degelijk.quote:SniperFox schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:54:
[...]
De P182 is wel een stukje duurder dan de gemiddelde kast maar je krijgt ook echt waar voor je geld.
Echt een pracht solide kast met goeie koelings mogelijkheden, harddisk en voeding zijn afgescheiden van de rest om airflow te bevoorderen, bekabeling kan achter moederbord tray netjes weg gewerkt worden, voeding en harddisks hebben schokdempers, stof filters bij de intake fans, en een deurtje die met een magneet sluit (geen deurtjes meer die breken.
)
Erg mooie kast voor het geld, zeker een aanrader!
albatross wijzigde dit bericht 13-09-2007 18:08 (9%)
Intel Q6700 @ 3.2Ghz | Scythe Infinity | ASUS Commando | 4G HyperX | ASUS 8800GTX | X-Fi Fatal1ty | Logitech Z-5500 | 2x WD Caviar SE16 500GB | Plextor 760A DVD | LG GGW-H20L Blu-ray rewriter | Enermax Liberty 620W | Antec P182 SE | Dell 2707WFP
1) Als ik een PC in elkaar zet, is het dan een vereiste dat ik koelpaste gebruik?! Heb dat eigenlijk nog nooit gedaan... En waar moet dat dan aangebracht worden? En wat scheelt het nou?quote:DutchManticore schreef op maandag 10 september 2007 @ 19:31:
Hey mensen,
Nee wees niet bang! Dit is niet het zoveelste "moet ik een dual of een quadcore kopen" topic.
Maar ik ga dus binnenkort een nieuwe PC kopen en daar gaat of een E6850 inkomen of een Quad6600. Ik heb een paar vragen hierover:
1) Als ik een PC in elkaar zet, is het dan een vereiste dat ik koelpaste gebruik?! Heb dat eigenlijk nog nooit gedaan... En waar moet dat dan aangebracht worden? En wat scheelt het nou?
2) Als ik die Q6600 overclock (wat goed moet kunnen met die G0-chip) tot iets van 2,8ghz kan dat dan met de standaard koeling? (Ik heb in mijn kast dalijk 1x80mm intake en 1x80mm outtake en de kast is een 3R Systems R202Li)
3) Is het mogelijk gewoon een extra gat te zagen in je PC-kast (op een TACTISCHE PLEKniet zomaar ergens!) en daar een fan in te douwen?
4) Is het beter dat je net zoveel intake als outtake hebt of maakt het niets uit dat er minder wordt ingevoerd dan uit of vice versa.
Harstikke bedankt,
Thijs Roelofs
Zoek hier eens op GoT.
2) Als ik die Q6600 overclock (wat goed moet kunnen met die G0-chip) tot iets van 2,8ghz kan dat dan met de standaard koeling? (Ik heb in mijn kast dalijk 1x80mm intake en 1x80mm outtake en de kast is een 3R Systems R202Li)
Gewoon proberen lijkt mij?
3) Is het mogelijk gewoon een extra gat te zagen in je PC-kast (op een TACTISCHE PLEK
Waarom niet?
4) Is het beter dat je net zoveel intake als outtake hebt of maakt het niets uit dat er minder wordt ingevoerd dan uit of vice versa.
Zoek eens op GoT.
Waarom is dit topic nog open?
Proudly powered by Debian & Gentoo
Ik vraag me af waarom het open is gebleven na de topic start alleen al...quote:..Piet.. schreef op donderdag 13 september 2007 @ 18:31:
[...]
1) Als ik een PC in elkaar zet, is het dan een vereiste dat ik koelpaste gebruik?! Heb dat eigenlijk nog nooit gedaan... En waar moet dat dan aangebracht worden? En wat scheelt het nou?
Zoek hier eens op GoT.
Gewoon proberen lijkt mij?
3) Is het mogelijk gewoon een extra gat te zagen in je PC-kast (op een TACTISCHE PLEKniet zomaar ergens!) en daar een fan in te douwen?
Waarom niet?
Zoek eens op GoT.
Waarom is dit topic nog open?
Zelfstudie???
Het zijn echt vragen die makkelijk op het internet te vinden zijn en er zijn ook vragen bij waarbij ik me echt afvraag of je daarvoor een topic had hoeven starten.
