Supercompressie met KGB Archiver?

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• arjandotorg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-11-2022
Op een minder legale site vond ik iemand die beweerde de volledige installatie van Microsoft Office 2007 te hebben gecomprimeerd met KGB Archiver (http://kgbarchiver.net/) tot 1,43 Mb.

...oftewel bijna 500 MB gecomprimeerd in 1,43 MB.

Dat verhaal van een paar jaar terug uit de Quote van die Jan Sloot met
z'n supercompressie (http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Sloot)
voor video's wordt ineens een stuk geloofwaardiger.

Ik heb het even geprobeerd, en mijn laptopje was bijna 4,5 uur bezig met decompressie, maar daarna stond het er helemaal op. Ik kon mijn ogen niet geloven.

Het betrof hier een Engelse versie van Office, maar het gaat even om het idee.
Dit is absoluut geen broodje aap verhaal, en ik weet niet hoe goed KGB Archiver andere dingen comprimeert, maar die 1,43 mb bevatte gewoon de complete installatie van MS Office van 430+ MB.

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik de setup helaas niet gestart heb en de map weer heb verwijderd. Dus of het dan ook echt werkt... Dat weet ik dus niet. Had ik wel moeten testen, maar ik heb nu geen zin meer om de laptop weer uren te laten draaien, dus ik leg het hier maar even neer.

Probeer zelf maar eens wat te rommelen met dit programma, je hebt wel bijna 2GB aan RAM nodig om de maximum compressie te gebruiken en trek er maar rustig een aantal uren voor uit.
Ik heb hier geen PC met 2GB RAM, dus ik kan alleen ervaringen posten met het uitpakken van eerder genoemd bestand, maar ik ben wel benieuwd welke resultaten jullie behalen bij het comprimeren van data op de 'MAXIMUM' instellingen.

Laat het maar eens weten!

[ Voor 10% gewijzigd door arjandotorg op 02-09-2007 15:51 ]

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar was je computer op dat moment met het internet verbonden en heb je al office op de PC gehad?

Verwijderd

Mooi dat het zo klein kan worden, echter vind ik de tijd die er voor nodig is veel te veel!
Dan maar iets minder klein. ;)

• arjandotorg
Ja, mijn laptop was natuurlijk verbonden met internet en office staat er bij mij al lang op.
Het programma wordt gehost op SourceForge en schijnt enorme resultaten te boeken, en er was geen sprake van downloads. Dat heb ik wel even gecheckt.

[ Voor 8% gewijzigd door arjandotorg op 02-09-2007 14:57 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 17:09
Ik heb 't gevoel dat er ergens een doodsimpele 'regel' wiskundige is die bepaalt dat dit onmogelijk is..

|>

• fox-hound
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Leuk voor de mensen met een datalimiet :P
Maar het kan wel, het uitpakken duurt alleen lang...
lees dit maar eens *klik*

• arjandotorg
ik wou dat ik dat bestandje kon toevoegen, maar goed, laten we het wel legaal houden.
het is niet te geloven, maar het kan blijkbaar....

Verwijderd

fox-hound schreef op zondag 02 september 2007 @ 14:58:
Dat is de beste compressie, 100MB in slechts 9 MB...
500MB in 1,5MB? ;)
@ hieronder: mijn fout ik bedoelde 16MB, geen idee waar ik 9 vandaan haal

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 15:04 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

fox-hound schreef op zondag 02 september 2007 @ 14:58:
Dat is dus een crompressie ratio van 6, dus 100MB aan tekst (makkelijk met compressie) wordt 16MB. Niet 500MB > 1,5MB :P

@hierboven
waar zie jij 9MB staan?

edit:
KGB Archiver beweert zelf op hun site dat ze een ratio van 5 halen, dat is dus nog steeds geen 300 ofzo.

[ Voor 14% gewijzigd door MadMarky op 02-09-2007 15:05 ]

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Hm moelijk te geloven.
Past het bestand op een floppy-disk? Ideale test zou zijn: office comprimeren op pc1 -> bestand op floppy -> op pc2 (zonder internet en met cleane windows install zonder office) floppy insteken -> compressie uitpakken en testen of office kan geinstalleerd worden.

