NAC-HD1: Sony's audio-server

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 26.321 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 13:07

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Kwam ineens tijdens een speurtocht naar media-servers op 't internet de Sony NAC-HD1 tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.lacobo.com/pics/nac-hd1.jpg

Een audio-server met een 250 GB harddisk, CD-speler en AM/FM radio, waar je dik 300 CD's ongecomprimeerd of +1000 gecomprimeerd in Atrac of MP3 op kunt zetten. 't Ding heeft een 10 CM display, kan rechtstreeks van de radio opnemen en heeft ook nog 's een NIC aan boord, zodat ie de titeltjes ook nog zelf op kan zoeken.

Adviesprijs is 999 Euro, maar kan 'm voor 691 Euro ophalen a.s. vrijdag. Voor dat geld lijkt 't me een leuk ding en een goedkoop alternatief voor de andere audio-servers (die vaak bij 900 Euro beginnen).
Er zijn (nog) nauwelijks fatsoenlijke reviews van, omdat 't een erg nieuw apparaat is.

Ik zal als ik 'm binnen heb het apparaat eens flink aan de tand voelen.

Bert.

LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 18:50

YellowCube

Wait...what?

ik neem aan dat je 'm via die NIC ook in je netwerk kan hangen en zo de HD kunt benaderen.
Ben wel benieuwd of je dan evt. netwerkschijven kunt mappen en zo muziek kan streamen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-09 11:42

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

wauw, dat is echt een heerlijk ding.. t ziet er precies uit zoals ik al heel lang zou willen. maar helaas nog steeds veel te duur. ik wil namelijk niet mijn pc de hele dag en nacht hoeven aanhebben voor een muziekje in fatsoenlijke kwaliteit. heb eerder geprobeerd met HTPC's en server en de hele reutemeteut, maar het blijft omslachtig.

kheb liever een mooi audio-apparaat waar ik eventueel met de pc ook bij kan om wat te bewerken :)

[ Voor 60% gewijzigd door powerflux op 12-08-2007 15:42 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
YellowCube schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 15:35:
ik neem aan dat je 'm via die NIC ook in je netwerk kan hangen en zo de HD kunt benaderen.
Ben wel benieuwd of je dan evt. netwerkschijven kunt mappen en zo muziek kan streamen.
Nou, 't blijft Sony he, dus ik ga die hoop niet te hoog zetten. Wel geinig dat ie een USB poort heeft aan de voorkant (achterkant ook, kun je 'm wireless laten internetten) waar je een mediaspeler aan kunt hangen om tracks over te zetten. D'r is nauwelijks info te vinden op het internet, maar volgens een enthousiaste Japanse review (waar zouden we zijn zonder freetranslation) is 't een fijn apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
T'is een beetje een brakke vertaling, maar volgens mij moet ie muziek kunnen streamen die op een pc staat:
10.The music which saves in the personal computer streaming playback is possible by way of the network
(The sony room link function)Due to DLNA correspondence, the personal computer which is the room and the like which is far * you record in 14 and by way of the network * the streaming you can play back the music file which is accumulated with 15.
* 14
It is necessary for the software of standard “DLNA guideline correspondence” of foam/home network to be installed.
* 15
The knitting machine being the DLNA recognition music player, corresponds to DLNA guideline 1.0. It can play back also the music which the DLNA recognition logographic mark was attached, is recorded to the other DLNA recognition commodity.
Eigenlijk is dat ook waar DLNA voor staat......

En ik dacht dat jij een special deal had met je 691 euro :) :P maar bij tooStylish.com staat ie gewoon voor dat bedrag (691 eu)......

EDIT: er is gewoon een Nederlandse handleiding van de Sony NAC-HD1 te downloaden, hiero.
Daarin wordt bevstigd dat ie idd content van andere pc's kan weergeven......:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/NACHD1.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door kaajee op 03-09-2008 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:48
Speelt hij de CDs ook nog een beetje goed af of is er bespaard op het loopwerk en de DACs?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 07:48
Ik vond dit plaatje van de achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.akihabaranews.com/fr/news_pics/13709/NAC_HD1_2.jpg
Vergulde audio-aansluitingen! En zo te zien kan je er ook mee opnemen vanaf een externe bron. Er zit ook SPDIF op, en een USB-aansluiting (voor een externe HDD denk ik). En wat zou die gele tulpaansluiting zijn? Video-out voor een OSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Vergulde audio-aansluitingen!
Oeh mooi ;)

Ik kan niet echt zien wat er op de labels staat, maar een OSD lijkt me logisch ja. Wat dan wel weer jammer is, is die fan...

[ Voor 12% gewijzigd door Dr. Strangelove op 13-08-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
Dr. Strangelove schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:25:
[...]
Ik kan niet echt zien wat er op de labels staat,
Logisch, het is Japans... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die gele aansluiting zal wel de coax ouput zijn van de spdif naast de optische natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:31:
Die gele aansluiting zal wel de coax ouput zijn van de spdif naast de optische natuurlijk
Nee, ik bedoel die naast de netwerkaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 17:33
Bevat een ntsc-signaal met daarop hetzelfde als het schermpje op het ding zelf.

Kan je dus op de bank ook lezen wat er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 17:06

Opa

Nu Multifocaal!

Dit apparaat kost nog steeds 400 euro meer dan de adviesprijs van een Logitech Squeezebox. Voor dat geld kan je een aardige externe harde schijf kopen.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Wat biedt dit aparaat van Sony meer dan bijvoorbeeld de Mac Mini. De enige verschillen die ik zo zie is een grotere hardeschijf en een klein display (wat niet te lezen valt vanaf de bank). Daarentegen biedt de Mac Mini een digitale video uitgang en een dvd speler.

Persoonlijk zou ik dan voor een mac mini gaan ivm een dvd speler / kleiner / mooier (mijn smaak) front row / inclusief OS / digitale in-/uitgang / lagere adviesprijs.
Opa schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:15:
Dit apparaat kost nog steeds 400 euro meer dan de adviesprijs van een Logitech Squeezebox. Voor dat geld kan je een aardige externe harde schijf kopen.
De squeezebox biedt natuurlijk geen opslag capaciteit/afspeel mogelijkheid en door het ontbreken van een groot scherm laat de navigatie van je muziek natuurlijk ook te wensen over.

[ Voor 36% gewijzigd door vacuumcleaner op 13-08-2007 15:32 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
vacuumcleaner schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:28:
Wat biedt dit aparaat van Sony meer dan bijvoorbeeld de Mac Mini.
Wat dacht je van fatsoenlijke audio-uitgangen? De Mac Mini heeft zo te zien alleen een miezerige 3,5mm hoofdtelefoonuitgang in plaats van velgulde tulp-uitgangen én SPDIF-uitgangen zoals de Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Tha Ra schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:48:
[...]

