Reg. datum: 16 december 2001
en dit is mijn code:
Java:
1 | public class ExportData
|
GoT Index » Programming » [Alg] Slechtste programmeervoorbeelden deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 33 34 35 36 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]1 | public class ExportData
|
Het probleem zat em in de constructor-aanroep, probeer dit maar eens:quote:blastboy schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:45:
ik krijg deze output in de commandline: [Test]
en dit is mijn code:
Java:
1...
1 | public class ExportData {
|
De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"
Er kan ook een exception uit komen. Hangt er van af of je ints of floats/doubles gebruikt.quote:Janoz schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:31:
Delen door 0 kan wel. Daar komt oneindig uit tenzij je 0 deelt door 0. "Delen door nul is flauwekul" is een rijmpje dat op de basisschool onderwezen wordt omdat het concept van oneindig nogal lastig uit te leggen is. Hetzelfde geldt voor de wortel uit een negatief getal. Zoals riezebosch eerder al aangaf kun je vaak nog wel gewoon verder rekenen met deze het resultaat van een delen door nul actie.
Zelf een waarde toe gaan kennen in een dergelijke context lijkt me eerder fout. Wanneer je een percentage uitrekend over een bepaalde periode en de periode blijkt 0 te zijn dan is bij een groei de groei inderdaad oneindig en bij een gelijk gebleven hoeveelheid (0/0) inderdaad de groei ongedefinieerd. Inf en NaN zijn de enige juiste uitkomsten uit een dergelijke berekening.
-- SoftwareSystems the_Tzar(Coffee coffee){ //the only method you need... -- specs workstation
Ja, maar die code is nu eenmaal niet hetzelfde als de geposte code hequote:blastboy schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:45:
ik krijg deze output in de commandline: [Test]
en dit is mijn code:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11public class ExportData
{
public static void main(String[] args)
{
StringBuffer buff = new StringBuffer().append('[').append("Test").append(']');
System.out.println(buff.toString());
}
}
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ik weet het (/me is ook rijkelijk gecertificeerd), maar die beperking heeft vooral met het gebruikte datatype type te maken. In een int is namelijk lastig op te slaan dat het oneindig of NaN is.quote:The_Tzar schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:56:
[...]
Er kan ook een exception uit komen. Hangt er van af of je ints of floats/doubles gebruikt.
Voor Java:
int/0 geeft een ArithmeticException.
float/0 geeft Infinity
0.0/0 geeft NaN
0.0/0.0 geeft NaN
float/0.0 geeft Infinity
Is certificeringsstof en er zit 'een' vorm van logica in
Maar in welk geval wil je dat? Ervan uitgaande dat de berekeningen die je wilt implementeren wiskundig gewoon kloppen en nuldeling ofwel per definitie wordt afgevangen of niet mogelijk hoort te zijn, is een nuldeling gewoon een onverwacht iets.quote:Janoz schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:31:
Zoals riezebosch eerder al aangaf kun je vaak nog wel gewoon verder rekenen met deze het resultaat van een delen door nul actie.
Nou zou ik delen door 0 en de wortel van een negatief getal niet bepaald over 1 kam willen scheren. De wortel uit een negatief getal is goed-gedefinieerd en geeft een complex getal. De oneindigheid als gevolg van deling door 0 is echter niet helemaal correct. Als je het zou benaderen dan klopt het idd:quote:Janoz schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:31:
Delen door 0 kan wel. Daar komt oneindig uit tenzij je 0 deelt door 0. "Delen door nul is flauwekul" is een rijmpje dat op de basisschool onderwezen wordt omdat het concept van oneindig nogal lastig uit te leggen is. Hetzelfde geldt voor de wortel uit een negatief getal
ik ben geen wiskundige maar ik dacht dat je een Exception kreeg omdat delen door 0 gewoon niet kan en een Inf, omdat een float nooit exact nul hoeft te zijn (afrondingsfouten) en dus gelezen kan worden als oneindig klein.quote:Janoz schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:17:
[...]
Ik weet het (/me is ook rijkelijk gecertificeerd), maar die beperking heeft vooral met het gebruikte datatype type te maken. In een int is namelijk lastig op te slaan dat het oneindig of NaN is.
-- SoftwareSystems the_Tzar(Coffee coffee){ //the only method you need... -- specs workstation
Inf staat voor infinity, niet voor infinitesimal. IEEE floats hebben geen aparte representatie voor infinitesimal. Een deling door 0 geeft gewoon infinity, tenzij de noemer ook 0 is, dan geeft het indefinite (ofwel NaN)quote:The_Tzar schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:04:
[...]
ik ben geen wiskundige maar ik dacht dat je een Exception kreeg omdat delen door 0 gewoon niet kan en een Inf, omdat een float nooit exact nul hoeft te zijn (afrondingsfouten) en dus gelezen kan worden als oneindig klein.
ik bedoel dat een deling door infinitesmall infinity opleverd.quote:.oisyn schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:29:
[...]
