Overzicht TV's met ingebouwde digitale kabel ontvanger

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 38.540 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Onderstaand volgt een overzicht van alle TV's met een ingebouwde digitale kabel ontvanger (DVB-C) en beschikken over een Common Interface (CI) slot. Dat Common Interface slot is noodzakelijk voor de kabelbedrijven zoals @Home, Casema, Multikabel, CAIw, Delta, Rekam en Kabel Noord die gebruik maken van de Irdeto 2 codering om naar de gecodeerde kanalen te kunnen kijken. In het Common Interface slot wordt de AlphaCrypt Classic Conditional Access Module (CAM) geplaatst waarin de geregistreerde smartcard van de Irdeto kabelbedrijven gaat.
Afbeeldingslocatie: http://img123.imageshack.us/img123/955/alphacrypt0bn.jpg
De AlphaCrypt Classic is de enige Irdeto 2 Conditional Access Module die werkt met de smartcard van de Irdeto kabelbedrijven. Andere, vaak goedkopere Irdeto 2 Conditional Access Modules, kunnen niet gebruikt worden vanwege tegenwerking van de Irdeto kabelbedrijven.

Ondersteuning van deze mogelijkheid hoeft niet verwacht te worden van de Irdeto kabelbedrijven en er kan geen enkele garantie worden gegeven dat deze oplossing in de toekomst zal blijven werken.

UPC is het enige kabelbedrijf in Nederland dat gebruik maakt van een andere codering, namelijk Nagravision. Voor UPC bestaat helaas geen Nagravision Conditional Access Module waarin de smartcard van UPC wil werken. Voor de UPC klanten zijn TV's met ingebouwde digitale kabel ontvanger dus niet echt relevant, al geeft UPC af en toe wel eens een paar kanalen ongecodeerd door.

Full HD TV's met ingebouwde HDTV kabel ontvanger (DVB-C):Full HD TV's met ingebouwde SDTV kabel ontvanger (DVB-C):HD-Ready TV's met ingebouwde HDTV kabel ontvanger (DVB-C):HD-Ready TV's met ingebouwde SDTV kabel ontvanger (DVB-C):Opmerkingen:
  1. De Humax LDE-HD32C is alleen in Duitsland verkrijgbaar.
  2. Zie ook Test: Loewe Xelos A 26 LCD TV met ingebouwde DVB-C ontvanger.
  3. Zie ook Test: TechniSat HD-Vision 32 LCD TV (ingebouwde DVB-C tuner).
  4. Officieel goedgekeurd door de Irdeto kabelbedrijven (geen AlphaCrypt CAM nodig).
  5. Middels een optionele HDTV module naderhand geschikt te maken voor HDTV kabel ontvangst.
  6. Sony Nederland biedt geen support voor de DVB-C functionaliteit en het gebruik daarvan.
  7. Eventuele digitale kanalen doorgegeven via de 396 MHz frequentie worden niet gevonden.
  8. Werkt slecht in combinatie met de AlphaCrypt Classic CAM.
  9. Gelijktijdig gecodeerde kanalen kijken en opnemen middels ingebouwde dubbele DVB-C tuner en HDD recorder niet mogelijk.
  10. Bevat geen Common Interface slot, daardoor alleen bruikbaar bij de Irdeto kabelbedrijven.
  11. Ingeschakelde Auto service Update functie bevat bug die af en toe leidt tot een lege kanalenlijst.
  12. Let op: Buitenlandse 'H' i.p.v. 'D' uitvoering. Zweden als land kiezen en taal Nederlands voor DVB-C functionaliteit.

[ Voor 36% gewijzigd door ArChie op 15-08-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 17:18

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Nee, zoals ik al aangaf kunnen andere, vaak goedkopere Irdeto 2 Conditional Access Modules, niet gebruikt worden vanwege tegenwerking van de Irdeto kabelbedrijven. De Irdeto kabelbedrijven in Nederland passen namelijk een extra camkey beperking toe waardoor de Irdeto 2 smartcard van deze kabelbedrijven in principe alleen wil werken in aanbevolen kabel ontvangers. Gelukkig is de fabrikant van de AlphaCrypt Classic CAM, de Duitse firma Mascom, zo aardig geweest om die benodigde camkey ondersteuning in hun AlphaCrypt Classic CAM in te bouwen zodat de smartcard denkt dat hij in een aanbevolen kabel ontvanger zit en dienst wil doen.

Uiteraard zijn de Nederlandse Irdeto 2 kabelbedrijven hier niet blij mee. Vandaar dat ik iedereen die eventueel van plan is om een AlphaCrypt Classic CAM aan te schaffen uitdrukkelijk waarschuw er rekening mee te houden dat de kabelbedrijven mogelijk in de toekomst met een nieuwe beperking voor hun Irdeto 2 smarcard op de proppen komen waardoor de AlphaCrypt Classic CAM niet meer zal werken. Helaas hebben de Nederlandse kabelbedrijven die macht en ze zullen mogelijk niet schromen om die te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 17:18
Thanks Archie, je weet er weer alles van :-) _/-\o_ respect.

Dan maar een goede losse tuner kopen, Het liefst een dual tuner om zowel de recorder als de tv van signaal te voorzien en de tv standaard de losse tuner laten gebruiken (hotel modus).

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-05 15:03
Als je een Alphacrypt Classic koopt voor DVB-C, zou je er dan ook een via Ebay uit Duitsland kunnen halen?

Of bevatten die dingen weer landelijk specifieke instellingen?

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 14:59

job

Een uit duisland is vaak goedkoper, en werkt net zo goed :).
Dus gewoon kopen, laatste firmware eropzetten en kijken maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Eigenlijk is het toch idioot dat kabelbedrijven zo druk bezig zijn met digitale tv, maar dat ze tegelijkertijd het de consument alleen maar moeilijk willen maken.
1. Waarom niet gewoon een protocol?
2. Waarom niet ervoor zorgen dat de tv met ingebouwde digitale tuner gebruikt kunnen worden?

Ik begrijp dat echt niet. Het is toch idioot dat een redelijk gezin straks tig kastjes in huis moet hebben om overal digitale tv te kunnen krijgen, dit terwijl in de toekomst de meeste tv wel een ingebouwde tuner hebben?

(ik kwam dit tegen tijdens mijn zoektocht naar wat je met de digitale tuner van sony kan: als upc-klant kennelijk dus niets)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220175

Quacka schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:13:
Eigenlijk is het toch idioot dat kabelbedrijven zo druk bezig zijn met digitale tv, maar dat ze tegelijkertijd het de consument alleen maar moeilijk willen maken.
1. Waarom niet gewoon een protocol?
2. Waarom niet ervoor zorgen dat de tv met ingebouwde digitale tuner gebruikt kunnen worden?

Ik begrijp dat echt niet. Het is toch idioot dat een redelijk gezin straks tig kastjes in huis moet hebben om overal digitale tv te kunnen krijgen, dit terwijl in de toekomst de meeste tv wel een ingebouwde tuner hebben?

(ik kwam dit tegen tijdens mijn zoektocht naar wat je met de digitale tuner van sony kan: als upc-klant kennelijk dus niets)
De voordelen van de privatisering!

Idd heel vervelend dat kabelbedrijven hun monopolie in een bepaald gebied dusdanig gebruiken dat de keuzevrijheid van de consument ernstig wordt beperkt. En idd, als UPC klant heb je al helemaal geen andere keuze dan de MediaBox (als je graag kabel wil in ieder geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Quacka schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:13:
UPC geeft regelmatig de digitale kanalen die ook in het analoge TV pakket zitten ongecodeerd door. Voor die kanalen kan je dus wel de DVB-C tuner in bijvoorbeeld de Sony TV's gebruiken. Het vervelende is alleen dat je er niet op kan vertrouwen dat UPC die kanalen ook ongecodeerd door blijft geven. Het is namelijk al meerdere keren voorgekomen dat alles weer tijdelijk gecodeerd was en helaas is het door de koppeling van de smartcard van UPC aan de uitgeleverde Mediabox niet mogelijk om een Nagravision CAM te gebruiken.

Af en toe heb dus wel iets aan de DVB-C tuner in de Sony TV's, maar je zal er rekening mee moeten houden dat je ook af en toe moet overschakelen naar analoge TV en natuurlijk is het door dit kinderachtige gedoe van UPC niet mogelijk om het volledige digitale kanalen pakket rechtstreeks te bekijken ook al wil je daar als klant netjes een abonnement voor afsluiten en zelf een Nagravision CAM aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Hoe zit het met Casema? Ik ben van plan tzt zo'n Alphacrypt te kopen, maar weet niet of het bij Casema ook werkt?

-edit- icm een Sony KDL-40w3000; sorry is misschien wel handig als dat erbij staat 8)7 -edit-

[ Voor 30% gewijzigd door Coolsnarf op 18-10-2007 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Coolsnarf schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 09:45:
Hoe zit het met Casema? Ik ben van plan tzt zo'n Alphacrypt te kopen, maar weet niet of het bij Casema ook werkt?

