controllerprobleem ->van vista naar xp met acer aspire 5920

Pagina: 1
Acties:
  • 16.196 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66314

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een gloednieuwe laptop (Acer Aspire 5920G) waarop (een pre-install van) Vista.
Ik wil geen Vista maar XP.
Makkelijk zou je denken. XP-cd erin, alle partities verwijderen, nieuwe partities aanmaken, installeren en klaar.
Nee dus.
XP-installatie start en gaat alle bestanden kopiëren maar geeft na mijn bevestigende enter aan dat hij geen harde schijf kan vinden en dat de installatie wordt afgebroken.
Na heel veel uren gerommel met Vista en partities en Norton Ghost uiteindelijk Acer gebeld en (al ondersteunen ze zoiets niet) van hen kreeg ik de tip om een controller te downloaden van de intelsite (link)
Zo gezegd zo gedaan.
Het is een floppy-image-utility met Intel® Matrix Storage Manager die een floppy volschrijft met de juiste (?) bestanden.
Ik heb een usbfloppydrive aan de laptop gekoppeld, opnieuw de XP-installatie gestart en op F6 gedrukt om een extra adapter/controller te installeren.
Dat ging goed.
Ik moest een keuze maken uit 4 verschillende “apparaten” de derde lukte het best. 82801HEM/HBM SATA AHCI controller (Mobile ICH8M-E/M)
Afbeeldingslocatie: http://cms.qlictonline.nl/users/deklimop_16jc/images/Logo_en_dergelijke/got_selectie.jpg
(Dan komt overigens de setup van XP met een misleidende tekst.
Hij zegt dat hij de controller gaat installeren. Maar hij zegt ook dat als je op Enter drukt hij verder gaat met de installatie zonder extra controllers. Uiteindelijk moet je toch gewoon op enter drukken want als je op E drukt (extra controller) blijft de installatie gewoon in een kringetje rondgaan. )

Eindelijk! Na de enter gaat Setup verder dan hij ooit is gekomen. Ik maak een partitie aan, laat hem formatteren en geef de opdracht om op die partitie de installatie uit te voeren.
Windows begint nog wat bestanden te kopiëren en dan komt de funeste opmerking:
Plaats de cd-rom of diskette met de naam: Intel Matrix Storage Manager driver in station A:
Druk op enter als u klaarbent.

Afbeeldingslocatie: http://cms.qlictonline.nl/users/deklimop_16jc/images/Logo_en_dergelijke/got_enter.jpg
Ik kan enteren wat ik wil; er gebeurt niks meer!
Het enige wat me rest is weer F3 en afsluiten.

Iemand enig idee hoe nu weer verder? (behalve paracetamol) :(
Bij voorbaat dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-05 10:14

paularts

Paulux !!!!!!

Lijkt erop dat hij dus de usb diskette drive dan niet meer herkent????
wel vreemd maar toch daar lijkt het op

Probeer de drivers een te sliptreamen op de XP cd
hier vind je info daarover

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:12
Het lijkt erop dat de bestandsindeling van de diskette niet helemaal lekker is. Hij installeert de bestanden voor de controller namelijk later in de installatie in je windows versie. Kijk even welke controller je EXACT hebt en zet daar de bestanden voor direct in de root van de diskette.

Meestal hebben de driverdiskettes voor controllers aparte directories voor XP, 98, Vista, vulmaarin. De inhoud van die XP directory wil je dus in je root hebben. Het lijkt erop dat er naar een verkeerde directory verwezen wordt of zoiets.

Edit @ hierboven. Daar zat ik ook aan te denken. Ik kon uit de TS niet opmaken wat hij bedoelde met 'er gebeurt niets' Wordt er wel naar de diskette gekeken maar geen driver gevonden of kan de setup de disk niet eens bereiken.

[ Voor 17% gewijzigd door Korvaag op 25-07-2007 19:34 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66314

Topicstarter
Nog niet gemeld maar misschien wel belangrijk...
  • Op het moment dat ik kies voor E (extra apparaat) klikt meteen mijn diskettestation. Daarna krijg ik het keuzescherm waar ik de controller kan kiezen. Als ik mijn keuze heb gemaakt en verder ga, begint de setup het bestand iaStor.sys te laden.
    Het diskettestation doet het in ieder geval wel. (Of dat later nog het geval is weet ik natuurlijk niet. Ik meen dat ik een "aanslagtikje" te horen de eerste keer dat ik enterde bij dat laatste scherm. Ga ik vanavond opnieuw proberen.)
  • Alle bestanden staan gewoon in de root van de diskette dus setup zou ze gewoon moeten kunnen vinden.
Afbeeldingslocatie: http://cms.qlictonline.nl/users/deklimop_16jc/images/Logo_en_dergelijke/got_diskette.jpg

Voor ik me in slipstreamen ga verdiepen wacht ik liever nog even op een klein wondertje (bijvoorbeeld dat ik gewoon op de F9 toets moest drukken en dat dan ALLES goed goed en ook nog 2x zo snel gaat).
Vraagje
QUOTE: ...Ik kon uit de TS niet opmaken wat hij bedoelde met 'er gebeurt niets'... :QUOTE
Wat betekent de TS?

vriendelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

TS=Topicstart of Topicstarter. Dit hangt af in welke context het e.e.a. staat.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225711

Ik heb hetzelfde probleem, ben ook geen fan van Vista. Heb wel een schone install gedaan met Vista Ultimate en dat geet beter maar ik ben nog niet om. Ongeveer 600MB voor een kaal OS met een beetje grafische toeters en bellen is me een beetje te zot. Ook hoop ik met XP op verbetering voor wat betreft HD terugspelen. Onder Vista gaat de output via HDMI een beetje schokkerig.

Ik heb al een poging met slipstreamen van drivers in Windows XP achter de rug maar werkte niet. Heb nu 'jouw' drivers gedownload, ga ik morgen een vernieuwde poging mee wagen. Ik hou je op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ben deze melding exact tegengekomen van de week, bij mij betrof het een HP notebook :)

In mijn geval herkende windows de floppydrive niet goed. (onder dos in de setup dus wel)
Bij navraag op de zaak bleken de nec drives van na 2006 hier wel goed mee om te gaan, de mijne was uit 2004.