Wat dacht je van fatsoenlijke audio-uitgangen? De Mac Mini heeft zo te zien alleen een miezerige 3,5mm hoofdtelefoonuitgang in plaats van velgulde tulp-uitgangen én SPDIF-uitgangen zoals de Sony.
Dat is niet geheel correct, de mac mini beschikt over zowel een digitale optische ingang als uitgang.

Daarnaast weet ik niet of de vergulde uitgangen nog het effect hebben als er MP3 muziek over verstuurd wordt, het is immers gecomprimeerd.

[ Voor 14% gewijzigd door vacuumcleaner op 13-08-2007 16:06 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Zoiets heb ik al (externe hdd en soundbridge) maar wil alles in een apparaat. Dat 't fijn bij de rest van m'n Sony apparatuur past is ook een plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
vacuumcleaner schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:28:
Wat biedt dit aparaat van Sony meer dan bijvoorbeeld de Mac Mini. De enige verschillen die ik zo zie is een grotere hardeschijf en een klein display (wat niet te lezen valt vanaf de bank). Daarentegen biedt de Mac Mini een digitale video uitgang en een dvd speler.

Persoonlijk zou ik dan voor een mac mini gaan ivm een dvd speler / kleiner / mooier (mijn smaak) front row / inclusief OS / digitale in-/uitgang / lagere adviesprijs.
Sorry, in mijn huis geen MAC apparatuur. Geluidskwaliteit is een ook belangrijke factor.
(Geheel persoonlijk natuurlijk, MAC-fans voel je vooral niet aangevallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Het is een Mac, en als jij daar kortzichtig over wil zijn is dat je goed recht. Met een digitale uitgang naar een AV receiver is geluidskwaliteit identiek en bovendien speel je er MP3 mee, dus zo kritiek zal dat niet zijn ;)

Ik begrijp dat je pride of ownership syndroom hebt maar voor het geld vind ik het een dure oplossing. Er zijn legio alternatieven die meer kunnen voor minder.
Logisch, het is Japans...
Waarschijnlijk Katakana en ja, dat kan ik lezen ;) Bovendien kan iedereen tekentjes vergelijken en simpel uitvinden wat het is met wat mixen en matchen op google. Moeten ze alleen wel helder zijn :)
velgulde tulp-uitgangen
Bling bling :D Net alsof je dat hoort...

[ Voor 56% gewijzigd door Dr. Strangelove op 14-08-2007 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

vergulde uitgangen zijn een teken van goede afwerking.
't Is ook niet dat je het direct hoort, maar imo meer een lange termijn verhaal.
Gewone aansluitingen gaan, i.t.t. aansluitingen van een edelmetaal als goud, op den duur oxideren waardoor je wel degelijk kwaliteitsverlies kunt krijgen.
Ik ben verder geen audiofiel, dus ik zal het persoonlijk niet merken...maar het idee erachter klopt wel degelijk.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
YellowCube schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 08:34:
't Is ook niet dat je het direct hoort, maar imo meer een lange termijn verhaal.
Gewone aansluitingen gaan, i.t.t. aansluitingen van een edelmetaal als goud, op den duur oxideren waardoor je wel degelijk kwaliteitsverlies kunt krijgen.
Ik ben verder geen audiofiel, dus ik zal het persoonlijk niet merken...maar het idee erachter klopt wel degelijk.
Totaly agree!! Vergulde aansluitingen doen weinig aan/voor de geluidskwaiteit. Kijk maar eens binnenin apparaten met vergulde aansluitingen; 9 v/d 10 keer zijn ze gewoon met de/een printplaat verbonden middels een lullig dun kabeltje......

Verder; ik lees allemaal geinteresserden in dit apparaat maar niemand die blijkbaar de moeite neemt om even de eerder genoemde manual (nederlandstalig nog wel ;) ) te downloaden en te lezen......kleine moeite toch? En dat weet je alles ook over de aansluitingen etc.
Hier zie je gewoon de achterkant in het NL:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/sony2a.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Is gewoon onzin; elke degelijke aansluiting blijft veel langer aanslagvrij dan de economische levensduur van het apparaat, nog los van hoorbare effecten. Veel topmerken doen dan ook niet eens aan dergelijke onzin. Het is typisch een goedkoop trucje om dingen er weer duurder uit te laten zien en de prijs op te voeren. Zowel mijn Denon AVR-3806 als mijn Arcam A85 (beiden top afwerking) hebben geen vergulde uitgangen, terwijl mijn oude Marantz budget CD-speler (met enigszins ranzig plastic facia) ze wel heeft. Trek je conclusies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

conclusies?
ik heb een stereosetjes van 300 euro thuis staan. Alsof conclusies ook maar enigzins aan mij besteed zijn. Bovendien maakt Denon er in andere produkten wel degelijk gebruik van. Dus wat voor 'n conclusies moet ik daar dan aan verbinden. Zolang ik audiokabels van 350 euro de meter zie vind ik binnen het hele audio gebeuren alles geloofwaardig.

edit:
voor de goede orde. Ik ben het niet direct oneens met je verkooptruuk verhaal. Een Home Electronics CD speler van €34,95 met vergulde aansluitingen staat bij mij ook gewoon in de categorie "onzinnig".
of een optische kabel met vergulde aansluitingen :X
't zal qua zin/onzin wel ergens in het midden liggen.

[ Voor 53% gewijzigd door YellowCube op 14-08-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:31:
[...]
Verder; ik lees allemaal geinteresserden in dit apparaat maar niemand die blijkbaar de moeite neemt om even de eerder genoemde manual (nederlandstalig nog wel ;) ) te downloaden en te lezen......kleine moeite toch? En dat weet je alles ook over de aansluitingen etc.
Waar heb je de handleiding gedownload ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:52:
[...]

Waar heb je de handleiding gedownload ?
Gewoon even hethele topic lezen, was je mijn eerdere post ook tegengekomen.........(daar dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lacobo schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 15:32:
Ik zal als ik 'm binnen heb het apparaat eens flink aan de tand voelen.
Waar ik vooral in geinteresseerd ben is het navigatie-gemak. Er zit volgens mij op de afstandsbediening geen display met een selectie-menu van artiest, album etc.

Dus dan moet je navigeren vanuit je luie stoel met hopelijk een goed display op het apparaat zelf, of je moet navigeren door op te staan en dicht bij het apparaat gaan staan om te selecteren wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:55:
[...]

Gewoon even hethele topic lezen, was je mijn eerdere post ook tegengekomen.........(daar dus)
Oeps....over heen gelezen....sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan vind ik de Yamaha nog altijd chiquer eruit zien en die gaat trouwens al een paar jaar mee en heeft WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:58:
[...]
Dus dan moet je navigeren vanuit je luie stoel met hopelijk een goed display op het apparaat zelf, of je moet navigeren door op te staan en dicht bij het apparaat gaan staan om te selecteren wat je wilt.
Yup, het grote nadeel, het haalt het niet bij mijn Sonos.
Maar dit is wel het eerste apparaat met fatsoenlijk display. Meeste andere networked spelers hebben zo'n mager 3-4 regelig schermpje, dit is wat dat betreft een stap voorwaarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:04:
Dan vind ik de Yamaha nog altijd chiquer eruit zien en die gaat trouwens al een paar jaar mee en heeft WIFI
Welke Yamaha bedoel je ? Wat is de prijs en wat zijn de spec's ?