-edit- icm een Sony KDL-40w3000; sorry is misschien wel handig als dat erbij staat 8)7 -edit-
Naar wat ik gelezen heb op een ander forum van een eigenaar werkt die tv niet binnen nederland met DVB-C. Hij herkend de Alphacrypt namelijk niet.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Dukey schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 09:55:
Naar wat ik gelezen heb op een ander forum van een eigenaar werkt die tv niet binnen nederland met DVB-C. Hij herkend de Alphacrypt namelijk niet.
Er is op dit moment inderdaad sprake van één melding van een Casema klant met een KDL-40W3000 waarbij het niet wil werken. Verder zijn er nog geen ervaringen bekend aangezien dit een vrij nieuw model TV is op de Nederlandse markt. De TV herkent de AlphaCrypt overigens wel, maar het bekijken van digitale TV kanalen wil om een onduidelijke reden (nog?) niet werken. Ook bij andere Sony modellen hebben sommige klanten problemen met de AlphaCrypt terwijl anderen met hetzelfde model TV en hetzelfde kabelbedrijf de boel zonder problemen aan de praat hebben.

Het is dus volgens mij nog wat te vroeg om nu op basis van één gebruikerservaring te stellen dat de KDL-40W3000 niet zou werken in combinatie met de AlphaCrypt Classic CAM. Daar zijn wat meer ervaringen voor nodig al blijft het natuurlijk een gok om dat uit te zoeken, zeker omdat Sony Nederland geen support wil leveren op deze mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Mmm, dat zou toch enigzins vervelend zijn. Koop je een tv waarbij zo’n decoder ingebouwd zit. Denk je: ”hey, dat komt goed uit, hoef ik geen kastje te kopen van 300 euro maar een kaart van 100 euro + je hebt maar 1 afstandbediening nodig”, lijkt het erop dat dat toch niet gaat lukken.

Trouwens apart dat sony het niet ondersteund. Ze maken een tv met zo’n optie en dan ondersteunen ze het niet. Zal wel te maken hebben dat ze alleen in Nederland zo moeilijk doen met de digitale uitzendingen :(

Maar goed, we wachten wel tot er meer van bekend is….zolang kijken we maar digitale tv via de scart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 09:07
Hmmm een kennis van me heeft al een poos een D3000 op z'n UPC hangen, toen ik er laatst was stond ie op digitaal iig.
Ik belde 'm of hij problemen had ermee omdat ik zelf ook naar een tv met digi-tuner zit te kijken, hij had geen problemen met het digitale gedoe, alleen dat ie een paar kanalen mist.

Maargoed ik wil eigenlijk toch naar een satteliet set, alleen is HD ontvangst nog prijzig daar, zowiezo is er dacht ik nog geen nieuwe HD dreambox.

[ Voor 52% gewijzigd door Gman op 18-10-2007 12:23 ]

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-03 21:17

xyl

Vandaag geinformeerd bij een aantal verkopers of de populaire merken Plasma-tv's (Panasonic, Pioneer, Samsung om er maar eens drie te noemen) binnenkort ook leverbaar zullen zijn met een DVB-C tuner. Pioneer schijnbaar zeker niet, van Panasonic en Samsung wist men het absoluut niet en ook niet waar ik die informatie zou kunnen halen. Iemand hier wellicht iets gelezen of gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange_Slurf
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05 21:56

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

xyl schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:45:
Vandaag geinformeerd bij een aantal verkopers of de populaire merken Plasma-tv's (Panasonic, Pioneer, Samsung om er maar eens drie te noemen) binnenkort ook leverbaar zullen zijn met een DVB-C tuner. Pioneer schijnbaar zeker niet, van Panasonic en Samsung wist men het absoluut niet en ook niet waar ik die informatie zou kunnen halen. Iemand hier wellicht iets gelezen of gehoord?
Ik heb de Panasonic TX-37LZD70F, hier zit een DVD-C tuner in.
Ik wil dit in combinatie met digitale tv van CAIw gaan doen, alleen ben ik er nog niet uit hoe ik dit op moet gaan lossen.

Ik kan wel de frequentie instellen, alleen nergens het netwerk ID, de tv laten zoeken naar dig. kanalen levert niets op.

30 dagen EvE online trial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Lange_Slurf schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:31:
Ik heb de Panasonic TX-37LZD70F, hier zit een DVD-C tuner in.
Ik wil dit in combinatie met digitale tv van CAIw gaan doen, alleen ben ik er nog niet uit hoe ik dit op moet gaan lossen.
Ik denk dat je niet goed geïnformeerd bent. In deze Panasonic zit namelijk een DVB-T tuner en geen DVB-C tuner. Een DVB-T tuner is geschikt voor de ontvangst van digitale TV via de ether i.p.v. via de kabel. Dit wordt in Nederland geboden door Digitenne van KPN. Door een losse antenne aan te sluiten op de TV kan je dus de Free-To-Air kanalen van Digitenne vinden en bekijken zoals Nederland 1, 2, 3 en een regionaal kanaal. Wil je het volledige Digitenne pakket kunnen ontvangen dan heb je ook nog een Conax CAM en een smartcard voor Digitenne van KPN nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

Maar DVB-T is van mindere kwaliteit dan C, dus daarom ben ik met name geinteresseerd in C in combinatie met minimaal 42". Helaas dus nog erg weinig keus, geen in plasma en in LCD alleen de duurdere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87692

Zijn er inmiddels al ervaringen met de Sony KDL-40w3000 in combinatie met Casema? Heb interesse om deze TV aan te schaffen en zou fijn zijn als deze combi meteen werkt! Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 87692 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:28:
Zijn er inmiddels al ervaringen met de Sony KDL-40w3000 in combinatie met Casema? Heb interesse om deze TV aan te schaffen en zou fijn zijn als deze combi meteen werkt! Thanks
Zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252918

goede avond! Ook wij hebben sinds een paar dagen de sony KDL w3500 en digitale tv van casema.
( al veel langer) we hebben speciaal deze tv gekocht om van al die afstandbedieningen af te zijn.

Ons werd in de winkel geadviseerd om zo'n Alphacrypt te kopen. Ene moment doet hij het wel en andere moment niet. Casema zegt dat even doet en het dan weer blokkeert. Aardige knul van casema en verwees ons naar deze site.. maar goed wat nu? toch maar via t kastje van casema?
We kunnen tot morgen de alphacrypt retourneren ( toch 135,-euro)
of heeft iemand de oplossing?

dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 252918 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:54:
goede avond! Ook wij hebben sinds een paar dagen de sony KDL w3500 en digitale tv van casema.
( al veel langer) we hebben speciaal deze tv gekocht om van al die afstandbedieningen af te zijn.

Ons werd in de winkel geadviseerd om zo'n Alphacrypt te kopen. Ene moment doet hij het wel en andere moment niet. Casema zegt dat even doet en het dan weer blokkeert. Aardige knul van casema en verwees ons naar deze site.. maar goed wat nu? toch maar via t kastje van casema?
We kunnen tot morgen de alphacrypt retourneren ( toch 135,-euro)
of heeft iemand de oplossing?
Zie hier. Dat topic samengevat komt het er op neer dat je het beste de AlphaCrypt Classic CAM kan proberen om te ruilen voor een ander exemplaar in de hoop dat die wel probleemloos wil werken in de Sony TV. 135 euro is trouwens redelijk duur voor een AlphaCrypt Classic. De gangbare prijs via webshops is zo'n 109 euro exclusief verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

Waarom zijn die Humax tv's eigenlijk als enige officieel goedgekeurd door de kabelaars? Ik dacht dat zij zich niet wilden commiteren aan welk merk dan ook? Waarom dan wel zo'n -voor NL- relatief onbekend merk?

(en waarom komt Humax niet met een 42" of liever nog 46" tv op de markt...ze zijn alleenheerser!)

[ Voor 21% gewijzigd door xyl op 19-02-2008 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
xyl schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:16:
Waarom zijn die Humax tv's eigenlijk als enige officieel goedgekeurd door de kabelaars? Ik dacht dat zij zich niet wilden commiteren aan welk merk dan ook? Waarom dan wel zo'n -voor NL- relatief onbekend merk?
Humax brengt ook al speciaal aangepaste kabelontvangers uit voor de Irdeto kabelbedrijven en heeft ook al wat langer TV's in het assortiment. De Nederlandse Humax distributeur voor de Irdeto kabelontvangers heeft een tweetal van die TV's ook laten aanpassen aan de eisen die de Irdeto kabelbedrijven onder leiding van @Home stellen voor goedkeuring. Die extra eisen zijn zaken die niet tot de standaard DVB specificaties behoren zoals bijvoorbeeld de logische kanaal nummering die de Irdeto kabelbedrijven toepassen en de manier waarop een ontvanger moet achterhalen waar zich de digitale TV Transport Streams zich bevinden. Ook heeft Humax het zogenaamde Common Interface slot moeten vervangen door een smartcard lezer waardoor die TV's niet meer te gebruiken zijn bij andere kabelbedrijven dan de Nederlandse Irdeto kabelbedrijven.