HugoBoss1985 wijzigde dit bericht 13-09-2007 18:38 (7%)
Coolermaster CM690 | Coolermaster Realpower Pro 850 | Asus P5E | Intel Q6600 @ 3,6 | Sparkle 9800GX2 | Creative X-Fi XtremeGamer | 2 gig HyperX PC9600 D9GKX @ 800 3-3-3-8 1t | Samsung Spinpoint F1 750.
Sorry hoor maar dit soort reacties vind ik echt asociaal worden.quote:HugoBoss1985 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 18:34:
[...]
Ik vraag me af waarom het open is gebleven na de topic start alleen al...
Zelfstudie???
Het zijn echt vragen die makkelijk op het internet te vinden zijn en er zijn ook vragen bij waarbij ik me echt afvraag of je daarvoor een topic had hoeven starten.
Waarom hebben we nog topics voor game discussies? > Je kan zelf wel uitvissen of het spel wel voor jouw is en wie het spel speelt.
Waarom discusseren we nog over laptops en computers? > Zoek zelf de specs en kijk of het bij jouw past
Waarom discusseren we over OS'es? > Je kan zelf ook wel de OS uitproberen en kijken of het bij jouw past, geen discussie nodig.
Zo kan je door gaan.
Vaak zijn zulk soort dingen moeilijk te vinden of is informatie outdated, ik vind het wel redelijk dat iemand iets vraagt voordat ie zo'n grote uitgaven doet, en zeg nou zelf.
Hoelang duurt het nou om die vragen te beantwoorden? Erger je hier zo erg aan?
Een beetje gezonde omgang met elkaar en discussie lijkt mij wel normaal, je medemens helpen is heus geen vak apart.
Tuurlijk kan je zoeken, maar dan hoef je nog niet te wijgeren iemand te helpen en hiermee gewoon je postcount te verhogeren, als je vind dat de TS had moeten zoeken PM je een admin. Want dit soort reacties draagt niets bij aan de discussie en is ook niet echt bepaald informatief als je het mij zou vragen.
Ik zou dan wel voor een E6750, standaard wat hoger geklocked en is zelfs nog goedkoper, en uit tests klokte hij tot bijna 4Ghz over.quote:D2Freak schreef op donderdag 13 september 2007 @ 08:21:
Hoi,
Hier nog even wat opmerkingen m.b.t. de koeling van een E6850. Ik heb hem zelf ook zeer recent binnen en heb de cpu geplaatst in een blitz formula special edition. Bord is wat meer gericht op overclocken en passieve koeling op de bekende plaatsen. Ik gebruik een Tuniq Tower 120 voor koeling en Corsair TWIN2X2048-8500C5D Dominator 2048 MB geheugen.
Ben nog niet begonnen met overclocken dus nog geen data hierover, maar na het installeren van de tuniq tower (kutwerk) en het systeem de eerste keer opstarten bleek dat mijn cpu 47 graden werd. Ik kan de fan van de koeler harder of zachter zetten. Als ik de fan op max speed zet, daalt de temp nog een kleine 2,5 graad. (klein beetje koelpasta gebruikt en uitgelezen in de bios na eerste keer opstarten). Nu, ongeveer 2 dagen later blijkt dat de temp is gedaald naar 40 graden op het moment dat ik het systeem redelijk heb misbruikt (fanspeed koeler op minimaal). De cores zelf zitten op wisselend 27-28 graden.
Zelfs al leek de onderkant van het voetje van de tuniq tower mij helemaal vlak, just in case heb ik koelpasta gebruikt. Het kan nooit kwaad, zolang je het maar niet overmatig gebruikt. Ik zou me niet prettig voelen als er geen koelpasta tussen mijn cpu en koeler zou zitten, maar dat is misschien een achterhaalde mening.
Wat je eventueel ook kunt doen is voor de 50 ¤ goedkopere E6600 kiezen en deze overclocken naar 3,2. Dit haalt de cpu makkelijk zonder superwarm te worden. Hiermee verlaag je je budget weer iets
Edit: typos
Als je met overclocken wil beginnen is de E6850 in iedergeval absoluut niet het geld waard.
Ik zou hier alleen niet echt gaan rekenen op die 12 November.quote:DutchManticore schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:37:
De 9800GTX komt, zoals voorlopig vermoed wordt, op 12 november.
Das inderdaad nog een tijdje wachten maar zat te denken misschien de rest van de PC al eerder te kopen, vandaar dat ik nu al dit lijstje aan het samenstellen ben.
