welke eisen stellen aan grafische kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
Ik heb nu een oud compaq systeem met een MSI GeForce FX 5500 AGP(256mb) kaartje erin en denk hard aan een upgrade van mn systeem omdat ik ook al een leuke kast heb enzo en mn pc toch wel traag is.

Tijdens gamen is mijn pc een ramp maar dat heb ik altijd gezien als logisch omdat ik maar 256mb(pc2700) intern geheugen heb :P

Maar bij een nieuw moederboard hoord eigenlijk een pci-e kaart om een beetje mee te gaan met de tijd dus de AGP kaart moet weg, echter weet ik niet welke eisen ik aan mijn nieuwe kaart moet stellen, mn huidige kaart is best wel oud en een vergelijkbare kaart qua prestaties zou waarschijnlijk nu als ramp uit reviews komen, ik heb echter het idee dat hij voor mij genoeg is.

waar gebruik ik mijn pc voor?

Ik speel wel eens strategiespellen of racespellen, zoals bijv. NFS Most Wanted en Warcraft 3

maar verder niet veel, naar wat voor specs moet ik zoeken? ik zit al een tijdje op het internet ernaar te zoeken maar vind alleen topics waar ze de dure kaarten de hemel in prijzen en alles daar onder troep vinden. Terwijl alles wat daaronder nu verkocht wordt waarschijnlijk voor mij een grove verbetering is omdat alles relatief is, kan iemand mij helpen met zoeken?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-07 13:11

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Bepaal je budget eerst eens en zoek daar de beste kaart bij mbv reviews die je echt overal kunt vinden.

Rail Away!

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Als ik het goed snap zoek je eigenlijk gewoon een nieuwe cpu, geheugen en videokaart?
Wat wil je ongeveer aan uitgeven? Kijk eens in de bestbuy guide

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2007

Mischien is dat wat? :)

Check mijn knowledge base!

• Hrugnir
mijn budget is ongeveer 50-80 euro liefst maar al ik kan altijd doorsparen, veel reviews in dit prijssegment komen er dan op neer dat je gewoon meer geld moet uitgeven terwijl de kaarten waarschijnlijk al een wereld van verschil zijn met wat ik nu heb.

Ik heb dus al naar reviews gezocht alleen zijn ze niet zo bruikbaar omdat de meeste gebruikers hogere eisen hebben dan ik

• Hrugnir
geheugen heb ik al en mijn budget is best wel gering want ik hoop voor onder de 200 euro een mobo en processor en grafische kaart te vinden, maar daar tegenover ben ik niet erg veeleisend

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-07 13:11

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Voor onder de 80 euro heb je al een mooie koop aan een Radeon X1650 Pro.
Schroom ook niet zelf wat onderzoek te doen m.b.v. pricewatch, Tom's Hardware e.a., of bijv. gewoon even te zoeken bij Google

Rail Away!

• Hrugnir
bedankt voor de tip over de radeon x1650 Pro, ik schroom er niet voor te zoeken, vind het alleen gewoon moeilijk een beginnetje te vinden zegmaar :P en kan nu dit als richtlijn gebruiken. hoeveel geheugen raadt je aan en hoe snel?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hier staat al een waslijst aan mogelijke eisen:
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Precies wat je wilt eisen ligt volledig aan jezelf. Ik vind geluidsproductie erg belangrijk, daarom was bij mijn laatste aankoop passieve koeling de belangrijkste eis. Een ander wil maximale prestaties voor z'n geld, ongeacht lawaai en hitte, weer een derde zit op een klein zolderkamertje en wil stroomverbruik (en dus hitteproductie) tot een minimum beperken. En er is vast iemand die kaart X kiest omdat daar een paar leuke spellen bij geleverd worden.

Wij kunnen niet voor je kiezen wat je belangrijk vindt...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.