De normale TV fabrikanten maken in principe geen speciaal aangepaste TV's die alleen maar voor één groepje kabelbedrijven te gebruiken zijn. Daarvoor is de markt te klein. Die TV fabrikanten ontvikkelen een TV die in principe in heel Europa gebruikt kan worden en beperken zich daarom meestal tot de DVB specificaties en voorzien hun TV's van een Common Interface slot zodat deze achteraf geschikt te maken is voor de gekozen codering van de kabelbedrijven. En dat wil @Home niet, dus komen die TV's niet in aanmerking voor het keuringsproces. Organisatorisch zou het in de praktijk natuurlijk ook niet mogelijk zijn voor @Home om voor iedere TV fabrikant elk model TV te gaan testen met een geïntegreerde kabelontvanger, dus houden ze de markt gesloten tot een aantal kabelontvanger fabrikanten die ze zelf selecteren en waarvan die fabrikanten bereid zijn om zich te onderwerpen aan alle grillen van @Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

Dat is zeer duidelijk, thx! En ook erg spijtig trouwens, jammer dat het hier niet wat meer zoals in Dld kan zijn. Hmm, nu wordt het lastig wat ik moet gaan doen. Ik heb altijd gezegd dat ik een nieuwe LCD (min 42") ga kopen als ik zeker weet dat hij DVB-C geschikt is. En die zekerheid heb je dus niet in deze grootte.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Toch erg jammer dat er niet meer televisies zijn die dit ondersteunen... Werkt echt geweldig, zo'n ingebouwde ontvanger...
Scheelt weer een extra kastje en afstandsbediening...

Heb laatst een Loewe Modus met zo'n ding bekeken, en hoewel het beeld suckt is zo'n ingebouwde dvb-c ontvanger echt een stuk fijner dan een los kastje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-05 17:15
Is er ergens nog een NL topic te vinden op het Internet waar alle problemen met DVB-C en Loewe TV's staan vermeld? Over de Sony's is van alles te vinden.
Wat zijn de grootste problemen met Loewe TV's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wrcveen schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:12:
Is er ergens nog een NL topic te vinden op het Internet waar alle problemen met DVB-C en Loewe TV's staan vermeld? Over de Sony's is van alles te vinden.
Wat doet je denken dat die er zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
wrcveen schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:12:
Ik ben geen recente DVB-C tests met de Loewe tegengekomen. Zelf heb ik in juni 2006 via een dealer een Loewe Xelos A 26 mogen testen, maar dat was één van de eerste Loewe TV's/firmware versies die te gebruiken was bij de Irdeto kabelbedrijven. Ondertussen heb ik via diverse forums en gebruikers berichtgeving begrepen dat Loewe al weer verder is met de ondersteuning van de extra's in het digitale kabel signaal van de Irdeto kabelbedrijven. Het zoeken via netwerk ID's is toegevoegd sinds mijn test, evenals ondersteuning voor de logische kanaalnummering van de Irdeto kabelbedrijven en naar verluidt schijnt het nu ook mogelijk te zijn om de EPG informatie van alle kanalen te ontvangen door middel van handmatig selecteren.

Let wel, deze nieuwe dingen heb ik alleen van horen zeggen. Ik heb dus zelf geen uitgebreide test gedaan met de laatste Loewe TV modellen en de laatste firmware versies. In ieder geval is Loewe er achter de schermen kennelijk nog steeds mee bezig om zaken te verbeteren en dat is meer dan dat je van Sony kan zeggen. Wel zullen de Loewe TV's net als andere TV's met geïntegreerde DVB-C tuner nooit op ondersteuning van de Irdeto kabelbedrijven kunnen rekenen zolang ze de AlphaCrypt Classic CAM nodig hebben. Iets dat de Irdeto kabelbedrijven onder leiding van @Home nooit zullen accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

Als ik de topics en kieskeurig goed lees, lijkt het er op dat die Sharp icm Casema geen problemen kent. Maar je hebt geen garantie dat het blijft werken natuurlijk. En die Sharp is helaas ook niet supergoedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248134

ArChie schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:51:
[...]

De normale TV fabrikanten maken in principe geen speciaal aangepaste TV's die alleen maar voor één groepje kabelbedrijven te gebruiken zijn. Daarvoor is de markt te klein.
Dit klopt niet, in Q2 zal een 'normale TV fabrikant' met een 'speciaal aangepaste' TV op de markt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
ArChie schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:41:
[...]

Ik ben geen recente DVB-C tests met de Loewe tegengekomen. Zelf heb ik in juni 2006 via een dealer een Loewe Xelos A 26 mogen testen, maar dat was één van de eerste Loewe TV's/firmware versies die te gebruiken was bij de Irdeto kabelbedrijven. Ondertussen heb ik via diverse forums en gebruikers berichtgeving begrepen dat Loewe al weer verder is met de ondersteuning van de extra's in het digitale kabel signaal van de Irdeto kabelbedrijven. Het zoeken via netwerk ID's is toegevoegd sinds mijn test, evenals ondersteuning voor de logische kanaalnummering van de Irdeto kabelbedrijven en naar verluidt schijnt het nu ook mogelijk te zijn om de EPG informatie van alle kanalen te ontvangen door middel van handmatig selecteren.

Let wel, deze nieuwe dingen heb ik alleen van horen zeggen. Ik heb dus zelf geen uitgebreide test gedaan met de laatste Loewe TV modellen en de laatste firmware versies. In ieder geval is Loewe er achter de schermen kennelijk nog steeds mee bezig om zaken te verbeteren en dat is meer dan dat je van Sony kan zeggen. Wel zullen de Loewe TV's net als andere TV's met geïntegreerde DVB-C tuner nooit op ondersteuning van de Irdeto kabelbedrijven kunnen rekenen zolang ze de AlphaCrypt Classic CAM nodig hebben. Iets dat de Irdeto kabelbedrijven onder leiding van @Home nooit zullen accepteren.
De problemen die ik aanhaalde waren de "problemen" die ik in jou review had gelezen :) Dank voor dit review overigens nog. Ik vroeg me dus idd af of inmiddels anno 2008 alles helemaal perfect werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Anoniem: 248134 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:07:
[...]

Dit klopt niet, in Q2 zal een 'normale TV fabrikant' met een 'speciaal aangepaste' TV op de markt komen.
Dat is de Humax LGB-32DRC/NLL2, zie http://www.myhumax.nl/TV%27s/producten_32inchTV.htm

met ingebouwde HDD recorder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

Heeee, wat is dit? Nieuws! (In ieder geval voor mij)
Dus een tv met DVB-C die gaat werken? En ook in fatsoenlijke formaten als 46" of 52"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

wrcveen schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:26:
[...]

Dat is de Humax LGB-32DRC/NLL2, zie http://www.myhumax.nl/TV%27s/producten_32inchTV.htm

met ingebouwde HDD recorder!
Humax is geen "normale tv-fabrikant"...en bovendien bestaat die tv al lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
xyl schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:27:
Dus een tv met DVB-C die gaat werken? En ook in fatsoenlijke formaten als 46" of 52"?
In hoeverre dat "goed" nieuws is wordt nog even afwachten. Vooral bij TV apparatuur vind ik het van groot belang dat de TV gebruikt kan worden bij zoveel mogelijk kabelbedrijven en niet alleen de Irdeto kabelbedrijven van Nederland. Als er namelijk gedurende de levensduur van de TV veranderingen optreden in het kabel landschap dan is een TV in principe te duur om zomaar even te vervangen.

Met die veranderingen in het kabel landschap doel ik bijvoorbeeld op concurrentie op de kabel. Stel dat die concurrentie er komt door Europese of landelijke bepalingen dan zou het bijvoorbeeld zo kunnen zijn dat een nieuwe aanbieder via de kabel besluit om Conax of Nagravision als Conditional Access System te gebruiken. Als deze speciaal aangepaste TV's dan geen voorzieningen zoals bijvoorbeeld een Common Interface slot hebben om achteraf het toegepaste Conditional Access System te wijzigen zit je dus aan de huidige kabel aanbieder met het Irdeto Conditional Access System vast of je moet een andere TV of losse ontvanger aanschaffen.

Ook kan je zo'n speciaal aangepaste TV niet gebruiken bij UPC mocht je toevallig verhuizen naar een gebied waar UPC het kabelbedrijf is dat dan misschien tegen die tijd het besluit heeft genomen om toch alsnog een Conditional Access Module voor het toegepaste Nagravision Conditional Access System uit te brengen. Met de huidige speciaal aangepaste kabel ontvangers voor de Irdeto kabelbedrijven is het immers ook niet mogelijk om de ongecodeerde kanalen van UPC te vinden en weer te geven. Iets dat wel lukt met een TV met DVB-C tuner zonder speciale aanpassingen voor één bepaald kabelbedrijf of groep van kabelbedrijven.