Verwijderd

Ik ga 'm eens uitvoerig testen, en dan met name Al gecomprimeerd materiaal (zoals een Divx oid) en gewoon random Jpg's of Bitmaps :)

Dit zou wel eens De oplossing to downloadend *wereld kunnen zijn :P

• fox-hound
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Maar die rus deed het welop een 2GHz Pentium 4 met 1GB :P

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Tja, broodje aap hoor. Het tooltje is volgens jou beter dan het 'wereld record' ? Op de website zelf staan hele andere getallen. Bijvoorbeeld van 3 MB naar 607kB - waar b.v. RAR 700kB doet. Dat zijn wel geloofwaardige verhoudingen, maar 500MB naar 1.43MB duidt op kortsluiting in de hersenen ergens hoor :P

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• arjandotorg
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:02:
Hm moelijk te geloven.
Past het bestand op een floppy-disk?[..]
Ja, maar het kan echt! Ik heb het hier vanmorgen zelf gezien, en wat vrienden van mij pakken het op dit moment uit. Ik heb geen floppydrive, dus kan 'm daar niet opzetten, maar dat zou helemaal geinig zijn ja.

• arjandotorg
SKiLLa schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:03:
Tja, broodje aap hoor. Het tooltje is volgens jou beter dan het 'wereld record' ? Op de website zelf staan hele andere getallen. Bijvoorbeeld van 3 MB naar 607kB - waar b.v. RAR 700kB doet. Dat zijn wel geloofwaardige verhoudingen, maar 500MB naar 1.43MB duidt op kortsluiting in de hersenen ergens hoor :P
dit soort reacties had ik verwacht... geinig! maar geen broodje aap.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 21:38
SKiLLa schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:03:
Wat je vergeet is dat het nog altijd beter kan dan het wereld record. Er is daar namelijk een 'time limit' van 14 uur geloof ik.

Stond geloof ik ook iets in het artikel dat het 'compressie ratio' iets wat terug geschroefd, omdat het anders te lang ging duren.

[ Voor 10% gewijzigd door mrFoce op 02-09-2007 15:07 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
offtopic:
Ik heb even het uitroeptekengedeelte uit de titel gehaald :)

Verwijderd

smoryobemag schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:05:
[...]

dit soort reacties had ik verwacht... geinig! maar geen broodje aap.
Met alle respect; maar met een account met 31 posts wint mijn logica dat het niet mogelijk is toch echt _/-\o_

Het is niet mogelijk totdat iemand bewijst dat het wel mogeljk is en aangezien jij totaal geen bewijs hebt, acht ik het voor onmogelijk >:)

offtopic:
2 berichten achter elkaar posten is tegen het beleid; gebruik de edit knop voortaan :)

Verwijderd

smoryobemag schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:04:
[...]

Ja, maar het kan echt! Ik heb het hier vanmorgen zelf gezien, en wat vrienden van mij pakken het op dit moment uit. Ik heb geen floppydrive, dus kan 'm daar niet opzetten, maar dat zou helemaal geinig zijn ja.
Ik geloof jou wel, maar ik geloof het programma op zich niet (mogelijk houdt het jou ook voor de gek) als het niet getest is op een manier waarbij alle mogelijke vals-speel-mogelijkheden zijn uitgesloten.
Dus testen op een manier zoals hierboven. Floppy hoeft niet, CD-RW kan ook wel, je kan aan de brand-tijd zien of er geen extra data wordt bij opgeschreven. Iemand tijd om te testen? Heb momenteel geen tijd ervoor ;)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e6f4dc6a307a1980148327d73409e0c5/full.jpg

Nou ehm voor een 100MB bestandje om te comprimeren gebruikt het wel verdacht veel geheugen niet ? :P

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik krijg de msi niet eens geinstalleerd, verder zegt de site dat je UAC moet uitschakelen... lekkere manier van developen heb je dan als je je gebruikers oplegt om een van de handigere features van hun OS uit te schakelen.

edit: de 1.x versie is nu wel geinstalleerd, ik ga zo even Microsoft Office 2007.iso comprimeren, eens kijken hoever hij komt. (met 2GB ram en een core2duo moet dat geen dagen gaan duren)

[ Voor 30% gewijzigd door Mathijs1 op 02-09-2007 15:15 ]

• arjandotorg
kun je ook pm'en hier?