Uiteindelijk dus opnieuw geprobeerd met de nieuwere floppydrive en het bleek te werken!

edit:
Een collega die aan de andere kant van het land zat heet de de .info files toegevoegd aan de iso van de XPcd en deze opnieuw gebrand.
Op die manier herkend windows deze direct en heb je geen floppydrive nodig :9

[ Voor 24% gewijzigd door arjants op 29-07-2007 00:25 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Korte update:

Het is me gelukt om XP te installeren. Intel drivers met behulp van nlite gestreamlined. Ook voor de video is een goede driver. hick-ups bij HD films over HDMI (1920*1080) zijn verdwenen, zelfs in dual-monitor setup.

Ik zal morgenavond wat uitgebreider verhaal dichten over hoe ik het heb gedaan.

Heb nog wel 1 probleem: het geluid wil niet vlotten. Drivers van Realtec installeren goed. Check je later de sound-settings dan is er geen audio-kaart te vinden. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227900

ik ben nu een slipstream xp versie aan het proberen met 300 mb extra aan driver packs als dit niet werkt ga ik gillen.... of huilen.....of in feutushouding op de grond liggen

crap... ik zou zweren dat ik alleen drivers heb toegevoegd en geen elementen heb verwijderd en toch mis ik nou arcsas.sys

editje: ik ben dus in het bezit van een fz11e met dezelfde raid/achi controller erop en ik word er gek van

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 227900 op 29-07-2007 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij is het niet een kwestie van zoveel mogelijk drivers maar meer van een of twee. Maar het is te doen, hij staat hier met XP te snorren.

Hier een meer uitgebreide how-to.
Even voor de goede orde, dit is geen absolute wetenschap, alleen een beschrijving van de methode die voor mij gewerkt heeft. Het zal best beter en sneller kunnen, dit werkte voor mij echter goed.

Ingredienten:
  • nLite
meuktracker: nLite 1.3.5
  • Intel® Matrix Storage Manager
meuktracker: Intel Matrix Storage Manager 7.0.0.1020
  • Download ook alle Acer drivers op de Acer global web-site. De meeste van de onder vista geadverteerde drivers werken ook onder XP. Download ze allemaal en bewaar ze op cd of een memorystick. Na installatie van XP op mijn methode heeft de Acer nog geen netwerkverbinding, zul je later nog moeten installeren.
Link: http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5920.html
  • XP service pack2, de complete installeerbare download. Heeft je XP distro die al in zich heb je hem niet nodig. Autopatcher werkt hier niet voor.
  • NVidia Driver: Forceware_165.01_XP_English.exe
http://techiedownloads.co...are_165.01_XP_English.exe
Schijnt nogal een omstreden driver te zijn maar bij mij werkt ie als een zonnetje. Lees meer op:
http://forums.nvidia.com/...ient=printer&f=33&t=41311

Voorbereiding:
Installeer op Vista nog de Intel Matrix storage driver. Kopieer daarna de inhoud van directory (ik kan er iets naast zitten, kan niet meer kijken :-) Program Files/Intel/Intel Matrix Storage Manager/driver naar een veilig plekje. Staan 6 files in, waaronder 2 .inf bestanden. Kopieer de HELE directory naar een veilig plekje.

Voorbereiden van bootable CP met XP
- Neem een XP cd en kopieer de gehele inhoud in een directory op de HD
- Installeer nLite
- Selecteer bij 'Locating the windows installation' de zojuist gevulde directory
- Klik bij Task selection de volgende items aan:
Servicepacks
drivers
bootable ISO
- Selecteer de gedownloadde SP2 files in de eerste integratie stap
- Bij drivers, click dan op Insert
- Single driver
- Selecteer vanuit de in de voorbereiding gekopieerde directory het bestand iaAHCI.inf.
- Er opent zich een reeks drivers.
- Selecteer Textmode driver
- Selecteer Intel(R) 82801 HEM/HBM SATA AHCI Controller (Mobile ICH8M-E/M)
- Apply changes en start het build proces.
- Op het voorlaatste bladzijde kun je ervoor kiezen om een .iso te maken. Ik heb hem eerst een bestand laten maken en dit met Nero naar een CD laten branden.
Dit was de voorbereiding van de boot-cd.

Installatie:
Eigenlijk redelijk recht-toe recht-aan. Je moet alleen wel de hele harddisk cleanen bij installatie XP heeft namelijk last van de 10Gig Acer partitie aan het begin van je schijf. De installatie gaat wel goed, bij de eerste reboot kan hij echter niet starten omdat er volgens XP iets niet deugd aan de partitie-indeling.

Voor grafische kaart heb ik Forceware_165.01_XP_English.exe gebruikt, deze heeft ondersteuning voor de 8600M-GT aan boord. Werkt als een zonnetje. Ik gebruik nu mijn TV via HDMI als tweede scherm met een 1920-1080 resolutie en werkelijk zonder hikken of stoten. Onder Vista had ik elke seconde ongeveer een kleine kleine vertraging. Ook de tuningsmogelijkheden voor TV zijn beter dan onder Vista.

Daarna kun je de rest van de stuurprogramma's van Acer installeren.

Meeste tijd is gaan zitten in het geluid. Bleek een kleine dependency in de System Devices te zitten. Hierdoor werd door geluidskaart niet zichtbaar voor XP. Een aantal malen automatische updates doen hielp niet. Met de hand aanklikken en dan laten checken op een driver werkte wel.
Daarna de Realtek audio driver installeren voila, XP is een feit.
Ook alle Fn-(X) toetsen voor audio, touchpad, wireless, etc werken allemaal.

Ik heb in de Device manager nog een 'gele driehoek' staan. Een PCI memory controller, dat lijkt me de Robson module. Zou iemand al XP booten vanaf Flash hebben uitgevonden? :-)
Zou wel cool zijn.

Heb ook nog een 3Dmark 2006 gedraaid en deze kwam met een resolutie van 1280*800 uit op 3477 punten.

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212127

Super guide Archimedes01.

Hij staat nu ook bij mij Windows XP te draaien. Na heel veel moeite eindelijk het geluid aan de praat gekregen. Echter heb ik bij hardware nu nog drie keer “Base System Device” staan en één keer “Network Controller”. Ik denk dat één van die base system device bluetooth moet zijn, aangezien die driver niet geïnstalleerd kon worden onder vista. En de network controller zal de wifi wel zijn aangezien ook die twee drivers op de asus site niet doen.

Wat voor drivers heb jij hiervoor gebruikt? En kan jij misschien gokken wat de andere system devices in gods naam kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi om te horen dat je wat aan de how-to gehad hebt!

Ik heb niet echt een idee waar die unknown devices voor staan.

Ik heb voor wireless de volgende driver gebruikt:
http://downloadcenter.int...P%20Professional&lang=eng
Dat scheelt er misschien weer een. De anderen weet ik ook niet zo van een afstandje.

Wat ik wil gaan doen is nog even een keer van voorafaan beginnen met de installatie. Uitgaande van de streamline-CD met Sp-2 en de meest recente autopatcher XP.
Daarna wil ik alle gebruikte drivers duidelijk markeren en op een aparte CD opslaan. Waar ik naartoe wil is dat ik wil proberen een set installatie CD's te maken zodat ik zonder vage Microsoft update processen de laptop opnieuw kan installeren.
Ik weet nog niet wanneer ik eraan toe kom maar mocht het lukken kan ik je wel een lijstje met gebruikte meuk sturen. Zal op zijn vroegst volgend weekeinde zijn. Waarschijnlijker de week erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenjw
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:28
Hallo.

ikzelf heb ook een nieuwe Aspire 5920G aangeschaft en wilde er ook graag Windows XP op installeren. Ik kwam zelf ook alle problemen tegen en kwam via internet bij jullie topic. Ik heb nu de how-to gebruikt om XP te installeren (lukte perfect, bedankt). Ik krijg alleen mijn geluid niet aan de praat. Willen jullie misschien vertellen hoe dat jullie gelukt is?

Voor de rest alle drivers geinstalleerd, alleen hou ik nog 3x Base-System apparaat, onbekend apparaat, PCI-geheugencontroller en SM-Buscontroller over in het apparaatbeheer. Hier enig idee welke drivers dat zijn?

Ook heb ik gemerkt dat er nu andere drivers zijn geinstalleerd dan bij Vista voor sommige apparaten. Maar dat is niet zo erg, zolang het maar werkt. Hoop dat jullie kunnen helpen en me van dat vervelende Vista af kunnen helpen. En misschien lukt het wel om deze laptop geheel XP-compatible te maken. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij is de laptop volledig XP compatible. Ik draai er nu een week mee en heb geen enkel probleem ondervonden.

Enige probleem wat ik voorzie is de ondersteuning voor de grafische kaart. Nu nvidia zoiets heeft dat de laptop fabrikant de drivers voor de videokaart moet leveren.

Terug naar het sound probleem:
Wat ik niet via XP automatische updates voor elkaar kreeg was het volgende:

Onder Hardware -> Device-manager -> System devices Stond bij mij nog een geel markertje bij Microsoft UAA Bus Driver for High Definition Audio. Deze heb ik met de rechtermuis optie 'update driver' geupgrade. Via Internet is er toen een nieuwe driver geinstalleerd.
De laptop reageerde daarna gelijk met de melding dat er nieuwe hardware was geinstalleerd. Daarna kon ik de realtek driver installeren (Na hem eerst gedeinstalleerd te hebben want ik had 'em er al opgezet).

Wellicht helpt dit? Zoals gezegd snapt de laptop alleen de Robson 1GB module niet maar dat is niet zo gek, dit is een Vista feature. De rest draait allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 11:45

Stoney3K

Flatsehats!

Ik heb een 7720 gekocht en wil nu ook op XP gaan draaien in plaats van Vista, sinds Vista met bepaalde applicaties en spellen niet helemaal 100% loopt, en je XP met 2GB aan geheugen echt niet bij kan houden :-)

Slipstreamen van de drivers met nLite is inderdaad het antwoord. Ik wil zelf een slipstream schijfje maken met zowel de opslagdrivers als de netwerk-drivers, zodat ik de rest als het nodig is van internet kan slurpen.

Enige catch: Hoe installeer je Windows XP op twee dynamic disks in RAID-0? De Intel adapter doet namelijk geen hardware RAID, en twee Western Digital 160GB SATA schijfjes vragen er natuurlijk om :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenjw
  • Laatst online: 14:28
Bedankt voor de reactie. Heb het geluid ondertussen werkend gekregen. Alles wat ik in mijn ogen nodig heb, draait nu onder XP. Alleen had ik wel een snelheidsboost verwacht in vergelijking met Vista. Maar dat valt vies tegen.

Een beetje 3D game zoals Fear draait in 1024x786 toch niet echt zo lekker als ik had verwacht. Vind toch dat de frames erg omlaag schieten als het beetje "druk" op het scherm wordt, terwijl deze laptop toch ruim aan de aanbevolen eisen voldoet. Beetje vreemd, jullie ook last van met zulke applicaties?

Of moet er ergens wat ingesteld worden, zodat de videokaart ook systeemgeheugen gaat gebruiken, of juist niet en alles met de 256ram van zichzelf doet. Ik gok toch dat zulke applicaties (niet de allernieuwste dan) in volle glorie gedraaid moeten kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209170

Het is me ook gelukt maar dan op de acer aspire 5720 maar mijn videoaart werkt niet mee het gaat om de radeon 2300 iemand al een driver gevonden daarvoor voor WIndows XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170903

Ik ga dit ook proberen. Lukt dit ook zonder diskettestation?

• Dalrok
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 16:01
Hallo! Ik geloof dat ik mijn 5920 een beetje heb verkloot :o
Nadat ik 2 recovery dvd's heb gemaakt, heb ik met acronis de partities aan proberen te passen.
1 recovery partitie stond voor de OS.. Deze heb ik geprobeerd te mergen met de C, met de gedachte van: Zal wel niet goed gaan, maar heb toch de recovery dvd's 8)
Nou het ging idd niet goed, Vista wou niet meer booten. Maar het stomme is, mijn Recovery Dvd's doen het ook niet. Na Windows is loading files, komt er zo'n balkje dat vista aan het opstarten is en daar blijft hij dan oneindig opstaan.

Dus toen dacht ik. Even een speciale XP boot maken zoals hier stond beschreven.
Ik heb het precies gedaan zoals het hier stond (2x zelfs), maar nu krijg ik steeds de volgende foutmelding als hij bij de hdd detect komt:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dalrok/picas/error%205920.jpg

Met andere woorden, Ik kan geen vista meer installeren en geen XP.
Ook van ten voren wel een ghost image gemaakt, maar ghost zelf start ook niet op van de cd..
Zelfde probleem als bij de recovery disks.

De HDD kan toch niet kapot zijn hierdoor? :S

Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter

Ik hoop voor u van niet.

Ik heb hier ook iets gelezen van een diskettestation...gaat de installatie van XP op de 5920G ook zonder? Ik heb dat namelijk niet.

• Dalrok
Dat zou moeten lukken als u een aangepaste XP cd maakt met Nlite zoals beschreven is in de post van Archimedes01. Bij mij lukte dat helaas dus niet.

Zou dat niet komen omdat je eerst je partities hebt gewijzigd met acronis?

Ik ga het vanavond eens proberen dan...hopelijk lukt t

• Dalrok
Ja, dat geloof ik zelf ook. Het probleem is echter dat ik met geen enkel programma (acronis, ghost, winxp cd, vista dvd, acer recovery, whatever) nu nog de hdd kan benaderen, zodat ik alle partities even opnieuw kan aanmaken. Hij blijft gewoon staan op dat vista loading balkje, nadat hij zegt "windows is loading files". Iemand nog een helder idee hierover?

@HanVer. Suc6, in principe zou het met NLite moeten lukken. Probeer het eerst even uit zou ik zeggen voordat je met partities bezig gaat ;)

Ai, dat is wel minder dat dat niet meer lukt. Ik kan je daar spijtig genoeg niet verder mee helpen.

Dus als ik het doe zoals beschreven in de how-to zou het moeten lukken? Waarom heb jij dan eigelijk nog iets met je partities gedaan?

• Brent
  • Laatst online: 02-05 16:27
Dalrok schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 13:08:
Ja, dat geloof ik zelf ook. Het probleem is echter dat ik met geen enkel programma (acronis, ghost, winxp cd, vista dvd, acer recovery, whatever) nu nog de hdd kan benaderen, zodat ik alle partities even opnieuw kan aanmaken.
Probeer eens een echt partitioneringsprogramma, zoals de GParted liveCD:

http://gparted.sourceforge.net/download.php

Deze software heeft al menig probleem voor mij opgelost. Je kunt er gewoon het MBR mee wegdonderen en er een nieuwe opzetten. Dat lost 99% van de problemen op.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Dalrok
Anoniem: 170903 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 13:35:
Dus als ik het doe zoals beschreven in de how-to zou het moeten lukken? Waarom heb jij dan eigelijk nog iets met je partities gedaan?
Het zou moeten lukken als je de juiste drivers hebt. Daarom vind ik het ook zo vreemd dat mijn xp ze niet pakt.
Heb nog iets met de partities gedaan, omdat ik van de "4" partities graag 1 wou maken. En dan Windows Vista nog even wou uitproberen.
Breepee schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 13:46:
[...]

Probeer eens een echt partitioneringsprogramma, zoals de GParted liveCD:
...
thx zal ik even proberen. Al vrees ik dat deze de hdd ook niet herkent doordat je die intel drivers nodig hebt.

EDIT:
THX Breepee. Jij bent mijn persoonlijke held van de week!
GParted vond mijn schijf en ik kon mooi 1 NTFS partitie maken van de hele schijf.
Nadat ik dit gedaan, probeerde ik de gemaakte windows XP schijf weer met de bijgevoegde storage drivers.. et voila! Geen blue screen meer, en hij vindt nu gewoon weer mijn HDD.

Nogmaals bedankt! Ik kan weer verder! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Dalrok op 16-08-2007 15:32 ]

Dalrok schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 15:12:
[...]
Het zou moeten lukken als je de juiste drivers hebt. Daarom vind ik het ook zo vreemd dat mijn xp ze niet pakt.
Welke drivers moet ik dan nemen? Niet gewoon die van de Acer site? (deze werken mss niet op XP, maar enkel op Vista)

• Dalrok
Zie de post van Archimedes01: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/28480478
De drivers waar hij naar vermeld werken dus ook onder XP.
Anoniem: 225711 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:03:
• Intel® Matrix Storage Manager
[/list]
meuktracker: Intel Matrix Storage Manager 7.0.0.1020
Link: http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5920.html

Voorbereiding:
Installeer op Vista nog de Intel Matrix storage driver. Kopieer daarna de inhoud van directory (ik kan er iets naast zitten, kan niet meer kijken :-) Program Files/Intel/Intel Matrix Storage Manager/driver naar een veilig plekje. Staan 6 files in, waaronder 2 .inf bestanden. Kopieer de HELE directory naar een veilig plekje.

Voorbereiden van bootable CP met XP
- Neem een XP cd en kopieer de gehele inhoud in een directory op de HD
- Installeer nLite
- Selecteer bij 'Locating the windows installation' de zojuist gevulde directory
- Klik bij Task selection de volgende items aan:
Servicepacks
drivers
bootable ISO
- Selecteer de gedownloadde SP2 files in de eerste integratie stap
- Bij drivers, click dan op Insert
- Single driver
- Selecteer vanuit de in de voorbereiding gekopieerde directory het bestand iaAHCI.inf.
- Er opent zich een reeks drivers.
- Selecteer Textmode driver
- Selecteer Intel(R) 82801 HEM/HBM SATA AHCI Controller (Mobile ICH8M-E/M)
- Apply changes en start het build proces.
- Op het voorlaatste bladzijde kun je ervoor kiezen om een .iso te maken. Ik heb hem eerst een bestand laten maken en dit met Nero naar een CD laten branden.
Dit was de voorbereiding van de boot-cd.

Dat de vermelde drivers werken onder XP is alles wat ik moest weten ;) . De post van Archimedes01 had ik namelijk al afgedrukt om vanavond te gebruiken.