• Largo

Largo

Donderdraak

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:17:
[...]

Welke Yamaha bedoel je ? Wat is de prijs en wat zijn de spec's ?
Yamaha MCX-2000 denk ik? €1,649.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
'k Heb de NAC-HD1E inmiddels in huis staan en heb al een paar dingetjes uitgeprobeerd. Een ASUS 54 Wifi USB stick werd vrolijk geaccepteerd (in de handleiding praten ze alleen over een Buffalo stick), dus e.e.a. is nu draadloos.

CD's invoeren gaat redelijk snel, maar (automatisch opgehaalde) titeltjes wijzigen is een vrij ingewikkelde bezigheid. Album plaatjes kunnen per track en per album worden toegevoegd vanuit een USB stick, maar dat duurt wel opvallend lang. Maar daarna is 't genieten van de plaatjes en de ongecomprimeerde muziek. Voor minder dan 700 Euro vindt ik 't geen miskoop.

Morgen ga ik 'm eens netjes opstellen en aan m'n stereo en TV hangen. Gek genoeg past ie helemaal bij de QS serie van sony, alleen staat 't er niet op. Ook alleen maar in zilver te krijgen, terwijl mijn QS set zwart is. Staat wel keurig naast m'n zilveren DVD-Recorder. Morgen wellicht meer.

Bert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Beeld op TV is prachtig! Ondanks dat 't maar composite is:

Afbeeldingslocatie: http://www.lacobo.com/pics/NAC-TV.jpg

De foto doet 't geen eer aan, in 't echt ziet 't er nog beter uit.

[ Voor 26% gewijzigd door lacobo op 18-08-2007 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:58:
[...]

Waar ik vooral in geinteresseerd ben is het navigatie-gemak. Er zit volgens mij op de afstandsbediening geen display met een selectie-menu van artiest, album etc.

Zie mijn eerdere berichtje boven......

lacobo....kan je deze vragen beantwoorden ?

En wat bedoel je met "Voor minder dan 700 Euro vindt ik 't geen miskoop" ?
Ben je er niet echt tevreden mee dan ? Wat vindt je echt minder aan het apparaat dan ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2007 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 07:45:
[...]

Zie mijn eerdere berichtje boven......

lacobo....kan je deze vragen beantwoorden ?

En wat bedoel je met "Voor minder dan 700 Euro vindt ik 't geen miskoop" ?
Ben je er niet echt tevreden mee dan ? Wat vindt je echt minder aan het apparaat dan ?
Navigeren gaat zeer gemakkelijk vanuit de luie stoel als je 't geheel aan de TV hangt. Je kunt kiezen voor een bepaalde categorie (artist, genre, album) en dan fijn naar de volgende track of album springen etc. Albums kunnen worden gesorteerd op jaar, titel etc.

Over die "miskoop opmerking": Het afspelen gaat geweldig, maar het invoeren van albums gaat een tikje gebrekkig. Als je een CD invoert krijgt ie via 't internet keurig de titeltjes mee, maar als je daarin iets wil wijzigen moet je via SMS-style dingen gaan aanpassen. Een keyboard aansluiting had geen overbodige luxe geweest (heb er nog geen aan de USB aansluiting gehangen, maar mijn ervaring is dat dat meestal niet werkt).

Wil je een album-plaatje toevoegen (jpegje van 200 bij 200 pixels) dan moet je die op een USB stickje zetten en die per track (en 't album zelf) binnenhalen. Om zoiets simpels te doen moet je de volgende sequence aflopen: Selecteer 't nummer, [rechts], 5 x [omhoog], [ok], paar tellen wachten, [omlaag] (niet netwerk maar usb), [ok], plaatje opzoeken, [ok], wilt u dit echt? (standaar nee!), [links] (ja wil ik echt), [ok]. Aantal seconden wachten (gehele track wordt weer weggeschreven denk ik) en dan [back] en dan de volgende track. Daarna is ie weer vergeten dat je usb wilde kiezen, dus moet letterlijk alles weer opnieuw getoetst. Kortom het editen van de tracks en plaatjes duurt haast langer dan het binnenhalen van een CD.

Na 't invoeren is 't leed gauw vergeten en is 't afspelen een heerlijke bezigheid, want dat zit wel (heel) goed in elkaar. Nu is 't software versie 1 en er is een mogelijkheid 't ding te upgraden in de toekomst, dus ik denk dat dit soort kleinigheden nog wel goed komen (een iets handigere indeling zou al gauw 5 stappen plaatjesleed kunnen schelen). Verder is 't ding opvallend stil, is de geluidskwaliteit dik in orde en straalt 't ding aan alle kant kwaliteit uit. 't Gaat in standby voor je aan de slag om je collectie in te delen in stemmingen (ochtend, avond, ritmisch, slow etc) die je dan met een soort van auto-pilot DJ kan laten afspelen. Radio was ik vergeten te verbinden, ga ik vandaag 's doen.

Ik vind nog steeds de prijs opvallend laag: Concurerende audiocenters zijn vaak een stuk lelijker en duurder en hebben niet de opslag capaciteit die deze GIGA JUKE biedt.

Bert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het eerst aanzetten van je tv om muziek te selecteren een nadeel van jewelste.

Ik dacht dat het display van de NAC-HD1 redelijk groot was...dus is het mogelijk om "vanuit je luie stoel (metertje of 2 vanaf het apparaat bedoel ik dan)" het display goed te zien en op basis van dit display te navigeren door je muzieklijsten ? Ik dacht tenminste niet dat er een display op de afstandsbediening zat....dat zou toch wel erg handig zijn. Bij de Philips WAC5 (lelijk ding van 80 GB, nu in de aanbieding voor 179 euro bij BCC) zit wel een afstandsbediening met een display (grijs/zwart weliswaar), maar dit zou toch wel erg handig zijn bij zo'n mooi apparaat als de NAC-HD1.

En hoe snel heb je een CD erop gekopieerd ?

En is het kopieren van je MP3's vanaf je PC een gemakkelijk en snel proces ? Neemt ie dan wel de ID4 tags mee ? En wat betreft de album-art bij kopieren vanaf je pc.....zit er niet een soort koppeling met iTunes in de software van de NAC-HD1, zodat de album-art tegelijk meegekopieerd wordt ?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2007 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje....kan eenieder die op dit topic reageert ook de "laagste prijs" die ze ergens gezien hebben posten (en de winkel dus die hem levert)? De laagste prijs die ik tot nu toe tegenkom is die de topicstarter heeft betaald, nl. €691,=.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2007 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speelt die wellicht ook internet radio af?
Via UPnP oid?

