[XP] Windows sluit niet goed af

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170903

Topicstarter
Ik heb nog niet zo lang een nieuwe Acer Aspire 5920G gekocht, waar standaard Vista op stond. Ik heb er dan XP opgezet, maar nu sluit hij niet meer goed af. Tot aan het blauwe scherm met "Windows wordt afgesloten" gaat het goed, maar daar blijft hij hangen. Enige oplossing is de laptop uitzetten door 6 seconden op de aan/uit knop te drukken.

Ik vind dit echter nogal lastig. Heeft iemand hier een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Vermeld ook even wat je zelf zoal hebt ondernomen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb op internet even gezocht naar een mogelijke oplossing. Daar zei men iets van APM bij Energiebeheer, maar dat heb ik niet. Bovendien is het zo dat ik niet eens het scherm "U mag de computer nu uitschakelen" krijg...hij blijft daarvoor al hangen.

Verder nog niets geprobeerd aangezien ik dit probleem nooit eerder gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is er nu echt niemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Je kunt even in de eventlog kijken of er fouten instaan.
run->eventvwr.msc

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat zal ik vanavond eens proberen.
Moest er nog iemand een idee hebben, let me know...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenjw
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:31
Ik heb op de volgende site ( http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=156238 ) gelezen dat dat komt door ene driver voor de webcam. Er staat dat je de Bison of XP driver moet gebruiken en niet die van Suyin. Hoop dat dit je helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:49
ACPI drivers ook geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal die Bison driver eens proberen, maar ik denk dat ik deze had en dat deze hetzelfde probleem gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenjw
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:31
Dit staat ook ergens op de eerder gegeven site:

Hey guys,

I put it in the other thread but think it deserves a thread of its own

If you have installed xp on your 5920 and find it wont shut down, uninstall the web cam driver from add/remove programs.

Re-boot and all will be fine. windows will use its own driver and the shutdown problems will be gone.

Ik zou dit eens proberen. Ook heb ik gelezen dat Acer bezig is met het verzamelen van XP-drivers voor een serie laptops, waaronder de 5920 dus. Er zullen dus voldoende klachten geweest zijn. Deze staan op de ftp-site van Acer. Hier de link: ftp://ftp.work.acer-euro....aspire_xp_not_authorized/

Deze drivers zijn nog dus niet officieel nog uitgegeven, maar er is dus wel activiteit van de kant van Acer

Topicstarter
Ik heb een uninstall van de webcam driver gedaan en XP installeerde inderdaad zijn eigen driver. En ja hoor, dit werkt perfect. De webcam werkt en XP sluit terug normaal af ! :)

Bedankt iedereen ! Ik was er zelf nooit achter gekomen dat het om de webcam ging.

Ook goed nieuws om te horen dat Acer bezig is met XP-drivers voor de 5920.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 170903 op 30-08-2007 09:01 ]

Pagina: 1