Inf staat voor infinity, niet voor infinitesimal. IEEE floats hebben geen aparte representatie voor infinitesimal. Een deling door 0 geeft gewoon infinity, tenzij de noemer ook 0 is, dan geeft het indefinite (ofwel NaN)
The_Tzar wijzigde dit bericht 28-08-2007 18:39 (12%)
"tenzij de noemer ook 0 is" Ik neem aan dat je de teller bedoelt.quote:.oisyn schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:29:
Een deling door 0 geeft gewoon infinity, tenzij de noemer ook 0 is, dan geeft het indefinite (ofwel NaN)
Waarom is 0/0 eigenlijk geen 1, zoals geldt voor elke andere x?quote:.oisyn schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:35:
[...]
Nou zou ik delen door 0 en de wortel van een negatief getal niet bepaald over 1 kam willen scheren. De wortel uit een negatief getal is goed-gedefinieerd en geeft een complex getal. De oneindigheid als gevolg van deling door 0 is echter niet helemaal correct. Als je het zou benaderen dan klopt het idd:
limx -> 0 (1/x) = 0.
Maar volgens wiskundige definities kun je een reëel getal niet delen door 0. Het is ongedefinieerd. Het zou alles kunnen zijn, want x*0 = 0 voor alle x. De basisschool was daadwerkelijk correct (itt de stelling over de wortel van negatieve getallen)
Canon EOS 400D + EFS 18-55mm F3.5-5.6 (kitlens) + EF 50mm F1.8 II + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack
Je bedoelt als in x/x? Waarom is het dan geen 0, zoals voor elke andere x in 0/x?quote:riezebosch schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:23:
[...]
Waarom is 0/0 eigenlijk geen 1, zoals geldt voor elke andere x?
... is first and foremost, a state of mind, a spirit
quote:kenneth schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:04:
Zie ik in onze code ergens ranzige datefuncties (met variabelenamen als i, j, k, l, m, n) ... ik vroeg me af waar het vandaan kwam ... blijkt het hier te zijn http://www.codeproject.com/csharp/GregToISO.asp
Zie ook de commentaren ...
* gaat maar eens omschrijven ... zitten bugs in
1 | using System;
|
ikke007 wijzigde dit bericht 30-08-2007 15:49 (0%)
Reden: typo
Lets remove all security labels and let the problem of stupidity solve itself
Mwah, blindelings vertrouwen op correcte implementatie van wat ingewikkelder date-functions wordt je in bepaalde omgevingen keihard afgeleerd, hoor. Het is al enige tijd terug, maar ik heb ooit de ingebouwde weeknummer-functie moeten herschrijven (en dat is ook vrij onleesbare code geworden - soit, het werkt, en er is geen denkbare reden om het voor 2300 aan te passen) omdat de Australische leverancier erin geslaagd was om alleen het Amerikaanse weeknummer te implementeren (dus niet ISO) en dat nog fout te doen ook.quote:kenneth schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:43:
Toen ik zag wat de code zou moeten doen, wist ik al 99% zeker dat dit gewoon in het .NET framework zit. Dat soort dingen voel je gewoon aan ... zou je denken
Eert uw forum en uw modder!
Whiskey of whisky? #whisky natuurlijk!
neque enim specie famaue mouetur nec iam furtiuum Dido meditatur amorem
Managementgame en managementsimulatie, spelenderwijs leren
Oh, zeker met datumfuncties ben ik zeer terughoudend geworden ja, maar waarom zou je een buggy (!) implementatie maken van iets wat al in 't framework zit? Als het al beter is, zeg dan waarom. Maar blijkbaar wist deze meneer gewoon niet van het bestaan af van System.Globalization.quote:Dido schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 16:08:
[...]
Mwah, blindelings vertrouwen op correcte implementatie van wat ingewikkelder date-functions wordt je in bepaalde omgevingen keihard afgeleerd, hoor.
Een buggy implementatie is natuurlijk sowieso nooit een alternatief (hell, als je het dan doet, dan test je het toch geautomatiseerd even door voor de eerstvolgende x00 jaar?).quote:kenneth schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 16:18:
Oh, zeker met datumfuncties ben ik zeer terughoudend geworden ja, maar waarom zou je een buggy (!) implementatie maken van iets wat al in 't framework zit? Als het al beter is, zeg dan waarom. Maar blijkbaar wist deze meneer gewoon niet van het bestaan af van System.Globalization.
Eert uw forum en uw modder!
Whiskey of whisky? #whisky natuurlijk!
neque enim specie famaue mouetur nec iam furtiuum Dido meditatur amorem
GoT Index » Programming » [Alg] Slechtste programmeervoorbeelden deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 33 34 35 36 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos