NAC-HD1: Sony's audio-server

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 26.256 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238789

Beste mensen,

Heb deze week de Sony gekocht en moet zeggen: mooi apparaat!
Het al het voorgaande gelezen. Er staat veel bruikbare tips in!
Nu krijg ik het helaas niet voor elkaar om mijn pc (server) te zien op de NAC.

Het lijstje bij network media blijft angstvallig leeg. Via options > register heb ik al op verschillende wijzen geprobeerd het apparaat te registreren, maar elke keer stopt de registratie wegens een time-out. Dit terwijl het groene voortgangsbalkje zeg maar op 90% staat!

In het korte stukje tekst bij het registreren staat o.a.: "Ensure the server accepts the following device id". Moet ik deze id nog ergens kenbaar maken op de server?

Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik het apparaat kan registreren???
Ik kan ook nergens een computernaam invullen, gebruikersnaam, enz, want dat kan volgens mij alleen als het apparaat geregistreerd is. Of zit ik ernaast?
Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234549

lacobo schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:09:
[...]

De A818 kun je wel gebruiken, maar wordt niet als "Walkman" herkend. Je kunt 'm als "Telefoon" benaderen en er MP3tjes opzetten vanaf de NAC, maar dit gaat niet zo handig als met de A808. Ik had bij de Mediamarkt de A818 gekocht, maar heb 'm teruggebracht en voor 150 Euro een tweedehand A808 gekocht (de verkoper had juist een 818 nodig, om met z'n Apple te kunnen communiceren) Je kunt op een Atrac walkman meer muziek kwijt, omdat de compressie beter is en 't communiseerd als een (traag) zonnetje met de NAC.
Inderdaad een prima stel deze NAC samen met de 808 ervaar ik nu ook.
Is er een makkelijke manier om coverarts van de albums op de 808 en de NAC
te krijgen. Ik heb al honderden originele albums op de NAC geript en de enige manier
die ik tot nu toe heb kunnen vinden is om het album ook in my library van sonicstage
te rippen en dan het plaatje toe te voegen.
Ook het hoesje op de NAC te krijgen is mij nog niet duidelijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 13:49

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Anoniem: 234549 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 22:00:
[...]

Inderdaad een prima stel deze NAC samen met de 808 ervaar ik nu ook.
Is er een makkelijke manier om coverarts van de albums op de 808 en de NAC
te krijgen. Ik heb al honderden originele albums op de NAC geript en de enige manier
die ik tot nu toe heb kunnen vinden is om het album ook in my library van sonicstage
te rippen en dan het plaatje toe te voegen.
Ook het hoesje op de NAC te krijgen is mij nog niet duidelijk??
Share een folder op je PC, stop daar coverartjes in (bij voorkeur 200 bij 200 pixels. Veel staan op het internet hier en daar). Configureer de netwerk settings van de NAC om te kijken naar die folder en voer 't plaatje per album in (pag. 64 van de NL handleiding). Kost wat moeite en tijd, maar dan heb je ook wat. Goede tweede is een USB stick voorin de NAC te steken en daar de plaatjes vanaf halen. Ik bewaar alle artjes angstvallig, zodat ik als ik nog een keer de boel moet overzetten ik niet weer hoef te zoeken.

LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Anoniem: 238789 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 19:18:

Nu krijg ik het helaas niet voor elkaar om mijn pc (server) te zien op de NAC.

Het lijstje bij network media blijft angstvallig leeg. Via options > register heb ik al op verschillende wijzen geprobeerd het apparaat te registreren, maar elke keer stopt de registratie wegens een time-out. Dit terwijl het groene voortgangsbalkje zeg maar op 90% staat!

In het korte stukje tekst bij het registreren staat o.a.: "Ensure the server accepts the following device id". Moet ik deze id nog ergens kenbaar maken op de server?

Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik het apparaat kan registreren???
Ik kan ook nergens een computernaam invullen, gebruikersnaam, enz, want dat kan volgens mij alleen als het apparaat geregistreerd is. Of zit ik ernaast?
Wie kan mij helpen?
Registreren kan alleen op een VAIO computer volgens mij. Verder worden slechts een beperkt aantal mediaservers geaccepteerd. Mediaserver naam moet ie zelf vinden dacht ik zo. Sony heeft e.e.a. een beetje te dicht gemaakt, dus er valt weinig zelf aan te klooien. De eerste update moet nog uitkomen, dus die hoop wordt ook met de dag minder. Toch blijft 't een top apparaat!
--------------
Ok, net even gespeurd, kwam deze link tegen met info over de NAC.

http://support.sony-europ...m=NAC-HD1E&f=mod_GigaJuke

Het toverwoord is DLNA. Gebruik bijvoorbeeld TVersity om muziek te sharen en af te spelen op de NAC.

meuktracker: TVersity Media Server 0.9.9.1 beta

Net even uitgetest en 't werkt als een speer! Was zelf nog niet op 't idee gekomen, maar leuk dat 't 't doet! Plaatjes gaan denkt ik niet mee de stream in, maar ga ik nog ff uitproberen.

[ Voor 19% gewijzigd door lacobo op 02-11-2007 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfz11
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 16:35
ik krijg het maar niet voor elkaar tversity wordt niet herkend in mijn nac-hd1. heb alles even nagelopen zoals subnetmask upnp settings firewall faq doorgelopen. maar geen resultaat.

moet ik ergens in tversity het mac adres opgeven van de nac zo ja waar. wil deze functionaliteit namelijk ook erg graag gebruiken. gebruik verder een linksys wrt45G en windows XP.
ps doet de album art het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
mfz11 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 19:19:
ik krijg het maar niet voor elkaar tversity wordt niet herkend in mijn nac-hd1. heb alles even nagelopen zoals subnetmask upnp settings firewall faq doorgelopen. maar geen resultaat.

moet ik ergens in tversity het mac adres opgeven van de nac zo ja waar. wil deze functionaliteit namelijk ook erg graag gebruiken. gebruik verder een linksys wrt45G en windows XP.
ps doet de album art het ook.
Nee, heb eigenlijk niks bijzonders gedaan om 't werkend te krijgen. Het MAC address van de NAC (de NAC-MAC ;) ) staat wel in m'n router. Ik gebruik Windows Vista, maar dat zou alleen maar ingewikkelder moeten zijn als XP. Wet je zeker dat je de tversity service gestart hebt? De NAC moet 't natuurlijk wel op kunnen pikken. Ik gebruik zelf een SMC wireless router (ranzig routertje, gekocht voor 13 Euro op de HCC vorig jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237270

Het probleem dat bij mij de NAC de PC/server niet ziet is opgelost door verschillende programma’s eens te proberen en de meeste van die programma’s “zien” de PC/Server vanaf de NAC. :)

1. Cyberlink Media Server OK
2. TVersity: OK
3. Nero MediaHome: OK
4. SimpleCente: OK
5. Windowsmediaplayer 11 nu met geïntegreerde Windows Media Connect krijg ik niet aan de praat. Ziet de NAC niet en de NAC ziet de PC niet
6. Fuppes: Ziet de NAC niet en de NAC ziet de PC niet

Hoefde geen IP adres o.i.d. in te stellen. De verbinding ging vanzelf. Misschien wel even de firewall aanpassen, maar bij mij was dat zelfs niet nodig.

