Met wat jaartjes flink forum ervaring wil ik mijn 2 centen ook wel ff kwijt.
Mijn eerste opmerking gaat richting mensen die zich groen en geel ergeren aan mensen 'die nix lezen'. Met grote forums is dit probleem gewoon permanent aanwezig, en je kan er nix aan doen, dus moet je er maar flexibel mee omgaan vind ik. Ik heb zelf ook steeds minder tijd, en uren lezen is er niet altijd bij. Als ik dan in een of ander "HET GROTE XXX TOPIC deel XVII" aankom wanneer ik een nieuw onderwerp aansnijd, dan zakt de moed me in de schoenen om te reageren ivm de opmerkingen die je gaat krijgen. De search is natuurlijk je beste vriend, maar hoe leiper het onderwerp en je vraag, hoe moeilijker het wordt wat nuttigs te vinden. Enkele jaren geleden printte ik zon topic uit en las ik het in de trein, maar tegenwoordig kom ik daar gewoon niet meer aan toe. Laat staan dat ik deeltje 1 t/m huidig doorlees..
Slowchat is natuurlijk de grootste boosdoener..
Mensen die WEL zon topic actief bijhouden mogen hier best rekening mee houden. Ik moet toegeven dat op andere fora hier vaak veel relaxter mee wordt omgegaan dan op GOT.
quote:
Ramius23 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:58:
Volgens mij leest bijna niemand die FAQ ook echt daadwerkelijk door als ze bv problemen hebben met bv hun setup.
Dan krijg je vervolgens nog steeds van die topics waar eigenlijk de antwoorden in die FAQ staan, maar niet gelezen worden...
Dat ligt aan de aard van het beestje, ik kan iig melden dat elke FAQ die over mijn onderwerpen ging van A tot Z is doorgespit. De meeste FAQ's op GOT zijn nou eenmaal juweeltjes..
quote:
Twynn schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:10:
Al die stickies ben ik eigenlijk niet zo'n voorstander van.
Ik vond het op XS eigenlijk altijd gruwelijk irritant om eerst door een hele lijst van die topics te moeten scrollen voordat het eigenlijke forum begint (en die klacht heb ik van meerderen gehoord).
Bovendien blijft een topic wat gebruikt wordt toch wel in de active topiclijst hangen

Dat ligt er maar net aan hoeveel stickies je hebt. Stickies zijn in veel gevallen DE oplossing imo. Als je je maar beperkt tot enkele onderwerpen. In deze situatie zou het best wel eens kunnen helpen, want zo groot is GOT nou ook weer niet (ik zou niet weten waarmee je 25 stickies zou moeten vullen zodat je keiveel moet scrollen.
Dat actieve topics in de lijst blijven hangen gaat niet altijd op, en hoe langer hij er niet meer inzit hoe groter de kans dat hij langer wegblijft omdat minder nieuwkomers hem zien. Ook hierbij wil ik opmerken dat ik soms de grootste moeite heb gehad om een "HET GROTE XXX TOPIC" te vinden met de search.. Maar dat kan natuurlijk aan mijn niet-capabelheid liggen (maar vergelijk je eigen search kunsten nooit met anderen!!!)
Een punt van verbetering zou inderdaad ook misschien een logischere indeling zijn. Naar mijn mening is de splitsing van Diehard OC erg mislukt omdat het totaal leeg is daar, daarnaast loopt het subforum door de scheiding ook potentiele lezers mis omdat die uitwijken naar TCOA.
Een splitsing in "OVERCLOCKING & BENCHMARKS" en "COOLING" met de divisies AIR, WATER, PHASE/TEC/DICE zou imo een stuk logischer zijn. Maarja, das weer totaal subjectief natuulrijk..
Verder ben ik van mening dat vele problemen opgelost kunnen worden door innovatieve forum functies, maar dit lijkt me niet de geschikte plek om daarover te discussieren.
Ondanks de vele info hier is het nog steeds goed geregeld en erg overzichtelijk. En dat er nog steeds flink aan alles gesleuteld wordt, is met dit topic alweer bewezen. GG!
TRG wijzigde dit bericht 01-10-2007 23:54 (6%)