• Fulcrum2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01 02:54

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

smoryobemag schreef op zondag 02 september 2007 @ 14:52:
Op een minder legale site vond ik iemand die beweerde de volledige installatie van Microsoft Office 2007 te hebben gecomprimeerd met KGB Archiver (http://kgbarchiver.net/) tot 1,43 Mb.

...oftewel bijna 500 MB gecomprimeerd in 1,43 MB.

Dat verhaal van een paar jaar terug uit de Quote van die Jan Sloot met
z'n supercompressie (http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Sloot)
voor video's wordt ineens een stuk geloofwaardiger.

Ik heb het even geprobeerd, en mijn laptopje was bijna 4,5 uur bezig met decompressie, maar daarna stond het er helemaal op. Ik kon mijn ogen niet geloven.
Dit is totaal fake, kijk maar eens in een aantal van die bestanden. Bij de meeste staan er alleen wat spaties in... KGB is overigens gebaseerd op het PAQ6 compessie algoritme. Inmiddels is er ook al PAQ8 met nog veel betere compressie. Kijk maar eens op de volgende site als je *echt* goede compressie programma's wilt zien:

http://www.maximumcompression.com/index.html

Op het MFC gedeelte zie je dat KGB slechts de 14de plaats in neemt..

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit progje is al vaker ter sprake gekomen: [Ervaringen] KGB Archiver * . Heb toen ook wat zitten testen en het bleek niet echt iets indrukwekkends te zijn...

Ik heb die Office wel even gedowload (gewoon even googlen) en zal het eens proberen. Kan alleen niet geloven dat het echt kan. Moet gewoon een addertje onder het gras zitten.

[edit] krijg dat gedownloade .kgb bestandje niet eens geopend in kgb archiver (unhandled exception) dus helaas pindakaas.

[ Voor 14% gewijzigd door Palomar op 02-09-2007 15:13 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:07:
Het is niet mogelijk totdat iemand bewijst dat het wel mogeljk is en aangezien jij totaal geen bewijs hebt, acht ik het voor onmogelijk >:)
Je kan het programma natuurlijk ook zélf downloaden en zélf testen... ;)
Dan zie je het zelfs met je eigen ogen... :)

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 02-09-2007 15:11 ]

• Fulcrum2000

Fulcrum2000

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:03:
Ik ga 'm eens uitvoerig testen, en dan met name Al gecomprimeerd materiaal (zoals een Divx oid) en gewoon random Jpg's of Bitmaps :)

Dit zou wel eens De oplossing to downloadend *wereld kunnen zijn :P
Begin dan direct met het testen van PAQ8, KGB is nog gebaseerd op het oude PAQ6. Overigens kan deze compressor (net als alle andere) geen 100% random data comprimeren.

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

Verwijderd

GJ-tje schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:10:
[...]
Je kan het programma natuurlijk ook zélf downloaden en zélf testen... ;)
Dan zie je het zelfs met je eigen ogen... :)
Testen is alleen zinvol op een schone windows install :) En aangezien ik hier 3 pc's heb draaien waar allemaal office op staat is het totaal niet representatief :)

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-07 12:12

Passievrucht

swarma

Ik ben nu bezig met uitpakken op me p3tje.

Duurt 20 uur, heb deze niet zo legale office ook gevonden en ben benieuwd. Netwerkkabel eruit en schone XP.

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

Verwijderd

Fulcrum2000 schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:12:
[...]

Begin dan direct met het testen van PAQ8, KGB is nog gebaseerd op het oude PAQ6. Overigens kan deze compressor (net als alle andere) geen 100% random data comprimeren.
Heb ik gedaan. Ik heb ondertussen een 106MB mp3 file omgezet naar 96MB, wat opzich beter is tov Winrar, Maar het neemt een gigantische brok geheugen in beslag, en CPU tijd , wat opzich niet zo gek is. Comprimeren duurt heel lang anyways...