Ik ben nog op zoek naar een vervanger van mijn Streamium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Sony heeft 't niet zo op MP3. Hun (en ook mijn) voorkeur gaat uit naar ATRAC en ATRAC-Plus, wat nog altijd superieur is aan MP3 (zeker in de lagere bitrates). Ikzelf kom van 't Minidisc platform (HiMD), dus ben gewend aan ATRAC. Voordelen zijn dat je er vanalles aan kunt bewerken zonder kwaliteitsverlies (in stukken hakken, normalizen etc). Ongecomprimeerd word e.e.a. opgeslagen als OMA files (klinkt truttig, maar is een variant op WAV). Je kunt er overigens wel MP3 op kwijt, maar daar heb ik me nog niet in verdiept.

Ieder genre heeft een standaard plaatje, als je album-art wilt moet je die dus op die omslachtige wijze toevoegen. De titelinfo wordt via GraceNote opgehaald.

Het kopieren van een CD duurt een minuutje of 5-7. Titeltjes en plaatjes aanpassen ook zoiets. Het display is riant, maar op 2 1/2 meter natuurlijk niet echt leesbaar meer. Heb er nu mijn TV aanhangen, maar een simpel monitortje die composite wil verstaan is een betere oplossing. Temeer daar je de schermverhouding aan kunt passen (4/3 of 16/9). Wel staat er NTSC bij de connector, dus 't zou kunnen dat de monitor daar ook compatible mee moet zijn.

Internet radio speelt ie niet af, maar wat niet is kan nog komen. Wel heeft 't een AM/FM radio aan boord die (als je 'm aan de kabel hangt) best leuk functioneerd.

Tenslotte is die 691 Euro behoorlijk scherp: Bij Sony Overtoom in Amsterdam (die pretendeert alles altijd permanent in de aanbieding te hebben) kost 't zelfde ding 899 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Hij staat nu reeds voor 342 euro op het internet. (ja rare prijs)
Bij zowel bestekeus.nl als toostylish.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
job schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 11:59:
Hij staat nu reeds voor 342 euro op het internet. (ja rare prijs)
Bij zowel bestekeus.nl als toostylish.com.
Da's wel heel gek. Heb 'm vrijdag bij Bestekeus opgehaald en toen koste ie nog 691 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Lijkt me dat je met een telefoontje wel wat gedaan kan krijgen.
Of het is een foutje natuurlijk.

Ik weet niet of beide sites van dezelfde eigenaar zijn, maar dan zou dat iets kunnen verklaren.

[ Voor 51% gewijzigd door job op 19-08-2007 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:33
Bij factoryprices.nl staat hij voor 372, dus 342 kan best kloppen. Zie ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
JJapie schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 12:42:
Bij factoryprices.nl staat hij voor 372, dus 342 kan best kloppen. Zie ook hier.
'k Snap d'r niks van. Beetje prijsontwaarding is logisch. Paar tientjes zou ik niet van schrikken. Maar in twee dagen 50%, bij dezelfde shop? Apart! 'k Ga maandag wel even bellen. Met de NAC-HD1 ben ik niet minder blij trouwens, maar dit is wel heel plotseling :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb um net besteld bij toostylish, ben benieuwd of ik hem voor 342 eurootjes binnen krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

toostylish en bestekeus.nl zijn overigens van hetzelfde bedrijf (of worden gerund door hetzelfde bedrijf). Althans te zien aan de contactgegevens.
Dat verklaard in elkgeval dat de prijs bij beide winkels dezelfde is.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 19-08-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lacobo schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 14:09:
[...]

'k Snap d'r niks van. Beetje prijsontwaarding is logisch. Paar tientjes zou ik niet van schrikken. Maar in twee dagen 50%, bij dezelfde shop? Apart! 'k Ga maandag wel even bellen. Met de NAC-HD1 ben ik niet minder blij trouwens, maar dit is wel heel plotseling :?
En Bert, al gebeld ? En..........krijg je geld terug ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal jullie trouwens op de hoogte houden van mijn bestelling. Ik kreeg in ieder geval de melding dat ik de NAC-HD1 binnen 7 dagen in huis zou hebben.......

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 19:09:
[...]

En Bert, al gebeld ? En..........krijg je geld terug ?
Heb inderdaad vandaag even naar Bestekeus gebeld. Krijg morgen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:38
Kan ik op een of andere manier m'n ATRAC bestanden van m'n Sony NW-HD3 (Sony walkman met harde schijf) makkelijk overzetten of moet ik m'n hele cd collectie nog eens voeren aan het apparaat?

Die prijs wordt wel heeeeeel aantrekkelijk trouwens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Ferret schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:32:
Kan ik op een of andere manier m'n ATRAC bestanden van m'n Sony NW-HD3 (Sony walkman met harde schijf) makkelijk overzetten of moet ik m'n hele cd collectie nog eens voeren aan het apparaat?

Die prijs wordt wel heeeeeel aantrekkelijk trouwens....
Ja, de NW-HD3 staat in 't compatible lijstje. Daarmee kun je dus heen-en-weer kopieren.

Sony blijkt al weer gestopt te zijn met de productie, dat geeft te denken over eventuele updates :| 't Zal wel weer tegen 't zere been zijn geweest van de muziek-kant van Sony. Ik ga later deze week horen of ik nog wat centjes terug krijg.

Bert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
lacobo schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:50:
[...]

Ja, de NW-HD3 staat in 't compatible lijstje. Daarmee kun je dus heen-en-weer kopieren.

Sony blijkt al weer gestopt te zijn met de productie, dat geeft te denken over eventuele updates :| 't Zal wel weer tegen 't zere been zijn geweest van de muziek-kant van Sony. Ik ga later deze week horen of ik nog wat centjes terug krijg.

Bert.
Anders zou ik hem heel snel (7 dagen, zicht) ruilen en daarna evt. bij een andere voor de veel lagere prijs opnieuw kopen.....

(maw ze kunnen het niet maken om hem jouw niet voor die lagere prijs te verkopen.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfz11
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 16:35
Heb hem vandaag via beste keus binnen gehad voor € 356,- inc verzenden en moet zeggen een geweldig apparaat voor dat geld. heb zojuist geprobeerd een DTS audio cd af te spelen en ook dat lukt rippen naar de hd is ook mogelijk.

Album art die in de map zelf staat op mijn pc neemt hij wel mee res. van die pics zijn 300X300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mfz11 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:31:
Heb hem vandaag via beste keus binnen gehad voor € 356,- inc verzenden en moet zeggen een geweldig apparaat voor dat geld. heb zojuist geprobeerd een DTS audio cd af te spelen en ook dat lukt rippen naar de hd is ook mogelijk.

Album art die in de map zelf staat op mijn pc neemt hij wel mee res. van die pics zijn 300X300.
Maakt het uit wat de resolutie is van de album art en de naam van de jpg ?

Bai de wee, ik had um dus afgelopen zondag ook besteld bij toostylish.com (voor € 350,= incl. verzenden), en kreeg gisteren een e-mail van ze dat ie is verstuurd met TPG post.
Dus het lijkt er dus echt op dat ik hem ook voor deze erg lage prijs binnen krijg....Bert, krijg jij ook nog geld terug ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:29:
[...]

Maakt het uit wat de resolutie is van de album art en de naam van de jpg ?

Bai de wee, ik had um dus afgelopen zondag ook besteld bij toostylish.com (voor € 350,= incl. verzenden), en kreeg gisteren een e-mail van ze dat ie is verstuurd met TPG post.
Dus het lijkt er dus echt op dat ik hem ook voor deze erg lage prijs binnen krijg....Bert, krijg jij ook nog geld terug ?
Plaatjes heb ik allemaal op 200 bij 200 pixels staan. Kleiner krijg je zwarte randen, groter niet nodig.
Naam maakt niet uit want alleen de inhoud wordt aan 't bestand gehangen als ik 't goed begrijp.

Bestekeus heeft nu de NAC-HD1 van de site gehaald(!!!) en toen ik vandaag belde beloofde ze 't wéér uit te gaan zoeken hoe 't zit en vandaag terug te bellen. Kortom, over een uurtje bel ik weer!

Bert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
mfz11 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:31:
Leg dit eens uit? Ik zit nu liedje voor liedje een plaatje up te loaden naar de NAC. Is er (dus) een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfz11
ik heb op mijn computer al per cd een map waar het plaatje in staat heb het net nog gecontroleerd en resolutie is echt 300X300 zal vanavond even wat meer erop zetten om te kijken wat er dan gebeurd.

vind het overzetten wel wat langzaam gaan via het netwerk. maar ja dit is na 1 keer ook wel klaar.

ps. nlstore.nl heeft nog wel voor die prijs erin staan.

update: album art kopieert hij alleen mee als je via network share je mp3's binnen haalt, via usb moet je het inderdaad zelf doen. En je moet niet meer dan 1 pic in die folder hebben staan size moet minimaal 200X200 zijn. Als de pic groter is resized hij dat vanzelf.

[ Voor 27% gewijzigd door mfz11 op 24-08-2007 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem net binnen gehad via de post....dus van het weekend lekker uitproberen. Bestekeus heeft dus waarschijnlijk een foutje gemaakt met de prijs (en toostylish dus ook). Ik hoop voor Bert dat hij het geld terug krijgt, er zijn dus nu al minimaal twee personen (mfz11 en ik dus) die hem voor 350 euro's hebben kunnen bestellen. Bij toostylish.com staat ie ook niet meer, maar dat is logisch: die site is gekoppeld aan bestekeus.nl. MFZ11 en ik hebben denk ik erge mazzel gehad.....

p.s. ik kan de NAC-HD1 niet vinden bij www.nlstore.nl ?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
mfz11 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:29:
ik heb op mijn computer al per cd een map waar het plaatje in staat heb het net nog gecontroleerd en resolutie is echt 300X300 zal vanavond even wat meer erop zetten om te kijken wat er dan gebeurd.
Aha, je zet er MP3 bestanden op? Ik voer mijn +300 CD's (verzameld in 20 jaar) er ongecomprimeerd op. Tegen de tijd dat de HDD vol begint te raken (Ik gok dat er bijna 400 CD's oppassen) ga ik wel m'n cabaret verzameling (+100 CD's) comprimeren naar ATRAC3plus256. Sony heeft nogal eens de nare gewoonte MP3tjes minder te laten klinken dan hun eigen ATRAC formaat. Ik heb nog niet uitgeprobeerd of dit bij de NAC ook 't geval is, maar 't zou me niet verbazen.

Ik heb trouwens de eerste backup gemaakt eergisteren. In 2 en half uur zat 't erop. Mijn eerste 32 ingevoerde CD's keurig ge-backed-up. Wel grappig, de backup is in 't Japans (ik keek even wat data bestanden in).

Tenslotte is de DJ functie echt geinig. Als je 't apparaat uit zet, gaat 't al je muziek analyseren en deelt 't in 28 groepen (ochtend, avond, slow, snel etc). Vervolgens kun je dan zo'n groep kiezen en verrast de NAC je elke keer weer met wat anders uit je collectie. Wil je dat niet, dan kun je nog zelf 1000(!!!!!) afspeellijsten aanmaken. Leuk!

Bert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfz11
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:02:
Ik heb hem net binnen gehad via de post....dus van het weekend lekker uitproberen. Bestekeus heeft dus waarschijnlijk een foutje gemaakt met de prijs (en toostylish dus ook). Ik hoop voor Bert dat hij het geld terug krijgt, er zijn dus nu al minimaal twee personen (mfz11 en ik dus) die hem voor 350 euro's hebben kunnen bestellen. Bij toostylish.com staat ie ook niet meer, maar dat is logisch: die site is gekoppeld aan bestekeus.nl. MFZ11 en ik hebben denk ik erge mazzel gehad.....

p.s. ik kan de NAC-HD1 niet vinden bij www.nlstore.nl ?
http://www.nlstore.nl/Shop2/shopexd.asp?id=16567 op de site zoeken lukt niet via kieskeurig wel. een vriend van me heeft hem daar vandaag besteld even afwachten wanneer hij hem krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lacobo schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 08:48:
[...]
Over die "miskoop opmerking": Het afspelen gaat geweldig, maar het invoeren van albums gaat een tikje gebrekkig. Als je een CD invoert krijgt ie via 't internet keurig de titeltjes mee, maar als je daarin iets wil wijzigen moet je via SMS-style dingen gaan aanpassen. Een keyboard aansluiting had geen overbodige luxe geweest (heb er nog geen aan de USB aansluiting gehangen, maar mijn ervaring is dat dat meestal niet werkt).