Zijn er nog meer programma's die ook werken?
Het ene programma werkt gemakkelijker dan het andere.
Kan daarmee dus alleen vanaf de NAC de folders/muziekfiles op de PC zien en afspelen, maar om vanaf de PC de folders en files op de NAC te zien en eventueel te sorteren en/of aan te passen gaat hiermee blijkbaar niet. Welke software zou dat wel kunnen? Of wachten op Sony??? Zou toch een stuk handiger en gemakkelijker zijn dan nu zo omslachtig en primitief met de afstandsbediening.
In elk geval het programma dat blijkbaar met een Sony PS3 werkt, werkt ook bijna altijd met de NAC zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier een Engelstalige link naar een recente vergelijking van serversoftware en uitleg.

How to choose a DLNA Media Server for Windows, Mac OS X or Linux:

http://www.rbgrn.net/blog...ws-mac-os-x-or-linux.html

met een duidelijk overzicht qua prijs, OS, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erg bedankt allemaal!

Ik ga jullie opties en aanbevolen programma's uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is gelukt! Heb nu contact met de pc en kan dus via de share bestanden overhalen.Erg bedankt!

Ben nu dus bezig met de cover arts. Pfff, je moet wel even geduld hebben zeg! De NAC doet er ongeveer 2 a 3 minuten over om een plaatje registreren. Overhalen van het plaatje gaat snel, maar het regsitreren... Kan dat niet sneller?

Daarnaast heb ik nog een vraagje: Je kunt mappen aanmaken in de NAC. Ik krijg het alleen met geen mogelijkheid voor elkaar om hier vanuit de NAC zelf ook muziek naar toe te kopieren. Mappen blijven dus angstvallig leeg. Met een playlist heb je namelijk wel de mogelijkheid om songs hieraan toe te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238789 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:40:
Het is gelukt! Heb nu contact met de pc en kan dus via de share bestanden overhalen.Erg bedankt!

Ben nu dus bezig met de cover arts. Pfff, je moet wel even geduld hebben zeg! De NAC doet er ongeveer 2 a 3 minuten over om een plaatje registreren. Overhalen van het plaatje gaat snel, maar het regsitreren... Kan dat niet sneller?

Daarnaast heb ik nog een vraagje: Je kunt mappen aanmaken in de NAC. Ik krijg het alleen met geen mogelijkheid voor elkaar om hier vanuit de NAC zelf ook muziek naar toe te kopieren. Mappen blijven dus angstvallig leeg. Met een playlist heb je namelijk wel de mogelijkheid om songs hieraan toe te wijzen.
Met welk programma werk je nu?
De software van de NAC is inderdaad niet zo erg snel denk ik. Dus sneller voor die plaaatjes lijkt me niet mogelijk, maar misschien weet iemand anders iets?
Nogmaals, het toestel is niet direct gebruiksvriendelijk gemaakt door Sony en veel eigenaars wachten en hopen op een oplossing. Maar de ervaring met Sony op dit gebied is niet erg positief :'(
Aangezien het toestel over de hele wereld verkocht is, is er misschien iemand die toch een oplossing heeft voor het gemakklijker beheren van de gegevens op de NAC vanaf een PC via een netwerk. We moeten maar afwachten.
In elk geval is er nog geen teken van een softwareupdate van Sony voor de NAC

Het is mij uiteindelijk gelukt door:

- als locale administrator in te loggen op mijn pc
- de betreffende map te delen
- via de knop "Machtigingen" de groep gebruikers " iedereen" toevoegen
- deze groep alle rechten geven

Ik heb dus geen apart programma hoeven te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Het was een paar uurtjes zwoegen met snoeren etc, maar de moeite waard. Vond de NAC zo'n fijne uitstraling hebben dat een zilver-kleurige versterker ineens geen overbodige luxe leek te zijn. Deze is 6 jaar oud inplaats van 8 en heeft ook nog 's wat extra snufjes. (Waar zouden we zijn zonder Markplaats) Daarna 't hele televisie kastje maar opnieuw ingedeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.lacobo.com/pics/DB940.jpg

Wat zo'n fijne HDD-Audio recorder allemaal niet teweeg kan brengen :P

Bert

Anoniem: 149714

Helaas kon ik even niet inloggen, maar voor de liefhebbers:
-bij HiFi Video Centre in Nijmegen was de NAC HD1 ook in de aanbieding voor 499,-.

Ik weet niet of dat nog steeds zo is maar de liefhebber kan een poging wagen.

Ondertussen vraag ik me af of ik wel een NAC HD1 wil, een 500MB of 1Gig full HD DVD/MP3 recorder lijkt me eigenlijk ook wel wat. Stiekum hoop ik dat Sony die uit de hoge hoed gaat toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
Anoniem: 149714 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:51:
Helaas kon ik even niet inloggen, maar voor de liefhebbers:
-bij HiFi Video Centre in Nijmegen was de NAC HD1 ook in de aanbieding voor 499,-.

Ik weet niet of dat nog steeds zo is maar de liefhebber kan een poging wagen.
Als dat zo is zou ik iemand die er nog één wil hebben aanraden om hem daar te halen 8)

Zover ik weet is hij nergens meer te koop (ook niet voor die prijs) en (ook niet bij Correct in Rotterdam), mocht hij nog ergens te koop zijn is dat zeker niet voor minder dan 699,-
Anoniem: 149714 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:51:
Ondertussen vraag ik me af of ik wel een NAC HD1 wil, een 500MB of 1Gig full HD DVD/MP3 recorder lijkt me eigenlijk ook wel wat. Stiekum hoop ik dat Sony die uit de hoge hoed gaat toveren.
Tja...op zoiets daar hoop ik idd ook stiekum op :9

Zoiets als een combinatie van de GigaJuke met een DVD/HDD Recorder, CD Recorder en Blu-Ray Speler/Recorder in 1 zeer luxe behuizing met een dikke vette 1TB schijf erin 8).