Ik pak er anders ook een CD'tje van office bij :Y) Winrar op best compression en KGB archiver. Test results later :Y)

• arjandotorg
Passievrucht schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:15:

Duurt 20 uur, heb deze niet zo legale office ook gevonden en ben benieuwd. Netwerkkabel eruit en schone XP.
Nou, ben benieuwd... Ik stond er in elk geval flink van te kijken....

• arjandotorg
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:16:
[...]

Heb ik gedaan. Ik heb ondertussen een 106MB mp3 file omgezet naar 96MB, wat opzich beter is tov Winrar, Maar het neemt een gigantische brok geheugen in beslag, en CPU tijd , wat opzich niet zo gek is. Comprimeren duurt heel lang anyways...

Ik pak er anders ook een CD'tje van office bij :Y) Winrar op best compression en KGB archiver. Test results later :Y)
Welke compressie heb je gebruikt? Maximum? Daar moet je wel 1600mb vrije RAM voor hebben he, en dat duurt wel even denk ik voordat-ie klaar is.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 21:38
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:13:
[...]

Testen is alleen zinvol op een schone windows install :) En aangezien ik hier 3 pc's heb draaien waar allemaal office op staat is het totaal niet representatief :)
Dan maak je een aparte user aan?. Geef je deze alleen rechten op de directory waarin je dit wilt testen, en geef je expliciet deze user geen toegang tot de Windows map e.d. Oftewel, je hoeft hier echt geen schone Windows voor te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door mrFoce op 02-09-2007 15:20 ]

Verwijderd

Dit wil ik ook wel weten anders ;)

• Fulcrum2000

Fulcrum2000

Passievrucht schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:15:
Zucht, bespaar je de moeite. Veel van de bestanden zijn gewoon leeg en gevuld met spaties. Je lijkt de 'goede' files te hebben, maar office werkt uiteraard voor geen meter...

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-07 19:25
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door kadooosh op 02-09-2007 15:21 ]

• arjandotorg
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:07:
[...]

Met alle respect; maar met een account met 31 posts wint mijn logica dat het niet mogelijk is toch echt _/-\o_

[..]

offtopic:
2 berichten achter elkaar posten is tegen het beleid; gebruik de edit knop voortaan :)
Joh, doe jij niet zo lullig? Ik ben hier inmiddels 6-7 jaar geregistreerd. Ik post alleen maar als ik echt iets te melden heb, en jij zit hier pas sinds januari. Ik ben nou eenmaal niet zo type-geil, maar loop me niet te betuttelen LIO-tje. Want dan kan deze leraar ook nog wel even. Hier wordt ik kribbig van.

Verwijderd

smoryobemag schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:18:
[...]

Welke compressie heb je gebruikt? Maximum? Daar moet je wel 1600mb vrije RAM voor hebben he, en dat duurt wel even denk ik voordat-ie klaar is.
Gezien mijn specs komt dat wel goed :7

Nu een Office-CD aan het inpakken... Erna nog eens met winrar op best, en dan vergelijken :Y)

• Passievrucht

Passievrucht

swarma

Fulcrum2000 schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:19:
[...]

Zucht, bespaar je de moeite. Veel van de bestanden zijn gewoon leeg en gevuld met spaties. Je lijkt de 'goede' files te hebben, maar office werkt uiteraard voor geen meter...
De 4 mb aan bestanden die zijn uitgepakt nog niet...

• arjandotorg
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:21:
[...]

Gezien mijn specs komt dat wel goed :7

Nu een Office-CD aan het inpakken... Erna nog eens met winrar op best, en dan vergelijken :Y)
pak jij de losse bestanden, of een iso in?
in dat kgb-bestand dat ik hier heb staan de bestanden los in. het is niet een ingepakte iso.

• Fulcrum2000

Fulcrum2000

Passievrucht schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:24:
[...]