Om die redenen zou ik dus ook niemand aanraden om één van die speciaal voor de Nederlandse Irdeto kabelbedrijven aangepaste Humax TV's te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
xyl schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:27:
Voor als nog alleen in 23" en 32".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
xyl schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:28:
[...]

Humax is geen "normale tv-fabrikant"...en bovendien bestaat die tv al lang.
Wat is "normaal"? Hij bestaat idd wel al een tijdje. Welk merk zou het dan gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

wrcveen schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 00:26:
[...]

Wat is "normaal"? Hij bestaat idd wel al een tijdje. Welk merk zou het dan gaan worden?
Zal ik eens even een gokje wagen....Samsung. Er vanuit gaande dat Anoniem weet waar hij over praat, en dat vermoeden heb ik toch wel... ;)

@anoniem: in het Sony DVB-C problemen topic geef je nog aan dat de Irdeto bedrijven geen afspraken willen maken omtrent dvb-c. Wijziging in beleid?

@ArChie: duidelijk verhaal. Maar wat is dan de oplossing? Gewoon maar accepteren dat dvb-c decoder in een tv niet mogelijk zal zijn? Of gewoon de gok nemen met een tv waar waarschijnlijk geen problemen mee zijn te verwachten (bv wel een Sharp en geen Sony)?

Overigens heeft de nieuwe Sony D3500-serie ook een DVB-C ontvanger, D3000 is niet meer leverbaar. Wellicht kan de startpost aangepast worden door te kiezen voor D3X00. Ik heb nog niemand gelezen die problemen had met dvb-c in de d3500, maar de tuner zal wel hetzelfde zijn als de x3500 dus de standaard problemen zullen ook wel hier voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Is er maar 1 Sharp met DVB-C en die heeft dus helemaal geen problemen?

[ Voor 30% gewijzigd door wrcveen op 23-02-2008 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xyl schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 11:09:
[...]

@anoniem: in het Sony DVB-C problemen topic geef je nog aan dat de Irdeto bedrijven geen afspraken willen maken omtrent dvb-c. Wijziging in beleid?
De afspraken zijn bij alle TV fabrikanten bekend inclusief Sony, het beleid is ongewijzigd.
Door een aantal fabrikanten wordt hard gewerkt aan oplossingen, die ook door ons gesupport gaan worden. Het aantal fabrikanten zal in de komende jaren sterk toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
wrcveen schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:10:
Is er maar 1 Sharp met DVB-C en die heeft dus helemaal geen problemen?
Tot dusver is er maar één serie bij Sharp die beschikt over een DVB-C tuner en dat is de LC-xxHD1E serie die verkrijgbaar is in de maten 46 en 52 inch. In feite maakt Sharp voor deze TV's gebruik van hetzelfde chassis als ook in de Loewe Individual Compose serie zit. Dus ook met dubbele DVB-C/T en DVB-S tuners, geïntegreerde HDD recorder en twee Common Interface sloten. Het schijnt dat Loewe de firmware ontwikkelt die ook door Sharp in deze TV's gebruikt wordt.

Ik heb deze Sharp/Loewe TV's zelf niet aan een test onderworpen, maar het is mij wel bekend dat er een probleem is met het gelijktijdig opnemen en kijken van twee gecodeerde kanalen. Dat werkt op dit moment (nog?) niet. De AlphaCrypt Classic CAM kan door deze TV's namelijk maar door één DVB-C tuner tegelijkertijd worden aangesproken om een kanaal te decoderen en het gecodeerd opnemen van het andere kanaal om dat op een later tijdstip te decoderen als de AlphaCrypt Classic CAM vrij is dat ondersteunen deze TV's niet.

Sommigen hebben daarom een tweede AlphaCrypt Classic CAM en smartcard aangeschaft voor in het tweede Common Interface slot zodat de kanalen op beide tuners tegelijkertijd gedecodeerd kunnen worden, maar dat werkt ook niet bij deze TV's. Dat kan op zijn zachts gezegd vreemd worden genoemd, maar ik zie dat als een bug. Het lijkt erop dat deze TV's maar één CAM van een bepaald type tegelijkertijd kunnen gebruiken wat niet zou moeten. Dit probleem schijnt zich namelijk ook voor te doen bij Digitenne (DVB-T) en satelliet (DVB-S) ontvangst.

Het gerucht gaat dat Sharp/Loewe bezig zijn met een oplossing, maar hoe die oplossing eruit gaat zien is niet bekend.

Verder schijnen er nog wat andere algemene dingen die niet helemaal lekker zijn aan deze TV, maar daarvoor schijnt al via de Duitse Sharp website een firmware update te downloaden te zijn. Er wordt dus wel gewerkt aan verbeteringen wat Sony Nederland nalaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
wrcveen schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 00:26:
Het zal mij niets verbazen als dat Samsung wordt. Samsung en @Home hebben een hele innige relatie waarbij het erop lijkt dat Samsung allerlei commercieel interessante deals met @Home weet te maken om de concurrentie een beetje buiten de deur te houden. In dat kader zal het mij dan ook weer niets verbazen als achteraf blijkt dat Samsung, net als bij de DCB-H360R HDTV ontvanger, een deal heeft weten te sluiten dat zij voor een X aantal jaren de enige 'normale' TV fabrikant mogen zijn die speciaal aangepaste TV's mag uitbrengen. Een slechte ontwikkeling in mijn ogen omdat het de marktwerking verpest en de klanten door de Irdeto kabelbedrijven min of meer verplicht worden om van die Samsung rommel aan te schaffen. De tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ArChie schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 17:52:
[...]

Het zal mij niets verbazen als dat Samsung wordt. Samsung en @Home hebben een hele innige relatie waarbij het erop lijkt dat Samsung allerlei commercieel interessante deals met @Home weet te maken om de concurrentie een beetje buiten de deur te houden. In dat kader zal het mij dan ook weer niets verbazen als achteraf blijkt dat Samsung, net als bij de DCB-H360R HDTV ontvanger, een deal heeft weten te sluiten dat zij voor een X aantal jaren de enige 'normale' TV fabrikant mogen zijn die speciaal aangepaste TV's mag uitbrengen. Een slechte ontwikkeling in mijn ogen omdat het de marktwerking verpest en de klanten door de Irdeto kabelbedrijven min of meer verplicht worden om van die Samsung rommel aan te schaffen. De tijd zal het leren.
Je weet er weer een heel verhaal van te maken maar er klopt niets van. Als je dit soort verhalen blijft verkondigen zonder dat je het kunt onderbouwen, dan gaat het ten koste van je eigen geloofwaardigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
[...]

Kan je er 1 ding over vertellen? In welk(e) formaat komt het? Dan weet ik of ik op de aanschaf van een 32" moet wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

ArChie schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 17:43:
[...]
Het gerucht gaat dat Sharp/Loewe bezig zijn met een oplossing, maar hoe die oplossing eruit gaat zien is niet bekend.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de codering dan later plaats zou vinden, bv 's nachts. Maar goed, dat is inderdaad een behoorlijk nadeel. Nou ja, laat ik dan in ieder geval nog maar een paar maanden wachten met de aanschaf, dan is er hopelijk wat meer bekend over de lopende initiatieven. Die nieuwe Philips-en en Samsungs zien er ook goed uit, dus als een van die twee series een werkende dvb-c module heeft, dan zou dat hem wel eens kunnen worden. Ondanks de begrijpelijke bezwaren van ArChie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 248134 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 21:02:
[...]

Je weet er weer een heel verhaal van te maken maar er klopt niets van. Als je dit soort verhalen blijft verkondigen zonder dat je het kunt onderbouwen, dan gaat het ten koste van je eigen geloofwaardigheid.
Mocht dit werkelijk waar zijn of zo gaan lopen dan hebben @home en Samsung een gigantisch probleem met de Ned. en EU mededingingsautoriteit. Al is het erg jammer dat de Nederlandse kabelmaatschappijen het weer op hun eigen manier willen doen.