Maar weet het zo net nog niet.
Misschien inderdaad dat ik straks alweer andere hardware voor hetzelfde geld kan kopen , maar dat zie ik dan wel weer.
Zover ik weet zijn dat nog geruchten (of staat het al vast?) vooral omdat Nvidia nu ook aan de 8700 werkt, en waarschijnlijk daarop volgend ook de 8900.
SniperFox wijzigde dit bericht 13-09-2007 19:01 (46%)
Wat een vergelijkingen...quote:SniperFox schreef op donderdag 13 september 2007 @ 18:50:
[...]
Sorry hoor maar dit soort reacties vind ik echt asociaal worden.
Waarom hebben we nog topics voor game discussies? > Je kan zelf wel uitvissen of het spel wel voor jouw is en wie het spel speelt.
Waarom discusseren we nog over laptops en computers? > Zoek zelf de specs en kijk of het bij jouw past
Waarom discusseren we over OS'es? > Je kan zelf ook wel de OS uitproberen en kijken of het bij jouw past, geen discussie nodig.
Zo kan je door gaan.
Vaak zijn zulk soort dingen moeilijk te vinden of is informatie outdated, ik vind het wel redelijk dat iemand iets vraagt voordat ie zo'n grote uitgaven doet, en zeg nou zelf.
Een beetje gezonde omgang met elkaar en discussie lijkt mij wel normaal, je medemens helpen is heus geen vak apart.
Tuurlijk kan je zoeken, maar dan hoef je nog niet te wijgeren iemand te helpen en hiermee gewoon je postcount te verhogeren, als je vind dat de TS had moeten zoeken PM je een admin. Want dit soort reacties draagt niets bij aan de discussie en is ook niet echt bepaald informatief als je het mij zou vragen.
Een discussie is toch echt iets anders dan een topic starten met vragen waarvan je het antwoord makkelijk kan vinden.
Sorry, maar ik vind zijn vragen nou niet echt van enige motivatie getuigen. Maar het kan ook aan mij liggen.
Ik heb op een helpdesk gewerkt dus ik weet denk ik wel een beetje wat helpen is!
EDIT: De TS kan dit wel als hulp zien, misschien gaat hij in de toekomst op onderzoek uit voordat hij een topic start.
En ja, ik erger me hier aan ja! Er zijn er ook mensen die mij (terecht) afzeiken als ik een lomp topic start.
Het was niet mijn bedoeling om mijn postcount te verhogen, I don't give a f*ck about that.
Waar heb je me dat zien zeggen?
Maarja we zullen zien of een modje hier iets gaat doen. (Ik ga er geen PM'en in ieder geval, ik wil alleen maar ff mijn mening kwijt.)
Het gaat hier trouwens ook helemaal offtopic want men praat hier nu over videokaarten en behuizingen.
EDIT 2: @ TS: Ik zie dat je nog niet zo lang op Tweakers zit en het spijt me als ik iets te hard voor je ben.
Ik heb nog nooit een stockkoeler (koeler die fabrikanten bij hun processor leveren of op hun chips doen) gezien zonder koelpasta.
Je moet er altijd koelpasta tussen doen!
Er zijn ook mensen die de "kop" van de processor (de IHS) schuren en polijsten om het nog platter te krijgen en om het contact beter te krijgen.
Een gepolijst oppervlak zal de warmte beter geleiden. (Ook deze mensen gebruiken koelpasta
Overklokken met de standaard koeling kan altijd, je kunt het beste even googlen wat ervaringen van andere mensen zijn met overklokken van die processor met een stock koeler.
Een gat in een kast zagen kan altijd, mits je het juiste gereedschap hebt.
Kijk eens rond op internet, er zijn zat mensen die hele kasten zelf bouwen of kasten aanpassen.
Een Dremel is daarbij erg handig.
Meer intake dan outtake betekend dat er warme lucht in je kast blijft hangen, en dat wil je juist niet.
Meer outtake dan inttake is dus altijd beter.
HugoBoss1985 wijzigde dit bericht 13-09-2007 19:32 (24%)
Coolermaster CM690 | Coolermaster Realpower Pro 850 | Asus P5E | Intel Q6600 @ 3,6 | Sparkle 9800GX2 | Creative X-Fi XtremeGamer | 2 gig HyperX PC9600 D9GKX @ 800 3-3-3-8 1t | Samsung Spinpoint F1 750.