De 4 mb aan bestanden die zijn uitgepakt nog niet...
Je hoeft me niet te geloven hoor...

Verwijderd

smoryobemag schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:25:
[...]

pak jij de losse bestanden, of een iso in?
in dat kgb-bestand dat ik hier heb staan de bestanden los in. het is niet een ingepakte iso.
Iso is niet ingepakt. Iso is een 1:1 kopie van het origineel, dus is er geen compressie op de iso zelf toegepast. Het comprimeren lijkt wel tot op 6 uur te duren. Ik denk dat dit niet mijn standaard compressietool gaat worden als ik zo lang moet wachten :P

Maar goed. Geduld is een schone zaak. Als met vanavond m'n bak nog staat te pruttelen dan laat ik 'm wel gewoon draaien :P

Zelfde als de komst van Rar vroeger nog op Dos, rar maakte gehakt van zip en dat was echt een uitkomst voor op floppies :)

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
smoryobemag schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:21:
[...]

Joh, doe jij niet zo lullig? Ik ben hier inmiddels 6-7 jaar geregistreerd. Ik post alleen maar als ik echt iets te melden heb, en jij zit hier pas sinds januari. Ik ben nou eenmaal niet zo type-geil, maar loop me niet te betuttelen LIO-tje. Want dan kan deze leraar ook nog wel even. Hier wordt ik kribbig van.
Iedereen kan hier wel 7 jaar geregistreerd staan maar met 39 GoT posts en 7 FP-reacties maak je mij niet wijs dat je 7 jaar actief met T.net bezig bent geweest.

ontopic: ook KGB 1.x werkt hier niet goed, hij blijft bij comprimeren hangen op 'getting file sizes'. Dit tooltje gaat er dus gewoon weer vanaf. Kan ik weer nuttige dingen gaan doen met m'n tijd.

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Het zou wel mooi zijn als er zulke ratio's behaald worden alleen werkt die installer ook? Daar draait het uiteindelijk om. Iedereen kan een gedeelte van een HD opvullen met 1'tjes.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• arjandotorg
Mathijs1 schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:30:
[...]

Iedereen kan hier wel 7 jaar geregistreerd staan maar met 39 GoT posts en 7 FP-reacties maak je mij niet wijs dat je 7 jaar actief met T.net bezig bent geweest.

[...]
Prima joh, dit is a) offtopic, en b) een vrij zinloze discussie. Ik weet ook niet of dit verhaal klopt, maar ga niet lullig lopen doen, want dat is nergens voor nodig. Ik hoef mijn eigen geloofwaardigheid hier niet te verdedigen, ik heb hier een verhaal gepost dat zichzelf moet verdedigen, niet ik. Het gaat mij er alleen maar om dat ik hier niet de specs heb om dit programma ten volle te testen, daarnaast vond ik dit zo'n sterk verhaal, dat ik benieuwd was hoe anderen dit ervaren. Alleen het uitpakken van 1 .TXT- en 1 .XML-bestand duurt hier al uren op mijn laptop (hij moet blijkbaar voor één bestand toch het hele archief doorlopen), dus ik weet niet of het allemaal kan. Ik stond er in elk geval behoorlijk van te kijken.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Als dit geen hoax was, hadden de lui op maximumcompression.com dit heus wel opgepikt. Die zijn continu bezig om alle mogelijke (ook exotische) compressiealgoritmes te testen op allerlei datasets. Zoals je daar kunt zien is het huidige maximaal haalbare een compressieratio rond 75 à 80% voor executables en mixed data. Dan komt een ratio van >99% echt niet zomaar uit de lucht vallen.

Zet anders eens een gecomprimeerd open source pakketje online met een dergelijke compressie (openoffice.org , Gimp of iets dergelijks). Dan kan iemand in elk geval controleren wat er allemaal beweerd wordt.

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Dude, als je echt gelooft dat je 500MB aan echte binaire data (dus inderdaad niet een bestand van 500MB met alleen 0'en of spaties erin) kan comprimeren naar ~1.5MB, ben je naief hoor. Zo'n doorbraak was heus wel op het nieuws geweest (en had waarschijnlijk de nobelprijs Wiskunde opgeleverd).