P.S
Ik wil de makers en deelnemers bedanken voor deze informatieve thread _/-\o_

Ik ben me pas gaan verdiepen in digitale kabel ontvangers toen m'n ouders een nieuwe TV wilde aanschaffen maar geen zin hadden in een extra kastje. Afgelopen weken heb ik een alphacrypt zowel in een Sony als Loewe voor een dagje op proef zonder problemen zien draaien. Of dat over een week/maand/kwartaal ook zo is als Casema weer een update uitvoert weet ik niet maar dan kan je terug naar de winkel of komt er iemand langs voor een update. Voor je support zit je dus wel vast aan de service/kwaliteit/vaardigheden van de winkel.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
xyl schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 23:29:
Die nieuwe Philips-en en Samsungs zien er ook goed uit, dus als een van die twee series een werkende dvb-c module heeft, dan zou dat hem wel eens kunnen worden. Ondanks de begrijpelijke bezwaren van ArChie.
Of ik bezwaren heb of niet doet er verder niet toe. Uiteindelijk zal je zelf een afweging moeten maken op de punten die voor jou belangrijk zijn. Ik probeer alleen een volledig beeld te schetsen door de voordelen, nadelen en problemen aan te geven van zowel de door de Irdeto kabelbedrijven goedgekeurde speciaal aangepaste TV's als de niet aangepaste TV's met DVB-C tuner en Common Interface slot. Geen van beide is ideaal, aan jou de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
De lijst in het start topic weer up-to-date gebracht. De Loewe Connect serie, de Metz Clarus serie en de Sony D3500 serie toegevoegd. Wat extra opmerkingen toevoegd en wat linkjes hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijn die metz toestellen uberhaupt verkrijgbaar in nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 24 februari 2008 @ 15:28:
Zijn die metz toestellen uberhaupt verkrijgbaar in nederland?
Via de hoofddistributeur Metz Nederland B.V. kan je de dealers vinden. Zie de website www.lookenlisten.nl voor meer informatie. Metz en Loewe zijn in Duitsland op vergelijkbaar voor wat betreft de technische innovaties in hun producten, alleen is Loewe wat internationaler geörienteerd dan Metz. Niet alle Metz TV uitvoeringen die in Duitsland verkrijgbaar zijn worden ook door de Nederlandse Metz distributeur in Nederland uitgebracht, maar het aantal beschikbare uitvoeringen is de laatste jaren wel toegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kijk, dat is interessant...

Heb wat slechte ervaringen met loewe, dus zou me daar liever niet meer aan wagen...

Maar zie in de gauwigheid dat Metz nog een stapje duurder is... Wordt sparen dan... :P

Trouwens ook een beetje jammer dat ze alleen 32 en 42 inch schermen hebben...

32 vind ik net te klein, en 42 is al gauw te duur...

[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 24-02-2008 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 24 februari 2008 @ 15:44:
Maar zie in de gauwigheid dat Metz nog een stapje duurder is... Wordt sparen dan... :P
Klopt, maar de TV's zijn behoorlijk modulair van opzet waardoor er nog regelmatig upgrade modules uitkomen zodat bijvoorbeeld een TV die van orgine alleen geschikt was voor SDTV digitale TV kanalen later toch geschikt te maken is voor HDTV kanalen en onlangs hebben ze ook HDD recorder modules uitgebracht waarmee "oudere" TV's weer te upgraden zijn. Je ziet niet bij veel merken dat ze ook nog aandacht blijven besteden aan de oudere modellen.
Trouwens ook een beetje jammer dat ze alleen 32 en 42 inch schermen hebben...

32 vind ik net te klein, en 42 is al gauw te duur..
Dat klopt niet helemaal, van de Talio, Milos en Puros series zijn bijvoorbeeld recent ook 37 inch schermen uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah, owkee... Zag op de link die je gaf alleen 32 en 42 inch... Maar das zeker interessant...

Prijzen vinden blijkt alleen nog een uitdaging... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 24 februari 2008 @ 16:09:
Ah, owkee... Zag op de link die je gaf alleen 32 en 42 inch... Maar das zeker interessant...
Tja, ik moet ergens naar verwijzen met zo'n link dus kies ik over het algemeen een gangbare uitvoering en bij voorkeur een verwijzing naar de Nederlandse site. Alle modellen kun je raadplegen via de Duitse Metz site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
CapTVK schreef op zondag 24 februari 2008 @ 00:08:
[...]

... Afgelopen weken heb ik een alphacrypt zowel in een Sony als Loewe voor een dagje op proef zonder problemen zien draaien. Of dat over een week/maand/kwartaal ook zo is als Casema weer een update uitvoert weet ik niet maar dan kan je terug naar de winkel of komt er iemand langs voor een update. Voor je support zit je dus wel vast aan de service/kwaliteit/vaardigheden van de winkel.
Bij een nieuwe Digipack kan je de eerste 2 weken alle zenders gratis ontvangen. Na de periode schijnen de meeste problemen pas te ontstaan. Wellicht zat jij in die eerste 2 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
wrcveen schreef op maandag 25 februari 2008 @ 08:56:
[...]

Bij een nieuwe Digipack kan je de eerste 2 weken alle zenders gratis ontvangen. Na de periode schijnen de meeste problemen pas te ontstaan. Wellicht zat jij in die eerste 2 weken?
Zou kunnen, Ik zal over een maandje verslag doen over het resultaat.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254109

Ik heb sinds 2 weken de Sony KDL 40D3500. Ik ben er zeer tevreden over. Beeld was analoog eigenlijk al best wel scherp, maar toch maar een alphacrypt kaart gekocht bij satshop.nl tesamen met een dtv kaart van Casema. Ook dit werkt prima in de ingebouwde kabel-tuner.
Nu komt mijn probleem. Ik heb een Sony HDD-DVD recorder (de RDR HX-950) en nu wil ik natuurlijk ook digitaal opnemen. Dit lukt mij echter niet. Ik kan alleen de analoge kanalen vinden.
Weet iemand wat ik moet doen. Hoe moeten mijn snoeren lopen?
Of moet ik toch alsnog een externe decoder aanschaffen? Zou wel erg jammer zijn!
Ik hoop graag iets te horen! Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 254109 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:16:
Ik heb sinds 2 weken de Sony KDL 40D3500. Ik ben er zeer tevreden over. Beeld was analoog eigenlijk al best wel scherp, maar toch maar een alphacrypt kaart gekocht bij satshop.nl tesamen met een dtv kaart van Casema. Ook dit werkt prima in de ingebouwde kabel-tuner.
Nu komt mijn probleem. Ik heb een Sony HDD-DVD recorder (de RDR HX-950) en nu wil ik natuurlijk ook digitaal opnemen. Dit lukt mij echter niet. Ik kan alleen de analoge kanalen vinden.
Weet iemand wat ik moet doen. Hoe moeten mijn snoeren lopen?
Of moet ik toch alsnog een externe decoder aanschaffen? Zou wel erg jammer zijn!
Ik hoop graag iets te horen! Alvast bedankt!
Via de COAX aansluiting zal je geen digitale kanalen vinden op de HDD-DVD recorder. Je zal even moeten onderzoeken of de TV een digitaal kanaal waarop je bent afgestemd via één van de SCART aansluitingen naar buiten stuurt zodat je dit via die SCART aansluiting naar je HDD-DVD recorder kan leiden. Op de HDD-DVD recorder zal je dan moeten kiezen voor de SCART ingang als opname bron.

In ieder geval zal je de TV op het digitale TV kanaal moeten laten staan als je wilt opnemen. Je kan dus niet iets anders gaan kijken als je een digitaal kanaal wilt opnemen. Als je dat wel wilt dan zal je een goedkope losse digitale ontvanger moeten aanschaffen die je op je HDD-DVD recorder aansluit. Dan heb je natuurlijk wel een tweede smartcard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254109

Als ik een simpele decoder en smartcard erbij neem, dan heb ik dus eigenlijk een soort van twin-tuner, nietwaar? De ingebouwde tuner kan ik dan gebruiken om digitaal tv te kijken en de losse decoder/tuner kan ik dan alleen gebruiken om op te nemen. Zie ik dat goed?

Volstaat het dan om de decoder alleen via een scart te verbinden met de hdd-recorder (en niet ook nog een scart van de decoder naar de tv) en de antenne in de decoder, van de decoder naar de hdd-recorder en van de recorder naar de tv? Ik ben namelijk zelf nogal een leek op dit gebied ;)
Of kan het helemaal niet omdat de 2 decoders elkaar misschien in de weg gaan zitten? Dat de tv niet weet waar ie zijn gegevens vandaan moet halen?

Deze oplossing is namelijk wel goedkoper dan de aanschaf van een twintuner lijkt mij. Die alphacrypt kaart kan ik waarschijnlijk toch al niet meer retourneren. En de losse decoder kan incidenteel ook nog eens op een andere tv boven gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 254109 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 20:02:
Als ik een simpele decoder en smartcard erbij neem, dan heb ik dus eigenlijk een soort van twin-tuner, nietwaar? De ingebouwde tuner kan ik dan gebruiken om digitaal tv te kijken en de losse decoder/tuner kan ik dan alleen gebruiken om op te nemen. Zie ik dat goed?
Klopt. En als je een beetje zoekt dan is er gerust een tweedehands simpele ontvanger te vinden voor onder de 50 euro.
Volstaat het dan om de decoder alleen via een scart te verbinden met de hdd-recorder (en niet ook nog een scart van de decoder naar de tv) en de antenne in de decoder, van de decoder naar de hdd-recorder en van de recorder naar de tv? Ik ben namelijk zelf nogal een leek op dit gebied ;)
Of kan het helemaal niet omdat de 2 decoders elkaar misschien in de weg gaan zitten? Dat de tv niet weet waar ie zijn gegevens vandaan moet halen?
In principe volstaat het om de losse ontvanger alleen te verbinden met de HDD recorder al moet die HDD recorder zelf natuurlijk wel verbonden zijn met de TV voor weergave. Twee ontvangers zitten elkaar niet in de weg, maar ik zou er wel voor kiezen om een goede kwaliteit splitter te gebruiken zodat je de TV via de splitter van signaal kan voorzien. Hoe meer apparaten er namelijk tussen de TV en het aansluitpunt komen te zitten met dat doorlussen hoe slechter het signaal over het algemeen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-03 01:07
Werkt dit moois ook allemaal bij de nieuwe Panasonic plasma's?