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Weet iemand of er al één of andere firmware/software update is voor de GigaJuke...?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
crack_en_hack schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:41:
Weet iemand of er al één of andere firmware/software update is voor de GigaJuke...?
Nope. Ik check 't eens in de paar weken, maar nog steeds geen update(s). :'( Ik vrees ook dat die er ook niet gaan komen. Hoewel er wel een hele familie Jukes aan 't ontstaan is en de kans dus aanwezig is dat de oude modellen "mee gaan" met een eventuele update. Dus blijf ik hopen en ondertussen genieten van alle mogelijkheden die 't ding nu al heeft. :)

Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244860

Hoi,

Ik heb interesse om dit apparaat, via de rentepunten van de Postbank, te gaan aanschaffen. Ik heb drie, wellicht 'rare' vragen:

- Kan ik na aanschaf van dit apparaat mijn huidige CD speler en versterker/radio weg doen? Met
andere woorden: vervangt dit apparaat alles?

- Belangrijkste reden voor mij: ik heb nu zo'n 200 audio CD's. Aangezien deze toch behoorlijk wat
ruimte innemen en mijn kids ook mijn muziek leuk vinden, raken de CD's meer en meer
beschadigd. Eigenlijk wil ik ze allemaal op de Jukebox zetten en dan de CD's veilig op zolder
zetten. Goed idee?

- Kan ik mijn DVD speler (met een rode en witte aansluiting) er op aansluiten zodat , als ik een DVD
kijk, het geluid op de boxen heb.

Ik hoop dat iemand reageert.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Anoniem: 244860 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:48:
Hoi,

Hoi 8)

Ik heb interesse om dit apparaat, via de rentepunten van de Postbank, te gaan aanschaffen. Ik heb drie, wellicht 'rare' vragen:

Kom maar op :*)

- Kan ik na aanschaf van dit apparaat mijn huidige CD speler en versterker/radio weg doen? Met
andere woorden: vervangt dit apparaat alles?

* Dit apparaat heeft ook gewoon een volledige tuner/radio in huis maar geen versterker!, Je zal dus een versterker moeten houden (of receiver, maar daar zit ook bijna altijd een tuner in)
Dit apparaat is eigenlijk gewoon een CD speler met tuner en 250GB harddisc, dus als je nu een losse simpele CD speler hebt kan je die inderdaad wel weg doen want die zal niks meer of beters hebben dan deze GigaJuke.
Behalve als je al een peperdure installatie hebt (Sony QS/ES of Denon etc etc...) van een paar duizend euro, zal die wel iets beter zijn.

- Belangrijkste reden voor mij: ik heb nu zo'n 200 audio CD's. Aangezien deze toch behoorlijk wat
ruimte innemen en mijn kids ook mijn muziek leuk vinden, raken de CD's meer en meer
beschadigd. Eigenlijk wil ik ze allemaal op de Jukebox zetten en dan de CD's veilig op zolder
zetten. Goed idee?

* Ja zeker een goed idee, Alleen komen de kinderen dan wel aan de GigaJuke, Ik weet niet hoe oud ze zijn maar kinderen zijn meestal een kei in het ontregelen van dingen.
Een klassiek senario is dat jij dan 200 uur bezig bent geweest alle CD's erop te zetten en je kinderen in 5 minuten de harde schijf perongeluk formatteren :+ _O-

Zelf ben ik ook bezig al mijn zeldzame CD's en CD singels op mijn GigaJuke aan het zetten, gewoon voor puur gemak en een stukje ruimte die je dan hebt omdat je dan je dierbare CD's veilig kan opbergen.

- Kan ik mijn DVD speler (met een rode en witte aansluiting) er op aansluiten zodat , als ik een DVD
kijk, het geluid op de boxen heb.

* :N Nope dat gaat niet, Je kan de audio (rode en witte aansluiting) wel op een input doen maar dat heeft geen nut behalve als je het geluid wil opnemen van dvd.
En omdat je ook geen speakers/luidsprekers/boxen of wat dan ook kan aansluiten gaat dat idee niet werken.

Ik hoop dat iemand reageert.....

Heb ik net gedaan 8)

[ Voor 6% gewijzigd door crack_en_hack op 12-12-2007 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Is de GigaJuke eigenlijk nog wel bij de Postbank te koop...?, Ik dacht namelijk al een tijdje niet meer...

De enige winkel die ik ken die hem nog heeft is: http://www.sonyplaza.nl/sony-nachd1-p-843.html

Anoniem: 106379

Al een tijdje op zoek naar dit apparaat maar idd goedkoper dan 699 kan ik em nergens vinden .. en dan daarbij is ie ook niet overal te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Anoniem: 106379 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:44:
Al een tijdje op zoek naar dit apparaat maar idd goedkoper dan 699 kan ik em nergens vinden .. en dan daarbij is ie ook niet overal te koop
Niet meer idd, Er waren tijden dat dit apparaat voor een kleine 500 Euro te koop was :9 (499 op precies te zijn), Maar opeens zijn de aanbieders van deze apparaten opeens een stuk minder geworden en is dit nu best wel een lastig ding om te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Crack en Hack,

Bedankt voor je reactie! Hier kan wel wat mee...
Nog wel een vraag aan mensen die een dergelijk apparaat hebben: wat zijn de afmetingen (hoogte, breedte en diepte). Dan kan ik gaan meten of ie, samen met mijn versterker, nog in het kastje past.

Ik hoor het wel...

Groeten,

JIBT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Anoniem: 244860 schreef op zondag 16 december 2007 @ 13:29:
Hoi Crack en Hack,

Bedankt voor je reactie! Hier kan wel wat mee...
Nog wel een vraag aan mensen die een dergelijk apparaat hebben: wat zijn de afmetingen (hoogte, breedte en diepte). Dan kan ik gaan meten of ie, samen met mijn versterker, nog in het kastje past.

Ik hoor het wel...

Groeten,

JIBT
Ik heb er 2 en die van mij zijn allebij :+ 43cm breed, 11cm hoog en 30cm diep (excl. uitstekende kabels) en hij is een kleine 10KG zwaar 8)

Ik raad je wel aan om boven, onder, aan beide kanten en achterkant een 2cm ruimte te houden voor de warme lucht kwijt te raken...

[ Voor 14% gewijzigd door crack_en_hack op 16-12-2007 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je snelle reactie. Ben vandaag toevallig naar een electronica zaak geweest en gevraagd of ze 'm daar hadden. Helaas niet, maar ze vroegen waarom ik niet gewoon de Sony rdr HX750B (met 160 Gb harde schijf) koop voor 300 EUR. Dat is een DVD recorder maar volgens de verkoper ook goed geschikt voor het opnemen en afspelen van muziek. Is dit inderdaad een goed alternatief.....????.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Anoniem: 244860 schreef op zondag 16 december 2007 @ 17:38:
Bedankt voor je snelle reactie. Ben vandaag toevallig naar een electronica zaak geweest en gevraagd of ze 'm daar hadden. Helaas niet, maar ze vroegen waarom ik niet gewoon de Sony rdr HX750B (met 160 Gb harde schijf) koop voor 300 EUR. Dat is een DVD recorder maar volgens de verkoper ook goed geschikt voor het opnemen en afspelen van muziek. Is dit inderdaad een goed alternatief.....????.....
Nee, voor audio zou ik toch echt voor een GigaJuke gaan, De HX750B is een prima recorder voor beeld op de HDD en natuurlijk DVD maar voor audio kan je beter een GigaJuke (erbij) kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143259

crack_en_hack schreef op zondag 16 december 2007 @ 17:41:
[...]

