[Ervaringen] KGB Archiver *

Pagina: 1
Acties:

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kent iemand de KGB Archiver? Deze kwam ik per toeval tegen op het net. De ontwikkelaar beweert dat het beter comprimeert dan alle andere zippers.
Als je het kent hoor ik graag wat je ervan vindt.

Pana 5j

Verwijderd

En het is te veel moeite om zelf te testen en je bevindingen te delen t.o.v. winzip of winrar bijvoorbeeld,,,,,,

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

mrbullet schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 23:53:
Kent iemand de KGB Archiver? Deze kwam ik per toeval tegen op het net. De ontwikkelaar beweert dat het beter comprimeert dan alle andere zippers.
zolang het niet universeel te gebruiken is heb je er nix an...
winrar/zip zijn zo ingeburged...
my 2cts

This is the Way.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

mrbullet schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 23:53:
Nou, jij kent het blijkbaar, wat vind je er zelf van ?

Ey!! Macarena \o/

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je die tests bekijkt zitten de verschillen bij de relevante files maar in de marges... Verschillen van 1-2% noem ik niet echt spectaculair. En dan nog weet je niet hoe ze het precies vergeleken hebben. Lijkt me niet ondenkbaar dat ze bij verschillende bestanden de gunstigste resultaten eruit hebben gefilterd.

Ik wil voor de grap wel eens wat testen, maar dan moet dit topic niet op slot worden gezet }:O

[ Voor 25% gewijzigd door Palomar op 24-02-2006 01:30 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nou, 1 bestandje testen zegt al genoeg. Verbaaste me al waarom ze de tijd er niet bij hadden vemeld hoelang het duurt om te comprimeren. Het comprimeren met dit progje duurt dus extreem lang. Een MP3 van 11MB doet winrar op sterkste compressie in een paar seconden, terwijl dit progje er op 'normale' compressie 2 minuten over doet. Hogere compressie heb ik ook geprobeerd, maar dat duurde veel te lang op mn athlon64 2800.

Results:

Mp3 file 11.8MB
Winrar - normaal 11.4MB
Winrar - maximaal 10.2MB
KGB - normaal 11.6MB
KGB - maximaal duurde te lang...

Precies wat ik al dacht dus...... Op normale compressie is Winrar al beter. Natuurlijk moet ik wel meer bestanden testen om een conclusie te kunnen trekken, maar daar heb ik even geen zin in ;) Ik ben nog wel even benieuwd wat KGB nu op maximaal haalt, dus die test ik nog even (laat mn PC vannacht wel aanstaan voor dit bestandje van 11MB :+)

[edit] Valt me ook op dat ie bijna geen CPU-kracht verbruikt, maar wel veeeeel geheugen (nu al een gig ofzo). Volgens mij is dit een zeer brak, inefficient progje. En ik kap er ookmee, want na 3 minuten staat ie nog steeds op 0.0%... Kortom BAGGER.

[edit 2] Ik kon het toch niet laten om nog even wat te testen. Een map met een paar PDF bestanden ter grootte van 48.1MB

Winrar normale compressie: 27.4 MB tijd: 30 seconden
KGB normale compressie: 27.3 MB tijd: 8 minuten

...

[ Voor 58% gewijzigd door Palomar op 24-02-2006 02:06 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

offtopic:
Even een titelfixje :)

mrbullet, wat zijn overigens je eigen ervaringen? :)

Signature

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Geen, ik zag op een minder legale site staan dat de beta van de nieuwste office gecomprimeerd was tot minder dan 10mb met dit. Van oorspronkelijk 400mb ofzo en ik wist niet hoe serieus ik dit moest nemen. Vandaar dat ik het hier vroeg of iemand hier ervaring mee had, omdat ik de makers ervan niet vertrouwde. Dit was overigens niet omdat ik zelf te lui was om het te testen.

Pana 5j

Pagina: 1