Zondag heeft mijn peak geforce 8600GT het begeven na net geen jaar gebruik.
Ik heb de kaart opgestuurd naar salland waar ik hem gekocht heb. De kaart is door hun getest en bleek inderdaad defect.
Nu heeft salland, omdat de kaart niet meer leverbaar is, mij het aanbod gedaan om een ander product te bestellen waarop ik dan een bedrag korting krijg (bedrag is zeer redelijk in vergelijking met huidige nieuwprijs 8600GT).
Nu dacht ik een 9600GT te bestellen waarop ik uiteraard wat bijleg.
Ik twijfel alleen of mijn moederbord PCIe 1.1 heeft wat nodig is voor de 9600GT.
Het betreft de MSI P6N SLI met nForce 650i (C55) northbridge en nForce 430i (MCP51) southbridge.
Volgens de startpost zou ik een PCIe 1.1 slot hebben wat dus verder geen problemen zou moeten opleveren. Het is alleen zo dat dit moederbord een switch chip heeft om te wisselen tussen 1 x 16x PCIe of 2 x 8x PCIe (SLI) en ik dacht mij te kunnen herinneren (kan het zo direct niet vinden) dat een switch chip ook niet werkt.
Is er hier iemand die weet of dit gaat werken (en misschien iemand die mij kan vertellen of mijn tweede PCIe slot 1.1 of 1.0a is)
edit:
Heb gezocht op de msi site en daar staat:
Two PCI Express x16 slots (supports PCI Express Bus specification v1.0a compliant)
Dus ik denk dat ik het wel kan vergeten helaas, dan maar kijken naar een 8800GT.
-db- wijzigde dit bericht 20-05-2008 18:48 (8%)