In de specs van o.a. de nieuwe TH-46PZ85B en de TH-46PZ80B staat dat ze beiden een DVB Digital Tuner hebben.

Nu wil ik als ik 1 van deze tv's ga aanschaffen ook digitale televisie bij Multikabel nemen en heb ik al een Harddisk recorder van Panasonic (EH55) en een Onkyo receiver (603).

Werkt het dan ook zo dat je dan gewoon digitale televisie via die digitale tuner kan kijken die al in deze nieuwe plasma's zit en dat je eventueel het bijgeleverde kastje van Multikabel (family-abbonement) als een soort van twintuner kan gebruiken.

Dus dat je digitaal televisie kan kijken en tegelijk analoog kunt opnemen met de harddisk recorder van Panasonic die ik al heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat is een DVB-T ontvanger, en geen DVB-C ontvanger...

Schiet niet op dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
Op die fiets. Maar kun je dan wel iets kijken en dan tegelijkertijd (analoog) opnemen of is daar echt zo'n dure hd-decoder met twintuner voor nodig?

[ Voor 5% gewijzigd door kakels op 06-03-2008 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoe wil je uberhaupt opnemen?
Je kunt altijd analoog kijken... Wat je verder digitaal doet moet je zelf weten...

Maar daar is dit topic niet echt voor bedoeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
Sorry, ben nog niet zo thuis in het digitale gebeuren.
Opnemen doe ik via mijn harddisk recorder. Ik had vernomen dat je niet iets kunt kijken en tegelijkertijd opnemen als je geen twintuner hebt, maar ik ben blij dat dat dus wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die harddisk recorder zal ook analoog zijn?

Als je die niet wilt vervangen hou je dus gewoon alles analoog...

Wil je digitaal op je tv moet je een digitale ontvanger hebben,

Wil je digitaal opnemen en tvkijken een twintuner icm je huidige recorder of een twintuner met harddisk als je de huidige wilt vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
Aha

Bij multikabel is een actie dat je een digitale ontvanger krijgt bij een digitaal abonnement. Dit is echter een vrij simpele zonder twintuner en harddisk erop (van Samsung waarschijnlijk). Maar aangezien ik al een losse harddisk-recorder van Panasonic heb hoop ik daar ook mee te kunnen blijven opnemen, maar dat ik dan wel tegelijkertijd digitaal kan kijken via het kastje va Samsung dat ik ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

Voordat mijn geliefde DVB-C topic een helpdesk wordt, in het Sony topic heeft G038 een samenvatting geplaatst van wat ontwikkelingen. CTRL+V:

De kabelmaatschappijen (in ieder geval Ziggo (Casema, @home, Multikabel) zijn aan het overleggen met leveranciers van TVs (waaronder Sony). Het ziet er naar uit dat zij afspraken gaan maken over een 2e generatie (G2) Common Interface (CI) slot met bijbehorende G2 Conditional Access Module (CAM). Deze G2 CAM zal een aantal functies hebben die de huidige CAMs (waaronder de Alphacrypt Classic CAM) niet ondersteunen. Deze G2 CAM zal gebruikt kunnen worden in de huidige Sony Bravia's met ingebouwde digitale kabeltuners, maar dan worden die extra functies niet ondersteund.

Tenzij ik bovenstaand niet goed lees, in combinatie met wat anoniem eerder al meldde, is te verwachten dat we dus "binnenkort" prima digitale tv kunnen gaan kijken zonder een noodzakelijk kastje erbij. Het is mij niet helemaal duidelijk of dit de oplossing is waar anoniem het eerder in dit topic het ook al over had, de tv die in Q2 uit gaat komen? Theoretisch gezien dus al mogelijk over twee weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De vraag is echter of dit compatible is met de huidige toestellen, of dat hier een apart toestel voor gekocht moet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

MikeyMan schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:11:
De vraag is echter of dit compatible is met de huidige toestellen, of dat hier een apart toestel voor gekocht moet worden...
Goede toevoeging. Ik redeneerde even vanuit mijzelf, ik wil namelijk een nieuwe LCD maar wacht even totdat er een leuke tv is waarbij DVB-C gegarandeerd werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Ik weet niet waar dat Q2 nu opeens weer vandaan komt, maar ik denk dat het allemaal nog behoorlijk lang kan gaan duren voordat de eerste tweede generatie CAM's gaan verschijnen en er ook DVB-C apparatuur is die daar een tweede generatie Common Interface slot voor hebben. De specificaties van één en ander zijn namelijk nog niet definitief en je zal als fabrikant wel gek zijn om op basis van voorlopige specificaties al uit te komen met hardware. Dat is immers vragen om problemen. Als de specificaties definitief zijn dan gaat er nog behoorlijk wat tijd overheen voordat de eerste producten het daglicht zien vanwege de ontwikkeltijd en de cycli waarmee de fabrikanten zelf met nieuwe producten komen waarin dan dergelijke tweede generatie CAM ondersteuning zit. Dit jaar kan je dat wel vergeten en ik moet nog maar zien er volgend jaar iets te koop zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

Dat Q2 kwam van anoniem een paar posts hiervoor:
[...]

Maar dat gaat dan misschien over een tv a la Humax. Want je verhaal klinkt natuurlijk wel weer logisch. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
xyl schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:01:
Dat Q2 kwam van anoniem een paar posts hiervoor:

Maar dat gaat dan misschien over een tv a la Humax. Want je verhaal klinkt natuurlijk wel weer logisch. Helaas.
Ja, dat heeft dus niets van doen met de tweede generatie CAM's. Inderdaad gewoon een volledig aangepaste en dichtgetimmerde TV ala de Humax TV's die je alleen bij de Irdeto kabelbedrijven kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-08-2023
xyl schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:06:
Voordat mijn geliefde DVB-C topic een helpdesk wordt, in het Sony topic heeft G038 een samenvatting geplaatst van wat ontwikkelingen. CTRL+V:

De kabelmaatschappijen (in ieder geval Ziggo (Casema, @home, Multikabel) zijn aan het overleggen met leveranciers van TVs (waaronder Sony). Het ziet er naar uit dat zij afspraken gaan maken over een 2e generatie (G2) Common Interface (CI) slot met bijbehorende G2 Conditional Access Module (CAM). Deze G2 CAM zal een aantal functies hebben die de huidige CAMs (waaronder de Alphacrypt Classic CAM) niet ondersteunen. Deze G2 CAM zal gebruikt kunnen worden in de huidige Sony Bravia's met ingebouwde digitale kabeltuners, maar dan worden die extra functies niet ondersteund.

Tenzij ik bovenstaand niet goed lees, in combinatie met wat anoniem eerder al meldde, is te verwachten dat we dus "binnenkort" prima digitale tv kunnen gaan kijken zonder een noodzakelijk kastje erbij. Het is mij niet helemaal duidelijk of dit de oplossing is waar anoniem het eerder in dit topic het ook al over had, de tv die in Q2 uit gaat komen? Theoretisch gezien dus al mogelijk over twee weken?
Beste tweakers,

Ik ben vanaf vandaag in het bezit van een KDL-V3000 met dvb-c tuner, ook ik wil graag net als alle anderen digitale tv ontvangen en kijken doormiddel van de die ingebouwde tuner. Dit in combinatie met digitale televisie van @home, gaat het werken met de alphacrypt classic of gaat dit niet werken. Ik heb hele topics doorgelezen en afgestruind maar kom er nog niet echt uit. Misschien dat jullie tweakers die meer verstand hebben op dit gebied mij kunnen helpen. Ps na een belletje met @home, kwam ik er wel achter dat hun geen eens weten waar ik het over had, of ze willen gewoon een externe decoder aansmeren.

Bedankt gr tom

ps https://www.satshop.nl/ca..._info.php?products_id=251 is dit de kaart die je nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

tom_aagten schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:51:
[...]