Wil je een album-plaatje toevoegen (jpegje van 200 bij 200 pixels) dan moet je die op een USB stickje zetten en die per track (en 't album zelf) binnenhalen. Om zoiets simpels te doen moet je de volgende sequence aflopen: Selecteer 't nummer, [rechts], 5 x [omhoog], [ok], paar tellen wachten, [omlaag] (niet netwerk maar usb), [ok], plaatje opzoeken, [ok], wilt u dit echt? (standaar nee!), [links] (ja wil ik echt), [ok]. Aantal seconden wachten (gehele track wordt weer weggeschreven denk ik) en dan [back] en dan de volgende track. Daarna is ie weer vergeten dat je usb wilde kiezen, dus moet letterlijk alles weer opnieuw getoetst. Kortom het editen van de tracks en plaatjes duurt haast langer dan het binnenhalen van een CD.
Bert, ik heb een manier gevonden om per album het album-plaatje toe te voegen. Je moet eerst naar de mode "Genre" gaan, dan het "Genre" kiezen waar de CD onder staat (bijvoorbeeld Soul), de CD kiezen die je wilt bewerken, dan op de knop Options drukken, vervolgens op Edit, dan op Edit Info, dan op je CD, en dan kan je Add Picture of Delete Picture selecteren. Vervolgens kiezen vanaf welk medium (USB of netwerk) je je plaatje vandaan wilt halen. Simple as that ! Wat een wereldapparaat, het is nu half zeven op zaterdagochtend en ik zit er al weer achter (gisteravond begonnen met installeren en nu hangt ie al aan mijn netwerk en heb ik al cd's ge-mp3'd naar de HD etc., het is haast zonder handleiding te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mfz11 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:29:
Vind het overzetten wel wat langzaam gaan via het netwerk. maar ja dit is na 1 keer ook wel klaar.
Inderdaad, het overzetten vanaf je netwerk naar de NAC-HD1 duurt vrij lang, vind ik tot nu toe het enigste minpuntje. Per Mb is ie ongeveer 1 seconde bezig bij mij......Bij USB aankoppelen ongeveer dezelfde snelheid....

Trouwens, heeft iemand er al een externe harddisk aan gehangen ? Ik heb een WD 500 GB maar dan krijg ik de melding "Failed to read USB storage". Als ik er een USB stick van 512 MB aan hang dan gaat het wel goed.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2007 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 06:35:
[...]

Bert, ik heb een manier gevonden om per album het album-plaatje toe te voegen. Je moet eerst naar de mode "Genre" gaan, dan het "Genre" kiezen waar de CD onder staat (bijvoorbeeld Soul), de CD kiezen die je wilt bewerken, dan op de knop Options drukken, vervolgens op Edit, dan op Edit Info, dan op je CD, en dan kan je Add Picture of Delete Picture selecteren. Vervolgens kiezen vanaf welk medium (USB of netwerk) je je plaatje vandaan wilt halen. Simple as that !
Helaas werkt 't zo simpel niet. Ok, het album heeft dan een plaatje, maar de tracks van dat album niet. In album mode merk je hier niets van, maar bijvoorbeeld in de x-DJ mode heb je dan ineens weer 't standaard genre plaatje te pakken en niet die fijne jpg die je aan 't album hebt doorgegeven. Er zit dus helaas niks anders op dan dat plaatje aan ieder afzonderlijke track door te geven. Ik blijf ondertussen dromen van een software update, zodat je alle tracks van een album kunt selecteren en dan aan de hele groep een plaatje kan toevoegen. 't Zal er wel niet van komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 07:27:
[...]

Trouwens, heeft iemand er al een externe harddisk aan gehangen ? Ik heb een WD 500 GB maar dan krijg ik de melding "Failed to read USB storage". Als ik er een USB stick van 512 MB aan hang dan gaat het wel goed.
Jahoor, een simpele 2.5 inch hdd doet 't prima. Heeft zo'n WD 500 soms een soort van inlog-beveiliging of is 't insteken en draaien maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lacobo schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 08:08:
[...]

Jahoor, een simpele 2.5 inch hdd doet 't prima. Heeft zo'n WD 500 soms een soort van inlog-beveiliging of is 't insteken en draaien maar?
Insteken en draaien maar.....maar toch gaat het niet bij mij....vreemd....

Trouwens, dat album-plaatje toevoegen werkt echt per nummer ook als je hem per album toevoegt op de manier die ik hierboven heb uitgelegd....in ieder geval...zo werkt het wel bij mij.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2007 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 08:16:
[...]

Insteken en draaien maar.....maar toch gaat het niet bij mij....vreemd....

Trouwens, dat album-plaatje toevoegen werkt echt per nummer ook als je hem per album toevoegt op de manier die ik hierboven heb uitgelegd....in ieder geval...zo werkt het wel bij mij.
Ok, ga dan 'ns naar artist mode en speel een CD af (vanaf de HDD uiteraard). Dan heb je ineens weer dat standaard plaatje. Of is jouw software versie hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lacobo schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 08:22:
[...]

Ok, ga dan 'ns naar artist mode en speel een CD af (vanaf de HDD uiteraard). Dan heb je ineens weer dat standaard plaatje. Of is jouw software versie hoger?
Bij mij werkt het wel zoals ik al eerder meldde. Ik heb alleen MP's op mijn NAC, misschien is dat het verschil. Jij zet je CD's toch in hoge kwaliteit (ATRAC toch) op de HD. Misschien werkt het daarom niet bij jouw muziekcd's.

Mijn software versie is 1.00.01.

Trouwens, toen ik de MP3 Top 100 via mijn netwerk kopieerde naar de NAC kreeg ik de melding dat er enkele tracks niet konden worden gekopieerd (een stuk of 12 van de 100 werden niet gekopieerd). Het lijken normale tracks te zijn (160 kbps, andere 160 kbps tracks werden wel gekopieerd), en ik kreeg het ook toen ik een keer toen ik een album via een USB-stick kopieerde (1 nummer werd niet mee gekopieerd). Heeft iemand dit ook al eerder gehad ?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2007 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 08:28:
[...]

Bij mij werkt het wel zoals ik al eerder meldde. Ik heb alleen MP's op mijn NAC, misschien is dat het verschil. Jij zet je CD's toch in hoge kwaliteit (ATRAC toch) op de HD. Misschien werkt het daarom niet bij jouw muziekcd's.

Mijn software versie is 1.00.01.
Ok, zal wel weer geheel in de Sony strategie passen: Wie de hoogste kwaliteit wil hebben moet bloeden. :| Gebruik momenteel alleen OMA (ongecomprimeerd). Zal zo 's gaan Atraccen om te zien of 't hier niet optreedt.

[ Voor 9% gewijzigd door lacobo op 25-08-2007 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 08:28:
[...]

Trouwens, toen ik de MP3 Top 100 via mijn netwerk kopieerde naar de NAC kreeg ik de melding dat er enkele tracks niet konden worden gekopieerd (een stuk of 12 van de 100 werden niet gekopieerd). Het lijken normale tracks te zijn (160 kbps, andere 160 kbps tracks werden wel gekopieerd), en ik kreeg het ook toen ik een keer toen ik een album via een USB-stick kopieerde (1 nummer werd niet mee gekopieerd). Heeft iemand dit ook al eerder gehad ?
Zijn dat geen VBRs? Ik weet dat SonicStage (voor 't uploaden naar mijn trouwe Hi-MD en HDD spelertjes) over z'n nek gaat van Variabele BitRates. 't Zou al heel elegant zijn als de NAC ze beleefd weigerd zoals 't er nu op lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lacobo schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 08:56:
[...]

