NAC-HD1: Sony's audio-server

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 26.260 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27517

Anoniem: 231001 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 18:33:
Jammer is alleen dat dit formaat niet te exporteren is naar een externe hardeschijf. Alleen maar naar Atrac en mp3 helaas.
Kan je wel de mp3's exporteren vanaf de NAC naar een harde schijf op je netwerk dan ? Ik zie alleen dat het naar een "Walkman", PSP, mobiele telefoon of USB kan als je gaat transferen...........Ik wil namelijk niet een back-up maken van de NAC op de Sony-manier, dan zijn de bestanden niet bruikbaar op je PC volgens de handleiding. De back-up is alleen bruikbaar om weer terug te zetten op de NAC en nergens anders voor.

Dus dan moet je een FAT of FAT32 USB HD aan je NAC hangen, de MP3's daarop kopieren en dan op je eigen HD van je netwerk kopieren. Of kan het toch op een andere manier ?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 27517 op 29-08-2007 21:43 ]

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-05 10:23
Viperke schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 18:41:
weet iemand waar hij nog te koop is voor in de 300 ik kan geen site meer vinden :(
:'( Hij is nergens meer te koop |:(, Erg balen want ik had er nog wel 2 willen kopen omdat ik nog zo'n hele bijpassende zilver kleurige QS audio set heb staan nieuw in doos.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 15:55
crack_en_hack schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 12:53:
[...]

:'( Hij is nergens meer te koop |:(, Erg balen want ik had er nog wel 2 willen kopen omdat ik nog zo'n hele bijpassende zilver kleurige QS audio set heb staan nieuw in doos.
:'( echt balen. dit is gewoon de enige oplossing in zijn soort zover ik weet die zo compleet is. aan zon sqeezebox heb je namelijk helemaal niks eigenlijk want je hebt er nog veel meer extra apparaten voor nodig

• lacobo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 13:49

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
crack_en_hack schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 12:53:
[...]

Hij is nog wel te koop, maar dan voor de lieve som van 899 Euro, bij Sony-Overtoom in Amsterdam. Ook staat ie nog op E-bay in Duitsland voor 1000 Euro te koop. Wel sneu na dat ie zo laag geprijsd was.

LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com

• Vipertje
lacobo schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 19:29:
[...]

Hij is nog wel te koop, maar dan voor de lieve som van 899 Euro, bij Sony-Overtoom in Amsterdam. Ook staat ie nog op E-bay in Duitsland voor 1000 Euro te koop. Wel sneu na dat ie zo laag geprijsd was.
Yeh right maar iedereen weet dat de inkoop dus rond de 370 ligt of zelfs lager want funprices en die andere toko's hebben er ook nog een centje aan verdient :p. maar ik weet de reden denk al waarom dit product uit de markt ligt.

Sony dumpt Atrac met nieuwe Walkman mediaspelers

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Viperke schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 19:33:
[...]

Yeh right maar iedereen weet dat de inkoop dus rond de 370 ligt of zelfs lager want funprices en die andere toko's hebben er ook nog een centje aan verdient :p. maar ik weet de reden denk al waarom dit product uit de markt ligt.

Sony dumpt Atrac met nieuwe Walkman mediaspelers
Sony heeft vorige week ineens de prijs verlaagd ('t spul gedumpt dus). Je hebt dus best kans dat een enkele verkoper 'm nog voor een hoger bedrag heeft ingekocht dan die 370 Euro.

ATRAC hoeft de NAC niet in de weg te zitten, die kan immers ook MP3 afspelen. Mij lijkt de reden die ik eerder heb gegeven logischer (Sony muziekindustrie tegen dit app).

Anoniem: 231001

Misschien spelen beide reden wel mee. Druk platen industie en het dumpen van het atrac formaat

lacobo schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 08:02:
[...]

Helaas werkt 't zo simpel niet. Ok, het album heeft dan een plaatje, maar de tracks van dat album niet. In album mode merk je hier niets van, maar bijvoorbeeld in de x-DJ mode heb je dan ineens weer 't standaard genre plaatje te pakken en niet die fijne jpg die je aan 't album hebt doorgegeven.
Als ik een CD geript heb in LinearPCM kan ik op de volgende manier een plaatje toe voegen die ook weergegeven wordt in xDJ en HDD Jukebox.

Vanuit de HDD Jukebox:
-CD mode | Options | Edit | Edit info => Cd kiezen | Add Picture

Als ik dan verschillnde tracks van de bewuste CD kies hebben ze allemaal het gekozen plaatje. De plaatjes heb ik op een share op de PC staan. Voordeel is dat je ze in een dir kunt zetten die alleen geshared is, wat het inlezen aanzienlijk versneld t.o.v. op een externe USB schrijf Die gaat hij namelijk bij elk nieuw toe tevoegen plaatje eerst helemaal scannen en dat duurt een eeuwigheid.

N.B. USB Stick zal ook wel snel werken maar heb ik niet

Lacobo: In een eerder post van jou had je het over een Wifi usb stickje van asus. Welk type nummer is dat.

Zijn er nog andere gebruikers die met een wifi usb stickje werken, graag zou ik het type willen weten. Wil er eentje aanschaffen. Alvast bedankt

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Anoniem: 231001 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 20:57:
Lacobo: In een eerder post van jou had je het over een Wifi usb stickje van asus. Welk type nummer is dat.

Zijn er nog andere gebruikers die met een wifi usb stickje werken, graag zou ik het type willen weten. Wil er eentje aanschaffen. Alvast bedankt
ASUS WL-167, te koop bij bijvoorbeeld Mycom: http://www.mycom.nl/Products/View/ASUS_WL167G/86650.aspx

Je krijgt er een flexibel hoekstukje bij, zodat je 'm als antenne schuin kan zetten. Erg handig.

Afbeeldingslocatie: http://nscom.com.au/images/asus-WL-167g.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door lacobo op 30-08-2007 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lacobo schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 21:05:
[...]
ASUS WL-167, te koop bij bijvoorbeeld Mycom:
Dank je voor de info, had die al gezien bij de mycom. Nu weet ik dus zeker dat hij ook werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Vandaag heb ik 't volledige verschilbedrag teruggekregen van Bestekeus. Ben nu nog blijer met de NAC. Goeie service van Bestekeus _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Voor mensen die interesse hebben in dit apparaat en klant zijn van de Postbank met een aardig spaarsaldo een tipje.
Ik zag zojuist dat de Sony Giga Jukebox NAC-HD1E verkrijgbaar is via rentepunten voor
€ 499.50 + € 24.95 (adm. + verzendkosten) + € 3.05 (verw. bijdr.) = € 527.50
(+ een zootje 'rentepunten' uiteraard, maar die had je toch al :) )

Ik zit er zelf serieus over te denken..

Ik zie nu dat je hem dus ook wireless kan maken met een USB wifi stickje. In de gebruiksaanwijzing lees ik niets over een eventuele WEP/WPA encryptie op het wireless netwerk. Wordt dat niet ondersteund? Het lijkt me toch geen goed plan om zo'n ding op een onbeveiligd netwerk te gaan gebruiken ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Henk007 op 01-09-2007 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Henk007 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:59:
........Het lijkt me toch geen goed plan om zo'n ding op een onbeveiligd netwerk te gaan gebruiken ;)
Want?

Wat komt er voor 'vertrouwelijke' muziek op je Sony te staan dan?