De huidige versie van KGBArchiver ondersteunt wel al wel PAQ7, maar de supercompressie is zeker wel een broodje aap. Wat de TS met z'n Office 2007 doet weet ik niet, maar zal toch ergens iets niet kloppen.

Heb het zelf getest in een VM, KGB vs. WinRAR met een .exe van 1020kB. WinRAR maakte er op 'best' 383kB van in ~2s. KGB op 'Extreme' maakte er 311KB van in bijna 1 minuut ! "Maximum" zou echter bijna een 30+ minuten duren volgens de "Estimate", dus daar ben ik niet aan begonnen ...

Conclusie: lijkt op 7-zip qua max. compressie, maar dan vele malen meer "beta" ;)

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• arjandotorg
Henk007 schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:40:
Als dit geen hoax was, hadden de lui op maximumcompression.com dit heus wel opgepikt. Die zijn continu bezig om alle mogelijke (ook exotische) compressiealgoritmes te testen op allerlei datasets. Zoals je daar kunt zien is het huidige maximaal haalbare een compressieratio rond 75 à 80% voor executables en mixed data. Dan komt een ratio van >99% echt niet zomaar uit de lucht vallen.

Zet anders eens een gecomprimeerd open source pakketje online met een dergelijke compressie (openoffice.org , Gimp of iets dergelijks). Dan kan iemand in elk geval controleren wat er allemaal beweerd wordt.
Dat zou ik ook graag willen zien, daarom heb ik dit bericht hier gepost. Ik heb er de apparatuur niet voor om op max. te comprimeren, dus vandaar mijn post.
SKiLLa schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:41:
Dude, als je echt gelooft dat je 500MB aan echte binaire data (dus inderdaad niet een bestand van 500MB met alleen 0'en of spaties erin) kan comprimeren naar ~1.5MB, ben je naief hoor. Zo'n doorbraak was heus wel op het nieuws geweest (en had waarschijnlijk de nobelprijs Wiskunde opgeleverd).
[...]
Ja, ik ben wel wat naief wat dit betreft, maar het is ook gewoon een mooi verhaal en ik wil die discussie losbreken en andere resultaten lezen.

[ Voor 24% gewijzigd door arjandotorg op 02-09-2007 15:46 ]

• Fulcrum2000

Fulcrum2000

Henk007 schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:40:
Dank je voor het compliment, ik ben de webmaster van maximumcompression 8)

Met KGB kun je redelijk goede compressie ratio's halen, beter dan zip en rar bijvoorbeeld. Dit gaat echter ten koste van de snelheid en het geheugengebruik. Zoals ik hierboven al ergens aangegeven heb is KGB niets anders dan PAQ6v2 met een GUI erbovenop geplakt (laatste versie van KGB ondersteund PAQ1 tm PAQ7). Om een idee te geven waar KGB staat in de wereld van 'super-compressie' kun je deze pagina eens bekijken:
http://www.maximumcompression.com/data/summary_mf.php

De hier op het forum geclaimde 99% ratio's zijn echter onmogelijk. Als je dit gezipte 'office' bestand uitpakt, zie je dat veel files gewoon leeg zijn (gevuld met spaties om de juiste bestandsgroote te krijgen). Fake dus...

Wil je echt de beste compressie van de wereld en maakt tijd/geheugen gebruik je niets uit moet je de (command-line) compressor PAQ8O gebruiken.

• Palomar
  • Niet online
Ik heb inmiddels een werkende gevonden en ben die nu aan het extracten op mn dual-core bak met 4GB. Toch is de geschatte tijd nog 5 uur.... Ik neem aan dat de TS die office2007 ook wel echt geprobeerd heeft (anders kan het natuurlijk gewoon een fake-iso zijn), maar als ie het doet dan worden er vast bestanden uit je windows- of office-directory gehaald. Ik heb overigens geen Office op mn systeem (alleen openoffice), dus ik zal wel zien.