Nee, voor audio zou ik toch echt voor een GigaJuke gaan, De HX750B is een prima recorder voor beeld op de HDD en natuurlijk DVD maar voor audio kan je beter een GigaJuke (erbij) kopen...
Is iets dat mij ook al een tijdje bezig houdt, waarom is een DVD/HD-recorder minder geschikt om je muziekcollectie op te slaan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Omdat het muziek erop zetten vaak lastig is door het missen van de juiste audio inputs (Digital Optical IN, Digital Coax IN en eventuele USB poorten...

Meestal is de analoge audio input (het wel bekende rode en witte stekkertje) de enige audio input van zo'n ding...

En de meeste DVD Recorders hebben de softwarematige mogelijkheid niet om een audio cd (in) te lezen en op de HDD op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even een vraag.....kun je er ook internetradio op afspelen? Ik weet dat je het apparaat via een wireless USB stick aan je draadloos netwerk kunt koppelen maar kon niets vinden over internet radio...

Ik hoor het wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Anoniem: 244860 schreef op zondag 16 december 2007 @ 20:51:
Nog even een vraag.....kun je er ook internetradio op afspelen? Ik weet dat je het apparaat via een wireless USB stick aan je draadloos netwerk kunt koppelen maar kon niets vinden over internet radio...

Ik hoor het wel....
Dit is mij (nog) niet gelukt, maar denk eerlijk gezegt niet dat dit kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat zijn de grootste verschillen met een Philips WACS 7000? Iemand een advies wat de voor- en nadelen hiervan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 12:26

SmidsY

hallo!?.............

Anoniem: 244860 schreef op zondag 16 december 2007 @ 17:38:
Dat is een DVD recorder maar volgens de verkoper ook goed geschikt voor het opnemen en afspelen van muziek. Is dit inderdaad een goed alternatief.....????.....
De verkoper heeft ergens een punt, het is met de RDR-HX750 mogelijk audio cd's te rippen (max 999) en vanaf HDD af te spelen m.b.v. Music Jukebox. Ik weet niet in hoeverre deze functionaliteit in verhouding staat met die de NAC-HD1 bied (heb geen first hand ervaring met beide). Maar dat is iets wat ik zou uitproberen in de winkel

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Anoniem: 244860 schreef op zondag 16 december 2007 @ 21:13:
Wat zijn de grootste verschillen met een Philips WACS 7000? Iemand een advies wat de voor- en nadelen hiervan zijn?
Tja dat is iets wat je zelf zou moeten vergelijken, zoek de specificaties op van beide apparaten en vergelijk zou ik zeggen...

Verschillen zullen er altijd zijn, Het is maar net waar je voorkeur/smaak naar uit gaat en of je bepaalde toeters en bellen die er allemaal op zitten wel of niet gaat gebruiken...

Mijn mening is dat Philips gloeilampen moet maken en verder niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245985

Modbreak:Spul aanbieden doe je maar via vraag en aanbod

[ Voor 92% gewijzigd door voodooless op 28-12-2007 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Schreeuw niet zo en 1x was ook wel genoeg en aanbieden/verkoop doen we hier niet.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245985

Sorry, cpslock kuren, maar eh, ik wil alleen maar vriendelijk doen, een 'internetvriend' helpen.
Dus het aanbod telt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kun je er ook zelf voorkeurslijsten met nummers mee maken die de NAC dan onder een bepaalde naam kan opslaan en je zelf kunt afspelen wanneer je wilt. Een soort xdj functie maar dan met een beperkt aantal nummers en puur je eigen voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Anoniem: 244860 schreef op maandag 24 december 2007 @ 20:31:
Kun je er ook zelf voorkeurslijsten met nummers mee maken die de NAC dan onder een bepaalde naam kan opslaan en je zelf kunt afspelen wanneer je wilt. Een soort xdj functie maar dan met een beperkt aantal nummers en puur je eigen voorkeur.
Jahoor, je kunt 1000 (!) van zulke lijsten maken (favorites). Enige nadeel is dat de album plaatjes niet getoond worden, maar verder werkt 't uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123321

Is er een verschil tussen de NAC-HD1 en NAC-HD1E ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Anoniem: 123321 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:05:
Is er een verschil tussen de NAC-HD1 en NAC-HD1E ?
Nope :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi,

Ik heb er inmiddels ook eentje besteld via de Postbank. Vast een paar vragen (heb het apparaat nog niet toegstuurd gekregen):
- Waar kun je albumplaatsjes vinden? Begreep dat je deze aan de CD kunt toekennen zodat het op het schermpje verschijnt.
- Voor het herkennen van albums en nummers wordt er gebruik gemaakt van GraceNote. Is hier een aansluiting met het internet voor noodzakelijk of staat een en ander op het apparaat. Lees hier namelijk wat verschillende verhalen over...

Ik hoor het wel...

Groeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Anoniem: 244860 schreef op maandag 31 december 2007 @ 10:06:
Hoi,

Hoi ;)

Ik heb er inmiddels ook eentje besteld via de Postbank. Vast een paar vragen (heb het apparaat nog niet toegstuurd gekregen):
- Waar kun je albumplaatsjes vinden? Begreep dat je deze aan de CD kunt toekennen zodat het op het schermpje verschijnt.

Google?, eBay?, Internet :+

- Voor het herkennen van albums en nummers wordt er gebruik gemaakt van GraceNote. Is hier een aansluiting met het internet voor noodzakelijk of staat een en ander op het apparaat. Lees hier namelijk wat verschillende verhalen over...

Zover ik weet kan het alleen als hij op het internet is aangesloten, maar heb hier zelf geen ervaring mee.
Zelf rip ik alle CD's eerst in .wav op de PC zelf met Nero, Nero maakt ook gebruik van een database met track/titel informatie en dan laad ik het pas over in mn GigaJuke.

Zo heb ik gelijk een back-up van al mn muziek en via de PC gaat het nog sneller ook.

Ik hoor het wel...

Groeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is de kwaliteit dan niet minder bij wav files? Juist de grote 250 GB schijf en daarbij de mogelijkheid om alles één op één over te zetten is voor mij ook belangrijk geweest bij de keuze voor dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Anoniem: 244860 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 10:40:
Is de kwaliteit dan niet minder bij wav files?
Nope :N alleen het bestandsformaat is anders (.oma)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En is een *.wav file dan wel kleiner dan een *.oma??