Altijd dat (overdreven) gedoe over WEP/WAP/PSK/WPA. Iedereen roept maar wat, vertel mij nou eens wie er belang bij die mp3 verzameling van jou zou hebben? En dan nog; moeten ze bij jou in de straat gaan staan 'downloaden' van jouw Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Henk007 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:59:

Ik zie nu dat je hem dus ook wireless kan maken met een USB wifi stickje. In de gebruiksaanwijzing lees ik niets over een eventuele WEP/WPA encryptie op het wireless netwerk. Wordt dat niet ondersteund? Het lijkt me toch geen goed plan om zo'n ding op een onbeveiligd netwerk te gaan gebruiken ;)
WEP is keurig ondersteund. In combinatie met MAC Address filtering is 't redelijk dichtgespijkerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lacobo schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:51:
Vandaag heb ik 't volledige verschilbedrag teruggekregen van Bestekeus.
Dat is goed nieuws. Gefeliciteerd!

P.S.: Asus WL-167 was uitverkocht bij mycom. Digiconnect stickje gekocht. Helaas doen die het niet :'( maar kan hem gelukkig ruilen en heb via internet de WL-167 als nog besteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je met de PC m.b.v. sonic stage CDs ript kun je Atrack3Plus 352kbs gebruiken. de nac speelt ze keurig af als je ze importeert. Kwaliteit begint dicht bij LinearPCM te komen. Afhankelijk van de kwaliteit van je audio systeem hoor je nog wel iets verschil in ruimtelijkheid van het geluid. Kwa helderheid van het geluid hoor je eigenlijk geen verschil meer.

Ik twijfel nu tussen LinearPCM en Atrack3Plus 352kbs want dan hebt je wel opeens ruimte voor +/- 1500 CDs. Heb ook atrac lossless geprobeert maar helaas hij leest ze wel in maar geeft aan het eind aan dat hij ze toch niet kan importeren. Was te proberen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Anoniem: 231001 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 20:51:
[...]

Als ik een CD geript heb in LinearPCM kan ik op de volgende manier een plaatje toe voegen die ook weergegeven wordt in xDJ en HDD Jukebox.

Vanuit de HDD Jukebox:
-CD mode | Options | Edit | Edit info => Cd kiezen | Add Picture
Gek genoeg werkt dit ook ineens op mijn NACje 8)7 Heb dit in 't begin een keer of wat uitgeprobeerd, werkte nooit (niet in alle modussen in elk geval). Zou ie dat soms tijdens de "remslaap" :z regelen? (In standby 't scannen en indelen voor de X-DJ). Als dit echt werkt ben ik erg blij. 't Scheelt toch weer 5 tot 10 minuten stom plaatjes toevoegen per (dubbel)album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118498

het apparaat is nu te koop bij de postbank.
Betalen met rentepunten en iets van 500 euro bijleggen.

Dus voor degenen die hem nog echt MOETEN hebben en voldoende rentepunten hebben gescoord.
Sla je slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Anoniem: 118498 schreef op zondag 02 september 2007 @ 18:15:
het apparaat is nu te koop bij de postbank.
Betalen met rentepunten en iets van 500 euro bijleggen.

Dus voor degenen die hem nog echt MOETEN hebben en voldoende rentepunten hebben gescoord.
Sla je slag.
:'( Ik heb nog maar 1 rentepunt, Kan je daar ook kopen zonder die rente punten...?, En wat betaal je dan voor zo'n ding...?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118498

Zonder rentepunten gaat dat helaas niet.
Ik moet hem ook aan mijn neus voorbij laten gaan, omdat ik die 50.000 punten helaas niet heb.
Al denk ik dat als ik die punten wel zou hebben, dat ik ook voldoende geld zou hebben en heel die actie mij niet zou boeien :P

Sony Giga Jukebox NAC-HD1E

Luister naar uw favoriete muziek met de nieuwe Sony Giga Jukebox.
Een jukebox inclusief cd-speler en FM/AM-radio.

Adviesprijs € 999
Onze prijs € 499,50
+ 49.950 rentepunten

Admin.- en verzendkosten € 24,95
Verwijderingsbijdrage € 3,05

De administratie- en verzendkosten worden voor elk product afzonderlijk in rekening gebracht. Deze kosten zijn onder andere afhankelijk van waarde,gewicht en formaat van de bestelling.

De adviesprijs is de prijs welke door de leverancier van het product wordt vastgesteld. De adviesprijs kan afwijken van de prijzen in een (web)winkel. Hierop heeft Postbank geen enkele invloed.

Per 1 januari 1999 betaalt u voor sommige apparaten, naast de prijs van het apparaat, een extra vast bedrag: de verwijderingsbijdrage. Dit houdt verband met de wet ’Besluit verwijdering wit- en bruingoed’. In deze wet is vastgelegd dat moet worden gezorgd voor een milieuverantwoorde inzameling en recycling van wit- en bruingoedapparaten op het moment dat ze door de gebruiker worden afgedankt. Meer informatie

Levertijd:* 5-10 werkdagen
* De genoemde levertijd is slechts
een indicatie

Omschrijving
In de Sony NAC-HD1 zit een 250 GB harddisk, waarop u natuurlijk uw favoriete mp3's en/of ATRAC-bestanden kunt opslaan. Dankzij het enorme geheugen zelfs tot 40.000 songs. Maar deze jukebox heeft ook een USB-poort waarop u uw mp3-speler, een PSP of mobiele telefoon op kunt aansluiten. Het systeem laat toe om muziek op te nemen zonder computer van cd, vinyl, cassette, radio en mp3-speler. Verder kan de speler worden aangesloten op een thuisnetwerk en wordt DLNA ondersteund. Tot slot zitten er nog een cd-speler en een FM/AM-radio op en kunt u de gegevens aflezen op een flink lcd-display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Hier lijkt ie gewoon nog te koop.....of heeft iemand dit al gecheckt?

(belachelijke hoge prijs, dat wel, maar ja........)

[ Voor 19% gewijzigd door kaajee op 03-09-2007 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
kaajee schreef op maandag 03 september 2007 @ 09:19:
Hier lijkt ie gewoon nog te koop.....of heeft iemand dit al gecheckt?

(belachelijke hoge prijs, dat wel, maar ja........)
899,- :o :X :? |:( O-) OPL!CHTERS :(

Sony Plaza is volgens mij het vroegere Sony Overtoom, Die zijn altijd onwijs duur geweest.

Ik was er 2 jaar geleden toen ik een nieuwe audio set aan het kopen was en die gasten durven rustig 300 Euro te vragen voor een Cassette Deck B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27517 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:41:
[...]

Dus dan moet je een FAT of FAT32 USB HD aan je NAC hangen, de MP3's daarop kopieren en dan op je eigen HD van je netwerk kopieren. Of kan het toch op een andere manier ?
Deze reactie op de een of andere manier over het hoofd gezien. sorry! Volgens mij klopt het inderdaad dat je alleen naar een externe HD kunt kopieren. Dus dan moet je daarna ook alles vanaf je ext. HD naar je PC overzetten. Ben nu niet thuis maar zal het ook nog eens gaan proberen om iets van de nac direct op een netwerkschijf te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een vraagje, als ik het cd laadje open wil doen reageert hij niet altijd even goed. Dit resulteert er in dat ik soms twee en heel soms drie keer moet drukken. Hebben jullie dat ook? Of wordt mijn open/close knopje brak? Kan me niet meer herinneren of hij dit vanaf het begin heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Anoniem: 231001 schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:20:
Even een vraagje, als ik het cd laadje open wil doen reageert hij niet altijd even goed. Dit resulteert er in dat ik soms twee en heel soms drie keer moet drukken. Hebben jullie dat ook? Of wordt mijn open/close knopje brak? Kan me niet meer herinneren of hij dit vanaf het begin heeft gedaan.
'k Heb hier totaal geen last van. Gaat altijd dapper open als ik op 't knopje druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lacobo schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:23:
[...]