Bedankt !

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 170903 op 16-08-2007 16:32 ]

Ik heb het zojuist geprobeerd. Na het booten van CD krijg ik het blauwe scherm van Windows Setup, dan laadt hij een paar bestanden (dat zie je beneden in de grijze balk) MAAR dan krijg ik een blauw scherm met de melding "Het bestand ntfs.sys is beschadigd. Druk op een toets om verder te gaan." Als ik dan op een toest druk, zegt hij dat de installatie mislukt is en start hij gewoon opnieuw op.

Weet iemand een oplossing?

• Dalrok
Hmm, heb je de hele schijf gewist alvorens je met de installatie begon?
Misschien kan de DVD speler je gebrande dvd'tje niet goed lezen, waardoor hij een corrupte ntfs.sys kopieert? In dat geval, probeer eens een ander merk schijfje en branden op lage speeds.

Misschien heb je nog wat aan deze informatie: Het foutbericht 'Ntfs.sys ontbreekt of is beschadigd' wordt weergegeven wanneer u Windows XP opnieuw start nadat u de vaste schijf hebt geconverteerd naar het NTFS-bestandssysteem
Suc6!

Ah, je moet eerst alles wissen dat er op staat of wa? Dus alle partities formateren en 1 van maken? Hoe doe ik dat?

Die link had ik ook gevonden, maar dat is iets anders. Daar stellen ze namelijk voor om XP te herstellen, maar dat kan ik niet aangezien hier nooit XP heeft opgestaan.

Dalrok schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 00:53:
Hallo! Ik geloof dat ik mijn 5920 een beetje heb verkloot :o
Nadat ik 2 recovery dvd's heb gemaakt, heb ik met acronis de partities aan proberen te passen.
1 recovery partitie stond voor de OS.. Deze heb ik geprobeerd te mergen met de C, met de gedachte van: Zal wel niet goed gaan, maar heb toch de recovery dvd's 8)
Nou het ging idd niet goed, Vista wou niet meer booten. Maar het stomme is, mijn Recovery Dvd's doen het ook niet. Na Windows is loading files, komt er zo'n balkje dat vista aan het opstarten is en daar blijft hij dan oneindig opstaan.

Met andere woorden, Ik kan geen vista meer installeren en geen XP.
Ook van ten voren wel een ghost image gemaakt, maar ghost zelf start ook niet op van de cd..
Zelfde probleem als bij de recovery disks.

De HDD kan toch niet kapot zijn hierdoor? :S
Zoiets heb ik ook gehad tijdens het tobben om XP erop te krijgen. Ook ik heb een keer geprobeerd Vista terug te zetten. Dat lukte toen ook niet de eerste keer. Ik heb daarna de partitie tabel van de laptop zoals uitgeleverd met de 'hand' weer ingericht:
- 10GB partitie met Acer & Vista meuk (die was bij mij toen nog intact)
- 60 GB Vista partitie met de hand weer aangemaakt (De Vista partitie was 60 GB groot
- De rest ongepartitioneerd gelaten

Toen de images gerestored op de 60GB partitie. Daarna wil Vista niet booten omdat de MBR en dergelijk niet meer goed stonden (Ik had er toen Open SuSe 10.2 op gehad). Daarna het volgende gedaan:
- Insert your Windows Vista Install DVD and boot from it.
- After selecting your language options choose the 'Repair your computer' option in the bottom left corner.
- When command prompt is open, type the following commands
1. Bootrec /fixboot
2. Bootrec /fixmbr

Bovenstaande geleend van link:
http://auscoder.com/2007-...vista-mbr-bootloader.html

Heeft bij mij in elk geval geholpen...

• Dalrok
Ok bedankt voor die tip. Als ik ooit weer Vista ga installeren dan ga ik dat proberen!
Heb nu XP er op staan volgens je guide en dat werkt prima! Idd de PCI-geheugencontroller vindt hij niet, maar voor de rest heb ik alles. Bedankt voor de guide dus. Hopenlijk komen er nog wel nieuwere videokaart drivers beschikbaar.

Ook nog even 3dmark getest:
Met 3dmark 05 v1.30: 5987
Met 3dmark 06 v1.10: 3479
Alle 3dmark settings op standaard.
Anoniem: 170903 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 22:12:
Ah, je moet eerst alles wissen dat er op staat of wa? Dus alle partities formateren en 1 van maken? Hoe doe ik dat?
Je kan er idd 1 van maken of bijvoorbeeld 2 grote houden. Windows XP heeft namelijk "last" van de hidden Acer partitie en die moet je dus even wissen van te voren en 1 maken met de nieuwe windows partitie.

Dit kan je aangeven in het begin van de Windows XP installatie.
Als je moet aangeven op welke partitie je Windows wilt installeren, kan je aangeven welke je wilt verwijderen en welkje je wilt aanmaken.

Door de originele indeling van je schijf wordt het dus wel moeilijker (maar niet onmogelijk) om de standaard (Acer) Vista installatie terug te zetten. Hou daar dus wel rekening mee.

Probleem is dat ik bij de Windows Setup niet eens kan kiezen om partities te verwijderen. De installatie stopt daarvoor al met de melding: "Het bestand ntfs.sys is beschadigd" :(

Iemand een oplossing?

• Dalrok
Probeer je XP CD/DVD eens op een andere computer. En dan bedoel ik niet dat je daar dan XP op moet installeren, maar test gewoon eens of hij daar wel verder komt. Zo niet, dan heb je waarschijnlijk niet een goede NLite Cd gemaakt, en zul je dat nog een keer opnieuw moeten doen.

Als het wel werkt dan zou ik als ik jou was even de GParted liveCD proberen op je laptop en vervolgens met dat programma van je partities 1 maken. Daarna de XP installatie nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK, ik ga strax de XP SP2 Lite CD eens proberen op een desktop.
Ik laat nog iets weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op een andere computer krijg ik hetzelfde blauwe scherm dat zegt: "Het bestand ntfs.sys is beschadigd". Er is dus waarschijnlijk iets mis met de XP SP2 Lite CD...maar ik weet niet wat !

