Gathering of Tweakers

Quicksearch
Omdat er is aangegeven dat het lang zal duren eer er een nieuw contestsysteem zal komen heb ik het plan opgevat zelf een nieuw contestsysteem te bouwen, de gedachte voor het systeem is als volgt:

• Login systeem is gedeeld met mijn eigen site om een snelle ontwikkeling mogelijk te maken. Deze infrastructuur heb ik reeds voorhanden.
• Admin maakt een contest aan
• Admin gooit de contest open aan het begin van de maand
• Elke user kan maximaal één foto eenmalig (?) uploaden per contest
• Admin zet op de twintigste van de maand de status op "stemmen" zodat er gestemd kan worden
• Na X-dagen wordt de winnende foto gekozen door het systeem

Een paar implementatievragen:
• Moet het bekend zijn wie welke foto heeft geupload?
• Mag dit na het stemmen bekend zijn?
• Moet er zichbaar zijn wie wat heeft gestemd en welk commentaar diegene heeft geleverd?

Verder zou ik het op prijs stellen als iemand me zou willen helpen met een layout (Henk heeft zich aangeboden) en die om zou willen zetten naar een beetje christelijke HTML/CSS (niet m'n sterkste punt...)

Een moderator wijzigde dit bericht 03-09-2007 14:41 (9%)

Mijn lieve sexy vrouw!
Reg. datum: 18 februari 2003

Ik heb nog nooit meegedaan aan de contest, maar misschien komt dit ooit nog.
Wel een opmerking over de volgende:
Admin zet op de twintigste van de maand de status op "stemmen" zodat er gestemd kan worden

Als dit altijd op de 20ste is, kun je dit niet automatiseren? Of, misschien het mogelijk maken tijdens het aanmaken van de contest, dat de admin dit dan meteen invoert?
Het gaat me in eerste instantie *even* om een basisopzet. Als het echt lekker blijkt te gaan lopen, dan is het simpel genoeg om dat te automatiseren en gelijk startposts / foto's op GoT te gooien :)

Dat vereist echter even wat werk om het gelijk helemaal goed te doen, vandaar de keuze om het eerst even in de basis goed te regelen.

Ik denk voor de rest niet dat je heel erg bang hoeft te zijn: we hebben vier mensen met een rode jas en ik ben er ook nog, dus dat moet goed kunnen gaan ;)

neographikal wijzigde dit bericht 03-09-2007 13:39 (44%)

Goed bezig neo d:)b
Ik zou zeggen maak er iets goeds van :)
Beter als dat het nu is, is niet zo lastig gelukkig ;)

Over het 'nieuwe' systeem in aanbouw van de FGA-crew is helaas helemaal niets bekend :(
quote:
neographikal schreef op maandag 03 september 2007 @ 13:31:
Een paar implementatievragen:
• Moet het bekend zijn wie welke foto heeft geupload?
Lijkt me van wel, maar niet in eerste instantie nog :) Dan kan je partijdigheid ten allen tijde uitsluiten :)
quote:
• Mag dit na het stemmen bekend zijn?
Dan wel ja.
quote:
• Moet er zichbaar zijn wie wat heeft gestemd en welk commentaar diegene heeft geleverd?
Echt nodig is het niet wie wat heeft gestemd, maar het lijkt me wel leuk.
Want je kan er ook wat van leren denk ik zo :)

Priyantha Bleeker wijzigde dit bericht 03-09-2007 14:36 (88%)

Daily Life Community - http://www.daily-life.nl | http://www.priyantha.nl | http://www.pentax.nu

Ik vond het oude systeem dat indertijd gemaakt was door Norjee prima werken:

-Zichtbaar wie welke foto gemaakt heeft. Dit bevordert de discussie, geen geheimzinnig gedoe, of ongelijkheid doordat de een wel zijn foto op een andere site / in een serie op GoT plaatst, en de ander zijn of haar foto wel anoniem houdt.
-Mogelijkheid tot aanpassen van foto / tekst na upload. Als er nog dingen zijn die binnen de termijn verbeterd / aangepast kunnen worden, waarom niet?

Ik kan me al niet meer herinneren of het in de oude opzet anoniem stemmen was. Volgens mij wel (ook van wie het commentaar was), maar bovendien was het een selectie van een top 5 (soort eurovisie songfestival systeem) en niet het elke foto een cijfer geven. Eventuele tussenstand was zichtbaar nadat je gestemd had, zodat je dat in de loop der dagen kon volgen. Voordeel van alleen een top 5 een stem / punten geven was dat je over het algemeen alleen maar positief commentaar gaf / kreeg, degenen die zonder punten onderaan eindigden moesten zelf maar hun conclusie trekken :)

Enige nadeel van het systeem was die zichtbaarheid van de tussenstand, dit posten in het topic en de eventuele strategische stemmen die hier uit voortkwamen. Maar goed, die tussenstand kunnen volgen was ook wel weer leuk.

Rudedadude wijzigde dit bericht 03-09-2007 14:48 (13%)

1 bericht per dag is genoeg voor iedereen.