Ik zie trouwens toevallig dat hij bij de Postbank "tijdelijk uitverkocht" is. Wellicht dat mijn bestelling de laatste was.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Anoniem: 244860 schreef op maandag 31 december 2007 @ 10:06:
De NAC heeft een behoorlijke database met CD-titels aan boord. Die wordt eerst afgezocht als je een CD laadt. Mijn verzameling CD's (stuk of 300) werd bijna allemaal herkend vanuit die database. Maar een ASUS Wireless USB stick (type eerder in dit topic) maakt de NAC draadloos en geeft 't de mogelijkheid vanaf 't internet te zoeken. Werkt erg goed. Als de CD niet herkend wordt leest de NAC eventuele CD-text ook nog uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Anoniem: 244860 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 16:48:
En is een *.wav file dan wel kleiner dan een *.oma??
Oma is Sony's eigen lossless formaat. Is niet kleiner of groter voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247163

Hallo beste forumleden,
Sinds 31 december ben ik de gelukkige eigenaar van de NAC-HD1E.
Ik moet er nog wat mee spelen, maar wat ik echt mis is een ADLC. (Automatic Digital Level Control)
Eigenlijk ben je nu verplicht om al je MP3 eerst door MP3-gain te halen om een beetje gelijk volume te houden. Zeker op de shuflestand zit je constant met je hand op de volumeknop van je versterker. Dit omdat de verschillende CD's, en dus ook MP3's onderling van volumeniveau verschillen.
Hoe doen jullie dit? Of heb ik de gebruiksaanwijzing niet goed gelezen?? (RTFM)
Groeten,
AudioHenk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Anoniem: 247163 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:25:
Hallo beste forumleden,
Sinds 31 december ben ik de gelukkige eigenaar van de NAC-HD1E.
Ik moet er nog wat mee spelen, maar wat ik echt mis is een ADLC. (Automatic Digital Level Control)
Eigenlijk ben je nu verplicht om al je MP3 eerst door MP3-gain te halen om een beetje gelijk volume te houden. Zeker op de shuflestand zit je constant met je hand op de volumeknop van je versterker. Dit omdat de verschillende CD's, en dus ook MP3's onderling van volumeniveau verschillen.
Hoe doen jullie dit? Of heb ik de gebruiksaanwijzing niet goed gelezen?? (RTFM)
Groeten,
AudioHenk
Er staat iets van vanaf pagina 29 van de handleiding maar zover ik me kan herinneren is dat alleen mogelijk wanneer dit apparaat zelf aan het opnemen is.

Als je mp3'tje inlaad ziet hij deze niet echt als audio maar als data bestandjes.

Dus moet je met mp3 alles eerst naar je eigen wensen aanpassen voordat je ze in de GigaJuke laad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo Crach en Hack,

Bedankt voor je snelle reactie. Wat op pag 29 staat beschreven is de aanpassing van het inputlevel van het aangesloten apparaat.
Inmiddels ben ik er achter dat de NAC HD1E geen ADLC of een soortgelijke functie heeft.
Dat wordt dus een versterker met afstandsbediening............
Heeft iemand ervaring met de min of meer bijpassende TA-FA1200ES?
Groeten,
AudioHenk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Anoniem: 247163 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:36:
Hallo Crach en Hack,

Bedankt voor je snelle reactie. Wat op pag 29 staat beschreven is de aanpassing van het inputlevel van het aangesloten apparaat.
Inmiddels ben ik er achter dat de NAC HD1E geen ADLC of een soortgelijke functie heeft.
Dat wordt dus een versterker met afstandsbediening............
Heeft iemand ervaring met de min of meer bijpassende TA-FA1200ES?
Groeten,
AudioHenk
Ik weet dat de TA-FA1200ES een dijk van een versterker is, dus zeker een aanrader...

Deze komt uit de ES serie van Sony en is helemaal top...

Het is wel alleen een stereo versterker (dus geen Dolby Digital 5.1 en DTS etc etc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,

Sinds eind vorige week heb ik er ook een! Ben er tot nu toe superenthousiast over....het is echt een geweldig apparaat.

Nog wel een vraag: kan ik, terwijl er een bepaalde track aan het spelen is, al vast een volgende track 'klaarzetten'. Dus eigenlijk een soort wachtrij creëren. Ik bedoel geen voorkeurslijst maar meer een 'op dat moment' te kiezen volgorde...

Hoor het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo Jibt,

Volgens mij kun je geen wachtrij klaar zetten. Je zult dan een afspeellijst moeten maken. Maar dat vind ik veel te omslachtig.
De track die je het eerst wilt horen moet je een voorloop A geven, het tweede nummer een B enz.
Dit lijkt me in de praktijk niet handig.
Bij de weg....zaterdag was ik bij Mediamarkt (je moet wel gek zijn) in Den Haag. Daar vragen ze met een stalen gezicht 999 euro voor de NAC. Sonyplaza doet het voor 699, en ik heb hem bij Polectro voor 485.

Tevens een berichtje voor Hack and Crack: Ik heb de Sony TA-FA1200ES gehaald, en de andere dag weer teruggebracht. Ik kan er zelfs met mijn KEF's 104/2 geen bas uit krijgen. Er blijven er nog twee over. de Yamaha A 497 en de Onkyo A-9555. Vermoedelijk wordt het de Onkyo.

Groeten,
AudioHenk.
PS.Ik heb nog geen antwoord op mijn vraag hoe jullie omgaan met de volume verschillen tussen de onderlinge nummers. Zitten jullie ook met je hand vast aan de volumeknop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143259

Anoniem: 247163 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:22:
.
Bij de weg....zaterdag was ik bij Mediamarkt (je moet wel gek zijn) in Den Haag. Daar vragen ze met een stalen gezicht 999 euro voor de NAC. Sonyplaza doet het voor 699, en ik heb hem bij Polectro voor 485.
Over dit bedrijf kan ik ook een hartig woordje meepraten. In België lijkt het me geen haar beter te werken. Afgelopen jaar 4x de winkel bezocht om een vooraf bepaalde aankoop te doen (ze geven geen prijsopgave via de telefoon, en hun website is helemaal huilen met de pet op, in België althans), en evenveel keren verbijsterd de zaak buitengelopen (als ik hier op inga, moet ik wel knettergek zijn...).
Maar dat zou ons in dit onderwerp te ver leiden.
Zou misschien niet gek zijn hierover een apart.topic te openen, mijn ervaring wil ik dan wel kwijt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76864

Hoi Audiohenk en andere forumgebruikers,

Ik liep inderdaad tegen hetzelfde probleem aan, en ik heb er geen oplossing voor gevonden. Aangezien ik veel CD's heb met symfonische rock en live concerten waar de nummers in elkaar overlopen, kies ik voor Atrac, omdat je daar geen pauzes hebt tussen de nummers. Bij MP3 hoor je altijd een hikje bij de overgang van het ene naar het andere nummer.