[...]
Dat is een beetje slap geantwoord want in principe is het antwoord op ELKE (computergerelateerde) vraag makkelijk te vinden. Maar raad eens waar je de meeste antwoorden vind? In de forums waar mensen deze "onzinnige" topics starten.quote:Wat een vergelijkingen...
Een discussie is toch echt iets anders dan een topic starten met vragen waarvan je het antwoord makkelijk kan vinden.
Waarom doe je het dan niet? Of vond je je eerste post in dit topic hier hulp? Dan kan ik me voorstellen dat je zegt dat je als helpdesker hebt gewerkt (verleden tijd idd)....quote:Sorry, maar ik vind zijn vragen nou niet echt van enige motivatie getuigen. Maar het kan ook aan mij liggen.
Ik heb op een helpdesk gewerkt dus ik weet denk ik wel een beetje wat helpen is!
Ik kan me voorstellen dat je de hulp die je dan geeft meer ziet als werk dan als vrije tijd. Maar ik denk dat als je tegen de ITanalfabeet die jou op de helpdesk had gebeld gezegd had dat hij een stomme vraag had die hij zelf ook wel uit had kunnen zoeken op internet maar dat niet heeft gedaan wegens gebrek aan motivatie, jij 3 minuten daarna je spulletjes had kunnen pakken en op had kunnen rotten.
Grappigquote:EDIT: De TS kan dit wel als hulp zien, misschien gaat hij in de toekomst op onderzoek uit voordat hij een topic start.
En ik erger me aan mensen die zichzelf te goed vinden om iemand met een probleem te helpen waar die man helemaal mee vast zit. Misschien dat het voor jou vanzelfsprekend is, of misschien ben jij een forumwonder dat binnen 3 minuten alle mogelijke antwoorden heeft gevonden, maar sommige mensen kunnen dat niet. Ik stel voor, mocht je weer problemen hebben met een topic, spreek dan de moderator aan ipv een beetje flamen op iemand die hier met de beste bedoelingen post.quote:En ja, ik erger me hier aan ja! Er zijn er ook mensen die mij (terecht) afzeiken als ik een lomp topic start.
Je mening kwijt? Ah, maar daar is dit forum dan toch ook niet voor? Hij vroeg toch ook niet om jou mening? Hij vroeg alleen om een beetje hulp... Dusseuh..quote:Het was niet mijn bedoeling om mijn postcount te verhogen, I don't give a f*ck about that.
Waar heb je me dat zien zeggen?
Maarja we zullen zien of een modje hier iets gaat doen. (Ik ga er geen PM'en in ieder geval, ik wil alleen maar ff mijn mening kwijt.)
Lol... en dat noem je off topic? kij kje eigen post nog s na.. is dat on topic?quote:Het gaat hier trouwens ook helemaal offtopic want men praat hier nu over videokaarten en behuizingen.
En vervolgens geef je alle antwoorden die al in de post staan! Ik vraag me echt af wat het nut was van deze post behalve de TS en persoon die reageert op jou post enorm afzeiken. Pas nadat je zag dat andere mensen dat niet echt waarderen ga je de hele boel nuanceren, en vervolgens ALSNOG antwoord geven op de vragen die hijquote:EDIT 2: @ TS: Ik zie dat je nog niet zo lang op Tweakers zit en het spijt me als ik iets te hard voor je ben.
Ik heb nog nooit een stockkoeler (koeler die fabrikanten bij hun processor leveren of op hun chips doen) gezien zonder koelpasta.
Je moet er altijd koelpasta tussen doen!
Er zijn ook mensen die de "kop" van de processor (de IHS) schuren en polijsten om het nog platter te krijgen en om het contact beter te krijgen.
Een gepolijst oppervlak zal de warmte beter geleiden. (Ook deze mensen gebruiken koelpasta)
Overklokken met de standaard koeling kan altijd, je kunt het beste even googlen wat ervaringen van andere mensen zijn met overklokken van die processor met een stock koeler.
Een gat in een kast zagen kan altijd, mits je het juiste gereedschap hebt.
Kijk eens rond op internet, er zijn zat mensen die hele kasten zelf bouwen of kasten aanpassen.
Een Dremel is daarbij erg handig.
Meer intake dan outtake betekend dat er warme lucht in je kast blijft hangen, en dat wil je juist niet.