Er zijn wel 2 dingen waar ik even twijfelde:
* Moet je maar 1 driver toevoegen in de sectie drivers?
* Apply changes zag ik nergens

Er staat ook dat je de hele hard disk moet cleanen, maar dat kan ik niet aangezien de installatie al stopt voor ik de partities kan verwijderen.

Help mij aub...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
  • Laatst online: 02-04 21:24
Anoniem: 225711 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:03:
Voorbereiding:
Ik heb geen vista installatie meer EN geen recovery partitie meer..... :|

Kan iemand de bestanden doorsturen (via MSN of mail) of kan ik van iemand de geslipstreamde kopieeren?

Reality beats fiction by far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat er iets mis is met mijn geslipstreamde XP CD aangezien hij op een andere computer dezelfde foutmelding geeft, maar ik weet niet wat...

(zie ook 2 posts hierboven)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 170903 op 18-08-2007 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
  • Laatst online: 12-02-2023
Hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn..

Download Nlite.
Download de Sata driver van Acer.nl
Integrate de Sata driver via Nlite

Klaar.

Dat werkt bij mij tenminste en ik heb ook geen probleem met de Acer hidden partitie. Die kan ik gewoon intact laten en XP boot door.. ongeveer 2x zo snel als Vista :-) Die partitie is maar 10gig en kan altijd van pas komen.

@HanVer

Waarschijnlijk is je CD verrot.. Probeer een andere XP installatie CD. Of zoek dat dat beschadigde bestandje op internet op en kopieer die XP cd waarbij je dat bestandje vervangt.

[ Voor 86% gewijzigd door jezzer op 18-08-2007 16:45 ]

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
Heb er trouwens maar een dualboot van gemaakt.. XP pro en Vista Ultimate maar wat is dat Vista rete traag zeg.. Misschien leuk met 4gig geheugen maar betwijfel of het dan sneller is want 2gig is niet weinig maar XP is echt 2-3 keer zo snel met alles..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
  • Laatst online: 02-04 21:24
jezzer schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:09:

Download Nlite.

Klaar.
thx goed idee, ik ben nu bezig de cd te branden.
dus nog even wachten....

Reality beats fiction by far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thx goed idee, ik ben nu bezig de cd te branden.
dus nog even wachten....
Mocht het nou niet lukken, geef even je e-mail adres door, dan mail ik je ff een zippie met de drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is me nog steeds niet gelukt XP te installeren op deze laptop. Ik krijg de melding "Het bestand ntfs.sys is beschadigd". Deze melding krijg ik trouwens ook op een andere pc. Is er misschien iets wat minder duidelijk is in de handleiding waardoor ik het verkeerd heb gedaan?

@ jezzer :
Ik heb geen andere XP CD...iemand in de buurt van Melsele die er ene heeft?
Waar zou ik dat bestandje kunnen vinden op het net? Heb al even gezocht, maar vind het niet.

@ Archimedes01:
Over welke drivers heb je het?

@ all: Help mij aub!

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 170903 op 19-08-2007 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jezzer schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:09:
Download Nlite.
Is dit geen andere driver dan beschreven in de handleiding van Archimedes01 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
Denk dat het wel dezelfde driver is.. Weet iig dat wanneer je die van Acer.nl download je iig de goede hebt.

Waar loopt je installatie precies vast? Als je van CD op start kom je dan wel zo ver dat je bv voor recovery kan kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De installatie loopt nogal vroeg vast. Je krijgt het blauwe scherm van Windows Setup. Je ziet onderaan dat hij enkele bestanden laadt, maar dan krijg ik de foutmelding al. Ik kom niet ver genoeg om te kiezen voor een recovery of om partities te verwijderen.

Dat de CD slecht is, kan ik me moeilijk voorstellen aangezien ik vorige maand nog XP op een PC heb gezet met dezelfde CD.

Ik heb geen andere XP CD...iemand in de buurt van Melsele die er ene heeft?

Waar zou ik dat bestandje kunnen vinden op het net? Heb al even gezocht, maar vind het niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 170903 op 19-08-2007 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
FGI :-) Dan kom je bv bij...

http://www.dynamiclink.nl...es/info_sys/info_n/71.htm

Het lijkt mij trouwens eerder dat de CD slecht is dan dat elke PC waarop je die CD probeert kapot is. Ook loopt het dus vast wanneer hij de bestanden van CD gaat laden/kopieren zoals je zelf zegt dus je kan er wel vanuit gaan dat het aan de CD ligt.

[ Voor 56% gewijzigd door jezzer op 19-08-2007 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt...ik ga eens proberen deze ntfs.sys erin te steken en de CD opnieuw te branden.
Ik hoop dat het lukt! Het duurt al lang genoeg nu.

Edit: Deze site is betalend :( Kan iemand een goede ntfs.sys doorsturen voor op mijn XP CD?

Kan je bijvoorbeeld ook de ntfs.sys van Vista nemen? (staat in Windows\system32\drivers)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 170903 op 19-08-2007 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

Heb je nergens een optie in het bios om AHCI uit te zetten en de controller dus gewoon op ATA te zetten? Ik heb hier een Dell staan die ook drivers nodig had voor het IDE gebeuren en daarbij deed deze simpele ingreep wonderen.

Edit: Hmm de aspire 7000 die ik hier heb liggen iig niet. Maar goed die heeft een heel andere chipset.

[ Voor 18% gewijzigd door fckgw op 19-08-2007 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
Nope, acer heeft een nogal beperkte bios.. Was ook het eerste waar ik naar keek maar helaas... Misschien na een bios update maar dat heb ik niet geprobeerd.. Aangezien ik toch en Cd moest branden had ik er gelijk een driver in gepropt.

HanVer, wellicht kan je het bestand van je andere PC halen

[ Voor 11% gewijzigd door jezzer op 19-08-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het bestand ntfs.sys kan je gewoon van een andere PC halen en in die map van de XP CD plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalrok
Dat moet wel lukken volgens mij HanVer. Ik weet echter niet of je die van een Vista installatie kan pakken. Vervelend dat het niet zo lukt allemaal.