Beste tweakers,

Ik ben vanaf vandaag in het bezit van een KDL-V3000 met dvb-c tuner, ook ik wil graag net als alle anderen digitale tv ontvangen en kijken doormiddel van de die ingebouwde tuner. Dit in combinatie met digitale televisie van @home, gaat het werken met de alphacrypt classic of gaat dit niet werken. Ik heb hele topics doorgelezen en afgestruind maar kom er nog niet echt uit. Misschien dat jullie tweakers die meer verstand hebben op dit gebied mij kunnen helpen. Ps na een belletje met @home, kwam ik er wel achter dat hun geen eens weten waar ik het over had, of ze willen gewoon een externe decoder aansmeren.

Bedankt gr tom

ps https://www.satshop.nl/ca..._info.php?products_id=251 is dit de kaart die je nodig hebt?
Zie het topic over de problemen met de sony-tv's en dvb-c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
tom_aagten schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:51:
Alle kabelbedrijven in Nederland willen dat je gewoon van hun ontvangers gebruik maakt en niets anders. Een helpdesk van @Home gaat je met dit soort vragen dus niet helpen en ook kan je het wel vergeten dat je in de toekomt met vragen bij @Home kan aankloppen als je bijvoorbeeld ontvangst problemen hebt. Je krijgt namelijk geen enkele ondersteuning zodra ze horen dat je een niet goedgekeurde ontvanger gebruikt. Zie dit als een waarschuwing vooraf.

In principe is de AlphaCrypt Classic CAM in combinatie met de smartcard van @Home te gebruiken, echter blijkt dat de Sony TV's niet lekker samenwerken met de AlphaCrypt Classic CAM en dat de Sony TV's ook een afstemmingsprobleem hebben op de 396 MHz frequentie. Als je pech hebt dan geeft je kabelbedrijf op die 396 MHz frequentie een aantal kanalen door die je dan niet kan ontvangen. Zie het volgende topic voor meer informatie: [LCD TV] Sony W3000 / X3000 / X3500 DVB-C Tuner Problemen

Aangezien er in jouw V3000 Sony TV geen HDTV MPEG decoder zit heb je een redelijke kans dat de AlphaCrypt Classic CAM werkt, maar het 396 MHz afstemmingsprobleem kan wel op je van toepassing zijn of kan dat in de toekomst eventueel worden mocht @Home besluiten om ook in jouw regio die frequentie in gebruik te nemen.
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228330

Ik wilde als leek even vragen wat het voordeel is van een digitale ontvanger in de tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Anoniem: 228330 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 00:52:
Ik wilde als leek even vragen wat het voordeel is van een digitale ontvanger in de tv...
Je gebruikt de tv hetzelfde als met analoge kabel. Je hebt dus geen extra kastje meer nodig om digitale tv te kijken. Traditioneel hebben tv's analoge tuners en die kunnen niks met een digitaal signaal, daarom moet je een decoder kopen voor deze tv's. Volgende stap is dat videorecorders (VHS, DVD, HD) ook digitale tuners krijgen en dan kunnen de decoders helemaal eruit. Verder zit er geen echt voordeel aan, de werking en kwaliteit blijven in de meeste gevallen hetzelfde.

[ Voor 19% gewijzigd door Dukey op 27-03-2008 10:07 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Dukey schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 09:59:
Verder zit er geen echt voordeel aan, de werking en kwaliteit blijven in de meeste gevallen hetzelfde.
Dat is niet helemaal correct. Een geïntegreerde digitale ontvanger kan helemaal aangepast worden aan de karakteristieken van de TV waarin deze geïntergreerd is. Een losse ontvanger moet met zoveel mogelijk verkrijgbare TV's overweg kunnen. Verder wordt het digitale TV signaal bij het gebruik van een losse digitale ontvanger op twee plekken bewerkt met de nodige omzettingen om het oorspronkelijke digitale TV signaal van het ene apparaat naar het andere apparaat te krijgen terwijl dat bij een geïntegreerde digitale ontvanger niet nodig is. Teletekst voorzieningen van TV's zijn over het algemeen behoorlijk geavanceerd met veel pagina geheugen, terwijl daar in de meeste digitale kabel ontvangers op zijn zachts gezegd weinig aandacht aan wordt besteed.

Verder is het gebruiksgemak natuurlijk een belangrijk punt om een geïntegreerde digitale ontvanger te hebben. Je zet je TV aan en je kunt digitaal gaan kijken zonder dat je een extra apparaat moet aanzetten of zonder dat je een extra afstandsbediening nodig hebt. De gebruikersinterface van een geïntegreerde digitale ontvanger is ook gelijk aan de gebruikersinterface van de TV zodat je niet twee verschillende apparaten hoeft te leren kennen. Verder betaal je voor een hoop toeters en bellen in de hedendaagse geavanceerde TV's die je in de praktijk niet gebruikt omdat je met zo'n functioneel beperkte en zo goedkoop mogelijke losse ontvanger moet werken van de kabelbedrijven. Je TV degradeer je dan in feite tot monitor als je alleen nog maar digitaal TV kijkt. Dan kunnen de TV fabrikanten beter monitors gaan verkopen met veel aansluitingen zonder tuners en bijbehorende toeters en bellen. Dat lijkt me goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

[...]

Verkeerd gegokt, het is dus blijkbaar JVC. Met ingebouwde Humax recorder.

Edit: typennummers zijn LT-32DC9 ( 32inch )en LT-26DC9 ( 26 inch ). Weer geen 42", 46" of 50" dus. :(

[ Voor 14% gewijzigd door xyl op 28-03-2008 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256150

[quote]tom_aagten schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:51:
[...]

Beste tweakers,

Ik ben vanaf vandaag in het bezit van een KDL-V3000 met dvb-c tuner, ook ik wil graag net als alle anderen digitale tv ontvangen en kijken doormiddel van de die ingebouwde tuner. Dit in combinatie met digitale televisie van @home, gaat het werken met de alphacrypt classic of gaat dit niet werken.
Bedankt gr tom

Beste Tom,

Sinds gister een Alphacrypt CI module versie 3.12 in mijn Sony V3000 gestoken.

Provider @Home.

Werkt goed. Tuurlijk ontbreken de kanalen op 396 MHz.

Groet,

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xyl schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 22:17:
[...]

Verkeerd gegokt, het is dus blijkbaar JVC. Met ingebouwde Humax recorder.

Edit: typennummers zijn LT-32DC9 ( 32inch )en LT-26DC9 ( 26 inch ). Weer geen 42", 46" of 50" dus. :(
kwestie van tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

Hmm, ok. Aan de andere kant, ik wacht al een tijdje met aankoop en steeds is er wel een reden om de aankoop uit te stellen. Op het gebied van tv's (nog even wachten en dan is de laser tv er bv) maar vooral op het gebied van decoder. Zo zou ik natuurlijk ook kunnen wachten op de 2e generatie CI slots, waarmee alle ellende opgelost zou moeten zijn. Als jij nu een LCD-tv zou willen kopen, met de info die jij hebt, welke tv zou jij dan kopen of zou je wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6Pac
  • Laatst online: 17-02 11:52

6Pac

"Roma Victor"

Archie,

Betreft UPC, die Nagravision (v3 geloof ik) gebruikt.

Wat ik van begrepen heb; de Nagravision CAM heeft een zogenaamde BoxKey - zodra je een crypto kaart van een kabel provider in de CAM stopt moet de Boxkey van de kaart overeen komen met de Boxkey van de CAM, zodat ze een matched-pair vormen. Als er geen match is zal decryptie nooit werken.

Van een ander forum:
..The most interesting aspect of this CAM, for me at least, are those numbers just below the barcode. Any service provider would commonly call this number the CAM's serial number but to the rest of us it is more well known as the BoxKey.

Nagravision CAMs are famous for their BoxKey, in the multi-satellite world, when Nagravision is one of the few systems around where the smart card is mated to the CAM. This means that the CAM will expect to see a matching BoxKey value when the card is inserted or else the card may not work and will generate an error message instead.

So before you can use card and CAM together then they will need to be mated. Subscribers can often do this by telling their service provider their CAM's serial number. Another possibility is that the brand new subscription card will lock on to the first BoxKey that it sees. And for other people then you will need to convert this serial BoxKey value into the Hex version (just use a calculator) and then make sure that your card contains this Hex value BoxKey.

So once the card and CAM are mated then your system should work not unlike any other with the exception that you cannot then use this card in a different CAM. Well that is if your service provider is making full use of the Nagravision card mating system when they may also ignore it instead....
In de meeste landen die Nagravision gebruiken kan je je provider vragen of ze die Boxkey willen matchen aan die van de CAM, maar dat zal in Nederland, en UPC, zeker niet opgaan.

Weet jij of er in NL Nagravision CAMs te krijgen zijn waar je de Boxkey van kan veranderen?

mvg, 6pac

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
6Pac schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 22:24:
In de meeste landen die Nagravision gebruiken kan je je provider vragen of ze die Boxkey willen matchen aan die van de CAM, maar dat zal in Nederland, en UPC, zeker niet opgaan.