'k Heb hier totaal geen last van. Gaat altijd dapper open als ik op 't knopje druk.
Ik heb er ook geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Spaar meer en ontvang tot 25.000 extra Rentepunten
(op naar de 50.000!)

LOL :P _/-\o_ :+ :9

[ Voor 3% gewijzigd door kaajee op 03-09-2007 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lacobo schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:23:
[...]

Hoop niet dat mijn knopje er nu al de brui aan geeft. :( Heb nog is even zitten testen, Gaat bij mij (bijna) altijd open als ik recht op het knopje druk. Als ik een beetje schuin aan de zijkant druk (vooral) aan de linkerkant dan is het de ene keer wel en de andere keer niet. Willen jullie dat voor mij ook nog even testen? Alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 231001 op 04-09-2007 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
Geachte heer/mevrouw,

Helaas is de Sony NAC-HD1E niet meer leverbaar.
U betaling zal per direct worden terug geboekt.

We hopen u in de toekomst wel van dienst te kunnen zijn.

Onze excuses voor het ongemak!

mamma :'(

lacobo schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 21:05:
[...]

ASUS WL-167, te koop bij bijvoorbeeld Mycom:
Heb mijn WL-167G vandaag binnen gekregen, maar helaas ook deze doet het bij mij niet :?. Snap er werkelijk niks van. Had al een ASUS 160G liggen, en dat digiconnect stickje van mycom die het beide ook al niet deden. Op de PC werkt hij wel gewoon dus aan het stickje ligt het niet. USB porten van de NAC doen het ook gewoon. Als ik de nac op wireless wil zetten geeft hij de volgende fout: Cannot enable wireless LAN. Als ik de fout weg klik en naar beschikbare netwerken ga zoeken vind hij helemaal niks. Ook als ik handmatig SSID en WEP instel krijg ik geen verbinding. Zelfs bij check netwerk status krijg ik geen mac adres te zien laat staan ip of dns adres.

lacobo: Heb jij nog iets speciaals gedaan om het aan de praat te krijgen? Of wordt het tijd voor een RMA. Overigens nog niks terug gehoord op mij laatste post over het open/close knopje. Mag ik daar uit concluderen dat bij jou het laadje ook gewoon open en dicht gaat als je er iets schuin op drukt?

Begin bijna spijt te krijgen van de koop :'(

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Anoniem: 231001 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 01:03:
[...]

lacobo: Heb jij nog iets speciaals gedaan om het aan de praat te krijgen? Of wordt het tijd voor een RMA. Overigens nog niks terug gehoord op mij laatste post over het open/close knopje. Mag ik daar uit concluderen dat bij jou het laadje ook gewoon open en dicht gaat als je er iets schuin op drukt?

Begin bijna spijt te krijgen van de koop :'(
Knoppie doet 't goed, maar ben een beetje te zuinig op dit steeds unieker wordende apparaat om 't knopje nou expres te gaan plagen. De Asus WL had ik al liggen omdat ik die al aan my Tyros2 keyboard ('t topmodel uit de Yamaha keyboard range, dus geen PC toetsenbord) had hangen. Ik heb de SSID ingevuld, channel en WEP password en 't draaide.

lacobo schreef op donderdag 06 september 2007 @ 20:37:
[...]

Ik heb de SSID ingevuld, channel en WEP password en 't draaide.
Waar ergens kan jij channel opgeven dan? Ik kan alleen SSID en WEP opgeven! Als jij automatisch laat zoeken naar netwerken vindt hij dan jou netwerk of evt. ook andere of geeft hij dan ook gewoon niks aan?. Of kan jij het ook alleen maar handmatig instellen, misschien mis ik dan gewoon het channel nummer?

P.S. beetje krom op geschreven geloof ik nou hoop dat je begrijpt wat ik bedoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
Hij is weer bij verschillende bedrijven te koop. nu had ik ik een mailtje gestuurd naar bestekeus omdat zij hem later ook aanboden voor ~350 en die zeiden dat de inkoop prijs van het apparaat sterk omhoog was gegaan. Dus voor mensen die nog geïnteresseerd zijn zullen 700 euro mee moeten nemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Viperke schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 13:50:
Hij is weer bij verschillende bedrijven te koop. nu had ik ik een mailtje gestuurd naar bestekeus omdat zij hem later ook aanboden voor ~350 en die zeiden dat de inkoop prijs van het apparaat sterk omhoog was gegaan. Dus voor mensen die nog geïnteresseerd zijn zullen 700 euro mee moeten nemen :(
Nou breekt mijn klompje! Dubbel blij dat BesteKeus zo lief was om 349 Euro terug te storten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Anoniem: 231001 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 01:03:
[...]

Cannot enable wireless LAN. Als ik de fout weg klik en naar beschikbare netwerken ga zoeken vind hij helemaal niks. Ook als ik handmatig SSID en WEP instel krijg ik geen verbinding. Zelfs bij check netwerk status krijg ik geen mac adres te zien laat staan ip of dns adres.

lacobo: Heb jij nog iets speciaals gedaan om het aan de praat te krijgen? Of wordt het tijd voor een RMA.
Heb net even gekeken: LAN: Wireless

Wireless settings: SSID: (Ssidnaam) Security: WEP Network Key: (Key)

Begon aan mezelf te twijfelen of ik inderdaad dezelfde WL had, maar met een lampje gecheck en inderdaad is 't de Asus WL167. Je hebt dat ding toch wel in de achterste USB port gestoken?

Of is 't je Wireless Router? Ik heb zelf een elcheapo SMC router (voor 2 tientjes gekocht op de HCC dagen 2006) en die doet 't zonder morren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lacobo schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 09:05:
[...]

Begon aan mezelf te twijfelen of ik inderdaad dezelfde WL had, maar met een lampje gecheck en inderdaad is 't de Asus WL167. Je hebt dat ding toch wel in de achterste USB port gestoken?

Of is 't je Wireless Router? Ik heb zelf een elcheapo SMC router (voor 2 tientjes gekocht op de HCC dagen 2006) en die doet 't zonder morren.
Dank je. Begrijp dat jij dus ook nergens het channel nr. op kunt geven. Dat we dezelfde usb wifi stick hebben had ik wel al geconcludeerd, omdat jij zo vriendelijk was om een mooie foto van het stickje en de bij geleverde extra hier te posten. Wel kan het natuurlijk zo zijn dat ik een andere rev. nr. van het usb stickje heb waardoor het misschien net niet werkt. Of instellingen in mijn router zijn anders geconfigureerd. Ik heb een US Robotics router. Maar denk eerlijk gezegt dat het daar bijna niet aan kan liggen. Als ik het stickje met de PC gebruik dan werkt het namelijk allemaal vrolijk wel.

Ik heb ook nog een ander problemen geconstateerd met mijn nac:

1. Als hij een tijdje aan staat dan komt er een soort van raar luchtje van af. Misschien is het nieuwigheid. Het ruikt een beetje naar een soort van lijm lucht. Of zat ik later te bedenken misschien meer een luchtje als of een spoeltje te warm wordt en dat je de lak coating om de wikkelingen ruikt.

2. Als ik lange tijd zeg 10 CD achter elkaar rip gaat hij steeds meer lawaai maken bij het rippen en dan bedoel ik niet dat de fan meer lawaai gaat maken maar meer de CD drive zelf. Ook gaat hij dan een beetje aan lopen als ik het laatdje op en dicht doe. Je hoort dan een licht bijgeluid alsof als of er iets door de warmte uitzet. Als ik de nac weer een tijd uit heb is het weer normaal.

Misschien hebben deze problemen ook te maken met plaatsing van het apparaat, heb hem nu tussen mijn audio componenten in staan. Maar heb wel onder en boven zeg 2 cm ventilatie ruimte. Zo zou je een audio componeent toch gewoon moeten kunnen gebruiken :?