Wel heb ik in een situatie dat programma'tje gebruikt (mp3gain?) voor mijn persoonlijke top 1500. Ik heb her en der mijn favoriete singles aller tijden vandaan gesnaaid, en die verschilden enorm in volume. Deze heb ik nu allemaal gelijk getrokken en als mp3's op de Sony gezet. Daar heb ik in ieder geval geen last bij het random afspelen.

Ik heb er nu zo'n 500 CD's opgezet, volgen nog evenzovele gedownloade CD's en een hele stapel Minidisks.

Voor mijzelf heb ik een rijtje voor- en nadelen van dit apparaat bedacht.

Pluspunten:
-Overzetten CD's naar Atrac erg comfortabel. Wel een internetaansluiting nodig, want in tegenstelling tot iemand anders in het forum, staat er vrijwel geen enkele van mijn CD gegevens in het apparaat zelf.
-Duidelijk display, hoewel alleen de titel scrollt. De complete naam van het album of de artiest krijg je niet te zien.
-Goede radio ontvangst, met prachtige programmeermogelijkheid, hoewel de RDS display te weinig karakters laat zien. Sommige radiozenders passen er niet eens op.
-Shuffle werkt prima, x-DJ vind ik niet zo handig werken
-Geluidskwaliteit (voor zover ik het nog kan horen met mijn oude oren) lijkt erg goed
-Editen (verplaatsen, splitsen en samenvoegen) werken na enige gewenning erg prettig

Minpunten:
-Zoeken op artist is een crime, je blijft scrollen, ik ben benieuwd hoe lang de afstandsbediening het uithoudt...
-Bij playlist niet de juiste plaatjes. Lijkt me een programmeerfout, want bij de shuffle en x-Dj functie laat hij wel de juiste plaatjes zien
-Invoeren van tekst gaat nogal moeizaam met de afstandsbediening
-Jaartal van het album is wel aanwezig (x-Dj werkt er immers mee), maar niet te bewerken, jammer.
-MP3's op CD wel af te spelen maar niet te importeren, idioot natuurlijk, omdat het van een memorystick wel kan
-Hij weigert om mijn .OMA files in te lezen, hoewel er geen copyright opzit.
-Erg traag bij editen en plaatjes toevoegen, één keer dacht ik dat hij vastgelopen was zo lang duurde het.

Ik heb dit apparaat gekocht als opvolger van mijn tweedehands Terratec M3PO, die recent helaas de geest gegeven heeft, en ik ben er erg tevreden over. Jammer dat Sony dit apparaat en Atrac niet meer ondersteunt....

• crack_en_hack
Anoniem: 76864 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:25:

Minpunten:
-Hij weigert om mijn .OMA files in te lezen, hoewel er geen copyright opzit.
Hoe heb je die .oma files dan gemaakt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27517

Iemand al een software-update gespot ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Anoniem: 27517 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 17:45:
Iemand al een software-update gespot ?
:N Was het maar waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
De prijs gaat weer wat omlaag:

http://sony.hd.nl/p/SONY/NACHD1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

crack_en_hack schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 23:18:
[...]

Hoe heb je die .oma files dan gemaakt...?
Ik heb een Sony Hi-Md Minidisk Recorder. Mijn analoge opnames op Minidisk (LP's, cassettebandjes en microfoonopnames) kan ik via het bijgeleverde programma Sonic Stage op mijn PC zetten. Deze opnames worden weggeschreven als .oma files. Via hetzelfde Sonic Stage kan ik deze opnames omzetten naar WAV of MP3 (een stap met kwaliteitsverlies).

Helaas weigert de NAC-HD1 de .oma files in te lezen. Wat ik dus moet doen is ze eerst omzetten naar WAV of MP3 om ze op de NAC-HD1 kwijt te kunnen. Een erg bewerkelijke omweg en met kwaliteitsverlies. :(

Je krijgt wel een sik (8> van al die copyright protecties, zeker als het om zelfgemaakte opnames gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05 13:55
Is er geen support meer voor de NAC-HD1? Op de Sony website kan ik hem niet meer vinden in ieder geval!

Hoeven we ook niet meer op een firmware update te rekenen?

Graag info van mensen die er wellicht meer van weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Buffalo schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:32:
Is er geen support meer voor de NAC-HD1? Op de Sony website kan ik hem niet meer vinden in ieder geval!

Hoeven we ook niet meer op een firmware update te rekenen?

Graag info van mensen die er wellicht meer van weten!
Zover ik weet ik er zelfs nooit enig support geweest en ik denk dat je geen nieuwe firmware hoeft te verwachten, qua firmware moet je ook voor ander dingen niet bij Sony zijn want dat geven ze bijna nooit (helaas)

Hij is idd al een tijdje van de Sony site verdwenen omdat ik denk dat dat model er helemaal uit gaat.

De NAC-HD1 is eigenlijk nooit helemaal van de grond gekomen omdat hij vanaf het begin af aan al erg duur was, Na een plotselinge prijsdaling van 50% zijn ze snel verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
crack_en_hack schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:38:
[...]

De NAC-HD1 is eigenlijk nooit helemaal van de grond gekomen omdat hij vanaf het begin af aan al erg duur was, Na een plotselinge prijsdaling van 50% zijn ze snel verdwenen.
Zelfs z'n originele prijs (rond de 900 Euro) was niet echt duur ten opzichte van concurerende producten. Het was meer de spanning tussen Sony muziekindustrie en Sony Audio apparatuur die 'm de das hebben omgedaan (je kunt er een walkman aan hangen en dan muziek overzetten, de gruwel!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259399

lacobo schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 22:24:
[...]

meuktracker: TVersity Media Server 0.9.9.1 beta

Net even uitgetest en 't werkt als een speer! Was zelf nog niet op 't idee gekomen, maar leuk dat 't 't doet! Plaatjes gaan denkt ik niet mee de stream in, maar ga ik nog ff uitproberen.
Inderdaad werkt erg goed, zelfs met een link naar een 'Audio URL' kun je gewoon radiostations beluisteren vanaf internet. Alleen moet ik wel onder XP m'n firewall uitzetten. Want als ik alleen poort 41952 openzet werkt het nog niet. De NAC-HD1 ziet de server dan niet. Wie weet wat er nog meer open moet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259458

Hoi Lacobo,

Ik heb gezien dat jij (probleemloos) de Sony aan je TV hebt kunnen koppelen. Ik heb echter problemen met de NTSC uitgang. Ofwel kan ik TV zien ofwel kan ik het scherm van mijn Sony zien. De 2 tegelijkertijd gaat niet aangezien ik moet kiezen tussen NTSC/ PAL-60 of PAL & SECAM.