Weet jij of er in NL Nagravision CAMs te krijgen zijn waar je de Boxkey van kan veranderen?
Veel meer dan dat UPC de BoxKey toepast weet ik eigenlijk niet van Nagravision. Ik heb gehoord dat er sites zijn die uitleggen hoe je een BoxKey kan achterhalen bij andere ontvangers/aanbieders zodat je die in een programmeerbare Nagravision CAM zou kunnen zetten, maar vraag me niet welke sites, welke ontvanger/aanbieders en welke Nagravision CAM je daarvoor moet hebben. Of er ook zo'n procedure bestaat voor het achterhalen van de BoxKey bij UPC ontvangers is mij ook niet bekend en dat is volgens mij het moeilijkste deel van de puzzel. Ik ben bang dat ik je hiermee niet verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-08-2023
Nog even een bericht van mijn kant. De sony kdl40v3000 werkt perfect in combinatie met de alphacrypt 3.12 classic en met @home. Tevens ik woon in enschede. Dus zeker een aanrader, heerlijk 1 afstandsbediening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:55

Indoubt

Always be indoubt until sure

ArChie schreef op zondag 16 september 2007 @ 19:53:
[...]

Nee, zoals ik al aangaf kunnen andere, vaak goedkopere Irdeto 2 Conditional Access Modules, niet gebruikt worden vanwege tegenwerking van de Irdeto kabelbedrijven. De Irdeto kabelbedrijven in Nederland passen namelijk een extra camkey beperking toe waardoor de Irdeto 2 smartcard van deze kabelbedrijven in principe alleen wil werken in aanbevolen kabel ontvangers. Gelukkig is de fabrikant van de AlphaCrypt Classic CAM, de Duitse firma Mascom, zo aardig geweest om die benodigde camkey ondersteuning in hun AlphaCrypt Classic CAM in te bouwen zodat de smartcard denkt dat hij in een aanbevolen kabel ontvanger zit en dienst wil doen.

Uiteraard zijn de Nederlandse Irdeto 2 kabelbedrijven hier niet blij mee. Vandaar dat ik iedereen die eventueel van plan is om een AlphaCrypt Classic CAM aan te schaffen uitdrukkelijk waarschuw er rekening mee te houden dat de kabelbedrijven mogelijk in de toekomst met een nieuwe beperking voor hun Irdeto 2 smarcard op de proppen komen waardoor de AlphaCrypt Classic CAM niet meer zal werken. Helaas hebben de Nederlandse kabelbedrijven die macht en ze zullen mogelijk niet schromen om die te gebruiken.
IK sprak vandaag iemand van casema die in de mediamarkt de AlphaCrypt Classic CAM stond aan te prijzen als oplossing voor TV's die al een DVB-C tuner hebben. Nu zegt dat misschien niet zoveel maar het lijkt erop dat casema deze oplossing aanvaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Indoubt schreef op zondag 06 april 2008 @ 23:13:
IK sprak vandaag iemand van casema die in de mediamarkt de AlphaCrypt Classic CAM stond aan te prijzen als oplossing voor TV's die al een DVB-C tuner hebben. Nu zegt dat misschien niet zoveel maar het lijkt erop dat casema deze oplossing aanvaard.
Laat het management van de Zesko kabelbedrijven (@Home, Casema en Multikabel) het maar niet horen want dan heeft die Casema medewerker mogelijk een probleem. Als Casema als onderdeel van Zesko inderdaad geen bezwaar meer zou hebben tegen het CAM gebruik, dan zouden ze natuurlijk zelf een Irdeto 2 CAM kunnen uitbrengen die met hun smartcard overweg kan. Een dergelijke Irdeto 2 only CAM zou een stuk goedkoper kunnen zijn dan de AlphaCrypt Classic CAM die veel meer Conditional Access Systems ondersteunt. Meer dan 50 à 60 euro zou zo'n Zesko CAM dan niet moeten kosten en het zou beste het signaal zijn dat de Zesko kabelbedrijven niet langer de CAM tegenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Miscchien heb je gelijk maar ik hoop stiekum dat de dame in kwestie het bij het rechte eind had. Hoe zou ze dat anders moeten weten indien ze niet geinstrueerd was om iets dergelijks te zeggen?

Nu nog de nieuwe philips serie uitrusten met DVB-C tuners natuurlijk

De betreffende dame wist ook te vertellen dat er een DVB-C HD tuner met recordingmogelijkheid in de maak was maar dat daar diverse problemen mee waren en dat er niet direct zicht was op een intro datum. Ze had geen idee of het een samsung was (360R ++ of zo) maar had ook nog niet van andere merken gehoord. Ik gooide nog het merk Humax ertegen aan maar dat deed geen bel rinkelen, behalve dat ze het merk wel kende. De introdatum was in ieder geval niet bekend.

Ze had geen kennis van het feit dat de alphacrypt op sommige sony's met een DVB-C problemen gaf.

Uiteraard heb ik geen antwoord op al mijn vragen maar ze had haar basis info over wat wel en niet kon redelijk op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:51
Wat ik hier dus uit begrijp is dat je niks hebt aan de DVB-T tuners die de meeste televisies hebben?

Edit: nevermind :)

[ Voor 12% gewijzigd door gebruikershaes op 08-04-2008 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
gebruikershaes schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:05:
Wat ik hier dus uit begrijp is dat je niks hebt aan de DVB-T tuners die de meeste televisies hebben?
Daar kan je digitale TV via de ether mee ontvangen, dus Digitenne van KPN. Voor digitale TV via de kabel heb je een DVB-C tuner nodig en voor digitale TV via de satelliet een DVB-S tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Naar aanleiding van mijn eerdere post vond ik nog een nieuwsbericht wat daar enigzins mee verband houdt

http://www.digitalekabelt...iggo_ci_ondersteune.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236367

Indoubt schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:41:
Naar aanleiding van mijn eerdere post vond ik nog een nieuwsbericht wat daar enigzins mee verband houdt

http://www.digitalekabelt...iggo_ci_ondersteune.shtml
En dat lijkt me het begin van het einde voor de Alphacrypt oplossing... :(

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de kabelaars de Alphacrypt blijven gedogen zodra er een door hen ondersteunde CI+ (= 2e generatie Common Interface) slot met CI+ CAM is. Daarmee zouden ze de reden van het invoeren van de CI+ immers ondergraven.

Je kunt welliswaar een (nog te verschijnen) CI+ CAM in je CI- (de huidige generatie Common Interface) slot doen, maar als je kabelaar besluit dat een uitzending als "high value content" geldt dan zullen ze deze beveiligen en kun je er met je CI- slot niet naar kijken. Als dit vaker dan sporadisch gaat gebeuren dan is het natuurlijk niet er aantrekkelijk meer. Wil je dan digitale kabel blijven kijken, dan zul je toch naar een set-top box moeten gaan (of een nieuwe TV met CI+ slot moeten aanschaffen...).

Zie ook de discussie op het Ziggo forum: http://ziggo-gebruikers.n...34&highlight=ondersteunen

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 236367 op 12-04-2008 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
Nu het EK eraan komt ben ik er ook eens op uit gegaan voor een platte ;), Mijn oog is gevallen op de Sony Bravia KDL-40X3500 omdat deze een HDTV Tuner heeft, Full HD is en 100Hz is.

Heeft iemand ervaring met dit toestel...?, en dan met name de HDTV tuner i.c.n. met Casema Digitale TV (zowel gewoon digitaal als HD)

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
crack_en_hack schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:05:
Nu het EK eraan komt ben ik er ook eens op uit gegaan voor een platte ;), Mijn oog is gevallen op de Sony Bravia KDL-40X3500 omdat deze een HDTV Tuner heeft, Full HD is en 100Hz is.

Heeft iemand ervaring met dit toestel...?, en dan met name de HDTV tuner i.c.n. met Casema Digitale TV (zowel gewoon digitaal als HD)
Er is een Sony topic voor alle Sony modellen waar de KDL-40X3500 uitgebreid aan het bod komt en er is een speciaal topic voor o.a. de X3500 serie van Sony waar de problemen met de geïntegreerde DVB-C tuner uitgebreid worden besproken. Even verder zoeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
ArChie schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:36:
[...]

Er is een Sony topic voor alle Sony modellen waar de KDL-40X3500 uitgebreid aan het bod komt en er is een speciaal topic voor o.a. de X3500 serie van Sony waar de problemen met de geïntegreerde DVB-C tuner uitgebreid worden besproken. Even verder zoeken dus.
Thanks voor de tip d:)b

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazydungeon
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-06-2020
Hallo allemaal.
ik had een vraag over de aphacrypt.
moet je dan een bepaald abbonoment nemen bij de kabel maatschappij.
kan iemand een korte uitleg geven.

alvast bedankt.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lijkt me een zoekvraag, maargoed, het antwoord is ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazydungeon
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-06-2020
Zoekvraag ?
ik heb gezocht. en een forum is er toch om elkaar te helpen.

maar ja duidelijk antwoord met je JA.
Pagina: 1 2 Laatste