Zijn er gebruikers die dit misschien ook onder vinden? Hebben jullie de nac helemaal vrijstaan of ook tussen audio componenten in

Sorry dat ik zoveel info vraag :o . Maar ga een deze dagen sony bellen voor een reparatie, maar wil natuurlijk eerst zeker weten dat ik met valide redenen kom voor een reparatie.

Dus als jullie op bovenstande 2 punten antwoord kunnen geven ben ik heel dankbaar! _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 231001 op 09-09-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
De eerste dag stonk ie lekker nieuw, maar nu niet meer. Ik rip soms 15 CD's achter elkaar zonder dat ie er last van heeft. 't Ding maakt niet meer geluid bij meerdere CD's achter elkaar. Ik had wel een enkele CD waarbij ik dacht dat de NAC zou ontploffen, zoveel geluid gaf 't, 't Laatje doet 't zonder morren.

NAC staat in kastje, met een centimetertje of 10 aan de achterkant over, 5 naar boven en 2 links en rechts. 't Ding doet 't geweldig, ik hoef nu ook niet meer iedere track van een plaatje te voorzien, album plaatje is genoeg (heb één keer Atrac geprobeerd, wellicht heb ik hiermee iets getriggerd).

[ Voor 16% gewijzigd door lacobo op 09-09-2007 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga het apparaat maar is helemaal los opstellen misschien dat het een positief effect heeft op de eerder beschreven problemen. Verder heb ik ook nog niet zoveel CDtjes geript met het apparaat (+/- 30). Dus misschien is dat rare luchtje toch nog nieuwigheid. Ben voornamelijk in de weer geweest met uit proberen en usb wifi probleem oplossen. Heb hem inmiddels gewoon bedraad aan internet hangen.

P.S. Overigens had ik als eerste de achterste usb poort geprobeerd, daarna de voorste maar bij beide het zelfde resultaat: geen internet verbinding.

Ben er even een weekje tussen uit geweest. Heb inmiddels de nac los opgesteld. Dit scheelt een hoop. Bijna geen last meer van het warm worden van het apparaat. Dus geen raar lijm achtig luchtje meer bij langer gebruik. Ook gaat hij minder lawaai maken. Ook het open en dicht gaan van het cd laadje lijkt een stuk beter te reageren. Dus ik ben blij _/-\o_ . Het usb wifi stickje doet het nog steeds niet maar heb nu toch bedraad aangesloten op internet. Inmiddels staan er ook al een slordige 130 cdtjes op en bij veelvuldig rippen ook geen aanlopend cd laadje meer :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Na een hoop toestanden met een slecht Lilliput LCD schermpje van 7 inch toch maar wat serieuzers aangeschaft om e.e.a te displayen. Nu nog een goed plaatsje vinden...

Afbeeldingslocatie: http://www.lacobo.com/pics/NAC-TV2.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door lacobo op 16-09-2007 16:14 ]

Ha tijdje niet gekeken. Mooi schermpje heb je erbij staan. Was het op het tv scherm niet goed te lezen dan, meen me te herinneren dat je in een eerdere post de nac op de tv had aangesloten? Hier alles prima met de nac. Laatst een backup gemaakt van 130 cds. Duurt 8,5 uur, is toch wel lang hoop dat het met een incrementele backup minder tijd neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Anoniem: 231001 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 19:26:
Ha tijdje niet gekeken. Mooi schermpje heb je erbij staan. Was het op het tv scherm niet goed te lezen dan, meen me te herinneren dat je in een eerdere post de nac op de tv had aangesloten? Hier alles prima met de nac. Laatst een backup gemaakt van 130 cds. Duurt 8,5 uur, is toch wel lang hoop dat het met een incrementele backup minder tijd neemt.
TV Scherm was prima te lezen, maar een dit vindt ik een veel mooiere oplossing. 't Verbruikt ook nog 's maximaal 55 Watt en ik kan CDtjes invoeren en titeltjes wijzigen terwijl de TV aan staat (ok, kost meer Watt's, maar ja). Hij staat nu op m'n stereotoren en heeft daar een vast plekje verworven.
Nu nog op een koude winteravond m'n Philips Pronto afstandbediening leren met de NAC en 't Samsung scherm om te gaan. De teller staat nu op +170 CD's, waarvan 40+ dubbel CD's.

Afbeeldingslocatie: http://www.lacobo.com/pics/NAC-TV3.jpg

Anoniem: 234549

--------------------------------------------------------------------------------
Kan het zijn dat bij het opnemen van een hele cd op hdd niet alle nummers worden opgenomen?
Ik heb dit bij de cd van bv michael buble, " call me irresponsible ", waarbij tijdens de opname wel
netjes 13 nummers worden gecopieerd maar uiteindelij bij het afspelen van de hd 11 nummers overblijven???

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:28

Opa

Nu Multifocaal!

Anoniem: 234549 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 21:18:
--------------------------------------------------------------------------------
Kan het zijn dat bij het opnemen van een hele cd op hdd niet alle nummers worden opgenomen?
Ik heb dit bij de cd van bv michael buble, " call me irresponsible ", waarbij tijdens de opname wel
netjes 13 nummers worden gecopieerd maar uiteindelij bij het afspelen van de hd 11 nummers overblijven???
Zijn daar misschien nummers bij die op CD zonder pauze in de volgende track overgaan? Ik kan me voorstellen dat daar dan 1 bestand van wordt gemaakt. B)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Nou ging ik vandaag voor 't eerst aan de slag met afspeellijsten en favorieten, steekt ineens het plaatjes probleem weer de kop op. In Artist, Album mode en de x-DJ gaat 't goed, maar in de lijst modus krijg ik ineens weer de preset plaatjes. Hebben meer mensen dat?
Die afspeellijsten aanmaken is trouwens kinderlijk eenvoudig. Binnen de korste keren maak je een lijst die van hot naar her springt :) Maar wellicht moet ik dus met terugwerkende kracht alle plaatjes aan de losse tracks gaan hangen. Ik krijg al een muishand als ik er aan denk :|

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op het moment in de aanbieding bij correct voor e499,-

Heeft een van jullie de netwerkverbinding onder Windows Vista aan de gang gekregen ? Bij mijn PC met XP kan ik vanaf de NAC wel de gesharede schijf benaderen, maar op mijn PC met Windows Vista krijg ik het op een of andere manier niet voor elkaar. Vanaf de XP PC in mijn netwerk kan ik wel de gesharede directory benaderen van de Vista PC, maar als ik deze vanaf de NAC wil bekijken krijg ik geen verbinding. Het zal wel te maken hebben met de belachelijke beveiligingsinstellingen van Vista. Maar ja, ik wil toch vanaf mijn Vista PC kunnen sharen. Iemand een idee hoe ik het voor elkaar kan krijgen ? Iets in de firewall van Vista openzetten ? Ik had de firewall ook al uitgezet en het geprobeerd, maar dat lukte ook niet....dus het zal wel niet met de firewall te maken hebben....of toch wel ?

Anoniem: 27517 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:27:
Heeft een van jullie de netwerkverbinding onder Windows Vista aan de gang gekregen ?
Daar had ik in het begin ook problemen mee onder Vista. De oplossing was bij mij de volgende voor zover ik het uit mijn hoofd weet want ben nu niet thuis. Je moet volgens mij als ik me niet vergis drie dingen op geven:

- Computernaam
- gebruikersnaam
- wachtwoord

Nou had ik in het begin de gebruikersnaam en wachtwoord gebruikt van het gebruikersacount dat ik na installatie extra aan gemaakt heb. Dat werkt dus niet je moet het admin acount hebben wat aangemaakt is op het moment dat je Vista installeerde. Ik moest als gebruikersnaam: gebruiker nemen. Als het goed is komt de gebruikersnaam die je moet hebben ook voor in de standaard computer-naam tenminste als je die niet zelf hebt aangepast na of tijdens installatie.