Ken jij hiervoor een truukje?

Gr,
Kris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231001

Nac-HD1 weer te koop voor 489,- bij redcoon:

http://www.redcoon.nl/ind...t_cid/besli/et_lid/besli/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Leuke prijs...

[ Voor 91% gewijzigd door crack_en_hack op 07-05-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261536

lacobo schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 21:05:
[...]

ASUS WL-167, te koop bij bijvoorbeeld Mycom: http://www.mycom.nl/Products/View/ASUS_WL167G/86650.aspx

Je krijgt er een flexibel hoekstukje bij, zodat je 'm als antenne schuin kan zetten. Erg handig.

[afbeelding]
Ik heb precies zo'n ASUS gekocht, maar bij mij werkt tie niet. Is er nog een bepaalde instelling o.i.d. nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
M'n topicje leeft nog, zie ik! Ik zal vanavond even e.e.a. checken (USB wireless stickje en TV instellingen).

B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb deze week een bijzonder irritante eigenschap van dit apparaat ontdekt: van de zorgvuldig door mij bewerkte ID3 tags van mijn MP3-tjes, wordt door de Sony rücksichtlos het laatste deel afgekapt tijdens het importeren van een USB stick. :( Vooral bij titels van klassieke nummers (prélude zwanenzang opus b in grote terts deel 1) is dit zeer hinderlijk. Dit gebeurt niet wanneer de titels van internet opgehaald worden bij echte CD's. Heeft iemand ervaring hoe dit gaat bij overdracht via een netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262913

weet iemand hoe je de interne database uit kunt zetten ? (mijn nac is niet aan het internet verbonden).

Als ik via usb (stick) een compilatie van diverse nummers die bijv. in de map "de beste 100" staan, wil importeren, dan komt de 'ongewenste intelligentie' (noemt men een feature) van dit apparaat in actie. Als ik pech heb krijg ik 100 nieuwe artiesten voor m'n kiezen met net zoveel albums , en 1 nummer in elk album.

Wie weet hier een oplossing voor ?

Bedankt voor een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Suydersee,

Vreemd, het door jou beschreven irritante gedrag ondervind ik alleen wanneer ik CD's importeer, en naar aanleiding van jouw vraag heb ik nu ontdekt dat je dat kunt uitzetten via options->settings->obtain title info wanneer je in de CD functie zit. Ik kreeg het verschijnsel ook bij het opnemen via een aux / optische ingang.

Bij het importeren via de USB stick heb ik geen last. Daar neemt hij de Id3 info over (met de irritante lengtebeperking zoals ik noemde in mijn vorige bijdrage). Ik kan me ook niet herinneren dat ik titel info heb uitgezet bij de USB import, ik kan ook geen optie vinden om hem in te stellen.

Wanneer doet hij dat bij jou? Nadat alles geïmporteerd is of tijdens het importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Suydersee deel 2,

Het schiet me ineens te binnen wat de oorzaak kan zijn van jouw probleem: 8)7 niet de interne database van de Sony (want zó groot is hij nu ook weer niet), maar wél de eventueel aanwezige id3 tags van jouw nummers.

Wanneer je een favoriete top 100 samenstelt van nummers uit diverse bronnen, en je hernoemt de titels van de mp3's, dan blijft de oorspronkelijke ID3 tag (mét artist en album) gehandhaafd.

Bij het importeren van nummers via de USB stick, kijkt de Sony primair of er een ID3 tag aanwezig is en neemt deze over. Alleen wanneer er geen ID3 tag aanwezig is, pakt hij de titels van de files zelf.

Oplossing: (doe ik zelf naar grote tevredenheid), zoek op Google een ID3 tag renamer, er zijn talloze gratis exemplaren te vinden. Ik gebruik Easytag onder Linux, maar voor Windows zijn er ook een aantal te vinden.

Het handigst is wanneer je er een opzoekt die kan batch-renamen: alle nummers in één map tegelijk.

Start de renamer

Kies dan als artiest: 'Greatest Hits' of 'Top 100' of zoiets, In Album kun je de naam van de artiest zetten (of leegmaken) en onder Titel de naam van het nummer, eventueel voorafgaand door de artiest.

Wanneer je dat gedaan hebt, gaat de import feilloos.

Succes! ;)

PS, ik heb even de Windows id3 renamer die ik gebruik voor je opgezocht: freeware, download hier:
http://www.id3renamer.com/

Hij is niet heel makkelijk te bedienen >:) , maar met enige oefening kom je er wel uit, en dan blijkt het een juweel van een programma te zijn.... :)

Nogmaal succes!

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 76864 op 26-05-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo Dr. Max,

heel erg bedankt voor je reactie.
Dit is duidelijk de richting waarin ik moet zoeken voor een oplossing.

Heb even zitten stoeien met de IDrenamer, en dat geeft resultaat. Nog niet helemaal zolas ik het wil, maar daar moet ik wat meer tijd aan besteden.

Ga eerst op vakantie, en zal het daarna wat beter uitzoeken, en laat je weten of het gelukt is.

Vr. groet,

Suydersee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Suydersee,

Het is inderdaad een beetje puzzelen voordat je precies door hebt hoe de Sony reageert op de tags, maar met wat volharding is de beloning groot: Na het goed voorbereiden van de tags is het importeren in de Sony een fluitje van een cent, en hoef je niets meer na te behandelen. Alleen lukt het mij niet goed de plaatjes (hoesfoto's) mee te importeren. Daar moet ik nog aan werken.

Fijne vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273047

Hallo, weet er iemand of dit (nog) in België goedkoop te vinden is? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Te vinden misschien wel maar goedkoop niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en waar zou ik het nog kunnen vinden denk je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:54

Falcon10

Hit it i would !

google en gij zult vinden :

http://www.sony-center.be/lier/nl/?inc=product&id=1432

sony center in Belgie, vermoed dat ze hem ook nog op andere dan de winkel in Lier zullen hebben.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt, maar dat is weer aan 999 euro... Hierboven is geregeld sprake van prijzen die beduidend lager liggen.
Iemand een idee waar ik die voor minder kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Anoniem: 273047 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:39:
Hierboven is geregeld sprake van prijzen die beduidend lager liggen.
Er was toen een eenmalige plotselinge prijsdaling maar die is al lang weer over dus ik denk niet dat je hem nog onder de 700 Euro gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:54

Falcon10

Hit it i would !

dan vrees ik da ge pech zult hebben.
Je kan mediamarkt nog eens proberen of de Saturn, maar voor de rest denk ik nie dat je hem goedkoper zal vinden in Belgie, je kan eens proberen importeren uit de VS ofzo via Ebay, dunno, maar das niet altijd zeker dat ie uiteindelijk goedkoper is.