Zijn dat geen VBRs? Ik weet dat SonicStage (voor 't uploaden naar mijn trouwe Hi-MD en HDD spelertjes) over z'n nek gaat van Variabele BitRates. 't Zou al heel elegant zijn als de NAC ze beleefd weigerd zoals 't er nu op lijkt.
Het zijn geen VBR's, gewone 160 kbps MP3's....
Ik dacht, misschien een hikje in de verbinding, maar als ik het album delete en weer opnieuw toevoeg (via USB deze keer) wordt hetzelfde nummer weer geweigerd. Ik zal eens kijken wat het verschil is met andere 160 kbps MP3''tjes welke wel worden gekopieerd.....kan het misschien de codec zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Zojuist ff Atrack3Plus256 geript. Duurt 2 a 3 keer zo lang (d'r moet geconverteerd worden) en inderdaad is nu 't plaatje wel overal te zien (behalve als je afspeeld in folder mode!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 09:06:
[...]Ik zal eens kijken wat het verschil is met andere 160 kbps MP3''tjes welke wel worden gekopieerd.....kan het misschien de codec zijn ?
Kijk even of er geen illegale karakters in de MP3 naam zitten, zoals : en ; Dit is meestal het probleem bij mediaspelers

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2007 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfz11
Ben er nu ook achter dat niet elk plaatje mee gaat. Moet met mp3tag nu van elk album voor elk nummer het plaatje toekennen maar dat gaat inieder geval sneller dan de via de NAC.

Harddisk extern werkte bij mij ook niet maar dat komt denk ik doordat ik hem NTFS geformatteerd hebt en de NAC zal wel FAT of FAT32 willen zien maar kan dat nu helaas niet uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mfz11 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:00:
Ben er nu ook achter dat niet elk plaatje mee gaat. Moet met mp3tag nu van elk album voor elk nummer het plaatje toekennen maar dat gaat inieder geval sneller dan de via de NAC.

Harddisk extern werkte bij mij ook niet maar dat komt denk ik doordat ik hem NTFS geformatteerd hebt en de NAC zal wel FAT of FAT32 willen zien maar kan dat nu helaas niet uitproberen.
Ik heb mijn USB HD ook NTFS geformateerd, ik zal er binnenkort eens een FAT32 disk aan hangen. Bert, had jij ook een FAT of FAT32 HD eraan gehangen ?

Ach, wat maakt het ook uit....je hangt je USB HD aan je PC in je netwerk en deelt hem....dan staan meteen ook de album-plaatjes erbij als je vanuit je netwerk via de USB HD de mp3's erop zet.....rechtstreeks op de USB van de NAC gaat dat niet en moet je het achteraf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:38:
[...]

Ik heb mijn USB HD ook NTFS geformateerd, ik zal er binnenkort eens een FAT32 disk aan hangen. Bert, had jij ook een FAT of FAT32 HD eraan gehangen ?
FAT32!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Weet iemand wat de verschillen zijn tussen de NAC-HD1 en de NAC-HD1E...?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
crack_en_hack schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:10:
Weet iemand wat de verschillen zijn tussen de NAC-HD1 en de NAC-HD1E...?
E staat voor Europe. Heb 't vermoeden dat die zonder E de Japanse versie is (met Japanse tekens bij de knoppen), staat shique, leest lastig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Nac-HD1 ook net binnen gekregen. Heel even uitgeprobeerd. Ziet er chic uit. Heb alleen een vraagje aan jullie. Bij het dicht doen van de CD lade hoor ik een hard klikkend geluid alsof de lade vergrendeld wordt. Bij het open gaan is dat geluid er niet. Verder speelt hij wel gewoon CDtjes.Hebben jullie dat ook? n.a.w. is dit normaal? Ga na het weekend als ik weer thuis ben meer experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:50:
Bij het dicht doen van de CD lade hoor ik een hard klikkend geluid alsof de lade vergrendeld wordt. Bij het open gaan is dat geluid er niet. Verder speelt hij wel gewoon CDtjes.Hebben jullie dat ook? n.a.w. is dit normaal?
Nee, da's niet normaal. Ik heb nu +40 CD's ingevoerd en geen harde klik gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er hoeft toch geen transport beveiliging verwijderd te worden of iets dergelijks? Heb er volgens mij niks over in de handleiding gelezen? Lacobo: Nog even iets precieser, als je de cd laden dicht doet hoor je dus helemaal niks behalve het dicht glijden van de lade? Geen klik aan het einde alsof hij ergens door tegengehouden wordt?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2007 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 20:52:
Er hoeft toch geen transport beveiliging verwijderd te worden of iets dergelijks? Heb er volgens mij niks over in de handleiding gelezen? Lacobo: Nog even iets precieser, als je de cd laden dicht doet hoor je dus helemaal niks behalve het dicht glijden van de lade? Geen klik aan het einde alsof hij ergens door tegengehouden wordt?
Ok, als ik critisch luister hoor ik ook wel wat, maar ik vindt 't niet raar klinken. Heb even een opname gemaakt zodat je kunt vergelijken (eerst laatje open dan laatje dicht). 't Klinkt wat sterker dan in 't echt...

NAC-HD1 lade

Bert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lacobo: Dank je voor de opname. Klinkt inderdaad bij jou ook bij het dicht doen als of het laadje vergrendeld wordt, heb alleen het idee dat het bij mij een stuk meer lawaai maakt, maar weet het nu ook niet meer zeker. Ben dinsdag weer thuis en ga dan het geluid even goed vergelijken. Zal ook een opname maken. Oja by the way, hoe is de status: krijg jij het te veel betaalde bedrag nog terug? Zou wel flauw zijn als ze jou niet tegemoet komen. Ik heb ook +/- 360,- betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de geluidskwaliteit, valt hier nog iets over te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Largo schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 14:03:
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de geluidskwaliteit, valt hier nog iets over te zeggen?
Ik heb ook een Pinnacle/Roku Soundbridge 1001 en kan dus wel e.e.a een beetje vergelijken, maar die klinkt toch een net een stukkie minder dan deze NAC. 't Is een component op QS nivo (behuizing past exact bij de QS silver componenten) en dat zit goed in elkaar. Tot aan schuin gezette printplaten om trillingen beter op te vangen. Zodra je meer dan 30 cm afstand van 't apparaat neemt hoor je van 't apparaat zelf helemaal niks, da's ook veel waard tijdens zachtere nummers. Daar kan mijn philips DVD-HDD recorder nog wat van leren. Die heb ik op schuimrubber moeten zetten om nog een beetje stil te worden. Mijn electronische muziek (Jarre, Vangelis etc.) klinkt opvallend zuiver en helder op de NAC.

Bert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 23:42:
Oja by the way, hoe is de status: krijg jij het te veel betaalde bedrag nog terug? Zou wel flauw zijn als ze jou niet tegemoet komen. Ik heb ook +/- 360,- betaald.
Nog (steeds) geen uitspraak van BesteKeus. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje...