Hoop dat deze info helpt!

N.B. Moet er wel bij zeggen dat ik een gehackte versie van Vista gebruik. Zo'n unattended image van usenet gedownload. Dit kan natuurlijk bij de standaard configuratie van PC-naam en admin acount nog uit maken.

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 19:55
Hij is inderdaad weer te koop: 499 bij Correct. Ze schijnen een aardige voorraad te hebben!

[ Voor 12% gewijzigd door Heintje op 29-09-2007 21:24 ]

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 09:16

job

mooie prijs :)
Maar ik wacht totdat hij weer net zo goedkoop is als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

job schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 21:36:
mooie prijs :)
Maar ik wacht totdat hij weer net zo goedkoop is als voorheen.
Ik denk dat je dan lang kan wachten, en misschien is ie daarna niet meer te koop (zie ook eerder in dit forum). Zelfs voor 499 euro's had ik hem ook gekocht. Het is nog steeds een erg mooie prijs voor een prachtig apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234903

Ben zeer geinteresseerd in dit apparaat, enkel mijn vraag; is het zo dat je elke cd opnieuw via dit apparaat moet rippen, of kan je zo een bestand mp3 invoeren/kopiëren. Ik heb nl zo'n 500 cd's via een wav/mp3 programmaatje op de harde schijf staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Volgens mij wel, maar hier een link naar de handleiding: http://pdf.crse.com/manuals/3213271411.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Ik heb nu 40 van m'n 120 gb gekopieerd. Duurt erg lang (vele uren), maar werkt wel.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234903 schreef op zondag 30 september 2007 @ 12:52:
Ben zeer geinteresseerd in dit apparaat, enkel mijn vraag; is het zo dat je elke cd opnieuw via dit apparaat moet rippen, of kan je zo een bestand mp3 invoeren/kopiëren. Ik heb nl zo'n 500 cd's via een wav/mp3 programmaatje op de harde schijf staan.
Als je dit topic doorleest kan je zien dat je via een USB stick, een FAT32 USB HD of via je netwerk de MP3's op de NAC kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Heintje schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 21:23:
Hij is inderdaad weer te koop: 499 bij Correct. Ze schijnen een aardige voorraad te hebben!
Mensen! koop a.u.b. niet bij Correct. Dit zijn de grootste oplichters :( .

Hij is zeker geen 499,- maar mooi 599,- als je hem uiteindelijk wil kopen.

Ik was er vandaag en de prijs van 499,- was zogenaamd alleen Zaterdag.

Op zaterdag maken ze mensen lekker met een prijs van 499,- en iedereen die uiteindelijk zo'n ding wil kopen moet 599,- neerleggen...

Dit vind ik zeer slecht van zo'n zaak als Correct.

Ik weet dat ze deze GigaJuke uit een partij van ongeveer 150 stuks gekocht van de groothandel voor ongeveer 270,- per stuk en ze laten de prijs dus meer dan 2x over de kop gaan en dan zogenaamd er een exclusieve aanbieding van maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Tijd voor een inkoopactie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-05 21:23

Falcon10

Hit it i would !

interesse +1 :D

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231001 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 16:16:
Nou had ik in het begin de gebruikersnaam en wachtwoord gebruikt van het gebruikersacount dat ik na installatie extra aan gemaakt heb. Dat werkt dus niet je moet het admin acount hebben wat aangemaakt is op het moment dat je Vista installeerde.
Thanx....bij mij was het dus hetzelfde probleem......heb het aangepast en nu werkt de share ook onder Vista...pffffff.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Doe mij er maar 2 :9

Ik had maanden geleden al rekening gehouden met 999,- voor dit apparaat en nou kan ik er 2 voor het zelfde geld kopen (als ze 499 of minder zijn).

[ Voor 28% gewijzigd door crack_en_hack op 02-10-2007 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Correct heeft kennelijk in de gaten dat er wel erg veel enthousiaste mensen op de NAC afkomen, en doet er een schepje bovenop! Wat een idiote toestand.

[ Voor 51% gewijzigd door Heintje op 03-10-2007 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210555

Correct heeft kennelijk in de gaten dat er wel erg veel enthousiaste mensen op de NAC afkomen, en doet er een schepje bovenop! Wat een idiote toestand.
Tja, daar baal ik ook wel van. Ik wilde hem vandaag (dinsdag) halen en toen zag ik gisteren dat de prijs omhoog was gegaan. Voorlopig nog even niet dus. Hopen dat ie nog ergens goedkoper komt maar ik vrees van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Het is een mooi apparaat en klinkt ook erg goed, maar waarom kan ik niet van A naar M springen in de lijst met artiesten? Daarmee ga je terug naar het stenen tijdperk!! Zeker met de 120gb is het een ramp. Weet iemand een workaround of heb ik gewoon iets gemist in de handleiding? Zo niet, dan gaat hij terug naar Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210555

Vandaag kreeg ik hier in Den Haag het locale sufferdje (De Posthoorn) in de bus. Hier heeft Correct vaak ook een advertentie in staan. Voorop staat een soort van overzichtje van aanbiedingen en daar staat dus: Correct: 250 GB jukebox. Maar binnenin in de advertentie van Correct staat er verder niets over in.

Heintje, inderdaad wel primitief dat je niet kan skippen van A naar M. Overigens heb ik een Sony NW-A1000 MP3 spelertje hier ergens liggen en die springt ook niet van A naar M. Wel heeft ie het alfabet verdeeld in kleinere stukken. Even uit mijn hoofd [A-D] [E-H] [enz].hier kan je dan tussenskippen. Is dit ook niet mogelijk?

Voor welke prijs had jij hem overigens gekocht bij Correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Heintje schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 17:02:
Het is een mooi apparaat en klinkt ook erg goed, maar waarom kan ik niet van A naar M springen in de lijst met artiesten? Daarmee ga je terug naar het stenen tijdperk!! Zeker met de 120gb is het een ramp. Weet iemand een workaround of heb ik gewoon iets gemist in de handleiding? Zo niet, dan gaat hij terug naar Correct.
De A is van Artist en niet de eerste letter van de artiest. In de harddisk mode kun je door < te kiezen naar de Artist mode gaan en daar artiest, vervolgens album en dan afspelen (tijdens de selectie speeld de NAC fijn door, als er natuurlijk al wat speelt)
.
In de jukebox mode heb je (A)rtist (Y)ear en (M)ood. Toch is 't een fluitje van een cent om dan van artiest te wisselen. Ga naar Mood en kies >>| (volgende) tot de artiest voorbij komt. Dan (A) en die artiest wordt gespeeld. Als ik 't zo intik ziet 't er wat vaag uit, meer info op aanvraag zullen we maar zeggen :P

[ Voor 4% gewijzigd door lacobo op 04-10-2007 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Sorry, maar het werkt bij mij niet zo. Ligt ongetwijfeld aan mij. Maar als je zegt: druk op >>| tot de artiest voorbij komt: dat is nu juist het probleem. Als je 1500 artiesten hebt, ben je tijden bezig met >>| indrukken. Ik heb trouwens niets in Mood zitten, want ik heb maar 1 soort muziek en meestal een slechte stemming :-)

Voor alle duidelijkheid: ik zeg van A naar M, maar bedoel daarmee: van AC/DC naar Metallica, niet van A (Artist) naar M (Mood)

[ Voor 58% gewijzigd door Heintje op 06-10-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
crack_en_hack schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:33:
[...]

Mensen! koop a.u.b. niet bij Correct. Dit zijn de grootste oplichters :( .