Snap verder sowieso niet waarom ze dit alleen met MS Office doen. Als het echt zo'n goede techniek was hadden ze ook wel andere (legale, dus te verspreiden) bestanden/programma's uitgekozen.

• Palomar
  • Niet online
Fulcrum2000 schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:48:
[...]

De hier op het forum geclaimde 99% ratio's zijn echter onmogelijk. Als je dit gezipte 'office' bestand uitpakt, zie je dat veel files gewoon leeg zijn (gevuld met spaties om de juiste bestandsgroote te krijgen). Fake dus...
Snap niet waarom hij bij de TS dan werkt... Het zou toch niet zo zijn dat ie dit bericht plaatst zonder zelf geprobeerd te hebben of het wel werkt.

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Nou, je hebt m'n bevindingen gezien; compressie is goed, maar niet bijzonder. Aangezien het een "bekend" algoritme implementeerd was dat ook wel te verwachten. Maar zodanig concluderend moet er dus echt wel iets mis zijn met die illegale Office 2007 versie :+ RAR 'm eens voor de gein, grote kans dat ie dan ook slechts 2 of 3 MB wordt ...

• Fulcrum2000

Fulcrum2000

Palomar schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:51:
[...]

Snap niet waarom hij bij de TS dan werkt... Het zou toch niet zo zijn dat ie dit bericht plaatst zonder zelf geprobeerd te hebben of het wel werkt.
Dat vraag ik me ook af... Als ik me het nog goed kan herinneren werkt de install wel goed, maar als je dan probeert een office applicatie op te starten is het einde oefening. Ik ga even kijken of ik mijn aantekeningen terug kan vinden hierover.

• arjandotorg
Palomar schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:51:
[...]

Ik heb de setup helaas niet gestart heb en de map weer verwijderd. Dus of het dan ook echt werkt... Dat weet ik dus niet. Had ik wel moeten testen natuurlijk, maar daarom ik gooide het hier maar even neer. (Startpost ook gewijzigd om verwarring te voorkomen, ik had het er even bij moeten zetten, in mijn naiviteit niet bij nagedacht, excuses voor de verwarring). Hij pakt hier nu 2 bestandjes (een TXT en een XML) uit, maar dat duurt nog 5,5 uur.... Dus het duurt nog even. Daarna laat ik het weten.

[ Voor 14% gewijzigd door arjandotorg op 02-09-2007 16:04 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07 22:37
Ik vermoed zelf iets met gefake-te filesizes. En dan alleen de installer als werkend geheel meeleveren.

Taal fouten inbegrepen ;)

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

smoryobemag schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:57:
Ik heb de setup helaas niet gestart heb en de map weer verwijderd. Dus of het dan ook echt werkt... Dat weet ik dus niet.
En terwijl die frisse trojan een office voor je downloadde heeft 'ie al je prive-bestanden geupload en een paar leuke keyloggers achtergelaten zodat je straks ook je banksaldo nog kwijt bent.

:+

I don't like facts. They have a liberal bias.

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 22:58

gjs

Scoobydoobydoo

Ik geloof er ook geen ... van. De office installatie zelf bestaat uit een aantal .cab files welke al gecomprimeerd zijn met een zip variant. Dus dat je dit van 500mb naar 1.43mb kan comprimeren kan gewoon niet.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• arjandotorg
Fulcrum2000 schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:48:
[...]

Dank je voor het compliment, ik ben de webmaster van maximumcompression 8)

Met KGB kun je redelijk goede compressie ratio's halen, beter dan zip en rar bijvoorbeeld. Dit gaat echter ten koste van de snelheid en het geheugengebruik. Zoals ik hierboven al ergens aangegeven heb is KGB niets anders dan PAQ6v2 met een GUI erbovenop geplakt (laatste versie van KGB ondersteund PAQ1 tm PAQ7). Om een idee te geven waar KGB staat in de wereld van 'super-compressie' kun je deze pagina eens bekijken:
http://www.maximumcompression.com/data/summary_mf.php

Wil je echt de beste compressie van de wereld en maakt tijd/geheugen gebruik je niets uit moet je de (command-line) compressor PAQ8O gebruiken.
Je hebt trouwens KGB wel met 'Very Good' getest als ik het goed zie op je pagina, maar hoe zit het dan met 'Maximum'? Daar zit qua verwerkingstijd en benodigde specs (400 MB ten opzichte van 1600 MB RAM) wel behoorlijk wat verschil in.