Meer outtake dan inttake is dus altijd beter.
a) zelf heel makkelijk kan vinden terwijl je je daar aan ergert :S:S:S
b) al beantwoord zijn in dit topic en niet echt iets nieuws toevoegen
Persoonlijk vind ik het leuk om ervaringen uit te wisselen en behulpzaam te zijn. Ik ben het met je eens dat het recht van bestaan van sommige topics discutabel is, maar onthoud dat er behalve de echte IT nerds, ook nog een hele grote groep beginnende IT nerds is, die nog niet zo goed zijn weg kan vinden op internet en forums. Attendeer daarom een Moderator op een "verdacht" Topic en laat die beste man beslissen of het gesloten word of niet. Daarmee voorkom je een heel stuk gezeik en houden we het leuk en gezellig.
Succes
E6850@stock, Tuniq Tower 120, Asus Blitz Formula SE, 2 x 1 GB PC6400 Crucial, HD 3870, 2 x Raptor 36 GB, Corsair HX620
In grote lijnen mee eens..quote:Sorry hoor maar dit soort reacties vind ik echt asociaal worden.
Zo kan je door gaan.
Misschien voor de die hard overclocker, maar ik ga het hier toch even mee proberenquote:Ik zou dan wel voor een E6750, standaard wat hoger geklocked en is zelfs nog goedkoper, en uit tests klokte hij tot bijna 4Ghz over.
Als je met overclocken wil beginnen is de E6850 in iedergeval absoluut niet het geld waard.
Even heel simpel:quote:D2Freak schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 07:58:
[quote]HugoBoss1985 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 19:02:
[...]
Dat is een beetje slap geantwoord want in principe is het antwoord op ELKE (computergerelateerde) vraag makkelijk te vinden. Maar raad eens waar je de meeste antwoorden vind? In de forums waar mensen deze "onzinnige" topics starten.
[...]
Waarom doe je het dan niet? Of vond je je eerste post in dit topic hier hulp? Dan kan ik me voorstellen dat je zegt dat je als helpdesker hebt gewerkt (verleden tijd idd)....
Ik kan me voorstellen dat je de hulp die je dan geeft meer ziet als werk dan als vrije tijd. Maar ik denk dat als je tegen de ITanalfabeet die jou op de helpdesk had gebeld gezegd had dat hij een stomme vraag had die hij zelf ook wel uit had kunnen zoeken op internet maar dat niet heeft gedaan wegens gebrek aan motivatie, jij 3 minuten daarna je spulletjes had kunnen pakken en op had kunnen rotten.
[...]
En ik erger me aan mensen die zichzelf te goed vinden om iemand met een probleem te helpen waar die man helemaal mee vast zit. Misschien dat het voor jou vanzelfsprekend is, of misschien ben jij een forumwonder dat binnen 3 minuten alle mogelijke antwoorden heeft gevonden, maar sommige mensen kunnen dat niet. Ik stel voor, mocht je weer problemen hebben met een topic, spreek dan de moderator aan ipv een beetje flamen op iemand die hier met de beste bedoelingen post.
GoT Huisregels
GoT is geen helpdesk, het is ook niet een forum voor beginnende computergebruikers (al zijn die natuurlijk wel welkom mits ze zich aan het beleid houden), het is een community en knowledgebase voor bovengemiddeld geďnteresseerde computergebruikers die zaken willen discussiëren die niet met een simpele zoektocht te vinden zijn.
Dat we daarnaast ook nog eens mensen willen helpen is een pre, maar er bestaat hier allerminst een recht om geholpen te worden. Als je een ander aanvalt omdat hij dat aangeeft, snap je duidelijk zelf niet hoe het hier werkt.
Heeft hij al gedaan, schatjequote:Persoonlijk vind ik het leuk om ervaringen uit te wisselen en behulpzaam te zijn. Ik ben het met je eens dat het recht van bestaan van sommige topics discutabel is, maar onthoud dat er behalve de echte IT nerds, ook nog een hele grote groep beginnende IT nerds is, die nog niet zo goed zijn weg kan vinden op internet en forums. Attendeer daarom een Moderator op een "verdacht" Topic en laat die beste man beslissen of het gesloten word of niet. Daarmee voorkom je een heel stuk gezeik en houden we het leuk en gezellig.
Dicht, want dit gaat nergens meer over.
Knoflookworst + LANparty = overtreding Genčve Protocol (gas...)
Dit topic is gesloten. ![]()