Hij is zeker geen 499,- maar mooi 599,- als je hem uiteindelijk wil kopen.

Ik was er vandaag en de prijs van 499,- was zogenaamd alleen Zaterdag.

Op zaterdag maken ze mensen lekker met een prijs van 499,- en iedereen die uiteindelijk zo'n ding wil kopen moet 599,- neerleggen...

Dit vind ik zeer slecht van zo'n zaak als Correct.

Ik weet dat ze deze GigaJuke uit een partij van ongeveer 150 stuks gekocht van de groothandel voor ongeveer 270,- per stuk en ze laten de prijs dus meer dan 2x over de kop gaan en dan zogenaamd er een exclusieve aanbieding van maken :(
Ik moet even iets rechtzetten :*)

Nadat ik afgelopen maandag Correct had gebeld met de klacht dat ik het een rare en oneerlijke actie vind/vond dat die GigaJuke opeens 100 Euro duurder was heb ik er toch nog een aantal voor de oude (499) prijs kunnen kopen :*) 8) d:)b _/-\o_

Ik heb er net (vrijdag, 5 okt.) 3 gekocht en opgehaald voor de 499,- prijs wat ik toch wel toppie vind.

1 kocht ik er voor iemand anders, dus heb er zelf nu 2 :9 (had er altijd al 2 willen hebben)

Dus zo slecht is Correct toch niet :+ al blijf ik het toch raar vinden dat ze de inkoop prijs meer dan 2x over de kop laten gaan en dan zogenaamd er een exclusieve aanbieding van maken, Maargoed daar ben ik Nederlander voor, altijd wat te zeiken nietwaar? B)

Uiteindelijk ben ik dan toch voor Correct gegaan.
Ik kan wel hoog en laag springen en me druk maken maar goedkoper krijg ik hem daarmee toch niet 8), En 499 vind ik dan wel een nette prijs, Al hebben die geluksvogels die hem voor iets van 349 hebben kunnen kopen helemaal dikke mazzel, Maarja goedkoper als 499 kan je hem op dit moment nergens krijgen ;)

Dus mensen die nog een GigaJuke willen kopen...klop eens aan bij Correct 8)

PS. Laat wel even weten als je ook nog de oude prijs hebt gekregen of niet :w

[ Voor 5% gewijzigd door crack_en_hack op 06-10-2007 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heintje schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 17:34:
Sorry, maar het werkt bij mij niet zo. Ligt ongetwijfeld aan mij. Maar als je zegt: druk op >>| tot de artiest voorbij komt: dat is nu juist het probleem. Als je 1500 artiesten hebt, ben je tijden bezig met >>| indrukken. Ik heb trouwens niets in Mood zitten, want ik heb maar 1 soort muziek en meestal een slechte stemming :-)

Voor alle duidelijkheid: ik zeg van A naar M, maar bedoel daarmee: van AC/DC naar Metallica, niet van A (Artist) naar M (Mood).
Ik hoop dat er met een komende firmware-update (als die er al ooit eens gaat komen) een functie erbij komt om m.b.v. de lettertoetsen op de afstandsbediening naar de betreffende artiest of het betreffende album te gaan. Het zou eigenlijk ook wel handig zijn om bij Genre eerst als soort hoofdmenu de artiesten te zien en dan als submenu de albums.

Als iemand merkt dat er een firmware-update is met deze mogelijkheden, laat hem dan dit melden in dit topic. Of als er een work-around is om toch makkelijk te kunnen scrollen naar je gewenste artiest of album........ik ben benieuwd (en velen met mij denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Ik heb vandaag de Sony teruggebracht. Hoewel ik het een prachtig gebouwd en uitstekend klinkend (zowel CD als HDD) apparaat vind, de gebrekkige zoekfunctie is iets waar ik echt niet mee kan leven. Dit klinkt dramatisch, maar jullie snappen denk ik wel hoe ik het bedoel. Ik heb nu een Sonos ZP-80 en Sonos-Controller gekocht, en dat is een hemelse ervaring. Erg duur, maar wel helemaal perfect. Ik had al een jaar een 500 gb Western Digital Netcenter als netwerk-HD/backup, dus het de totaalprijs valt dan mee.
De Sonos kun je zien als een zeer luxe uitvoering van een Logitech Wireless DJ, waarbij geen PC hoeft te draaien. De klank is overigens ook echt heel erg goed, en de fixed-volume optie waarbij ook het equalizer-gedeelte wordt gebypassed geeft aan dat er ECHT over dit systeem is nagedacht.

Mijn 120 Gb aan mp3's wordt overigens ook direct met het reeds opgeslagen album-art gelezen en weergegeven, wat bij de Sony niet lukte.
Een ander kleiner nadeel aan de Sony is het schermpje: het is inderdaad vrij groot en in kleur, maar de letters zijn klein/fijn, en in de praktijk zeker niet beter leesbaar dan een Philips 5520 of Noxon2 (allebei hier al gehad).
Wat zowel van de Sony als de SOnos prettig is, is dat je geen player-software (itunes e.d.) nodig hebt: mappen met albums/tracks zijn genoeg.

Maar uiteindelijk is de zoekfunctie is het enige dat me echt dwars zat. Ik zou ook (hebben) willen wachten op een software-update, maar heb toch gekozen dat niet te doen.

PS Klein nadeel aan de SONOS: er zit geen cd-speler ingebouwd ;) ; gelukkig heb ik nog een CDP-101 staan (de allereerste cd-speler van Sony) en die speelt nog als een tierelier.

[ Voor 5% gewijzigd door Heintje op 06-10-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Hier een leuk en handig linkje over de GigaJuke ;)

http://support.sony-europ...f=mod_GigaJuke&m=NAC-HD1E

Veel vragen met kant en klare antwoorden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236381

Ik heb plannen om de Sony NAC-HD1 te gaan kopen. Maar weet iemand of je ook de audiobestanden op de Sony kunt afspelen op je PC? Ik wil de Sony eigenlijk gaan gebruiken als centrale muziekserver en via mijn netwerk ook de muziek afluisteren op mijn PC. Kan je de Sony benaderen via Windows als een soort Externe Harde Schijf?? Wie weet het? Ik ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Ja dat kan, maar alleen bij de PC's die in jouw netwerk zitten, dus niet vanaf een PC via internet die 20km verderop staat bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Tenzij die PC 20km verderop via een VPN-tunnel is verbonden met je thuisnetwerkje natuurlijk. (VPN = virtual private network)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236368

eerder in deze thread werd opgemerkt dat het zoeken van artist niet echt gebruiksvriendelijk is. Het is bijvoorbeel niet mogelijk op basis van de eerste letter van een artiest te selecteren.

Mijn vraag, is het mogelijk mappen A t/m Z aan te maken en daar de desbetreffende artiesten in te plaatsten zodat het niet noodzakelijk is honderden artiesten door te lopen om bijvoorbeeld Zappa af te spelen?