• Mammon
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-03 19:28
SKiLLa schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:41:
Dat zou ik best wel knap vinden gezien er geen nobelprijs voor de wiskunde is (Wiki).

Maar ontopic:

Deze compressie zal nooit echt toegepast gaan worden omdat de decompressie
veel te lang duurt.

• Fulcrum2000

Fulcrum2000

smoryobemag schreef op zondag 02 september 2007 @ 16:00:
[...]

Je hebt trouwens KGB wel met 'Very Good' getest als ik het goed zie op je pagina, maar hoe zit het dan met 'Maximum'? Daar zit qua verwerkingstijd en benodigde specs (400 MB ten opzichte van 1600 MB RAM) wel behoorlijk wat verschil in.
Bij de MFC test mag een programma maximaal 800 MB gebruiken, vandaar de iets lagere mode). Veel verschil maakt dat echter niet. Op de totale gecomprimeerde file win je maximaal misschien 1 a 2%

@smoryobemag hieronder: Dank je voor de verificatie, bespaart mij weer een hoop zoekwerk ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Fulcrum2000 op 02-09-2007 16:25 ]

• arjandotorg
Nou, het lijkt inderdaad fake.
Iemand heeft de afgelopen nacht zijn pc 8+ uren laten draaien om dit uit te pakken en krijgt de volgende meldingen.

Dit geintje schijnt jaren terug ook op Longhorn te zijn toegepast en iedereen dacht toen dat het klopte. De inhoud van de bestanden is veranderd in rommeltekst, wat zeer eenvoudig gecomprimeerd kan worden. Hierbij wat afbeeldingen:

Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/4ueqxe1.png
Afbeeldingslocatie: http://i3.tinypic.com/6chy6id.png
Afbeeldingslocatie: http://i8.tinypic.com/505uau8.png
Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/6h3zith.png
Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/5xq3n0p.png

Dussssss. Test het natuurlijk gerust zelf als je wilt, maar voor mij is dit broodje aap verhaal af...
Wat is naiviteit toch iets moois. ;) Het blijft toch leuk om te geloven dat zoiets echt kan...

Terug maar weer naar Jan Sloot... Nog een mooier verhaal.

[ Voor 10% gewijzigd door arjandotorg op 02-09-2007 16:17 ]

• Passievrucht

Passievrucht

swarma

Na 5% komen de eerste bestanden met enkel ÿ tekens. Dus Fulcrum200, je hebt geen gelijk met je spaties :P :')

• Fulcrum2000

Fulcrum2000

Passievrucht schreef op zondag 02 september 2007 @ 16:40:
Na 5% komen de eerste bestanden met enkel ÿ tekens. Dus Fulcrum200, je hebt geen gelijk met je spaties :P :')
Sorry, ik dacht dat het spaties waren, maar het is ook alweer een tijdje geleden :)

Verwijderd

smoryobemag schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:21:
[...]

En toch had ik wel gelijk O+

Verwijderd

Valt me eigenlijk tegen, de compressiefactor. In fact, winrar schijnt het zelfs nog beter te doen, kijk zelf maar eens:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/44c44f71d48f8697fddb5f86b177141d/full.jpg

Het verschil is 34MB over de game van Runehov voor Winrar. Beide hadden maximale compressie, en winraar deedt er overigens een stuk korter over dan dat KGB deedt.

Aangezien het verschil heel klein was, met verschillende files heb ik het maar bij deze game gelaten :)

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Abelprijs, ingevoerd in 2003 en geldt sindsdien als de "Nobelprijs voor de wiskunde".
Niet 100% formeel, maar wordt in de pers - en ook in de vakliteratuur - wel vaak zo genoemd ;)

Pagina: 1