Sinds ik Windows XP heb, en de laptop in standy gaat en daarna weer van de standby af gaat, komt het scherm niet terug. Deze blijft zwart. Pas na een reboot krijg ik dan weer beeld.
Herkend iemand dit probleem, en is hier misschien ook een oplossing voor?
Mijn XP is helemaal up to date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
Ging dat bij Vista wel goed Dalrok of geen idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalrok
Ja, bij Vista ging dat prima..
Heb jij daar geen last van onder XP?

[ Voor 38% gewijzigd door Dalrok op 19-08-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
Nee ik heb daar helemaal geen probleem mee.. Ik wilde nog zeggen het lijkt wel op een HW probleem maar als je er onder Vista geen last van heb kan dat niet het geval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geprobeerd een nieuwe gestreamlinede XP CD te branden met de nfts.sys van een andere PC met XP, maar helaas. Ik krijg dezelfde foutmelding. :(

Zou het niet lukken om de gewone XP CD te gebruiken?

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 170903 op 19-08-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
Hoe heb je die CD gemaakt? Heb je de bestanden van die gewone CD geimaged naar je HDD en toen dat ntfs.sys bestand overschreven met het bestandje van die andere PC en daarna Nlite gebruikt om de satadriver erin te zetten en toen gebrand? Dat zou goed moeten gaan..

Je kan die gewone XP gebruiken maar dat zou hetzelfde moeten zijn want het zijn dezelfde bestanden... Je kan het even proberen. Sommige XP cd's kunnen de driver al hebben, ligt een beetje aan welke versie je hebt. Zou zeggen probeer het. Hoop voor je dat het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb even geprobeerd met de gewone XP CD. Deze geraakt wel verder, namelijk tot waar je je partities kan bekijken, maar hij zegt dat er geen vaste schijven kunnen gevonden worden.

Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
Ja dat moet dus opgelost worden met die Sata driver... Heb je CD met Nlite gemaakt zoals hierboven staat?

Als die CD gewoon werkt dan heb je dat ntfs.sys bestandje niet nodig. Die CD rippen en branden met Nlite met die Sata-driver erbij.

[ Voor 39% gewijzigd door jezzer op 19-08-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de CD gemaakt met NLite zoals in de handleiding: gewone XP CD genomen, SP2 toegevoegd, dan driver toegevoegd, ISO gemaakt en deze gebrand.

Ik ga dan eens proberen de gewone XP CD te branden met SATA driver, maar dan zonder SP2...misschien ligt het pobleem daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalrok
jezzer schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 17:25:
Nee ik heb daar helemaal geen probleem mee.. Ik wilde nog zeggen het lijkt wel op een HW probleem maar als je er onder Vista geen last van heb kan dat niet het geval zijn.
Hmm, en welke videokaart drivers gebruik jij dan als ik vragen mag?
Ik gebruik Forceware_165.01_XP_English.exe. Misschien dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
Ik denk niet dat het aan die drivers ligt, die heb ik ook ff gebruikt maar ik kreeg met FEAR telkens op hetzelfde moment een BSOD. Die drivers zijn niet echt stabiel.

Alhoewel ik niet zeker weet of ik met die drivers mijn systeem heb laten "slapen". Het zou wél kunnen.

Ik zelf gebruik nu een oude versie forceware drivers. 101.45 Aangezien de 8600m GT ondergeklokt is en ik hem wil overklokken heb ik die driver moeten nemen, alle hogere en nieuwe forceware drivers werken niet met overklokken.

Je kan het even testen, zou dan gewoon je driver deïnstalleren en kijken wat er gebeurt zonder driver. Hoef je denk ik niet helemaal een andere driver voor te installeren.

[ Voor 14% gewijzigd door jezzer op 19-08-2007 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De XP-installatie is gelukt. Het lag aan de integratie van SP2, want zonder SP2 ging het wel. Nu op naar het volgende probleem: de drivers. In apparaatbeheer is er een lange lijst apparaten met uitroeptekens voor.

Werken de drivers op de Acer site (die eigenlijk voor Vista zijn) ook in XP? Is het mogelijk een lijst te posten met de drivers die jullie gebruikt hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 170903 op 20-08-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57105

Beste heren,

ook ik heb met mijn spiksplinternieuwe Toshiba R500 hetzelfde probleem ervaren.

- insert diskette Intel matrix storage driver, bla bla

ook ik heb gewerkt met een USB diskette station, in de eerste fase herkent hij mijn controller, ik kan mijn partities bekijken, verwijderen, formatteren en dan gaat het mis.
XP wilt vervolgens haar bestanden kopieren en dan word ik geconfronteerd met het gezeur over de Intel Storage driver.

De Intel driver heb ik los gedownload op intel.com
"Intel(R) 82801GBM SATA AHCI Controller (Mobile ICH7M)"

Hier te vinden:
http://downloadcenter.int...ich7m&page_nbr=5&lang=eng

Vervolgens Nlite geinstalleerd
Mijn XP cdrom gekopieerd naar folder c:\temp\xp\ ..
Nlite gekoppeld aan mijn xp folder, nlite gekoppeld aan de driver en een bootable ISO gebakken.
Deze ISO gebrand met NERO en voila!!

Hij doet het perfect, zonder de F6 functie dus.

Ik ben er dus ook even zoet mee geweest en wilde graag dit ook aan jullie mededelen.

Succes Matties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog enkele vraagjes ivm de drivers:

* Welke NVidia driver is het best onder XP?
* Ik zie geen geluidsapparaat staan in apparaatbeheer. Hoe doe ik dat?

Als jullie willen, mag je een hoop links posten van de drivers die jullie gebruikt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geluid is ondertussen gelukt

Volgende problemen blijven over:
* Laptop sluit XP niet vanzelf af. Er komt een kadertje van rundll32.exe en wanneer ik dat afsluit, blijft het scherm "Windows wordt afgesloten" de hele tijd staan
* Driver van de Draadloze verbinding is geïnstalleerd maar hij vindt geen beschikbare netwerken alhoewel ik weet dat er minstens 3 zouden moeten zijn
* Er blijven nog 2 apparaten met geel driehoekje in apparaatbeheer staan: PCI device & PCI geheugencontroller

Kan iemand mij helpen?