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Voor de mensen die nog een Sony NAC-HD1 GigaJuke willen kopen:

Correct in Rotterdam is door zijn voorraad heen en ik heb gehoord dat die ook niet meer terug gaat komen (Correct had een restpartij van de groothandel)

Dus mocht je hem nog ergens zien staan voor een nette prijs dan zou ik hem niet laten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na een groot aantal cds zonder problemen te hebben gekopieerd naar de hdd,
krijg ik nu plotseling naar een paar nummers van nieuwe cds de melding " CD
recording failed " en stopt het apparaat met kopieren.
Er is niets mis met de cds en de hdd is nog lang niet vol dus er zal wel een
probleem met de schijf zijn vrees ik.
Is er iemand die hetzelfde probleem heeft ondervond, bij Sony helpdesk heeft
men nog te weinig informatie voorhanden om een oplossing te geven en
faq's op sony europe site geeft ook geen oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Anoniem: 234549 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:37:
Inmiddels dik 200 CD's uncompressed op de NAC staan, en dit probleem ken ik niet. Je zou eerst een backup kunnen maken op een grote USB hdd en dan een format uit kunnen voeren, daarna terug naar de fabrieksinstellingen en dan de backup terugzetten om te kijken of dit 't probleem verhelpt? 't Kost een paar uur, maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234549 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:37:
Wat zou kunnen helpen is een 'harde reset' uit te voeren. Druk op de stop toets en de aan/uit knop te gelijkertijd. De Nac wordt opnieuw op gestart. Dit verhelpt soms een hoop problemen. Zo heb ik vaak het probleem als je CD tjes ript en er zit een wat meer beschadigde tussen dat de rip snelheid drastisch terug valt. Dat is logisch natuurlijk maar als ik daarna andere ondeschadigde CDs rip blijft hij vaak in die langzame rip mode hangen. Bij die reset is dat meteen weer verholpen.

Overigens heb ik ook wel eens bij CDtjes dat hij 'CD record failed' aan geeft. Ook wel eens bij CDs die zo op het eerste gezicht niet beschadigd lijken. Ik heb ook sterk het idee dat de Nac meer moeite krijgt met rippen als hij lang aan staat en (te) warm geworden is. Ook een tijdje uit zetten doet soms wonderen.

Misschien is dat ook wel een reden dat Sony besloten heeft om te stoppen met de productie, dat er toch kleine ontwerp foutjes zijn zoals het te warm worden van het apparaat (De harddisc is bv precies op de CD rom drive gemonteerd). Aangezien een HD nogal warm kan worden zou dit problemen kunnen geven voor de CD rom drive (zeker als deze bezig is met audio extractie wat een precies werkje is en waarbij de CD rom drive ook nog eens warm wordt). Ik heb het apparaat al een keer open gehad vandaar dat ik weet hoe het eea gemonteerd is. ;) Ziet er wel heel mooi af gewerkt uit allemaal. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236368 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:27:
Mijn vraag, is het mogelijk mappen A t/m Z aan te maken en daar de desbetreffende artiesten in te plaatsten zodat het niet noodzakelijk is honderden artiesten door te lopen om bijvoorbeeld Zappa af te spelen?
Je kunt mappen aan maken in folder mode, dus a-z is mogelijk. Weet alleen niet meer hoeveel mappen je aan kan maken, dacht 200 maar kan ook minder zijn. Er is echter wel een probleem je kan niet sorteren op alfabet in folder mode. De volgorde wordt bepaald door het tijdstip. de laatst geripte CD komt steeds onderaan de lijst te staan. Dus als je het geen probleem vindt als alle artiesten met een A door elkaar komen te staan is dat een optie. Ook kun je in Folder mode gewoon een zoek term op geven (maar is omslachtig vanwege de gebrekkige tekst invoer via de AB).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 231001 op 21-10-2007 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237270

De NAC-HD1E sinds 1 oktober in mijn bezit. Bij Correct voor 499 Euro (100 Euro korting op 599 Euro met Telegraafadvertentie in zaterdagkrant)
Heb er nu een goede 100 CDs met PCM-kwaliteit in en dat ging zonder probleem. Wel een paar opmerkingen:
1. Volkomen onlogische indeling van de opgeslagen tracks in de mappen die automatisch zijn opgeslagen met x-DJ.
2. Zoekfunctie lastig en werkt niet altijd. Terwijl van bv 1 artiest verschillende nummers er op staan, kan die toch niet gevonden worden. Ook bijna niet mogelijk om op de titel te zoeken.
3. Lastig en primitief met de afstandsbediening te moeten ingeven en zoeken. Zou het niet gemakkelijker zijn om de mogelijkheid te hebben om via het netwerkje met bv een laptop of PC, de mappen en songs te kunnen beheren? Andere of extra software van Sony daarvoor installeren?
4. Ik slaag er niet in om mijn PC te "zien" op de jukebox en omgekeerd ook niet. Ook niet de andere Pc’s in het netwerkje. En àls de jukebox een PC ziet, de Available network media server, geeft die bij selectie: Server access failed. De clock-update werkt wel. Dus de internetverbinding werkt.
5. Als technicus vind ik het een heel lastig te bedienen apparaat dat zeker voor niet technische mensen een ramp moet zijn. Kortom, helemaal niet gebruiksvriendelijk.
6. Regelmatig wordt bij het opnemen van een CD een verkeerde naam aan het album gegeven bij het zoeken. Of de naam van het album wordt de naam van de eerste artiest van de verzamel-cd.

Hopelijk doet Sony hier wat aan, of hebben ze door dat het een te gebruiksonvriendelijk apparaat is en stoppen ze met de verdere ontwikkeling. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237270 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:29:
4. Ik slaag er niet in om mijn PC te "zien" op de jukebox en omgekeerd ook niet. Ook niet de andere Pc’s in het netwerkje. En àls de jukebox een PC ziet, de Available network media server, geeft die bij selectie: Server access failed. De clock-update werkt wel. Dus de internetverbinding werkt.
Gebruik je Windows Vista? Kijk eens naar mijn eerdere post op pag. 6. Wanneer je je admin acount gegevens opgeeft ipv je gebruikers acount werkt het waarschijnlijk wel. Weet niet in hoevere dit ook voor XP geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wilde nog even een feature van de NAC met jullie delen:

Als je via de analoog in een opname maakt van een stuk muziek. Dan herkent de nac in heel veel gevallen welk nummer er opgenomen wordt en geeft het opgenomen bestand meteen de goede naamgeving mee (artiest en titel). Ik was hier erg verbaasd over. :? Oke als je via digitaal in opneemt mag je aannemen dat hij de tag info kan lezen van dat bestand maar dat het ook met analoge opnames werkt vind ik toch wel heel mooi. _/-\o_

De nac analiseert waarschijnlijk het eerste begin van het muziek stuk op ritme en volume en pikt ergens info (van gracenote db) via internet en geeft in heelveel gevallen een goede naamgeving dus. Denk dat het alleen werkt als hij het begin van het nummer herkent. Ergens middenin een stuk beginnen zal waarschijnlijk niet werken (nog niet geprobeerd overigens).

Nou dat wilde ik even als tip kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237270

Nee, ik gebruik XP home en geen Vista. Dus zal het ergens anders aan moeten liggen.
Weet alleen nog niet waaraan het kan liggen.
Nogmaals, een allesbehalve gebruiksvriendelijk toestel. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231001 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 19:09:
[...]

Wat zou kunnen helpen is een 'harde reset' uit te voeren. Druk op de stop toets en de aan/uit knop te gelijkertijd. De Nac wordt opnieuw op gestart. Dit verhelpt soms een hoop problemen. Zo heb ik vaak het probleem als je CD tjes ript en er zit een wat meer beschadigde tussen dat de rip snelheid drastisch terug valt. Dat is logisch natuurlijk maar als ik daarna andere ondeschadigde CDs rip blijft hij vaak in die langzame rip mode hangen. Bij die reset is dat meteen weer verholpen.

Overigens heb ik ook wel eens bij CDtjes dat hij 'CD record failed' aan geeft. Ook wel eens bij CDs die zo op het eerste gezicht niet beschadigd lijken. Ik heb ook sterk het idee dat de Nac meer moeite krijgt met rippen als hij lang aan staat en (te) warm geworden is. Ook een tijdje uit zetten doet soms wonderen.