-| Hit it i would ! |-

OK bedankt, ik blijf zoeken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:34
Via kieskeurig kan ik er maar 1 aanbieder van vinden voor 599 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Vandaag vind ik een verhaal op dat de GigaJuke firmware alleen via zijn internet aansluiting te updaten is, Alleen heb ik nog niet uit kunnen vinden hoe.

Nou vond ik bij op internet wel een hele Sony FAQ met idd een system software update sectie:

http://www.sonydigital-li...&m=NAC-HD1E&f=HA_NAC_NACH

Nou heb ik ff vlug zitten zoeken maar kan zo snel geen optie vinden in mijn GigaJuke, Heeft iemand wel zoiets gevonden en is het gelukt te updaten...?

*O* Keep The GigaJuke ALIVE *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27517

crack_en_hack schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 23:31:
Vandaag vind ik een verhaal op dat de GigaJuke firmware alleen via zijn internet aansluiting te updaten is, Alleen heb ik nog niet uit kunnen vinden hoe.

Nou vond ik bij op internet wel een hele Sony FAQ met idd een system software update sectie:

http://www.sonydigital-li...&m=NAC-HD1E&f=HA_NAC_NACH

Nou heb ik ff vlug zitten zoeken maar kan zo snel geen optie vinden in mijn GigaJuke, Heeft iemand wel zoiets gevonden en is het gelukt te updaten...?

*O* Keep The GigaJuke ALIVE *O*
Waar zie jij op die site dat er een software update is dan ? Er staat volgens mij alleen een uitleg over hoe de update in zijn werk gaat. En via de knop "setup" op je afstandsbedieneing kan je "software update" selecteren. En nee......niemand op dit forum is het gelukt de software te updaten omdat ie er niet is.

En dat is k......, want ik wil wel eens een optie om via de alfabet letters op mijn afstandsbediening direct een artiest of album te kunnen selecteren. Dit is het enige minpunt aan de NAC, want je scrollt je een ongeluk als je Zwan wilt afspelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 27517 op 24-12-2008 21:52 ]

• crack_en_hack
-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05 13:55
Anoniem: 27517 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 21:50:
[...]

Waar zie jij op die site dat er een software update is dan ? Er staat volgens mij alleen een uitleg over hoe de update in zijn werk gaat. En via de knop "setup" op je afstandsbedieneing kan je "software update" selecteren. En nee......niemand op dit forum is het gelukt de software te updaten omdat ie er niet is.

En dat is k......, want ik wil wel eens een optie om via de alfabet letters op mijn afstandsbediening direct een artiest of album te kunnen selecteren. Dit is het enige minpunt aan de NAC, want je scrollt je een ongeluk als je Zwan wilt afspelen.
Jij ergert je er dus ook aan, dat je niet kunt zoeken via de letters op de afstandbediening? Mijn oom heeft ook zo'n GigaJuke en met hem probeer ik daarvoor nu een oplossing te vinden. Eigenlijk al een tijdje.

Er is dus geen update voor, en is er zowiezo eigenlijk een update?

Ik blijf dit topic volgen, totdat er een oplossing is. Mijn oom is al naar andere oplossingen aan het kijken om gewoon via een te kiezen letter het juiste nummer/album te selecteren. Voor de rest is hij en de rest er volgens mij wel super tevreden mee.

EDIT: Weet iemand of er een programma is, wat je op de PC kunt draaien, zodat je via dat programma de muziek kunt afspelen? Maar wel op een manier dat het geselecteerde nummer (Wat dus in feite op de GigaJuke staat) via de GigaJuke wordt afgespeeld? Dus zegmaar dat dat programma er qua layout een beetje uitziet als het menu van de GigaJuke!

[ Voor 12% gewijzigd door Buffalo op 04-01-2009 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273047 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:20:
en waar zou ik het nog kunnen vinden denk je
Voor geinteresseerden:

Op 't ogenblik te koop bij FormatC in Belgie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Anoniem: 262913 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 12:10:
[...]

Voor geinteresseerden:

Op 't ogenblik te koop bij FormatC in Belgie
Dit blijken helaas showmodellen te zijn :( geopend en dus niet nieuw meer.

Voor die prijs had ik er nog wel een willen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Zit gewoon garantie op dus je kan er niet echt een buil aanvallen. Ik snap niet dat je em niet neemt als je de prijs blijkbaar goed vind, wat kan jouw het nou schelen als het al een showmodel is......

btw hier de directe link naar de Sony bij FormatC

[ Voor 24% gewijzigd door kaajee op 16-01-2009 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
kaajee schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 17:46:
Zit gewoon garantie op dus je kan er niet echt een buil aanvallen. Ik snap niet dat je em niet neemt als je de prijs blijkbaar goed vind, wat kan jouw het nou schelen als het al een showmodel is......

btw hier de directe link naar de Sony bij FormatC
Showmodellen zijn gebruikt en hebben meestal kleine beschadegingen, iedereen heeft eraan gezeten en je weet nooit wat ermee gebeurd is.
Als ik iets "nieuw" wil kopen moet het ook echt nieuw zijn.
Bovendien heb ik al 2 GigaJuke's dus zo erg is het niet maar het was wel leuk geweest voor deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Daar hebben ze, zoals gezegd, iets voor uitgevonden en dat noemen ze: garantie! :? 8)7
(consumenten bescherming)

[ Voor 19% gewijzigd door kaajee op 16-01-2009 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
kaajee schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 18:14:
Daar hebben ze, zoals gezegd, iets voor uitgevonden en dat noemen ze: garantie! :? 8)7
(consumenten bescherming)
Voorkomen is beter dan genezen zeg ik altijd maar :) En mocht er wat aan de hand zijn moet ik weer helemaal naar Belgie rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-05 22:11
Weet iemand of de Seagate 250GB disk eenvoudig te vervangen is door een ander model (750GB ofzo ) ?

Ik kan een toestelletje op de kop tikken, maar 250GB is echt wel te weinig ( lossless mp3's etc )

Iemand ervaring mee ?

Afbeeldingslocatie: http://www.kujinet.jp/roompic/imgs/img3/2752_0.jpg

Alle info is welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Freeke schreef op woensdag 02 september 2009 @ 16:52:
Weet iemand of de Seagate 250GB disk eenvoudig te vervangen is door een ander model (750GB ofzo ) ?
Ja het vervangen is niet zo moeilijk maar of het apparaat die dan ook zal gaan herkennen is een heel ander verhaal.
Nee :N, Met Sony DVD Recorders kan het "met wat flashen" wel.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.