Edit:

Na het installeren van SP2 werkt het draadloos netwerk wel. Blijkbaar ondersteunt SP1 geen WPA beveiliging
Meteen is ook de PCI device weg

Overblijvende problemen:
* Laptop sluit XP niet vanzelf af. Er komt een kadertje van rundll32.exe en wanneer ik dat afsluit, blijft het scherm "Windows wordt afgesloten" de hele tijd staan
* Er blijft nog 1 apparaat met geel driehoekje in apparaatbeheer staan: PCI geheugencontroller

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 170903 op 20-08-2007 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalrok
Fijn dat het nu toch gelukt is!
Die PCI geheugencontroller heb ik ook niet werkend onder XP. Ik ga er van uit dat dit die 1 GB turbo memory is van Intel. Hier kan alleen Vista toch mee overweg, dus geen probleem als XP dat niet herkent.
Je overige probleem komt me zo niet bekend voor.
jezzer schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:17:
Ik denk niet dat het aan die drivers ligt, die heb ik ook ff gebruikt maar ik kreeg met FEAR telkens op hetzelfde moment een BSOD. Die drivers zijn niet echt stabiel.

Alhoewel ik niet zeker weet of ik met die drivers mijn systeem heb laten "slapen". Het zou wél kunnen.

Ik zelf gebruik nu een oude versie forceware drivers. 101.45 Aangezien de 8600m GT ondergeklokt is en ik hem wil overklokken heb ik die driver moeten nemen, alle hogere en nieuwe forceware drivers werken niet met overklokken.

Je kan het even testen, zou dan gewoon je driver deïnstalleren en kijken wat er gebeurt zonder driver. Hoef je denk ik niet helemaal een andere driver voor te installeren.
Heb het getest met de 101.45 driver en ja hoor. Nu werkt het wel prima. Lag dus aan de 165.01 drivers. Zonder driver wil hij btw niet eens in standby
Is het overclocken wel een beetje veilig dan in deze laptop? Heb in verschillende reviews gelezen dat vooral de GPU standaard al heel erg warm wordt.
Binnenkort komt mijn zalman laptopcooler binnen, dus misschien dat ik dan ook wel even ga overclocken. Enig idee met welk progje je goed de GPU temps kan bekijken? Hoorde iets over Rivatuner, maar zag zo snel nergens die optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170903 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:27:
Edit:

Na het installeren van SP2 werkt het draadloos netwerk wel. Blijkbaar ondersteunt SP1 geen WPA beveiliging
Meteen is ook de PCI device weg

Overblijvende problemen:
* Er blijft nog 1 apparaat met geel driehoekje in apparaatbeheer staan: PCI geheugencontroller
De PCI geheugencontroller is dus niet erg :)
Dan blijft er enkel het afsluiten over: het kadertje met rundll32 kwam niet meer gisterenavond, maar het scherm met "Windows wordt afgesloten" blijft nog altijd staan tot ik de PC zelf afsluit door enkele seconden op de aan/uit toets te drukken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57105

Waar gaat dit topic nu over?

Ik dacht over het controller probleem ..

en niet over een geluidskaartje of over het tunen van je GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ondertussen gaat dit topic over "van vista naar xp met acer aspire 5920"

Weet iemand een oplossing voor mijn probleem bij het afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ondertussen draait XP goed, behalve het probleem bij het afsluiten...dat blijft. Afzetten door 6 seconden op de aan/uit toets te drukken dan maar. Als er iemand een oplossing weet, hoor ik het graag!

FIFA 2006 World Cup, Colin McRae 4 en Colin McRae 5, die niet werkten met Vista, werken nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
HanVer ik stel voor dat je zelf een topic opent waarin je je probleem aankaart. Dit topic gaat over een heel ander probleem en is ook nog eens niet door jou gestart en vrij recent. Ik vind het niet zo netjes dat je dit topic op deze manier overneemt om allerlei vraagjes te stellen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn excuses...ik dacht juist dat jullie liever het aantal topics beperkt hielden dan dat iedereen zomaar voor elk probleempje een nieuw topic opent

Hier het nieuwe topic: [XP] Windows sluit niet goed af

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 170903 op 22-08-2007 11:26 ]

• Hajo360
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-04 11:22

Hajo360

Back in NL

@ jezzer:

ik ben ook van plan om een dual-boot te maken dit weekend. Alleen zijn er een paar zaken waar ik volgens mij nog niet genoeg kennis:
  • Win XP 64bit?: heeft iemand dit al geprobeerd?
  • VistaBootPRO: heb je dit programmatje gebruikt om het dual boot screen te krijgen of heb je hier een andere manier voor?
  • Kan het: uberhaupt wel???
  • Kan ik met de Acer SATA drivers mijn bestande vista premium instalatie laten staan?
Graag zou ik uit jullie kennis willen putten want dit is mijn eerste dualboot systeem.

Groeten

[ Voor 8% gewijzigd door Hajo360 op 23-08-2007 22:59 ]

Kunststof kun je krijgen!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hajo360 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:48:
@ jezzer:

ik ben ook van plan om een dual-boot te maken dit weekend. Alleen zijn er een paar zaken waar ik volgens mij nog niet genoeg kennis:
  • Win XP 64bit?: heeft iemand dit al geprobeerd?
  • VistaBootPRO: heb je dit programmatje gebruikt om het dual boot screen te krijgen of heb je hier een andere manier voor?
  • Kan het: uberhaupt wel???
  • Kan ik met de Acer SATA drivers mijn bestande vista premium instalatie laten staan?
Graag zou ik uit jullie kennis willen putten want dit is mijn eerste dualboot systeem.

Groeten
Aangezien dit blijkbaar een erg populair topic is om te kapen, ga ik het maar sluiten. De problemen van HanVer en Hajo360 lijken in de verste verte niet meer op het probleem van de topicstarter,die ook al enkele weken niet meer van zich heeft laten horen. Desalniettemin vind ik het onbeleefd om door andere vragen de discussie een andere richting te duwen.
Het "New Topic" knopje is voor iedereen te gebruiken, en ik stel voor dat zowel PAulBeckers (als het probleem er nog is) en Hajo360 (met veel meer onderbouwde informatie dan nu) daar gebruik van maken.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.