Misschien is dat ook wel een reden dat Sony besloten heeft om te stoppen met de productie, dat er toch kleine ontwerp foutjes zijn zoals het te warm worden van het apparaat (De harddisc is bv precies op de CD rom drive gemonteerd). Aangezien een HD nogal warm kan worden zou dit problemen kunnen geven voor de CD rom drive (zeker als deze bezig is met audio extractie wat een precies werkje is en waarbij de CD rom drive ook nog eens warm wordt). Ik heb het apparaat al een keer open gehad vandaar dat ik weet hoe het eea gemonteerd is. ;) Ziet er wel heel mooi af gewerkt uit allemaal. _/-\o_
Bedankt voor de tip, ga het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lacobo schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:42:
[...]

Inmiddels dik 200 CD's uncompressed op de NAC staan, en dit probleem ken ik niet. Je zou eerst een backup kunnen maken op een grote USB hdd en dan een format uit kunnen voeren, daarna terug naar de fabrieksinstellingen en dan de backup terugzetten om te kijken of dit 't probleem verhelpt? 't Kost een paar uur, maar wie weet.
Als de methode van digitalman niet helpt ga ik een usbhdd aanschaffen en een backup maken
vervolgens formateren.
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05 13:55
Voor een familielid moest ik even wat opzoeken over deze speler. Ik vindt het ieder geval een gigantisch gaaf ding. Maar ook het familielid zit met het probleem: Is het mogelijk om te zoeken tussen de artiesten? Dus van een artiest die met de letter A begint naar een artiest die met een letter G begint skippen?

Volgens mij is het niet mogelijk he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lees hierboven de diverse discussies en je weet dat dit eigenlijk het enige minpuntje is van dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Anoniem: 27517 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 15:30:
Lees hierboven de diverse discussies en je weet dat dit eigenlijk het enige minpuntje is van dit apparaat.
Ja, maar is er geen mogelijkheid dat het op een andere manier zou kunnen? Het is mij ook maar gevraagd om er even achter aan te gaan. De nummers in een playlist zetten?? Heeft dit nog zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog geen manier kunnen vinden om het voor mekaar te krijgen. Er zal dan toch een soort lettersearch-functie aan de diverse lettertoetsen (abc, def, ghi etc.) op de afstandsbediening moeten zijn toegekend en als het niet in de gewone artist-mode kan, zal het ook niet in een andere mode mogelijk zijn lijkt mij. Anders was het vast wel meegeprogrammeerd in de NAC......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Anoniem: 27517 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:55:
Ik heb nog geen manier kunnen vinden om het voor mekaar te krijgen. Er zal dan toch een soort lettersearch-functie aan de diverse lettertoetsen (abc, def, ghi etc.) op de afstandsbediening moeten zijn toegekend en als het niet in de gewone artist-mode kan, zal het ook niet in een andere mode mogelijk zijn lijkt mij. Anders was het vast wel meegeprogrammeerd in de NAC......
Misschien dat een firmware update het op kan lossen.

Ik heb nu even een ander probleempje. Gisteen heb ik dus wat nummers in een map geplaatst. Ik had eerst een map gemaakt met de letter A. Daarna in de map een Group met een artiest die begint met de A. Daar heb ik dus alle nummers van die artiest heen verplaatst. Maar nu het probleem. Als ik dan een nummer afspeel, geeft ie alleen de artiest weer en de groep waar deze in staat. Maar niet van welk album het nummer is. Dit is namelijk gewenst. Kan iemand mij zeggen hoe je dat weer voor elkaar krijgt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Toch snap ik die drang van het artiest springen niet. En die alfebetische folders nog minder. Als je toch een aantal keer op het < pijltje drukt dan kom je toch bij de Artist mode waar ze allemaal netjes op alfabetische volgorde staan? Daarna simpel naar de artiest scrollen, een album uitkiezen en genieten maar. :) Nou staan er bij mij zo'n 20 artiesten op, dus wellicht ligt 't daar aan, maar is 't nou werkelijk de doodsteek voor dit prachtige apparaat? :?

'k Heb in een aparte bui ook nog de NW-A808 walkman gekocht en die werkt prettig samen met de NAC. 't Is alleen een indrukwekkend geduldspelletje voor ie een uncompressed album compressed op de A808 heeft staan. Maar daarna is 't genieten, de album-art gaat ook mee! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsja....ik heb er nu zo'n 120 artiesten opstaan, dus dan moet je toch aardig scrollen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Ik heb 120 artisten met een "S"....

[ Voor 10% gewijzigd door Heintje op 28-10-2007 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik heb er nu 278 verschillende artiesten op staan (veel verzamel CDs). Dan kost het je toch een klein minuutje om ergens onderaan de lijst te komen... daar ga je ongeduldig van worden als je naar een artiest met een Z wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Ja met 378 verschillende artiesten is zo'n alfabetische lijst ook niet erg handig meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lacobo schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 10:46:
Toch snap ik die drang van het artiest springen niet. En die alfebetische folders nog minder. Als je toch een aantal keer op het < pijltje drukt dan kom je toch bij de Artist mode waar ze allemaal netjes op alfabetische volgorde staan? Daarna simpel naar de artiest scrollen, een album uitkiezen en genieten maar. :) Nou staan er bij mij zo'n 20 artiesten op, dus wellicht ligt 't daar aan, maar is 't nou werkelijk de doodsteek voor dit prachtige apparaat? :?

'k Heb in een aparte bui ook nog de NW-A808 walkman gekocht en die werkt prettig samen met de NAC. 't Is alleen een indrukwekkend geduldspelletje voor ie een uncompressed album compressed op de A808 heeft staan. Maar daarna is 't genieten, de album-art gaat ook mee! _/-\o_
weet jij of het nieuwe model NWZ-A808 ook met de NAC te gebruiken is?
volgens mij ondersteunen de nieuwe modellen geen atrac meer en moeten
we wel de oudere modellen aanschaffen wat ik overigens wel van plan ben.
de nieuwe modellen zijn een stuk voordeliger dan de nog verkrijgbare oude
en waar heb jij je walkman aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Anoniem: 234549 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:52:
[...]

weet jij of het nieuwe model NWZ-A808 ook met de NAC te gebruiken is?
volgens mij ondersteunen de nieuwe modellen geen atrac meer en moeten
we wel de oudere modellen aanschaffen wat ik overigens wel van plan ben.
de nieuwe modellen zijn een stuk voordeliger dan de nog verkrijgbare oude
en waar heb jij je walkman aangeschaft?
De A818 kun je wel gebruiken, maar wordt niet als "Walkman" herkend. Je kunt 'm als "Telefoon" benaderen en er MP3tjes opzetten vanaf de NAC, maar dit gaat niet zo handig als met de A808. Ik had bij de Mediamarkt de A818 gekocht, maar heb 'm teruggebracht en voor 150 Euro een tweedehand A808 gekocht (de verkoper had juist een 818 nodig, om met z'n Apple te kunnen communiceren) Je kunt op een Atrac walkman meer muziek kwijt, omdat de compressie beter is en 't communiseerd als een (traag) zonnetje met de NAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lacobo schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:09:
[...]

De A818 kun je wel gebruiken, maar wordt niet als "Walkman" herkend. Je kunt 'm als "Telefoon" benaderen en er MP3tjes opzetten vanaf de NAC, maar dit gaat niet zo handig als met de A808. Ik had bij de Mediamarkt de A818 gekocht, maar heb 'm teruggebracht en voor 150 Euro een tweedehand A808 gekocht (de verkoper had juist een 818 nodig, om met z'n Apple te kunnen communiceren) Je kunt op een Atrac walkman meer muziek kwijt, omdat de compressie beter is en 't communiseerd als een (traag) zonnetje met de NAC.
bedankt, ik ga de nwa808 aanschaffen voordat deze niet meer verkrijgbaar is.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.