Als je meerdere albums (mp3) kopieert vanaf je netwerk en je hebt in ieder CD-mapje een jpg staan met een grootte groter dan 200x200 pixels, dan krijg ik niet de album-art te zien op de NAC-HD1. Als ik elk CD-mapje (met daarin dezelfde jpg) apart kopieer, dan gaat het wel goed en zie ik de album-art van de CD die ik heb geimporteerd. Redelijk onhandig dus, want je wilt weleens 20 albums kopieren en nu moet ik het apart doen of later de album-art toevoegen per album. Hebben jullie dit "probleem" ook en eventueel een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfz11
heb idd het zelfde probleem los dit op dmv van een id3 tag editor en daar aan elk nummer het plaatje zelf te hangen dan pakt hij het altijd mee is voor 20 albums denk ik een kwartiertje werk als je de album art al hebt.

Enige nadeel echte nadeel wat ik tot nu heb kunnen vinden is dat als je in de artiesten lijst staat je niet met de nummerieke toetsen snel naar de r kan bv. moet nu dus helemaal naar beneden scrollen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie in de albumlijst dat ie niet op alfabet sorteert (artiestenlijst wel). Hij sorteert op volgorde van binnengehaalde albums. Hebben jullie dit ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfz11
Ik druk op options en dan bij sort moet je het even opnieuw laten sorteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mfz11 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 08:54:
heb idd het zelfde probleem los dit op dmv van een id3 tag editor en daar aan elk nummer het plaatje zelf te hangen dan pakt hij het altijd mee is voor 20 albums denk ik een kwartiertje werk als je de album art al hebt.
Ik heb met Tag&Rename aan elk nummer de cover art gehangen en daarna binnengehaald op de NAC, maar bij mij laat ie dan niet de cover art zien. Welke id3 tag editor gebruik jij ?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2007 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
Alleen jammer dat je een externe harde schijf niet direct op dat ding aan kan sluiten, dus moet je ook nog een NAS device voor 300 euro erbij kopen, of je PC aan laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfz11
ik gebruik mp3tag v2.93 kan hier vrij makkelijk de plaatjes aanhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 22:01
Ik wil er ook wel eentje halen maar ik kan uit de topic niet echt opmaken of ik nu bestanden kan afspelen over het netwerk of vanaf mijn (FAT32 geformateerde) harde schijf. Want ik begrijp er steeds uit dat alles naar die interne schijf gekopieerd moet worden maar die raakt natuurlijk (snel) vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Als ik de handleiding zo door lees (staat hier ergens in het topic gelinkt) moet je van een netwerk kunnen spelen. Een extra usb HD aansluiten is ook mogelijk.
Maar ik zou het al knap vinden als je 250GB aan mp3's op je pc hebt staan.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
job schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:59:
Als ik de handleiding zo door lees (staat hier ergens in het topic gelinkt) moet je van een netwerk kunnen spelen. Een extra usb aansluiten is ook mogelijk.
Nog geen 250GB maar 100 al wel :) en verzamel niet eens eigenlijk, maar als die optie er niet opzit zou ik het niet echt interessant vinden. Eigenlijk wil ik niet steeds alles kopiëren maar wil ik het gewoon van mijn externe schijf afspelen zodat mijn muziek mobiel blijft ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Vipertje op 28-08-2007 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
job schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:59:
Als ik de handleiding zo door lees (staat hier ergens in het topic gelinkt) moet je van een netwerk kunnen spelen. Een extra usb HD aansluiten is ook mogelijk.
Flac is een ander verhaal... maar geen idee of de Sony dat vreet.

Verder moet ik zeggen dat ik niet van dit soort spelers hou, ik heb liever speler en opslag gescheiden van elkaar. Die Philips streamium is nog minder ideaal met z'n 40, kom op zeg, 500Gb is nu al onder de 100 euro te vinden en dat stop je dan niet in een apparaat van 1000 euro?

[ Voor 25% gewijzigd door PHiXioN op 29-08-2007 03:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lacobo schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:05:
[...]

Heb even een opname gemaakt zodat je kunt vergelijken (eerst laatje open dan laatje dicht).
[
Heb inmiddels wat gespeeld met de nac-hd1. Het geluid van de cd-lade maakt toch niet meer lawaai dan op het geluidsbestandje is te horen. Dus gelukkig niks mis met mijn speler. De geluidskwaliteit vind ik goed te noemen. Vooral als je ript in liniear PCM formaat.

Jammer is alleen dat dit formaat niet te exporteren is naar een externe hardeschrijf. Alleen maar naar Atrac en mp3 helaas. Ook kun je niet (tenminste is mij niet gelukt) vanaf een externe harddisk wav (pcm) bestanden importeren op de nac. Dit lukt alleen wanneer de bestanden in .oma formaat aanbied (dit is dus wat sony liniear PCM noemt). Converteren van .wav naar .oma op de PC is mij nog niet gelukt. Weet iemand hier misschien een progje voor?

Oja, heeft iemand het DLNA verhaal al werkend onder Vista (XP mag ook) ? Kun je dan inderdaad je bestanden van de PC streamen naar de nac? Want dan kan ik misschien mijn .wav gewoon naar de nac streamen en hoef ik niet al mijn CDs +400 naar de nac te rippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
weet iemand waar hij nog te koop is voor in de 300 ik kan geen site meer vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viperke schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 18:41:
weet iemand waar hij nog te koop is voor in de 300 ik kan geen site meer vinden :(
Nog nooit meegemaakt, voor een apparaat dat pas op de markt is: <1/3 van de normale vraagprijs, wat is hier aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 20:19:
[...]

Nog nooit meegemaakt, voor een apparaat dat pas op de markt is: <1/3 van de normale vraagprijs, wat is hier aan de hand?
Ik weet 't niet helemaal zeker, maar ik denk dat het volgende wel eens de reden kan zijn:
Sony heeft meerdere takken van sport die elkaar nog wel eens tegenwerken. Ze maken consumenten elektronica (Audio- en Video apparatuur), maar ze hebben ook een sterke poot in de muziekindustrie (die dus o.a. als de dood is voor kopieren van muziek). Mijn sterke vermoeden is dat de muziekindustrie-kant van Sony een halt heeft geroepen tegen dit "Slechte apparaat met zoveel kopieer mogelijkheden". Je kunt er immers een walkman aanhangen en muziek overzetten en "gruwel" je zou zelfs een CD kunnen lenen en die op de NAC zetten. Zoveel uitlokking richting "illegale praktijken" kan natuurlijk echt niet. Dus is de stekker eruit getrokken en is de rest partij voor een habbekrats (gezien de build-kwaliteit van 't apparaat) verkocht. Een upgrade van de firmware zal er dus wel niet inzitten. (het invoeren van CD's en plaatjes gaat wel heel moeizaam, terwijl een paar wijzigingen in de code wonderen kunnen doen. Je kunt voor bepaalde zaken "select all" doen, maar niet om een plaatje aan de tracks van een album te hangen of om de CD titel te wijzigen, neen, dat moet 1 voor 1).

Bert.

[ Voor 9% gewijzigd door lacobo op 29-08-2007 21:24 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.