Pinnacle of Perversion
Reg. datum: 18 juni 2007

IMO moet stemmen annoniem blijven. Wel moet (na de stemronde) het commentaar van iedereen zichtbaar worden. Natuurlijk kan je wel het commentaar op je eigen foto zien?

Te koop: Metz 40MZ-2, tokina 100-300, tokina 28-80, tamron 70-300; DM voor details.

natuurlijk is het onzinnig om na de inzending nog een keer je foto aan te kunnen passen. dan slaat het commentaar wat ervoor is gegeven op die foto misschien nergens meer op.

het oude systeem vond ik qua opzet wel goed.

niet kunnen zien wie de foto heeft gemaakt tot na de stemming werkt ook juist prima om eventuele partijdigheid en of onbewuste voorkeuren die je voor een bepaalde fotograaf hebt te voorkomen.

Fuji S5 pro , 35mm 2.0 SB800 SC29 enhanced

Na de deadline (en de start van de mogelijkheid om commentaar te geven) moet de foto niet meer aangepast kunnen worden. Tot de 20ste na een eerste initiele inzending de foto nog aanpassen zou m.i. gewoon mogelijk moeten kunnen zijn.

Juist die anonimiteit vind ik een probleem, omdat het vrijwel nooit het geval is dat je het van geen enkele foto weet (door bijvoorbeeld bovengenoemde reden, of onmiskenbare stijl van een fotograaf). In zo'n geval is het dan handiger om het volledig publiek te maken, dan weet je het van iedereen. Of zou dit echt tot voortrekkerij e.d. leiden?

quote:
Rudedadude schreef op maandag 03 september 2007 @ 15:14:
Na de deadline (en de start van de mogelijkheid om commentaar te geven) moet de foto niet meer aangepast kunnen worden. Tot de 20ste na een eerste initiele inzending de foto nog aanpassen zou m.i. gewoon mogelijk moeten kunnen zijn.

Juist die anonimiteit vind ik een probleem, omdat het vrijwel nooit het geval is dat je het van geen enkele foto weet (door bijvoorbeeld bovengenoemde reden, of onmiskenbare stijl van een fotograaf). In zo'n geval is het dan handiger om het volledig publiek te maken, dan weet je het van iedereen. Of zou dit echt tot voortrekkerij e.d. leiden?
Ik vrees wel dat dat tot voortrekkerij leidt... al dan niet onbewust.

Ik neig toch naar het anonieme zoals het in het huidige systeem ook is. Soms zal het best bekend zijn van wie een foto af komt, maar je sluit vriendjespolitiek voor een gedeelte uit: lijkt me geen slechte stap. Ná het stemmen de namen neerzetten lijkt me daarentegen geen enkel probleem :)

Aanpassen van de foto, die blijf ik lastig vinden. Het heeft voordelen en nadelen, dat mag men hier verder beslissen :P
quote:
neographikal schreef op maandag 03 september 2007 @ 15:25:
Ik neig toch naar het anonieme zoals het in het huidige systeem ook is. Soms zal het best bekend zijn van wie een foto af komt, maar je sluit vriendjespolitiek voor een gedeelte uit: lijkt me geen slechte stap. Ná het stemmen de namen neerzetten lijkt me daarentegen geen enkel probleem :)

Aanpassen van de foto, die blijf ik lastig vinden. Het heeft voordelen en nadelen, dat mag men hier verder beslissen :P
Stel er een limiet aan.. Bijvoorbeeld max 2x aanpassen (voor als je perongeluk verkeerde file upload. en dan heb je nog 1 kans om je bewerking aan te passen bijvoorbeeld) :)

Nikon: D3; D50
17-35mm f/2.8; 35mm f/2; 50mm f/1.4; 80-200mm f/2.8; 85mm f/1.8; Micro 105mm f/2.8;
SB-800; SB-600; SB-24; SU-800
Sigma: Fisheye 15mm f/2.8

Imho is een limiet alsin: tot maximaal 5 dagen vóór het starten van het stemmen. Dus in een maand van 30 dagen heb je dan 10 dagen om te stemmen, daarvoor tot max 5 dagen om je foto te uppen maar niet meer te wijzigen en daarvoor nog 15 dagen om vrij te uppen én te wijzigen.

Op die manier heb je tot maximaal 5 dagen om de foto's op je in te laten werken :)

Whooooooooo, laten we het simpel houden. Wel/niet/x aantal keer :P Het moest simpel zijn he :+

neographikal wijzigde dit bericht 03-09-2007 15:44 (20%)

Nou weet ik het weer. Ook het stemmen was in het systeem van Norjee niet anoniem, je kon, nadat je gestemd had, zien wie aan wie welke punten had gegeven. Dat dus ook weer als tegenwicht aan de eventuele vriendjespolitiek of strategisch stemmen. Ik ben voor volledige openbaarheid, het is juiste met een relatief vaste gebruikersgroep leuk om te zien wie er precies al meedoen en wie aan wie welke punten heeft gegeven.

Hmm, hier voel ik eigenlijk ook voor :) Als het dan onverhoopt toch duidelijk is wie welke foto heeft gemaakt dan sluit je vriendjespolitiek helemaal uit.

Top idee

* neographikal rammelt stug verder
sparen sparen sparen sparen

Goed initiatief :D d:)b
Ben benieuwd. Ken het oude systeem niet, dus ben wat dat betreft lekker blanco :P.

Met betreft het veranderen van de foto, ik ben hier op tegen. Waarom? Omdat men bij commentaar op de foto, de foto nog altijd kan veranderen. Hierin zit weer de valkuil dat de maker van de foto, de foto dusdanig gaat bewerken dat ie opeens wel in de smaak van de jury valt. Het is een contest, eenmaal ingeleverd is ie ingeleverd. Zo zorg je er ook voor dat het eigen inzicht van de fotograaf beoordeeld word en niet dat wat 'men' vind. Hierdoor krijg je (hopelijk) ook meer diversiteit in de ingestuurde foto's. En van die diversiteit kan men weer leren....

Met betrekking tot de anonimiteit van de maker van de foto's, sommigen zullen hun mond vast niet kunnen houden waardoor voor het stemmen al bekend is van wie de foto is. Dit valt gewoon niet te voorkomen, al zou ik het anonieme stiekem toch wel apricieëren.

En wie er op welke foto gestemd heeft mag van mij betreft ook na afloop van het contest bekend worden gemaakt.

Ik weet niet of het er in gaat komen, maar lijkt me leuk om op verschillende punten een foto cijfers te geven. Bijvoorbeeld compositie, emotie, technische uitvoering etc etc. En het liefst ook commentaar waarom ie zo goed is, of wat evt verbeterpunten zijn. Zit er voor eenieder ook nog een leuke leerfactor aan ;).

SE W800i powered

Lijkt me prima neo, wat je een tijdje op je site had vond ik eigenlijk prima gaan, helaas met weinig publiek toen.
Eventueel de namen verborgen houden totdat die maand echt voorbij is (inclusief stemmen), maar verder lijkt me wat je eerder in elkaar gezet hebt al prima.

Hoofd in de wolken. Kop in het zand. Niets aan de hand || Nomad's spul || recente showcase

Stemmen moet m.i. toch wel anoniem blijven tot na sluitingstijd, dit om "nalopen" van de "gerenommeerde namen" te voorkomen.
Verder mag na afloop de naam v.d. poster wel bekend worden, anders heeft de contest weinig waarde imho.
Wellicht ook een toevoeging als er naast de contest zelf, een subject poll voor de volgende maand word gehouden om zo de betrokkenheid enigzins te verhogen.
Ook wenselijk om e.e.a. automatisch te laten verlopen, zo voorkom je ook dat er mensen worden teleurgesteld bij post na sluitingstijd en tevens garandeer je de doorloop. Ook de modjes zijn immers mensen en hebben wellicht ook nog een privé leven.

Way to go Neo! goed initiatief.
Ik ben een voorstander om de namen van de fotograaf verborgen te houden tot na de sluiting. Na stemmen de naam zichtbaar van de fotograaf en de stemmer en het bijbehorende commentaar. Verder ben ik een voorstander van een zwarte/donker grijze achtergrond (of een keuze mogelijkheid hiertoe).

Layout wil ik eventueel wel helpen (in grafisch opzicht).

14 feb 2009 weer nickchange naar relonky - flickr resize voor foto's, vanwege de breedte van het forum

Reg. datum: 02 april 2004

Ik vond het vorige systeem, behalve de technische problemen (blijkbaar?), eigenlijk prima.

Pentaxforum.nl voor Pentaxians

Goed initiatief Neo! :*)
Ik ben er ook voor dat de fotograaf, de stemmen en de commentaren pas na sluiting bekend worden, om partijdigheid uit te sluiten.

Antec NSK-3480, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, AMD X2-4800+ @2800GHz, Kingston 2048MB DDR2-667@800, Peak X1950Pro 256Mb, LiteOn Dvd-rw LH-20A1S, Apache Cardreader, Acer laptop 1350 en dSLR Pentax K110D

Idd, maar van mij hoeft er niet bekend gemaakt te worden wie welke foto welk cijfer heeft gegeven. Als er de vermoeden heerst dat iemand bewust de zaak zit te zieken om zichzelf of een ander hoger of lager te laten uitkomen, dan kan er altijd nog gekeken worden hoe het zit. :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Wellicht is dat een goeie, je eigen foto niet kunnen beoordelen!

SE W800i powered

Goed initiatief!

Ik vond het vorige systeem eigenlijk ook prima, alleen jammer dat er veel problemen mee waren. Ook is het wel leuk en handig om te kunnen zien wie welk commentaar en welk cijfer aan jouw foto heeft gegeven. Wel pas als de uitslag bekend is natuurlijk. Misschien alle commentaren en cijfers dan wel openbaar maken.

Daarnaast is het misschien wel handig om de hoogste en laagste cijfers eruit te filteren. Dit voorkomt onterecht gegeven enen, zoals bij de afgelopen contests wel eens is gebeurd. (Echter zal bij het openbaar maken van het commentaar en de cijfers het geven van extreem lage en hoge cijfers wel minder worden).

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws